-
moderator: Witam na czacie z Grupą The Dust: Jakubem Wolffem, prezesem zarządu The Dust, Krzysztofem Wagnerem, CEO Two Horizons oraz Michałem Ojrzyńskim, CEO Game Island.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Grupa The Dust: Dzień dobry, bardzo dziękujemy za udział w webinarze. Przez najbliższą godzinę będziemy dla Państwa dostępni podczas czatu. Zachęcamy do licznego zadawania pytań.
-
Prawilny Inwestor: Czy spółka THD lub spółki zależne planują w najbliższym czasie emisje akcji (inne, niż te związane z programami motywacyjnymi)?
Grupa The Dust: Na ten moment nie planujemy przeprowadzać emisji.
-
Gracz_i_inwestor: Szanowni Panowie,
kiedy przybliżona data premiery gry? Prawdopodobne okienko czasowe? Deadline?
pozdrawiam serdecznie
Grupa The Dust: W minionym kwartale wszystkie zakładane cele projektowe dotyczące Inkwizytora zostały osiągnięte, a produkcja gry na motywach twórczości Jacka Piekary została zaprezentowana wydawcom. Planujemy ukończyć prace nad grą do końca 2022 roku. Premierę przewidujemy w 2023 roku.
-
Gość: Kiedy poznamy wydawcę gry Inkwizytor?
Grupa The Dust: W Q1 rozpoczęliśmy rozmowy z zagranicznymi wydawcami. Umowę wydawniczą Inkwizytora zamierzamy podpisać w Q3 2022 roku, o czym poinformujemy stosownym komunikatem.
-
Gość: Program motywacyjny na kolejne trzy lata zakłada średnio 7 mln zł zysku brutto rocznie. Tymczasem kapitalizacja rynkowa spółki wynosi niewiele więcej niż chcecie w tym okresie zarobić. Czy to rzeczywiście realny cel? Dlaczego rynek tego nie wycenia?
Grupa The Dust: W najbliższych latach planujemy premiery kilku tytułów w grupie. Jako zarząd chcemy wyznaczyć sobie cele ambitne. Jednocześnie te wyznaczone cele są jak najbardziej możliwe do realizacji. Podkreślamy jednocześnie, że na dzień 06.06.2022 program motywacyjny nie został jeszcze przyjęty przez WZA.
-
Szymek90: Czy premiera Inkwizytora odbędzie się w tym roku?
Grupa The Dust: Premierę Inkwizytora planujemy na 2023 rok.
-
Okularnik: Czy wersja beta wersja hotel renovatora bedzie dostepna na steam dla graczy podobnie jak bylo demo? Jesli tak, to mniej wiecej kiedy?
Grupa The Dust: Wersja beta Hotel Renovatora nie będzie dostępna na Steam dla graczy. Skupiamy się na dostarczeniu graczom finalnej wersji gry.
-
Gracz_i_inwestor: Szanowni Panowie,
jaka będzie szacunkowa cena gry? Czy planowana jest przedsprzedaż i kiedy np. w okresie przedswiątecznym? Kiedy odpalacie największy marketing?
pozdrawiam serdecznie
Grupa The Dust: Nie planujemy przedsprzedaży Inkwizytora. Cena gry zostanie podana bliżej terminu premiery. O działaniach marketingowych będziemy również informować bliżej wydania gry.
-
gamedev freak: Jaki jest sens iść teraz na giełdę przy takim sentymencie do branży? Jesli nie ma się hulających, dochodowych gier w portfolio, to los notowań jest przesądzony, co widać na przykład po ostatnich debiutach
Grupa The Dust: Zgadzamy się z tą tezą, dlatego planujemy debiuty giełdowe bliżej premier gier lub już po premierach.
-
IA: 1) Czy spółka zamierza pojawić się na Gamescom żeby promować swoje gry?
2) W sieci jest dużo komentarzy po opublikowaniu trailera krytykujących grafikę w Inkwizytorze czy w finalnej wersji gry możemy spodziewać się poprawionej grafiki?
3) Czy kolejne symulatory też chcecie wydawać wraz z wydawcą czy spróbujecie sami wydawać, żeby większość zysku zostawała w spółce?
4) Czy bierzecie pod uwagę wydanie Inkwizytora z wydawcą, który zwróci wam na starcie koszty poniesione na produkcję gry w zamian za mniejsze procentowo zyski po zwrocie kosztów ze sprzedaży?
Grupa The Dust: W tym roku Grupa The Dust nie będzie na targach Gamescom, natomiast zamierzamy pojawiać się na innych targach branżowych, żeby prezentować nasze tytuły, ponieważ zależy nam na utrzymywaniu kontaktu z graczami i otrzymywaniu od nich feedbacku. Odnosząc się do gameplay trailera - cały czas pracujemy nad Inkwizytorem i będziemy udoskonalać ten tytuł. Po zaprezentowaniu materiałów widzimy bardzo duże zainteresowanie Inkwizytorem i co najważniejsze - wiemy jakie elementy rozgrywki musimy jeszcze udoskonalić. Umowa z wydawcą będzie gwarantowała częściowy zwrot kosztów.
-
Gość: Kiedy spółki zależne zadebiutują na giełdzie? Kiedy inwestorzy, którzy wzięli udział w emisjach akcji będą mogli nimi handlować?
Grupa The Dust: Zależy nam na debiucie w możliwie optymalnym momencie, aby maksymalizować wartość giełdową poszczególnych spółek. Jesteśmy w stałym kontakcie z domami maklerskimi, z którymi ustalamy strategię i termin debiutu. Z powodu słabej koniunktury w segmencie gamedev, planujemy debiuty bliżej premier naszych gier lub nawet po premierach.
-
Marek : Czy nie zabraknie Wam pieniędzy na dokończenie gier. Mam tu na myśli Inqusitor, symulator HR i Airport oraz Serum. Która gra będzie wydana jako pierwsza by w końcu pierwsze pieniądze zasiliły budżet firmy
Grupa The Dust: Dla projektu Hotel Renovator mamy zapewnione finansowanie do końca produkcji - zgodnie z podpisanym w lutym deal memo finalna umowa z Focus Entertaiment zostanie sfinalizowana w czerwcu bieżącego roku. Zgodnie z przyjętą strategią pozostałe projekty również będą finansowane w ramach współpracy z wydawcami. Zarządy The Dust i spółek zależnych są w trakcie rozmów z zagranicznymi partnerami odnośnie Serum oraz I, the Inquisitor. W najbliższym czasie planujemy również rozpocząć rozmowy dotyczące kolejnych projektów w grupie.
-
Gość: Czy któraś ze Spółek z Grupy planuje dodatkowe rundy emisji akcji?
Grupa The Dust: W marcu bieżącego roku zamknęliśmy rundy inwestycyjne dla Game Island SA oraz 4Knights SA, co pozwoliło nam zabezpieczyć bieżące finansowanie projektów. Na tę chwilę żadna ze spółek nie planuje kolejnych emisji.
-
Okularnik: Na slajdzie z hotel renovatora widnieje rok 2023 jako zakonczenie, a Pan Krzystof powiedzial, ze wersja na PC bedzie zakonczona w tym roku. Kiedy zatem bedzie premiera gry na PC?
Grupa The Dust: Data premiery gry zarówno w wersji na PC jak i w wersji na konsole zostanie ogłoszona w późniejszym terminie wspólnie z wydawcą.
-
Gość: Czy macie pomysł na monetyzację IP poza sprzedażą gier? Coraz częściej równolegle do gier tworzone są np. seriale i to nie tylko dla największych hitów jak Wiedźmin czy Cyberpunk. Może macie inne pomysły? Czy macie do tego prawa?
Grupa The Dust: Zgodnie ze strategią skupiamy się na produkcji gier. Oprócz pełnych wersji naszych tytułów planujemy również produkcję dodatków (DLC).
-
investor: Dzien dobry, w ESPI pojawilo się info odnośnie nowych informacji nt Inkwizytora. Kurs podskoczył, ale tylko na krótko. W zasadzie jest niżej niż przed komunikatem. Jak Panowie to skomentują?
Grupa The Dust: Jak wszyscy wielokrotnie podkreślaliśmy stawiamy na jakość naszych produkcji, a prace nad tytułami, w tym rozmowy z wydawcami, idą zgodnie z planem. Niezależnie od aktualnej sytuacji na rynku kapitałowym z optymizmem myślimy o kolejnych miesiącach.
-
Gość: Czy któraś ze spółek rozważa selfpublishing któregoś z tytułów, czy zawsze będziecie stawiać na zewnętrznego wydawcę?
Grupa The Dust: Jak najbardziej rozważamy self publishing w momencie, gdy będziemy dysponowali wystarczającymi środkami finansowymi na pokrycie kosztów marketingu oraz wystarczającymi kompetencjami w zakresie globalnej promocji naszych tytułów.
-
Gość: Jaki jest budżet produkcyjny Inkwizytora? Ile osób nad nim pracuje?
Grupa The Dust: Budżet produkcyjny jest utrzymywany na tym samym poziomie i wynosi około 8 mln złotych. Nad projektem pracuje, w zależności od okresu, około 30 osób.
-
Gość: Czy planujecie jednoczesną premierę Inkwizytora na PC i konsolach?
Grupa The Dust: Tak, planujemy jednoczesną publikację na wszystkich 3 platformach.
-
Gość: Jaki orientacyjnie revshare z I, the Inquistor zostanie w Grupie THD biorąc pod uwagę fakt udziału Inwestora, Piekary, potencjalnego Wydawcy itd.? Czy będzie to powyżej 20 procent?
Grupa The Dust: Prowadzimy obecnie rozmowy z wydawcami, w związku z czym na tym etapie nie komentujemy żadnych kwestii związanych z wydawcą I, the Inqusitor.
-
Gość: Czy studio Juice nadal jest odpowiedzialne za produkcję trailera do gry I, the Inquisitor czy ta umowa została zerwana?
Grupa The Dust: Umowa jest w mocy, a kompetencje studia Juice planujemy wykorzystać po podpisaniu umowy z wydawcą.
-
Gość: Na koniec 03/2022 w Grupie pozostał ok.1 mln zł gotówki. W ostatnim kwartale w Grupie ubyło ok. 750 tys. zł gotówki. Skąd Grupa zamierza zapewnić środki do bieżącej działalności na 2-4Q 2022?
Grupa The Dust: W marcu 2022 roku zamknęliśmy rundy inwestycyjne dla spółek Game Island i 4Knights na łączną kwotę 1 mln złotych - kapitał zgodnie z umowami inwestycyjnymi wpłynie do spółek do końca czerwca. Development projektów jest również finansowany w ramach współpracy z Wydawcami. Zarządy The Dust i spółek zależnych są w trakcie rozmów z zagranicznymi partnerami odnośnie Serum oraz I, the Inquisitor. W najbliższym czasie planujemy również rozpocząć rozmowy dotyczące kolejnych projektów w grupie.
-
Konrad W: czy The Dust samodzielnie wyda wszystkie gry czy szukacie nowych wydawców?
Grupa The Dust: Rozważamy self publishing dla danego tytułu w momencie, gdy będziemy dysponowali wystarczającymi środkami finansowymi na pokrycie kosztów marketingu oraz wystarczającymi kompetencjami w zakresie globalnej promocji naszych tytułów.
-
Marek: Czy jest szansa na poprawienie grafiki w Inqusitor zwłaszcza w elemencie postaci/twarzy. Tak jak otoczenie wygląda dobrze, tak postacie wyglądają trochę słabo.
Grupa The Dust: Stale pracujemy nad tym elementem gry, w finalnej grze z pewnością postaci będą lepiej się prezentowały. W obecnym momencie dla studia i gry najważniejsze było stworzenie systemów oraz ciekawego gameplayu, który prezentowaliśmy wydawcom.
-
Gość: Jakie korzyści wynikają z wydzielania spółek w grupie? Czy nie lepiej byłoby mieć wszystkie zespoły w jednej spółce, elastycznie przesuwać kapitał ludzki i pieniądze, przejrzyście raportować wyniki itd. ?
Grupa The Dust: Transparentnie komunikujemy się z graczami i inwestorami. Dzięki wydzieleniu studiów zależnych w jasny sposób budujemy komunikację z graczami i z inwestorami, specjalizując się w poszczególnych segmentach produkowanych przez nas gier. Wierzymy, że dla wielu inwestorów jest korzystne, że mogą wybrać, w który segment gier inwestują. Wydzielenie studiów zależnych nie ma wpływu na przejrzystość wyników czy sprawność działania całej grupy. Jednocześnie współdzielimy pomiędzy wszystkie spółki dział marketingu, który stale buduje swoje kompetencje oraz pion administracyjny.
-
pl: Jakiego typu gry strategiczne planuje produkować 4 Knigcht ? Jaka mechanika epoka i rodzaj rozgrywki? Bardziej herosy europa universalis cywilizacja suden strike czy setlersy? Czy jeszcze zupełnie inna koncepcja i pomysł ?
Grupa The Dust: Pierwszą produkcję upublicznimy na początku przyszłego roku, wtedy też będziemy mogli powiedzieć więcej o planach rozwoju studia i jego pierwszego tytułu.
-
Mateusz: Dzień dobry, czym było spowodowane wypuszczenie trailera Inkwizytora przed podpisaniem umowy z właściwym Wydawcą?
Grupa The Dust: Współpraca z IGN wymusza na spółce dotrzymanie pewnych terminów i jednym z nich była publikacja gameplay trailera Inkwizytora. Po publikacji materiałów otrzymaliśmy bardzo pozytywny feedback nie tylko od społeczności ale również od globalnych wydawców.
-
Gość: I, the Inquisitor - jaki to gatunek? Do jakiej gry można go porównać? Gothic? Assassins Creed?
Grupa The Dust: Celujemy w gameplay na pograniczu gry Action Adventure z elementami detektywistycznymi. Fani gry Gothic oraz Assassins z pewnością odnajdą w inkwizytorze jakieś cechy wspólne produkcji.
-
Gość: Two Horizons posiada zespół 12-osobowy, jak wygląda to w GI i 4Knights? Czy te zespoły pracują nad swoimi grami niezależnie czy są przerzucane pomiędzy spółkami?
Grupa The Dust: Każda ze spółek ma niezależne zespoły produkcyjne, które pracują nad konkretnymi projektami. Obecnie w Grupie The Dust pracuje ponad 50 osób, do końca roku zatrudnienie może osiągnąć około 70 osób zgodnie z naszymi przewidywaniami.
-
Gość: Co jest dla was kluczowe w umowie z wydawcą dla Inkwizytora? Na jakie aspekty przede wszystkim patrzycie?
Grupa The Dust: Kluczowym elementem dla rozwoju grupy jest zachowanie IP do każdego tytułu, który planujemy wydać w ramach współpracy z wydawcą. Jeżeli widzimy szanse na zachowanie IP z pewnością z tego skorzystamy. Kolejnymi elementami, na które zwracamy uwagę to podejście do marketingu, doświadczenie w danym segmencie gier, umiejętność oszacowania kosztów wewnętrznych wydawcy, które jak wiemy również produkcja gry będzie musiał odrobić. Na samym końcu oczywiście zwracamy uwagę na revshare, który pozostanie dla studia.
-
Grupa The Dust: Bardzo dziękujemy za tak liczny udział w czacie. Staraliśmy się odpowiedzieć na możliwie jak najwięcej pytań. Gdyby pojawiły się jeszcze jakieś dodatkowe kwestie, których nie poruszyliśmy zachęcamy do kontaktu poprzez adres office@thedust.pl
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty w ramach ósmej edycji projektu #GamingNaGiełdzie