pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

WatchDog

WatchDog

Ostatnie 10 wpisów
Argumentacja na poziomie upublicznienia TPSA w bodaj 1998: maklerzy autentycznie mówili namawiając inwestorów na akcje: "Ludzie zawsze będą dzwonić".

Niesłychane jest to co oczywiste: że giełda to showbusiness jak wszystko inne. Siła marki konsumenckiej przekłada się na skłonność do inwestycji w akcje. Dzisiaj nie liczą się wyniki ani prognozy - nieważne jak dobre albo niedobre. FOMO x17 mln użytkowników. Punto.

Inni ludzie, inna działalność. Ale generalnie coś jest na rzeczy.

CD Projekt umie w darmowy PR.


kliknij, aby powiększyć


Crunch dopiero zaczyna się po pierwszych trzech miesiącach pracy 18h/7dni w tygodniu.

Dziękuję za sympatyczną pamięć, ale nie mogę pomóc - stworzyliśmy zasady, iż nie informujemy o własnych transakcjach ani stanie portfela, nie udzielamy porad, ani nie sugerujemy inwestycji ani nawet nastawienia inwestycyjnego.

O Creepy Jar mogę powiedzieć, że pracowałem z nimi niecałe 20 lat temu w zupełnie innej konfiguracji i pod inną nazwą. Od tamtego czasu mocno się rozwinęli i jest chyba oczywiste, że potrafią promować i sprzedawać gry. Wytworzenie jest niepomijalną, ale przecenianą częścią sukcesu w tej branży.

Kupienie gry zaspokaja zdecydowaną większość potrzeb z nią związanych binky

Zainstalować, to już kolejne wyzwanie, dostępne nielicznym. Czas, miejsce na dysku, i w trakcie można 10x zapomnieć po co się usiadło do komputera.

Uruchomić! To wyższy stopień wtajemniczenia d'oh!

Pograć dłużej niż godzinę - to już inwestycja cennego czasu i intelektu w ogarnięcie ikonek, opcji, plus masa cierpliwości potrzebna na wytrzymanie zwykle głupawych dialogów, nudnych scenek i tolerowanie zupełnie nieciekawych postaci. Speak to the hand

Nic w tym dziwnego. Gry to od dawna mass market, który działa dokładnie jak każdy inny.


kliknij, aby powiększyć

Miliard złotych na spłatę zadłużenia, żeby spaść na 3x EBITDA? Ktoś tu ma problem z kredytowaniem.

Małe zestawienie: liczba klientów wg PRNews.pl na koniec roku, fundamenty i wartość rynkowa wg SW na 4 września br.


kliknij, aby powiększyć


Może jest tu lekkie dyskonto rzędu 25%, podobnie jak w Millennium, które boryka się z chyba największą liczbą pozwów o kredyty we frankach.
Anormalnie wysoka kapitalizacja sugeruje, że w szafie są kolejne trupy. Jednak gra pod ew. przejęcie to zupełnie inna para kaloszy, o ile jest uzasadniona.

Nadchodzi publiczna oferta firmy stojącej za najpopularniejszym silnikiem do gier: Unity.
Na szybko patrząc, interes ma na tym słabiutki.

Cytat:
For 2019, Unity reported total revenues of $541.8 million, up 42% year-over-year. It also posted a net loss of $163.2 million for the year, even deeper than the $131.6 million it lost in 2018.

The first half of 2020 has seen revenues continue climbing, with a six-month sales total of $351.3 million representing a 39% jump over the comparable period from the year before. Unity continued to post losses over the first half of the year and wound up $54.1 million in the red, but that at least is an improvement over 2019's first half net loss of $67.1 million.


www.gamesindustry.biz/articles...

Nic dziwnego, że trudno zarobić na darmowej czy prawie darmowej usłudze. A mając połowę rynku, jak twierdzi Unity, nie ma gdzie rosnąć - stąd strategia zakłada szukanie szans w innych branżach, np. architekturze, filmie i telewizji czy samochodówce. Idąc poniekąd śladem Epica, dla którego Unreal Engine jest silnikiem zysków z usług dodanych i rozmaitych zastosowań komercyjnych.

Cytat:
Epic does make money from its enterprise effort when customers opt for paid support service that includes onsite visits and access to a community of developers within Epic who designed the Unreal Engine and third-party developers who use the engine and are experts. But most enterprise users of the Unreal Engine are using the free version, and that makes sense at a time when industry-wide monetization of augmented reality and virtual reality solutions remains elusive.


www.cnbc.com/2018/12/14/the-re...

Zbyt wiele musiałoby się jednak wydarzyć, żeby Unity rzeczywiście dało radę zreplikować choćby część biznesu Epica, który ma przede wszystkim własne produkty konsumenckie oraz platformę handlową. IPO Unity postrzegam raczej jako podreperowanie pozycji gotówkowej.

Cytat:
We currently intend to use the net proceeds we receive from this offering for general corporate purposes, including working capital, operating expenses and capital expenditures. We also intend to use a portion of the net proceeds we receive from this offering to repay the outstanding $125 million of indebtedness under our credit facility. We may also use a portion of the net proceeds for acquisitions of, or strategic investments in, complementary businesses, products, services or technologies, although we do not currently have any agreements or commitments for any material acquisitions or investments.


Czytam prospekt z przyjemnością, bo zawiera dużo informacji o tym, co się aktualnie dzieje w gamingu i jak firma widzi przyszłość, a także, jaką drogę dotąd przebyła. Oficjalny filing:
www.sec.gov/Archives/edgar/dat...

A dla mnie pierwsza gra to dopiero rozgrzewka. Może się nie udać, nie sprzedać, albo w ogóle nie ukazać, kończąc tym samym temat, i o tym ryzyku warto pamiętać.

Gdyby Marek miał plan zrobić jedną grę, to nie tyle że z takim story nie miałby czego szukać na giełdzie, ale nie miałoby żadnego sensu uruchamiać tak dużej machiny organizacyjnej, angażować tak wiele ludzi z różnych lokalizacji geograficznych, i poświęcać czas na cokolwiek poza produkcją i marketingiem.

Spółka już wielokrotnie dziękowała inwestorom za zaufanie, do czego chciałem się skromnie w imieniu własnym dołączyć. Trzymam kciuki za budowę fundamentów na lata.

C+ sprzedaje coś więcej niż content: ich główny produkt to prestiż i spokój.
Prestiż bo mówi o kliencie, że stać go na wypasioną ofertę z górnej półki, z najwyższą jakością.
Spokój bo póki co transmisja satelitarna daje wysoką jakość i stabilność, z czym streaming miewa kłopoty.

Contentowo oferta stoi na sporcie i filmach premium, w co wchodzi też HBO czy Netflix, których nie trzeba kupować oddzielnie. Takie pakiety, plus oczywiście szeroki wybór "normalnych" kanałów to ten wspomniany spokój, który kosztuje niewiele, bo około 100 zł miesięcznie: trochę taniej jeśli komuś wystarczy mniej, albo trochę drożej jeśli chce więcej. W efekcie platforma ma elitarnego klienta i to sporej masie przekraczającej 2 mln abonentów. I stara się też dobudowywać ofertę w różnych kierunkach, robiąc to bardzo świadomie i dużą dbałością o ochronę wartości w biznesie podstawowym.

Zgoda, że wyżej nie podskoczą, chyba że trzymają coś w rękawie - ale to dobry kandydat na spółkę dywidendową. I nawet przy wysokiej cenie, warto zrobić sobie projekcje jako może zmieniać się, w sensie rozwijać, rozrywka cyfrowa dostarczana prosto do salonu, w dobie pandemii gdy ani nie można podróżować, ani pójść do kina, ani na mecz.

Informacje
Stopień: n/a
Dołączył: 25 lipca 2008
Ostatnia wizyta: 28 października 2020 18:23:13
Liczba wpisów: 8 575
[2,39% wszystkich postów / 1,91 postów dziennie]
Punkty respektu: 16

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,656 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +132,22% +26 443,67 zł 46 443,67 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d