Krzysztof Kostowski, prezes zarządu PlayWay: Nie mamy strategii wyjścia z podmiotów, w których jesteśmy akcjonariuszem - czat inwestorski - StockWatch.pl - portal informacyjno-analityczny poświęcony inwestycjom na polskiej giełdzie i rynkach globalnych.
AD.bx ad0a
StockWatch.pl
AD.bx ad0b

Krzysztof Kostowski, prezes zarządu PlayWay: Nie mamy strategii wyjścia z podmiotów, w których jesteśmy akcjonariuszem

Dyskusja odbyła się dnia: 21.03.2019, godziny 15:00
Krzysztof Kostowski, prezes zarządu PlayWay: Nie mamy strategii wyjścia z podmiotów, w których jesteśmy akcjonariuszem Krzysztof Kostowski, prezes zarządu PlayWay SA
PLAYWAY
W czwartek 21 marca o godz. 15:00 rozpocznie się czat z Krzysztofem Kostowskim, prezesem zarządu PlayWay SA. Tematem spotkania będą plany rozwoju spółki.

PlayWay jest polską spółką akcyjną założoną w 2011 roku, z siedzibą w Warszawie, która jest jedną z największych w Polsce firm tworzących gry wideo na najpopularniejsze platformy sprzętowe (PC/PS4/Xbox1/iOS/Android).

Spółka tworzy Grupę kapitałową PlayWay, w której skład wchodzi obecnie Spółka oraz kilkanaście podmiotów zależnych lub powiązanych ze Spółką.

Spółka posiada obecnie 44 zespoły deweloperskie odpowiadające za powstawanie ponad 60 gier. Działalność na tak szeroką skalę, możliwa jest dzięki stworzonej przez Spółkę, unikalnej formule współpracy z zespołami, dającą im dużą swobodę działania i samodzielność, ale przy zachowaniu koniecznej kontroli jakości i przy pełnym wsparciu produkcyjnym, marketingowym i wydawniczym. PlayWay współpracuje z doświadczonymi, dużymi studiami deweloperskimi oraz znanymi w branży twórcami, ale też od lat inkubuje młode, początkujące zespoły, zapewniając im miejsce do pracy i rozwoju w wyjątkowym kampusie mieszczącym się w podwarszawskim Hornówku (gmina Izabelin).Spółka może się pochwalić globalnymi sukcesami sprzedażowymi w postaci m.in serii Car Mechanic Simulator. Przy tej produkcji Spółka nawiązała współpracę z najsłynniejszymi światowymi producentami samochodów luksusowych, takich jak: Mercedes-Benz, Maserati, Bentley, Pagani, DeLorean.

Firma znana jest również z produkcji takich gier jak Hard West (wyprodukowana przez CreativeForge Games S.A.), Farm Expert czy The Way. PlayWay pochwalić się może także ponad 12 milionami pobrań swoich gier na platformach mobilnych (m.in. Car Mechanic Simulator 2014 Mobile, Diner Mania, Farm Fix, Truck Fix), oraz rekordową na polskim rynku ilością 5-ciu udanych akcji crowdfundingowych (na platformie KickStarter).

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na kolejnym czacie inwestorskim w ramach GAMING WEEK w StockWatch.pl. Dziś gościmy Krzysztofa Kostowskiego, prezesa PlayWay, czyli drugiej największej spółki gamingowej notowanej na GPW.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać o 15:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony.
  • Krzysztof Kostowski: Dzień dobry, zapraszam do zadawania pytań. Nie odpowiem na prognozy zysku czy pytania skierowane do spółek zależnych, ale na wiele innych pytań postaram się udzielić wyczerpującej odpowiedzi. Podziękowania dla StockWatch.pl za przygotowanie GAMING WEEK i zaproszenie nas do udziału.
  • Kris: Najbardzej wyczekiwana przez pana premia roku 2019.
    Krzysztof Kostowski: Nie mam jednej wyczekiwanej premiery, ale najbardziej liczę na Uboat, Bum Simulator, Cooking Sim, czy CMS X1/PS4.
  • Gall: Grupa PLW zaczęła poratowanie gier na system Android. Czy zyski z tego systemu spełniają oczekiwania jakie firma założyła "wchodząc" na Androida?
    Krzysztof Kostowski: Android jest w naszym zainteresowaniu od dawna. Już przy IPO raportowaliśmy miliony pobrań.
    Jeśli chodzi o zyski, to przychody kwartalne z najważniejszej gry CMS18 Android pokrywają nam development wszystkich mobilnych gier tworzonych w grupie.
  • Gall: Jaki procent biznesu stanowi obecnie platforma Nintendo Switch? Chodzi mi o elektroniczne platformy/kanały dystrybucji jak Steam, Android, Nintendo, ...
    Krzysztof Kostowski: W ujęciu kwotowym, Nintendo Switch to maksymalnie kilka procent przychodów w grupie.
    Mimo sukcesów na miarę spółek zależnych, przy wynikach głównych gier na Steam to mało istotne przedsięwzięcia. Ale każda kolejna premiera pokazuje, że dla małych zespołów jest to dobry kierunek, a niewykluczone, że za jakiś czas mogą trafić na sukces, który zmieni niejeden podmiot w dużo większe przedsiębiorstwo.
  • Gall: Ile procent gier jest produkowanych na platformie Unreal Engine 4? Czy planowane jest przeniesienie dystrybucji tych gier na Epic Games gdzie marża sklepu jest sporo niższa niż na Steam?
    Krzysztof Kostowski: Obecnie tylko kilka gier jest produkowanych na Unreal.
    Wybieramy głównie Unity, gdzie nie trzeba odprowadzać części zysku.
    Przypuśćmy, że House Flipper tworzony byłby na Unreal, to aż strach pomyśleć, ile trzeba by odesłać do licencjonodawcy silnika.
    Obecnie skupiamy się na współpracy ze Steam, bacznie obserwując rozwój platformy Epic Store.
  • Tehol: We the Revolution. Czy będzie jakieś wsparcie dla tej gry ze strony Playway, mimo że wydawcą jest Klabater? Pytanie 2 - czy prezes może zdradzić coś na temat kanałów dystrybucji gry Uboot (gra planszowa)?
    Krzysztof Kostowski: We the Revolution nie do końca pasuje do naszego gracza, który zapatrzony jest w symulatory.
    Wydawca prowadzi swoje działania, a my damy kilka wpisów na Facebook PlayWay w dniach blisko premiery.
    Dystrybucja planszowej gry Uboot będzie prowadzona przez wydawcę do partnerów, którzy wykażą zainteresowanie produktem.
  • Cahir16: Czy PlayWay rozważa zaistnienie ze swoimi nowymi produkcjami na pozostałych platformach poza Steam (np. na wyłączność)? Mam tu przede wszystkim na myśli Epic Games Store czy Discord Store.
