pixelg
Rachunki prywatne maklerów - Warsztat - Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Rachunki prywatne maklerów

majner
0
Wpisów: 3
Wysłane: 31 października 2011 22:49:37
Jestem studentem i chcę podejść do egzaminu na maklera papierów wartościowych jednak pracę w tym zawodzie chce podjąć dopiero po studiach. W związku z tym mam pytanie czy zdanie egzaminu bez podjęcia pracy w tym zawodzie utrudni mi inwestycje na moim prywatnym rachunku inwestycyjnym głównie chodzi mi o regulamin etyki maklerów mówiący 1. Zlecenia składane przez maklerów i doradców, dotyczące transakcji na ich rachunkach własnych, powinny być potwierdzone pisemnie. Czy zdając egzamin bez podjęci pracy jako makler staję się automatycznie MPW i automatycznie podlegam pod regulamin MPW i DI?

zjablik66
0
Wpisów: 63
Wysłane: 1 listopada 2011 23:48:28
Regulacje w regulaminie dotyczą tylko maklerów wykonujących zawód. Czyli po zdanym egzaminie jesteś maklerem, ale nie wykonujesz zawodu. Dopiero jak zatrudni Cię biuro maklerskie (jak pójdziesz do banku na kasjera, doradcę to nie dotyczą Cię już te regulacje) to staniesz się maklerem wykonującym zawód.
Poza tym każde biuro maklerskie ma własne regulacje odnośnie inwestycji własnych pracowników (czyli nawet szerzej niż maklerów) i to z tego trzeba się "spowiadać" jakby co.
Regulacje kodeksu to miękkie prawo - są to zalecenia.

majner
0
Wpisów: 3
Wysłane: 2 listopada 2011 10:19:21
Dzięki za odpowiedź.
Czyli będąc na liście maklerów KNF nie wykonując zawodu mogę inwestować bez jakichkolwiek ograniczeń jak przeciętny inwestor?
A jak to jest z wpisaniem na listę maklerów knf-u. Załóżmy, że zostaje wpisany na listę wiosną tego roku ale mam jeszcze parę lat studiów. Czy takie uprawnienia nie wygasają po pewnym czasie gdy tego zawodu się nie wykonuje?

MarcinR
0
Wpisów: 71
Wysłane: 2 listopada 2011 10:45:58
Cytat: