
Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks. Fot, mat. prasowe
Grupa cyber_Folks poinformowała o zakończeniu procesu budowy księgi popytu na nowe akcje serii E, z którego pozyskała 204,2 mln zł, czyli równowartość ok. 48 mln euro. W ramach oferty inwestorzy objęli wszystkie 1.134.400 nowych akcji, oferowanych z minimalnym dyskontem wynoszącym poniżej 2 proc. względem ceny rynkowej. Cena emisyjna została ustalona na 180 zł za akcję.
Pozyskane środki zostaną przeznaczone na realizację strategii przejęć, których celem jest umocnienie pozycji cyber_Folks na europejskim rynku hostingu, usług cyfrowych i e-commerce.
– Zamknięcie emisji z wynikiem ponad 200 mln zł w niespełna 24 godziny to jasny sygnał, że inwestorzy wierzą w nasz model biznesowy i perspektywy dalszego wzrostu. Dysponując gotówką, możemy działać szybko i skutecznie na dynamicznie zmieniającym się rynku, gdzie liczy się elastyczność i zdolność do natychmiastowej reakcji na okazje akwizycyjne – mówi Jakub Dwernicki, prezes cyber_Folks.
Obecnie spółka analizuje pięć potencjalnych celów akwizycyjnych, o jednostkowej wartości od 15 do 150 mln euro. W ciągu najbliższych dwunastu miesięcy możliwe jest przeprowadzenie transakcji o łącznej wartości do 1 mld zł. cyber_Folks nie wyklucza uzupełnienia finansowania kredytem bankowym, co ma zwiększyć skalę działań akwizycyjnych.
Celem przejęć jest nie tylko wzrost bazy klientów i rozwój sprzedaży krzyżowej, ale także zwiększenie obecności na rynkach zagranicznych i geograficzna dywersyfikacja przychodów. Spółka zakłada również wykorzystanie efektów synergii kosztowych i technologicznych.
– Dzięki emisji jesteśmy dziś w pozycji inwestora aktywnego, a nie reaktywnego. Naszym celem jest budowa europejskiego lidera w obszarze hostingu, usług cyfrowych i e-commerce, zdolnego do generowania stabilnych przepływów i wzrostu EBITDA w tempie dwucyfrowym. Mamy jasno określone kryteria inwestycyjne i dyscyplinę finansową, dlatego każde przejęcie będzie musiało spełniać nasze wymagania w zakresie synergii i wyceny. E-commerce, wraz z ekosystemem Shoper, Apilo i SellIntegro, jest dla nas jednym z kluczowych filarów – chcemy tworzyć platformę, która stanie się technologicznym sercem handlu online w Europie Środkowo-Wschodniej – podkreśla Jakub Dwernicki.
Nowe akcje zostały objęte przez inwestorów kwalifikowanych w ramach subskrypcji prywatnej, z wyłączeniem prawa poboru. Globalnymi Koordynatorami i Prowadzącymi Budowę Księgi Popytu były mBank – Biuro Maklerskie oraz Wood & Company.
Zgodnie ze strategią rozwoju, cyber_Folks planuje dalszą ekspansję międzynarodową oraz rozwój działalności w oparciu o efekty synergii w obszarach sprzedaży, kosztów i badań oraz rozwoju. Realizacja zapowiedzianych przejęć ma zwiększyć udział przychodów generowanych poza Polską, co w dłuższym horyzoncie ma wzmocnić konkurencyjność Grupy na europejskim rynku.