    Krzysztof Kostowski: Nie planujemy obecnie wprowadzania naszych gier w inne sklepy niż Steam. Podstawę sprzedaży widzimy na platformie Valve, i tu głównie budujemy wishlisty i cross-promocje.
  • Cahir16: Jak sytuacja spółki zależnej CFG wpłynęła na kondycję PlayWay? Czy inne spółki mogą czuć się spokojne, że w razie "niepowodzenia", zostanie im udzielona pomoc?
    Krzysztof Kostowski: Sytuacja CFG nie wpłynęła na kondycję PlayWay. CFG obecnie przechodzi przez proces dostosowania do standardów panujących w grupie PLW. Jako akcjonariusz wielu spółek, PlayWay zawsze będzie starał się pomóc podmiotom, w których pojawią się problemy. Poza CFG, w przeciągu 18 miesięcy udzielona została pomoc wielu zespołom.
  • Cahir16: Czy spółka planuje konwersję swoich największych hitów na zbliżające się konsole nowej generacji?
    Krzysztof Kostowski: PlayWay nie ma długiej historii w produkcji i wydawaniu gier na konsole X1/PS4, ale obecnie staramy się nadrobić czas. Jeśli tylko zostaną ogłoszone nowe generacje konsol, a do naszych zespołów trafią konsole developerskie, to zapewne zaczniemy też tworzyć gry na te platformy.
  • Gość: Jakie są Pana oczekiwania sprzedażowe dotyczące gier Uboat i Cooking Simulator ?
    Krzysztof Kostowski: Nie prognozujemy, ani nie przewidujemy sprzedaży naszych gier. Mamy nadzieję, że wymienione gry podążą drogą 911 Operator, CMS18, Thief Simulator - dając sprzedaż 3 razy WishLista przed premierą, w kwartał.
  • PLWfan: Szanowny Panie Prezesie co dalej będzie ze spółką CFG - po rezygnacji zespołu odpowiedzialnego za ambitne produkcje Hard West i Phantom Doctrine dostaliśmy enigmatyczną informację że "w CFG pracują zespoły PLW" Co to oznacza? Ile aktualnie osób zajmuje się produkcją nowych tytułów w CFG, czy też aktywnośc spółki ma byc stopniowo wygaszana poprzez niezatrudnianie nowych osób i cięcia kosztów a a priorytetem działalności CFG ma być spłata zobowiązań wobec PLW.
    Krzysztof Kostowski: W sprawach informacji przekazywanych przez inne spółki giełdowe, najlepiej komentarz uzyskać u źródła. Publicznie dostępne były informacje o tym, że środki na kontach spółki mogą być mniejsze niż zobowiązania, a nie stanowi to fundamentu, który pozwoli utrzymać liczny zespół w dzisiejszych czasach.
    Do PLW zgłasza się wiele zespołów, a te które mają w planach gry taktyczne i strategiczne zapraszamy do rozmowy z zarządem CFG.
    Struktura CFG jest dostosowywana obecnie do standardów panujących w spółkach grupy PLW, a tematyka spłat pożyczek do PLW oraz innych akcjonariuszy jest przedmiotem umowy z lat poprzednich, za realizację której odpowiada obecny zarząd.
    Nie rozumiem też pytania o wygaszaniu aktywności spółki i nie zatrudnianiu ludzi. Zgodnie z raportami ze stycznia, z zespołu CFG odeszli wszyscy developerzy. Nowy zarząd rozpoczyna działalność od stanu zero developerów, więc jak można wygaszać, zespół którego nie ma?
    Dalsze raporty wspominają o nowych zespołach i staraniach zarządu w celu podpisania z następnymi developerami umów na kolejne edycje gier CFG. Dwa wewnętrzne zespoły CFG tworzą kolejne badania rynkowe, celem wprowadzenia do produkcji gier, które spotkają się z zainteresowaniem graczy.
  • Gość: Jak ocenia Pan potencjał sprzedażowy konsolowych (PS4, XBOX1), wydań gier playway, czy np. CMS18 sprawdzi się również na konsole ?
    Krzysztof Kostowski: Najczęstsze powtarzające się pytanie na naszym Facebook dotyczy daty premiery CMS18 na konsolę.
    Wiążemy duże nadzieje z tym tytułem, ale nie znamy potencjału sprzedażowego.
    Badając inne tytuły można jednak dojść do wniosku, że konsola w przypadku tego symulatora może dać znaczne przychody. Podstawowy cel to przygotować zespół developerski pod tworzenie kolejnych edycji równoległe na PC i konsole.
  • Gość: Witam Czy i kiedy wchodzi na giełdę wasza spółka zależna Simfabric ? Oraz jeśli wchodzi kiedy będzie można nabyć jej akcję przed debiutem ?
    Krzysztof Kostowski: Zapraszam do kontaktu z SimFabric. To bardzo kontaktowy podmiot i zapewne uzyska pan szybko pełną odpowiedz. Nie znamy terminu wejścia na giełdę.
  • Damodaran: Co stało za decyzję wyboru przez frimę Polyslash firmy Klabater jako wydawcy gry We. The Revolution? Dlaczego nie została wybrana firma Playway posiadająca w spółce Polyslash 56% udziałów?
    Krzysztof Kostowski: Przyciągamy do siebie liczne zespoły developerskie, bo dajemy dużo wolności wyboru. W wypadku CFG czy Polyslash zespoły wybrały innych wydawców. Staramy się jednak przekazać informację o sile naszego marketingu i zespoły coraz rzadziej rozpatrują możliwość wydania gier z innymi podmiotami.
  • Kris: Czy PlayWay ma konkurencje wśród polskich firm które mogą jej zagrażać. Jak tak to jaka( dotyczy to polskich producentów gier)
    Krzysztof Kostowski: O developerów zabiega obecnie większość firm produkujących gry i tu zapewne czujemy oddech konkurencji. Jeśli zaś chodzi o naszą wizję budowania kolejnych zespołów, tworzenia z małych firm większych przedsiębiorstw, pomagania im w sprzedaży i marketingu, aby dalej zostać w ich akcjonariacie na długo - to takiego modelu nie widziałem obecnie, więc i na ten moment nie czujemy się zagrożeni.
  • Gość: Jaka jest obecna struktura przychodów spółki przy podziale na rynek gier pc, konsole, segment mobilny ?
    Krzysztof Kostowski: PC to podstawa, która nam daje ponad 85 proc. przychodów. Wszystkie inne platformy to reszta. Mamy nadzieję, że premiery na konsole w tym roku zmienią tę proporcję.
  • SW-fan: Witam Panie Krzysztofie i nie odbierając chwały sukceu, gratuluję stworzenia największej piramidy gamingowej na GPW. Bez urazy to są fakty, które na razie grają na korzyść. Na tej zasadzie powstało też imperium Romana Karkosika, chodzi mi o mechanizm wielokrotnego sumowania wycenian tych samych akcji raz jako spółki-matki i raz jako spółki-córki gdy obie są notowane. Do tego dochodzi wielokrotne dyskontowanie tych samych gier, gdy matka jest współproducentem w córce. Inwestorzy powinni być świadomi, że de facto akcje PLW to instrumenty pochodne. Czy może Pan to skomentować i umotywować.
    Krzysztof Kostowski: Informacje o powiązaniu spółek są jawne i każdy akcjonariusz może sam wyciągnąć wnioski. Tworząc strukturę firm miałem na celu zapewnienie ekosystemu, który pozwolił rozwijać się spółkom z grupy PLW. Jak widać na przykładzie ULG, ECC czy Movie Games, obranie podobnej drogi i dywersyfikacja miała pozytywny skutek dla tych podmiotów.
    Nie przyświecał mi cel mechanizmu wielokrotnego sumowania. Było już kilka wewnętrznych analiz, które wskazywały, że tylko kilka naszych zespołów zależnych mogłoby na giełdzie mieć sumę kapitalizacji większą niż PLW. Ale nie wszystkie zespoły chcą być spółkami i nie wszystkie spółki chcą być giełdowe. To my się dopasowujemy do developerów.
    Gdyby głównym celem było wprowadzanie spółek z grupy PLW na giełdę, zapewne liczba naszych podmiotów byłaby znacznie większa niż obecne 4 plus PLW.
  • Gość: Dzień dobry. Jak na plany rozwojowe Play Way wpłyną dwa silne trendy na rynku gamingowym: 1. odejście od single player na rzecz klonów Fortnite czyli multi i coop. 2. wejście Google z usługą streamingową o dziwnej nazwie której nie mogę spamiętać, ale z pewnością za nim pójdą kolejni tj. Facebook i Amazon.
    Krzysztof Kostowski: W PlayWay podążamy swoją drogą, nie zawsze patrząc na trendy. Gdy Streaming, Multiplayer, VR i AR podbijały serca inwestorów, my robiliśmy mało modne gry single player - symulatory. Wyniki finansowe pokazują, że nasza droga może nieść za sobą korzyści finansowe. Zawsze patrzymy na nowe trendy, ale stąpamy wyjątkowo twardo po ziemi, mając przyzwyczajenia w już obranym kierunku.
  • af trader: Mam niejasne wrażenie że lepiej jest robić dwie gry, no może trzy, niż 60. Za to trzymać jakość, budować i wykorzystywać franczyzę, społeczność graczy i windować swoją markę jako rzetelnego domu produkcyjnego i wydawniczego rozumiejącego graczy. Przykładów jest kilka i same się narzucają. Proszę powiedzieć dlaczego wybrał Pan taką a nie inną drogę, nie oceniając, ale o bardzo niewielkich ambicjach i czysto finansowych pobudkach jak otwarcie mówią te czy inne zespoły.
    Krzysztof Kostowski: Jak pan słusznie zauważył kierują mną finansowe pobudki. Jestem prezesem spółki giełdowej, a akcjonariusze oczekują ode mnie coraz lepszych wyników finansowych niż wyjątkowo artystycznych gier. Plan na PlayWay wdrożyłem w 2011 roku i przedstawiłem podczas IPO w 2016 roku. Jest on cały czas taki sam. Inwestorzy mają wielki wybór w innych firmach w rynku gamedev, które tworzą 1-2 gry na kilka lat, i nie widziałem potrzeby tworzenia kolejnej spółki w tym samym stylu. Myślę, że mam swój oryginalny pomysł, który jednym inwestorom przypadnie do gustu a innym nie - mimo to na koniec dnia chyba chodzi o wyniki finansowe.
    Co do nawiązania do niewielkich ambicji naszych gier, to pozwolę sobie nie zgodzić się z tym. Liczba 4 milionów graczy oczekujących na WishList na zakup naszych gier może świadczyć o tym, że dostarczamy na rynek produkty, jakie klienci chcą kupić.
  • Zenon: Czy podany na Steam termin premiery gry Cooking Simulator (10 maja 2019) jest aktualny?
    Krzysztof Kostowski: Nie ma żadnej pewności, że ta lub inne premiery z grupy PLW, odbędą się na czas. Premiera gry zależy od wielu czynników, a my mamy już za sobą zbyt wiele premier, w których to termin premiery był ważniejszy od jakości gry.
  • Adam: Jak PlayWay ustosunkowuje się do zaprezentowanej przez Google nowej platformy Stadia, która umożliwia granie w gry zdalnie na serwerach Googla z każdego urządzenia? Czy jest to zagrożenie dla niektórych firm z grupy zajmujących się jedynie portowaniem innych tytułów?
    Krzysztof Kostowski: Wiele było już platform streamingowych i wiele pewnie jeszcze powstanie.
    Póki co dominacja konsol nie wydaje się zagrożona. W sytuacji zagrożenia firm portujące zapewne dostosują się i zaczną portować wszystkie gry na plaftormę Stadia, a potem zapewne tworzyć swoje produkcje.
  • Adam: Jaki jest powód przesunięcia premier tylu gier?
    Krzysztof Kostowski: Zasadniczo nie publikujemy gwarantowanych premier. W planie premier publikowanym u nas na stronie www można zobaczyć wstępne daty premier, które jak jasno zaznaczamy podlegają przesunięciom i zmianom. Jedyna pewna data premiery, to publikacja gry, a najlepsza miara jakości, to oceny graczy po premierze tytułu.
  • Gość: Czy Playway rozważa przejmowanie upadłych studiów i odświeżanie albo dokańczanie ich produkcji, na przykład Nicolas Games i Afterfall, albo CI Games i seria Sniper.
    Krzysztof Kostowski: Staramy się wchodzić we wszystkie przedsięwzięcia do jakich jesteśmy zapraszani oraz jakie pasują do naszego portfolio. Często ekipy upadających zespołów przychodzą do nas, a my staramy się założyć im nowe spółki i wybrać nowy kierunek.
  • topfawcet: Witam serdecznie. Jak dla mnie jest więcej pytań niż odpowiedzi. Agony wpadka, Dywizjon wpadka, CFG wpadka, Movie Games wpadka. Coraz trudniej będzie coś takiego zbalansować pojedynczymi sukcesami. Kickstarterów nawet nie skomentuję. Klabater. Osobiście nie widzę tutaj strategii ani taktyki innej niż seedowanie każdemu kto się rusza i kto jeszcze sam nie wpadł na wejście na giełdę, a potem sprzedawanie akcji na NC, niech inni się martwią. Proszę mnie wyprowadzić z błędu, wytłumaczyć po co i dlaczego to wszystko pan robi. Dziękuję.
    Krzysztof Kostowski: Nie do końca zgadzam się z Pana trybem rozumowania. Zacznijmy od początku:

    "Agony wpadka" - zainwestowaliśmy w zespół 1,17 mln zł kilka lat temu, obecnie firma jest samowystarczalna i dochodowa. Nie ma pożyczek ani innych zobowiązań, robi gry dla swojej klienteli.
    Myślę, że wiele zespołów i spółek marzy, aby już po swojej pierwszej produkcji być niezależnym od finansowania zewnętrznego.

    "Dywizjon wpadka" - gra tworzona w niskim budżecie, która główny zastrzyk finansowy otrzymała od wydawców detalicznych w Europie. Gra, która rozwinęła znacznie zespół zależny Atomic Jelly. Też nie uznałbym tego za porażkę, a normalną naukę zespołu developerskiego.

    "CFG wpadka" - inwestycja w akcje PLW w 2011 roku to 2 mln zł. Potem inwestycje licznych innych inwestorów. Mimo odejścia zespołu z firmy, która posiadała po 8 latach działalności zespołu więcej zobowiązań niż środków na koncie, a nowy zarząd stara się wprowadzać nowe pomysły i wyprowadzić firmę z kryzysu finansowego. Firma wprowadzona na giełdę przy wycenie 12 zł za akcję, z obecną ceną ponad 13 zł.

    "Movie Games wpadka" - nie wiem, gdzie Pan widzi wpadkę w Movie Games? Inwestycja PLW to ponad 1 mln zł, a po kilku latach studio wyceniane jest kilkanaście razy wyżej. Ciężko zarobek ponad 1000 proc. uznać za "wpadkę".

    "a potem sprzedawanie akcji na NC" - nie wiem dokładnie czego to się tyczy, ale PLW nie ma strategi sprzedawania akcji spółek z grupy. Spółki ULG, ECC, CFG, Movie nie były sprzedawane przez PLW.

    To, że pomagamy podmiotom spełnić ich cele, to nasza strategia szerzej opisana w prospekcie IPO.
  • Kal: Produkujecie duże ilości tanich symulatorów. Jaki gracz je wybiera?
    Krzysztof Kostowski: Gry trafiają do graczy casualowych, ale badając zainteresowania widać, że coraz więcej hardcore gamerów sięga po nasze produkcje.
  • Damodaran: Jak kształtuje się procentowy podział zysków pomiędzy PLW a ECC Games z tytułu portacji Car Mechanic Simulatot 2018 na Switch Nintendo?
    Krzysztof Kostowski: Niestety, nie mogę udzielić odpowiedzi na to pytanie.
  • Dingo: Zapowiedzieliście dwie produkcje na licencji Discovery: Alaskan Truck Simulator i Mythbusters. Co może nam Pan powiedzieć o tych grach i współpracy z Discovery?
    Krzysztof Kostowski: Zapowiedzieliśmy pewnie jeszcze kilka innych gier tworzonych z Discovery, a współpracę uznaję za udaną. Mimo że Gold Rush nie dostał oceny Positive na Steam, to wsparcie Discovery znacząco pomogło w sprzedaży tej gry.
  • Nihil_novi: Dzień dobry Panie Prezesie, gratuluję pomysłu biznesowego i tego jak spółka jest dotychczas odbierana. Chciałbym zapytać o plany rozwojowe - rdzeniem wydaję się w tym momencie gaming, ale chyba to nie jest już to co na początku? Spółka próbuje z VR-em, portowanie na konsole się rozwija, w Diesel Brothers ma być tryb wieloosobowy, widać gry mobilne i free-to-play. Koncepcje przyszłych produkcji sugerują, że spółka wnikliwie śledzi trendy. Pojawił się pomysł na planszówkę i pomysł na ściślejszą współpracę ze społecznością (w zakresie pomysłów na nowe gry). Czym grupa jeszcze zaskoczy? Czy grupa w przyszłości zamierza śmielej wychodzić poza tradycyjnie rozumiany gaming (produkcję gier komputerowych i konsolowych)?
    Krzysztof Kostowski: Gaming jest i będzie najważniejszy. Poszukiwania około growych możliwości zarobku na pewno będą. Obecnie pracujemy nad systemem płacenia pomysłodawcom nowych gier, aby wprowadzić nową falę kolejnych koncepcji dla naszych zespołów.
  • Nihil_novi: 1. W jakich krajach/regionach poza Polską szukacie zespołów deweloperskich? Jakie kierunki wydają się perspektywiczne? 2. Jakie widzi Pan możliwości w zakresie rozwoju kontynuacji produkcji gier opartych o popularne formaty TV? Może są prowadzone rozmowy z innymi stacjami telewizyjnymi?
    Krzysztof Kostowski: Polska to podstawa dla naszych poszukiwań nowych zespołów. Obecnie zaczęliśmy z nowym podmiotem poszukiwania zespołów na Ukrainie, gdzie już powstają pierwsze prototypy. Na razie o formatach TV nie chciałbym się wypowiadać. Cały czas to temat rozwojowy, który wraca do nas co kilka lat i zapewne kiedyś nas zaskoczy.
  • Topek: Jaką część zysku netto za 2018 rok zamierza Zarząd przeznaczyć na dywidendę?
    Krzysztof Kostowski: Tu nie planuję odstępstw od obranej polityki dywidendowej.
  • Trand: Powstaje nowa spółka od gier planszowych jakich tytułów gier można się spodziewać w pierwszej kolejności? Czy każda planszówka będzie miała przeprowadzoną kampanie na kikstarterze?
    Krzysztof Kostowski: Planowane jest stworzenie gry Hard West. Planszówki będą wprowadzane na Kickstarter.
  • Gość: Czy rozważacie wejście kapitałowe w gry przeglądarkowe?
    Krzysztof Kostowski: Nie wykluczamy założenia spółki, która tworzyłaby gry przeglądarkowe w oparciu o nasze udane produkcje.
  • Baron: Witam Panie Prezesie. Choć jesteście dość długo już na rynku to ja cały czas nie wiem jak Was postrzegać. Czy bardziej jako fundusz PE/VC czy zdywersyfikowanego producent i wydawcę gier. Jakie macie plany co do udziałów w spółkach takich jak Ultimate Games, czy Creative Forge? Macie tam jakąś strategię wyjścia?
    Krzysztof Kostowski: Nie jesteśmy i nie działamy jak fundusz PE/VC. Po pierwsze, fundusze działają z myślą sprzedaży akcji, a my nie. Fundusze przekazują środki oraz dają wsparcie mentorów. My powołujemy z reguły zespół do życia, wprowadzamy tam udane preprodukcje, marketingujemy, wydajemy, wprowadzamy na giełdę, jeśli taka jest wola zespołu i są ku temu podstawy, a potem pomagamy w kolejnej produkcji zostając w akcjonariacie. Nie mamy strategi wyjścia z podmiotów, w których jesteśmy akcjonariuszem.
  • Baron: Jeśli jednak bardziej czujecie się w roli twórcy i nadzorcy to jak realizujecie nadzór nad taką ilością spółek i studiów, nie mówiąc już o projektach i grach? Jak wygląda struktura zarządzania w spółce, ile jest stopni decyzyjnych pomiędzy zespołem deweloperskim a zarządem PlayWay?
    Krzysztof Kostowski: Zespoły mają dużo wolności. Jeśli po pierwszej fazie preprodukcyjnej nadajemy na podobnych falach, to dalej zespół przejmuje już PTC (PlayWay Testing Center), a my już przygotowujemy kolejny zespół do życia. Zespoły z grupy komunikują się bezpośrednio z zarządem spółki, a liczbę stopni pośrednich zredukowaliśmy do zera.
  • gracz: Jak wygląda obecnie proces developmentu gier? Po sytuacji z agony zostały wprowadzone zaostrzone testy weryfikacyjne i focusowe na grupach docelowych?
    Krzysztof Kostowski: Development prowadzony jest we współpracy z PTC (PlayWy Testing Center). Prosimy, aby zespoły wydawały gry dopiero po pełnej akceptacji przez PTC. Nie zawsze się to uda, ponieważ czasem będzie sztywny termin wydania, a developerzy z uwagi na posiadanych partnerów (np. Discovery) muszą zobowiązać się do terminu bliskiego z innym ważnym wydarzeniem (np. premiera sezonu Diesel Brothers).
  • Gość: Jak bardzo zmieniana jest mechanika gier, ich cechy charakterystyczne po przeportowaniu na konsole? Car mechanic byl dosc mocno krytykowany po porcie na nintendo, tracac swoje najwieksze atuty. Czy macie najpierw testy juz przeportowanej gry czy dajecie wolna reke firmie ktora sie tym zajmuje?
    Krzysztof Kostowski: CMS na Switch był portem z mobila. CMS konsola była tworzona długi czas przez zespół od CMS PC. Wiele miesięcy trwało dopracowanie grywalności typowo PC-towej gry pod potrzeby gracza konsolowego.
    Wierzymy, że zespół developerski dostosował grę w możliwie wysokim dopasowaniu pod sterowanie padem. Obecnie zakończyliśmy trzy procesy pre-certyfikacji sukcesem, a gra trafia właśnie do certyfikacji X1 i PS4.
  • Damodaran: Dlaczego Playway nie ujawnia liczebności Wishlist?
    Krzysztof Kostowski: Podajemy łączne sumy WishList Outstanding. Chwilowo nie podajemy dokładnych WishList kolejnych gier. Badamy regulaminy oraz "za i przeciw" takiemu przekazowi.
    Nie chcielibyśmy rozbudzać przed premierą oczekiwań związanych z niektórymi grami.
    Zależy nam, aby inwestorzy wyciągali wnioski z jakości produktu po jego wydaniu, bazując na opiniach graczy.
  • Gość: Czy i kiedy planują Państwo tworzenie większych tytułów?
    Krzysztof Kostowski: W PlayWay tworzymy gry małe i średnie. Nie wiem, czy i kiedy zmieni się ta zasada.
  • Gość: Spólka ma niski free float, czy nie zastanawiał się Pan nad emisją akcji dla inwestorów instytucjonalnych?
    Krzysztof Kostowski: Emisja nie jest planowana. Nie mamy celów emisyjnych.
  • Kuba: jakie spolki zalezne wejda w tym roku na gielde? i czy bedzie mozliwosc udzialu w ich ewentualnych ofertach ipo?
    Krzysztof Kostowski: Mamy nadzieję że w tym roku zobaczymy na giełdzie kilka podmiotów z grupy PLW, w tym Moonlit, Code Horizon czy Games Operators. Spółki posiadają swoich doradców i to oni będą przekazywać szczegóły odnośnie IPO w przyszłości.
  • Gość: Jaka część zgłoszonych pomysłów zostaje realizowana?
    Krzysztof Kostowski: Obecnie około 40 proc. pomysłów trafia do fazy produkcji.
  • moderator: Komunikat: Prosimy o cierpliwość. Pytań jest cała masa. Prezes Kostowski obiecał, że przedłuży czat i odpowie na więcej pytań.
  • Gość: Panie Prezesie, czy jest możliwość by raporty kwartalne/roczne były publikowane szybciej - najlepiej w pierwszych możliwych terminach, jak robią to niektórzy liderzy rynku?
    Krzysztof Kostowski: Nie ma takiej możliwości. Mamy ponad 40 podmiotów w grupie kapitałowej i nie udaje nam się publikować szybciej.
  • Gość: Czy planowane są kolejne dodatki do gry House Flipper, czy moze Pan powiedziec cos wiecej nt dalszego rozwoju i monetyzacji tej gry, ktora osiągnela niewątpliwy sukces sprzedazowy?
    Krzysztof Kostowski: Myślimy o dodatku Luxury House, który już przeszedł testy zainteresowania oraz o innych, które zapewne zespół Frozen District zapowie w przyszłości.
  • Tehol: Czy dla gry Uboat spodziewa się Pan tak wysokiej sprzedaży (3x wishlista w kwartał) już na etapie Early Acces?
    Krzysztof Kostowski: Nie prognozuję sprzedaży, ale miło by było, gdyby i tym razem ten przelicznik się sprawdził.
  • moje_analizy: jakieś nieporozumienie wkradło się w temacie Eic Store. Tan chodziło i silnik Unity link poniżej pokazuje podział zysków platforma/developer dla Steam i Epic https://www.epicgames.com/store/pl/about Jeśli silnik jest Unity to dla developerów jest 70% na Steam a na Epic aż 88% Czy PLW rozważa używanie do sprzedaży gier platformy Epic Store?
    Krzysztof Kostowski: PlayWay na razie skupia się na dostarczaniu nowych gier przez Steam. Zdajemy sobie sprawę, że gry na silniku Unreal są dystrybuowane z opcją 88-proc. dla deva, ale póki co nasza droga to większość zespołów na Unity, a platforma sprzedaży - Steam.
  • Wixa: Czy planujecie nawiązać współpracę z agencją IR?
    Krzysztof Kostowski: Nie planujemy. Naszym zdaniem najlepiej o naszej działalności wypowiadać się bezpośrednio, a jeszcze lepiej w postaci cyfr w raportach kwartalnych i rocznych.
  • Opcjoner: Czy będą gry oparte na krypto walutach ?
    Krzysztof Kostowski: Działamy w tym kierunku, ale nie daję gwarancji, że powstanie produkt. To preprodukcyjne działania.
  • PLWfan: Panie Prezesie co sie dzieje z premierami takich gier jak: Junkyard, Tank Mechanic, bardzo czekałem na CMS PS4. Czy powyższe premiery nie sa dla PLW ważne? Sporo materiałów ostatnio wypuszczaliscie z jankuarda. Co sie dzieje? To miała byc ważna premiera. Dziekuje z góry za odp. Pozdrawiam i zycze sukcesów.
