pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

aircanada15

aircanada15

Ostatnie 10 wpisów
1ketjoW napisał(a):

Ponadto rok 2020 r. ma swoją specyfikę i zakładam, że sprzedaż pudełkowa w sprzedaży ogółem ma mniejszy udział niż w latach poprzednich. To że sprzedaż pudełkowa maleje nie jest żadnym zaskoczeniem.


Brniesz w ślep uliczkę. 2020 ma swoją specyfikę, ale tylko pudełka Cyberpunka na tym ucierpiały ? Boo hoo!

Nie bardzo widzę sens "wałkowania" tego samego po raz kolejny. Sprzedaż pudełkowa Cyberpunka w kolejnych tygodniach drastycznie spadła (o czym świadczą raporty sprzedażowe z UK, Japonii itd.), najpewniej w większym stopniu niż typowego AAA. Poza tym, zgodnie z oczekiwaniami, udział dystrybucji fizycznej w ogólnej sprzedaży powinien maleć wraz biegiem życia produktu.
Także argument o tym, że Cyberpunk był w 2020 roku "na półkach' przez zaledwie 3 tygodnie (w tym okres największych żniw) nie ma dla mnie absolutnie pokrycia w specyfice branży.

Mylisz się Maupo. Bazując na doskonałym marketingu i poziomie preorderów, od Cyberpunka oczekiwano, że w pierwszych kilku tygodniach uzyska nawet 60-70% całkowitej sprzedaży na przestrzeni roku.

Cyberpunka brak w czołówce najlepiej sprzedających się tytułów pudełkowych 2020 roku w Europie. Na podium znalazły się Fifa 21, Animal Crossing: NH i Mario Kart 8 Deluxe.
www.gamesindustry.biz/articles...
Cytat:
FIFA 21 was Europe's best-selling boxed game in 2020

Ok, pudełka konsolowe w najważniejszych amazon.us i bestbuy,com są przecenione o 50%. To wpisuje się w trend sprzedażowy.

Cyberpunk 2077 został wyróżniony na równi z nowym Assassin's Creed i The Last of Us 2, za sprzedaż ponad 500 tysięcy kopii w Niemczech w 2020.
www.game.de/vom-inselabenteuer...
Cytat:
"Assassin's Creed Valhalla", "Cyberpunk 2077" and "The Last of Us Part II" are honored with a special game sales award for each over 500,000 titles sold

lesgs napisał(a):

jestem skłonny przypuszczać, że gra w dłuższym terminie przyniesie ŚREDNIE zyski, i będzie ŚREDNIO popularna. Jej pozycja na rynku będzie ŚREDNIA i trwałość jej popularności nie przekroczy PRZECIĘTNEJ.


Pytanie czy średnia będzie wyższa od mediany, hmm...

lesgs napisał(a):

Może się okazać, że grożące pozwy przyniosą więcej szkody naganiaczowi, jakim był Morgan Stanley chyba, że miał jakieś specjalne układy z CDR.


Morgan Stanley naganiaczem z powodu ?

Ja tylko wtrącę, że szefem studia CD Projekt Red jest Adam Badowski, a nie żaden Badawski czy Badewski.

d2fan napisał(a):

Faktem jest, że CP jest topową grą a o obecnych wynikach sprzedaży dowiemy się dopiero po komunikatach ze spółki.


Topową grą w sensie sprzedaży na PC mniemam ?

Spółka nie planuje podawać w najbliższym czasie żadnych komunikatów o sprzedaży. Myślę jednak, że warto wziąć pod rozwagę dynamikę sprzedaży RDR 2.
23 miliony kopii w lekko ponad miesiąc (digital plus plus nakład sklepowy), 29 milionów rok później.

No i ? W dalszym ciągu logiki tu nie ma.
Nowy COD sprzedał około 5,7 mln kopii cyfrowych w listopadzie, do tego pudełka. Bestseller Playstation Store w grudniu ? Nowy COD. Mamy połowę stycznia i owa gra ciągle jest numerem jeden w cyfrowych sklepach konsolowych.
Łatwiejszego tłumaczenia nie będzie.

Rufusinski napisał(a):

Red Dead Redemption 2 w preorderach sprzedal 10mln i byl druga najwieksza po GTA 5 premiera w historii branzy. CP2077 sprzedal 8mln.


RDR2 nie miał 10 mln preorders. Nie był nawet tego bliski.

Rufusinski napisał(a):

Oficjalny stan sprzedazy na 20 grudzien juz teraz pokazuje, ze to sie sprzedalo w liczbach o ktorych cala reszta branzy moze marzyc przy sprzedazy rocznej. Cala reszta branzy, poza jedna firma, ktora wciaz jest niepobita. Wlasnie Rockstar.


Call of Duty pierwsze z brzegu, panie drogi.

Rufusinski napisał(a):

20mln na dzien dzisiejszy wcale nie jest nierealne.


20 mln ? Niby skąd, z Lidla ? Nieładnie tak naganiać...

Vladinho, w formularzu zawiadomienia była wyraźnie zaznaczona krzyżykiem jego przyczyna. Nie było to nabycie, ani zbycie papierów wartościowych.
Przekroczenie 5% praw głosu wynikające z posiadania instrumentów innych niż akcje musiało zostać zaraportowane. Wcześniej mogli stosować wyłączenie dla podmiotów z UE.

Vladinho, pierwszy komunikat nie informował o przekroczeniu progu w wyniku zaciągnięcia pożyczki. On tylko ujawnił, że pożyczka jest jest jedną ze składowych tych 5%.
Z dalszą interpretacją się zgadzam ;]

swiezaczek napisał(a):

Ja sie pytam tutaj czemu nie spada skoro fundusze graja na spadki?

