PARTNER SERWISU
amzkapso

Pytanko

kilwater
0
Wpisów: 2
Wysłane: 26 listopada 2012 13:42:35
Witam wszystkich nazywam się Michał jestem studentem politechniki, mam 21 lat, trafiłem na wasze forum nie przypadkowo, mianowicie chciałbym uzyskać odpowiedź na pytanie które zadaje sobie już jakiś czas.
Giełdą interesuję się stosunkowo krótko, do tej pory grałem wyłącznie wirtualnie. Chciałbym zaznaczyć, że jestem bardzo zdeterminowany i chłonny wiedzy nie przeraża mnie Analiza Techniczna czy Fundamentalna, chociaż na razie jestem laikiem w tej kwestii.
Wracając do mojego pytania, ile czasu należy poświęcić na naukę aby móc myśleć o zysku np 10 % w skali miesiąca wiem, że to trudne do oszacowania ale może ktoś z autopsji wie:)... czy 10 % w skali miesiąca to dużo ? ile wyciągają najlepsi ?

Pozdrawiam.

krewa
PREMIUM
1 362
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Wpisów: 11 960
Wysłane: 26 listopada 2012 14:12:53
często bywa tak, że nowicjusze w pierwszym miesiącu inwestowania bez problemu osiągają taki wynik, szczególnie w hossie. uznają wtedy, że odkryli w sobie talent i mogą bezproblemowo utrzymywać się z giełdy. kolejny miesiąc może ich utwierdzić w tym przekonaniu. "jestem władcą wykresów" - pomyśli sobie jeden z drugim. a potem rynek urządza sobie z portfela takiego gracza jesień średniowiecza. w najlepszym wypadku pozostawia im akurat tyle, by mogli zainwestować w jeden kontrakt na indeks, co część graczy nie waha się wykorzystać, by podjąć próbę odrobienia strat.
dalsze losy takiego delikwenta zależą od umiejętności uczenia się na własnych błędach i poprawnego wyciągania wniosków.
pragnę zwrócić Twoją uwagę, że wiedza teoretyczna nie przekłada się automatycznie na zyskowne transakcje. umiejętności analityczne nie uczynią z Ciebie dobrego tradera, do tego wymagane są zgoła inne predyspozycje.