spddrcdu
Advertisement
PARTNER SERWISU
nbdaftjh
bginvest

bginvest

Ostatnie 10 wpisów
1ketjoW

Pierwsze to w tym artykule nie jest napisane o istotnym zysku EBIT tylko pozytywnym.
Drugie tezy znowu oparte na gdybaniu, podobnie jak Twoje wyliczenia jakie zobowiązania wchodzą w masę sanacyjną pomyliłeś się jedynie o 1 mld PLN.

Dla mnie bazowo drugi kwartał to zakończenie księgowej dziczy tzn. ostatni w którym może coś się pojawić rozliczającego przeszłość.
Od strony przychodowej nie zakładam niespodzianek, natomiast zakładam, że od strony kosztowej będzie kilka pozytywnych czynników.

"Niemiecka spółka BD Cargo Polska jest w bardzo dobrej sytuacji finansowe tylko część zysków transferuje poprzez pożyczki od podmiotu powiązanego."

1ketjoW skąd bierzesz te informacje ?
Co to znaczy, że część zysków transferuje poprzez pożyczki od podmiotu powiązanego ?

DB Cargo Polska od lat jedzie na stratach, żyje tylko dlatego, że spółka matka dokłada bo biznesu.
Warto obserwować temat, bo DB Cargo Polska to może być podobna stajnia Augiasza jak PKP Cargo.

Trzeba rozróżnić zatwierdzenie planu restrukturyzacyjnego PKP Cargo oraz zatwierdzenie układu przez sędziego komisarza.

To pierwsze może się zostać zatwierdzone nawet w ciągu kilku tygodni, warunkiem przyspieszającym będzie pozytywna opinia Rady Wierzycieli.
Drugie na tą chwilę najprędzej za 12 miesięcy.


Ocenę za 8-letnie zarządzanie wystawił rynek 70 ---> 15.

Bez sensu wracać. Wychodzę z założenia, że przeszłość stworzyła szansę.
Gdyby Redzi nie zawalili Cyberpunka, pewnie nigdy nie byłoby szansy kupić akcji za stówkę.

Teraz spółka w przypadku udanego procesu sanacji będzie przez kilka lat w jakimś stopniu zabezpieczona przed biznesowymi januszami.




Po pierwsze to jakiś tydzień czy dwa temu ja pisałem, że leasing w racji swojej formy nie wchodzi w masę.

Po drugie, Twoja wypowiedź,

"Poza tym układ nie dotyczy zobowiązań kredytowych ani leasingu. Nie jest dla mnie w tej sytuacji jasne czy kontrahenci będą chcieli brać włącznie na siebie kwestię kosztów restrukturyzacji z wyłączeniem np. banków. To banki będąmiały największy problem w przypadku upadłości PKP Cargo."

Każdy kto to przeczyta uzna, że zobowiązania finansowe nie wchodzą w masę sanacyjną, co jest nieprawdą ponieważ leasing z finansowych nie wchodzi. Dalsza część Twojej wypowiedzi to już tworzenie teorii na podstawie błędnej tezy.
To tak jak ten Niemiec co miał na terminalu 100.000 TEU zmonopolizować transport z Ukrainy do całej EU.

Mam nadzieję, że sobie żartujesz.

"Inne zobowiązania długoterminowe 573 000"

w tym jest prawie 500 mln pln Rezerwy z tytułu świadczeń pracowniczych. Według Ciebie to weszło w masę sanacyjną :):):):):?????



Inne zobowiązania krótkoterminowe 897 500

w tym:
150 mln Rozrachunki z pracownikami
125 mln Rezerwy z tytułu świadczeń
200 mln Publicznoprawne
240 mln VAT

Ale dopasowanka fajna:)



"układ nie dotyczy zobowiązań kredytowych"

1ketjoW rozumiem że BGK i PKO BP jako obserwatorzy w Radzie Wierzycieli działają.
Skąd Ty to bierzesz.


"Wysokość odpisów o niczym nie świadczy."

Samo tworzenie odpisów świadczy o tym, że zakładane jest nieodzyskanie jakiejś części należności.

GRAF78

PKP Cargo jest w trakcie realizacji swojego "Wiedzmina", a zakładam, że dojdzie jeszcze Cyberpunk.thumbright
Kilkanaście miesięcy temu na CDPR rynek zachowywał się jakby spółka miała przestać tworzyć gry. Teraz jest 150 %.

www.wnp.pl/logistyka/pkp-cargo...

Odpisy aktualizujące utworzone w 2024 r. na należności od PKP Cargo.

1) PKP PLK 318,4 mln pln
2) PGE Energetyka 149,0 mln pln
3) Newag 17,3 mln pln

3 spółki wymienione w artykule, razem niemal 0,5 mld pln odpisów.

Stworzyli Test Prywatnego Wierzyciela - wiadomo w jakim celu.
Prezes twierdzi, że jest szansa na zawarcie układu do połowy przyszłego roku.

GRAF78 pamiętam jak jakieś 18 miesięcy temu cisnąłeś z CD Projekt.
Chyba zbliża się przełom na PKP Cargo .

Może i rozbudują. Natomiast to nigdy nie będzie terminal poprzez, który Niemcy przejmą kontrolę nad strumieniami ukraińskiego eksportu i ich rozdziałem po UE.

To jest absurd.

"Niemcy będą mieli alternatywną oś przesyłową: Ukraina → Batiovo → Węgry/Słowacja → Austria/Niemcy → Hamburg.

Dzięki terminalowi w Batiovie Niemcy przejmą prawdopodobnie kontrolę nad strumieniami ukraińskiego eksportu i ich rozdziałem po UE – z pominięciem polskich terminali logistycznych i portów. Jako kraj moim zdaniem bardzo na tym możemy stracić."

TEU Batiovo to ok. 100 k rocznie, plac 250x250 m ...........................................................blackeye

Jak Niemcy mają tam omijać resztę?
Zaczynają się teorie spiskowe.

Dla przykładu same Małaszewice to teraz TEU ok. 600 k rocznie.

Nie wkręcajcie sobie też bzdur, że Polacy nic tam nie działają.

Poczytajcie sobie o planach Laude Intermodal.

Wczoraj u Stanowskiego gościł Zbigniew Jakubas. 3 h rozmowa.

Poruszony był wątek kolei.
Zacytuję "Ruch cargo, ruch transportowy będzie bardzo dynamicznie przechodził na kolej".

Ja nie jestem az tak do tego mocno przekonany, chociaż zakładam, że ruch cargo ubija dołek i rozpocznie stabilny rozwój, ale cieszę się, że Zbigniew Jakubas jest:).




Panowie, trochę pomieszaliście :)

Za I kw. odpowiednio 2025 2024

Przychody i (koszty) finansowe (36,1) (48,0)

Zapłacone odsetki od leasingu oraz kredytów (19,9) (37,8)

Zadłużenie fin. 2,81 mld 2,83 mld
w tym:
kredyty 1,37 mld 1,38 mld
leasing 1,36 mld 1,38 mld

Zobowiązania handlowe 1,2 mld 1,2 mld

Układem zostały objęte kredyty, zobowiązania handlowe i inwestycyjne plus bzdurki. Daje to kwotę ok. 3 mld pln.
Leasing z racji swojej formy ciężko żeby wszedł w masę. Leasingodawca do momentu spłaty jest właścicielem, więc w każdej chwili może zabrać ciuchcię.

1ketjoW, obecnie PKP Cargo jest jednym z lepszych kontrahentów dla dostawców.
W sanacji wszystkie zobowiązania nieobjęte układem trzeba płacić w terminie.

Witam.

Dzisiaj ma zostać złożony plan, a po sesji powinien pojawić się dość obszerny komunikat w tej sprawie.

Zakładam, że dzisiaj nie poznamy prognozy wyników na kolejne lata, ale poznamy propozycje dot. umorzenia zadłużenia.

Wybieram się na WZA.

Mam nadzieję, że uda mi się porozmawiać z Zarządem, RN.

Niezły ten poniedziałek się zapowiada.
- WZA
- plan restrukturyzacyjny
- dane UTK (z biuletynu GUS wynika, że maj był najlepszym miesiącem w tym roku, poszło to ładnie w parze z danymi o produkcji przemysłowej)

grum,

Jestem z Torunia, mieszkam 200 metrów od Mentzena, nie jestem jego fanem, aczkolwiek zdarza mi się z nim pogadać.
Uwierz, że niezbyt lotny osiłek to było najdelikatniejsze określenie jakie Mentzen mógł użyć wobec Nawrockiego.

Grzegorz Braun ok. 4 h temu na X bardzo docenił zdjęcie Nawrockiego z Rabbi Shmuley cheers Komedia !!!!

Zakamuflowany lewak vs Totalny ćwierćmózg

Taki mamy wybór. Niezdecydowani zadecydują.

Głosuję na lewaka. Jeśli zacznie przeginać pałę z Tuskiem, mój głos za dla 2 lata w wyborach parlamentarnych powędruje do Konfederacji i mam nadzieję, że KO zaliczy wtedy K.O., a bez Konfederacji nie będzie możliwości stworzenia rządu.


Z tym wprowadzeniem wyjątkowych form ochrony dla osób atakowanych ze względu na orientację seksualną trzeba bardzo uważać.
Mój przyjaciel kieruje w Londynie w City działem analiz w jednym z kolosów. Od jakiegoś czasu jego podwładny Steve, zawalał swoje tematy i rozważał mój przyjaciel, żeby pożegnać Steve'a. Po weekendzie do pracy przyszedł Steve i powiedział, że od teraz jest Mary. Mary nie może zwolnić, bo od razu ruszy procedura dot. dyskryminacji i na 99 % poleci mój przyjaciel.

Dlatego właśnie konserwatyzm, prawica ma taki renesans. Przegięcie w każdą stronę zawsze kończy się mocnym zwrotem.

Dla mnie same ustawki Nawrockiego to nie jest jakiś ogromny problem, natomiast widzę zdecydowanie większy.
Nawrocki należał do Ekipy Chuliganów Wolnego Miasta, której liderem był Olgierd Olo. Są to bardzo hermetycze ekipy.
Jak ktoś nie zna historii najważniejszych gangusów 3- miasta to najpierw trząsł Nikoś, po jego śmierci rządził Zachar, który potem został skatowany na śmierć przez 40-50 członków ekipy Olgierda.
Ekipa Olgierda miała przez lata monopol w Trójmieście na tzw. domówki (miniburdeliki). Poczytajcie jak prowadzili biznes.
Nawrocki to był zwykły gangus, który teraz robi z siebie papieża. Szkoda, że Masa albo Słowik nie startuje w wyborach.


pl.investing.com/news/stock-ma...

Oczywiście nie jest tam napisane ze trafił tam towar, który nie schodził w Pepco, natomiast chyba każdy, kto analizował całą grupę, od dawna widział, że Poundland to kula u nogi. Gdybym robił porządki, śmietnik zrobiłbym w jednym miejscu.

Pamiętajmy, że II kwartał roku obrotowego 2024 zawierał okres Wielkanocy. W 2025 okres ten przypada dopiero na III kw roku obrotowego. Pomimo tego LFL wzrósł.
Wielkanoc jest kluczowym okresem dla Pepco (odzież, dekoracje, w zasadzie cały asortyment)
Nominalnie wyniki samego Pepco rdr lepsze.

Poundland pójdzie pewnie za funta, natomiast nigdzie nie ma informacji jakie są zobowiązania Poundlandu wobec Pepco.
Z tego co czytam to Pepco zapchało Poundland całym towarem, który u nich nie schodził.
Dla mnie ta sprawa z rozliczeniem Poundlandu mocno wszystko zaburza, sporo spraw jest dla mnie mocno niejasnych.




Gdansk mu wystawił najlepszą laurkę w I turze.

1ketjoW bardzo doceniam i szanuję Twój wkład w to forum pod względem giełdowym.

Dla mnie Nawrocki to obłuda i wyrachowanie najczystszej postaci. Są to jednocześnie dwie najgorsze cechy jakie człowiek może posiadać, często chodzące parą.
Nawrocki nie był pierwszy z kręgu jego znajomych, który robił numer nazwijmy go: Na pana Jerzego.
Pamiętaj, że w 2011, on nawet nie marzył, że będzie liderem w wyścigu o fotel prezydenta, a najlepsi koledzy to była ekipa Lechii. Miał wtedy 28 lat.

Jestem ciekaw co zrobi Mentzen.
Światopoglądowo klepią się po ramieniu, ale gospodarczo to dwa bieguny, uważam, że elektorat głosuje na Konfederację głównie ze względów na poglądy gospodarcze.




Wczoraj postawiłem tysiaka na Nawrockiego. Chcę być pierwszy raz w życiu szczęśliwy z przegranego kuponu.

Obciążenie aparatem państwowym jest takie same w przypadku innych spółek z udziałem SP. Oczywiście logiczne jest dla mnie, że takie spółki mają niższe wyceny.
W przypadku PKP Cargo jakimś zabezpieczeniem przed ewentualną miotłą i kolejnym drenowaniem spółki będzie zatwierdzony układ sanacyjny.
Do czasu całkowitego zrealizowania postanowień sanacyjnych czyli spłaty wszystkich rat układowych, pewnie 60-120 miesięcy, Zarząd będzie musiał restrykcyjnie wypełniać warunki zatwierdzone w wyniku układu.

Bez znaczenia?

Nowelizacja mocno uprawdopodabnia zatwierdzenie układu, a także zwiększa prawdopodobieństwo zatwierdzenia korzystniejszych warunków układu. Dotychczasowe decyzje sędziego komisarza jasno pokazują, że sąd będzie mocno dążył do pozytywnego zakończenia sanacji.

Dla mnie to bez znaczenia, ponieważ mój bazowy scenariusz to zatwierdzenie układu korzystnego dla PKP Cargo, natomiast duża część rynku nadal nie do końca wierzy w powodzenie sanacji.

Myślę, że rynek chce bardzo, żeby Pepco pozbyło się Poundlandu. Nawet za funta kłaków.

Ma ktoś może rzetelne informacje jaka jest wielkość zobowiązań Poundlandu ?

Piękna idea akcjonariatu obywatelskiego, tworząca złudne wrażenie stabilności i bezpieczeństwa, sprawiła, że państwo polskie zrobiło w ciula kilkadziesiąt tysięcy Polaków, inwestorów indywidualnych, szyjąc piękne ubranka w IPO PKP Cargo po 68 pln/akcja oraz JSW 136 pln/akcja.

Zastanawiam się czasem czemu nikt symbolicznie nie pozwał SP za te emisje i późniejsze fatalne zarządzanie tymi spółkami.

Angole są gotowi kupować Chińczykowi węgiel koksujący, żeby tylko nie zatrzymał produkcji stali w zakładzie British Steel w Scunthorpe.

www.bbc.com/news/articles/cp31...

20 lat temu miałem roczną przygodę pracy zarobkowej na Wyspach. Przez ten czas z pośredniaka pracowałem w 5 fabrykach/zakładach.
Z ciekawości sprawdziłem i żaden zakład już nie istnieje.



Przeciętne wynagrodzenie w JSW, plasuje statystycznie każdego pracownika spółki w gronie 10 % najlepiej zarabiających Polaków.
Jest ogromne pole do optymalizacji systemu wynagrodzeń.


Za ten cash SP mógłby ściągnąć JSW z giełdy i oddać w zarządzanie ZZ.blah5
Wszyscy byliby szczęśliwi, przynajmniej na początku.

1ketjoW

Wojewódka mówiąc o przetrwaniu miał na myśli teraźniejszość, w przyszłości zakłada zdrowe i konkurencyjne PKP Cargo.
"Make Cargo Great Again" .

Odnośnie kruszyw i końca budowy dróg to temat za 15 lat, prędzej nastąpi duży bodziec od CPK.

Konsumpcja paliw płynnych jest rekordowa, baza z której rusza dynamika aut elektrycznych jest tak niska, jeśli w ogóle elektryki będą w PL zauważalne miną lata.

Chemia będzie stabilna
Rozwój portów
Odbudowa Ukrainy
Cła amerykańskie/chińskie jeśli zostaną będą miały duży na wymianę handlową na całym świecie (szansa na rozwój Intermodalu)


Odnośnie emisji.

Statut spółki nie daje uprawnienia do emisji akcji, daje uprawnienie do emisji obligacji.
Nie ma też w statucie informacji o maksymalnej możliwej ilości akcji.
Emisja akcji to zmiana umowy spółki więc musi być poprzedzona zmianą w statucie.

1ketjoW, moje założenie jest takie, że udana restrukturyzacja będzie miała bardzo duży wpływ na wycenę.

Hej 1ketjoW,

Generalnie, po tym czacie, rozpocząłem intensywne analizy. Postawiłem tezę, że PKP Cargo zostanie uzdrowione.
Nie mam podstaw, żeby ją odrzucić, a próbuję codziennie :).

Nie oszukujmy się, case PKP Cargo to sprawa także mocno polityczna.
Są dwie możliwości udana restrukturyzacja albo nie.
Każdy z tych scenariuszy będzie pożywką dla jednej z politycznych opcji.

Cargo było już raz trupem w 2009 r., wówczas Balczun zdecydowanymi działaniami wyprowadził spółkę na prostą.

Odnośnie p. Wojewódki.
Rzadko zdarza się, żeby osoba pełniąca funkcje zarządcze/nadzorcze w spółce SP inwestowała w jej akcje.
Nie wiem jaki Wojewódka ma majątek, ale wiem, że zainwestowana na tą chwilę bańka bo tyle gdzieś wpakował, zawsze jest poprzedzona solidnymi analizami.

Starecka, nie mogła powiedzieć inaczej. Wszystko musi być zgodne z prawem, ale jestem pewien, że jest wola polityczna.

Raport za IV kw. to będzie wielki śmietnik, ale będzie można próbować szukać pierwszych efektów sanacji.
Pierwszego normalnego raportu oczekuję od III kw.

Ostatnie dwa zdania podzielam w 100 %.
Dlatego gdyby moim kontrahentem był pisowski nomimat, każdorazową współpracę rozpoczynałbym od faktury proforma, a potem zaliczkowej.

Newag już odpisał 30 % należości
PKP Cargo wisi im za 3 lokomotywy, a kupiło od nich pewnie w ostatnich latach z 30 i pewnie będzie kupowało kolejne.
Serio uważasz, że Newag może być problematycznym wierzycielem dla jednego ze swoich największych kontrahentów ?

W interesie wszystkich wierzycieli jest to żeby PKP Cargo zostało uzdrowione.



"Bez znaczenia. SP nie ma 70%."

Ty swoje, ja swoje, czat z zarządem po wynikach za III Kw, pytanie odnośnie struktury zobowiązań.

Nie ma 70 %, ma 80 %.


Drobni tacy do 100 k pln, którzy stanowią z reguły 80 % ilościowo (nie kwotowo) zostają spłaceni w całości albo prawie całości.
Naturalne chyba, że zgadzają się na taką propozycję układową ?

1ketjoW

Zobowiązania z tyt. kredytów, pożyczek i leasingu stanowią ok. 70 %

Zobowiązania handlowe 1,2 mld pln
PKP PLK - dostęp do infrastruktury
PKP Energetyka - sprzedaż i dystrybucja trakcyjnej energii elektrycznej

Tu masz 50 % zobowiązań handlowych.

1ketjoW,

Rada Wierzycieli w całym procesie sanacji ma w zasadzie tylko funkcję kontrolną.

Sędzia komisarz może ją w każdej chwili odwołać lub odwołać któregoś z członków Rady ( np. działania opóźniające/blokujące układ).

Kwotowi wierzyciele, sędzia komisarz, zarządca sanacyjny to kluczowe "organy" tego całego procesu.

"W radzie wierzycieli spółki SP nie mają raczej większości (składa się z 5 osób):......."

Według Ciebie to rada wierzycieli będzie głosowała nad przyjęciem układu sanacyjnego ?

50 % wierzycieli posiadających łącznie 2/3 wierzytelności (tzw. większość kwotowa) musi przyjąć układ.

Dlatego, żeby wyrobić te 50 % , reguła jest taka, plan układowy zakłada, że najmniejsi zostają spłaceni w całości albo pow. 70 %, żeby głosowali za układem.
Reszta jest w rękach największych, czyli w zasadzie wszystko zależy od decyzji największych kwotowych wierzycieli.

Mieszasz sporo.

Specyfika tego postępowania jest taka, że wierzycielami, którzy zadecydują o wyniku tej sanacji są spółki SP.

Ta relacja dłużnik-----> wierzyciel z wielu powodów pozwala mi zakładać korzystne/mocno korzystne dla PKP rezultaty tego postępowania.

Cieszę się bardzo, że polska spółka przejmuje rynek poza granicami.
W jakiś sposób musi zastąpić malejące przewozy węgla.




Przeciętna redukcja długu w postępowaniu sanacyjnym/układowym mieści się w granicach 30-50%.
To nie jest żadna tajemna wiedza, więc można się zdecydowanie opierać na tych widełkach.

Wklejam świeży artykuł dot. działalności PKP Cargo poza PL.

Tego chyba UTK nie agreguje ???

kurier-kolejowy.pl/aktualnosci...

1ketjow

"Sugerujesz, że Zarząd wie obecnie, że na dzień 31.12.2024 r. wykaże zawyżoną wartość ŚT (co z rzetelnością SF) i dlatego odpis będzie miał miejsce w 2025 r. ? Ciekawe."

Dla Ciebie to jest coś nowego na naszym rynku.
Z każdej litery alfabetu wymienię spółkę, w której Zarząd kombinował z zawyżaniem/zaniżaniem wartości aktywów trwałych wedle własnych intencji.
Wystarczy tu, że biegły oceni, że z nieruchomości planowanych do sprzedaży, a tego Cargo ma pełno, spółka nie otrzyma wycen z ksiąg i mamy odpis na 100 baniek.

EBITDA zauważ, że przy totalnym już chaosie w II kw. 2024 wyniosła ponad 100 mln pln na plusie.

Zgadzam się, że za czasów Seligi PKP to była wypisz/wymaluj JSW.
Aktualnie uważam, że sytuacja jest diametralnie inna.

1ketjow, wystarczy, że zrobią jeden odpis na majątku, a ten wchłonie każdy wypracowany zysk i będzie zero.

Uparłeś się tego wyniku na zero w tym roku, ja będę zdecydowanie bardziej zwracał uwagę na EBITDA i CF operacyjny.

Sanacja to jest gierka dłużnik---> wierzyciel.

Przychody nie są problemem PKP Cargo.

Wieloletni problem to nieracjonalne koszty i CAPEX

Jeśli efektem restrukturyzacyjnym będzie optymalizacja kosztów i CAPEX-u, stagnacja w przychodach nie będzie wielkim problemem, a w kontekście obecnej wyceny żadnym.


Jeśli te dane są wiarygodne to Acadian Asset Management LLC już wcześniej posiadał ten pakiet.
Ja generalnie tych danych nie traktuje za pewniaka.
Dla mnie jedyne wiarygodne dane odnośnie akcjonariatu to lista na WZA oraz oficjalne raporty posiadania poszczególnych fundów.

Odnośnie arkusza S, mam dostęp do pełnego na live i rzeczywiście nigdy nie był tak pusty. Nie zwróciłem na to uwagi.
W sumie to i tak nic nie znaczy.

Jak to teraz jest z tym "sprawdzaniem" popytu/podaży w celu sprawdzenia WUJ-ka przed fixem :):) ? Manipulacja czy nie ?



Moim zdaniem dobry manager. Jak na standardy państwowych instytucji to topowy.

ARP ma w portfolio spółki kolejowe i uczestniczy w finansowaniu inwestycji kolejowych.
Nikt chyba nie zna PKP Cargo lepiej niż Balczun.

Potencjalnie pozytywna informacja.

DB Cargo to prawie 30 k pracowników, z czego w Niemczech ok. 20 k.

Tamtejsze ZZ porównałbym do naszych zatroskanych o spółkę z JSW.
W zeszłym roku maszyniści wymusili stopniowe ograniczenie wymiaru czasu pracy do 35 h/tyg. Przy niezmienionym wynagrodzeniu oczywiście.

Zarobki 5 k euro miesięcznie, związkowy beton, (sprzedaż taboru, spółek zależnych) czyli oddanie rynku, zobaczymy co z tego będzie i kto to wykorzysta.

Przy DB Cargo nasze PKP jeśli chodzi o restrukturyzacje to ma już prawie z górki :):).










Wszystko było pięknie, nie zakładałem, że przebiją 300 mln pln przychodów (nie ma co ukrywać, że przy obecnej wycenie 290 mln czy 350 mln przychodów nie miałoby większego znaczenia) i jedno zdanie..............

Strasznie oschłe :):).

Generalnie Zarząd nigdy nie dał do zrozumienia, że premiera będzie w 2026 r. , podczas przedstawienia pierwszego etapu PM 2023-26 2 mld pln netto, Rodak pytał czy ten wynik zakłada premierę, dali do zrozumienia, że nie.

Konsensus analityków odnośnie premiery był początek I/II kw. 2027 r, sam zakładałem IV.26-I.27, aktualnie opóźniam swój scenariusz o 9 miesięcy czyli III/IV kw. 2027 r.
Analizując PM 2024-2027 wydaje się, że zakładana data premiery to IV kw. 2027 r.

Długoterminowo nie zmienia to potencjału spółki, ale na pewno zrobiło się miejsce dla "jakiegoś" niezakładanego średnioterminowego ruchu.

Nie możesz porównywać DB AG z PKP Cargo.

Ewentualnie

DB AG ----> PKP PLK
DB Cargo -------> PKP CARGO

DB AG jako przewoźnik pasażerski otrzymywało rekompensaty z budżetu państwa za przewóz pasażerów, a cash otrzymany na pokrycie kosztów przejazdów pasażerskich szedł na finansowanie strat DB Cargo. To jest nielegalna pomoc.

Tak z ciekawości to niby czym się ta Pani wykazała ?

Chyba, że lewe pokrywanie strat DB Cargo przez spółkę matkę DB.

Latami DB jako przewoźnik pasażerski korzystał z dofinansowania ze środków publicznych, a te transferował na pokrycie działalności DB Cargo, a Ci z kolei mogli dumpingować ceny.

UE uznała oczywiście po 3 latach śledztwa, że pomoc niedozwolona, ale trwającą latami pomoc wstecznie uznała za pomoc restrukturyzacyjną.d'oh! d'oh!

Dziwię się, że cała branża nie wykazała do tej pory większej reakcji.

Mam nadzieję, że niemiecka restrukturyzacja się nie powiedzie bo rynek DB Cargo idealnie pasuje pod przejęcie przez nasze PKP :):):):).

1ketjoW

Wyjaśnienie jest proste.

Druga połowa 2022 r. i pierwsza 2023 r. to interwencyjny transport węgla. Nie kojarzę informacji ile, po masie zakładam ok. 8 mln ton.
Pierwszeństwo w przepustowości na torach, bezpośredni transport bez oczekiwania.
Strzał wynikowy piękny. Koszty nie dały rady przychodom. Coś jak JSW przy węglu po 350 $.

Potem czas zejścia na ziemię, żeby zobaczyć co się zrobiło........
Węgla interwencyjnie już się nie wozi, a na chemii, stali, kruszywie i Intermodalu straciliśmy klientów na 6 mln ton.

Typowy pisowski schemat zarządzania czyli chwilo trwaj.


Karol Nawrocki vel Tadeusz Batyr :):):).

Ja boję się obu skrajności.

Część moich poglądów jest bardziej na lewo, część bardziej na prawo i myślę, że takich Polaków jest najwięcej.
Kto zaczyna przeginać pałę ten niezależnie od kierunku zawsze przegrywa.

szarlej81

Menzten nie ma szans w drugiej turze, ale zapewne nie dostanie się tam, jestem prawie pewien, że nie udzieli później poparcia Tadeuszowi.

Szanse są nieduże, ale trochę liczę, że ZWZA odbędzie się przed 10-leciem W 3.

Byłaby szansa wybadać czy coś planują z tej okazji, bazowo zakładam, kolejne uderzenie marketingowe W 4.

1ketjoW,

Największym szczęściem moim i myślę, że większości Polaków jest to, że ta kampania jest na drugim planie i wszyscy mają ją w d.....

Na 80 % prezydentem zostanie dupiarz.

Ja taktycznie załgosuję w I turze na Mentzena bo bardzo chciałbym zobaczyć minę Tadeusza i Jarka po Exit pollu.

W mojej opinii najmniejsze ryzyko kontynuacji 15 lat wstydu na najwyższym urzędzie w państwie to dupiarz.

Aaaaaa:):):)

Czyli taki polski Bloomberg :):):)

Dzięki Krewa :)

Czyli jutro jak WIG20 będzie na minusie to przeczytam, że przez Tuska jest zapaść na polskim rynku kapitałowym.

Panowie przepraszam, że pytam, ale co to jest filarybiznesu.pl ???

20 lat siedzę na rynku i nigdy o tym portalu nie słyszałem.

Dzięki.

Jak widać jedną z opcji dla Cargotabor jest podwyższenie kapitału ............. dla pozyskanego inwestora, nie podwyższenie kapitału w celu konwersji długu.
Idąc tym schematem w PKP Cargo może nastąpić podwyższenie kapitału skierowane do PKP PLK jako strategicznego udziałowca.

Sytuacja PKP Cargo i Cargotabor jest inna ponieważ w Cargotabor jedynym udziałowcem jest PKP Cargo.




1ketjoW

"Wartość nominalna akcji można obniżyć. Nie jest to problem z prawnego punktu widzenia."

Nie zawsze obniżenie nominału czy emisja akcji to takie prawne hop-siup.

Statut PKP Cargo nie daje uprawnień spółce do emisji akcji, a obniżenie kapitału zakładowego możliwe jest przez umorzenie akcji, a nie obniżenie
nominału.
Dodatkowo zmiany w statucie wymagają 2/3 głosów na Walnym.
Czyli PKP PLK lub jakieś porozumienie mogłoby takie zmiany blokować.

Ja zakładam, że będzie wola jak najszybszego i najsprawniejszego zakończenia procesu, ale kompletnie się z Tobą nie zgadzam, że ewentualna emisja będzie z dyskontem do obecnej wyceny. Uważam, że jeśli to cena konwersji będzie dużo wyższa od obecnej.

Kolejna sprawa, to uprawnienie do zwołania NWZA, które może tylko wykonać podmiot mający > 33 % głosów.
W przypadku emisji dla banków udział PKP PLK spadłby poniżej 33 % i nie miałby kto zwołać NWZA.
Nie traktowałbym kwestii emisji jako pewniaka.

1ketjoW
„ Fundusze w związku ze swoją polityka inwestycyjną dotycząca ryzyka nie inwestują w spółki w procesie restrukturyzacji”

29.01.2025 NN poinformowało o zwiększeniu zaangażowania. Coś mi tu nie pasuje do Twoich twierdzeń.

Odnośnie emisji, która jest możliwa, nawet prawdopodobna, chyba wiesz że nominał akcji to 50 zł.
Dobrze znasz statut spółki?

Kronikarski obowiązek.

CP 2077 96 % > W3 95 % oceny z ostatnich 30 dni.

Podsumowując kolokwialnie, ryj się cieszy :).

Myślę, że jeśli jakieś propozycje układowe powstały to na tą chwilę zna je tylko zarządca masy sanacyjnej i Wojewódka.

Postępowania dotyczące Action i PKP Cargo są dokładnie takie same tj. sądowe postanowienie o postępowaniu sanacyjnym.

Hej 1ketjoW,

Trzy strony o taborze było dla mnie za dużo.
Sprzedaż taboru to ułamkowa poprawa finansów oraz otwieranie drzwi konkurencji.
Jedyną receptą na poprawę sytuacji finansowej to układowe częściowe umorzenie zadłużenia i całości odsetek.
Schemat procesu sanacyjnego jest dla każdej spółki taki sam, dlatego jeszcze raz zachęcam do analizy Action.
Pamiętasz pewnie, trochę też tam w 2020 r. pisaliśmy.

Nie analizuję wyłącznie poziomu udziałów w rynku, bardziej mnie interesuje stabilność/wzrost przychodów.
Zakładam, że po uzdrowieniu przy 4,2 mld zl przychodu PKP Cargo będzie generować mocny wynik finansowy i cash flow operacyjny, który spokojnie pokryje CAPEX , obsługę długu i układu.

1ketjow,

8 lat zarządzania spółką przez kompletnych matołów rozłożyłoby na łopatki nawet najprostszy biznes.

PKP Cargo wpadło w kłopoty przez najbardziej standardowe czynniki i to musi wyleczyć.

- przerost zatrudnienia
- wzrost długu i koszt jego obsługi
- brak optymalizacji całej działalności operacyjnej, procesu transportu

Rozwiązanie

- optymalizacja zatrudnienia
- ograniczenie zadłużenia
- optymalizacja procesów

Problem byłby gdyby Cargo nie było zdolne go generowania gotówki na poziomie operacyjnym.
Z głowy teraz napiszę, że nie kojarzę kwartału, żeby przepływy operacyjne były na minusie. Nawet pomimo tak fatalnego zarządzania.
To pokazuje jaki spółka ma potencjał przy odpowiednim zarządzaniu.
Niestety, chociaż dla mnie stety bo moim zdaniem stworzyła się okazja, nikt z tych wielkich menadzerów chyba nie miał na swojej uczelni Badań operacyjnych i nie rozumiał, że podstawą prowadzenia biznesu transportowego jest kompletna optymalizacja procesów.
.




felixjeager oddziel zobowiązania powstałe do momentu wejścia w sanację od aktualnych.

Aktualne zobowiązania spółka musi regulować na bieżąco.

Zobowiązania powstałe przed sanacją, będą przedmiotem układu, one są zamrożone, a w przypadku udanej sanacji na pewno nie będą natychmiastowo wymagalne, niezależnie jak duża będzie redukcja.

Natychmiastowo spółka pewnie będzie musiała spłacić wierzycieli do 50-100 k pln.

Zgadzam się z Tobą w 100 %, że I kwartał 2025 prawdę powie.

felixjeager podczas trwania procesu sanacyjnego spółka musi udowodnić, że w normalnych warunkach (teraz jest chroniona) będzie w stanie generować dodatni wynik finansowy i dodatni cash flow.
Czas wzmacniania kapitału już trwa. Zerknij na zmiany cashu w spółce II kw/ IIIkw.
Zakładam, że po I kw. 2025 będzie ponad 800 mln zł gotówki.

Mój scenariusz buduję na podstawie historii sanacji Action. Uważam, że PKP Cargo z wielu względów jest w zdecydowanie korzystniejszej sytuacji niż było Action.

1) 40 % redukcja długu
2) 10-20 % długu konwersja na akcje
3) umorzenie odsetek
4) 20-30 rat układowych wypłacanych co kwartał

Emisja, w tym przypadku konwersja części długu na akcje jest możliwa, ale są dwa istotne czynniki które ograniczają jej prawdopodobieństwo.

1) Cena nominalna 50 zł/akcja - Pytanie czy spółki SP zgodzą się na konwersję części długu po cenie nominalnej. Jak będzie przykaz to tak.
2) Konwersja długu na akcje, spowoduje teoretycznie utratę bezpośredniej kontroli nad PKP Cargo przez SP.

O losach PKP Cargo zadecydują polskie banki, PKP PLK i PKP Energetyka to jest w zasadzie 80 % wierzytelności.

Hukers, uważam, że strasznie powierzchownie analizujesz dane odnośnie spółki.
Poświęciłem sporo czasu na analizę PKP Cargo i postrzegam zmiany w spółce, otoczenie i perspektywy inaczej niż Ty.

Poczytaj o postępowaniu sanacyjnym Action.
Pamiętam bardzo dobrze tą sprawę.

Redukcji podlegały praktycznie wszystkie zobowiązania, stąd Naczelnik US składał zażalenie na decyzję sądu dot. zatwierdzenia układu.


Witaj,

Nie doprecyzowałem.
Dla mnie znaczne to umorzenie nie niższe niż 30 % całości (handlowych, finansowych, US).

Pierwszym koniecznym game changerem była restrukturyzacja zatrudnienia.
Drugi konieczny to restrukturyzacja/znaczne umorzenie długu.

Jakiś czas temu założyłem, że ten drugi też zostanie spełniony. Ponad 80 % wierzytelności reprezentują spółki SP.
Do piątku rynek powinien poznać szczegóły planu dalszej restrukturyzacji.


Ja z kolei wychodzę z założenia, że rynek jest pamiętliwy i łatwo nie wybacza.
Zauważ jak wielką pracę na wielu płaszczyznach musiała włożyć spółka, załoga aby odmienić ten paskudny sentyment.
Dla niektórych ten paskudny sentyment był wielką okazją do zajmowania pozycji, inni, wielu dużych w tym sentymencie trwało.

Jakoś rok temu napisałem do założyciela, CIO Sylebry , jak podbili krótką do 1 %, że ktoś tam u nich popełnił ogromy błąd analityczny.
Przetłumaczę odpowiedź.
"Naszym zdaniem firma nie ma w najbliższym czasie żadnych istotnych premier, a to trudna sytuacja. Akcje nie są tanie."

Widzę, Pan Dix22 kolejny raz wykazał się rynkową wiedzą.

Jest sporo funduszy dla których posiadanie polityki dywidendowej przez daną spółkę, a jej nieposiadanie, stanowi dość ważne kryterium inwestycyjne.
W tym kontekście wczorajsze przyjęcie pd jest najistotniejsze.

Prawdopodobnie w BOŚ zebrał się komitet inwestycyjny.
Rodak, jako główny analityk od gamingu, poinformował, że czyta Twoje wpisy na SW, widzi w tym wszystkim sens, "racjonalność i bezinteresowność".

Taka historia.

Czytaj całe artykuły, a nie tylko nagłówki.

Dix22, co wpis to manipulacja.

Przedsiębiorstwa ze względu na trudności w poprawnej wycenie często mają wartości niematerialne, nieuwzględnione lub zaniżone w bilansach. (nawet Coca Cola czy McDonalds)
Jak jakaś spółka chce przekręcić inwestorów to tworzy z czapy wartość firmy i szuka jeleni od wskaźnika C/WK.
Inne, żeby wykluczyć zmienność czy subiektywność wyceny, kwestię wyceny oddają rynkowi.






Dix22, fantazja jest od tego, żeby bawić się na całego, ale nie na giełdzie.

Znasz pojęcie smart money ? Smart money 12 miesięcy temu rozpoczęło swoją rozgrywkę na CD Projekt.





Dix22, Twoje wpisy to będzie w przyszłości bardzo dobry case pokazujący jakie błędy popełniają inwestorzy przy wycenach spółek.

1ketjoW oczywiście, że to deal polityczny.
Napisałem jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby ten deal miał też charakter biznesowy.

Ja osobiście od roku wróciłem do tankowania na Orlenie, teraz będę brał też kawę.

Dla mnie WOŚP to bardzo pozytywna inicjatywa (w której przez kilka dni 200 k ludzi za free daje swój czas, energię) mega pozytywne emocje, łącząca nasze społeczeństwo.

Przypomnę, że po ponad 20 latach telewizja publiczna TVP zakończyła transmisję tego wydarzenia. Ciekawe dlaczego ?

Marża brutto na kawie sięga 800-1000 %, większa jest tylko na herbacie.
Jeśli po umowie z Owsiakiem sprzedaż kawy na Orlenie wzrośnie o ok. 16 % to Orlen będzie na tej umowie zarabiać.
Wolę to niż wywalany cash na mistera Pcimia i ochronę jego prywatnych nieruchomości.

Ps. Jadę po dwie kawki....... Na Orlen salute

Kto i jakimi informacjami bawi się wybiórczo ? Nie rozumiem.

Wmówiłeś sobie kilka lat do premiery, a jeśli nie pojawią się jakieś istotne problemy, rynek zakłada premierę za 24-30 miesięcy i są ku temu podstawy.





Dix22 albo występuje u Ciebie zaprzeczenie albo stosujesz trolling.

Odnośnie rekomendacji Ipopemy z zeszłego to niedługo później przez kilka miesięcy później kurs był po 100-110 zł.
Tam trzeba było robić zakupy.



CP 2077 ma szansę na kolejną platynę od Steam.

Panie Dix22 jest mnóstwo znaków które, dają podstawy, żeby zakładać premierę nawet kilkanaście miesięcy prędzej niż Pańskie założenia.
Zachęcam do ponownego przeanalizowania.

Spółka przeszła dwuletnią transformację.

Zakładam, w sumie to jestem pewien, że stworzone zostały procedury, które pozwalają kontrolować harmonogram projektu.
Jako inwestora interesuje mnie żeby produkcja została zakończona zgodnie z harmonogramem, bo to daje podstawy do bardziej precyzyjnej wyceny.

Partnerstwo z Epic i Nvidia to nie wysyłanie życzeń świątecznych tylko ścisła współpraca z pełną synergią.

Za 5 miesięcy, 10-lecie W3 myślę, że czeka Nas kolejna bomba marketingowa.
Może, choć szanse niewielkie, że WZA odbędzie się przed............ :)




Ja niezmienne zakładam premierę na koniec 2026 r. początek 2027 r.
Uważam też, że w 2028 r. będzie kolejna premiera (Sirius lub Canis Majoris).

Uważam także, że w 2025-26 coś podkręci przychody.


Soundtrack z trailera :)

www.youtube.com/watch?v=ipPh_0...




Jeśli ktoś oglądał trailer tylko w komórce to zachęcam do obejrzenia w 65 calach z jakimś soundbarem.
Dla mnie jest PETARDA.

To jest WIG 20, a nie M jak miłość.
Amatorzy szybkich zysków zawsze są pierwsi w kolejce do dostania lania.

Dla mnie najważniejszy jest przebieg całego roku 2024 r.
Najmocniejszy wzrost w WIG20, wygenerowany nie przez spekulantów tylko przez klasyczny smart money, a to jest chyba najlepsza wskazówka dla kolejnych okresów.

Ukłony dla Obajtka za klasyczne mydlenie oczu.

To, że zamydlił oczy swoim politycznym zwierzchnikom mnie nie dziwi.

Osoba po ochronie środowiska w prywatnej uczelni w Radomiu zarządzająca strategiczną spółką SP ?
To nie mogło się udać.

Lista sukcesów Obajtka jest ogromna.

1. Doprowadzenie do połączenia Lotosem w wyniku ktorego SP utraciło 2/3 Lotosu i 1/15 Orlenu (ok. 10 mld zł)
2. Niezabezpieczone zaliczki na dostawę ropy dla studenta w Maroko (ok. 2 mld zł)
3. Pięciokrotne niedoszacowanie inwestycji Olefiny III (ok 30 mld zł)
4. Ban od Bank of Norway na udział w akcjonariacie (pewnie 10-15 % wpływu na kurs)

To tak szybko.

To jest tragikomedia spowodowana niekompetencją, kompletnym brakiem standardów tego człowieka.

Pamiętajcie, że PKN Orlen waży 10 % w WIG 20 także nie zawsze bieżąca działalność operacyjna jest dla głównych graczy najważniejsza.

Instalacja główna Olefiny III to nie to samo co projekt inwestycyjny Ofeliny III. Może Sołowow dokończy skoro to taki złoty biznes.

Moderator:
...

Super !!!

W mojej analizie ryzyka pozew w USA był zdecydowanie najistotniejszy ze wszystkich ryzyk operacyjnych/finansowych, nie licząc oczywiście ryzyka nieudanej premiery.

Ogromną niepewność powodowała totalnie nieokreślona skala potencjalnych roszczeń.

Wiadomo różnica CD Projekt, a GOG jako strona jest kolosalna.


Przed chwilą zakończył się czat z Zarządem.

Najistotniejsza dla mnie sprawa i przewidywalne rozwiązanie.

Wierzyciele PKP Cargo to w zdecydowanej większości spółki SP.
Oznacza to, że ostateczny poziom restrukturyzacji zadłużenia zależy od nich, bo wygrają każde głosowanie.
Newag na tą chwilę dokonał odpisu na ok. 30 % należnośći od PKP Cargo.
Moim zdaniem PKP celuje w większą redukcję.

Zatrudnienie zeszło już z poziomu absurdu, zostaje jeszcze dług.






Jak widać po aktualnym udziale w akcjonariacie dwóch największych OFE ten rok to istotne zwiększanie zaangażowania.

Piszę o tym, ponieważ w tym roku dowiedziałem się jak wygląda cała procedura decyzyjna.

W instytucjach takich jak OFE, Government of Norway itp. zbiera się komitet inwestycyjny i podejmuje długofalowe decyzje inwestycyjne.
Rozmawiałem dzisiaj z jednym z pełnomocników polskiej instytucji i dał mi mocno do zrozumienia, że przyszły rok to również akumulacja akcji.

Wszystko co sypały hedge fundy zostało zebrane przez silne ręce.


Udało mi się porozmawiać parę chwil z Zarządem przed i po Walnym.

Umówmy się, że jeśli na Game Awards pójdzie teaser Polaris, bo moim zdaniem będzie, to napiszę moje inne wrażenia.
Oczywiście wszystko subiektywne.


Witam forumowiczów.

Tak jak Krewa napisał "fundusze nie działają w próżni i po drugiej stronie mają godnych, równie zasobnych przeciwników".

Na dzień 31.12.2023

NN OFE 3,1 mln akcji
PZU OFE 2,9 mln akcji

Dzisiaj powinien pojawić się komunikat z aktualnym posiadaniem.

Uczestniczyłem w NWZA.
Tak na szybko.
Uważam, że to nie koniec tematu nowego Wieśka na ten rok ze strony spółki.


Panie animaes,

Tworzenie założeń wyłącznie w oparciu o czat GPT jest dla mnie czymś totalnie nieracjonalnym, błędem poznawczym.

Uważam, że jest masa innych pośrednich informacji dla mnie bardziej wiarygodnych niż czat GPT, które dają podstawy do założeń odnośnie premiery.




Zlituj się, proszę.

Jeszcze Jackowskiego albo Babę Wangę zapytaj.

To odnośnie GPT.

Ciężko się o coś przyczepić. Solidna teraźniejszość, dość klarowna przyszłość.

Podtrzymuję moje założenie premiery Polaris nie poźniej niż kwiecień 2027.

Jestem ciekaw czy dalej zagranica będzie palić głupa z rekomendacjami.
Całe szczęście nasze instytucje i posiłki z Norwegii robią swoje.




Ta ma prawie 500.

Generalnie wszystko co sypały hegde fundy, wygląda na to, że było zbierane przez silne ręce.

Hej @tgolik

Niezmiennie, tzn. zmiennie bo lista jest o dwie strony większa.
Kilkaset podmiotów.





CD Projekt: Actually, we're holding some playtests! / Właściwie to przeprowadzamy pewne testy.

Micpl: Na razie niczego, można się tylko zapisać.

Wybieram się w czwartek na Walne, spróbuję podpytać w temacie testów.

Przeanalizowałem listę akcjonariuszy i porównałem do NWZA z 20.02.2024 r.
Zmiany są bardzo zauważalne, szczególnie w zaangażowaniu instytucji z długoterminową strategią.
Zakładam, też, że Ci co lubią pożyczać swoje papiery, pożyczyli już zdecydowaną większość.




Informacje
Stopień: Elokwentny
Dołączył: 18 marca 2012
Ostatnia wizyta: 7 sierpnia 2025 11:06:04
Liczba wpisów: 380
[0,09% wszystkich postów / 0,08 postów dziennie]
Punkty respektu: 161

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 3,417 sek.

qvypxgrm
ezvysqyt
xawplzms
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 965,67 zł +379,83% 95 965,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
otsmnpnr
ihpylyjl
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat