ylyctmvv
Advertisement
PARTNER SERWISU
htoulqrm

Pyt. do osób znających się na badaniach rynku

ep300
0
Dołączył: 2012-12-12
Wpisów: 9
Wysłane: 17 marca 2013 18:32:44
Witam,
zadam pytanie, którego moja wrodzona dociekliwość nie pozwala mi ominąć.
Mam nadzieję, że to dobry dział, pytanie jest powiedzmy sobie szczerze czysto edukacyjne, mam nadzieję, że można tu takie zadawać.
Otóż- w moim podręczniku widnieje taki opis badań rynku:
-określenia wielkości rynku dla istniejących produktów,
-analizy zmian rynku,
-określenia i charakterystyki najważniejszych segmentów rynku,
-określenia wielkości rynku dla nowych produktów,
-analizy działań konkurencji.

Czy z perspektywy ludzi, którzy na pewno mieli już czymś takim doświadczenie, możecie mi wytłumaczyć na czym polega określenie wielkości rynku dla istniejących produktów, a jak wygląda wielkość rynku dla nowych produktów? To znaczy mam dwa produkty- jeden już istniejący, drugi będzie dopiero na rynku. Chodzi o to, że w przypadku produktu, który już jest na rynku po prostu zobaczyć jak wielki jest dla niego rynek zbytu, a w przypadku nowego produktu muszę przewidzieć jak wielki bęedzie jego rynek zbytu?

Pytam, bo nie jest to w mojej książeczce wyjaśnione a nie chcę sam wymyślać jakichś bzdur.

Z góry dziękuję
Pozdrawiam

WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 17 marca 2013 19:17:29
Cytat:
określenia wielkości rynku dla istniejących produktów

Zdefiniuj rynek, wypisz produkty i wszystkie firmy wprowadzające je na rynek, a potem masz dwie wielkości:
- wartościowo - łączna wartość sprzedaży na przestrzeni roku
- ilościowo - łączna liczba sprzedanych sztuk lub innej jednostki na przestrzeni roku

O wiele trudniej jest z nowymi produktami. Trzeba tu poczynić jakieś założenia, przede wszystkim zidentyfikować popyt, żeby nie zgadywać tylko oprzeć się na konkretach.

ep300
0
Dołączył: 2012-12-12
Wpisów: 9
Wysłane: 17 marca 2013 23:58:08
Dzięki za odp WatchDog

Określenie wielkości robię wg. wzoru:
W(wielkość rynku)=n(liczba ludzi kupujących dany produkt) x q (średnia ilość kupowanych produktów przez jednego klienta) x c (średnia cena jednego produktu).

Chodzi mi tu o to, że mam wykonać te polecenia dla nowego produktu i sęk tkwi w tym, że wiem tylko na jaki rynek ma być wprowadzony produkt. Wobec tego jeżeli mam dokonać pomiaru rynku już istniejącego produktu oraz nowego produktu- to w oparciu o co mam wykonać te dwa różne pomiary?

Tak najprościej mówiąc- jeżeli muszę zbadać wielkość rynku nowego produktu to muszę..

Rozumiem już to co napisałeś, tylko nadal błądze d'oh! .
Edytowany: 17 marca 2013 23:58


WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 18 marca 2013 07:09:13
Jeśli znasz ten nowy produkt, zastanów się do kogo jest adresowany?
Do aktualnych użytkowników jakiegoś produktu, których będziesz przekonywał do zmiany? Jeśli wiesz ilu ich jest, a dodatkowo znasz zasięg kampanii reklamowej, przyjmij jakiś ostrożny współczynnik konwersji i będziesz miał liczby.
Jeśli wprowadzasz nowy produkt na nowy rynek, musisz umieć oszacować jego wielkość. Np. szczoteczka do zębów - sprawdź jaki % Polaków używa czegoś takiego i jak często zmienia. Bez danych zewnętrznych i swoich założeń nic nie zdziałasz.

ep300
0
Dołączył: 2012-12-12
Wpisów: 9
Wysłane: 18 marca 2013 11:51:20
Ok, chyba już wiem mniej więcej o co chodzi.
Dzięki! :)

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość



Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,159 sek.

jvflfjrf
zuhyiyhc
Prezentacja inwestorska Grupy Klepsydra - 11 września 2025 r.
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +78 934,96 zł +394,67% 98 934,96 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
lriwgrsv
zwewexru
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat