0 Dołączył: 2012-03-04 Wpisów: 171
Wysłane:
4 marca 2012 19:40:32
Jestem kompletnie zielony w temacie "opcje", a pilnie potrzebuję przykład (tickery) zakupu (czyli ryzyko jest ograniczone premią opcyjną) pary opcji symetrycznych z GPW. Czy ktoś mógłby mi pomóc? Z góry dzięki.
|
|
0 Dołączył: 2009-02-21 Wpisów: 5 068
Wysłane:
4 marca 2012 20:06:30
W Twoim pytaniu jest pewna sprzeczność, bo nie ma opcji symetrycznych. Można natomiast stworzyć symetryczny układ opcji, ale znów nie wykonalne przy użyciu samych długich pozycji czyli zakupu. Poniżej masz przykład symetrycznego układu złożonego z jednej pozycji długiej OW20O2220 i jednej krótkiej OW20O2240 po piątkowych cenach zamknięcia.  kliknij, aby powiększyć
|
|
Wysłane:
4 marca 2012 20:32:15
Hmm... a czy jest na GPW jakiś inny instrument pochodny o ograniczonej stopie zwrotu/strat z cechą symetryczności? Jakieś warranty Raiffaisena czy coś podobnego?
|
|
|
|
0 Dołączył: 2011-06-19 Wpisów: 1 472
Wysłane:
4 marca 2012 21:47:22
buldi napisał(a):W Twoim pytaniu jest pewna sprzeczność, bo nie ma opcji symetrycznych. Można natomiast stworzyć symetryczny układ opcji, ale znów nie wykonalne przy użyciu samych długich pozycji czyli zakupu. Poniżej masz przykład symetrycznego układu złożonego z jednej pozycji długiej OW20O2220 i jednej krótkiej OW20O2240 po piątkowych cenach zamknięcia. Nie rozumiem pytania, ale akurat ten układ, przynajmniej w potocznym tego słowa rozumieniu, symetryczny nie jest (nie ma osi symetrii). Symetryczne są za to na przykład long straddle, czy long strangle, oba do uzyskania przy pomocy samych długich pozycji.
|
|
Wysłane:
4 marca 2012 21:56:43
Niesymetryczność opcji, podobnie zresztą jak warrantów polega na tym że przy ograniczonym koszcie - premi (w przypadku pozycji długich) możesz uzyskać nieograniczony zysk. Stelaże nie spełniają tego warunku.
Edytowany: 4 marca 2012 21:59
|
|
Wysłane:
4 marca 2012 22:04:13