pixelg
Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

kolarz888

kolarz888

Ostatnie 10 wpisów
Zysk netto rzeczywiście kiepski. Zwróciłbym jednak uwagę na przepływy pieniężne (te liczą sie dla rynku o wiele bardziej niż zysk). A te są.... świetne. Za 4Q20 samych przepływów operacyjnych było ponad 286 mln zł, teraz jest 1,14 mld zł. Jako inwestorowi bardzo mi się to podoba.

Jestem za to ciekaw źródeł kosztów w 1Q, które tak mocno zaciążyły na zysku netto (bo przychody były według mnie całkiem ok). Dziwne jest, że spółka, która bez trudu wyciaga rentowność netto > 50%, ma teraz ledwie 15%. Czekam na telekonferencję.

micmak - przy opisanych przez Ciebie parametrach stopa "dywidendy" wyniesie 6%. Akcje Mercatora najpierw trzeba było za coś kupic, żeby później móc je odsprzedać po wyższej cenie (czyli najpier inwestuję np. 10 tys. zł przy kursie 250 zł, z czego 6% będę mógł sprzedać po 500 zł lub więcej). Oczywiście jeśli do skupu nie zgłoszą się wszyscy, wtedy stopa może być realnie większa.

AntyTeresa - a ja mam pytanie dlaczego skup akcji miałby być korzystniejszy dla dużych akcjonariuszy, a dla mniejszościowych już nie?

Przyznam, że dla mnie taki "dywidendowy" skup jest o wiele atrakcyjniejszy niż standardowa dywidenda -> raz, że mam odroczenie podatku, a dwa, że nie dochodzi do korekty kursu o prawo do dywidendy (choć można powiedzieć, że rynek sam dokonał już takiej korekty, kiedy wyszło info, że zamiast oczekiwanej dywidendy będzie jednak skup akcji). Minus to oczywiście formalności, bo trzeba całej sprawy przypilnować.

Szprotex napisał(a):
Najprościej byłoby odnieść te szacunkowe wyniki do prognoz BM.

Np. taki DM BOS w raporcie z 15 marca prognozował na 2020 przychody na poziomie 2,195 mld (wg. szacunków jest 2.139 ) i zysk netto 1,175 mld (jest 1,154 mld) czyli szacunkowe wyniki są trochę poniżej, ale nie są to drastyczne różnice


Służnie koledzy zauważają, że konsensus PAP dla prognozowanych zysków i przychodów był wyższy niż to co pokazała spółka, ale jednocześnie implikował tez wyższą wycenę niż aktualna rynkowa. Przykładowo - BOŚ, który idealnie się wstrzelił z prognozą za 2020 wycenił akcje CD Projekt na 234 zł (choć było to jeszcze przez publikacją strategii, więc teraz wycena byłaby niższa)

Szukałem na forum wątku Image Power, ale niestety go nie znalazłem. Dlatego zakładam go sam. Spółka jutro (7.04.) debiutuje na New Connect. Dziś jest czat z prezesem zarządu: www.stockwatch.pl/czat-inwesto...

Co do samej spółki:
- Image Power to kolejna spółka gamingowa, w której akcjonariacie siedzi Play Way (poczytałem inne wątki, dla wielu to minus, a nawet powód do drwin).
- Sama spółka jest młoda, do tej pory wydała tylko jeden early-access, ale za to ma mocno rozbudowane plany wydawnicze (na stronie można znaleźć info o 7 produkcjach, dodatkowo czytałem o kolejnych 3-4 pre-produkcjach). ​
- Wycena z jaką zadebiutuje to 46 mln zł (Więcej, niż spora cześć debiutantów z ostatnich miesięcy, ale zmamy tu znacznie więcej gier w produkcji)
- Wszyscy główni akcjonariusze objęci lockupem. Przez pierwsze 12 miesięcy free float będzie bardzo niski (ok. 15%)

Moje pytania:
- co myślicie o potencjale spółki?
- do jakich innych deweloperów porównywać Image Power? (trochę poszperałem i takim najlepszym benchmarkiem wydaje mi się Pyramid Games - oni też mają sporą liczbę zapowiedzianych tytułów z czego większość to małe projekty i jeden większy (PG robi Occupy Mars, IP - Off Road Mechanic).

W spółce, która duża część zarabianych pieniędzy przeznacza na inwestycje, nie zwracałbym aż tak uwagi na wskaźnik C/Z.

Zerknąłem szybko na szacunki PAP - prognoza na ten rok mówi o EBITDA na poziomie równych 2 mld zł, i zysku netto 1 mld zł. Konsensus na 2022 to już 2,5 mld zł EBITDA i 1,4 mld zł zysku. Oczywiście to tylko obarczone sporym błędem szacunki (chyba największa niewiadoma wiąże się z tym co zrobi Amazon) Jeśli jednak ta prognoza zostałaby zrealizowana to mielibyśmy C/Z na poziomie 30-35. Nadal dużo, ale na takim samym poziomie wyceniane jest LPP i jakoś nikt nie woła, że to bańka.


PAP podał, że nowa strategia CD Projektu zostanie ogloszona w przyszły wtorek po sesji (godz. 18:00).

Co do aktualnej sprzedaży, to do czasu podania oficjalnego komunikatu możemy tworzyć jedynie lepsze lub gorsze szacunki. Dla mnie pewnego rodzaju punktem zaczepienia jest liczba komentarzy na Steam. Od początku roku dla Cyberpunka 2077 pojawiło się ich 60 tysięcy. Dla porównania - w tym samym czasie dla gier z serii Wiedźmin (1,2,3) przybyło prawie 30 tys. opinii. Oczywiście częśc z recenzji to zakupy jeszcze z zeszłego roku, ale myślę, że większość pochodzi od osób, które kupiły grę już w 2021.

Nie wiadomo jaki mnożnik między liczbą komentarzy a sprzedanych egzemplarzy przyjąć (dla Wiedźmina 3 jest to mniej więcej 60-65), ale nawet gdyby przyjąć o połowę mniejszą wartość to sprzedaż za I kwartał rysuje się o wiele wyżej niz cytowane tu 500 tys. egzemplarzy.


Szczegółów sam nie znam, to zasłyszana informacja. Ale chyba prawdziwa, bo podczas czatu w zeszły piątek, prezes Kool2Play napisał:

"W grudniu rozpoczęliśmy emisję prywatną akcji serii F, która wkrótce zostanie zamknięta. Więcej emisji nie planujemy."

Czyli oprócz akcji, które oferowano w ramach IPO, była przynajmnie jeszczej jedna emisja (seria F).

Zastanawia mnie ten kurs odniesienia. Kool2Play oferowało akcje w emisji publicznej po 14 zł za sztukę. Ale później odbyła sie jeszcze emisja prywatna, gdzie walory sprzedawano z tego co wiem po 30 zł lub 35 zł. Czy kurs ustalony przez giełdę nie powinien odnosić się do ostatniej przeprowadzonej emisji? (no chyba, że ta emisja nie jest jeszcze zarejestrowana). Tak czy siak, sporo inwestorów jest dziś na minusie.

Konsensus Pap-u jeśli chodzi o tegoroczny zysk netto CD Projektu zakłada 1,9 mld zł. Przy obecnej kapitalizacji spółki dawałoby to C/Z w okolicach 14, czyli jak na branżę gamingową bardzo mało.

Zastanawiam się tylko na ile to realne? Jeśli przyjmiemy do końca roku 15 mln sprzedanych cyberpunków, to może to dać ok. 2,6 mld zł przychodu (zakładam średnią cenę sprzedaży 220 zł i średnią prowzję dystrybutora 25% ; na Steamie jest to 20%, na Gog-u 0%, ale w kanałach detalicznych pewnie 35-40%).

Przez trzy kwartały tego roku spółka blisko miała 0,5 mld zł przychodu i zysk netto 170 mln zł. W tej kwocie zawieraja się już duża część kosztów związanych z produkcją Cyberpunka. Ile mogą wynieść koszty w IV kwartale (głównie marketing)? Tego nie wiem, ale czytałem opinie, że mogło to być 0,4-0,5 mld zł.

W takiej sytuacji mamy w tym roku ok. 3-3,1 mld zł przychodu (prognoza PAP mówi dokładnie o 3,1 mld zł) i EBITDA ok. 2,5 mld zł. Oczywiście dochodzi tu jeszcze podatek (nie wiem wg jakiej stawki rozlicza się CD Projekt, czy płaci polski CIT, czy może część podatku płaci za granicą?) no i obiecane 10% premii z zysku dla pracowników.

Przyszły rok ciężko prognozować. Istotnie spaść powinny koszty. Jeśli spółce udałoby się osiągnąć tegoroczne przychody, zysk netto mógłby być znacznie większy, co w konsekwencji powinno sprzyjać notowaniom.

Moje spostrzeżenia/pytania:
a) czy rzeczywiście 1,9 mld zł zysku netto jest w tym roku do dowiezienia?
b) jeśli tak, to czy obecna wycena spółki nie jest w stosunku do tej kwoty zbyt niska?

Bardzo ciekawy wątek dotyczący obciążenia serwerów na Steamie. Kalkulacje na poziomie 4 mln pobrań przed premierą wydają się wg mnie realistyczne. Pamiętajmy, że to tylko niewielka część potencjalnego popytu. Znalazłem statystyki, że Steam odpowiada za ok. 70-75% cyfrowej dystrybucji gier na PC. Ale do tego mamy przecież rynek konsol (tutaj analitycy szacują wyższą sprzedaż, niż na komputery stacjonarne) no i nie zapominajmy o sprzedaży pudełkowej (wiceprezes CD Projektu mówił, że będzie to istotna cześć sprzedaży, ale mniej niż 50%).

Jak duży potencjał mają konsole pokazuje przykład Read Dead Redemption 2, który w ciągu 3 dni po premierze przyniósł 725 mln dolarów przychodu (czyli jakieś 10-12 mln sprzedanych kopii). Rynek (konsensus PAP) spodziewa się, że Cyberpunk do końca roku rozejdzie się przynajmniej w 15 mln kopii. W dużym uproszczeniu - żeby dziś kupione akcje CD Projektu dały zysk, wynik ten musiałby być wyraźnie lepszy. Jak będzie? Przyznam, że nie mam zielonego pojęcia, ale raczej obstawiłbym umiarkowanie poztytwny scenariusz.

Transakcje pakietowe mogą dotyczyć zarówno akcji jak i innych instrumentów finansowych (obligacji, kontraktów, opcje). Link który podesłałeś pokazuje listę transakcji na akcjach.

"Grupa podała w raporcie kwartalnym, że na koniec trzeciego kwartału pozycja bilansowa "sprzedaż przyszłych okresów" - związana z planowaną na 10 grudnia premierą gry "Cyberpunk 2077" - wyniosła 270,6 mln zł i była o 77,7 wyższa niż kwartał temu."

270 mln zł z tytułu przedsprzedaży Cyberpunka - dobrze szacuję, że to ok. 1,5 mln egzemplarzy?

Odnośnie do postu Michała R

W tej chwili oczekiwania co do zysku netto CD Projektu prezentują się następująco (według konsensusu opracowywanego przez PAP):

2020 - 2,2 mld zł
2021 - 1,6 mld zł
2022 - 1,5 mld zł


W takiej sytacji ROE masz na poziomie odpowiednio:

2020 - 183%
2021 - 133%
2022 - 125%.

(Liczę według danych z raportu finansowego za II kw 2020).

A zauważ, że "za rogiem" potencjalne zyski z kolejnych tytułów: cyberpunk multiplayer i przede wszystkim "wiedźminy 4". Może się więc zdarzyć, że zamiast ROE na poziomie 39% rocznie, będzie ROE rzędu kilkaset procent rocznie (oczywiście licząc według bieżącej wartości księgowej - 1,2 mld zł).

Innymi słowy -> jeśli przed Tobą strumień zysków na poziomie 1,5 - 3 mld zł rocznie (a może więcej), spółka wyceniona na 33 mld zł wcale nie musi być droga (a pamiętajmy, że gaming to jedna z najszybciej rozwijających się branż na świecie z rocznym wzrostem przychodów rzędu 30-40%). Jest więc całkiem możliwe, że za 7-8 lat typowe gry AAA będą: a) znacznie droższe niz obecnie b) wolumen sprzedaży będzie wyższy c) będą przynosiły producentom o wiele większe zyski. I wtedy może (oczywiście nie musi) okazać się, że coś co dziś wydawało się drogie (lub przynajmniej nieco przewartościowanie), wcale takie nie było.

Proponowany termin debiutu to piątek 25.02

www.megaron.home.pl/relacje_in...

Informacje
Stopień: Ośmielony
Dołączył: 10 października 2009
Ostatnia wizyta: 17 czerwca 2021 18:51:17
Liczba wpisów: 15
[0,00% wszystkich postów / 0,00 postów dziennie]
Punkty respektu: 4

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,448 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,16% +33 632,53 zł 53 632,53 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło