pixelg
Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

En

En

Ostatnie 10 wpisów
@kudoj

No i co tam, pokrzyczałeś sobie, zeszło ci już ciśnienie? :)

No i generalnie doszliśmy do tych samych wniosków - jakieś 1,8 mln kopii w tym roku jest praktycznie pewne, a kto wie, może być więcej. Ulżyło? W całej tej dyskusji po prostu chodziło o to, że rzuciłeś jakąś liczbą (1,2 mln Stranded Deep) a jak zapytałem o źródło to zamiast pomóc to zacząłes się bulwersować, a potem nigdy nie przyznałeś, że może policzyłeś za dużo, albo nie naprostowałes mnie pokazując, że nie mam racji. A ja po prostu zmęczony jestem naganianiem i rzucaniem jakimiś liczbami z księżyca, wystarczy mi na Bankierze. Masz twarde dane i coś na ich poparcie? Super, chętnie posłucham. Ale nie rzucaj jakimiś liczbami tylko po to żeby dobrze brzmiało, jak nie potrafisz tego uargumentować. Tak samo jak męczące są naganiające tezy kolegi @Christof_martin który dalej nam nie wyjaśnił skąd mu się wzięlo, że sprzedaż pomiędzy miejscami 15 a 150 się niewiele różni. Bo kolego Christof, przeanalizuj sobie może, że w okresie 28 kwietnia do 18 czerwca (7 tygodni) GH sprzedał się w ilości 220k kopii gdy był na miejscach 15-60, natomiast po Summer Sale w 12,5 tygodnia sprzedał mniej niż 220k kopii (w lipcu miejsca 40-80, no ale w sierpniu-wrześniu był w drugiej setce). Różnica całkiem spora. No ale my nie znamy rozkładu logarytmicznego czy coś... Generalnie jestem jak najbardziej za naganianiem z sensem, ale nie lubie wmawiania ludziom głupot albo rzucania danymi z księżyca i tyle a widzę, że wy obaj się w tym specjalizujecie. Może @kudoj ty tez naganiasz na Bankierze pod innym nickiem, bo Bankierowego się wstydzisz? :)

Widzę, że zrobił nam się tutaj Bankier vol. 2, jakikolwiek obiektywizm albo trochę mniej optymistyczne liczby i fala hejtu bo koleś nie dołącza się do chóru naganiaczy :)

@kunoj, to ty zacząłeś rzucać liczbami, nie ja. Na początku zapytałem grzecznie o pomoc z jakich źródeł masz info o 1,2 mln kopii Stranded Deep, bo ja takich dojść nie miałem. Nigdy nie raczyłeś mi odpisać, ale @aircanada oraz @Christof_martin pomogli. Kiedy bazując na tym co oni mi wysłali stwierdziłem, że mi wychodzi o 33% mniejsza sprzedaż Stranded Deep, to też nie raczyłeś się ustosunkować, tylko zacząłeś mnie atakować. A najlepszy jest tekst "nawet wyciągnięty ze strychu Stranded Deep". No cóż, sam go wyciągnałeś rzucając liczbą 1,2 mln, kiedy pytam o zasadność tych liczb, to umniejszasz znaczenie tej gry :) Już ci napisałem, naganiając rzucasz liczbami co do których mam wątpliwości. A 1mln PC + powiedzmy 800k konsol to duża róznica w stosunku do 1,3mln PC + 1,2 mln konsol, jakieś 20 mln zysku i 40-50% do wyceny. No ale co tam, "będzie sukces na konsolach i basta, wycena poleci na 2500 zł", a jak ktoś pyta o zasadność przypuszczeń i liczby to od razu go atakujemy :)


PS. Wg wyliczeń Gamestat x 0,8 + Xbox x 0,4 sprzedaż The Forest w 2 lata i 4 miesiące wyniosła 4,7 mln a nie 6 mln (moje założenia w postach powyżej), więc znowu manipulujesz liczbami żeby wyszło na twoje. Porównując z popularność TF vs GH na Steam wychodzi mi, że jak nie będzie niespodzianek to w 2021 sprzeda się 800k - 1 mln kopii GH na konsole. Czyli łącznie będzie jakies 64-70 mln przychodów w 2021. Wynik dalej mega pozytywny :) Ale po co rzucać liczbami które nie do końca mogą mieć potwierdzenie w rzeczywistości?