Ile razy jeszcze o to zapytasz ? Te fundusze już sprzedały akcje figurujące w pozycji krótkiej (jeśli nie mają innych instrumentów).

swiezaczek napisał(a):

a do konca marca sony planuje wypuscic do sklepow do 18 milionow konsol.


Nie planuje. Wszystko pokręciłeś, jak zwykle zresztą.

1ketjoW napisał(a):

Czy ktoś wie jakie są prognozy co do liczby konsoli nowej generacji w 2021 r.?


Około 30 mln razem na koniec 2021.

ciro napisał(a):

Na jednym z zach. portali gamingowych było info wynikające z jakiegoś ich własnego wyliczenia, że obecnie CP sprzedaje się zaledwie na poziomie 1/3 sprzedaży wolumenowej Wiedzmina w analogicznym okresie od premiery. Niestety nie zapisałem stronki, ale może ponownie trafię wtedy zapodam link.


Nie kłopocz się, takie wyliczenia są absurdalne i nie poparte żadnymi danymi.

1ketjoW napisał(a):

Ciekawsze dla mnie byłoby raczej zestawienie dziennej sprzedaży (choć również nie idealne z uwagi na fakt że CP miał krótki okres sprzedaży od premiery). Przecież każda gra miała premierę w innym czasie.


Niekoniecznie. To są gry AAA i każda z nich ma w tym raporcie uwzględniony swój najlepszy okres sprzedażowy. Trend jest oczywisty.
W pierwszym tygodniu stycznia Cyberpunk był w UK na 20 miejscu sprzedaży fizycznej

Zapraszają do testowania nowego fragmentu mapy:
steamcommunity.com/games/81537...
Cytat:
New Map Area on Public Test branch

Cyberpunk nie zawojował pudełkowego rynku UK w 2020 roku. Ostatecznie 6 miejsce, za AC Valhalla.
www.gamesindustry.biz/articles...
Cytat:
43 million games sold in the UK in 2020

Piotrek_87 napisał(a):
Nawet jeśli ta liczba nie uwzględnia zwrotów które załóżmy max. 10% chociaż w to wątpię to mamy 540mln dolarów, chyba do ry wynik jak na grę z 10 grudnia


Przeczytaj proszę, to co napisałem.
Co ten wynik zmienia w stosunku do komunikatu spółki o 13 mln sprzedanych kopii ?

Ralfi napisał(a):
To 609 mln to z tego co rozumiem to tylko ze sprzedaży cyfrowej!


Tak, ale nie jest to przychód CDR, tylko całość wygenerowanej sprzedaży. Czyli upraszczając, 10 mln kopii w cenie 60$.
Poza tym superdata nie jest oficjalnym źródłem, ale dość wiarygodnym.

robertkk napisał(a):

Skoro pre-sales (8mln egz.) zapewniło zwrot kosztów (500 mln pln), to powinien zostać kapitał na taki ruch, jeśli sprzedaż sięgnie tych 20 mln egz.


Wspomniane preordery pokryły zarówno koszty produkcji, jak i marketingu poniesione przez CDR, czyli sporo więcej niż 500 mln zł.

Poza tym chyba mylisz przepływy gotówkowe z rachunkiem wyników.

igen napisał(a):

nawet w porównaniu ze słabszym okresem UBI, to będąc konsekwentnym - CDR nie powinien cenowo się nawet do niego zbliżyć...


Z jakim słabszym okresem UBI ? Ewidentnie piszesz dla samego pisania. To, że Ubisoft wydaje dużo gier, nie znaczy, że notuje z tego znaczące zyski...

En napisał(a):
@Rif na ten moment na Steam GH zajmuje 47. miejsce (liczę ręcznie) a jakby odjąć gry przecenione, to na 41. miejscu.


Skoro gra jest w połowie 3 strony, a każda strona obejmuje 25 pozycji, to wychodzi jednak coś innego :]

igen napisał(a):


(...) nikt o zdrowych zmysłach nie uwierzy, że firma CDR, której lata zajęło przygotowanie CP2077, w ciągu kilku miesięcy usunie problemy związane z ta grą.
Bo gdyby tak faktycznie miało być, to przegrają każdy proces, w każdym sądzie...
Bo to by oznaczało, że faktycznie "źle" pracowali i "źle" się przygotowali do premiery gry.


Próbowałem doszukać się w tym poście logiki, ale poległem.
Akcjonariusze mają trzymać kciuki, by przez kilka miesięcy nie wyszły żadne znaczące patche ?
Według igena oznacza to automatyczny wyrok dla CDR czy to w sądzie rejonowym, czy okręgowym :D

"kto miał kupić to już kupił, a kto jeszcze kupi to pewnie kupiłby tak czy inaczej."

Pozostaje tylko dać cynk Krzyśkom z Creepy, żeby wyluzowali z pracami. W końcu kto ma kupić i tak kupi.

W przypadku większości tytułów wychodzących w trybie wczesnego dostępu, to ta pierwsza premiera (Early Access) jest zdecydowanie ważniejsza i głośniejsza.
Full release często przechodzi już bez echa, patrz Green Hell.
Na Steamie mnóstwo tytułów sprzedało się świetnie w trybie EA, osiągając w krótkim czasie sprzedaż na poziomie milionów kopii.

"Czy to był dziś powód tych wzrostów" - nie bardzo, ten update było widoczny już od jakiegoś czasu.

"7.5 mld zł - to przeciez zje cały zysk z gry "Cyberpunk" ???"

Pewnie dojdą kolejne artykuły, wtedy pozwy zjedzą całą kapitalizację GPW. Jedynie NC ma szansę przetrwać ^^

igen napisał(a):

Poza tym, w tym całym zgiełku musimy wziąć pod uwagę poziomy cen na rynkach kapitałowych i ogromne ryzyko ich deprecjacji w kontekście obecnej sytuacji na świecie, o której powyżej wspomniał Joker (covid, recesja, itp). Sądzę, że korelacja czasowa tych zdarzeń nie jest przypadkowa....


Akurat Covid i recesja gospodarcza wspierają biznes CDR.

Nie no, co Ty ? Ogłaszali specjalny program sprzedaży akcji związany z obejmowaniem nowych z PM, do każdej transakcji było ESPI.
A był to wrzesień...

A niby dlaczego zmiany mają być proporcjonalne ? U każdego to po prostu różnica liczby akcji nowo objętych i sprzedanych.

Michał Kiciński sprzedał wspomnianą liczbę akcji w ciągu ostatnich 4 lat, nie musiał o tym informować aż do momentu przekroczenia progu 10%.

igen napisał(a):

CZY ZARZĄD SPRZEDAWAŁ AKCJE PRZED PREMIERĄ ?
(...)
A tu się coś nie zgadza....


Wszystko zostało jasno podane w komunikatach espi. Moglbyś się trochę postarać i czytelniej wyartykułować swoje "zarzuty" :]

Rynek japoński, jak juz wczesniej wspominałem, nie będzie raczej dla Cyberpunka ziemią obiecaną. Po sprzedaży 104 tyś. pudełek w pierwszym tygodniu, przez kolejne 7 dni doszło jedynie 7,7 tyś. sztuk. Dane z Famitsu ( link na poprzednich stronach).

kolarz888 napisał(a):

Jeśli przyjmiemy do końca roku 15 mln sprzedanych cyberpunków, to może to dać ok. 2,6 mld zł przychodu (zakładam średnią cenę sprzedaży 220 zł i średnią prowzję dystrybutora 25% ; na Steamie jest to 20%, na Gog-u 0%, ale w kanałach detalicznych pewnie 35-40%


Od ceny w sklepie trzeba też odjąć Vat. Przy około 26% sprzedaży do Chin, 10% do Rosji, 5% w sumie Brazylii i Turcji, trzeba ostrożnie podchodzić do średniego przychodu na Steam.
Twoje 2,6 mld /15 mln kopii jest baaardzo zawyżone.

mrk napisał(a):

aircanada15
jak oceniasz sprzedaż do końca roku po tym co zostało pokazane? Myślisz, że 15 mln sztuk netto jest realne?


Jasne, według mnie dodatkowe 2 mln do końca roku to minimum.
Na samym Steam w dniach 20-31.12 powinno bez problemu uzbierać się około miliona.

Piotrek_87 napisał(a):
w artykule o sprzedaży nie ma informacji dokładnej czy te 13 mln jest wraz z zamówieniami preorder, ale 21 mln to by było chyba za dobrze:)


Nie ma sensu podawać takiej informacji, bo jest ona tak oczywista, jak np. to, że wyniki czterech kwartałów wchodzą w skład wyniku rocznego.

yellowshadow napisał(a):
Czy 13 mln szt. i ok. 1,2 mld zł przychodu w pierwszym roku (preordery + premiera) to jest dużo, aby podtrzymać wycenę na poziomie 28 mld zł?
(...) mam duże wątpliwości czy CDR zarobi w ciągu 5 lat na tym 5 mld zł średnio.


Polecałbym wymienić kalkulator, gdyż 13 mln razy średni przychód z kopii zdecydowanie powyżej 100 zł za nic w świecie nie da wyniku 1,2 mld zł.
5 lat i 5 mld średnio ? Coś tu się poplątało.

igen napisał(a):

Ciro, wątpię czy sprzedadzą 0.5-1.0 mln do końca roku.
I wierz mi, nie żartuję...


Czy nie za dużo takich baboli ostatnio ?
Widać po twoich postach, że kompletnie nie znasz się na trendach sprzedażowych gier, nie mówiąc już o wiedzy na temat tego jak C2077 się obecnie sprzedaje. Czemu mają służyć te "kabaretowe" prognozy ?

d2fan napisał(a):
13 mln sztuk po odliczeniu zwrotów - ponad 2 mld zł przychodu, ponad 1 mld zł zysku, kapitalizacja na tą chwilę 28 mld zł - chyba ciut za mało, jutro górne widły?


Ponad 153 zł przychodu na sztukę ?
Niech kolega wytłumaczy jak uzyskać taką dobrą cenę.

Utnapisztim napisał(a):
lemaitre napisał(a):
Ilość recenzji (źródło zakupu Steam): 239.800, przy średnim przeliczniku dla gier wydanych w tym roku na poziomie x40 daje około 9.600.000 sztuk sprzedanych na samym Steam. Zakładając ostrożne założenie, że Steam odpowiada za 80% całej sprzedaży, mamy sprzedane już 12.000.000 sztuk.

Gratulacje za wyczucie.


To była rozsądna prognoza lemaitre, szczególnie na tle bzdurnych artykułów w polskiej prasie, ale jednak daleka od prawdy.
On wziął średni przelicznik 40 (zgaduję, że miałeś na myśli 41 z pewnej grupy testowej :) ). Tutaj był on zdecydowanie niższy ze względu na hype i kontrowersje wobec Cyberpunka. Analizując średni czas gry na osobę, sprzedaż na Steam wychodziła po prostu niżej, a sam przelicznik kopie/ komentarz należałoby szacować na max 30.

Brawo dla ogółu prasy cytującej Steamspy (dzisiejszy odczyt ponad 17 mln sztuk).

d2fan napisał(a):

Moim zdaniem CDR jest wart więcej niż Bethesda mimo, że mają mniej gier. Dlaczego? Ostatnia duża premiera Bethesda to 2018 rok Fallout 76, który okazał się kompletną klapą, wcześniej tylko Skyrim (debiut 2011) był hitem ale było to dużo wcześniej i sprzedał się bodajże w kilkunastu milionach sztuk. CDR sprzedał Wieśka w większych ilościach i teraz jest tuż po premierze dużego tytułu, który wciąż może okazać się top1-3 sprzedających się gier single-player w historii.


Fallout 4 sprzedał się wyraźnie lepiej od W3 w 2015 roku.
Skyrim w sumie sprzedał więcej kopii od W3.

d2fan napisał(a):
Poszła dzida, chyba ktoś coś wie o wynikach sprzedaży albo skali zwrotów :)

Cytat:
Wstępne szacunki oceniają, że Cyberpunk 2077 rozszedł się już w co najmniej 20 milionach kopii.


centrum.fm/cyberpunk-2077-pod-...


Szanujmy się. Czyje wstępne szacunki ? Przypadkowego forumowicza z bankiera ?

Według mnie mylisz się, vladinho.
Rejestr krótkiej sprzedaży obejmuje pozycje już otwarte. Samo zawarcie umowy pożyczki akcji nie ma nic do rzeczy.
Poza tym rejestr wskazuje pozycję netto, uwzględniającą zarówno akcje, jak i instrumenty pochodne.

W drugim tygodniu sprzedaży pudełek w UK, Cyberpunk zanotował 80% spadek sprzedaży (nic nietypowego dla AAA). W klasyfikacji tygodnia przedświątecznego wyprzedziły go przecenione Valhalla i Cold War.

www.gamesindustry.biz/articles...

Cytat:
Assassin's Creed Valhalla takes Christmas No.1 as Cyberpunk 2077 falls to third | UK Boxed Charts

Sprawa zwrotów została załatwiona w zeszłym tygodniu.
Dlatego pytam, co to za pozwy konsumenckie się szykują, skoro postanowiłeś ostrzec całe forum.

bankrucik napisał(a):

do tego pozwy konsumenckie w USA itd... chętny prawnik się znajdzie


Niby w jakiej sprawie ? Ktoś skaleczył się plastikowym pudełkiem ?

"Pogromca bajkopisarzy giełdowych" - to nawet zabawne.

Świetna sprzedaż Thief w Japonii, dużo lepszy start niż w US i EU.
Szkoda, że FOR zatrzymuje tylko część przychodów.

d2fan napisał(a):

Powrót do szczytu będzie na pewno powolny i długi, bo na szczycie CDR był wyceniany wyżej niż Ubisoft, który ma oddziały w 20 krajach i co chwilę wypuszcza nowe Assassiny.


A sprawdzałeś wyniki finansowe UBI za powiedzmy ostatnie 5 lat ? Myślisz, że łatwo "wyżywić" 18 tys. pracowników ?

d2fan napisał(a):
Nie bardzo rozumiem dlaczego MS zwraca koszty na Xbox bez tego terminu tylko "do odwołania". Trochę to niespójne. Może kolejne niedogadanie na linii CDR - właściciele konsol?


Termin zwrotu Cyberpunka zarówno w PS Store, jak i Microsoft Store jest ściśle określony, wynosi 14 dni od daty zakupu.

d2fan napisał(a):

Spółka od szczytu spadła już o 40% ale widzę, że dla wielu z was to wciąż za mało. Dla tych którzy widzą spółkę po 130 zł - na prawdę uważacie, że kapitalizacja CDR może spaść do 13 mld zł? Przypomnę, że na górce było 46 mld zł.


A cóż to za argumentacja ? W bardzo pesymistycznym scenariuszu, na spółkę mogłyby spaść bardzo duże koszty transakcyjne obsługi zwrotów itp. zjadające sporą część przychodów.
Póki co, zarząd dość słabo rozgrywa to całe "gaszenie pożaru". Oby ostatecznie nie okazało, że same patche wypadną dość dobrze, natomiast sama polityka zwrotów okaże się finalnie kompletnym niewypałem pod względem finansowym.
Oczywiście nie twierdzę, że tak się stanie, ale ryzyko pozostaje.

Nie napisałem w którą stronę "myli się" Steamspy. Chciałem tylko pokazać, że nie ma sensu sugerować się tym serwisem. Zdecydowanie lepiej polegać na własnym rozsądku przy obserwacji liczby komentarzy Cyberpunka na Steam.

Bergman napisał(a):

Nie wiadomo jak dokładne są dane ze Steamspy, ale Cyberpunk trafił już w przedział liczbowy Wiedźmina 3 czyli między 10mln-20mln sprzedanych kopii na PC


Są bardzo niedokładne. Obecne wskazanie dla C2077 to 11,25 mln. W3: 12 mln.
W przypadku Green Hell błąd pomiaru to ponad 50%.

"Nie zwracacie uwagi na jedno.

Publicznie dyskutuje się tylko o wtopie, nikogo nie obchodzi udana wersja na PC."

Nie wiem skąd u ciebie podobne przemyślenia.
Zapewne 99% inwestorów zdaje sobie sprawę z sukcesu sprzedażowego na PC, tylko w przeciwieństwie do ciebie wiedzą, że w długim terminie bez konsol ani rusz.

krewa napisał(a):
@air,
wiesz może jaki % sprzedaży CDR zawdzięcza posiadaczom Xbox One? Ew. potrafisz oszacować?


Przy sprzedaży 8 milionów preorders zakładałbym 0,9-1 mln kopii na Xbox. Patrząc dalej, pewnie 10-15% całkowitej sprzedaży.

Wieloletni prowadzący Game Awards również wrzucił ankietę dotyczącą zwrotów Cyberpunka:

twitter.com/geoffkeighley/stat...

Cytat:

Will you be getting a
@CyberpunkGame
refund?

niedźwiedź: najwyraźniej nie zdajesz sobie z tego sprawy, więc śpieszę z pomocą. Nawet gdyby spółka nie sprzedała ani jednej kopii na konsolę, to obecny poziom sprzedaży na PC implikuje imponujące wpływy gotówkowe.
Odnośnie przejęcia też się nie obawiaj. Kilka lat temu uchwalono odpowiednie zmiany w statusie spółki.

"Na chwilę obecną jej jedyną wartością jest marka Wiedźmin."

Bez komentarza, albo może po prostu LOL.

Dziś Best Buy podał info, że będzie przyjmował zwroty wszystkich wersji Cyberpunk 2077. Akcent humorystyczny ? Jeden z klientów zainteresowanych refundem spytał, czy może pozostawić sobie zawartość EK, oddać samą grę i uzyskać zwrot pomniejszony o 60$. Odpowiedź negatywna ;]
CDR podał na twitterze, że jeśli to konieczne, pokryje koszty zwrotów z własnej kieszeni, jeśli nie będzie innej możliwości...

twitter.com/CyberpunkGame/stat...

Cytat:
We've just started reaching out to people who sent us a mesage with a confirmation of receipt

cmc napisał(a):
Ps.
Jeśli to jest prawda to powrót na szczyty będzie dość szybki

Cyberpunk 2077. Polska produkcja - tylko w wersji PC - uzyskała w dniu premiery sprzedaż na poziomie 4,7 mln sztuk.

pl.ign.com/cyberpunk-2077/3646...


Ludzie, sam mam IQ na przeciętnym poziomie, ale jak czytam tego typu posty, to czuję się wręcz jak Einstein. I niekoniecznie łączy sie to z wydzielaniem serotoniny :]

Patrząc na samego Amazona... w Stanach sprzedaż ciągle trzyma się całkiem dobrze (oczywiście nie są to poziomy sprzed tygodnia), podobnie w Niemczech. W Kanadzie od początku bez rewelacji.. UK i Francja już widocznie gorzej niż tydzień temu, pudełka nowego Assasin's Creed plasują się znowu wyżej. W Japonii też sporo słabiej, więc w drugim tygodniu sprzedaży pewnie sprzeda się tam max 30-40 tys. sztuk Box.

cmc napisał(a):

8mln z preorderów zebrana w rok, a w 20 dni chcą 7mln, przy takiej jakości na konsole, niewykonalne, jak ogłoszą przed Św że sprzedali razem z pre 11mln to będzie to bardzo duży sukces, tak się zastanawiam czy te duże oczekiwania nie są celowe


Czytając podobne wypowiedzi, z przerażeniem stwierdzam, że rekomendacje jednak są przydatne dla części inwestorów. Mogą w nich znaleźć dość racjonalne prognozy wyników. Jakże odmienne od własnych, często oderwanych od rzeczywistości.

Vox napisał(a):

Narodowa Kwarantanna jest pozytywna dla gamedev.


Jaki wpływ ma kwarantanna na firmę, której produkt nie jest jeszcze dostępny ?
Poza tym rynek polski nie ma znaczenia dla globalnych producentów.

Oczywiście, preordery zawsze są uwzględniane w premierowych danych sprzedażowych.

W pierwszym tygodniu w Japonii sprzedano około 104 tys. pudełek gry na PS4.

nintendoeverything.com/famitsu...

Cytat:
2. [PS4] Cyberpunk 2077 – 104,687 / NEW

Dominik_hej napisał(a):

Średnio od premiery mamy w grze 720 tyś graczy non stop. (estymacja wizualna na podstawie wykresu graczy z SteamDb)
Mediana czasu gry dla graczy to 18,5h. (SteamSpy)
Upłynęło 8 dni od premiery.
720*8*24h/18,5h = 7,472 mln.
Zakładam drugie tyle na PC z pozostałych platform co daje 15mln na PC.
Odejmuję 15% zwrotów i wychodzi 12,75 mln na PC.


O ile wyliczenia z czasem gry są ok, to...
Drugie tyle z pozostałych platform PC, to już niestety parodia ;]
Jedynie początkowy udział GOG jest znaczący. Reszta bez znaczenia.
Epic to Fortnite, czasowe exclusivy i gry rozdawane za darmo.

raffmo napisał(a):

Po drugie - rynek chiński.


Przecież Chińczycy są już uwzględnieni w obecnej sprzedaży na Steam.

Dominik_hej napisał(a):

Jaki musi być zysk co roku, żeby uzasadnić obecną kapitalizację? 3mld ? a może 4 mld?


Co tak mało, dajmy 5 lub 6.
Może wypadałoby poczytać jakieś rekomendacje/analizy przed rzucaniem podobnych liczb ?

Ta spółka zarabia głównie na portach gier z grupy Playway. Produkcja własna UFS ma/miała ograniczony potencjał. Brak głośnych tytułów w produkcji, które zainteresowałyby wszelkiego rodzaju spekułę.
Thief na NS w większości jest sprzedawany w promocji -90% po 1,99$. Trzeba przyznać, że w tej cenie popyt na ową grę jeszcze długo nie wygaśnie, jednak pamiętajmy, że wydawcą jest FOR, producentem UF Games, no i dochodzi do tego działka dla właścicieli IP.
Jednym slowem ULG będzie rosło wraz z wynikami, bo głośnych tytułów tu nie uświadczysz.

Bardzo ciekawa ankieta na stronie IGN. 37% klientów wybiera opcję zwrotu.

Cytat:
If you bought Cyberpunk 2077 for Xbox One or PS4, what's your plan?


www.ign.com/articles/cyberpunk...


Przy utrzymaniu świetnego procenta kopii cyfrowych (jeden z pozytywów), myślę, że około 17 mln kopii dałoby 2 miliardy przychodu.

Haha, dzięki za ostrzeżenie Lelo ;]
Rzeczywiście chyba się wstrzymam, skoro za tydzień podadzą nam wstępne dane sprzedażowe.
Na pewno można, tak jak u buchmacherów, zawrzeć zakład z podpórką X.
1x mln kopii na dziś z pewnością sprzedane :]

cmc napisał(a):
A gra i tak jest najlepiej sprzedającą się grą na PS4 i Xbox one. Dane z Amazon UK, USA, DE.


Może wystarczy już tego naganiania ? Jako nowość, zaledwie 5 dni od premiery, będąc najbardziej oczekiwanym tytułem roku, jakie pozycje ma niby zajmować ? Liczą się dzienne wolumeny sprzedażowe, a te już powoli spadają w stosunku do innych tytułów pudełkowych.

W końcu podali w oficjalnym komunikacie przekroczenie 1,5 mln kopii sprzedanych na Steam i 1 mln outstanding wishlist:

biznes.pap.pl/pl/news/listings...

Cytat:
Creepy Jar sprzedał ponad 1,5 mln sztuk gry "Green Hell"
Łączna sprzedaż brutto gry "Green Hell" poprzez platformę Steam przekroczyła 1,5 mln sztuk - podał Creepy Jar w komunikacie.

Spółka poinformowała, że według stanu na dzień 14 grudnia lista graczy nadal oczekujących na zakup "Green Hell" przekroczyła 1,0 mln osób.

Pojawia się sporo tweetów narzekających na Sony, od ludzi, którym obsługa techniczna PSN odmawia przyjęcia zwrotów gry :D:D
www.resetera.com/threads/sony-...

Cytat:
So today’s update, Sony support refused another refund for #Cyberpunk2077. They said even if the devs say refund it, they won’t do it. Lied about the game not being broken and lied about what CDPR stated. Tl:dr you are stuck with a broken game, wait til patched. Some support.


[mod: Linki wymagają obowiązkowego cytatu]

Cyberpunk 2077 zaliczył drugi najlepszy start sprzedaży pudełkowej w UK w 2020 roku, przegrywając z Fifą 21.
60% sprzedaży PS4, 35% Xbox One.
www.gamesindustry.biz/articles...

Frey napisał(a):

Czytam, że CDR nie ma w planach obniżenia ceny CP77.
Walmart już to zrobił wczoraj - w stosunku do pudełkowych wersji konsolowych...


Ale zdajesz sobie sprawę, że największe sieci w Stanach cały czas oferowały tą samą cenę 49.99 ?

Vox napisał(a):

Iwiński mówi że konsole to tylko 41%. 59% PC.
Czyli nie ma tragedii bo na PC idzie ładnie.


Przecież to statystyka preorderów, informacja sprzed 4 dni ^^

1ketjoW napisał(a):
Komunikat Sony dołożył swoje.


Jaki znowu komunikat ? Źródło ?

kjujik napisał(a):
Dla zainteresowanych.
www.visualcapitalist.com/50-ye...
W dużym skrócie PC master race 40 miliardów dol. rocznie
Konsole 33 miliarda dol. rocznie

Zbiega się to z podziałem preorderów CP 60/40


Kjuijk, tu potrzeba sprostowania.
PC to większy rynek, ale ten wynik napędzają mikropłatności w tytułach multiplayer.

Scarry: trochę "dowaliłeś" tym artykułem z bankiera. 70% sprzedaży zaczerpnięte pewnie ze statystyk Wiedźmina 3 w 2015 i rekomendacji...
Ja tu od od początku stawiałem na sporo większy udział PC, choć przecież nawet nie przewidywałem tej katastrofy konsolowej.
CD Projekt od zawsze tworzył gry skrojone na PC, z tego rynku się wywodzi. W3 na konsolach też wyglądał słabo, przecież pamiętamy słynny downgrade grafiki ?
Udana sprzedaż C2077 na konsolach mogła przynieść Reddom najlepsze otwarcie w historii branży rozrywkowej. Jednak już po preorderach widać było, że gracze są nieufni z powodu braku pokazów gameplaya na "staruszki".

Vox napisał(a):
Liczba grających to już tylko 500k, był 1 mln.
Może być jeszcze gorzej?


Nie 500k, a 576k. Jak już wspomniano, w poniedziałek rano ;]
Naprawdę jestem zdegustowany poziomem postów niektórych użytkowników. Przybyszów z bankiera można zrozumieć, ale ludzi piszących tu na wątkach gamedev od kilkunastu lat ? Przykre.

Graf: wspomniany komunikat mówi o zejściu poniżej 10% w wyniku podwyższenia kapitału, a nie sprzedaży akcji.
Natomiast prawdą jest, że gdzieś tam po drodze MK sprzedał owe prawie pół miliona akcji. Jednak równie dobrze mogło to nastąpić wiele tygodni temu, gdyż nie musiał po prostu o tym informować.

mackopl napisał(a):

No tak, faktycznie, bo w obecnej wycenie CDR chodzi o ilość sprzedanych kopii w pierwszych dwóch miesiącach.


Tytuły AAA z podobnym marketingiem osiągają większość przychodów w premierowym roku w ciągu max kilku tygodni. Rozumiem jednak, że dla niektórych może być to wiedza tajemna.

Moderator:
cięcie

lelo-pakero napisał(a):

Obie wersje są dostępne, możesz dodać do koszyka i zamówić. Jest informacja nie o dostępności tylko o szacowanym terminie dostarczenia na 5-15. Zmień adres na USA, będziesz miał nawet 22 grudnia.


Rację masz jedynie w kwestii szybszej dostępności w Stanach.
"Fastest delivery" Cyberpunka w US estymowane jest na 22-26 grudnia. Nie zmienia to jednak mojej tezy, że towaru brak obecnie w magazynie Amazon.
W przypadku gier dostępnych występuje oznaczenie "In stock", a dostawa możliwa 18 grudnia.

Jaki znowu przelicznik 70, olaboga.
Wiedźmin 3 miał go na poziomie około 35, a tu ktoś z TWOM wyskakuje.
Są statystyki, które pokazują, że średnio w kolejnych latach przelicznik dla premier wyraźnie spada.
Poważnie jestem za wprowadzeniem w szkołach przedmiotu "Korzystanie z wyszukiwarek internetowych".

Dominik_hej napisał(a):
padik napisał(a):
Czy w wykresach graczy prezentowanych na SteamDB są uwzględniane również kopie zakupione przez GOG?


Należy liczyć, że tak.
Oceny na Steam można filtrować po kanale zakupu. Tych spoza Steam jest 13%.
Wydaje się być bezpiecznym założeniem, że 13% z graczy na SteamDB to zakupy poza Steam, w tym GOG.


Nie należy. Ludzie, przecież GOG ma osobnego klienta, GOG Galaxy się nazywa.

Raz jeszcze można zacytować "Psy szczekają, karawana idzie dalej".
Nakład pudełek PS4 i Xbox w Amazon US wyczerpany. Dostępne 5-15 stycznia.

1ketjoW napisał(a):

Teraz kapitalizacja to 32,3 mld zł. Akcji jest 100, 6 mln zł. Nie wygląda to dobrze IMO.
Policzcie sami ile Waszym zdaniem powinien wynosić EPS aby uzasadnić market cap i przez ile lat.


Polecam sprawdzić historyczne i prognozowane wskaźniki TakeTwo, EA, ATVI i UBI, zanim napiszesz, że nie wygląda to dobrze...

igen napisał(a):

obecna sprzedaż, która może być spora jest w dużej mierze pokłosiem milionów dotychczas wydanych na PR i marketing.


Słucham ? To źle, że marketing się sprawdził i bardzo pobudził sprzedaż ? Jakże dziwna logika...

igen napisał(a):

Dowodem na jest ilość zwrotów na Steamie....


30 tys. negatywów przy ponad milionowym peaku. To ma być ten twój dowód ?

igen napisał(a):

Poza tym - co z tego, że sprzedaż będzie spora - skoro produkt jest niedopracowany ?
IMO firma straciła wizerunkowo i to bardzo.


Czyli firma może super zarabiać, ale skoro produkt ma niedopracowany, to ciągle jest balonem ?
Coraz szerzej się uśmiecham.

igen napisał(a):

Poza tym nie wierzę, że poradzą sobie z szybkim naprawieniem błędów.


A ja obserwuję efekty patchów. Ty możesz kierować się wiarą.

igen: pre-produkcja Cyberpunka rozpoczęła się dopiero w połowie 2016. Kurs rósł po oczekiwaną sprzedaż, a nie uwielbienie fanów.
Podejrzewam, że przez ostatnie lata często używałeś w odniesieniu do CDR słowa "balon" i teraz wydaje ci się, że masz prawo powiedzieć "a nie mówiłem".
Tylko, że monetyzacja produktu póki co nie zawodzi, a założenia "nadmuchanych" rekomendacji są jak najbardziej możliwe do spełnienia. Ciekawe co napiszesz w momencie publikacji kolejnych wyników sprzedażowych. Moim zdaniem nic...

ciro napisał(a):
Można było - cena x2 i tylko wymagające pecety. A parę mcy później już i na wyłącznie nowe generacje konsol. A produkt kwalifikować jako super premium.


W tej branży nikt tak nie robi, to nie Apple. Ale dzięki za pomysł.
Wypuścili wszystko naraz ze względów marketingowych.

ciro napisał(a):
Zauważyliście że wzrosła znacząco sprzedaż Wiedzmina?


Po prostu jest w promocji przy okazji premiery C2007.
Tak samo przeceny W2 i W1 towarzyły premierze Dzikiego Gonu.

supremus: Sony nie podawało nigdy dokładnych wyników sprzedażowych PS4 Pro. W momencie wypuszczenia tej wersji, na rynku było już prawie 50 mln standardowych PS4. Pół roku później wypowiedzieli się, że statystycznie na 5 sprzedawanych sztuk, jedna to Pro.
Także konserwatywnie można przyjąć, że ze 114 mln w sumie, tylko 15-20 mln to wersje Pro.

Kakarotto napisał(a):

Jedynie muzyka w grze jest ok (...) Kiedyś grałem trochę w gry, jeśli jakaś gra stawała się klasykiem to dlatego że nie dało się znaleźć punktu do krytyki.


Teraz to mnie rozbawiłeś :D:D Najbardziej kultowe gry miały rozmaite wady i w niczym im to nie przeszkadzało.

Co do wersji na Playstation. Wygląda słabiutko, ale to ciągle jakby nie docierało do klientów (chyba, że posiadacze Pro i garstka z PS5 jednak się decydują).
Pudełko PS4 na amerykańskim Amazon sprzedało się już już w większej liczbie kopii w 2020 niż TLOU 2.

Tak jak oczekiwałem, oceny na Steam idą powoli w górę, w tej chwili 77% pozytywów.
Strach pomyśleć jaka byłaby reakcja rynku, gdyby wersja PC tak świetnie się nie sprzedawała.

Vox napisał(a):

Przecież tę grę robiono 7 lat i 3 razy przekładano premierę (ze względu na bugi)


Problem w tym, że właściwa pre-produkcja zaczęła się dopiero w połowie 2016 roku. Wcześniej były to tylko prace koncepcyjne.

Wojetek napisał(a):
Przy tym trzeba oddać Rockstarowi (RDR2) i Naughty Dog (TLOU2) że są dużo lepsi w optymalizacji skoro potrafili tyle z PS4 wycisnąć...


Doceniając ich klasę, trzeba zauważyć, że mieli też łatwiej. Ich produkcje były kierowane domyślnie na konsole, TLOU2 jedynie na PS4. To jedna rzecz, ale nie decydująca. Druga, według mnie ważniejsza, to dużo bardziej zlożony świat gry w C2077. To nie miało prawa się udać w rozsądnej jakości.

Przecież komunikat jest jasny. Mowa o przychodach z preorderów kopii cyfrowych Cyberpunk 2077.

kholat napisał(a):

za to peak graczy leci w otchłań...


Cokolwiek tam masz, odstaw to ;]

Obiektywnie można już powiedzieć, że wersje na stare konsole są tragiczne. Może z wyjątkiem Xbox One X. Jednak najważniejsze PS4 zwykłe oraz Pro, wyglądają jak wyglądają... Pytanie czy byliby w stanie zrobić to lepiej, dysponując dodatkowym czasem, czy stać ich jedynie na drobne poprawki .

Twój post tak absurdalny, że aż trudno się do niego odnieść.
Mówisz, że porównywanie ocen z W3 nie ma sensu, bo kapitalizacja się zmieniła ? A wcześniej pisałeś, że gra jest rozczarowaniem dla inwestorów wyceniających CDR. Zdecyduj się w końcu.
A może 74% pozytywów to według ciebie za dużo, skoro pewna gra na Steam z ocenami na poziomie 50/50 sprzedała około 50 mln kopii ?
No i raz jeszcze dzięki za zwrócenie uwagi na kapitalizację. Jesteś drugą dziś tak życzliwą osobą na wątku CDR, która rozsądnie pisze o branży gamingowej, której my specjalnie nie ogarniamy.

Ciekawe, że piszesz o leszczach...
Ja w przeciwieństwie do wielu osób tutaj śledzę na bieżąco sprzedaż gry w różnych kanałach dystrybucyjnych i oceniam spółkę z perspektywy inwestora, a nie gracza.
Mimo, że gra prezentuje się póki co fatalnie na najsłabszych konsolach, nie przeszkadza to ludziom jej kupować, przedziwna sprawa... Czyżby oni Youtube'a nie mieli ?
Na Steam póki co 74%, czyli tak sobie. Ale czy W3 miało od początku 90% pozytywów, nie wspominając o dzisiejszych 98% ? Nie miało...
Przed Reddami teraz mnóstwo pracy, ale gra na mocnych PC już wygląda obłędnie i powinna świetnie wypaść w wersji dedykowanej na nowe konsole.

niedźwiedź napisał(a):

Patrząc jak spółka wykonała podwójny szczyt i jakim "rozczarowaniem" okazała się gra to ruch w kierunku dołka na 200 zł wydaje się pewny.


W którym miejscu wynik finansowy gry rozczarował ?

Mr Money: nie za dużo tego naganiania ? W każdym poście piszesz praktycznie to samo :D

Niecałe 7 tys. negatywów przy peaku graczy 1 milion, to ma być dużo ?
Ludziom, którzy najbardziej wsiąknęli w grę, teraz nie w głowie wystawianie komentarzy. Zrobią to dopiero po wielu godzinach rozgrywki.
Ci mający problemy ze sprzętem, często od razu wystawiają negatywy.

Rif napisał(a):
8 mln zamówień przedpremierowych przy ok. 11 mln zamówień przedpremierowych RDR2 tylko w wersji konsolowej.


Tak jak ktoś już napisał, to nie były preordery, tylko sprzedaż po 3 dobach.
GTA 5 po 24 h sprzedał 11-12 mln sztuk.

Powoli zwalnia, ale 898 tysięcy jest.
GTA miało peak premierowy wynoszący ponad 400 tysięcy graczy, ale Steam zrobił w pewnym momencie reset i ten rekord się nie zachował.

Demaskatorski: Cyberpunk ma fajny peak, już 411 tysięcy, więc opuszczę zaslonę milczenia na to, co piszesz ;]

Informacje
Stopień: Wykładowca
Dołączył: 15 grudnia 2014
Ostatnia wizyta: 24 stycznia 2021 00:49:27
Liczba wpisów: 1 421
[0,39% wszystkich postów / 0,64 postów dziennie]
Punkty respektu: 98

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,817 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +158,21% +31 642,98 zł 51 642,98 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d