Temat:
CIGAMES
Jordan napisał(a):Tak, można wyczytać, że na xboxa360 sprzedano 40tys. tylko, że są to dane zebrane w ciągu całego roku. Mnie bardziej interesuje tydzień od premiery. Tydzień 9-16 pokazuje jedynie 1800 sztuk. Miejmy nadzieję, że tydzień 16-23 będzie dużo lepszy. Dla porównania Dead Island Riptide na xboxa ma już ponad 70tys, a jeszcze 5 tygodni do premiery.
VG Chartz niestety z kosmosu ma niektóre swoje dane:) Proszę zwrócić uwagę, że na ich stronie pierwszy Sniper ma, na wszystkie platformy, około 1,5 miliona sprzedanych egzemplarzy... odczas gdy już w zeszłym roku dobiliśmy do 3 milionów. Ta strona pozwala na bardzo ogólnikowe rozpoznanie trendów sprzedażowych, ale nie może być traktowana jako wiarygodne źródło informacji.
|
|
Temat:
CIGAMES
Jordan napisał(a):Panie Łukaszu,
Chciałbym uzyskać odpowiedź kiedy będą dodatkowe mapy do multi na konsole? Czy będą płatne? Przydałoby się jak najszybciej wzbogacić tak biedny multiplayer. Niestety, w przypadku konsol, wrzucenie map nie jest zależne tylko od nas. Mamy tu do czynienia z restrykcyjną submisją w Microsofcie i Sony. Dużo zależy od nich. Na PC nie ma takich submisji, stąd wcześniejsza premiera. W przybliżeniu powinna to być połowa kwietnia, ale jeszcze potwierdzę Państwu dokładną datę. Cytat:Ciekawi mnie też jak faktycznie jest ze sprzedażą w Stanach. Na vgchartz pokazuje, że od 9-16.03 sprzedało się tylko tysiąc sztuk, na Amazon.com S2 na xboxa zajmuje 700 miejsce..(tam biorą pod uwagę aktualny poziom sprzedaży a nie sumowanie). W Europie gra została przyjęta wystarczająco dobrze, ale w US jakby nie zauważona. Dane są błędne czy to faktycznie prawda? Z VG Chartzem jest sporo różnych problemów bo, podobnie jak serwis metacritic, nie ma przejrzystego systemu zbierania danych i ich publikowania. Niemniej, nawet biorąc pod uwagę jego ułomności, uważna lektura wskazuje że na samą konsolę Xbox 360 sprzedało się w Stanach ponad 40K ( www.vgchartz.com/game/70358/sn...), a na PS3 ok. 30K ( www.vgchartz.com/game/70359/sn...). VG chartz nie udostępnia jeszcze danych PC (co tez budzi pytanie dlaczego, skoro gra jest już od dawna w spzredaży?) więc nie podaję linka. Tak czy inaczej, informacji na VG chartz żaden poważny wydawca nie uznaje za oficjalne. Zbyt często okazuje się, że zebrane dane są niepełne, lub nie zaktualizowane. W każdym razie mówimy o dziesiątkach/setkach tysięcy a nie tysiącu, co wykazują linki powyżej:)
|
|
Temat:
CIGAMES
rybeusz napisał(a):Lukasz_Mach_City napisał(a):Drodzy Państwo,
W odpowiedzi na Państwa rozważania dotyczące sprzedaży Panie Łukaszu, proszę wybaczyć dociekliwość, ale podane przez pana dane przyrostu procentowego mają sens jedynie, kiedy zostaną zestawione z wolumenem sprzedaży, a w całym tym komunikacie (zresztą podklejonym przez kogoś już wczoraj, kilka postów wyżej w postaci linków do informacji prasowych) próżno szukać czegokolwiek konkretnego. Różnica procentowa między dwoma łyżkami cukru i czterema łyżkami cukru jest wprawdzie ogromna  ale ani z jednej, ani z drugiej miarki dobrego bimbru się nie upędzi Czy da Pan radę podrzucić jakieś najnowsze wyniki jeśli chodzi o ilość sprzedanych gier (w sztukach, nie procentach)? Dociekliwość jak najbardziej zrozumiała:). Ba, sami czekamy na pierwsze podsumowanie dłuższego okresu sprzedaży. Niestety, to trwa. Nie jest natomiast dobrym ani ogólnie przyjętym zwyczajem "nerwowe" podawanie liczbowych danych, po każdych kilku dniach. Ten pierwszy news sygnalizuje po prostu tendencje sprzedażowe, co w połączeniu z dobrymi informacjami o wejściu gry na listy przebojów na wielu rynkach, pozwala wstępnie ocenić, że gra świetnie sobie radzi. Jak widać potwierdzają to również polskie wyniki podane powyżej przez użytkownika "Zainteresowany1". Na pewno podamy w ciągu kilku tygodni dokładniejsze dane liczbowe - zebranie ich od wszystkich dystrybutorów i ze wszystkich rynków niestety trwa. Już teraz można powiedzieć, że jest dobrze i chyba niektórzy przedwcześnie rzucili się do krytyki i grzebania gry:) pozdrawiam, Łukasz
|
|
Temat:
CIGAMES
Drodzy Państwo,
W odpowiedzi na Państwa rozważania dotyczące sprzedaży i tego jak Sniper 2 radzi sobie na światowych rynkach... w tej chwili 100% potwierdzone dane(z niemal wszystkich rynków) mamy dopiero z kilku dni sprzedaży. Raporty z całego świata i od różnych dystrybutorów spływają dość wolno i w róznych odstępach. W związku z tym informacja, którą możemy Państwu już podać, ogranicza się na razie do tych pierwszych kilku dni.
Informacja z wczoraj na temat pierwszych POTWIERDZONYCH wyników Snipera 2 jest następująca:
WARSZAWA, POLSKA – 25. marca 2013 - Gra Sniper: Ghost Warrior 2 wykazuje się doskonałą dynamiką sprzedaży na najważniejszych rynkach na świecie. Najnowsza odsłona snajperskiej serii autorstwa CI Games już w ciągu dwóch pierwszych dni po premierze wykazywała znacznie wyższą sprzedaż niż pierwsza część gry w okresie siedmiu dni! Dynamika sprzedaży wzrosła o 159% we Francji, o 178% w Australii, o 36% w USA, o 44% w Wielkiej Brytanii oraz o 34% w Niemczech w stosunku do Sniper: Ghost Warrior.
Sniper: Ghost Warrior 2 jest obecnie drugą najchętniej kupowaną grą na Xbox 360 w Niemczech. Polska produkcja zajmuje też 2. miejsce wśród bestsellerów na tę platformę w Wielkiej Brytanii i w Skandynawii oraz 3. miejsce we Francji.
Najnowsza gra CI Games jest także bardzo popularna wśród posiadaczy PlayStation 3. Wersja Snipera 2 przeznaczona na tę platformę jest 3. najchętniej kupowaną grą w Wielkiej Brytanii, w Niemczech i Skandynawii. We Francji Sniper: Ghost Warrior 2 na PS3 zajmuje 5. miejsce.
Najnowsze dane sprzedażowe będą prezentowane po dostarczeniu kolejnych zweryfikowanych raportów z poszczególnych rynków.
pozdrawiam,
Łukasz CI GAMES
|
|
Temat:
CIGAMES
Był Pan łaskaw zaznaczyć boldem tylko jeden z powodów podanych w raporcie. Drugi, o którym pisałem ja, znajduje się tuż obok w przytoczonym przez Pana cytacie.
|
|
Temat:
CIGAMES
Witam, Postaram się odnieść do kilku poruszanych przez Państwa kwestii poniżej. Marek Tymiński będzie jutro gościem TVN CNBC, na pewno również będzie miał sporo ciekawych informacji dla Państwa. Scarry napisał(a): Przecież ostatnie obsuwy były tłumaczone chęcią dopracowania multi, którego w tej chwili praktycznie nie ma... więc co robiono przez te pół roku jako "dopracowanie multiplayera" ?
Ostatnie przesunięcia premiery miały na celu dopracowanie gry jako takiej, a nie tylko multiplayera. Od początku, we wszystkich wywiadach i zapowiedziach, City Interactive deklarowało, że S:GW2 to gra skupiona na trybie dla jednego gracza. Multiplayer jest tylko dodatkiem, koniecznym w realiach dzisiejszego rynku gier, ale nie najważniejszym. Dla Państwa informacji, już jutro wychodzi darmowy dodatek dla graczy (w wersji na PC), który przyniesie nowe mapy do trybu multi. Temat więc jest jak najbardziej rozwojowy i pracujemy nad satysfakcją graczy w tym zakresie:) Fantomas napisał(a): Mimo wszystko gra sprzedaje się całkiem dobrze - w europejskich amazonach jest w pierwszej setce, na steamie w 2. dziesiątce [była w 1.]. W USA będzie raczej słabszy wynik.
Po dwóch dniach od premiery brytyjski gfk Chart poinformował, że nasza gra znajduje się na 4 miejscu sprzedaży na wszystkie platformy i konsole (w tym na 2 miejscu na konsole Xbox oraz na 3 miejscu na konsoli PLayStation 3). To bardzo dobry wynik i świetna prognoza dalszej sprzedaży. Nie wiem czemu zakłada Pan słabszą sprzedaż w USA. Właśnie tam najlepiej sprzedał się pierwszy Sniper. pozdrawiam, Łukasz
|
|
Temat:
CIGAMES
Witam,
Odpowiadając na powyższe wątpliwości, Starcraft to oczywiście bardzo silna marka, ale... obejmująca zupełnie inny segment rynku gier. Jest to gra typu RTS (real-time strategy), a więc bardzo, bardzo daleka od tego, co proponuje graczom Sniper 2. Dlatego nie ma tu mowy o klasycznym zderzeniu dwóch podobnych tytułów. Fani naszego Snipera 2 to miłośnicy taktycznych strzelanin. Fani Starcrafta to fani strategii czasu rzeczywistego. Nie wykluczam oczywiście, że ktoś może chcieć zagrać w obydwie te gry, ale też nie są one dla siebie bezpośrednią konkurencją:)
pozdrawiam,
Łukasz
|
|
Temat:
CIGAMES
Jeszcze słowo informacji w kwestii dat premiery:
Polska premiera (jak również europejska) to 15 marca. Natomiast gra zostanie wydana już 12 marca w Stanach Zjednoczonych.
pozdrawiam,
Łukasz
|
|
Temat:
CIGAMES
Niemniej jednak, jest zgodne z prawdą w kontekście zapowiedzianej premiery 15 marca.
pozdrawiam,
Łukasz
|
|
Temat:
CIGAMES
Witam serdecznie,
Miło mi poinformować, że Sniper: Ghost Warrior 2 przeszedł wszelkie wymagane certyfikacje, które gwarantują premierę w zapowiedzianym terminie. Gra jest gotowa do wydania. Poniżej treść press releasa, który wysłany został przed chwilą do prasy:
SNIPER: GHOST WARRIOR 2 W FAZIE GOLD MASTER
CI Games z przyjemnością informuje, że gra Sniper: Ghost Warrior 2 jest gotowa do wydania.
Gra Sniper: Ghost Warrior 2 przeszła certyfikację na konsolę Sony PlayStation 3 w Europie i weszła w fazę Gold Master. To oznacza, że gra ma za sobą wszystkie wymagane certyfikacje jakościowe na konsole Xbox 360 oraz Sony PlayStation 3 i może zadebiutować na rynkach w Europie, Ameryce, Australii, części Azji i w Afryce. Premiera odbędzie się zgodnie z planem, w dniu 15 marca 2013 roku. Twórcy gry liczą, że odniesie ona jeszcze większy sukces niż pierwsza część serii. "Sniper: Ghost Warrior 2 to najważniejsza polska gra tego roku" - powiedział Marek Tymiński, szef CI Games - "Status Gold Master to już ostatni, kluczowy krok przed oddaniem gry w ręce fanów". Sniper: Ghost Warrior 2 to kontynuacja best-sellerowej części pierwszej gry, która sprzedała się w ponad 3 milionach egzemplarzy na całym świecie, stając się jedną z dwóch najlepiej sprzedających się produkcji, które powstały w Polsce.
Premierze nowej produkcji CI Games towarzyszyć będzie bardzo duża kampania marketingowa, skupiająca się na budowaniu silnej marki serii.
pozdrawiam,
Łukasz Mach CI Games
|
|
Temat:
CIGAMES
Witam serdecznie, Szybka informacja sprzed kilku chwil. City Interactive ma swoją ekspozycję w obrębie imponującego stoiska polskiego Ministerstwa Gospodarki na targach CeBIT 2012 w Hanowerze. Na naszym stoisku przed chwilą pojawił się wicepremier Waldemar Pawlak i poświęcił dłuższą chwilę na rozmowę o osiągnięciach City Interactive i rozwoju całej branży. Zarówno wizyta wicepremiera jak i obecność City Interactive na polskim stoisku są wydarzeniami przełomowymi dla branży gier. Cieszymy się, że mogliśmy spotkać się z wicepremierem i dzięki temu zwrócić uwagę na nasz rynek. Więcej szczegółów na Polygamia.pl
|
|
Temat:
CIGAMES
Witam, piotrch napisał(a):Szanowny Panie Robercie, Bardzo cieszy, że wchodzicie na nowy rynek i podejmujecie trud tworzenia nowego brandu na bazie całkowicie dla was obcego gatunku. "Szpila" zupełnie niepotrzebna:) W CI jest bardzo dużo osób, które pracowały wcześniej przy innych projektach niż te robione w City. Mówiąc bardziej wprost, są na przykład ludzie którzy mają duże pojęcie o tworzeniu i promowaniu gier RPG, również tacy którzy mają za sobą wieloletnią pracę przy Wiedźminie, czyli - jakby nie patrzeć - sztandarowej polskiej grze z tego gatunku. Cytat:@Scarry: Bardzo fajnie, że City przyciągnęło zdolnego czlowieka, ale czy ten człowiek sam jest w stanie zrobić dobrą grę? W CDP odpowiedzialny był w głównej mierze za PR, nie zaś koordynację projektu pod względem technicznym. Bez wątpienia ma know - how, jest świetnym klakierem który sprzeda produkt mediom ale czy to wystarczy by odnieść sukces? Bo z pustego to i salomon nie naleje. Sądząc po avatarze jest Pan fanem serii gier o Wiedźminie, a powyższy wpis wskazuje na to, że może i pracownikiem CD Projekt RED. Inaczej nie potrafię sobie wytłumaczyć Pana dokładnej wiedzy o tym, czym dokładnie zajmował się Tomek w studiu RED. Ze swojej strony mogę powiedzieć, że pracowałem z Tomkiem przez kilka lat właśnie w tym studiu i zdecydowanie zajmował się produkcją, a nie PR (wiem, bo tym zajmowałem się ja:D). Potem rzeczywiście stał się "twarzą" firmy i jej rzecznikiem, jest to jednak normalna droga rozwoju wśród KLUCZOWYCH producentów/developerów na świecie. Ludzie Ci wiedzą najwięcej o projektach i jeśli dodatkowo mają prezencję medialną (a Tomek zdecydowanie potrafi się zachować przed kamerą) - stają się również istotnym elementem promocji gry. Cytat:Szkoda tylko, że nikt, również analitycy wyceniający CIA nie biorą pod uwagę faktu, że wprowadzenie nowego brandu na rynek to ogromne ryzyko, przede wszystkim dlatego, że tego moze nikt nie kupić. Co innego jest ze Sniperem, który jest rozpoznawalny i na jego bazie można zakładać pewien przychód, ale pozostałe tytuły jest szansa, że nawet się nie zwrócą.\ Akurat wprowadzenie nowego brandu na rynek to jest DOKŁADNIE case, który przerobiliśmy ze Sniperem, którego pierwsza część startowała "od zera", bez żadnej świadomości wśród graczy i dziennikarzy. I proszę, udało się. I to na rynku shooterów, który jest dużo bardziej zatłoczony niż rynek RPG. Zatem, wiemy co robimy, proszę mi wierzyć. W naszym zespole są osoby, które wiedzą jak takie procesy przeprowadzać. Mamy Jona Goddarda, którego wieloletnie doświadczenie w EA nie wymaga rekomendacji. Mamy też w zespole ludzi, którzy promowali i wprowadzali brand pierwszego Wiedźmina na świecie kilka lat temu. Jesteśmy zatem spokojni:) pozdrawiam, Łukasz Mach City Interactive
|
|
Temat:
CIGAMES
adamparker napisał(a):Z całym szacunkiem ale czy tego typu nagród to po prostu firma sobie nie kupuje ? Tak było z godłem Teraz Polska . Taka niby nagroda ale sponsorowana.
Nic mi o tym nie wiadomo. Informację o przyznaniu nagrody odebrałem osobiście od Pana Łukasza Komudy , zastępcy redaktora naczelnego Businessman.pl. Ze względu na wcześniejsze nie dotarcie maila z informacją, news o przyznaniu wyróżnienia otrzymaliśmy telefonicznie w ostatniej chwili, tuż przed galą przyznania nagród. Prawdę mówiąc byliśmy tak zaskoczeni, że mieliśmy problem z szybkim wytypowaniem osoby, która ma nagrodę odebrać:). Nie wiem jaka była sytuacja z godłem Teraz Polska, ale w tym przypadku nie ma mowy o żadnych ustawionych działaniach.
|
|
Temat:
CIGAMES
Dodam tylko do informacji cityinsidera, że chodzi oczywiście o oficjalne wyniki sprzedaży za ostatni tydzień, które firmuje GfK International. Udało nam się pokonać m.in. tak "duże" gry jak Portal 2, który również wydano bardzo niedawno. Jest to na pewno niesamowicie optymistyczna informacja i mamy nadzieję, że już niedługo będzie więcej dobrych newsów:)
pozdrawiam,
Łukasz Mach City Interactive
|
|
Temat:
CIGAMES
Witam Państwa,
Dziś dość ciekawe spotkanie w TVNCNBC. O 15:30 przy jednym stole zasiądą Marek Tymiński z City Interactive i Adam Kiciński z CD Projektu. W kontekście ostatnich wydarzeń między dwiema firmami, może to być ciekawa rozmowa.
pozdrawiam i zapraszam do oglądania,
Łukasz Mach City Interactive
|
|
Temat:
CIGAMES
@ krewa - Raport ESPI dotyczył daty wydania, a tej nikt wcześniej nie znał. Wg nas nic się nie stało złego ze strony spółki.
@Buziek - Nie ma potwierdzenia, że biuro prasowe Sony udzieliło komukolwiek takich informacji, więc nie można powiedzieć, że informacja jest prawdziwa.
|
|
Temat:
CIGAMES
Jeśli chodzi o tak zwany "przeciek" to nie mamy w zwyczaju się odnosić do anonimowych wypowiedzi ludzi, którzy coś sobie wymyślili. Bo pisanie przez kogoś, że zadzwonił sobie do biura prasowego Sony i tam dostał informacje na temat poufnych szczegółów współpracy City Interactive i Sony jest, lekko mówiąc niepoważne.
Jest wiele informacji, które nie kwalifikują się wg przepisów do podania raportem bieżącym, ale o których mówi się w codziennym prowadzeniu biznesu. Tak jak skomentował to prezes Tymiński w prasie - jesteśmy bliżej przejścia ale to nie oznacza, że już przeszliśmy. Jak przejdziemy, będzie podane to raportem bieżącym zgodnie z dotychczasową praktyką.
pozdrawiam,
Łukasz
|
|
Temat:
CIGAMES
Witam serdecznie,
Pozwolę sobie nieco zmienić temat. Postanowiliśmy dziś jako firma odnieść się wprost do ostatnich działań PR'owych Optimusa/CD Projektu, które w naszym mniemaniu godzą w nasz wizerunek wśród akcjonariuszy i inwestorów w ogóle. Poniżej wklejam Państwu treść wysłanego przed chwilą press release'a na ten temat.
pozdrawiam, Łukasz Mach Global PR & Marketing manager City Interactive
MIEJSCE „PIERWSZEJ, PRAWDZIWIE GLOBALNEJ POLSKIEJ FIRMY” W BRANŻY GIER… JEST JUŻ ZAJĘTE. PRZEZ CITY INTERACTIVE.
Firma City Interactive S.A., pierwszy polski prawdziwie globalny producent i wydawca gier video, pragnie odnieść się do ostatnich działań PR firmy Optimus, które wg oceny zarządu uderzają w wizerunek Spółki.
W ostatnich oficjalnych prezentacjach biznesowych, oraz w opisach profilowych spółki Optimus, pojawiła się informacja, że celem grupy CD Projekt, której właścicielem jest Optimus, jest „stać się pierwszą, prawdziwie globalną polską firmą, której produkty i usługi będą znane przez klientów na całym świecie”.
Firma City Interactive docenia wysiłki PR’owe CD Projektu. Śpieszymy jednak donieść, że miejsce „pierwszej, prawdziwie globalnej polskiej firmy” w segmencie gier video jest już niestety od dawna zajęte.
Poniżej kilka faktów dotyczących City Interactive, które mogą wyjaśnić dlaczego tak jest:
1. City Interactive - globalne przychody ze sprzedaży Zeszłoroczny, imponujący przychód City Interactive wyniósł 87 milionów złotych, z czego ok. 93% (ok. 80 milionów) to wyniki pochodzące ze sprzedaży globalnej.
2. City Interactive – globalny wydawca gier. Sniper: Ghost Warrior, zeszłoroczny bestseller od City Interactive, został wydany na całym świecie samodzielnie przez naszą firmę. Trafił na top listy sprzedaży w kategorii full price, praktycznie na wszystkich głównych rynkach zbytu. Na części z nich, między innymi w Wielkiej Brytanii, dostał się nawet na pierwszą pozycję w rankingu! Sprzedał się w ponad milionie egzemplarzy, a pod koniec kwietnia startuje sprzedaż wersji na konsolę PlayStation 3. Ponadto City Interactive wydało do tej pory na rynkach światowych kilkadziesiąt gier przeznaczonych na konsole i PC.
3. City Interactive - globalne kontakty handlowe. City Interactive jest firmą, która ma bezpośrednie kontakty handlowe z największymi sieciami na świecie (m.in. Wallmart, BestBuy, Gamestop, Amazon, itd.). Wieloletnie relacje sprawiły, że City Interactive jest firmą rozpoznawalną wśród największych dystrybutorów i sieci handlowych.
4. City Interactive – filie firmy na całym świecie. City Interactive posiada prężnie działające biura w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Niemczech i Wielkiej Brytanii.
5. City Interactive - najdłuższy staż globalnej branży gier. Firma City Interactive działa na rynku międzynarodowym od roku 2002. W tym czasie firma Optimus nie zajmowała się grami w ogóle, a grupa CD Projekt wydawała importowane tytuły głównie w Polsce.
„Jako City Interactive, staramy się zawsze działać fair. Nie budujemy swojej pozycji kosztem pozycji innych wydawców. Zajmujemy się swoim biznesem i dzięki temu pomagamy w rozwoju całej polskiej branży” – mówi Marek Tymiński, szef City Interactive – „Nie chciałbym wywoływać branżowej wojny, ale w obliczu działań PR grupy CD Projekt, muszę moim kolegom przypomnieć, że City Interactive już od dawna jest polską, ale i prawdziwie globalną spółką produkującą i wydającą gry na cały świat. Pracowaliśmy na to długie lata i jesteśmy zadowoleni z pozycji lidera wśród polskich firm działających poza granicami naszego kraju”.
|
|
Temat:
CIGAMES
Witam serdecznie, Miło mi poinformować, że Marek Tymiński, prezes City Interactive, jest od dzisiaj obecny w serwisie twitter. Zamierza tam publikować komentarze dotyczące naszej firmy, naszych produktów, lub też po prostu komentarze branżowe. Mam nadzieję, że będzie to fajny i bezpośredni kanał komunikacji, który okaże się dla Państwa przydatny. Konto Marka znajduje się pod adresem http://twitter.com/marektyminskiWystarczy zarejestrować się w serwisie twitter (www.twitter.com, opcja "sign up" na głównej stronie), zalogować i kliknąć opcję "follow" na koncie Marka Tymińskiego. Pozdrawiam, Łukasz Mach City Interactive
|
|
Temat:
CIGAMES
To prawda Volky, obsada w City rzeczywiście coraz mocniejsza. Artykuł na Polygamii był oczywiście ciutkę złośliwy wobec Nicolasa;), bo ludzie którzy się do nas zgłosili zrobili to z własnej woli, a nie dlatego że kogoś tam "przejmowaliśmy":).
A tak z innej beczki, dziś Marek będzie gościem w programie TVP1 "A normalnie o tej porze" - program ma bardziej luźny niż biznesowy charakter, ale może zainteresowani firmą znajdą coś dla siebie. Początek programu o 16:35, Marek powinien się pojawić około 16:45.
I jeszcze odniesienie do kilku kwestii poruszonych przez Fantomasa. Stuart Black i jego ludzie w Londynie biorą czynny udział w projekcie. Sam Stuart jest odpowiedzialny nie tylko za koncept - jest obecny na każdym etapie powstawania gry i nadzoruje wszystkie procesy (bywa w Rzeszowie bardzo często).
Jeśli chodzi o Snipera - Nie próbujemy robić gry AAA wychodząc z "budżetówkowych" założeń. Robimy po prostu grę AAA w pełnym tego słowa znaczeniu.
|
|
Temat:
CIGAMES
Fantomas napisał(a):1. Gratuluję takiego poziomu zysku z pudełka i życzę utrzymania go w przyszłości. Dziękuję i już śpieszę z odpowiedziami: Cytat: A jak wypada tutaj wersja PC-towa - % większy czy mniejszy ? Wersja PC od 30% do 65%. I tu podobnie - im dalej na zachód tym zysk większy. Cytat:Gdyby jeszcze można było się dowiedzieć jak kształtuje się sprzedaż regionalnie - chodzi mi o proporcje sprzedaży wersji konsolowej i PC-towej na głównych rynkach [USA, UK, Niemcy] i ile sztuk gry zostało tam sprzedanych. Z grubsza wygląda to tak: Xbox 360 - lekka przewaga Północnej Ameryki nad Europą, PC - zdecydowana przewaga Europy nad Północną Ameryką. PS3 - spodziewana lekka przewaga Europy nad Północną Ameryką. Bardziej szczegółowych danych nie ujawniamy:). Cytat:3. Odnośnie wskaźników - Apple nie jest dobrym odniesieniem bowiem nie zajmuje się produkcją gier; w tym artykule dokonano porównania m.in. wskaźnika C/P polskich i zagranicznych spółek-producentów gier: www.stockwatch.pl/artykuly/pos... Finansowe wyniki City są obecnie pewnie najmocniejsze ze wszystkich firm z branży na świecie. Stad porównanie np. do Apple. Jest też dużo podobieństw jeśli prześledzi się historię rozwoju Apple. Wg nas istotnym czynnikiem dla wyceny spółki są jej realne obecne zyski i możliwości ich generowania w przyszłości. A tych jest coraz więcej, o czym świadczy nasz plan wydawniczy i ostatnie posunięcia strategiczne. W brany gier przychody czy wartość księgowa nie przekładają się w dostatecznym stopniu na pozycje zysku. Świadczą o tym chociażby wyniki finansowe różnych firm z branży podane w cytowanym artykule - brak relacji pomiędzy przychodami, a wypracowanym zyskiem, czy wartości księgowej do tego jaki zysk wypracowują i czy w ogóle. Ogromną przewagą City jest możliwość tworzenia jakościowych gier w znacznie niższych kosztach niż konkurencji z zachodu oraz możliwość znacznego wzrostu skali działalności w najbliższych latach. Tego również ani historyczne przychody ani wartość księgowa nie pokaże.
|
|
Temat:
CIGAMES
Witam wszystkich, Z tej strony Łukasz Mach z City Interactive. Zazwyczaj nie włączamy się w dyskusje i jedynie obserwujemy Państwa opinie. Tym razem jednak temat jest wyjątkowo ciekawy i widać, że warto przytoczyć kilka faktycznych informacji związanych z globalną działalnością wydawniczą i zasadami jej funkcjonowania. Mam nadzieję, że będzie to pretekst do dalszej, merytorycznej dyskusji. Odniosę się tylko do kilku zagadnień, które Państwo poruszacie w swojej wymianie zdań: 1. Zysk City ze sprzedanej sztuki konsolowego Snipera na zachodzie waha się pomiędzy 25% a 50% ceny pudełkowej. Czyli najbliżej prawdy był Volky kilka postów wyżej. Im dalej na zachód, tym większy jest nasz zysk, bo np. w USA VAT nie jest wliczony w podawaną cenę detaliczną, a z kolei marze pośredników są mniejsze z uwagi na dużą skalę rynku. 2. Kwestia budżetów gier – można się pokusić o stwierdzenie, że w tym przypadku 1 PLN jest równy 1 USD (w sensie kosztów pracy w Polsce i USA). To, co nas odróżnia od konkurencji to fakt, że nawet gdyby Sniper 1 stworzony zostal w Stanach i tak by zarobił!:) Wtedy budżet hipotetycznie wyniósłby 3 mln USD. Jak wiadomo, zarobiliśmy dużo więcej. 3. Odnośnie nowo otwartego studia w UK. W założeniu ma to być niewielkie studio skupione głównie na game designie, który stanowi tylko jeden z wielu elementów pracy przy tworzeniu gier. Zdecydowana większość prac zostanie wykonana w naszym studiu rzeszowskim, stąd budżet gry będzie dużo bardziej "polski" niż "angielski". 4. I jeszcze słówko odnośnie wskaźników finansowych (przy okazji dyskusji „wartość rynkowa vs. przychody”). Poniżej dane odnośnie Apple: uk.finance.yahoo.com/q/ks?s=AA... Apple jest przecież gigantem co powoduje, że znacznie trudniej jest tej firmie rosnąć w takim samym tempie w jakim może rosnąć City (jakby nie patrzeć - firma w fazie dynamicznego rozwoju). Tym bardziej, wskaźniki City nie wydają się wysokie w porównaniu z nimi. Apple jest dobrym benchmarkiem bo działa w podobnej branży, odnosi rownież duży sukces i ma bardzo wysoką rentowność. Mam nadzieję, że moja odpowiedź przyda się Państwu, w razie pytań służę oczywiście dalszą opinią i pomocą. Pozdrawiam, Łukasz Mach City Interactive
|
|