-
moderator: Witam na czacie inwestorskim z Andrzejem Wychowańcem, prezesem zarządu i Mateuszem Kirsteinem, wiceprezesem zarządu ds. operacji Incuvo SA. Tematem spotkania będzie omówienie sytuacji i planów spółki po publikacji raportu rocznego Incuvo SA za 2024 rok.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Incuvo: Dzień dobry, dziękujemy za dołączenie do spotkania i zapraszamy do zadawania pytań
-
Gość: Dzień dobry, w nawiązaniu do komunikatu w którym PCF w zasadzie przyznał, że nie wierzy w rynek VR i pozostawia spółkę samą sobie, jakie spółka ma plany w związku z tegorocznym zakończeniem projektu bizon? Czy jest jakieś nowe IP własne albo cudze?
Incuvo: W związku z tą sytuacją, koncentrujemy się aktualnie przede wszystkim na pozyskaniu lub samodzielnym wypracowaniu nowych projektów. Oprócz pracy na projektem Bison, realizujemy też roadmapę 2025 dla gry Green Hell VR.
-
Gość: Kiedy można się spodziewać ogłoszenia nowej strategii Incuvo S.A. w związku z wycofywaniem się PCF z działalności wydawniczej w zakresie gier VR?
Incuvo: W tym momencie analizujemy rynek i nowy kontekst biznesowy, w którym znalazła się spółka. Nie jesteśmy na razie gotowi zadeklarować kiedy ogłosimy nową strategię.
-
Gość: Czy rozważane jest przejście na Główny Rynek GPW?
Incuvo: Nie, nie mamy takich planów.
-
Gość: Ile spółce zajmuje proces od pozyskania projektu do jego produkcji? Przy zatrudnieniu powyżej 60 osób oczekiwałbym, że spółka zacznie już pracę nad następnym projektem.
Incuvo: Pozyskanie każdego nowego projektu to osobny proces, natomiast przy obecnych zasobach produkcyjnych Incuvo jesteśmy w stanie szybko przejść od podpisania kontraktu do prac deweloperskich, następnie stopniowo zwiększając ich zakres. Również chcielibyśmy jak najszybciej móc ogłosić nowy projekt.
-
gość: Aktualnie incuvo zatrudnia ponad 60 osób. czy spółka zamierza nadal zwiększać zatrudnienie ?
Incuvo: Aktualnie nie planujemy rozbudowy zespołu. Wśród firm skupionych na wirtualnej rzeczywistości jesteśmy jednym z bardziej licznych zespołów i to nie tylko w Polsce. Taki skład umożliwia nam pracę nad kilkoma projektami jednocześnie.
-
Elonek: Niedawno ogłosiliście roadmapę green hell vr, w której zrezygnowaliście z soa2 i soa3. z czego wynika taka decyzja ?
Incuvo: Decyzja ta była wynikiem analizy wpływu na sprzedaż dodatku SOA1, oraz oczekiwań graczy. Zauważyliśmy, że dodawanie nowych funkcjonalności jak np. budowanie modularne sprawdzają się w większym stopniu niż kolejne dodatki. Z tego względu, po ustaleniach z Creepy Jar, zdecydowaliśmy skupić się na kontencie oczekiwanym przez społeczność.
-
gość: Jak oceniacie premierę trybu coop do green hell VR?
Incuvo: W naszym odczuciu premiera ta była dużym sukcesem, czym podzieliliśmy się z rynkiem w poniższej notatce prasowej: https://www.stockwatch.pl/wiadomosci/wysoka-sprzedaz-green-hell-vr-po-dodaniu-co-op-mode-incuvo-realizuje-plan-kolejnych-aktualizacji,akcje,345528
-
sholder: W 2023 roku było 3 mln zysku. teraz jest 2 mln straty. co się stało?
Incuvo: Strata była w dużej mierze podyktowana wydatkami na stworzenie trybu kooperacyjnego do gry Green Hell VR i decyzją o jednorazowej amortyzacji tego projektu po jego zakończeniu. Dodatkowo na wyniki wypłynęły wydatki na remont oraz wyposażenie nowego biura.
-
gość: Czy udział w programie meta quest+ był dla spółki korzystny ?
Incuvo: Tak, dzięki udziałowi w projekcie spółka osiągnęła dodatkowe przychody. Dodatkowo dzięki temu projektowi w znacznym stopniu udało nam się zwiększyć bazę graczy, co było bardzo istotne podczas premiery trybu kooperacyjnego do Green Hell VR.
-
GOŚĆ: Czy pcf planuje dalej wspierać incuvo ?
Incuvo: Zgodnie z informacją, którą spółka otrzymała od zarządu PCF nasz główny akcjonariusz zamierza stopniowo wycofać się z branży VR, w związku z czym nie będzie już zlecał firmie nowych projektów. Jednak Incuvo nadal pozostaje w grupie PCFG i obie spółki nadal blisko współpracują - między innymi otrzymujemy wsparcie od działów back office PCFG.
-
Gość: Co z byłym członkiem zarządu p. Radomirem Kucharskim? Spółka chwaliła się, że był na GDC - dlaczego spółki nie reprezentował pełny skład zarządu?
Incuvo: Spółkę reprezentowali prezes zarządu - Andrzej Wychowaniec i właśnie Radomir Kucharski, który jest dyrektorem kreatywnym Incuvo. Naszym zdaniem była to wystarczająca reprezentacja spółki.
-
InwestorVR: Czy gdyby zarząd miał możliwosć pozostania na rynku new connect jako spółka publiczna, albo powrót do spółki niepublicznej - co zarzad by wybrał?
Incuvo: Nie narzekamy na status spółki publicznej ;-). Wejście na NewConnect na pewno pozytywnie wpłynęło na rozwój Incuvo.
-
Zenek: Witam, odnośnie marcowego komunikatu dot. współpracy przy GH VR - finalnie będziecie mieli mniej roboty przy tytule czy więcej? Jak w praktyce zmienił się zakres?
Incuvo: Skala działań produkcyjnych jest porównywalna. Skupiamy się po prostu na innych elementach gry, które naszym zdaniem lepiej odpowiadają na potrzeby graczy.
-
marek: Jak wygląda aktualny status rozliczeń z PCF Group?
Incuvo: Należności te były wynikiem bieżących rozliczeń między PCF a Incuvo w projekcie Bison. Aktualnie spółki ustaliły harmonogram prowadzący do uregulowania tej kwestii.
-
GOŚĆ: Jak oceniacie sytuację finansową studia? Jakie jest ryzyko że sięgniecie po emisję akcji?
Incuvo: Aktualnie nie mamy takich planów. Nie wykluczamy jednak takiej możliwości w przypadku konieczności sfinansowania produkcji konkretnego tytułu lub pojawienia się innego uzasadnienia biznesowego dla takich działań. Sytuacja finansowa studia wynika ze sprawozdań finansowych, do których lektury serdecznie zapraszamy.
-
Gość: Czy rozważane jest zdjęcie Incuvo z giełdy?
Incuvo: Nie mamy takich planów.
-
Akcjonariusz: Zapewne na bieżąco rozmawiacie z PCF - co zamierzają zrobić z akcjami Incuvo?
Incuvo: To jest pytanie do zarządu PCF-u.
-
Gość: Dzień dobry, jakie plany ma Zarząd w kwestii dokapitalizowania / pozyskania funduszy do Spółki? Kontynuacja prac nad GH oraz ewentualnym własnym projektem wymaga kapitału.
Incuvo: Skupiamy się na pozyskaniu nowych projektów, które wygenerują dodatkowe przychody dla spółki. Zakładamy, że prace nad Green Hell VR będą finansowane z przychodów ze sprzedaży tej gry.
-
WojTech: Czy spółka zamierza pozostać w kategorii gier VR czy przejdzie jako studio work for hire dla głównego akcjonariusza czyli PCF i zacznie co-produkowac gry płaskie?
Incuvo: Pracujemy nad ustaleniem nowej strategii. Szczegóły podamy jak tylko strategia zostanie wypracowana. Na pewno chcielibyśmy robić to, na czym znamy się najlepiej, ale w ramach dywersyfikacji przychodów pozostajemy otwarci na różne projekty czy nawet branże. Warto też dodać, że historia Incuvo, to nie tylko gry VR z segmentu premium, ale także gry mobilne, praca w modelu WFH dla płaskich IP, portowanie gier na Switcha itp. Mamy zespół ponad 60 świetnych specjalistów - programistów, artystów, producentów i będziemy starali się jak najlepiej wykorzystać ich potencjał, jednocześnie “nie rozmywając” tożsamości Incuvo.
-
game_geek: Kiedy poznamy więcej informacji o projekcie Bison?
Incuvo: Na ten moment nie możemy jeszcze podać daty rozpoczęcia działań marketingowych związanych z tym tytułem.
-
game_geek: Czy macie jakieś inne niezapowiedziane jeszcze projekty?
Incuvo: Nie mamy.
-
Gość: Witam. Jak wyglądają działania marketingowe waszych gier? Czy realzjecie je sefpublishingowo czy korzystacie z zewnętrznych podmiotów? Jakie kanały wykorzystujecie? Jaki budżet przeznaczacie na działania marketingowe ?
Incuvo: Budujemy te kompetencje wewnętrznie - potrafimy nie tylko produkować gry VR premium, ale także z sukcesem je promować i sprzedawać. W wybranych obszarach pracujemy z podmiotami zewnętrznymi, ale nie na dużą skalę. Staramy się maksymalnie optymalizować ten proces.
-
Miecio: Jak długo będziecie rozwijać Green Hell VR? Creepy Jar zdaje się już zakończył development tytułu
Incuvo: Na razie za wcześnie o tym mówić, ale uważamy że Green Hell VR nadal ma potencjał do rozwoju i mamy nadzieję go wykorzystać. Gdyby zapadły jakieś decyzje, to będziemy oczywiście informować o nich rynek.
-
Gość: Skąd decyzja by współfinansować project bizon, skoro to gra produkowana w modelu work for hire?
Incuvo: Zrobiliśmy to, ponieważ taki mechanizm pozwoli nam utrzymać wysoką jakość produkowanej gry, co jest kluczowe w kontekście dalszego rozwoju studia.
-
księgowy: Biegły w opinii do raportu zwraca uwagę na istotną niepewność dot. kontynuacji działalności. Na ile sami czujecie oddech niewypłacalności?
Incuvo: W sprawozdaniu finansowym za 2024 rok staraliśmy się maksymalnie transparentnie opisać sytuację spółki. Czujemy, że ten rok będzie pełen wyzwań i będziemy starać się, jako zarząd, skutecznie na nie odpowiedzieć. Warto też pamiętać o trudnej sytuacji na rynku gier/rynku VR.
-
gość: Czy Incuvo wzorem niektórych firma z branży zamierza się przebranżowić?
Incuvo: Nie planujemy radykalnej zmiany profilu nasze działalności. W naszym DNA jest produkcja wysokiej jakości kontentu VR.
-
Max: VR ma jeszcze przed sobą przyszłość? Studia growe chyba coraz częściej rezygnują z portowania gier na VR, bo tam zwyczajnie nie ma pieniędzy
Incuvo: Obserwujemy pewne spowolnienie na rynku VR, na pewno ten sektor rozwija się ze zmiennym szczęściem, ale z drugiej strony historia Green Hell VR pokazuje, że można na nim odnosić realne sukcesy.
-
Akcjonariusz: Prośba o rozwinięcie tego fragmentu z listu do akcjonariuszy: “Traktujemy ten nowy rok trochę jak „powrót do korzeni” Incuvo”
Incuvo: Powrót do korzeni w rozumieniu bardziej samodzielnego działania.
-
Gość: Czy incuvo nadal pozostanie w grupie kapitałowej pcfg i jak jest/będzie jego rola?
Incuvo: Tak, Incuvo nadal pozostaje w grupie PCF i nadal w odpowiada za realizację projektów VR w ramach grupy.
-
ciekawski: Spółka przeniosła się do nowego biura. Czy ta decyzja była konieczna ?
Incuvo: Z perspektywy roku możemy powiedzieć, że to była słuszna decyzja. Nowy komfort pracy z pewnością ma wpływ na jakość jej rezultatów i efektywność naszych teamów. To miejsce daje nam też poczucie “technologicznego bezpieczeństwa”. Nowe biuro jest też ważnym elementem, który pozwala nam ograniczać pracę zdalną i utrzymać jak największą grupę pracowników w pracy z biura lub w modelu pracy hybrydowej, co uważamy za ważne przy produkcji gier. Warto też dodać, że przez ostatnie lata, przed przeprowadzką do nowej siedziby, zespół pracował w warunkach dalekich od ideału, więc ta inwestycja była po prostu konieczna.
-
Incuvo: Dziękujemy za spotkanie i duże zainteresowanie spółką, bardzo nam miło. Mamy nadzieję do zobaczenia/usłyszenia niebawem!
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.