pixelg
CREEPYJAR - Spółki od A do Z - GPW - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85

CREEPYJAR [CRJ]

AKTUALNY KURS: 819,00 zł (-4,10%) 23-06-2021 17:01
kunoj
13
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 186
Wysłane: 10 lutego 2021 06:59:05 przy kursie: 1 035,00 zł
En napisał(a):
Dzięki @aircanada15. Sprawdziłem parę gier, i te liczby mają w miarę sens. Jeżeli chodzi o dokładniejsze porównania tego co tam napisane z rzeczywistą sprzedażą to przyszedł mi do głowy Wiedźmin 3. CD-Projekt w raporcie za 2019 rok pokazuje w bardzo fajny sposób wykresy sprzedaży, można z nich wyliczyć sprzedaż na Playstation. Wyszło mi z raportu, ze W3 do końca 2019 roku sprzedał się w ilości 11 mln kopii na PS. Pewnie trzeba by doliczyć 1-1,5 mln za 2020 rok. Wychodzi 12-12,5 mln, natomiast strona którą podałeś pokazuje 14,8 mln, 20% więcej. Więc na ten moment zakładam sobie konserwatywnie, że ta stronka pokazuje o 20% zawyżone wyniki sprzedaży.
Sprzedaż The Forest na gamestat pokazuje 4,2 mln faktycznie, ale Stranded Deep 710 tysięcy. Nie wiem skąd wzięło się to 1,2 mln kopii powyżej. Jakby policzyć konserwatywnie, że wyniki są troche przekłamane (biorąc za przykład Wiedźmina), to wygląda na to, że Stranded Deep sprzedało się na PS w 9,5 miesiąca w 575-600 tysiącach kopii na Playstation.


Może wzięło się stąd, że istnieje jeszcze coś takiego jak xBox. The Forest na nią w ogóle nie wyszedł, sprzedał te swoje 4,2 mln wyłącznie na PS4. Ale Stranded Deep i owszem, sprzedawany jest na obydwie konsole. A i owszem, GH wychodzi od początku na obydwie
Edytowany: 10 lutego 2021 07:00

kunoj
13
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 186
Wysłane: 10 lutego 2021 07:26:26 przy kursie: 1 035,00 zł
[quote=En]["@kunoj

Wg mnie SoA miało znaczenie i nie ma co się oszukiwać. Ja liczyłem na lepszą sprzedaż podczas promocji oraz również po. Liczyłem, że zainteresowanie grą zwiększy się na tyle, by sprzedać 1,5 miliona kopii brutto w 2021 roku. Patrząc jak wyszło, to realnie cieszyłbym się z 1,1 miliona. A 400k kopii to nie jest nic, tylko 12 mln zł dodatkowego zysku, czyli tak pewnie 400-500 zł do wyceny. "


A pewnie jest ktoś, kto liczył na 1,7 mln kopii brutto, znajdzie się ktoś, kto liczył na 1,9 mln kopii brutto, nie wspomnę już o takich, którzy liczyli na 2,1 kopii brutto, znaleźliby się i tacy. Fakty są takie, że w połowie lutego, włącznie z tą zbliżającą się wyprzedażą chińską - o ile GH znowu trafi do promocji- będzie sprzedane minimum 210 tys kopii, a mamy dopiero 1/8 roku za nami. Nie każę ci tego mnożyć razy 8, ale pamiętając o wpływie kolejnych dwóch SoA, to te 1,3-1,4 mln jest absolutnie w zasięgu. Naprawdę nie możesz spać po nocach przez tę różnicę 150 tysięcy na PC?
Edytowany: 10 lutego 2021 07:28

Christof_martin
34
Dołączył: 2020-09-11
Wpisów: 291
Wysłane: 10 lutego 2021 08:08:55 przy kursie: 1 035,00 zł
The data refer to an estimated
number of players, according to gamstat.com, which, according
to our observations, seems reasonably correct. We would apply a
0.7 multiple to come up with a number of copies sold. It seems that
consoles versions of survival simulator games sell very well. The
sale of all but one survival games (The Long Dark) was reasonably/
very successful. It seems that the lack of any multiplayer mode
was one detrimental factor for The Long Dark and we know that
Green Hell for consoles will have a COOP mode from the start.
Interestingly, Stranded Deep – a game very similar to Green Hell
– debuted this April on consoles and has attracted 1.21 million
players so far (implying c. 0.8 million units sold in 7 months). This
is significantly more than Car Mechanic Simulator/ House Flipper
sold within 17 months/ 9 months

>> Ponad 160% zysku od początku 2017 r. – sprawdź ofertę portfela wzorcowego Cztery Fazy Rynku w StockWatch.pl


Christof_martin
34
Dołączył: 2020-09-11
Wpisów: 291
Wysłane: 10 lutego 2021 08:11:07 przy kursie: 1 035,00 zł
kunoj napisał(a):
[quote=En]["@kunoj

Wg mnie SoA miało znaczenie i nie ma co się oszukiwać. Ja liczyłem na lepszą sprzedaż podczas promocji oraz również po. Liczyłem, że zainteresowanie grą zwiększy się na tyle, by sprzedać 1,5 miliona kopii brutto w 2021 roku. Patrząc jak wyszło, to realnie cieszyłbym się z 1,1 miliona. A 400k kopii to nie jest nic, tylko 12 mln zł dodatkowego zysku, czyli tak pewnie 400-500 zł do wyceny. "


A pewnie jest ktoś, kto liczył na 1,7 mln kopii brutto, znajdzie się ktoś, kto liczył na 1,9 mln kopii brutto, nie wspomnę już o takich, którzy liczyli na 2,1 kopii brutto, znaleźliby się i tacy. Fakty są takie, że w połowie lutego, włącznie z tą zbliżającą się wyprzedażą chińską - o ile GH znowu trafi do promocji- będzie sprzedane minimum 210 tys kopii, a mamy dopiero 1/8 roku za nami. Nie każę ci tego mnożyć razy 8, ale pamiętając o wpływie kolejnych dwóch SoA, to te 1,3-1,4 mln jest absolutnie w zasięgu. Naprawdę nie możesz spać po nocach przez tę różnicę 150 tysięcy na PC?


ja oczekuję 680 tys kopii w całym 2021 - na PC..... ale najprawdopodobniej będzie to wynik H1 2021

kunoj
13
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 186
Wysłane: 10 lutego 2021 08:20:42 przy kursie: 1 035,00 zł
yellowshadow napisał(a):
W różnych okresach jest różny, ale od początku sprzedaży wynosił gdzieś w okolicach 72-75 szt. na komentarz do grudnia 2020 tylko dla recencji ze Steam - z pominięciem zewnętrznych.

Wg mnie oznacza to, ze spółka sprzedała do dzisiaj ok. 1,725 mln szt.

Wg tego co mam w notatkach spółka sprzedała Green Hell w następujacych ilościach:
2018 - ok. 150 tys. szt.
2019 - ok. 210 tys. szt.
2020 - ok. 1150 tys. szt.
2021 - ok. 215 tys. szt. do dzisiaj

Dla mnie w tym roku na PC jest realne sprzedanie ok. 1+ mln szt. jeśli dobrze będą rozegrane promocje oraz dodatki SoA.

Do tego dołożyłbym konserwatywnie po 1+ mln szt. na XBOX i PS minimum oraz jakieś małe ilości na Switch i VR.

Ile spółka może na tym zarobić biorąc pod uwagę koszty produkcji na konsole oraz cenę gry na te platformy, która wg mnie będzie wyższa nić na PC, to już można sobie policzyć. Ale z pewnością nie będzie to 20-25 mln zł zysku netto...



To są dobre, wiarygodne szacunki, dotyczące tego co za nami. Porównując raportowanie spółki dla GH z całości sprzedaży dobrze sprawdza się ten klasyczny przelicznik 60, może jest to 58, ale... Zakładanie realnej sprzedaży na cały rok na 1 mln + jest bardzo ale to bardzo konserwatywne, moim zdaniem nierealne. Minęła 1/8 roku a jest wyrobione ponad 20% Sam bezpośredni boost związany z wypuszczaniem kolejnych SoA dołoży ze 150-200 tys, przecież w tydzień po part 1 sprzedało się z 85 tys kopii. PC sprzedaje się swoim z grubsza ustalonym trybem, nie ma fajerwerków, ale jeśli nie zdarzy się jakiś dramat liczę realistycznie na 1,2 mln sztuk i minimum 35 mln przychodów. Do tego Forever i Incuvo przeleją jakieś grosze na wypłaty dla załogi


yellowshadow
42
Dołączył: 2020-10-09
Wpisów: 154
Wysłane: 10 lutego 2021 09:02:53 przy kursie: 1 060,00 zł
Ok, ale jednak z danych, ktore mam zebrane dosc dokladnie, przelicznik sprzedazy do 15.12.2020 wyniosl 75,5 kopii na komentarz.

Odnosnie szacunkow - wole sie pozytywnie zaskoczyc niz rozczarowac. Na dzisiaj bez promo spolka sprzedaje na PC ok 2500 szt. dziennie w pelnej cenie. Daje to bez wsparcia promocyjnego ok 912 tys szt rocznie. Srednia ta bedzie miala tendencje spadkowa (gra sie starzeje) ale powinna byc wspierana przecenami oraz DLC.

Jesli chodzi o konsole to uwazam, ze gra na konsole bedzie wygladala przepieknie, jest wrecz na nie stwor.zona (na duze 50+ calowe telewizory) i moze sprzedac sie nawet w nakladzie po 2-3 mln szt na kazda konsole, ale wole nie byc az takim optymista, bo moge sie pomylic.

Niezaleznie od tego, biorac te konserwatywne zalozenia pod uwage to tutaj powinno byc jeszcze grubo.
Edytowany: 10 lutego 2021 09:03

kunoj
13
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 186
Wysłane: 10 lutego 2021 09:16:33 przy kursie: 1 060,00 zł
No co ty opowiadasz? Na połowę grudnia, kiedy zaraportowali sprzedaż 1,5 mln było około 26 tys komentarzy, oczywiście bierzemy ze wszystkich źródeł. Daje to około 58 kopii/recenzję

yellowshadow
42
Dołączył: 2020-10-09
Wpisów: 154
Wysłane: 10 lutego 2021 09:23:22 przy kursie: 1 060,00 zł
Napisalem w piewszym poscie, ze biore przelicznik po komentarzach Steam bez zewnetrznych.

Christof_martin
34
Dołączył: 2020-09-11
Wpisów: 291
Wysłane: 10 lutego 2021 09:23:22 przy kursie: 1 060,00 zł
Kunoi...taka srednia 58 bierze pod uwage sprzedaż sprzed coop - po coop wskaznik byl ok. 65.

kunoj
13
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 186
Wysłane: 10 lutego 2021 09:40:29 przy kursie: 1 060,00 zł
yellowshadow napisał(a):
Napisalem w piewszym poscie, ze biore przelicznik po komentarzach Steam bez zewnetrznych.


A niby czemu to ma służyć, po co te komplikacje? Jak zarząd podaje sprzedaż 1,5 mln to dla wszystkich źródeł, jak wystawiają komenty to kupujący ze wszystkich źródeł, jak liczymy do szacunków średni przychód z kopii to średnią dla wszystkich


En
9
Dołączył: 2020-06-30
Wpisów: 30
Wysłane: 10 lutego 2021 09:57:39 przy kursie: 1 060,00 zł
kunoj napisał(a):

A pewnie jest ktoś, kto liczył na 1,7 mln kopii brutto, znajdzie się ktoś, kto liczył na 1,9 mln kopii brutto, nie wspomnę już o takich, którzy liczyli na 2,1 kopii brutto, znaleźliby się i tacy. Fakty są takie, że w połowie lutego, włącznie z tą zbliżającą się wyprzedażą chińską - o ile GH znowu trafi do promocji- będzie sprzedane minimum 210 tys kopii, a mamy dopiero 1/8 roku za nami. Nie każę ci tego mnożyć razy 8, ale pamiętając o wpływie kolejnych dwóch SoA, to te 1,3-1,4 mln jest absolutnie w zasięgu. Naprawdę nie możesz spać po nocach przez tę różnicę 150 tysięcy na PC?


No pewnie ktoś liczył na 2 mln kopii brutto, bo wiele osób wierzyło, że SoA będzie przypadkiem Chapterów od Raft, jednak tak się nie stało. Co się tak pieklisz o moje dociekanie? Robię to, bo widzę, że wy wszyscy tu naginacie niektóre rzeczy i liczycie tak, żeby było na wasze.

1. 210k kopii - mówisz zapewne o kopiach netto? To by było jakieś 240-250 kopii brutto. porównując peaki i oceny z Coopem przez tydzień promocji sprzedało się pewnie jakieś 100 tysięcy. W styczniu przed SoA było tego tak mniej więcej 75-80k (pamiętajmy, że część ocen styczniowych to oceny z grudnia w związku z Winter Sale). Tak więc łącznie wg mnie może i mamy te 200-210k kopii w 2021 roku, ale brutto, nie netto. (być może miałeś na myśli kopie brutto, fajnie jakbyś to dodał, bo to też może być mylące)

2. Każesz mi te 210k kopii przyrównywać do sprzedaży za cały rok, a nie wspominasz, że oprócz SoA mieliśmy też (częściowo) Winter Sale, kiedy GH sprzedawało się naprawdę dobrze, szczególnie pod koniec wyprzedaży. Patrząc na punkt 1. i 2. dalej uważam, że realnie sprzeda się 1-1,1 mln kopii brutto. To nie jest 150k kopii róznicy, tylko jakieś 300k.

3. Co do konsol - nie wziąłem pod uwagę, że Stranded Deep wyszło na xboxa - mea culpa ;) Ale dalej spytam skąd Ci się wzięło te 1,2 miliona? Bo liczba xboxów to około 40% liczby PS4 na świecie. Przytoczona przeze mnie sprzedaż wiedźmina właśnie odzwierciedla te 40%, sprawdziłem. Christof_Martin wrzucił z jakiegoś źródła informację o tym, że Stranded Deep miało 1,2 mln graczy , a SPRZEDAŁO SIĘ 0,8 mln kopii (być może jest to reko BOŚ do której nie mam dostępu). Jeżeli stąd wziałeś te 1,2 mln to powiedziałbym że to trochę manipulacja, bo mieliśmy 0,8 mln w 7 miesięcy. Co by dokładnie się zgadzało z moimi szacunkami związanymi z Gamestat - wyszło mi, że realnie sprzedało się 550-600k na PS4, dołóż 40% i mamy 800k kopii.

4. Podsumowując - jeżeli naginasz niektóre rzeczy i wyliczasz sobie tak, żeby ci wyszlo 300k więcej na PC, oraz 300-400k więcej na konsole, to już robi się 600-700k, a nie 150k o które masz pretensje do mnie. A taka liczba to już spokoknie ponad 20 mln do przychodów (czyli właściwie to zysku), i jakieś 750 zł różnicy do wyceny. A różnica między tym czy kurs może wzrosnąć do 1500 zl, czy może do 2250 zł jest akurat bardzo duża.

5. Nie będę rzucać moimi wyliczeniami, bo już przed SoA byłem zbyt optymistyczny. Faktem jest, że kurs może wzrosnąć, ale moim zdaniem nie aż tak jak wielu tutaj wierzy i nagania. Chyba, że nastąpi jakaś ogromna niespodzianka (np. te 2-3 mln kopii na konsole przytoczone przez @yellowshadow - w co bardzo wątpię, ludzie nie kupują gry przez to że jest ładna grafa, a ile zabawy daje, Raft i Forest maja gorszą grafikę. A ktoś wczoraj został skrytykowany za to, że stwierdził, że w GH przez 50% zajmujemy się jedzeniem. A przecież ludzie na Steam w wielu komentarzach właśnie narzekają na tą sprawę. No ale @kunoj oczywiście od razu skrytykował, jakikolwiek obiektywizm jest od razu torpedowany przez niektórych). Ale generalnie już oczekiwania co do SoA okazały się trochę nad wyraz napompowane (przypominam że przewidywania co do peaków na tym wątku były w granicach 15-34 tysięcy). Zaczęło mnie zastanawiać czy oczekiwania wobec konsol też nie są zbyt pozytywne. Ja też liczę, że nie, ale próbuję zachować obiektywizm i ostrożność, bo widzę, że rzucacie tutaj liczbami i przykładami które nie zawsze mają odzwierciedlenie w rzeczywistości.

yellowshadow
42
Dołączył: 2020-10-09
Wpisów: 154
Wysłane: 10 lutego 2021 10:29:33 przy kursie: 1 060,00 zł
kunoj napisał(a):
yellowshadow napisał(a):
Napisalem w piewszym poscie, ze biore przelicznik po komentarzach Steam bez zewnetrznych.


A niby czemu to ma służyć, po co te komplikacje? Jak zarząd podaje sprzedaż 1,5 mln to dla wszystkich źródeł, jak wystawiają komenty to kupujący ze wszystkich źródeł, jak liczymy do szacunków średni przychód z kopii to średnią dla wszystkich


Mam swoje powody dlaczego tak liczę. Ale nie ma to znaczenia dla metody prognozowania - bierzesz większą ilość średnich dziennych komentarzy (ktore uwzględniaja zew. źródła) i mnożysz przez mniejszą ilość dzienną. Wychodzi finalnie to samo. Wahania mogą być zarówno na jednym jak i drugim.

kunoj
13
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 186
Wysłane: 10 lutego 2021 10:42:58 przy kursie: 1 060,00 zł
@En

Szczerze? To jest właśnie to o czym mówiłem, dosłownie dramat. Siedzi jeden z drugim i teraz będzie pisał elaboraty na pół strony, czepiał się kompletnych bzdur, które z pozycji żółwia zasłaniają mu horyzont. Czy ze sprzedaży w bieżącym roku było 14 czy 16% zwrotów (tak na marginesie, naprawdę wierzysz w takie odsetki zwrotów???)? A czy sprzedaż brutto czy netto? Czy w styczniowych komentarzach weszło 250 czy 350 komentarzy z grudniowej sprzedaży? Czy będzie 1,1 czy 1,25 mln? Czy z kopii będzie 30 czy 32 złote przychodu? Czy 34 czy też 36,5 mln w skali roku? Bo to zaważy na postrzeganiu atrakcyjności jego inwestycji. A nie zauważył nawet, że nasza latarnia, nasz przewodnik i gwiazda The Forest nie wyszedł w ogóle na Xboxa, co być może zbliżyłoby go bliżej 6 mln sprzedanych konsolowych kopii. Robi wrażenie, prawda?
Swoją drogą, po tych liczbach, czy to Wiedźmina czy Foresta czy nawet tego wyciągniętego ze strychu Stranded Deep, widać jaki gigantyczny jest wpływ wersji konsolowych na ogólne postrzeganie sukcesu danej gry i kasę, jaką generuje, toż to dosłownie jak debiut nowego tytułu. Dodajmy tytułu sprawdzonego, uznanego, ogranego. Oczywiście warunek jest jeden, to musi być gra pod konsole. A GH taką grą jest.
Wystarczy, że sprzedaż zrobi 1/2 czy nawet 1/3 Foresta, że pobije o marne kilkadziesiąt procent SD a z obecnej kapitalizacji polecą tylko drzazgi, skończą się te podchody, batony po prawej. Tylko dowieźć terminy i dopilnować jakości

Utnapisztim
32
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 777
Wysłane: 10 lutego 2021 10:45:58 przy kursie: 1 060,00 zł
Christof_martin napisał(a):
Kunoi...taka srednia 58 bierze pod uwage sprzedaż sprzed coop - po coop wskaznik byl ok. 65.

Dokładniej ok. 60 (1,15+ mln kopii BRUTTO przy 19k+ komentarzy)

Christof_martin
34
Dołączył: 2020-09-11
Wpisów: 291
Wysłane: 10 lutego 2021 11:03:52 przy kursie: 1 060,00 zł
17384 x 65=sprzedaż po coop

Scarry
184
Dołączył: 2011-02-28
Wpisów: 4 920
Wysłane: 10 lutego 2021 11:13:09 przy kursie: 1 060,00 zł
kunoj napisał(a):
@En

Szczerze? To jest właśnie to o czym mówiłem, dosłownie dramat. Siedzi jeden z drugim i teraz będzie pisał elaboraty na pół strony, czepiał się kompletnych bzdur, które z pozycji żółwia zasłaniają mu horyzont. Czy ze sprzedaży w bieżącym roku było 14 czy 16% zwrotów (tak na marginesie, naprawdę wierzysz w takie odsetki zwrotów???)? A czy sprzedaż brutto czy netto? Czy w styczniowych komentarzach weszło 250 czy 350 komentarzy z grudniowej sprzedaży? Czy będzie 1,1 czy 1,25 mln? Czy z kopii będzie 30 czy 32 złote przychodu? Czy 34 czy też 36,5 mln w skali roku? Bo to zaważy na postrzeganiu atrakcyjności jego inwestycji. A nie zauważył nawet, że nasza latarnia, nasz przewodnik i gwiazda The Forest nie wyszedł w ogóle na Xboxa, co być może zbliżyłoby go bliżej 6 mln sprzedanych konsolowych kopii. Robi wrażenie, prawda?
Swoją drogą, po tych liczbach, czy to Wiedźmina czy Foresta czy nawet tego wyciągniętego ze strychu Stranded Deep, widać jaki gigantyczny jest wpływ wersji konsolowych na ogólne postrzeganie sukcesu danej gry i kasę, jaką generuje, toż to dosłownie jak debiut nowego tytułu. Dodajmy tytułu sprawdzonego, uznanego, ogranego. Oczywiście warunek jest jeden, to musi być gra pod konsole. A GH taką grą jest.
Wystarczy, że sprzedaż zrobi 1/2 czy nawet 1/3 Foresta, że pobije o marne kilkadziesiąt procent SD a z obecnej kapitalizacji polecą tylko drzazgi, skończą się te podchody, batony po prawej. Tylko dowieźć terminy i dopilnować jakości


zgadzam się z każdym słowem kolegi - forum utknęło na rozważaniu nic nie znaczących szczegółów, kiedy przed firmą są przełomowe wydarzenia nieporównywalne skalą do roztrząsania jakichś pojedynczych procentów. Zresztą na takim samym dzieleniu włosa na czworo utknął na bardzo długo wątek 11bit (któremu serdecznie życzę jak najlepiej). Tu mam nadzieję że to ostatnie miesiące stagnacji.
* "Diversification is protection against ignorance, it makes little sense for those who know what they’re doing." W. Buffet.
* "The market can remain irrational longer than you can remain solvent"
* "scared money don’t make money"
aktualny portfel szacunkowo: 75% CRJ, 20% PDG, 5% THD

d2fan
28
Dołączył: 2020-10-02
Wpisów: 127
Wysłane: 10 lutego 2021 11:25:25 przy kursie: 1 060,00 zł
A technicznie dzisiaj wróciliśmy z impetem powyżej wsparcia rysując coś na kształt "ogona kangura" - do potwierdzenia na jutrzejszej sesji.

En
9
Dołączył: 2020-06-30
Wpisów: 30
Wysłane: 10 lutego 2021 11:47:02 przy kursie: 1 060,00 zł
Widzę, że zrobił nam się tutaj Bankier vol. 2, jakikolwiek obiektywizm albo trochę mniej optymistyczne liczby i fala hejtu bo koleś nie dołącza się do chóru naganiaczy :)

@kunoj, to ty zacząłeś rzucać liczbami, nie ja. Na początku zapytałem grzecznie o pomoc z jakich źródeł masz info o 1,2 mln kopii Stranded Deep, bo ja takich dojść nie miałem. Nigdy nie raczyłeś mi odpisać, ale @aircanada oraz @Christof_martin pomogli. Kiedy bazując na tym co oni mi wysłali stwierdziłem, że mi wychodzi o 33% mniejsza sprzedaż Stranded Deep, to też nie raczyłeś się ustosunkować, tylko zacząłeś mnie atakować. A najlepszy jest tekst "nawet wyciągnięty ze strychu Stranded Deep". No cóż, sam go wyciągnałeś rzucając liczbą 1,2 mln, kiedy pytam o zasadność tych liczb, to umniejszasz znaczenie tej gry :) Już ci napisałem, naganiając rzucasz liczbami co do których mam wątpliwości. A 1mln PC + powiedzmy 800k konsol to duża róznica w stosunku do 1,3mln PC + 1,2 mln konsol, jakieś 20 mln zysku i 40-50% do wyceny. No ale co tam, "będzie sukces na konsolach i basta, wycena poleci na 2500 zł", a jak ktoś pyta o zasadność przypuszczeń i liczby to od razu go atakujemy :)


PS. Wg wyliczeń Gamestat x 0,8 + Xbox x 0,4 sprzedaż The Forest w 2 lata i 4 miesiące wyniosła 4,7 mln a nie 6 mln (moje założenia w postach powyżej), więc znowu manipulujesz liczbami żeby wyszło na twoje. Porównując z popularność TF vs GH na Steam wychodzi mi, że jak nie będzie niespodzianek to w 2021 sprzeda się 800k - 1 mln kopii GH na konsole. Czyli łącznie będzie jakies 64-70 mln przychodów w 2021. Wynik dalej mega pozytywny :) Ale po co rzucać liczbami które nie do końca mogą mieć potwierdzenie w rzeczywistości?

P.S. 2 Naprawdę nie rozumiem skąd ten hejt. Może ty inwestujesz małe sumy i masz gdzieś konkretne analizy i wyliczenia, ale ludzie często inwestują konkretne pieniądze, i zanim je włoża w inwestycje to analizują dokładnie możliwe przychody i zyski i biorą pod uwagę konserwatywne scenariusze po to by nie stracić dużych sum pieniędzy. Może kiedyś zrozumiesz.
Edytowany: 10 lutego 2021 12:07

kunoj
13
Dołączył: 2015-02-14
Wpisów: 186
Wysłane: 10 lutego 2021 13:23:19 przy kursie: 1 060,00 zł
@En

Ostatni raz, bo to zaczyna robić się męczące...Te prawie 6 mln, które rzuciłem odnośnie Foresta, to po prostu nawiązanie do faktu, że ta gra sprzedaje się wyłącznie na PS4 i nigdy nie wyszła na xBoxa. W prymitywny sposób, wiedząc że ilość tych konsol w użytkowaniu to podobno 40% PS4, po prostu pomnożyłem 4,2 mln razy 1,4 i wyszło, że gdyby wyszła jednocześnie na obie duże konsole, tak jak ma to będzie miało miejsce w przypadku GH, mogłoby się sprzedać 5,88 mln kopii. Mogłoby ale nie musiało i oczywiste, że wynik zapewne byłby jeszcze inny. Czego tu nie rozumiesz, co jest trudnego w tych dwóch zdaniach?
Stranded Deep... ja absolutnie nie umniejszam znaczenia tej gry, wręcz przeciwnie. Jeśli piszę, że została wyciągnięta ze strychu, to chodzi mi tylko o to, że to stara, w momencie debiutu wersji konsolowej ponad 5-letnia pecetowa gra, która nigdy się dobrze nie sprzedawała, przez 6 lat na PC pójdzie pewnie tyle, co GH sprzeda w rok po coopie. Ale jest grą konsolową, przeciętną, bez coopa, ale w pożądanym gatunku, na który jak widać na dużych ekranach jest ssanie. Czego tu nie rozumiesz, co jest trudnego w tych dwóch zdaniach? Być może złota żółć piasku i lazur nieba ze SD są bardziej pożądane niż zieleń amazońskiego lasu, ja tego nie wiem, ale jak widać w Foreście to nie przeszkadza.
Przestań siedzieć z kalkulatorem i dzielić komentarze The Forest przez komentarze Stranded Deep z PC ( przelicznik 8,33 dla zainteresowanych), czy wszelkie inne poszukiwania złotego Graala, to tak nie działa, żadnego algorytmu nie znajdziesz. SD nie sprzedał się na konsole 8,33 razy gorzej od TF, tak jak GH nie sprzeda się 5 razy lepiej od SD, bo w rok zrobił na PC to, co tamten w 5 lat. Ale jest to duże wydarzenie w historii GH i być może kolejny krok milowy dla samej spółki.
I teraz usiądź na spokojnie i pomyśl, jaka jest skala wydarzeń w najbliższym czasie, twoje 3 mln różnicy rocznie z PeCetowego wydania, przez które nie możesz spać po nocach, czy potencjalne podwojenie rocznych przychodów? Tak na marginesie Stranded Deep zrobił tę sprzedaż mimo 55% wyższej ceny niż na PC, TF cenę ma zbliżoną. Ale jak widać, żeby podwoić przychody, to przy wyższej cenie i mniejszej skali koniecznych dla świeżego debiutu promocji, może wystarczyć 3/4 PeCetowej sprzedaży. Mało prawdopodobne?
Edytowany: 10 lutego 2021 13:36

d2fan
28
Dołączył: 2020-10-02
Wpisów: 127
Wysłane: 10 lutego 2021 15:58:59 przy kursie: 1 060,00 zł
A kiedy ta premiera na konsole? przełom 1 i 2 kwartału 2021?

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85

Nie możesz tworzyć nowych wątków.
Nie możesz odpowiadać w wątkach.
Nie możesz usuwać swoich wpisów.
Nie możesz edytować swoich wpisów.
Nie możesz tworzyć ankiet.
Nie możesz głosować w ankietach.

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,709 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,30% +33 660,31 zł 53 660,31 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło