PARTNER SERWISU
nqtilgpz

Sidoma i BGŻ - istotne pytania

EmcioPower
0
Wpisów: 6
Wysłane: 18 maja 2011 11:31:57
Witam, mam kilka nurtujących mnie od pewnego czasu pytań i chciałbym się nimi z wami podzielić. Od razu powiem, że jestem początkującym graczem, gdyż na giełdzie jestem dopiero od tego roku.

Do rzeczy, jak to jest z prowizjami na Sidomie, czy one pobierane są dopiero po wykonaniu się zlecenia czy po wygenerowaniu go? Tzn. czy mogę wrzucić na giełdę jakieś zlecenie i jeśli ono nie zostanie wykonane, a ja je anuluje to czy prowizja zostanie ode mnie pobrana?

Drugie pytanie dotyczy akcji spółki BGŻ, zamówiłem je przez Sidome w następujący sposób, Rachunek -> Dyspozycja zapisu na akcje NE bez pp, i dalej postępowałem zgodnie ze wskazówkami. Zamówiłem akcje gdy były jeszcze po 90zł, pieniążki na moim koncie zostały zablokowane ale zlecenie nie zostało zrealizowane tylko czeka na wykonanie na giełdzie, czy to powinno tak wyglądać i powinienem czekać na realizację zlecenia do debiutu na parkiecie, czy jednak coś zrobiłem nie tak dlatego zamówienie nie zostało jeszcze zrealizowane?
I co mam zrobić w momencie kiedy ceny akcji zmieniły się z 90 na 60zł, a ja zamówiłem je po starej cenie czy to zostanie automatycznie przeliczone w pewnym momencie czy powinienem ręcznie to jakoś zmienić.

Dziękuję za poświęconą uwagę.
Edytowany: 18 maja 2011 11:33

adapi
0
Wpisów: 12
Wysłane: 18 maja 2011 13:58:34
Prowizje pobierane są w chwili realizacji zlecenia (w chwili zawarcia transakcji). Po złożeniu zlecenia pieniądze (wartość zlecenia + prowizja) są tylko blokowane. W chwili anulowania zlecenia pieniądze są "uwalniane". Oczywiście może to trwać kilka do kilkudziesięciu sekund. Podsumowując: nie ma realizacji zlecenia - nie pobiera się prowizji.