PARTNER SERWISU
kwbrfhsg

Czat inwestorski z Markiem Markuszewskim, Dawidem Sękowskim i Maciejem Dobrowolskim, przedstawicielami zarządu Starward Industries SA

Dyskusja odbyła się dnia: 04.08.2022, godziny 14:00
Czat inwestorski z przedstawicielami Starward Industries: Wydanie gry z odpowiednim wydawcą może znacząco zwiększyć potencjał sprzedażowy gry Marek Markuszewski, Maciej Dobrowolski, Dawid Sękowski - przedstawiciele zarządu Starward Industries SA
W czwartek 4 sierpnia o godz. 14:00 zapraszamy na czat inwestorski z zarządem Starward Industries SA. Tematem spotkania będą ostatnie wydarzenia w spółce, nawiązanie współpracy z 11 bit studios SA oraz plany na najbliższą przyszłość.

Starward Industries to niezależny deweloper gier wideo. Spółka jest w trakcie tworzenia pierwszej gry fabularnej opartej na powieści autorstwa Stanisława Lema "Niezwyciężony", realizując pionierski projekt w obszarze komputerowej adaptacji kultowej twórczości w retro-futurystycznym i atompunkowym stylu graficznym.








Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim z zarządem Starward Industries SA. Tematem spotkania będą ostatnie wydarzenia w spółce, nawiązanie współpracy z 11 bit studios SA oraz plany na najbliższą przyszłość.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • Zarząd Starward Industries: Witamy w drugiej części spotkania i zapraszamy do zadawania pytań.
  • Janek: Z kim jeszcze prowadziliście rozmowy, oprócz 11 bitów?
    Zarząd Starward Industries: Rozmawialiśmy z czołowymi wydawcami na świecie o różnych profilu - od wielkich brandów, przez wydawców o średniej skali działalności, ale także z butikowymi wydawcami o mocno zdefiniowanym profilu gier w swoim portfolio.
  • Mizo: Dlaczego zdecydowaliście się finalnie na wydawcę? Czy case South of the Circle nie podważa magii 11 bit jako wydawcy? Czy wasze oczekiwania sprzedażowe w związku z umową rosną z tych 700k do więcej niż 1400k?
    Zarząd Starward Industries: Wydanie gry z odpowiednim wydawcą może znacząco zwiększyć potencjał sprzedażowy gry. Zdecydowaliśmy się na takie właśnie partnerstwo z 11 bit studios. Dodatkowymi plusami takiego rozwiązania jest wsparcie wiedzą, infrastrukturą, mocą operacyjną w bardzo złożonych procesach testowania, certyfikacji i wydawania gry na kilka platform jednocześnie, w ostatnim okresie produkcji. To wsparcie jest odczuwalne już teraz, w trakcie prac nad kontrolą jakości, optymalizacją oraz pozycjonowaniem gry w sklepach.
  • Janek: Czy Invincible bliżej do No Man's Sky czy Cyberpunka 2077?
    Zarząd Starward Industries: Z racji dużego nacisku na ręcznie projektowaną zawartość fabularną i elementy filmowe zdecydowanie bliżej nam do CP 2077.
  • topfacet: Jak oceniacie współpracę z 11BS? Jakiego rodzaju pomocy oczekujcie od wydawcy - czy bardziej chodzi o produkcję czy marketing? Gra po nawiązaniu współpracy z 11BS mocno pnie się go góry na Steam WL.
    Zarząd Starward Industries: 11 bit studios jest wymarzonym wydawcą do współpracy, szczególnie przy naszej grze. Współpraca układa się bardzo dobrze. Mamy bardzo podobne podejście do tworzenia gier jak i marketingu. Myślę, że spokojnie naszą relację można określać jako partnerską.
  • juniorAccount: Kiedy wypuścicie wersję Shareware?
    Zarząd Starward Industries: Nie mamy planów na wydanie takiej wersji gry.
  • Wisienka: Ile miesięcy zajmie Wam naprawianie błędów i wydawanie patchy po premierze gry?
    Zarząd Starward Industries: Nie jesteśmy stanie precyzyjnie oszacować jak długi to będzie okres. Samo wsparcie gry w zakresie przewidziane jest na kilka lat.
  • Gość: Jaką kwotą 11 bit dofinansuje produkcję i jaką wyda na marketing? Krótko mówiąc ile kosztów będzie objętych recoupem?
    Zarząd Starward Industries: Jest to poziom kilku milionów złotych.
  • Mizo: Jaka jest obecna wielkość wishlisty i ile zdarzeń marketingowych zaplanowaliście z 11bit do wydania gry?
    Zarząd Starward Industries: Dokładnej cyfry na razie nie podajemy, ale rośniemy nawet powyżej naszych oczekiwań, co nas bardzo cieszy. Obecnie jesteśmy w pierwszej dziesiątce firm z polski i w pierwszej osiemdziesiątce w firm z całego świata. Kampania odbywa się zgodnie z wcześniej stworzonym planem i przed nami jeszcze dużo bitów, zarówno tych dużych jak i mniejszych. Nie uprzedzamy naszych kolejnych kroków a mówimy o nich w odpowiednim momencie. Po pierwsze wcale nie chcemy się tym dzielić z ewentualną konkurencją, a po drugie, plany te mogą ewoluować w oparciu o jak sama nazwa marketingu wskazuje - sytuację rynkową.
  • Gość: Co 11stki wnoszą oprócz pieniędzy i działań sprzedażowych oraz marketingowych? Czy korzystacie z ich zasobów w szerszym zakresie? Testy Q&A?
    Zarząd Starward Industries: Wymieniamy się know-how’em developerskim, w różnych obszarach. Wydawca wspiera nas również operacyjnie w procesach okołoprodukcyjnych, w które wchodzą między innymi testy, Q&A, lokalizacja itd.
  • Gość: Czy umowa wydawnicza z 11 bit obejmuje też ewentualne DLC? Ile ich planujecie wydać?
    Zarząd Starward Industries: Tak, umowa wydawnicza obejmuje DLCki oraz nowe platformy.
  • Gamer: Czy umowa z 11 bit zakłada jakieś istotne zmiany w grze względem stanu sprzed tej umowy. Pytam o nowe mechaniki, nowe fragmenty fabuły itp.?
    Zarząd Starward Industries: Nie, umowa formalizuje wypracowaną przez studio wizję gry.
  • Gość: Co was czeka, jeśli gra okaże się sukcesem na miarę Wiedźmina III?
    Zarząd Starward Industries: Z pokorą podchodzimy do osiągnięć innych polskich studiów. Sukces W3 jest niebagatelny - to gra z największą liczbą nagród “Gra roku” na świecie. Jeżeli osiągniemy sukces wykraczający znacząco poza nasze oczekiwania to będziemy w sytuacji, w której na pewno otworzą nam się nowe możliwości. Zachowamy jednak racjonalne tempo rozwoju.
  • Gość: W jakim czasie po rozpoczęciu sprzedaży, poznamy pierwsze wyniki? 11bity dość szybko zawsze informują o wynikach.
    Zarząd Starward Industries: Zakres informacji dotyczący wyników sprzedażowych będziemy ustalać z wydawcą. Ciężko przewidzieć, co to dokładnie będzie. Pewnie podobne informacje do tych, które do tej pory publikowało 11 bit studios.
  • Gość: Pozdrowienia z plaży w Łebie! Trochę rwie film ale poproszę o pozostawienie materiału na stronie.
    Zarząd Starward Industries: W Stegnie?! Pozdrawiamy :) materiał będzie na stronie.
  • Gość: Ile gra będzie miała zakończeń? Fabuła linearna ale czy z odnogami?
    Zarząd Starward Industries: Na ten moment zachowujemy 11 zakończeń - 4 główne odnogi, które rozwidlają się na wczesnym etapie. Dużo fragmentów jest jednak liniowych co wynika z mocnej reżyserii gry.
  • Gość: Czy Niezłomny będzie dostępny jako pudełko czy tylko w wersji cyfrowej?
    Zarząd Starward Industries: Jak najbardziej rozważamy również wersję pudełkową.
  • myton: witam. czy na tapecie jest jakiś inny tytuł? czy cała moc produkcyjna spółki jest zaangażowana w Niezwyciężonego??
    Zarząd Starward Industries: Planujemy już kolejne tytuły. Przeważająca większość zasobów będzie przeznaczona na wydanie Niezwyciężonego do daty premiery.
  • topfacet: Kiedy w 2023 roku przewidujecie premierę? H1/H2?
    Zarząd Starward Industries: Informacje zwierająca precyzyjne informacje odnośnie daty premiery planujemy opublikować w ramach kampanii Release Date Reveal.
  • Janusz: Czy macie scenariusz C - czyli wchłonięcie Was przez 11 bits? Czy w ogóle dopuszczacie taki scenariusz?
    Zarząd Starward Industries: Myślimy, że daleko nam do takiego scenariusza. Uważamy, że obie strony cenią to, że Starward Industries to autonomiczne kreatywnie studio.
  • Gość: Czy umowa dotycząca współpracy wydawniczej z 11 bit studios dotyczy tylko Niezłomnego czy również innych tytułów?
    Zarząd Starward Industries: Umowa wydawnicza dotyczy tylko tytułu The Invincible.
  • topfacet: czy prezentacja będzie udostępniona w sieci
    Zarząd Starward Industries: Tak.
  • Gość: Po Waszych doświadczeniach, czy warto jest zaczynać budować studio i rozpoczynać pracę od dużego projektu? Nie prościej było stworzyć symulator chomika czy żyrafy?
    Zarząd Starward Industries: Wszystko zależy od chęci i ambicji twórców. Uważamy, że najlepsze rezultaty osiągane są wtedy, gdy osoby w studio z przekonaniem realizują wspólną wizję. Każdy plan jest dobry, jeżeli jest autentyczny i racjonalny. Jeżeli chodzi o Stawarda, to zdecydowaliśmy się nie rzucać na duży projekt. The Invincible to w dalszym ciągu projekt o średniej skali (AA, Premium Indie).
  • hal80: Czy spólka dopuszcza produkcje gier na zlecenie?
    Zarząd Starward Industries: Nie, nie mamy w planach.
  • hal80: Dlaczego pan Prezes tak tanio sprzedał akcje?
    Zarząd Starward Industries: Celem transakcji nie było osiągnięcie korzyści finansowych przez prezesa spółki. Natomiast poprzez sprzedaż przez prezesa po niższej cenie, osiągnięto niższą cenę transakcyjną oraz wyższą cenę emisyjną nowych akcji emitowanych przez spółkę (a przez to większą kwotę, która zasiliła budżet spółki) oraz ograniczenie rozwodnienia akcjonariatu.
  • juniorAccount: Co z wersjami konsolowymi? Czy planujecie publikację na nextgenowe konsole?
    Zarząd Starward Industries: Tak, na ten moment planujemy równoczesną premierę na PC oraz konsole nowej generacji Xbox X & S, Playstation 5.
  • anti: Jak duży input ma 11 Bit jako akcjonariusz i potencjalny wydawca przy planowaniu/proponowaniu nowych gier?
    Zarząd Starward Industries: 11 bit studios jest akcjonariuszem mniejszościowym i ma adekwatny wpływ na decyzje, w takim samym stopniu jak pozostali akcjonariusze. Umowa wydawnicza nie reguluje ani nie tworzy przywilejów dla wydawcy przy podejmowaniu decyzji o kolejnych tytułach. Bardzo cenimy wiedzę i wyczucie doświadczonych ludzie z 11 bit studios więc na pewno będziemy bardzo otwarci na rozmowę w tym obszarze.
  • Mistrz-Yoda: Przepraszam z góry, gdyby ta informacja była w prezentacji (nie zdążyłem). Czy będziecie obecni na Gamescom? W jakiej formie? Czy planujecie jakieś tam ogłoszenia? Czy będą nowe materiały?
    Zarząd Starward Industries: O kolejnych krokach kampanii będziemy informować na bieżąco na naszych kanałach społecznościowych.
  • Mistrz Yoda: Będziecie kontynuowali współpracę z 11 bit Studios przy następnych projektach?
    Zarząd Starward Industries: Nie wiemy jeszcze tego. Jeżeli będzie nam się tak dobrze współpracowało, tak jak do tej pory, to nie wykluczamy takiej opcji.
  • seniorAccount: prezes mówił o dodatku - czy DLC do gry potwierdzone?
    Zarząd Starward Industries: Nie potwierdzamy decyzji o powstaniu DLC do gry.
  • Gość: Premiera gry to jedno, ale czy zapewnicie jest długie życie? Jakieś plany na DLC? Jakieś plany na współpracę ze sceną modderską?
    Zarząd Starward Industries: 11 bit studios jest idealnym partnerem, który może pozytywnie wpłynąć na długie życie gry. To ze strony wydawniczej i marketingowej, natomiast jeżeli chodzi o development, to nie potwierdzamy planów realizacji DLC-ów do gry.
  • Gość: czy myśląc o kolejnym tytule, macie na uwadze rozrywkę w trybie multiplayer/co-op?
    Zarząd Starward Industries: Tak, jest to tryb, który bierzemy pod uwagę.
  • Gość: Witam, czy będziecie w międzyczasie myśleć o otwarciu oddziałów w innych miastach, czy może stawiacie na kumulację zespołu w jednym mieście?
    Zarząd Starward Industries: Tryb pracy w wielu studiach doznał radykalnej zmiany od roku 2020. Współpraca zdalna jest coraz częściej praktykowana, również u nas. Taki model pracy otwiera nowe możliwości. Na pewno będziemy chcieli zachować “centrum sterowania”, ale zespoły będą mogły być bardziej rozproszone. Nie myślimy o otwieraniu nowych biur w najbliższym latach.
  • Mistrz Yoda: Czy będziecie obecni na jakichś imprezach growych w najbliższym czasie?
    Zarząd Starward Industries: O kolejnych krokach kampanii będziemy informować na bieżąco na naszych kanałach społecznościowych.
  • A: Na ile rynków zostanie zlokalizowana gra na dzień premiery? Czy macie zamiar od razu walczyć o graczy azjatyckich, w szczególności chińskich?
    Zarząd Starward Industries: Gra będzie zlokalizowana na 7 języków w tym chiński, ale nie zamykamy jeszcze tej listy i będziemy chcieli dodać więcej języków. Rynek chiński jest dla nas bardzo ważny i niedawno rozpoczęliśmy na nim kampanię publikując chiński trailer na festiwalu BiliBili.
  • Gość: Na jakim etapie znajduje się obecnie drugi projekt spółki? Czy to te same uniwersum, czy nowe? Czy nowy projekt będzie realizowany na UE5, czy wciąż UE4? Jeśli na UE5, to czy jakieś narzędzia które stworzyliście na UE4 da się łatwo przenieść, czy będzie je trzeba tworzyć od nowa?
    Zarząd Starward Industries: Nowy tytuł znajduje się na etapie koncepcyjnym. Jeden z tytułów to na pewno to samo uniwersum, drugi całkiem nowe. Nowe gry będziemy realizować na silniku UE5. Tak, będziemy mogli przenieść narzędzia na nowy silnik.
  • Gość: Czy nie obawiacie się, że premiera The Invincible może się zejść z premierą któregoś tytułu 11 bit lub z jego wydawnictwa i zabraknie odpowiedniej atencji dla marketingu Waszej gry? Czy umowa wydawnicza jakkolwiek reguluje takie ryzyka?
    Zarząd Starward Industries: Nie, nie mamy takich obaw, 11 bit planuje daty premier w taki sposób, aby były jak najbardziej optymalne dla każdej z gier. 11 bit studios to wydawca, który dokonuje mocnej selekcji gier, ma ograniczoną liczbę tytułów w portfolio i każdy z nich jest istotny. To jest jeden z wielu elementów, który przekonał nas do wybrania właśnie tego wydawcy.
  • Gość: czy dobrze myślę, że po premierze będzie właściwy moment na budowę własnego zaplecza finansowo/podatkowego? Pytam, bo zastanawiam się kiedy można wysłać CV :) PS. świetna decyzja z kontynuacją konceptu atom punka. Szanuję
    Zarząd Starward Industries: Zawsze jesteśmy otwarci na nowe talenty. Zapraszamy do wysyłania CV na jobs@starward.co
  • Gość: Co dokładnie oznacza prototypowanie 3 tytułu? Czy to ma być poboczny mniejszy projekt, zakończony znacznie szybciej niż Invincible czy 2 tytuł?
    Zarząd Starward Industries: Nie planujemy wydania żadnej gry przed The Invincible. Prace, które będą wykonane na potrzeby drugiego tytułu będą służyć przygotowaniu jego produkcji PO premierze The Invincible.
  • Zarząd Starward Industries: Bardzo dziękujemy za udział w czacie. Zapraszamy do śledzenia naszych kanałów social media IR oraz tych poświęconych grze. Linki do wszystkich kanałów znajdą Państwo na www.invinciblethegame.com
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
gxuzkejk
aorzpikh
wmjbiczv
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
pahtrfbe
ebedjllv
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
333
strefa niepewna BB B
105
strefa zagrożona CCC D
202

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 05.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat