PARTNER SERWISU
nirkkdmz

Czat inwestorski z Michałem Mielcarkiem, CEO Draw Distance SA (24 maja 2023)

Dyskusja odbyła się dnia: 24.05.2023, godziny 11:00
Draw Distance: Nie mamy spektakularnego sukcesu sprzedażowego, ale na pewno mamy solidne podstawy do tego, żeby taki sukces osiągnąć Michał Mielcarek, CEO Draw Distance

W środę 24 maja o 11:00 zapraszamy na prezentację i czat z Michałem Mielcarkiem, prezesem Draw Distance SA, podczas którego porozmawiamy o bieżącej działalności spółki, strategii i perspektywach rozwoju.

Draw Distance SA to działający na rynku gamingowym od 2009 r. a notowany od 2016 r. na NewConnect producent gier znany przede wszystkim z serii Vampire: The Masquerade oraz wydanej w ubiegłym roku gry Serial Cleaners. 9 maja odbyła się premiera fabularnego dodatku (DLC) do gry Serial Cleaners – Dino Park. Obecnie Draw Distance współpracuje z Bloober Team przy Projekt M, z Paradox Interactive przy Project Cardinal oraz rozpoczyna produkcje własnej gry o kodowej nazwie ATLAS.

Czat odbywa się w ramach dziewiątej edycji projektu #GamingNaGiełdzie, który organizowany jest przez portal StockWatch.pl oraz agencję PR Strict Minds. Celem projektu jest edukacja środowiska inwestorskiego w zakresie tematyki gier wideo. Skierowany jest przede wszystkim do inwestorów, ale także do przedstawicieli branży, prasy oraz wszystkich entuzjastów gier. Serię indywidualnych wystąpień spółek uzupełni konferencja online, podczas której zaproszeni eksperci będą dyskutować na bieżące tematy związane z branżą gier i rynkiem kapitałowym.

Zapis dyskusji
  • Moderator: Witam na czacie inwestorskim z Michałem Mielcarkiem, prezesem Draw Distance SA. Porozmawiamy na nim o bieżącej działalności spółki, strategii i perspektywach rozwoju.
  • Moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • Moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • Moderator: W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Moderator: Prezes zacznie odpowiadać tekstowo na pytania po zakończeniu prezentacji wideo.
  • Michał Mielcarek: Dziękuję bardzo za udział w prezentacji wideo. Przechodzimy do części tekstowej. Zapraszam do zadawania pytań.
  • Gość: witam serdecznie, cieszą mnie ostatnie wieści ze spółki o kolejnej grze w produkcji, a równocześnie budzi to pewien niepokój. czy zespół produkcyjny podoła 3 projektom na raz? skąd zostaną pozyskane pieniądze na wynagrodzenia? czy emisja akcji może się pojawić w tym roku? życzę udanych premier i dziękuję za odpowiedzi
    Michał Mielcarek: Dziękuję za życzenia. Obecnie zespół jest za mały, żeby prowadzić produkcję trzech gier jednocześnie. Przewidujemy stopniowy wzrost zatrudnienia, a także wsparcie się outsource'em. Najpierw musimy zabezpieczyć finansowanie tych gier. Bardzo pomoże nam ewentualne dofinansowanie na projekt badawczo-rozwojowy w ramach ścieżki Smart Feng. Dla porządku: Onyx - finansowany przez Bloober Team. Pracuje nad nim największy zespół. Atlas - podczas D.I.C.E. i GDC badaliśmy zainteresowanie i wiemy że pomysł się podoba. Tworzymy demo skupione na walce. Niedługo pokażemy je wydawcom, od których oczekujemy pełnego finansowania produkcji. Tylko wtedy dobierzemy dodatkowych ludzi do pracy. Cardinal - współfinansowany przez Spółkę oraz Paradox. Prowadzimy z partnerem dyskusję, jak rozwijać ten projekt, jako że zmienił się skład osobowy zespołu produkcyjnego, a sama umowa została podpisana dwa lata temu, w innych warunkach ekonomicznych. Pierwotnie Spółka miała być wydawcą, ale bierzemy pod uwagę opcję znalezienia partnera do tego projektu. Emisję akcji stale bierzemy pod uwagę, ale na ten moment nie mamy planu pozyskiwania środków w ten sposób.
  • Gość: Czy otrzymali wyniki sprzedaży Serial Cleaners od wydawcy? Jak odczucia po premierze DLC? Czy Spółka ma zabezpieczone finansowanie na kolejnych 12 miesięcy?
    Michał Mielcarek: Raporty otrzymujemy od wydawcy raz na kwartał. Informacje dotyczące sprzedaży gry podawaliśmy w raporcie rocznym za 2022 oraz w sprawozdaniu za pierwszy kwartał 2023. Jeszcze nie wiemy, jak sprzedało się DLC, ale widzimy niezadowalającą liczbę recenzji, dlatego poprosiliśmy wydawcę o przedstawienie planu działań na kolejne miesiące. Sami również aktywnie działamy - rozpoczęliśmy kilka rozmów biznesowych, które przekazaliśmy dalej wydawcy. Liczę na to, że niedługo zobaczymy ich efekty. Spółka ma bieżące finansowanie głównie na podstawie oddawanych milestone'ów.
  • Akcjonariusz: Starward 190 mln ,One more level 230 mln kapitalizacji. DDI 18 mln. Spółki o podobnej wielkości, z Krakowa. Dlaczego przez tyle lat nie potrafi Pan zbudować wartości dla akcjonariuszy? Czy oprócz pustych frazesów ma pan prawdziwy plan na zmianę?
    Michał Mielcarek: Każdy developer gier ma swój pomysł na działalność. Nie oceniam. Obserwuję i wyciągam wnioski. Jako Draw Distance praktycznie co roku mamy premierę (z wyjątkiem 2021). Realnie robimy gry, które na dodatek są dobrze oceniane. Sprzedaż jest w rękach wydawców, a jeśli zależy od nas - jak w przypadku tytułów spod znaku Vampire: The Masquerade - to przekłada się łącznie na ponad 250 tysięcy egzemplarzy na wszystkich platformach. Odkąd dołączyłem do zespołu w 2015 roku, stworzyliśmy 7 gier i 1 dodatek na 15 różnych platform. Współpracowaliśmy z Paradoksem, Microsoftem, Curve, 505 Games, Feardemic, Bloober Team. Zbudowaliśmy własne IP (Serial Cleaner), które jest przedmiotem zainteresowania Hollywood. Otrzymujemy nagrody branżowe (CEEGA Best Narrative dla Coteries of New York, Digital Dragons Best Polish Game Art dla Serial Cleaners). Pracowaliśmy na IP własnych i zewnętrznych. Pozyskaliśmy dwukrotnie dofinansowanie (ok. 9 mln zł) na projekty B+R w ramach GameINN. Wytworzoną technologię wykorzystujemy w kolejnych projektach. Od 2016 roku w Draw Distance pracowali ludzie z doświadczeniem w takich firmach, jak Bloober Team, Flying Wild Hog, Techland, CD Projekt RED, Artifex Mundi, Digital Melody, Baltoro Games, SoDigital, Teyon, Simteract, Ten Square Games, Creative Forge Games, Tate Multimedia, GameDesire, jak również w mediach branżowych, choć gdy przychodziłem zespół składał się z samych amatorów. Nie wszystko się udało, nie dowieźliśmy choćby projektu Far Peak, ale nie znam firmy, w której byłyby same wzloty i żadnych upadków. Podsumowując - udało się przekształcić Spółkę w prawdziwe studio tworzące gry. O naszych planach opowiedziałem wcześniej. Każdy sam może ocenić czy to wystarczająco ciekawa propozycja dla niego.
  • anti: Co to Projekt Emu? W zapasach na koniec 2022 r. było odłożone na ten projekt 577 tys. zł?
    Michał Mielcarek: Emu to projekt/technologia, który Spółka rozwijała wewnętrznie. Nie przewidujemy dodatkowych nakładów na ten projekt. Efekty zostaną wykorzystane w kolejnych grach Spółki.
  • anti: Co się dzieje kiedy gra "na zlecenie" się opóźnia? Czy z wydawcą/partnerem się negocjuje czy spółka bierze większe koszty/dłuższą produkcję "na klatę"?
    Michał Mielcarek: Nie bierzemy na siebie takich kosztów, jeśli to zlecający wydłuża produkcję.
  • anti: Jak spółka planuje spłacić zapadające w tym roku kredyty i pożyczki (1,7 mln zł)? W kasie pustki...
    Michał Mielcarek: Nie wszystkie pożyczki i kredyty są do spłaty w tym roku. Te, które należy uregulować zgodnie z umowami w 2023, będą uregulowane zgodnie z planem.
  • anti: Kiedy spółka ma szansę zacząć wykazywać dodatnie przepływy operacyjne?
    Michał Mielcarek: Licząc na obecne projekty, które mamy w produkcji oraz płatności od partnerów liczymy, że wkrótce będziemy mogli wykazać dodatnie przepływy operacyjne. Oczywiście jest wiele innych czynników, które końcowo wpływają na wynik w raporcie, ale nie chcę wchodzić w szczegóły księgowe. Mogę zapewnić, że działamy, aby poprawić nasze rezultaty.
  • anti: Czy był sens robić DLC do Serial Cleaners, skoro gra się sprzedała słabo? Sprzedaż DLC przynajmniej na Steam wygląda na znikomą.
    Michał Mielcarek: Podpisaliśmy umowę na produkcję DLC jeszcze przed wydaniem Serial Cleaners. Spółka miała zapewnione finansowanie od wydawcy, po którego stronie był marketing. My ze swojej pracy wywiązaliśmy się całkowicie i zgodnie z planem.
  • anti: Czy może Pan potwierdzić, bez zdradzania szczegółów, że Draw Distance będzie miało jakikolwiek udział w zyskach ze sprzedaży projekt Onyx?
    Michał Mielcarek: Mogę tylko powiedzieć, że dążymy do takiej sytuacji, w której będziemy mieli udział w zyskach ze sprzedaży każdej tworzonej przez nas gry.
  • anti: Projekt Atlas - czy to kontynuacja projektu Emu? Czy spółka ma pieniądze i zasoby, aby jednocześnie 3 gry w produkcji?
    Michał Mielcarek: Emu to wewnętrzne oznaczenie na nieskonkretyzowany projekt. Proszę przyjąć, że spółka pracuje nad grami o nazwach Onyx, Atlas i Cardinal. Wewnętrznie ustalimy na ile wykorzystamy w nich to, co wytworzyliśmy w Emu. Na pytanie o finansowanie już odpowiedziałem.
  • anti: W drugiej połowie roku spółka zwalniała, ze względu na ciężką sytuację, teraz znowu chce zatrudniać... Jak to interpretować?
    Michał Mielcarek: W drugiej połowie roku część załogi kończyła współpracę ze studiem ze względu na zakończenie produkcji Serial Cleaners. W takich momentach ludzie szukają nowych wyzwań i chcą sprawdzić się w innych warunkach. Tak dzieje się w większości spółek growych. Obecnie szukaliśmy pojedynczych osób na stanowiska, które potrzebowaliśmy zapełnić. Będziemy zatrudniali, gdy zapewnimy finansowanie dla konkretnych projektów. Nasz plan się nie zmienia - chcemy dążyć do produkcji gier jakości AA. Jednocześnie dbamy o to, żeby nasze gry były rozbudowane pod względem rozgrywki. Nie tworzymy ładnych interaktywnych filmów, tylko gry z krwi i kości.
  • anti: Czy realizacja planów (Cardinal, Onyx, Atlas) jest możliwa bez emisji akcji?
    Michał Mielcarek: Będziemy tworzyć te projekty przy finansowaniu ze strony partnerów (obecnych lub przyszłych). Ubiegamy się również o duże dofinansowanie na lata 2024-2026.
  • anti: Jak daleko jest do recoup kosztów wydawcy Serial Cleaners? Szacunkowo?
    Michał Mielcarek: Informacja o tym znalazła się w sprawozdaniu finansowym za pierwszy kwartał 2023 roku. Do tej pory zwróciło się ok. 16,5% z całościowego budżetu (gra + DLC + marketing).
  • anti: Ile osób jest planowane do projektu Atlas jak produkcja ruszy pełną parą?
    Michał Mielcarek: W zamyśle jest to nasz największy i najdroższy projekt. Na podstawie założonych prac przewidujemy, że może to być nawet 40 osób.
  • anti: Zapytam bez owijania w bawełnę: dlaczego inwestorzy mają zaufać, skoro spółka jest na granicy płynności finansowej?
    Michał Mielcarek: Pytanie jest jak najbardziej zasadne. Myślę, że coraz częściej będzie zadawane w kontekście wielu Spółek z tego sektora. Jeśli chodzi o Draw Distance, to za nami przemawiają nasze dokonania, doświadczenie, plany na przyszłość, obrany kierunek, a także projekty w toku. To nie jest spółka, która została założona, bo był projekt do zrobienia. Często podkreślam, że wielkie sukcesy w tej branży rzadko są efektem "złotego strzału". CD Projekt RED odniósł spektakularny sukces już z trzecim Wiedźminem, ale to raczej wyjątek. Zazwyczaj na sukces trzeba długo pracować. Angry Birds było 52. grą Rovio. FromSoftware stworzyło 49 gier przed Demon's Souls, a później przez 13 lat rozwijało formułę "soulslike", zanim na rynek trafił Elden Ring, będący podsumowaniem ich dokonań. Dying Light to prawie 30. gra Techlandu, który istnieje już ponad 30 lat. Housemarque robił gry od 1996 roku (a wcześniej jako Bloodhouse od 1993) i dopiero po 25 latach stworzyli Returnal, który przekonał Sony do zakupu studia. Ten cały wywód można sprowadzić do tego, że budujemy firmę i szukamy finansowania na projekty, które rozwijają nasze dotychczasowe umiejętności.
  • inwestor GPW: Witam, czy DDI planuje emisję akcji? Jak wygląda sytuacja finansowa i plan na spłatę kredytów?
    Michał Mielcarek: Emisję akcji stale bierzemy pod uwagę, ale na ten moment nie mamy planu pozyskiwania środków w ten sposób. Część spłaty kredytów przypada na ten rok i będzie spłacona zgodnie z planem. Finansowanie spółki na ten moment jest zapewnione dzięki wpłatom z obecnych produkcji, ostatniej płatności za projekt GameInn 2 oraz sprzedaży poprzednio wydanych tytułów.
  • Gość: Co z serialem animowanym Sony na podstawie gry Serial Cleaner?
    Michał Mielcarek: Rozmowy z Sony zostały zakończone jeszcze w trakcie pandemii. Ale mogę zapewnić, że kontaktują się z nami inne firmy w temacie wykorzystania tego IP. Rozmawiamy o różnych formach, w tym animacji. Mam nadzieję, że wkrótce będziemy mogli podzielić się szczegółami.
  • inwestor_2k: Atlas ma kosztować 3 mln. Skąd będą pochodzić te środki?
    Michał Mielcarek: Tak jak wspomniałem wcześniej, będziemy tworzyć te projekty przy finansowaniu ze strony partnerów (obecnych lub przyszłych). Ubiegamy się również o duże dofinansowanie na lata 2024-2026.
  • Maciej: Co nie wypaliło przy promocji Serial Cleaners. Dlaczego ten tytuł tak słabo wypadł?
    Michał Mielcarek: W większości odpowiedź na te pytanie padła podczas prezentacji. Rozmawiamy z wydawcą na ten temat, czekamy na kolejne wyniki sprzedażowe i plany wyprzedażowe. Recenzje gry są bardzo dobre, tytuł został doceniony również ze strony artystycznej, otrzymaliśmy tydzień temu nagrodę Digital Dragons. Mamy nadzieję, że tytuł podąży śladem pierwszej części i będziemy mogli liczyć na długi ogon sprzedażowy.
  • Gość: Co dalej z serią Serial Cleaners? Sequel się nie sprzedał. DLC, które niedawno zadebiutowało również. Macie jakieś pomysły na tą serię?
    Michał Mielcarek: Oczywiście, jest to seria bliska studiu i nam. Zainteresowanie samym IP jest bardzo duże, chociażby ze strony Hollywood i innych partnetrów. Na ten moment Serial Cleaners i dodatek spiął produkcję tej części i na pewno musimy czekać na kolejne wyniki sprzedaży.
  • Torop: Skąd weźmiecie finansowanie na najbliższy rok? Co z grą dla Paradoxu. Patrząc na raport to wygląda na to, że gra jest właściwie porzucona od wielu miesięcy.
    Michał Mielcarek: Informacje na temat projektu Cardinal podaliśmy podczas prezentacji, mam nadzieje że udało znaleźć się tam odpowiedź. Odpowiedzi na pytania związane z finansowaniem również zostały udzielone.
  • Gość: W ostatnim czasie PlayWay sprzedawał swoje spółki portfelowe. Czy w Waszym przypadku widzicie realne ryzyko sprzedaży akcji przez Bloobera, czy ostatnie nawiązanie współracy przy jednym z projektów jest nowym otwarciem i Bloober będzie aktywnym inwestorem, który nie zamierza wychodzić z inwestycji?
    Michał Mielcarek: Naszym zdaniem bardzo różni się to, w jaki sposób Bloober Team i PlayWay prowadzą swoje biznesy. Mamy nadzieję, że nawiązanie współpracy to dla wszystkich dobry sygnał. Tak jak mówiłem podczas prezentacji współpraca idzie bardzo dobrze. Chcemy być ważnym partnerem dla Bloober Team.
  • Gość: Jak wygląda kwestia wykorzystania technologii i assetów w kolejnych produkcjach, jeżeli zostały one wypracowane w projektach finansowanych zewnętrznie?
    Michał Mielcarek: Zabezpieczamy możliwość używania przede wszystkim technologii (z assetami sprawa jest trochę bardziej skomplikowana) w naszych kolejnych produkcjach, przy okazji negocjowania umów. Nie ma możliwości, żeby było inaczej. Umów, które zabraniałyby nam wykorzystywanie wypracowanej technologii zwyczajnie nie podpiszemy. Ale też nie spotkaliśmy się do tej pory z taką, więc chyba nie jest to standardem w branży.
  • Sebastian: Jak wygląda kwestia zatrudnienia - wspomniał Pan o 40-osobowm zespole. Czy nadal notujecie więcej odejść niż przyjęć?
    Michał Mielcarek: W tym roku odeszły od nas dwie osoby, a przyszły cztery. Nie spodziewamy się odejść w dalszej części roku.
  • Gość: Jakby miał Pan podsumować obecną sytuację spółki, jakie są trzy największe wyzwania w tym momencie, z czym musicie sobie poradzić ?
    Michał Mielcarek: 1. Zabezpieczenie finansowania dla projektów to nasz główny priorytet.
    2. W przypadku podpisania umów - spięcie produkcji trzech gier (przede wszystkim wzmocnienie kadry zarządzającej). Przeżyliśmy już zbyt szybki wzrost, który spowodował liczne problemy. Musimy lepiej radzić sobie z takim wyzwaniem.
    3. Zwrot kosztów wydawcy Serial Cleaners - nie możemy czekać z założonymi rękoma, musimy aktywnie wspierać 505 w zwiększaniu sprzedaży gry i wymagać od nich proaktywnej postawy.
  • Gość: Dlaczego Pana zdaniem te wspomniane sukcesy i nagrody gier nie przekładają się na kurs akcji? Kilkanaście baniek to niska wycena nawet jak na startupy w crowdfundingu.
    Michał Mielcarek: Z zasady nie komentuję kursu Spółki. Każdy sam może porównać nasze osiągnięcia z tym, co robią inne spółki o podobnej wycenie. Przyznaję, że nie wszystko nam się udaje, miewamy potknięcia i na pewno nie pomagają pożyczki/kredyty, czy ogólnie pojęty brak spokoju finansowego. Przede wszystkim nie mamy spektakularnego sukcesu sprzedażowego. Dopóki takiego nie będzie, przekonanie inwestorów do Draw Distance zawsze będzie dla nas dużym wyzwaniem. Natomiast na pewno mamy solidne podstawy do tego, żeby taki sukces osiągnąć. Inna sprawa, że kurs akcji spółek na NewConnect to temat rzeka. Widzieliśmy już spore wahania wywołane pojedynczymi transakcjami. Ale tak jak mówię, nie jest moim zadaniem komentowanie kursu.
  • Gość: Czy realizujecie teraz jakiś projekt z dofinansowaniem? Czy istnieje ryzyko cofnięcia tego finansowania tak jak w Vivid Games ?
    Michał Mielcarek: Wczoraj komunikowaliśmy o wpłynięciu ostatniej transzy związanej z projektem B+R realizowanym w ramach GameINN. Tym samym ten projekt został zakończony. Nie wnioskowaliśmy o dofinansowanie z tzw. "Szybkiej Ścieżki" pod koniec 2022 roku, a to właśnie z tego programu finansowanie dla Vivid Games zostało wycofane. Dużym problemem jest to, że nie wiadomo czy w ogóle były podstawy prawne do podjęcia takiej decyzji. Ta sytuacja wygląda co najmniej dziwnie. Obserwujemy uważnie, w jaki sposób zostanie rozwiązana. Złożyliśmy wniosek o finansowanie z programu SMART Feng na lata 2024-2026 i obecnie wnioski są rozpatrywane.
  • Michał Mielcarek: Serdecznie dziękuję za udział w spotkaniu i za wszystkie pytania. Zachęcam do dalszego obserwowania Draw Distance. Życzę dobrego dnia. Do zobaczenia.
  • Moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
zmvqrwni
witujbzg
gdubzlhw
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
dvaiomeq
phnglkhs
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
333
strefa niepewna BB B
105
strefa zagrożona CCC D
202

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 05.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat