PARTNER SERWISU
irhshzeu

Czat inwestorski: Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu i Mateusz Kirstein, wiceprezes zarządu ds. operacji Incuvo SA - start 3 kwietnia o godz. 14:00

Dyskusja odbyła się dnia: 03.04.2025, godziny 14:00
Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu i Mateusz Kirstein, wiceprezes zarządu ds. operacji Incuvo SA: Analizujemy rynek i nowy kontekst biznesowy, w którym znalazła się spółka Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu i Mateusz Kirstein, wiceprezes zarządu ds. operacji Incuvo SA
W czwartek, 3 kwietnia, o godz. 14:00 zapraszamy na czat z Andrzejem Wychowańcem, prezesem zarządu i Mateuszem Kirsteinem, wiceprezesem zarządu ds. operacji Incuvo SA. Tematem spotkania będzie omówienie sytuacji i planów spółki po publikacji raportu rocznego Incuvo SA za 2024 rok.

Incuvo jest polskim studiem tworzącym gry VR, założonym w 2012 roku i mającym siedzibę w Katowicach.

Specjalizuje się w portowaniu, produkcji gier VR oraz tworzeniu autorskich IP. Stworzyliśmy Green Hell VR, Bulletstorm VR, Layers of Fear VR oraz Blair Witch VR.

Nasza najnowsza gra o nazwie kodowej "Project Bison" ukaże się jeszcze w tym roku, a nasz zespół, liczący ponad 60 pasjonatów, nieustannie przesuwa granice wirtualnej rzeczywistości.

Od 2021 roku jesteśmy spółką notowaną na warszawskiej giełdzie (NewConnect), a naszym większościowym udziałowcem jest PCF Group S.A, jeden z wiodących polskich deweloperów na rynku gier AAA.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Andrzejem Wychowańcem, prezesem zarządu i Mateuszem Kirsteinem, wiceprezesem zarządu ds. operacji Incuvo SA. Tematem spotkania będzie omówienie sytuacji i planów spółki po publikacji raportu rocznego Incuvo SA za 2024 rok.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Incuvo: Dzień dobry, dziękujemy za dołączenie do spotkania i zapraszamy do zadawania pytań
  • Gość: Dzień dobry, w nawiązaniu do komunikatu w którym PCF w zasadzie przyznał, że nie wierzy w rynek VR i pozostawia spółkę samą sobie, jakie spółka ma plany w związku z tegorocznym zakończeniem projektu bizon? Czy jest jakieś nowe IP własne albo cudze?
    Incuvo: W związku z tą sytuacją, koncentrujemy się aktualnie przede wszystkim na pozyskaniu lub samodzielnym wypracowaniu nowych projektów. Oprócz pracy na projektem Bison, realizujemy też roadmapę 2025 dla gry Green Hell VR.
  • Gość: Kiedy można się spodziewać ogłoszenia nowej strategii Incuvo S.A. w związku z wycofywaniem się PCF z działalności wydawniczej w zakresie gier VR?
    Incuvo: W tym momencie analizujemy rynek i nowy kontekst biznesowy, w którym znalazła się spółka. Nie jesteśmy na razie gotowi zadeklarować kiedy ogłosimy nową strategię.
  • Gość: Czy rozważane jest przejście na Główny Rynek GPW?
    Incuvo: Nie, nie mamy takich planów.
  • Gość: Ile spółce zajmuje proces od pozyskania projektu do jego produkcji? Przy zatrudnieniu powyżej 60 osób oczekiwałbym, że spółka zacznie już pracę nad następnym projektem.
    Incuvo: Pozyskanie każdego nowego projektu to osobny proces, natomiast przy obecnych zasobach produkcyjnych Incuvo jesteśmy w stanie szybko przejść od podpisania kontraktu do prac deweloperskich, następnie stopniowo zwiększając ich zakres. Również chcielibyśmy jak najszybciej móc ogłosić nowy projekt.
  • gość: Aktualnie incuvo zatrudnia ponad 60 osób. czy spółka zamierza nadal zwiększać zatrudnienie ?
    Incuvo: Aktualnie nie planujemy rozbudowy zespołu. Wśród firm skupionych na wirtualnej rzeczywistości jesteśmy jednym z bardziej licznych zespołów i to nie tylko w Polsce. Taki skład umożliwia nam pracę nad kilkoma projektami jednocześnie.
  • Elonek: Niedawno ogłosiliście roadmapę green hell vr, w której zrezygnowaliście z soa2 i soa3. z czego wynika taka decyzja ?
    Incuvo: Decyzja ta była wynikiem analizy wpływu na sprzedaż dodatku SOA1, oraz oczekiwań graczy. Zauważyliśmy, że dodawanie nowych funkcjonalności jak np. budowanie modularne sprawdzają się w większym stopniu niż kolejne dodatki. Z tego względu, po ustaleniach z Creepy Jar, zdecydowaliśmy skupić się na kontencie oczekiwanym przez społeczność.
  • gość: Jak oceniacie premierę trybu coop do green hell VR?
    Incuvo: W naszym odczuciu premiera ta była dużym sukcesem, czym podzieliliśmy się z rynkiem w poniższej notatce prasowej: https://www.stockwatch.pl/wiadomosci/wysoka-sprzedaz-green-hell-vr-po-dodaniu-co-op-mode-incuvo-realizuje-plan-kolejnych-aktualizacji,akcje,345528
  • sholder: W 2023 roku było 3 mln zysku. teraz jest 2 mln straty. co się stało?
    Incuvo: Strata była w dużej mierze podyktowana wydatkami na stworzenie trybu kooperacyjnego do gry Green Hell VR i decyzją o jednorazowej amortyzacji tego projektu po jego zakończeniu. Dodatkowo na wyniki wypłynęły wydatki na remont oraz wyposażenie nowego biura.
  • gość: Czy udział w programie meta quest+ był dla spółki korzystny ?
    Incuvo: Tak, dzięki udziałowi w projekcie spółka osiągnęła dodatkowe przychody. Dodatkowo dzięki temu projektowi w znacznym stopniu udało nam się zwiększyć bazę graczy, co było bardzo istotne podczas premiery trybu kooperacyjnego do Green Hell VR.
  • GOŚĆ: Czy pcf planuje dalej wspierać incuvo ?
    Incuvo: Zgodnie z informacją, którą spółka otrzymała od zarządu PCF nasz główny akcjonariusz zamierza stopniowo wycofać się z branży VR, w związku z czym nie będzie już zlecał firmie nowych projektów. Jednak Incuvo nadal pozostaje w grupie PCFG i obie spółki nadal blisko współpracują - między innymi otrzymujemy wsparcie od działów back office PCFG.
  • Gość: Co z byłym członkiem zarządu p. Radomirem Kucharskim? Spółka chwaliła się, że był na GDC - dlaczego spółki nie reprezentował pełny skład zarządu?
    Incuvo: Spółkę reprezentowali prezes zarządu - Andrzej Wychowaniec i właśnie Radomir Kucharski, który jest dyrektorem kreatywnym Incuvo. Naszym zdaniem była to wystarczająca reprezentacja spółki.
  • InwestorVR: Czy gdyby zarząd miał możliwosć pozostania na rynku new connect jako spółka publiczna, albo powrót do spółki niepublicznej - co zarzad by wybrał?
    Incuvo: Nie narzekamy na status spółki publicznej ;-). Wejście na NewConnect na pewno pozytywnie wpłynęło na rozwój Incuvo.
  • Zenek: Witam, odnośnie marcowego komunikatu dot. współpracy przy GH VR - finalnie będziecie mieli mniej roboty przy tytule czy więcej? Jak w praktyce zmienił się zakres?
    Incuvo: Skala działań produkcyjnych jest porównywalna. Skupiamy się po prostu na innych elementach gry, które naszym zdaniem lepiej odpowiadają na potrzeby graczy.
  • marek: Jak wygląda aktualny status rozliczeń z PCF Group?
    Incuvo: Należności te były wynikiem bieżących rozliczeń między PCF a Incuvo w projekcie Bison. Aktualnie spółki ustaliły harmonogram prowadzący do uregulowania tej kwestii.
  • GOŚĆ: Jak oceniacie sytuację finansową studia? Jakie jest ryzyko że sięgniecie po emisję akcji?
    Incuvo: Aktualnie nie mamy takich planów. Nie wykluczamy jednak takiej możliwości w przypadku konieczności sfinansowania produkcji konkretnego tytułu lub pojawienia się innego uzasadnienia biznesowego dla takich działań. Sytuacja finansowa studia wynika ze sprawozdań finansowych, do których lektury serdecznie zapraszamy.
  • Gość: Czy rozważane jest zdjęcie Incuvo z giełdy?
    Incuvo: Nie mamy takich planów.
  • Akcjonariusz: Zapewne na bieżąco rozmawiacie z PCF - co zamierzają zrobić z akcjami Incuvo?
    Incuvo: To jest pytanie do zarządu PCF-u.
  • Gość: Dzień dobry, jakie plany ma Zarząd w kwestii dokapitalizowania / pozyskania funduszy do Spółki? Kontynuacja prac nad GH oraz ewentualnym własnym projektem wymaga kapitału.
    Incuvo: Skupiamy się na pozyskaniu nowych projektów, które wygenerują dodatkowe przychody dla spółki. Zakładamy, że prace nad Green Hell VR będą finansowane z przychodów ze sprzedaży tej gry.
  • WojTech: Czy spółka zamierza pozostać w kategorii gier VR czy przejdzie jako studio work for hire dla głównego akcjonariusza czyli PCF i zacznie co-produkowac gry płaskie?
    Incuvo: Pracujemy nad ustaleniem nowej strategii. Szczegóły podamy jak tylko strategia zostanie wypracowana. Na pewno chcielibyśmy robić to, na czym znamy się najlepiej, ale w ramach dywersyfikacji przychodów pozostajemy otwarci na różne projekty czy nawet branże. Warto też dodać, że historia Incuvo, to nie tylko gry VR z segmentu premium, ale także gry mobilne, praca w modelu WFH dla płaskich IP, portowanie gier na Switcha itp. Mamy zespół ponad 60 świetnych specjalistów - programistów, artystów, producentów i będziemy starali się jak najlepiej wykorzystać ich potencjał, jednocześnie “nie rozmywając” tożsamości Incuvo.
  • game_geek: Kiedy poznamy więcej informacji o projekcie Bison?
    Incuvo: Na ten moment nie możemy jeszcze podać daty rozpoczęcia działań marketingowych związanych z tym tytułem.
  • game_geek: Czy macie jakieś inne niezapowiedziane jeszcze projekty?
    Incuvo: Nie mamy.
  • Gość: Witam. Jak wyglądają działania marketingowe waszych gier? Czy realzjecie je sefpublishingowo czy korzystacie z zewnętrznych podmiotów? Jakie kanały wykorzystujecie? Jaki budżet przeznaczacie na działania marketingowe ?
    Incuvo: Budujemy te kompetencje wewnętrznie - potrafimy nie tylko produkować gry VR premium, ale także z sukcesem je promować i sprzedawać. W wybranych obszarach pracujemy z podmiotami zewnętrznymi, ale nie na dużą skalę. Staramy się maksymalnie optymalizować ten proces.
  • Miecio: Jak długo będziecie rozwijać Green Hell VR? Creepy Jar zdaje się już zakończył development tytułu
    Incuvo: Na razie za wcześnie o tym mówić, ale uważamy że Green Hell VR nadal ma potencjał do rozwoju i mamy nadzieję go wykorzystać. Gdyby zapadły jakieś decyzje, to będziemy oczywiście informować o nich rynek.
  • Gość: Skąd decyzja by współfinansować project bizon, skoro to gra produkowana w modelu work for hire?
    Incuvo: Zrobiliśmy to, ponieważ taki mechanizm pozwoli nam utrzymać wysoką jakość produkowanej gry, co jest kluczowe w kontekście dalszego rozwoju studia.
  • księgowy: Biegły w opinii do raportu zwraca uwagę na istotną niepewność dot. kontynuacji działalności. Na ile sami czujecie oddech niewypłacalności?
    Incuvo: W sprawozdaniu finansowym za 2024 rok staraliśmy się maksymalnie transparentnie opisać sytuację spółki. Czujemy, że ten rok będzie pełen wyzwań i będziemy starać się, jako zarząd, skutecznie na nie odpowiedzieć. Warto też pamiętać o trudnej sytuacji na rynku gier/rynku VR.
  • gość: Czy Incuvo wzorem niektórych firma z branży zamierza się przebranżowić?
    Incuvo: Nie planujemy radykalnej zmiany profilu nasze działalności. W naszym DNA jest produkcja wysokiej jakości kontentu VR.
  • Max: VR ma jeszcze przed sobą przyszłość? Studia growe chyba coraz częściej rezygnują z portowania gier na VR, bo tam zwyczajnie nie ma pieniędzy
    Incuvo: Obserwujemy pewne spowolnienie na rynku VR, na pewno ten sektor rozwija się ze zmiennym szczęściem, ale z drugiej strony historia Green Hell VR pokazuje, że można na nim odnosić realne sukcesy.
  • Akcjonariusz: Prośba o rozwinięcie tego fragmentu z listu do akcjonariuszy: “Traktujemy ten nowy rok trochę jak „powrót do korzeni” Incuvo”
    Incuvo: Powrót do korzeni w rozumieniu bardziej samodzielnego działania.
  • Gość: Czy incuvo nadal pozostanie w grupie kapitałowej pcfg i jak jest/będzie jego rola?
    Incuvo: Tak, Incuvo nadal pozostaje w grupie PCF i nadal w odpowiada za realizację projektów VR w ramach grupy.
  • ciekawski: Spółka przeniosła się do nowego biura. Czy ta decyzja była konieczna ?
    Incuvo: Z perspektywy roku możemy powiedzieć, że to była słuszna decyzja. Nowy komfort pracy z pewnością ma wpływ na jakość jej rezultatów i efektywność naszych teamów. To miejsce daje nam też poczucie “technologicznego bezpieczeństwa”. Nowe biuro jest też ważnym elementem, który pozwala nam ograniczać pracę zdalną i utrzymać jak największą grupę pracowników w pracy z biura lub w modelu pracy hybrydowej, co uważamy za ważne przy produkcji gier. Warto też dodać, że przez ostatnie lata, przed przeprowadzką do nowej siedziby, zespół pracował w warunkach dalekich od ideału, więc ta inwestycja była po prostu konieczna.
  • Incuvo: Dziękujemy za spotkanie i duże zainteresowanie spółką, bardzo nam miło. Mamy nadzieję do zobaczenia/usłyszenia niebawem!
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
zlecuggo
feomqiaz
ktxqohjo
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
dhsaltxv
vgpvyhrh
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
333
strefa niepewna BB B
105
strefa zagrożona CCC D
202

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 05.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat