-
moderator: Witam na czacie z Krzysztofem Kwiatkiem - prezesem spółki oraz Grzegorzem Piekartem – członkiem zarządu Creepy Jar. Tematem spotkania będzie omówienie wyników finansowych za trzeci kwartał 2023 r.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne spotkania: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg spotkania: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Zarząd Creepy Jar SA: Dzień dobry, witamy na czacie i zachęcamy do zadawania pytań.
-
Adam: Zdaje sobie sprawe, ze pytanie jest na odlegly termin, ale czy w dlugiej perspektywie jako studio wolelibyscie pozostac w tematyce survivali czy tez aspirujecie do tego aby stworzyc duzy tytul bardziej jak Dying Light?
Zarząd Creepy Jar SA: W dłuższej perspektywie będziemy realizować Green Hell 2, który będzie survivalem. Sam survival jest bardzo szerokim pojęciem i niektórzy kwalifikują również DL jako przynależny do tego gatunku.
-
Mrówka: W związku z przejściem z silnika Unity (w Green Hell) na Unreal Engine (w Chimera), pojawiają się obawy jak Spółka sobie z tym poradzi. Czy Spółka zatrudniła dodatkowych pracowników ze znajomością Unreal Engine? Jaki jest realny stan gry Chimera?
Zarząd Creepy Jar SA: Nie podzielamy tych obaw. Pracujemy na UE od kilku lat i mamy cały zespół programistów specjalizujących się w tym silniku. Produkcyjnie realizujemy kolejne kamienie milowe - aktualny milestone dotyczy megamaszyn i zmiennych warunków środowiska w grze.
-
Gość: Czy spadek wysokości krótkoterminowych aktywów względem Q2 wynika z finansowania produkcji Chimery?
Zarząd Creepy Jar SA: Nie, zmiana jest związana z wypłatą dywidendy w wysokości blisko 28 mln PLN.
-
Gość: Czy można bezpiecznie powiedzieć, że premiera Chimery odbędzie się w 2025?
Zarząd Creepy Jar SA: Na obecnym etapie produkcji premierę Early Access planujemy na rok 2024. Na razie jest za wcześnie na potencjalne decyzje o przesunięciu. Prace zrealizowane w pierwszej połowie 2024 roku dadzą nam więcej informacji o stanie projektu i jego gotowości do premiery.
-
Leszcz : Jaki łączny budżet produkcyjny i marketingowy planujecie dla Chimery?
Zarząd Creepy Jar SA: Będziemy weryfikować nasze założenia budżetowe w kolejnym roku, po zakończeniu najważniejszych milestonów. Priorytetem jest dla nas odpowiednia jakość gry i mamy środki na jej produkcję i marketing.
-
Gość: Witam. Czy polityka dywidendy pozostaje bez zmian mimo słabszego roku?
Zarząd Creepy Jar SA: Nie mamy ustalonej polityki dywidendowej, kierujemy się zasadami określonymi w Dobrych Praktykach Spółek Notowanych na GPW. Co do zasady chcemy się dzielić zyskiem z Akcjonariuszami, a finalna decyzja o podziale zysku należy do WZA.
-
Gość: Jak osłabienie dolara przełoży się na wyniki IV kwartału? Zabezpieczyliście się na okoliczność umocnienia PLN?
Zarząd Creepy Jar SA: Na ten moment jest za wcześnie, żeby móc ocenić wpływ zmian kursów walut na wyniki całego kwartału. Dotychczasowe umocnienie PLN nie ma istotnego wpływu na wyniki. Obecnie spółka nie ma otwartych transakcji zabezpieczających kurs.
-
Gość: Sporo się mówi o wielkiej zmianie na rynku pracy w sektorze gamedev. Czy zatrudniacie nowych ludzi? Jest dużo chętnych?
Zarząd Creepy Jar SA: Mamy obecnie otwarte tylko dwie rekrutacje, czas największego przyrostu zespołu jest już za nami. Liczba zgłoszeń zależy od obszaru - staramy się wyławiać specjalistów z najwyższymi kompetencjami, a takich kandydatów nie jest już tak dużo.