    Krzysztof Kostowski: W JunkYard testerzy zgłosili niedobór tutoriali do tak złożonej gry.
    Obecnie budują się tutoriale, a potem jeszcze trzeba wszystko przetestować i zlokalizować, a potem znowu przetestować językowo. Zejdzie tu trochę czasu.
    Tank Mechanic - dołożenie kontentu.
    CMS PS4 już w certyfikacji.
  • Gość: Ilu łącznie developerów pracuje nad grami PlayWay?
    Krzysztof Kostowski: To wymaga dużej sondy w zespołach, spółkach zależnych i zespołach spółek zależnych. Wcześniejsze szacunki kierowały na 350 osób, ale po roku nie znam aktualnej liczby.
  • Gość: witam z jakiego powodu wyniki roczne zostaną tak późno przekazane ?
    Krzysztof Kostowski: Grupa to ponad 40 spółek zależnych i to komplikuje proces.
  • Gość: Mógłby Pan coś więcej napisać o rozwoju firmy na Ukrainie?
    Krzysztof Kostowski: Tu nie ma póki co powodów do otwierania szampana. Współpracujemy z kilkoma developerami. Spółka zależna dopiero buduje podstawy zespołów na przyszłość. Zapewne minie rok lub dłużej zanim zobaczmy pierwsze efekty.
  • Bouncy Bob: Panie Krzysztofie. Skoro dajecie wolność twórcom, to w takim razie pytanie brzmi w jaki sposób sprawujecie nadzór właścicielski?
    Krzysztof Kostowski: Nadzór prowadzi PTC. Zespoły muszą dostarczać kolejne milestone. I tu brak dostarczenia lub niska jakość daje nam podstawy do kontaktu z zespołem i próby ustalenia problemu oraz wizji jego rozwiązania.
  • Damodaran: Czy Playway w przyszłości planuje wydawać gry podmiotów zewnętrznych, w których nie posiada udziałów?
    Krzysztof Kostowski: Obecnie tym zajmują się spółki portujące. Temat badamy.
  • merfy: W jakich krajach za granica Polski planujecie zakłądać nowe spółki?Co skłoniło was do szukania nowych zespołów na wschodzie?Czy nie rozważaliscie stworzenia spółek na 2 największych rynkach tj. USA i w Chinach?
    Krzysztof Kostowski: Nie rozważamy tworzenia spółek w USA i Chinach. To są drogie kraje, jeśli chodzi o tworzenie gier. Ukraina zainteresowała nas z powodu zbliżonych cen do Polski oraz dużego rynku developerskiego.
  • Gość: Obecnie najbardziej ambitny projekt w PlayWay to...?
    Krzysztof Kostowski: Moim zdaniem Uboat, ale wskazuje dlatego, że obecnie żyjemy tym produktem. Możliwe, że w portfolio budują się ambitniejsze tytuły.
  • Bouncy Bob: Z tego co pokazuje np. ECC Games koszty portu na Androida są minimalne. Zatem Pana odpowiedź, że CMS pozwala pokrywać koszty innych produkcji nic nie mówi. Czy może Pan powiedzieć, że platformy mobilne to a) 0-5% przychodów spółki, b) 5-10% c) 10-20% d)więcej niż 20%
    Krzysztof Kostowski: Koszty tworzenia wszystkich gier mobilnych w grupie PlayWay nie są minimalne i tu mogło dojść do niezrozumienia. Platformy mobilne to 5-10 proc. przychodów spółki.
  • Bouncy Bob: Panie Prezesie, dlaczego Agony nie zostało wydane od razu w jakości Agony Unrated? Czemu jako współwłaściciel nie dopilnowaliście studia?
    Krzysztof Kostowski: Niestety, Madmind podjęło decyzję, aby wydać grę na PC i konsolę w jednym okresie. Konsola wymagała, aby złagodzić grę, inaczej nie byłaby dostępna w sklepach online. Zespół nie mógł wydać innej gry dla graczy PC i konsolowych, dlatego tak się stało. Wydawca detaliczny też miał od zespołu pewne gwarancje, dlatego Unreated ukazało się po kilku miesiącach respektując wiele umów i założeń wydawniczych.
  • Robin_in_The_Hood: Które spółki/zespoły zajmują się tworzeniem wersji konsolowych, jaki będzie udział Playway w przychodach?
    Krzysztof Kostowski: Na Nintendo Switch tworzą obecnie dwie spółki w grupie, w których PLW posiada udziały w okolicy 50 proc., a jedna jest spółką zależną ULG, w której PLW posiada też blisko 50 proc. udziałów.
  • Bouncy Bob: Czemu tak długo trwa port Gold Rush’a na konsole? Jakiej sprzedaży oczekujecie na tych platformach?
    Krzysztof Kostowski: old Rush konsola został przesunięty z powodu prac nad Diesel Brothers.
  • Travers: Dlaczego nie ma w grupie jasno określonego podziału kompetencji? Wydawać się mogło, że Sonka jako spółka specjalizująca się w wydawaniu gier na Switcha będzie naturalnym wydawcą gier grupy PlayWay na tę platformę. Jednak Car Mechanic Simulator został wydany przez ECC i w dodatku przy okazji portu wyrezano z niego wiele fajnych elementów mechaniki. Skąd decyzja aby CMS’a wydało ECC, a nie Sonka? No i kolejna sprawa. Czy nie widzicie konfliktu interesów w tym, że wydanie gry zlecacie do konkretnej spółki, a kompetencje w tym zakresie ma ich parę w strukturach grupy? Czy to nie rodzi konfliktów między zespołami?
    Krzysztof Kostowski: Powodem wydania CMS na Switch przez ECC była umowa podpisana jeszcze za czasów, kiedy Sonka mogła nie być spółką z grupy PLW. ECC tworzył wersję mobilną i łatwo było tej firmie stworzyć port na Switch.
    Celem moim jest zdrowa konkurencja w obrębie grupy. Zespoły tworzące gry zasługują na dobre oferty portowania na konsole oraz mogą wymagać dobrego udziału w zyskach oraz rychłego terminu premiery od podpisania umowy.
  • Wojtas: Dzień dobry Panie Krzysztofie. W jakich gatunkach gier, obok symulatorów, dostrzegają Państwo szansę na dalszy rozwój?
    Krzysztof Kostowski: To wykażą kolejne preprodukcje. My głównie operujemy na decyzjach graczy.
  • Robin_in_The_Hood: Czy na kanale Discovery będą pojawiać się reklamy gier Diesel Brothers, Alaskan Truck Simulator itd?
    Krzysztof Kostowski: Mamy nadzieję, że jak w wypadku Gold Rush i w tych grach Discovery wesprze reklamowo nowe gry.
  • Tehol: Wielu graczy zastanawia się czy powstanie gra typu mega symulator, gdzie gracz będzie mógł pójść do warsztatu, kuchni czy piekarza i wcielić się w rolę właściciela lub pracownika? Czy myśleli Państwo aby w przyszłości stworzyć taki produkt?
    Krzysztof Kostowski: Obecnie nie trwają prace nad taką produkcją.
  • Travers: Czy wewnętrzne studia PlayWay nie posiadające osobnych spółek mają jakieś swoje marki zewnętrzne, a jeśli tak to jakie? Gubię się już w tym. Red Dot, Empyrjan, Deep Water to studia zewnętrzne?
    Krzysztof Kostowski: Wewnętrzne zespoły posiadają swoje nazwy i loga.
  • Wojtek1992: Jak będzie rozwiał się pomysł zgłaszania pomysłów na gry przez osoby spoza spółki ?
    Krzysztof Kostowski: Będziemy informować w przyszłości.
  • Piter: Czy zamierzacie lokowac firmowe produkty w cooking simulator? I czy mysliscie o wykorzystaniu gry jako narzedzie szkoleniowe w branzy gastronomicznej?
    Krzysztof Kostowski: Nie planujemy. Obecnie podstawa to dobry produkt, resztę dostosuje się z czasem.
  • Gość: Co się tak na prawdę stało w Creative Forge? Z czego wynika konflikt i odejście zespołu?
    Krzysztof Kostowski: O to raczej trzeba zapytać zespół. Ekipa tworzyła od 5 miesięcy produkt z wydawcą, którego wybrała. W przeciągu 24 godzin wizja współpracy z wydawcą okazuje się błędną, a CFG opuszcza 100 proc. personelu developerskiego. Nie pomogły tu zapewne finanse spółki, które na tamten moment wykazywały więcej zobowiązań niż środków na koncie.
  • AT: Czy katastrofa Kurska (ta gamingowa :-) ) wpłynęła na wasze oczekiwania co do Uboat’a?
    Krzysztof Kostowski: Nie.
  • Izak: Czy analizowaliście sukcesy TSG w wydawniu gier na platformę mobilną?Na czym opiera się marketing gier PLWu na mobilne?
    Krzysztof Kostowski: ECC analizuje cały rynek mobilny i zapewne śledzą poczynania głównych graczy rynkowych ze świata.
  • Dreamteam: Ile właściwie kosztowała produkcja Agony i Agony Unrated łącznie?
    Krzysztof Kostowski: Nie mam obecnie dokładnej kwoty, ale oceniam, że ok. 3 mln zł.
  • Dreamteam: Kto tak naprawdę ma kontakty z Discovery, bo licencje na gry ma parę spółek?
    Krzysztof Kostowski: PlayWay podpisuje wszystkie umowy z Discovery.
  • Dreamteam: Jaką funkcję przy wydaniu House Flippera pełniła spółka Frozen District? Czy to ten team zlecał produkcję gry i tylko wsparł się doświadczeniem wydawniczym PlayWaya na Steam?
    Krzysztof Kostowski: Frozen jest developerem (to zespół Empyrean) i odegrał kluczową rolę w wydaniu gry.
  • Adam: Słyszałem o tym, że PlayWay zamierza stworzyć metodę na pozyskiwanie w płatny sposób pomysłów na gry. Czy mógłby Pan przybliżyć ten temat. Czy ma powstać dedykowana ku temu platforma i czy każdy człowiek, nawet nie developer będzie mógł przedstawić Panu swój pomysł i jeśli się spodoba, otrzymać wynagrodzenie? Oraz jak szczegółowe by to miałby być pomysły. Czy chodzi o cały scenariusz 400 stron a może tylko zarys? Nie ukrywam, że bardzo podoba mi się ten pomysł. Może Pan dać szansę wielu młodym ludziom na zarobienie trochę grosza, a przy tym skorzystać na tym również.
    Krzysztof Kostowski: Będziemy informować w przyszłości o szczegółach.
  • niko: Czy w raporcie rocznym pokażecie roczną sprzedaż poszczególnych tytułów wzorem lat poprzednich?
    Krzysztof Kostowski: Postaram się, aby znalazło się tam 10 najważniejszych gier PlayWay.
  • Gość: Jako akcjonariusz i prezes Plw jaki poziom dywidendy za 2018 rok uznaje Pan za optymalny?
    Krzysztof Kostowski: 100 proc. to dla mnie słuszna liczba.
  • Izak: Czy są jakieś sygnały z Chin dające szanse na odblokowanie wydanie gier PlayWaya na tym rynku?
    Krzysztof Kostowski: Przez Steam sprzedajemy gry w Chinach z powodzeniem.
  • Gość: Dlaczego Thief Simulator na platformy mobilne produkuje Moonlite Geames, a nie na przykład ECC Games? Czym się kierujecie zlecając prace wykonawcze poszczególnym spółkom z grupy kapitałowej?
    Krzysztof Kostowski: Z reguły chodzi o dostępność terminową. Jeśli chcemy premierę w max. 10 miesięcy, musimy wybrać zespół, który tego dokona.
  • Gość: Jaki poziom dywidendy za rok 2018 uznałby Pan za optymalny biorąc pod uwagę zarówno inwestorów, jak i plany inwestycyjne Spółki?
    Krzysztof Kostowski: 100 proc. to moim zdaniem optymalna dywidenda.
  • FlyingRat: Od początku roku 2019 gry Car mechanic i House fliper sprzedają się bardzo dobrze, co widać na listach best sellerów Steam. Czy można mówić nawet o przyspieszeniu sprzedaży, szczególnie w kontekście CMS18?
    Krzysztof Kostowski: Nie badałem dokładnie, ale sprzedaż jest zadowalająca. Wsparcie naprzemienne gier grupy, pakiety i bundle ułatwiają nam sprzedaż.
  • SW-fan: Szacunek za odpowiedzi i nie pomijanie trudnych pytań, Panie Prezesie.
    Krzysztof Kostowski: Lubię trudne pytania. One powodują, że czat ma sens.
  • Rafi: Dzień dobry Panie Prezesie. PlayWay i cała grupa mocno rośnie to fakt. Produkt znany i docenaiany symulatory. To również fakt zktorym cięzko polemizować. Ale czy nie uważa Pan, że może czas zacząć tworzyć coś bardziej ambitnego, rozbudowanego, po porstu większego i nie mówię tutaj od razu o Wiedźmienie-bis, ale może czymś w stylu Frostpunka? Wg mnie AGONY i PD miały być takimi grami. Jak wyszło wiemy. Czy może Pan to skomentować? Czy będzie Pan podejmował kolejne próby? Ze swej strony dodam, że 3mam kciuki i wierzę w tę misję.
    Krzysztof Kostowski: Preprodukujemy wiele pomysłów. Faktem jest, że często ambitne gry nie znalazły tyle odbiorców, co prostsze produkcje. A z tego co pamiętam, inwestorzy powierzają środki dla zysku, a nie idei krzewienia ciekawych produkcji.
  • Ciekawski: Mam pytanie odnośnie gry Mr. Prepoer. W udostępnionych dotychczas materiałach, których jest wciąż niewiele, czuć pewne podobienstwa do This War of Mine. Czy zespół tworzący grę inspirowal się tym tytułem? Dla mnie osobiście to właśnie ta gra, poza tymi ktore Pan wymienił, ma największy potencjał sprzedażowy. Mogę prosić o Pana komentarz?
    Krzysztof Kostowski: Ja bym powiedział, że chyba zespól grał dużo w Fallout Shelter. Niedługo kolejne odsłony z tej gry na naszym FB.
  • Gość: Czy gra Diesel Brothers ma wedlug Pana zbliżony potencjał do gry Gold Rush i czy zespol CodeHorizon poradzi sobie z nowym trybem multiplayer bo to bedzie chyba pierwsza gra z portfolio playway z tym trybem
    Krzysztof Kostowski: Multiplayer już przechodzi testy i liczymy na nowych graczy. Co do potencjału, to nie wypowiadamy się do momentu wejścia na Top Steam.
  • Rafi: Jako inwestor dostrzegam spore ograniczenie dotyczące PlayWay na giełdzie. Jest to bardzo mały FreeFloat. Czy nie sądzi Pan, że "uwolnienie" części Pana akcji rozwiązałoby ten problem? Czy rozważa Pan taki scenariusz? A jeśli nie, to czy rozważa Pan inne możliwości zwiększenia "atrakcyjności" akcji PlayWaya na głównym parkiecie?
    Krzysztof Kostowski: Rozumiem, że stanowi to problem dla części akcjonariuszy i nie znajduje tu żadnego wyjścia z sytuacji.
  • Ceigon: Czy zespoły z różnych spółek córek współpracują ze sobą i wymieniają się pomysłami/doświadczeniem przy tworzeniu nowych projektów, czy raczej każde studio działa samodzielnie?
    Krzysztof Kostowski: Mocna współpraca zespołów na PlayWay Days, a potem na Discord.
  • Ciekawski: Czy są planowane jeszcze jakieś dodatki, poza Garden, do HF? Gra wydaje się mieć ogromne możliwości jeśli chodzi o rozbudowywanie jej o nowe elementy. A jak widać cieszy się też niemałym zainteresowaniem graczy. No i jest jedną z kur znoszacych zlote jaja w Państwa spółce, z której Państwo pewnie tak łatwo nie zrezygnują?
    Krzysztof Kostowski: Już zbadany został potencjał Luxury House, który pewnie wejdzie jako DLC. Zespół zapewne zapowie kolejne dodatki po premierze Garden.
  • Damodaran: Czy ma Pan Panie Prezesie plan awaryjny w przypadku zdarzenia losowego które uniemożliwiłoby Panu prowadzenie spółki? Wydaje mi się że dość ryzykowne jest skumulowanie prawie całej działalności operacyjnej w rękach jednej osoby.
    Krzysztof Kostowski: Są obecnie 3 osoby bardzo mocno związane ze spółką, z których każda wie prawie tyle, co ja. Jest to plan awaryjny budowany od pierwszego spotkania w sprawie IPO (2015 rok), gdzie uznano to za jeden z większych problemów.
  • Damodaran: W ostatnich komunikatach podawaliście liczebność grupy WishList Outstanding oraz WishList Additions. Czym różnią się te 2 grupy?
    Krzysztof Kostowski: Additions - to dodania brutto. Potem gracze kupują grę, kasują. A Outstanding to grupa, co cały czas czeka, jeszcze nie kupiła, ani nie skasowała gry z WishList.
  • Gość: Dzień dobry. Czy planujecie wprowadzać w waszych grach tryb multiplayer? Wydaje się to obecnie bardzo oczekiwany tryb rozgrywki.
    Krzysztof Kostowski: Tylko część gier dostanie multiplayer.
  • PM : W jaki sposób dokonujecie oceny projektu, że jedne projekty są przekazywane do produkcji inne do kosza?
    Krzysztof Kostowski: Poprzez badanie: zainteresowanie na Facebook, YouTube, WishList.
  • Gość: Czy emisje akcji spółek zależnych przed wejściem na NewConnect będą publiczne czy prywatne ?
    Krzysztof Kostowski: To zależy od spółek, ale często są prywatne, ponieważ zajmuje to im znacznie mniej czasu.
  • Maniac: Czy jest gdzies informacja na temat waszego procentowego udziału w poszczegolnych spółkach grupy?
    Krzysztof Kostowski: Raporty roczne.
  • Gość: Chwaliliście się, że CMS jest najlepiej monetyzującą się grą na urządzenia mobilne. Jaką część przychodów dostaje PlayWay, a jaką wydawca i twórca portu? Jakie gra ma statystyki czyli MAU i ARPU?
    Krzysztof Kostowski: Portale/Sklepy to z reguły 30 proc. Dokładnych danych nie mam obecnie, ale pracujemy nad poprawą. Nie jesteśmy z nich obecnie dumni.
  • Zubrzyk100: Na Forum Bankiera założyłem temat "Cel 5 letni dla PLW - WIG20" z zamiarem zorganizowanie imprezy jeżeli dojdze do tego momentu. Da się Pan zaprosić na taki event zorganizowany przez akcjonariuszy?
    Krzysztof Kostowski: Nie mogę nie przybyć.
  • Tehol: Czy może Pan wyjaśnić, na podstawie ostatniego raportu kwartalnego, z jakich źródeł wynika zysk przypadający na udziały niedające kontroli?
    Krzysztof Kostowski: Zysk przypadający na udziały niedające kontroli odpowiada zyskowi netto spółek zależnych, w których PlayWay SA nie posiada 100 proc. udziałów lub akcji, w % przypadającym na rzecz udziałowców/akcjonariuszy mniejszościowych. Nie jest to zatem zysk przypadający na akcjonariuszy PlayWay SA.
  • Krzysztof Kostowski: Dziękuję Państwu za wszystkie pytania, a głównie za te bardziej wnikliwe. Proszę wybaczyć, że nie odpowiedziałem na wszystkie, ale jest ich zwyczajnie zbyt dużo, a ja muszę uciekać na kolejne spotkanie. Liczę, że czat z Państwem uda się powtórzyć w przyszłości.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za gorącą dyskusję. Spotkanie śledziło blisko 900 inwestorów! Zapraszam na kolejne czaty w ramach GAMING WEEK.

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com
AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +73,09% +14 618,55 zł 34 618,55 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
Ostatnio zaktualizowane dane
AD.bx ad3b
AD.bx ad3d