pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

aircanada15

aircanada15

Ostatnie 10 wpisów
Graf: ............................ wszystko podważające optymistyczny przekaz spółki działało na ciebie niczym klakson na niektórych kierowców.
W ciągu ostatniego tygodnia nawet rozważałem zapisanie się teraz w IPO, a to co tu pisałem, to po prostu jakaś tam część moich rozważań okołorynkowych.
Odnośnie obejmowania akcji wcześniej po niższej cenie, jest to jak najbardziej uzasadnione poniesionym ryzykiem.

Moderator:
usunięto treści niezgodne z regulaminem



Napisałem, że ciekawa sytuacja, ktoś tu jest przewrażliwiony.
Przy debiucie wzrosty nie będą trudne do osiągnięcia. Z drugiej strony handel może później zaniknąć, aż do czasu wygaśnięcia wspomnianych lock-upów.

GRAF78 napisał(a):

O sukcesie gry nie decyduje co mówią o niej ludzie z 20-30 stażem tylko to jak szerokiemu gronu graczy przypadnie do gustu bo to oni będą lub nie będą ją kupować.


Liczysz na to, że grę Starward będzie kupować młodzież zajawiona Fortnite i Minecraft ?
96% z grona około 200 tysięcy graczy owe Disco przypadło do gustu, więc twoja uwaga trochę nie na miejscu.

P.S. Zapowiada się, że przez te wszystkie lock-upy, bardzo mało akcji SI znajdzie się w obrocie w momencie debiutu. Dość ciekawa sytuacja :)

Chyba nie będziemy odnotowywać tak małych zmian ?
Obecnie pokazuje 102 tys. Tydzień temu było około 90 tys.
Od wskazań steamspy ważniejsze jest przedłużenie obecnej promocji gry na Steam aż do Mikołaja.

Chyba nie zrozumiałeś, po co przytoczyłem sytuację sprzedażową Disco Elysium.
Miała ona zobrazować obecną sytuację na rynku gier. Tort do podziału rośnie i rośnie, ale liczba chętnych do podziału rośnie zdecydowanie szybciej.
A skoro spółka umieściła w prospekcie Firewatch (jeszcze ok) i Alien Isolation (zupełnie nietrafione) oznacza to, że w przeciągu ostatnich 3 lat nie znalazła żadnych porównywalnych tytułów, których monetyzacja mogłaby optymistycznie nastroić inwestorów.
Widzisz w SI drugie 11Bit. Tyle, że 11Bit wystartowało z dużo niższego pułapu i przy znacznie mniejszym ryzyku. Czy zdajesz sobie sprawę, że sam zwrot kosztów produkcji "Projekt Lem" będzie wymagał solidnej sprzedaży ? W prostym ujęciu Starward robi grę z budżetem zbliżonym do Frostpunka, tyle, że wypuści ją nie posiadając zaplecza fanowskiego oraz poduszki finansowej. Nie brzmi to jakoś sielankowo.
Dopiero reakcja większej liczby graczy na pierwsze oficjalne materiały powie nam, czy wszystko idzie w dobrym kierunku.

Żeby ktoś mnie źle nie zrozumiał... Ja jak najbardziej życzę Starward, by ich produkcja "zatrybiła" i wycisnęła z rynku VG ile tylko się da.
Inna sprawa, że na chwilę obecną jest więcej niewiadomych niż pewników, a nieprzewidywalność branży to jedna z jej głównych cech.
Doświadczenie zespołu nic nie gwarantuje (oprócz tego, że fuszerki nie będzie) odnośnie monetyzacji.
W przeszłości nieraz bywało, że naprawdę uznani producenci gier ponosili porażki. Czasem przebój od średniaka dzielą naprawdę małe rzeczy...
Jak sprzedałby się Frostpunk, gdyby nie gracze pozyskani poprzez This War of Mine ? Według mnie znacznie gorzej. A przed takim wlaśnie wyzwaniem stanie Starward Industries (nawet obecność wydawcy nie rozwiąże w pełni tego problemu).

Gra po 40$, która sprzeda 200 tys. kopii generuje dla producenta/dewelopera znacznie mniejsze przychody niż 8mln $.
W scenariuszu, gdy ktoś sam jest sobie wydawcą, będzie to plus minus połowa z tego.
W przypadku opcji wspomagania wydawcą (dość korzystnej dla dewelopera) będzie to jeszcze mniej. Oddanie tytułu na wyłączność Epic Games może pozwolić na ominięcie 5% prowizji za engine, ale wtedy sprzedaż na Steam "ucierpi". Trudno oczekiwać też by wydawca wziął mniej niż 15-20% przychodów, nawet nie partycypując w kosztach produkcji.

Kompletnie nie trafiłeś anty-teresa.
Od siebie dodam, że w ogóle nie korzystam z polskich serwisów, można u nas znaleźć właśnie takie kwiatki.
DIsco Elysium jest wzorcowym przykładem gry w której "Choices matter". Kolejno podejmowane wybory wpływają na to, kim stopniowo staje się twoja postać. Nie ma tu mowy o oglądnięciu całego gameplaya na youtube.
Z tego co widzę, wielu graczy spędza z nią "duże" kilkadziesiąt" godzin, więc raczej trzeba założyć, że zapewnia dłuższą rozgrywkę od projektu Starward.
Ale skończmy już te dywagacje na temat estońskiej produkcji. Mój przykład miał za zadanie pokazać, że gra bestsellerowa, ale reprezentująca pewną niszę, wcale nie musi szybko sprzedać miliona kopii i więcej.
Poza tym mam wrażenie, że nisza w której wyjdzie polska produkcja będzie jeszcze mniejsza.

Kolczasty napisał(a):

Gra wygląda jak reanimacja Baldurs Gate - rzut izometryczny, słaba kreska i masę dialogów do kilkania

Jeśli dobrze rozumiem to Starward Industries robi grę na współczesne standardy i ceny.


Bardziej powierzchownej analizy chyba nie mogłeś zrobić...
Dialogi w D.E. są bardzo ważne, ta gra nie polega na walce.
Byłbyś bardzo zaskoczony gdyby gameplay w produkcji Starward miał podobne założenia ? Czy może nie byłoby to w zgodzie ze współczesnymi standardami o których wspomniałeś ?

P.S. cóż to za pojęcie "współczesne ceny" ? Czy to nie jakość produktu powinna definiować cenę ?

GRAF78 napisał(a):


Rzuciłem okiem na gameplay tego "Disco Elysium" na YT i już ci powiem że projekt Starwarda jest dużo bardziej wciągający ladniejszy wizualnie i ciekawszy.


Haha teraz to mnie rozbawiłeś.
Projekt SI, domyślnie planowany na 8h, którego produkcja nie weszła jeszcze w najważniejszą fazę, już jest dużo ciekawszy i bardziej wciągający od Disco Elysium ?
Disco Elysium, o którym ludzie z 20-30 letnim stażem gracza mówią, że ma najciekawszą warstwę narracyjną z jaką się spotkali i zapewnia doznania emocjonalne porównywalne z TWOM ?

Informacje
Stopień: Krasomówca
Dołączył: 15 grudnia 2014
Ostatnia wizyta: 7 grudnia 2019 07:57:15
Liczba wpisów: 889
[0,27% wszystkich postów / 0,49 postów dziennie]

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,527 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d