-
Gość: Jak wygląda kwestia kolejnych dodatków do Green Hell? Ile i jak dużych dodatków planujecie na przyszły rok na PC i konsole?
Zarząd Creepy Jar SA: Realizujemy działania zgodnie z roadmapą. Najbliższy dodatek podzielimy na dwie części - zależy nam, żeby gracze szybciej dostawali nowy content. Będziemy dalej wspierać GH zarówno na PC i konsolach.
-
Gość: Wasza strategia to produkcja jednego większego tytułu i wspieranie poprzednich. Ostatnio rynek nie jest łaskawy dla tego typu spółek. Premiery choćby Starward Industries pokazały jak duże jest ryzyko takiego modelu biznesowego. Czy rozważacie jakieś inne opcje, które będą generowały dodatkowe przychody? Działalność wydawnicza? Prace na zlecenie?
Zarząd Creepy Jar SA: Jesteśmy zadowoleni z przyjętego przez nas modelu, szczególnie biorąc pod uwagę osiągane przez nas wyniki finansowe. Na chwilę obecną chcemy ten model kontynuować. Nie planujemy działalności wydawniczej i nie mamy “mocy przerobowych” na prace na zlecenie. Skupiamy się na tworzeniu własnych IP i self-publishingu.
-
Gość: Czy prace nad GH na newgeny zostały już rozpoczęte? Kiedy możemy spodziewać się premiery
Zarząd Creepy Jar SA: Proces jest na bardzo wczesnym etapie. Na razie trwają estymacje czasu portowania, przypuszczamy, że prace potrwają około pół roku.
-
Gość: Early access sprawdził się w Green Hellu, ale czy jesteście pewni, że warto powtarzać to w kolejnym projekcie? Jeżeli macie finansowanie na skończenie gry, to może lepszy wynik finansowy dałaby premiera gotowego produktu.
Zarząd Creepy Jar SA: Jesteśmy pewni przyjętego modelu, który służy nie tylko maksymalizacji przychodów na premierę, ale przede wszystkim ich maksymalizacji w długim terminie. Dzięki rozwojowi produktu we współpracy ze społecznością graczy mamy nadzieję stworzyć kolejny longseller.
-
Gość: Niektóre premiery pokazały ,że UE5 może przysporzyć problemów z optymalizacją . Jakie są możliwe rozwiązania tego potencjalnego problemu?
Zarząd Creepy Jar SA: Każdy projekt nad którym dotychczas pracowaliśmy, niezależnie od silnika, przechodził pewne problemy z optymalizacją. Nieodłącznym elementem produkcji każdej gry jest optymalizacja.
-
Gość: Czy jest szansa,że wersja na newgeny rozwiąże problemy jakie ma część graczy na konsolach w trybie multi?
Zarząd Creepy Jar SA: Jeżeli chodzi o problemy z łączeniem graczy na PlayStation, to mamy nadzieję, że przejście na obecne generacje pomoże je rozwiązać.
-
Gość: ostatnia debiut Ark ascended pokazał ,że remake graficzny dobrego tytułu potrafi się bardzo dobrze sprzedać oraz jak się domyślam nie obciąża bardzo zespołu twórczego . Czy Spółka nadal rozważa potencjalne odświeżenie GH?
Zarząd Creepy Jar SA: Na razie nie planujemy remake’u GH, nasze prace skupiają się na dokładaniu nowego contentu i optymalizacji.
-
Gość: Kto odpowiada za port na nextgeny? Mataboo czy inny podmiot?
Zarząd Creepy Jar SA: Prowadzimy rozmowy z innym podmiotem.
-
Gość: Jaka jest planowana częstotliwość tych devnotatników z Chimery? 1 raz w tygodniu czy może 1 raz w miesiącu?
Zarząd Creepy Jar SA: Chcielibyśmy, aby takie materiały pojawiały się co około 2 miesiące.
-
Gość: Czy macie już jakieś wyobrażenia o GH2 ? Zebraliście ogromne doświadczenie z Dying Light i Dead Island, które gatunkowo można określić jako survival horrory. Pytanie czy rozważacie pójście tą ścieżką w GH2 i "uderzenie" w klimaty post-apo ?
Zarząd Creepy Jar SA: Mamy już pewne wyobrażenie, czym będzie GH 2. Na razie nie chcemy zdradzać szczegółów.
-
Gość: Panie Krzysztofie ... Czy wszystko jest u Pana w porządku? Na konferencji w trakcie przemawiania Pana Grzegorza wydawał się Pan jakby siedział na jakichś torturach i dopiero pod jej koniec pojawił się jakikolwiek wyraz uśmiechu na twarzy. Czy ten brak radości z życia jest spowodowany nadchodzącą zimą czy czymś innym? Proszę o siebie zadbać. To ważne
Zarząd Creepy Jar SA: Zdecydowanie chodzi o nadchodzącą zimę :)
-
Gość: Panie Grzegorzu, co zrobił Panu ten długopis, że już drugą konferencję z rzędu go tak pan męczy? Długopisy też mają prawa do wolności. Pozdrawiam
Zarząd Creepy Jar SA: Ten akurat zasłużył :)
-
Gość: Czy na newgenach będzie zauważalny skok jakości?
Zarząd Creepy Jar SA: Spodziewamy się, że jakość grafiki i performance będzie bliższy wersji PC.
-
Gość: Na jakim etapie macie zamiar rozpocząć prace nad GH2? Mniej więcej od razu po wydaniu Chimery czy planujecie jeszcze na przykład rok czasu całym zespołem pracować na Full releasem Chimery i dopiero wtedy oddelegować część zespołu do GH2?
Zarząd Creepy Jar SA: Wiele zależy od premiery nowej gry, dopiero wtedy będziemy w stanie oszacować ile jeszcze pracy i zasobów musimy w nią zaangażować, a ile będziemy mogli przekierować na GH2.
-
Gość: Czy przy Chimerze liczycie na sukces sprzedażowy czy stawiacie bardziej na meaningful entertainment i produkt, który wydał Starward?
Zarząd Creepy Jar SA: Stawiamy na gatunki, w których widzimy największy potencjał komercyjny. Natomiast w tej branży nie ma gwarancji sukcesu, w szczególności dla nowych IP.
-
Gość: Co bylo przyczyną tak dobrej sprzedaży na PC podczas październikowej zniżki? Zaraportowaliscie 132tysiące sprzedaży na PC w połowie kwartału z czego zakładam, że ponad 80% to sprzedaż pazdziernikowa.
Zarząd Creepy Jar SA: Główną przyczyną było zwiększenie widoczności GH na Steam dzięki udziałowi w tzw. weekend deal oraz zmianom na stronie produktu, które poprawiły też konwersję wizyt.
-
Gość: Czy przycisk do wishlistowania chimery zostanie dodany do menu głownego GH? Dla koleżanki pytam ;)
Zarząd Creepy Jar SA: Proszę przekazać koleżance, że już wkrótce :)
-
Gość: Gracze GH pytali często o "guns" . Czy będzie dużo broni w Chimerze?:)
Zarząd Creepy Jar SA: Będzie zdecydowanie więcej strzelania niż w GH, ale nie będzie to shooter.
-
Gość: Czy myślicie o wprowadzeniu mniejszych akcji społecznościowych typu screenshot saturday aby utrzymać zainteresowanie np. na discordzie? Devnotatnik raz na 2 miesiące, a w tym czasie właśnie inne sposoby aby chociaż był pozytywny wydźwięk odbioru przez społeczność, która na discordzie się znajduje i wasz projekt chce śledzić.
Zarząd Creepy Jar SA: Nie wykluczamy, ale koncentrujemy się na devlogach i prezentacji gameplay’u.
-
Gość: Jak oceniacie potencjał Chimery? Czy jest w stanie przebić odbiór GH przez graczy? Czy widzicie, żę ciężko będzie powtórzyć ten sukces?
Zarząd Creepy Jar SA: Chcielibyśmy co najmniej powtórzyć sukces GH, ale jak już pisaliśmy, nie ma w naszej branży gwarancji sukcesu jeśli chodzi o nowe IP.
-
Zarząd Creepy Jar SA: Dziękujemy za udział w dzisiejszym czacie. Zapraszamy do udziału w kolejnych czatach na StockWatchu w przyszłym roku.
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.