P.S. 2 Naprawdę nie rozumiem skąd ten hejt. Może ty inwestujesz małe sumy i masz gdzieś konkretne analizy i wyliczenia, ale ludzie często inwestują konkretne pieniądze, i zanim je włoża w inwestycje to analizują dokładnie możliwe przychody i zyski i biorą pod uwagę konserwatywne scenariusze po to by nie stracić dużych sum pieniędzy. Może kiedyś zrozumiesz.

kunoj napisał(a):

A pewnie jest ktoś, kto liczył na 1,7 mln kopii brutto, znajdzie się ktoś, kto liczył na 1,9 mln kopii brutto, nie wspomnę już o takich, którzy liczyli na 2,1 kopii brutto, znaleźliby się i tacy. Fakty są takie, że w połowie lutego, włącznie z tą zbliżającą się wyprzedażą chińską - o ile GH znowu trafi do promocji- będzie sprzedane minimum 210 tys kopii, a mamy dopiero 1/8 roku za nami. Nie każę ci tego mnożyć razy 8, ale pamiętając o wpływie kolejnych dwóch SoA, to te 1,3-1,4 mln jest absolutnie w zasięgu. Naprawdę nie możesz spać po nocach przez tę różnicę 150 tysięcy na PC?


No pewnie ktoś liczył na 2 mln kopii brutto, bo wiele osób wierzyło, że SoA będzie przypadkiem Chapterów od Raft, jednak tak się nie stało. Co się tak pieklisz o moje dociekanie? Robię to, bo widzę, że wy wszyscy tu naginacie niektóre rzeczy i liczycie tak, żeby było na wasze.

1. 210k kopii - mówisz zapewne o kopiach netto? To by było jakieś 240-250 kopii brutto. porównując peaki i oceny z Coopem przez tydzień promocji sprzedało się pewnie jakieś 100 tysięcy. W styczniu przed SoA było tego tak mniej więcej 75-80k (pamiętajmy, że część ocen styczniowych to oceny z grudnia w związku z Winter Sale). Tak więc łącznie wg mnie może i mamy te 200-210k kopii w 2021 roku, ale brutto, nie netto. (być może miałeś na myśli kopie brutto, fajnie jakbyś to dodał, bo to też może być mylące)

2. Każesz mi te 210k kopii przyrównywać do sprzedaży za cały rok, a nie wspominasz, że oprócz SoA mieliśmy też (częściowo) Winter Sale, kiedy GH sprzedawało się naprawdę dobrze, szczególnie pod koniec wyprzedaży. Patrząc na punkt 1. i 2. dalej uważam, że realnie sprzeda się 1-1,1 mln kopii brutto. To nie jest 150k kopii róznicy, tylko jakieś 300k.

3. Co do konsol - nie wziąłem pod uwagę, że Stranded Deep wyszło na xboxa - mea culpa ;) Ale dalej spytam skąd Ci się wzięło te 1,2 miliona? Bo liczba xboxów to około 40% liczby PS4 na świecie. Przytoczona przeze mnie sprzedaż wiedźmina właśnie odzwierciedla te 40%, sprawdziłem. Christof_Martin wrzucił z jakiegoś źródła informację o tym, że Stranded Deep miało 1,2 mln graczy , a SPRZEDAŁO SIĘ 0,8 mln kopii (być może jest to reko BOŚ do której nie mam dostępu). Jeżeli stąd wziałeś te 1,2 mln to powiedziałbym że to trochę manipulacja, bo mieliśmy 0,8 mln w 7 miesięcy. Co by dokładnie się zgadzało z moimi szacunkami związanymi z Gamestat - wyszło mi, że realnie sprzedało się 550-600k na PS4, dołóż 40% i mamy 800k kopii.

4. Podsumowując - jeżeli naginasz niektóre rzeczy i wyliczasz sobie tak, żeby ci wyszlo 300k więcej na PC, oraz 300-400k więcej na konsole, to już robi się 600-700k, a nie 150k o które masz pretensje do mnie. A taka liczba to już spokoknie ponad 20 mln do przychodów (czyli właściwie to zysku), i jakieś 750 zł różnicy do wyceny. A różnica między tym czy kurs może wzrosnąć do 1500 zl, czy może do 2250 zł jest akurat bardzo duża.

5. Nie będę rzucać moimi wyliczeniami, bo już przed SoA byłem zbyt optymistyczny. Faktem jest, że kurs może wzrosnąć, ale moim zdaniem nie aż tak jak wielu tutaj wierzy i nagania. Chyba, że nastąpi jakaś ogromna niespodzianka (np. te 2-3 mln kopii na konsole przytoczone przez @yellowshadow - w co bardzo wątpię, ludzie nie kupują gry przez to że jest ładna grafa, a ile zabawy daje, Raft i Forest maja gorszą grafikę. A ktoś wczoraj został skrytykowany za to, że stwierdził, że w GH przez 50% zajmujemy się jedzeniem. A przecież ludzie na Steam w wielu komentarzach właśnie narzekają na tą sprawę. No ale @kunoj oczywiście od razu skrytykował, jakikolwiek obiektywizm jest od razu torpedowany przez niektórych). Ale generalnie już oczekiwania co do SoA okazały się trochę nad wyraz napompowane (przypominam że przewidywania co do peaków na tym wątku były w granicach 15-34 tysięcy). Zaczęło mnie zastanawiać czy oczekiwania wobec konsol też nie są zbyt pozytywne. Ja też liczę, że nie, ale próbuję zachować obiektywizm i ostrożność, bo widzę, że rzucacie tutaj liczbami i przykładami które nie zawsze mają odzwierciedlenie w rzeczywistości.

Dzięki @aircanada15. Sprawdziłem parę gier, i te liczby mają w miarę sens. Jeżeli chodzi o dokładniejsze porównania tego co tam napisane z rzeczywistą sprzedażą to przyszedł mi do głowy Wiedźmin 3. CD-Projekt w raporcie za 2019 rok pokazuje w bardzo fajny sposób wykresy sprzedaży, można z nich wyliczyć sprzedaż na Playstation. Wyszło mi z raportu, ze W3 do końca 2019 roku sprzedał się w ilości 11 mln kopii na PS. Pewnie trzeba by doliczyć 1-1,5 mln za 2020 rok. Wychodzi 12-12,5 mln, natomiast strona którą podałeś pokazuje 14,8 mln, 20% więcej. Więc na ten moment zakładam sobie konserwatywnie, że ta stronka pokazuje o 20% zawyżone wyniki sprzedaży.
Sprzedaż The Forest na gamestat pokazuje 4,2 mln faktycznie, ale Stranded Deep 710 tysięcy. Nie wiem skąd wzięło się to 1,2 mln kopii powyżej. Jakby policzyć konserwatywnie, że wyniki są troche przekłamane (biorąc za przykład Wiedźmina), to wygląda na to, że Stranded Deep sprzedało się na PS w 9,5 miesiąca w 575-600 tysiącach kopii na Playstation.

Christof_martin napisał(a):


Zbierz grupe i poprowadzę dla was kolego webinarium z analityki.......


No i właśnie to powyżej pokazuje, że nie ma co traktować poważnie wpisów użytkownika @Christof vel @gytre


@kunoj

Wg mnie SoA miało znaczenie i nie ma co się oszukiwać. Ja liczyłem na lepszą sprzedaż podczas promocji oraz również po. Liczyłem, że zainteresowanie grą zwiększy się na tyle, by sprzedać 1,5 miliona kopii brutto w 2021 roku. Patrząc jak wyszło, to realnie cieszyłbym się z 1,1 miliona. A 400k kopii to nie jest nic, tylko 12 mln zł dodatkowego zysku, czyli tak pewnie 400-500 zł do wyceny.

Z ciekawości; skąd wziąłeś informacje o 1,2 mln sprzedanych kopii Stranded Deep oraz 4 milionach kopii The Forest? O jakim okresie sprzedażowym mówisz? Bo Stranded Deep jest na konsolach dopiero od maja 2020 roku, The Forest natomiast od września 2018 roku. W tym kontekście sprzedaż TF w stosunku do SD wydaje się niska (porównując proporcję sprzedaży na Steam - 27k ocen SD, 205k ocen The Forest). Biorąc pod uwagę o ile dłużej The Forest jest dostępne na konsolach, wychodzi mi, że albo TF sprzedało się więcej niż 4 mln, albo Stranded Deep mniej niż 1,2 mln. Nie jestem w stanie znaleźć żadnych liczb w internecie, więc jakbyś mógł podesłać jakieś linki do informacji o tych liczbach, to byłbym wdzięczny :)

@Christof, a ty przypadkiem nie jesteś "gytre" z forum Bankiera? Już tam się zdrowo udzielasz i rzucasz farmazonami o jakichś kosmicznych sprzedażach, które nie mają racji bytu. Wszystko zawsze napisane tak, by pokazać jak to nie jest super. Jakby GH się utrzymywał w TOP30 to by było pianie jaka wspaniała sprzedaż. Skoro niestety szybko spadł poza TOP100 to zaczęło się gadanie, że nie ma znaczenia czy jest to miejsce 20. czy 120....Dobre sobie, szkoda nawet komentować. Proszę, odpuść sobie tutaj, idź na Bankiera naganiać.

Lexsander napisał(a):
Trochę szkoda (dla inwestorów), że z okazji premiery tego darmowego dodatku, będzie promocja -30%. Produkt i tak by się sprzedał.


Myślę, że chłopaki z Creepy wiedzą co robią. The Forest i Raft też mają promocje po 30-50% i każda taka promocja tylko napędza dalszą sprzedaż w normalnej cenie. Baza i typ graczy ten sam, więc i założenia co do sprzedaży podobne. Patrząc na sprzedaż reszty survivali na Steam, potencjalna baza graczy liczy jakieś 15-20 mln, a im więcej osób kupi grę na promocji tym będzie popularniejsza, więcej osób będzie ją ogrywać na Twitchu, więcej osób wspomni o niej znajomym, więcej osób namówi już po promocji następne osoby do kupienia gry by poograć w Coopa itp. Ta strategia sprawdziła się w przypadku The Raft, sprawdziła się w The Forest, sprawdziła się przy okazji Coopa do Green Hell (promocja przy premierze Coopa w kweitniu wynosiła 25%, pomimo tego, że następna promocja w czerwcu to było tylko 20%), tak więc zarząd pewnie liczy, że tu będzie tak samo.

@aircanada nie za bardzo wiem co masz na myśli... Tak, w tym momencie gra jest na 60. miejscu, czyli tak mniej więcej w połowie 3 strony...Kiedy pisałem tamtego posta, GH było na 47. miejscu. Spójrz na Gameviz, pokazuje 50. miejsce godzinę temu.

@Rif na ten moment na Steam GH zajmuje 47. miejsce (liczę ręcznie) a jakby odjąć gry przecenione, to na 41. miejscu. Ja jestem strasznie pozytywnie zaskoczony, niewiele gorsze miejsca były zaraz po Summer Sale, kiedy on wydania Coopa upłynęło dopiero 3 miesiące, a nie 9 jak obecnie. Wiadome, że nie są to, aż tak wielkie wolumeny (po Winter Sale pewnie na Steam jest dosyć spokojnie), ale potencjał przed wydaniem SoA na jeszcze lepiej sprzedającego się longesellera jest naprawdę fajny :)

d2fan napisał(a):
@sssd wszystko ładnie, pięknie ale my tu mamy 760 mln kapitalizacji, przydałoby się 40mln zł zysku w 2021 żeby był potencjał do dalszych wzrostów...


Jak wszystko pójdzie zgodnie z planem (wersja na konsole oraz dodatki Spirits of Amazonia Part 1, 2 oraz 3 odniosą sukces) to 40 mln zł tu może być lekko, a po cichu liczę na 55-60 mln. No i jakiś trailer Chimery (nowej gry) jesienią 2021, który też może nakręcić wzrost kursu.

Kreski sobie możesz rysować,a fakty są takie, że jak się okaże, że mają rekordy sprzedaży i pobiją w cuglach RDR2, to i tak pójdzie do góry. A jak będzie rozczarowanie (opinie i sprzedaż ok, ale nie tak wysokie jak każdy oczekiwał) to pójdzie w dół i bez kresek.

(Wybacz, nigdy nie uważałem że w takich momentach, przełomowych bym powiedział, analiza techniczna ma jakiekolwiek znaczenie ;) Ok, jak jest jakaś konsolidacja, brak inf, no to jeszcze można łapać jakieś dołki i szczyty bazując na tym, ale teraz? Przecież wszystko tu zależy od przyjęcia gry na Świecie, może i być wielki sukces i pompowanie kursu, a może i być wielkie rozczarowanie . Choć im bliżej premiery to coraz bardziej wierzę w sukces)

Fajnie się oglądało do momentu jak był zaproszony dodatkowy gość, widać było, że ma w miarę rozeznanie (choć też powiedział parę głupot, np. że W3 miał 1 mln preorderów (miał 1,5) , albo że jak będą 2 mln preorderów CP to będzie sukces (niewątpliwie będzie dużo więcej).
Ale fajnie zwrócił uwagę na wielki potencjał Chin oraz na to, że artykuł o sprzedaży pre-orderów CP o 30% mniejszej w USA niż RDR2 jest akurat bardzo pozytywny i świadczy o wyższej sprzedaży CP niż RDR2 (biorąc pod uwagę, że do CP trzeba doliczyć pecety oraz , że USA odpowiadało globalnie za dużo większą część sprzedażdy RDR2 niż będzie CP - w sensie do tych rzeczy sam dotarłem dużo wczesniej, ale fajnie mieć potwierdzenie że są inwestorzy w USA którzy widzą to tak samo).
Cała reszta to bzdurne rozważania trzech gości którzy nie mają pojęcia o spółce (nie wiedzieli czy kapitalizacja 40 bln jest w złotych czy dolarach). Jeden gość totalnie odjechany i inwestuje tylko w hype i się złości że ktoś w ogóle patrzy na wykresy zysków, natomiast drugi kompletny fundamentalista i sceptyk który mówi, że spółka przewartościowana bazując na wygooglowanym zysku z 2018 roku (który się nijak ma do perspektyw na najbliższe 3 lata). Generalnie jak ktoś chce oglądnąć to posłuchać tego zaproszonego gościa i to wszystko, reszta to marnowanie czasu.

Mi wychodzi ok. 1,8-1,9 mln. Te kopie to sprzedaż tylko ze Steam i GOG, zakładam, że dla CDR jest około 200-210 zł (średnia cena kopii uwzględniając rózne ceny ze względu na kraj) * 0,9 (podatki) * 0,8 (30% prowizja steam 2/3 sprzedaży, 0% prowizja GOG - 1/3 sprzedaży) = około 148 zł za kopie. Wychodzi 1,82 mln kopii.

@anty No tak, "jeśli" to bardzo kluczowe słowo ;) Ale tak to jest na giełdzie, że czasami trzeba odrobinę zaryzykować. A ryzykuję, bo wg mnie wśród wszystkich zapowiadanych gier ze stajni Playwaya to właśnie Occupy Mars ma największe szanse powtórzyć sukces sprzedażowy House Flipper. Nie przewidujesz by jeszcze dużo się zmieniło co do Wishlisty, ale demo, które było krótsze niż prolog, niedopracowane i udostępnione na 1 czy tam 2 tygodnie sprawiło, że od początku czerwca do teraz liczba osób w społeczności na Steam podskoczyła o 50% (a liczba miejsc na Wishlist nie pamiętam dokładnie, ale chyba coś koło 50).

Lada chwila wyjdzie prolog którego zapowiedź zobaczy bardzo wiele osób. Praktycznie każdemu grającemu w survivalowe i okołopodobne gierki które odniosły sukces (Subnautica, Satisfactory, Astroneer, No Man's Sky, Rust, Forest, Raft, Green Hell) wyświetli się prolog Occupy Mars w polecanych podobnych grach. To są setki tysięcy osób. Myślę, że sam tytuł zachęci do tego by zerknąć na gierkę. Teraz wszystko w rękach Pyramid by prolog okazał się dobry i zachęcił do dodania na Wishlistę i kupna gry po wydaniu.

Edit: Z tych zapowiadanych gierek które być może moga powtórzyć sukces HF to jeszcze jet Builders of Egypt, zapomniałem o niej.

@Anty_teresa Wishlistę LFB oraz Occupy Mars należałoby porównywać miesiąc przed premierą OM. (bo mamy miesiąc do premiery LFB). Jeżeli prolog będzie sukcesem a temat zaskoczy i dojdzie do mainstreamowych mediów to zainteresowanie OM (a także Wishlita oraz społeczność) może być o wiele wiele większe niż LFB.

