pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

aircanada15

aircanada15

Ostatnie 10 wpisów
No to pięknie, człowiek bez akcji nie ma prawa się wypowiadać na forum. Chyba, że chce kupić taniej, albo jest płatnym naganiaczem na spadki. To jeszcze akceptowalne.
Przecieram oczy i nie wierzę :D

filolof: póki co takie tematy nie były w ogóle poruszane.

resor: ja mam od dłuższego czasu dość duże oczekiwania co do Green Hell VR. Odnośnie wersji na Oculus Quest, to prace nad nią już ruszyły.

Chyba nie masz na myśli promowania przez tańszą wersję Keanu Reevesa, dajmy na to Karolaka ?
Na Steam nic tak nie pobudza sprzedaży jak duże bannery, podobno w Playstation/Microsoft Store.

Preordery zawsze są wliczane w premierową sprzedaż. Zwrotów na 99 procent nie bierze się pod uwagę.

Dix22 napisał(a):

Ale jakby nie patrzeć: dowieźli produkt do końca, naprawiają go (to już swoją drogą) i przepływ od grudnia był dokonywany. Tutaj mówimy o ponad 3 miliardach przychodu.


O trzech miliardach mówimy ? Skąd niby ta kasa ?

Nie kojarzę by cokolwiek o tym mówiono.
Kluczowe tu będzie raczej wsparcie Sony i Microsoftu w postaci bannerów w ich sklepach cyfrowych.

Jeśli chodzi o sprzedaż pudełek konsolowych...
W premierowym tygodniu sprzedano w Japonii 6,6 tysiąca kopii Outriders na PS4. Przypominam dla porównania, że Cyberpunk osiągnął 104 tys. sztuk.

lesgs napisał(a):
Oby pieniędzy z tego pierwszego okresu starczyło na te wszystkie łaty i poprawki. Cash flow tak za 6-12 miesięcy może nagle stać się problemem.


Słucham ? Za 6-12 miesięcy problemy z gotówką ? Nie łaska zaznajomić się z raportami finansowymi firmy ? To już zakrawa na kpinę.

baks napisał(a):

Tym bardziej dobitnie wiadomo, że bez naprawiania gry spółka nie ma co szukać w branży. Jeśli tu i teraz zakończą grę jako tako spatchowaną ..... to nikomu niczego więcej nie sprzedażą. Nikt od nich nie kupi nawet symulatora zapalniczki ...


No tak, fani Wiedźmina na pewno nie kupią ewentualnej kontynuacji, wykluczone.

baks napisał(a):

Strategia spółki mówi o produkcji równoległej 2 gier .... ale na to nie ma pieniędzy. Strategia była robiona z uwzględnieniem sukcesu CP na miarę PM czyli 6mld w 3 lata.


Ach, czyli strategię stworzyli przed premierą Cyberpunka i jest już ona nieaktualna ? Boże, miej mnie w opiece...

Scarry napisał(a):

wg mnie sprzedaż Cyberpunka przez najblizsze 3 lata będzie wręcz znikoma, a kapitalizacja firmy odczuje to potężnie. Dopiero gra pod nowe produkty podniesie kurs na jakieś 50-100 zł


Widzę, że wróciłeś do retoryki z gatunku "im bardziej absurdalna teza, tym wyższa poczytalność". Szanujmy się ;]

baks napisał(a):

Nie znamy rzeczywistych kosztów jednak sugerowane (przez jeden z DM ) 2,4mln szt x 249zł daje ok 600mln zł. Po odliczeniu prowizji Steam średnio przy takim wolumenie około 23% daje 460mln zł.


Podatek, ceny regionalne... Ta kalkulacja wyżej to spóźniony prima aprilis ?

baks napisał(a):

Co zaś do TOP 1 to chyba zapominamy, że w stawce jest It Takes Two a on robi ładne obroty. Pokonanie go wymaga raczej większego woluminu.


A skąd ten pomysł, że It Takes Two "robi ładne obroty" ?

baks: głównodowodzący Creepy mają spore doświadczenie w tworzeniu gier na konsole, więc z tym "dopiero buduje kompetencje" to trochę nie trafiłeś. Obecne porty są robione specjalnie na PS4 i Xbox One, więc bez obaw. Next geny w następnej kolejności.

tgolik: w świetle tego, co wiemy, 2021 czy 2022 nie zapowiadają się na poziomie przychodów czy zysków uzsadniających obecną kapitalizację.

Na spotkaniu inwestorskim, dwa lata temu, panowie mówili o pasji jaką wkłada Marta Fijak w P8, jako głównodowodząca. Najwyraźniej nie starczyło cierpliwości by zrealizować jej wizję ;]

Jak widać mamy na wątku kolejną odsłonę "Lotu nad kukułczym gniazdem" ;)
Dla przypomnienia dodam tylko, że swego czasu spółka informowała o udziale rynku polskiego w przychodach na poziomie 4%. Przy okazji debiutu Cyberpunka, ten procent prawdopodobnie jeszcze się zmniejszył ( patrząc na rekordowy wolumen W3 w Polsce w 2015 oraz globalną sprzedaż C2077 w grudniu).

"Czyli może to być 500 001 kopii ale i 2 000 000 kopii."

Na forum można wypisywać głupoty, ale w jakim celu ?
To ja może jeszcze dopiszę, że pewnie zaniżają wyniki, by odkupić taniej.
Spadek kursu z 37 zł na 9 zł to z pewnością ICH robota.

1ketjoW: program motywacyjny ma takie założenia, by spokojnie zostały osiągnięte nawet ze słabą sprzedażą konsolową.

P.S. premiera na PS4 i Xbox One ogłoszona na czerwiec.

Przeszło 3 miesiące od premiery i promocja 20%. Pomijając już jej genezę i to czy ma ona podkręcić wynik kwartalny...
"Szczerze, jakichkolwiek oficjalnych zniżek to ja się może pod koniec roku spodziewałem" - to źle się pan spodziewał ;] Tytuły AAA często są przeceniane o 40% w krótszym czasie niż ten wspomniany.
Także, zgodnie z nickiem, sporo do nauki tu mamy.

P.S. Witcher 3 w podobnym okresie miał już bodajże 30% promocji.

Odnośnie tej sprzedaży w Q1: moim zdaniem będzie to wartość bliższa 1 milionowi sztuk (Steam).

Dlaczego nie czytam polskich serwisów tematycznych ? Właśnie dlatego.
Otworzyłem podanego linka, następnie znalazłem oryginał. Tłumacz jak zwykle nie zawiódł...
Ten starszy analityk nie stwierdził, że według niego w marcu sprzedano 500 tys. kopii cyfrowych .Cyberpunka. On powiedział, że szacuje sprzedaż w całym marcowym kwartale na 500 tys. sztuk digital.

30 osób oficjalnie pracowało dla Creepy już według raportu za ostatni kwartał 2020.
Jaki jest sens omawiania nieaktualnych już danych z prospektu o zatrudnieniu, pre-produkcji itp. ?
A ty baks też się niepotrzebnie martwisz. W gamedevie kilkuosobowe ekipy stały już za większymi sukcesami niż TWOM, Frostpunk, czy Green Hell.
Grunt to wiedzieć, co chce się zrobić, mieć dostęp do odpowiednich specjalistów i środki na ich opłacenie.

Lexsander: oni płacą pensje na bieżąco. Twój tok myślenia jest dla mnie dość zagadkowy ;p

Microsoft stawia na dostarczanie usługi, a nie sprzedaż konsol. W ramach abonamentu udostępniają swoje gry także na PC, co pozwala chętnym omijać zakup Xboxa.
Rynek japoński z każdym rokiem ma coraz mniejsze znaczenie dla wspomnianego Sony. Oni swą siedzibę przenieśli już dawno do USA. PS5 niewiele tu zmienia, po prostu inna kultura grania.
Xbox w JP pozostaje ciekawostką. Tamtejszy rynek PC też jest maleńki.
Nintendo Switch ciągle sprzedaje się globalnie lepiej niż PS5 i nowy Xbox razem wzięte, wątpliwe by w 2021 to się zmieniło.

andy_dufresne napisał(a):

Prawdopodobne, że stanowi on element szerszej strategii Microsoftu (ostatnio głośne przejęcia, nie ostatnie zapewne) i planów ekspansji na rynku japońskim.


Dla Japończyków Xbox mógłby nie istnieć. W ostatnich latach nawet Playstation traci tam na znaczeniu, zresztą objawia się to też w strategii globalnej Sony.
Japonia jest obecnie kompletnie zdominowana przez Nintendo, tam ludzie zdecydowanie preferują konsole przenośne.

Sprzedaż jaka jest, każdy widzi.
Natomiast CDR nie udostępnia swoich danych do tego zestawienia, więc szukałeś (a raczej liczyłeś, że nie znajdziesz) wiatru w polu.

Jak można porównywać wydanie kolejnego patcha z ogłoszeniem strategii ?
Przecież dla większości dużych inwestorów pierwsza rzecz jest praktycznie bez znaczenia, szczególnie, że nie wiąże się z odblokowaniem gry w PS Store.
Tu liczy się tylko plan jaki opracują na najbliższe lata i musi się tam znaleźć coś naprawdę ciekawego, by uspokoić odpływający kapitał.

Tak, aczkolwiek rzadko.
Patrz np. Forever Entertainment.

Trwa "aktualizacja" wyceny CDR. Póki co, nie ma żadnych przesłanek zwiastujących powtórzenie w 2021 czy 2022 roku poziomu zysków z ostatniego grudnia.

yellowshadow napisał(a):
Nadal podtrzymuje, że nikogo teoria działania nie interesuje - jeśli możesz kupić legalny klucz, który aktywujesz 50% taniej to to robisz.


Drogi panie, zapewniam cię, że większość graczy to obchodzi i kupują z oficjalnych źródeł.
U resellerów krążą też klucze kupowane m.in. za pomocą kradzionych kart kredytowych. Widać jednak, że dla ciebie "tanio" to podstawa.

Nigdy więcej steamspy, proszę was.
Ile jeszcze trzeba podawać przykładów, że te dane są od dawna brane z księżyca ?
Wczoraj developer podał info o 5 mln kopii Valheim, a steamspy pokazuje 12,6 mln.

Czy Builder Simulator na pewno będzie flagowcem ? Właściwie dopiero ostatni festiwal Steam tak go wysforował, wcześniej oczekiwania wobec tego tytułu były zapewne sporo mniejsze. Oczywiście owo "50%" to wyraźny minus i zarazem podejrzewam zwykły fuks wspomnianego inwestora.
30% oddawane Strategy Labs prawdopodobnie za większość know-how Builders of Egypt wydaje się uczciwe. BoC na pewno mocno skorzysta marketingowo na premierze Egiptu, a być może zyska też czas na poprawienie niedoskonałości rozgrywki na podstawie feedbacku graczy.
Prezes wydaje się pokładać duże nadzieje w Czarnobylu i jestem skłonny się z nim zgodzić. Trailer wygląda fajnie, gotowe demo pojawi się w czerwcu.
Spora dywersyfikacja to tutaj zdecydowana zaleta.

Patrząc na prezesa, jego przekaz, no i oczywiście projekty spółki, to wycena w IPO wydaje się bardzo atrakcyjna. Cała trójka: Builder Simulator, Chernobyl Liquidators oraz Builders of China reprezentuje spory potencjał sprzedażowy.

Według mocno nieoficjalnych źródeł (Jason Schreier), Google płaciło Ubisoft i TakeTwo dziesiątki milionów dolarów za portowanie ich hitowych gier na platformę Stadia. Jeśli rzeczywiście takie były stawki, to zapewne CDR mógł otrzymać zbliżoną lub nawet wyższą niż 20 mln dolarów kwotę za swój port Cyberpunka.

Tutaj masz Top 100 produktów w kategorii video games za dany rok:
www.amazon.com/gp/bestsellers/...

Rzuciłem okiem na sumaryczną sprzedaż styczeń-luty na Amazon. Cyberpunk , co nie powinno dziwić, wypada dość blado. Jako tako trzyma poziom USA, choć tam od początku 2021 lepiej sprzedają się pudełka Valhalli i Spidermana (plus oczywiście kilkanaście tytułów NS). Pomagają też promocje na Bestbuy. Pozycje w Amazon FR zbliżone do Ameryki. W UK, Niemczech, Kanadzie, C2077 nie pojawia się w rankingu 2021. Sprzedaż w Microsoft Store raczej mikra, PS Store wiadomo...

Rufusinski napisał(a):
Hmm, czyzby sprzedazy z grudniowej premiery nie dalo sie rozliczyc w Y20 tylko trzeba wkladac w Q1Y21?


Ciekawy suchar, taki mało śmieszny.

Rufusinski napisał(a):
Swoja droga nie dziwi was


Nie dziwi, bo te założenia są logiczne. Sprzedaż AAA nie jest liniowa.

Rufusinski napisał(a):
O wiele bardziej realistycznym scenariuszem, popartym faktem rezygnowania Sony z exclusiveow, jest to, ze jest to coraz mniej istotny czynnik sprzedazowy.


W tym momencie warto byłoby dmuchnąć w alkomat.

Przyjmując górną granicę z widełek 2-3 lata na produkcję Chimery, można wstępnie oczekiwać premiery pod koniec przyszłego roku. Wątpię też by Creepy wyłamało się z dotychczasowego schematu, według którego zawartość gry jest stopniowo dodawana w trakcie kilku lat życia produktu.Ten rodzaj Early Access jest jak najbardziej pożądany.

kunoj napisał(a):
Ktoś pamięta jak pozycjonowały się "polskie" gry na NS w Japonii? Chodzi mi przede wszystkim o Moonlightera i ChoM od 11bit oraz playwayowe gry, bo chyba tylko to jakoś tam zaistniało. Pytam oczywiście, żeby zobaczyć jak wypada porównanie z GH, które zadebiutowało chyba zaskakująco dobrze, obecnie rank 24


Coś tam pamiętam. Niestety powyższe porównania tracą sens ze względu na zmianę wielkości bazy NS w Japonii i na świecie. W momencie debiutu np. Moonlightera w Japonii było tam 6-7 mln konsol. Obecnie jest to ponad 18 mln.

Utnapisztim: Krzysiek Sałek powiedział na webinarze coś takiego: porty konsolowe będą zawierały wszystkie dodatki, które wyszły do Spirits of Amazon część pierwsza.
Możliwe, że część osób źle to zrozumiała. Brak Coop to byłby spory problem :D Późniejsze dodanie SoA (które i tak jest dopiero w trakcie rozwijania na Steam) do wersji konsolowych wydaje się logiczne.

To jest przede wszystkim stara wiadomość. Prezesi mówili już o tym na jednym z webinarów.

Christof_martin napisał(a):

ranking NS Japonia Best sellers (po raz pierwszy od nie pamiętam kiedy zgodność z airkandjan);

store-jp.nintendo.com/software...

oraz co ważniejsze: ogromna sprzedaż NS konsol w Japonii - miażdżąco większa liczba niz4ż XBOX


Tak, nawet zapomniałem, że oddział Japan jako jedyny daje możliwość sprawdzania Top 50 bez konsoli.
Nie wiem jednak po co to porównanie do XBox, który kompletnie nie istnieje na tamtejszym rynku.
NS poszło na świecie już ponad 78 mln, z tego przeszło 18 mln w Japonii. Zdecydowanie najlepiej sprzedająca się konsola od jakichś 2 lat i raczej nie zmieni się to przez 2 kolejne.
Należy jednak pamiętać, że na Switch królują exclusivy Nintendo, third parties japońskie, a dla reszty pozostaje już dużo mniejszy wycinek tortu.

Powoli kończy się druga premierowa doba Green Hell na NS Japan (tym razem zastosowano preordery).
Debiut wypada dużo lepiej niż październikowy w USA. Właśnie wskoczyło 50 miejsce.

En: nie publikowano nigdy takich danych o sprzedaży Stranded Deep czy Forest na konsolach.
To jedynie szacunki strony https://gamstat.com/games/

KamiLPArsenal napisał(a):
W temacie konsol, dodam że jutro premiera GH na Nintendo Switch w Japonii. Ciekawi mnie jak rynek przyjmie grę.


Był uruchomiony preorder. Startują z poziomu 148 miejsca, także co nieco powinno się sprzedać.

No i doczekaliśmy się panowie kolejnej mega bzdury od Chrisa.
"Miejsca top15-top 150 nie róznią się znacząco w przychodach w USD - natomiast TOP 10 wyrywa ultra-cash"
Czyli miejsce dziewiąte daje "ultra cash", a miejsce 16-te czy 140-te, to już bez znaczenia, zwykli biedacy ;]

sssd: twój pomysł ze streamami jest jak najbardziej w porządku, tyle, że polski rynek ma niewielkie znaczenie. Zagraniczni streamerzy są dużo bardziej pożądani.

Ciągle mam na twarzy uśmiech wywołany premierowym komunikatem prezesa ;]
Cytat:
(...)pojawia się coraz więcej opinii głoszących, iż mamy do czynienia z grą wybitną, nie tylko pod względem artystycznym, ale także technicznym (..) Weszliśmy na nigdy niezdobyty szczyt. I to w najbardziej niesprzyjających warunkach. Teraz trzeba tylko szczęśliwie z niego zejść i szukać dalszych niezdobytych jeszcze gór. Nigdy nie byłem tak spokojny o premierę naszej gry jak w przypadku The Medium

stooq.pl/n/?f=1401439&sear...

A co do rozpatrywanych tutaj słów "Zgodnie z szacunkami emitenta sprzedaż gry 'The Medium' osiągnęła poziom, który pokrył koszty produkcji i marketingu gry", pozostaje pytanie: Czy same gwarantowane przychody od Microsoft i bieżąca sprzedaż osiągnęły poziom ponad 3x mln zł, czy też mówimy o kwocie 3x pomniejszonej o dotacje wydane na produkcję Medium i ewentualnie część kosztów przeniesioną na Wnip ?
Mam jednak obawy, że spółka nam tego nie doprecyzuje ;]

Space Cowboy, uprzedziłeś mnie.
Przecież to jest już wręcz absurdalne naganianie na spadki, tylko że brak pelikanów do łykania podobnych rzeczy.
"Pozwy akcjonariuszy można potraktować z przymrużeniem oka, ale ten ostatni jest dużo bardziej niepokojący. " To się nadaje do stand-upu o Cyberpunku.

ludwik, zdradź mi jeden sekret. Ty jakoś odróżniasz poszczególne spółki Playway, czy to dla ciebie wszystko jedno ?

"Ja np. często bawię się dwoma:

RCFL4CDPRO - long z dzwignią x 4
RCFS4CDPRO1 - short z lewarkiem x 4"

No to panowie już wiemy skąd te kilkadziesiąt postów od wspomnianego pana :D

To ranking sprzedaży w cyfrowym sklepie GOG, pudełka nie mają tu nic do rzeczy. Wolumen sprzedaży W3 na GOG możecie sobie estymować na podstawie raportów okresowych CDR.

Microsoft nie liczy na żaden szybki zysk, tylko od dłuższego czasu konsekwentnie zwiększa swoją ofertę w ramach Game Pass. Bez tego "odsprzedania" gry, Bloober miałby tu duże trudności z wyjściem na zero. Z drugiej strony potencjał zarobkowy gry został znacznie ograniczony. Wysokie wymagania sprzętowe na PC, malutka baza nowych Xbox-ów.

Nie, nie szkoda obniżki 30%. Super, że ją dali i to jak najbardziej słuszne posunięcie.

Medium nie zwróciło się ze sprzedaży na Steam. Dostają płatność od Microsoftu za udostępnienie gry w ich abonamencie. Tym samym uniknęli ryzyka nierentowności Medium, ale też znacznie ograniczyli sobie możliwość wypracowania zysku. Rzecz wiadoma od wielu miesięcy, jedynie wartość umowy nie została oficjalnie podana.

"Gość ma kilka interesów które są w miarę przewidywalne - (...) loty kosmiczne."

Tutaj to pojechałeś mocno po bandzie :D

Co do Zaorskiego i spółki, to ich wpływ na kurs CDR to oczywiście marny dowcip.

tgolik napisał(a):

Mamy tylko poszlaki.
Np. Na amerykańskim amazonie, od tygodnia, CP2077 jest na pierwszym miejscu na PS4 i na drugim na XOne.


Te miejsca są bardzo mylące. Abstrahując już od przecen po 35$ i dość ogórkowego sezonu.
Cyberpunk PS4 w okresie premierowym zajmował 3 miejsce w kategorii gry wideo. Obecnie jest na 43 pozycji, m.in. za 7 tytułami na NS (bynajmniej nie nowościami). Na BestBuy jest jeszcze gorzej.
To oznacza wielokrotnie słabszą sprzedaż niż w okresie okołopremierowym.

Piotrek_87 napisał(a):
czyżby dogadanie się z Sony:) my znowu będziemy sprzedawać cyberpunk na ps store a wy nam napędzicie sprzedaż ps5, i szybciej zrobicie patch na nową konsole


Jak można pisać takie rzeczy. Wszystkie transze PS5 rzucane do sklepów są od razu wykupywane i ten stan raczej nie ulegnie zmianie w 2021 roku. Głównym zmartwieniem Sony są ograniczone możliwości produkcyjne, a nie jakiś Cyberpunk 2077, który przysparza im obecnie jedynie dodatkowych problemów.

Rufusinski napisał(a):

przeogromnie zanizaja znaczenie sprzedazy w Chinach. Pojde krok dalej i powiem, ze gdy juz kurz opadnie i dostaniemy oficjalne wyniki sprzedazy wszyscy prze ewaluują swoje modele by ten fakt uwzgledniac. Przykladamy miarki sprzed 10 lat do rynku gier pocovidowego. Za 2 miesiace zobaczymy czy mam racje.


Kto zaniża znaczenie sprzedaży w Chinach ? Jakie znowu oficjalne dane ?
Dostałeś komunikat spółki o 13 mln, tam miałeś stan bieżący. Od tego czasu sprzedaż bardzo wyhamowała.
Według ciebie Chińczycy kupują grę na kartridżach czy jak ?

A kto powiedział, że pozycja krótka Melvina to nie są akcje pożyczone od funduszu posiadającego je w portfolio ?

Rufusinski napisał(a):

I nie, nie oznacza to panicznego wykupywania akcji. Oznacza to obowiazek zamkniecia wszystkich pozycji. Jesli Melvinowi kapitalu nie starczy, zrobi to za niego broker od ktorego pozyczal.


Jak według ciebie broker może "zamknąć" pozycję zamiast kogoś, komu udzielił pożyczki akcji sprzedanych na rynku ?

"popatrz na jutrzejszy wymiar" - z moim IQ 90, nie za bardzo jestem w stanie odczytać, co autor miał na myśli. Właśnie dlatego unikam forum B, ciężko mi się odnaleźć wśród tamtejszych fachowców.

Aussie/Weszkas i reszta...co wy znowu kombinujecie ?
Komunikat CDR mówił o 13 mln sztuk. Przyjmując zachowanie współczynnika 74% digital z preorderów macie 9,6 mln kopii na 10 grudnia.
10,2 mln sztuk na koniec grudnia według Superdata jak najbardziej wpisuje się w trend sprzedażowy.

1ketjoW napisał(a):

Ponadto rok 2020 r. ma swoją specyfikę i zakładam, że sprzedaż pudełkowa w sprzedaży ogółem ma mniejszy udział niż w latach poprzednich. To że sprzedaż pudełkowa maleje nie jest żadnym zaskoczeniem.


Brniesz w ślep uliczkę. 2020 ma swoją specyfikę, ale tylko pudełka Cyberpunka na tym ucierpiały ? Boo hoo!

Nie bardzo widzę sens "wałkowania" tego samego po raz kolejny. Sprzedaż pudełkowa Cyberpunka w kolejnych tygodniach drastycznie spadła (o czym świadczą raporty sprzedażowe z UK, Japonii itd.), najpewniej w większym stopniu niż typowego AAA. Poza tym, zgodnie z oczekiwaniami, udział dystrybucji fizycznej w ogólnej sprzedaży powinien maleć wraz biegiem życia produktu.
Także argument o tym, że Cyberpunk był w 2020 roku "na półkach' przez zaledwie 3 tygodnie (w tym okres największych żniw) nie ma dla mnie absolutnie pokrycia w specyfice branży.

Mylisz się Maupo. Bazując na doskonałym marketingu i poziomie preorderów, od Cyberpunka oczekiwano, że w pierwszych kilku tygodniach uzyska nawet 60-70% całkowitej sprzedaży na przestrzeni roku.

Cyberpunka brak w czołówce najlepiej sprzedających się tytułów pudełkowych 2020 roku w Europie. Na podium znalazły się Fifa 21, Animal Crossing: NH i Mario Kart 8 Deluxe.
www.gamesindustry.biz/articles...
Cytat:
FIFA 21 was Europe's best-selling boxed game in 2020

Ok, pudełka konsolowe w najważniejszych amazon.us i bestbuy,com są przecenione o 50%. To wpisuje się w trend sprzedażowy.

Cyberpunk 2077 został wyróżniony na równi z nowym Assassin's Creed i The Last of Us 2, za sprzedaż ponad 500 tysięcy kopii w Niemczech w 2020.
www.game.de/vom-inselabenteuer...
Cytat:
"Assassin's Creed Valhalla", "Cyberpunk 2077" and "The Last of Us Part II" are honored with a special game sales award for each over 500,000 titles sold

lesgs napisał(a):

jestem skłonny przypuszczać, że gra w dłuższym terminie przyniesie ŚREDNIE zyski, i będzie ŚREDNIO popularna. Jej pozycja na rynku będzie ŚREDNIA i trwałość jej popularności nie przekroczy PRZECIĘTNEJ.


Pytanie czy średnia będzie wyższa od mediany, hmm...

lesgs napisał(a):

Może się okazać, że grożące pozwy przyniosą więcej szkody naganiaczowi, jakim był Morgan Stanley chyba, że miał jakieś specjalne układy z CDR.


Morgan Stanley naganiaczem z powodu ?

Ja tylko wtrącę, że szefem studia CD Projekt Red jest Adam Badowski, a nie żaden Badawski czy Badewski.

d2fan napisał(a):

Faktem jest, że CP jest topową grą a o obecnych wynikach sprzedaży dowiemy się dopiero po komunikatach ze spółki.


Topową grą w sensie sprzedaży na PC mniemam ?

Spółka nie planuje podawać w najbliższym czasie żadnych komunikatów o sprzedaży. Myślę jednak, że warto wziąć pod rozwagę dynamikę sprzedaży RDR 2.
23 miliony kopii w lekko ponad miesiąc (digital plus plus nakład sklepowy), 29 milionów rok później.

No i ? W dalszym ciągu logiki tu nie ma.
Nowy COD sprzedał około 5,7 mln kopii cyfrowych w listopadzie, do tego pudełka. Bestseller Playstation Store w grudniu ? Nowy COD. Mamy połowę stycznia i owa gra ciągle jest numerem jeden w cyfrowych sklepach konsolowych.
Łatwiejszego tłumaczenia nie będzie.

Rufusinski napisał(a):

Red Dead Redemption 2 w preorderach sprzedal 10mln i byl druga najwieksza po GTA 5 premiera w historii branzy. CP2077 sprzedal 8mln.


RDR2 nie miał 10 mln preorders. Nie był nawet tego bliski.

Rufusinski napisał(a):

Oficjalny stan sprzedazy na 20 grudzien juz teraz pokazuje, ze to sie sprzedalo w liczbach o ktorych cala reszta branzy moze marzyc przy sprzedazy rocznej. Cala reszta branzy, poza jedna firma, ktora wciaz jest niepobita. Wlasnie Rockstar.


Call of Duty pierwsze z brzegu, panie drogi.

Rufusinski napisał(a):

20mln na dzien dzisiejszy wcale nie jest nierealne.


20 mln ? Niby skąd, z Lidla ? Nieładnie tak naganiać...

Vladinho, w formularzu zawiadomienia była wyraźnie zaznaczona krzyżykiem jego przyczyna. Nie było to nabycie, ani zbycie papierów wartościowych.
Przekroczenie 5% praw głosu wynikające z posiadania instrumentów innych niż akcje musiało zostać zaraportowane. Wcześniej mogli stosować wyłączenie dla podmiotów z UE.

Vladinho, pierwszy komunikat nie informował o przekroczeniu progu w wyniku zaciągnięcia pożyczki. On tylko ujawnił, że pożyczka jest jest jedną ze składowych tych 5%.
Z dalszą interpretacją się zgadzam ;]

swiezaczek napisał(a):

Ja sie pytam tutaj czemu nie spada skoro fundusze graja na spadki?

Ile razy jeszcze o to zapytasz ? Te fundusze już sprzedały akcje figurujące w pozycji krótkiej (jeśli nie mają innych instrumentów).

swiezaczek napisał(a):

a do konca marca sony planuje wypuscic do sklepow do 18 milionow konsol.


Nie planuje. Wszystko pokręciłeś, jak zwykle zresztą.

1ketjoW napisał(a):

Czy ktoś wie jakie są prognozy co do liczby konsoli nowej generacji w 2021 r.?


Około 30 mln razem na koniec 2021.

ciro napisał(a):

Na jednym z zach. portali gamingowych było info wynikające z jakiegoś ich własnego wyliczenia, że obecnie CP sprzedaje się zaledwie na poziomie 1/3 sprzedaży wolumenowej Wiedzmina w analogicznym okresie od premiery. Niestety nie zapisałem stronki, ale może ponownie trafię wtedy zapodam link.


Nie kłopocz się, takie wyliczenia są absurdalne i nie poparte żadnymi danymi.

1ketjoW napisał(a):

Ciekawsze dla mnie byłoby raczej zestawienie dziennej sprzedaży (choć również nie idealne z uwagi na fakt że CP miał krótki okres sprzedaży od premiery). Przecież każda gra miała premierę w innym czasie.


Niekoniecznie. To są gry AAA i każda z nich ma w tym raporcie uwzględniony swój najlepszy okres sprzedażowy. Trend jest oczywisty.
W pierwszym tygodniu stycznia Cyberpunk był w UK na 20 miejscu sprzedaży fizycznej

Zapraszają do testowania nowego fragmentu mapy:
steamcommunity.com/games/81537...
Cytat:
New Map Area on Public Test branch

Cyberpunk nie zawojował pudełkowego rynku UK w 2020 roku. Ostatecznie 6 miejsce, za AC Valhalla.
www.gamesindustry.biz/articles...
Cytat:
43 million games sold in the UK in 2020

Piotrek_87 napisał(a):
Nawet jeśli ta liczba nie uwzględnia zwrotów które załóżmy max. 10% chociaż w to wątpię to mamy 540mln dolarów, chyba do ry wynik jak na grę z 10 grudnia


Przeczytaj proszę, to co napisałem.
Co ten wynik zmienia w stosunku do komunikatu spółki o 13 mln sprzedanych kopii ?

Ralfi napisał(a):
To 609 mln to z tego co rozumiem to tylko ze sprzedaży cyfrowej!


Tak, ale nie jest to przychód CDR, tylko całość wygenerowanej sprzedaży. Czyli upraszczając, 10 mln kopii w cenie 60$.
Poza tym superdata nie jest oficjalnym źródłem, ale dość wiarygodnym.

robertkk napisał(a):

Skoro pre-sales (8mln egz.) zapewniło zwrot kosztów (500 mln pln), to powinien zostać kapitał na taki ruch, jeśli sprzedaż sięgnie tych 20 mln egz.


Wspomniane preordery pokryły zarówno koszty produkcji, jak i marketingu poniesione przez CDR, czyli sporo więcej niż 500 mln zł.

Poza tym chyba mylisz przepływy gotówkowe z rachunkiem wyników.

igen napisał(a):

nawet w porównaniu ze słabszym okresem UBI, to będąc konsekwentnym - CDR nie powinien cenowo się nawet do niego zbliżyć...


Z jakim słabszym okresem UBI ? Ewidentnie piszesz dla samego pisania. To, że Ubisoft wydaje dużo gier, nie znaczy, że notuje z tego znaczące zyski...

En napisał(a):
@Rif na ten moment na Steam GH zajmuje 47. miejsce (liczę ręcznie) a jakby odjąć gry przecenione, to na 41. miejscu.


Skoro gra jest w połowie 3 strony, a każda strona obejmuje 25 pozycji, to wychodzi jednak coś innego :]

igen napisał(a):


(...) nikt o zdrowych zmysłach nie uwierzy, że firma CDR, której lata zajęło przygotowanie CP2077, w ciągu kilku miesięcy usunie problemy związane z ta grą.
Bo gdyby tak faktycznie miało być, to przegrają każdy proces, w każdym sądzie...
Bo to by oznaczało, że faktycznie "źle" pracowali i "źle" się przygotowali do premiery gry.


Próbowałem doszukać się w tym poście logiki, ale poległem.
Akcjonariusze mają trzymać kciuki, by przez kilka miesięcy nie wyszły żadne znaczące patche ?
Według igena oznacza to automatyczny wyrok dla CDR czy to w sądzie rejonowym, czy okręgowym :D

"kto miał kupić to już kupił, a kto jeszcze kupi to pewnie kupiłby tak czy inaczej."

Pozostaje tylko dać cynk Krzyśkom z Creepy, żeby wyluzowali z pracami. W końcu kto ma kupić i tak kupi.

W przypadku większości tytułów wychodzących w trybie wczesnego dostępu, to ta pierwsza premiera (Early Access) jest zdecydowanie ważniejsza i głośniejsza.
Full release często przechodzi już bez echa, patrz Green Hell.
Na Steamie mnóstwo tytułów sprzedało się świetnie w trybie EA, osiągając w krótkim czasie sprzedaż na poziomie milionów kopii.

"Czy to był dziś powód tych wzrostów" - nie bardzo, ten update było widoczny już od jakiegoś czasu.

"7.5 mld zł - to przeciez zje cały zysk z gry "Cyberpunk" ???"

Pewnie dojdą kolejne artykuły, wtedy pozwy zjedzą całą kapitalizację GPW. Jedynie NC ma szansę przetrwać ^^

igen napisał(a):

Poza tym, w tym całym zgiełku musimy wziąć pod uwagę poziomy cen na rynkach kapitałowych i ogromne ryzyko ich deprecjacji w kontekście obecnej sytuacji na świecie, o której powyżej wspomniał Joker (covid, recesja, itp). Sądzę, że korelacja czasowa tych zdarzeń nie jest przypadkowa....


Akurat Covid i recesja gospodarcza wspierają biznes CDR.

Nie no, co Ty ? Ogłaszali specjalny program sprzedaży akcji związany z obejmowaniem nowych z PM, do każdej transakcji było ESPI.
A był to wrzesień...

A niby dlaczego zmiany mają być proporcjonalne ? U każdego to po prostu różnica liczby akcji nowo objętych i sprzedanych.

Michał Kiciński sprzedał wspomnianą liczbę akcji w ciągu ostatnich 4 lat, nie musiał o tym informować aż do momentu przekroczenia progu 10%.

igen napisał(a):

CZY ZARZĄD SPRZEDAWAŁ AKCJE PRZED PREMIERĄ ?
(...)
A tu się coś nie zgadza....


Wszystko zostało jasno podane w komunikatach espi. Moglbyś się trochę postarać i czytelniej wyartykułować swoje "zarzuty" :]

Rynek japoński, jak juz wczesniej wspominałem, nie będzie raczej dla Cyberpunka ziemią obiecaną. Po sprzedaży 104 tyś. pudełek w pierwszym tygodniu, przez kolejne 7 dni doszło jedynie 7,7 tyś. sztuk. Dane z Famitsu ( link na poprzednich stronach).

kolarz888 napisał(a):

Jeśli przyjmiemy do końca roku 15 mln sprzedanych cyberpunków, to może to dać ok. 2,6 mld zł przychodu (zakładam średnią cenę sprzedaży 220 zł i średnią prowzję dystrybutora 25% ; na Steamie jest to 20%, na Gog-u 0%, ale w kanałach detalicznych pewnie 35-40%


Od ceny w sklepie trzeba też odjąć Vat. Przy około 26% sprzedaży do Chin, 10% do Rosji, 5% w sumie Brazylii i Turcji, trzeba ostrożnie podchodzić do średniego przychodu na Steam.
Twoje 2,6 mld /15 mln kopii jest baaardzo zawyżone.

mrk napisał(a):

aircanada15
jak oceniasz sprzedaż do końca roku po tym co zostało pokazane? Myślisz, że 15 mln sztuk netto jest realne?


Jasne, według mnie dodatkowe 2 mln do końca roku to minimum.
Na samym Steam w dniach 20-31.12 powinno bez problemu uzbierać się około miliona.

Piotrek_87 napisał(a):
w artykule o sprzedaży nie ma informacji dokładnej czy te 13 mln jest wraz z zamówieniami preorder, ale 21 mln to by było chyba za dobrze:)


Nie ma sensu podawać takiej informacji, bo jest ona tak oczywista, jak np. to, że wyniki czterech kwartałów wchodzą w skład wyniku rocznego.

yellowshadow napisał(a):
Czy 13 mln szt. i ok. 1,2 mld zł przychodu w pierwszym roku (preordery + premiera) to jest dużo, aby podtrzymać wycenę na poziomie 28 mld zł?
(...) mam duże wątpliwości czy CDR zarobi w ciągu 5 lat na tym 5 mld zł średnio.


Polecałbym wymienić kalkulator, gdyż 13 mln razy średni przychód z kopii zdecydowanie powyżej 100 zł za nic w świecie nie da wyniku 1,2 mld zł.
5 lat i 5 mld średnio ? Coś tu się poplątało.

igen napisał(a):

Ciro, wątpię czy sprzedadzą 0.5-1.0 mln do końca roku.
I wierz mi, nie żartuję...


Czy nie za dużo takich baboli ostatnio ?
Widać po twoich postach, że kompletnie nie znasz się na trendach sprzedażowych gier, nie mówiąc już o wiedzy na temat tego jak C2077 się obecnie sprzedaje. Czemu mają służyć te "kabaretowe" prognozy ?

d2fan napisał(a):
13 mln sztuk po odliczeniu zwrotów - ponad 2 mld zł przychodu, ponad 1 mld zł zysku, kapitalizacja na tą chwilę 28 mld zł - chyba ciut za mało, jutro górne widły?


Ponad 153 zł przychodu na sztukę ?
Niech kolega wytłumaczy jak uzyskać taką dobrą cenę.

Informacje
Stopień: Wykładowca
Dołączył: 15 grudnia 2014
Ostatnia wizyta: 12 kwietnia 2021 18:54:42
Liczba wpisów: 1 489
[0,40% wszystkich postów / 0,64 postów dziennie]
Punkty respektu: 124

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,298 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +160,29% +32 058,65 zł 52 058,65 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d