Co do Empyrion to jesteś świadomy, że te 21k komentarzy zostało nabite od 2015 roku kiedy gra wyszła w Early Access? Tak więc aż takiego sukcesu nie odnieśli.

@1ketjoW na Marsie to akurat nigdy nie jest gorąco ;) Temperatura waha się między +20 a -125 stopniami ;)

No ale porównuje okres 2 tygodnie po zakonczeniu promocji (28.04)przez następne 7 tygodni aż do następnej promocji, czyli mniej taki sam czas jak obecnie, od 23.07...czyli w teorii komentarze z ostatniego tygodnia tez móglbym mnożyć razy 98.

@aircanada15 ale ten współczynnik 100 nie jest tak oderwany od rzeczywistości. Moim zdaniem bez sensu jest patrzeć na cały okres życia gry i wtedy liczyć współczynnik, już tak wcześniej robiłem i mocno się pomyliłem co do sprzedaży (w momencie kiedy oglosili milion kopii). Popatrz sobie na okres 2 tygodni po zakończeniu promocji na coopa kiedy ogłosili 700k sprzedanych kopii (28.04) do początku promocji w czerwcu (18.06). W tym okresie sprzedali 220 tysięcy kopii i przelicznik kopie brutto/komentarze wyniósł 98 (mówię o komentarzach osób które grę kupiły na Steam, a nie przez klucz, bo te śledzę na Gamewizz).

Edit: moja wypowiedź powyżej to odpowiedź na post jednego z użytkowników który napisał, że wszystko już jest w cenie, ale jego post został skasowany. Trochę dziwnie wygląda taka odpowiedź do nikogo więc tłumaczę :)

Co jest w cenie? Ponad 20 mln zł zysku po pierwszym pół roku? To, że na 10 lipca zysk jest taki, że dla obecnego kursu akcji c/z wynosi około 30? To, że wygląda na to, że mamy jeszcze następne całe pół roku dobrej sprzedaży (GH obecnie 45. miejsce na Steam), wprowadzenie PvE, Nintendo Switch (wszystko to w 2020, co da pewnie zysk taki, że dla obecnego kursu c/z będzie wynosić 15-18). W następnym roku wejście na konsole i pewna dobra sprzedaż tam? Pojawiające się w 2021 materiały o następnej grze oraz perspektywa jeszcze większego sukcesu niż GH? (popatrz jak świetnie sprzedaje się Satisfactory na którym oni najbardziej mają się wzorować). To wszystko jest w cenie? Ty chyba żartujesz :)

Utnapisztim, niekoniecznie zgadzam się z Tobą co do 4 kwartału. Podana przez Ciebie liczba 62,8 tysięcy odnosi się do tego zdania z raportu Creepy:
"W IV kwartale 2019 r. koszty, które zostały rozliczone w prezentowanym wyniku finansowym dotyczą nakładów poniesionych na wytworzenie gry w liczbie 62.803 sztuk sprzedanych kopii gry."

Oni ujęli sobie w kosztach księgowych koszt wytworzenia takiej a nie innej ilości gier, ale niekoniecznie jest to sprzedaż gry. Np. za 3 kwartał podali mniej więcej taką samą liczbę rozliczonych sztuk, jednak wiemy przecież, że w 3 kwartale sprzedali więcej:
"W III kwartale 2019 r. koszty, które zostały rozliczone w prezentowanym wyniku finansowym dotyczą nakładów poniesionych na wytworzenie gry w liczbie 61 726 sztuk sprzedanych kopii gry."

Wg tego samego raportu - "W dniu 16 stycznia 2020 r. sprzedaż brutto GREEN HELL od daty premiery w trybie wczesnego dostępu, poprzez platformę STEAM przekroczyła poziom 360 tys. sztuk sprzedanych egzemplarzy".

Natomiast w raporcie za 3 kwartał można wyczytać "W dniu 9 października 2019 r. sprzedaż brutto GREEN HELL od daty premiery w trybie wczesnego dostępu, poprzez platformę STEAM przekroczyła poziom 300 tys. sztuk sprzedanych egzemplarzy."

Czyli wg tego co pisali w 4 kwartale sprzedało się około 60 tysięcy kopii gy BRUTTO. Nie ujęli pierwszych 9 dni października w których sprzedaż mogła być większa niż przez 16 dni stycznia, więc dajmy na to, że w 4 kwartale sprzedali nawet 70 tysięcy brutto, czyli netto (15% zwrotów) jakieś 59,5 tysiąca.

2,355 mln zł / 59,5 tysięcy = 39,6 zł.

Wiem, że to wszystko trochę gdybanie, bo równie dobrze za 4 kwartał może być 37,5 zł/kopia jak również 42zł/kopia. Ale jednak raczej przychylałbym się do czegoś po środku (39-40 zł/kopia)



kmsc2, Achievements jeszcze nie ma...To co wysłałeś to jakieś podwaliny pod Achievements, widać, że mają już coś tam wgrane na Steam, być może muszą to tylko odblokować. Działające achievements wyglądają tak: steamcommunity.com/stats/24276... oraz tak: steamcommunity.com/stats/64880...
Ja stawiam na uruchomienie Achievements jako oficjalny update w czwartek zaraz po zakończeniu SS, tak by dalej podtrzymać zainteresowanie i sprzedaż.

Jeszcze dodam jedną rzecz - napisałem parę dni temu, że po przekalkulowaniu wydaje mi się, że spokojnie zysk będzie wyższy niż 35-36 zł, i zostałem wywołany do tablicy skąd taka opinia. Niestety miałem szalone ostatnie parę dni i nie było czasu odpisać, tak więc robię to dopiero teraz. Nie bawiłem się w tysiące przypuszczeń ile % sprzedało się w USA i UE a ile w Chinach czy Rosji...Po prostu spojrzałem na 2019 rok.

W 2019 sprzedali 210 tysięcy kopii brutto (150 tysięcy to 2018 rok, a 40 tysięcy to IQ 2020). Stopień zwrotów wynosił wtedy około 15%. Czyli sprzedaż netto to 178 tysięcy. 7 milionów przychodu brutto za 2019r / 178 tysięcy = 39,2 zł/kopia netto. Dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę, że jakieś 70 tysięcy kopii brutto zostało sprzedane przed wrześniem w Early Access, kiedy gra kosztowała mniej niż obecnie. Oraz na to, że generalnie dolar przez większość 2019 roku stał niżej niż obecnie. (niewiele niżej, ale jednak).

W nawiązaniu do mojego wcześniejszego postu; spojrzałem na wyliczenia innych i policzyłem sobie przychód za wcześniejsze kwartały oraz ilość sprzedanych kopii i wydaje mi się niemożliwym by przychód netto z kopii był mniejszy niż 38-39 zł, a powiedziałbym , że raczej jestem pewien że będzie wyższy niż 40 zł. Wydaje mi się, że 24 mln zł przychodu jest niemalże pewne. Tak więc cofam co wcześniej napisałem o 35-36 zł przychodu od kopii.

[moderator: Usunięto treści zabronione regulaminem]

Ja tylko powiem, że również to forum nakręca oczekiwania. 2 dni temu w tym wątku napisałem, żeby nie nakręcać się, że lada dzień będzie info o spadku prowizji bo nie wiemy na 100% jak to jest liczone i to jest tylko wróżenie z fusów. Jak również jakieś bardzo wysokie prognozy przychodu. Dla mnie realnie za kopię może być 35-36 zł. Przy utrzymującej się dobrej sprzedaży na Steam (+NS + konsole) to dalej spokojnie uzasadnia conajmniej 2 razy wyższy kurs akcji. Natomiast po forach widzę już nierealne oczekiwania typu 42 zł za kopię co tylko może skutkować nerwowością gdy jednak wyniki nie będą tak dobre jak wyimaginowane w głowach pełnych marzeń. javascript:__doPostBack('forum$_ctl0$PostReply','')

@Leszekmr podejrzewam, że mamy podobne przemyślenia. Jak dla mnie być może jeszcze w 2020 roku Creepy prześcigną 11bit w kapitalizacji. Już byłem zaangażowany w dyskusje typu "11bit jest bardziej doświadczony, 11bit mają 3 zespoły, 11bit mają 125 osób etc" jakby to wszystko miało jakieś znaczenie. Jak widać po ostatniej konferencji 11bit nie do końca ma. Liczy się dobry produkt który da zarobić miliony i konkretna ekipa która potrafi taki produkt stworzyć. Dwie zdecydowanie największe firmy gamingowe w Polsce, CDR i Techland skupiły się po prostu na dopracowaniu i wypuszczeniu raz na jakiś czas jednej dobrej gry która ma być hitem ,a nie kombinowaniu i rozdrabnianiu się.

@anty-teresa No właśnie o tym mówiłem, nikt nie prognozuje zwrotów, a progi zmiany prowizji zalezą od sprzedaży netto. Tak więc jeżeli ktoś kupił grę i jeszcze w nią nie zagrał przez więcej niż 2h (co pewnie ma miejsce dosyć częśto podczas Summer Sale) to Steam chyba nie może jej uwzględnić w liczeniu liczby kopii sprzedanych gier, musi czekać 2 tygodnie aż będzie mieć pewność, że gra nie zostanie zwrócona. Pisałem o tym dlatego, że jeżeli tak jest to raport o zmianie prowizji może ukazać się parę dni po Summer Sale, nawet jeśli 10 mln dolarów zostanie formalnie przekroczone podczas Summer Sale. (mam nadzieję, że napisałem z sensem i da się zrozumieć).

Tak nawiasem, wspominasz o raporcie sprzedażowym Steam pokazującym zwroty, kwotę podatku itp... Da się gdzieś taki raport zobaczyć? Na ESPI nic nie widzę...

A więc pewnie biorą pod uwagę sprzedaż "na teraz", to dobrze. Ale jeżeli Steam bierze pod uwagę sprzedaż netto, to skąd wie ile kopii zostanie zwróconych?
Być może mają jakiś mechanizm liczący automatycznie ile osób które kupiło grę zagrało już ponad 2 godziny i nie przysługuje im zwrot i można tę sprzedaż zaliczyć jako netto. Ale mamy Summer Sale, pewnie masa osób które kupują GH zagra w nią dopiero za parę tygodni, część być może nigdy. Powiedzmy, że podczas całej 3-tygodniowej promocji sprzeda się 300k kopii, ale tylko 150k ludzi zagra w grę od razu i nie wystarczy to do przekroczenia 10 mln dolarów. Co z pozostałymi kupionymi 150k kopii skoro Steam nie może być pewien ile z nich zostanie zwrócona? Mają jakieś własne estymacje biorące pod uwagę średni procent zwrotów czy czekają 2 tygodnie od kupna kopii aby zaliczyć ją do sprzedaży netto i do liczenia 10 mln dolarów sprzedaży? Nie mamy również 100% pewności jak Steam liczy cenę jednostkową kopii ani jaka jest aktualna cena kopii. Trzeba również pewnie odjąć ponad 20% sprzedaży bo odbywa się poza Steam. Tu jest tyle niewiadomych, że ja się wstrzymuję od jakichś oczekiwań i przewidywań , po prostu zostanę w którymś momencie miło zaskoczony :)

Nie nakręcałbym oczekiwań co do terminu obniżki prowizji żeby potem nie było rozczarowania. Czy ktoś na 100% wie jak Steam liczy cenę za jedną kopię którą bierze do wyliczenia tych 10 mln dolarów sprzedaży? Czytałem o sprzedanych kopiach netto po odjęciu podatku ale przed odjęciem prowizji Steam? Czy ktoś wie kiedy Steam informuje o tym? Chyba muszą minąć 2 tygodnie od kupna gry by być pewnym sprzedaży netto? (po tym czasie nie można zwrócić gry). No i najważniejsze, czy Steam informuje o tym od razu czy np. na koniec miesiąca?

Tak w ogóle to witam wszystkich, czytam forum Stockwatch od dawna, jednak dopiero dzisiaj się zarejestrowałem :)

Informacje
Stopień: Oswojony
Dołączył: 30 czerwca 2020
Ostatnia wizyta: 25 lutego 2021 00:19:42
Liczba wpisów: 30
[0,01% wszystkich postów / 0,10 postów dziennie]
Punkty respektu: 9

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,493 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +169,37% +33 874,13 zł 53 874,13 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło