-
Moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
Moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać o 13:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Moderator: Witam na czacie inwestorskim z Krzysztofem Kwiatkiem oraz Grzegorzem Piekartem, przedstawicielami zarządu Creepy Jar. Tematem spotkania będzie omówienie wyników finansowych za III kw. 2024 r.
-
Moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
Zarząd Creepy Jar: Dzień dobry, witamy na czacie inwestorskim Creepy Jar. Zachęcamy do zadawania pytań - jesteśmy do Państwa dyspozycji do godz. 14:00.
-
Manuel: Czy różnorodność stworzeń z którymi przyjdzie walczyć jest na wystarczająco wysokim poziomie?
Zarząd Creepy Jar: Na early access tak - w przyszłości planujemy mocno rozwijać ich liczbę.
-
Michał: Czy jakieś techniki/mechaniki z Green Hell’a znalazły zastosowanie w StarRupture?
Zarząd Creepy Jar: Na poziomie ogólnym mechaniki są podobne (budowanie, survival, walka), natomiast wchodząc w szczegóły mechaniki mają zupełnie inne poziomy trudności czy sposoby działania. Ponadto GH i SR są produkowane na różnych silnikach.
-
Wojtek Sztandera : Dlaczego nie wykorzystujecie spadku kursu akcji do powiększenia pakietów, czy to nie okazja w Wszej ocenie?
Zarząd Creepy Jar: Nie odnosimy się do indywidualnych decyzji inwestycyjnych.
-
Zoska: Czy nie żałujecie, że jakiś czas temu nie porzuciliście / całkowicie nie zrestartowaliście projektu StarRupture? Z boku wygląda to tak, że strasznie się z nim męczycie, nie trafiacie z gameplayem, nie dotrzymujecie własnych terminów, zmieniacie koncepcję, a nawet nazwę… przez to wszystko gra może być przestarzałym składakiem z nababranym kodem już w dzień debiutu. Ostre słowa, ale tak to wygląda patrząc z boku na Wasze działania…
Zarząd Creepy Jar: Nie żałujemy. Praca nad nowym IP jest zawsze dużym wyzwaniem. Takim samym wyzwaniem był na początku GH, który również powstawał w warunkach niepewności, a praca nad nim wcale nie była dużo łatwiejsza. W przypadku SR zbliżamy się do celu w postaci wydania EA. Mamy sporo ciekawych mechanik/rozwiązań, niektóre jeszcze wymagają dopracowania i stąd nasza decyzja o wydłużeniu czasu produkcji. Premiera EA to dopiero początek dla SR – planujemy duży rozwój tej produkcji zarówno pod względem contentu, jak i platform, na których będzie dostępna. Nie zapominajmy, że decyzję o realizacji tego projektu podejmowaliśmy w 2019 roku, jeszcze przed coopem GH, mając do czynienia z innym rynkiem, inną konkurencyjnością, a nawet bez wiedzy o przyszłej skali sukcesu GH.
-
Zoska: Czy możemy mieć pewność jako drobny akcjonariat, że nie będziecie kombinować i zmieniać programu motywacyjnego skoro to sami wymyśleliście jego założenia i to sami nie dotrzymujecie terminów premiery StarRupture? To byłby prawdziwy noż w plecy jakby coś takiego się wydarzyło.
Zarząd Creepy Jar: Decyzje dotyczące założeń programu motywacyjnego zostały podjęte uchwałami Walnego Zgromadzenia i Rady Nadzorczej w 2023 roku. Nie były od tego czasu zmieniane i Zarząd nie planuje wnioskować o ich zmianę.
-
Marek: Kiedy możemy spodziewać sie 2-3minutowego trailera ukazującego wszystkie.aspekty gry , na ostatnim webinarze mówili państwo że pod koniec roku , czy ten termin również zostanie przełożony?
Zarząd Creepy Jar: Planujemy go opublikować w styczniu 2025 roku.
-
Starrutptor: Dzień dobry. czy Panowie jesteście zadowoleni z dewelopmentu Starrupture w aspekcie podstawowego gameplaya i podstawowych mechanik ? czy "do szlifowanii" wymaga płynność i drobne butche ? jaki jest realny stan dewelopmentu ?
Zarząd Creepy Jar: Cały czas pracujemy nad usprawnianiem prac i jakością tej produkcji. Więcej o produkcji opowiedzieliśmy w trakcie dzisiejszej konferencji wynikowej.
-
Kamil: Jaki jest powód wolnych prac na StarRupture i czy podjęto jakieś kroki, by usprawnić produkcję?
Zarząd Creepy Jar: Jak powiedzieliśmy przed chwilą - cały czas pracujemy nad usprawnianiem prac i jakością tej produkcji. Więcej o produkcji opowiedzieliśmy w trakcie dzisiejszej konferencji wynikowej.
-
OKI: Dzień dobry
Jaki jest planowany budżet na zamknięcie early access StarRupture ?
Zarząd Creepy Jar: Przez zamknięcie early access rozumiemy wersję 1.0 - na dzień dzisiejszy nie znamy tej kwoty. To będzie zależeć przede wszystkim od ilości dodatków/aktualizacji, które zaplanujemy po EA.
-
OKI: Dzień dobry
Jaki jest planowany budżet na premierę early access StarRupture ?
Zarząd Creepy Jar: Około 35 mln zł.
-
misiek6603: Czy planowana jest zmiana warunków programu motywacyjnego ?
Czy przy tak długim cyklu wydawniczym nie warto przejść do większych gier (AAA) żeby nie być ciągle spółka smallcapowa?
Zarząd Creepy Jar: Jak już powiedzieliśmy powyżej - Zarząd nie planuje wnioskować o zmianę warunków Programu Motywacyjnego, które zostały ustalone decyzjami WZ i RN w 2023 roku. Nie planujemy zmian w zakresie skali realizowanych projektów. Naszym zdaniem wielkość projektów nie gwarantuje ich sukcesu finansowego.
-
anti: Czy czerwcowy termin na content lock zawiera w sobie czasowy bufor "bezpieczeństwa", czy też należy się liczyć z dalszym przesunięciem premiery na 2026?
Zarząd Creepy Jar: Bazowym scenariuszem jest content lock na koniec czerwca 2025 roku i późniejsze końcowe prace technologiczne (trwające nie dłużej niż kwartał).
-
anti: Jak rozbudowana będzie walka w StarRupture? Ile rodzajów broni, różnorodność przeciwników, struktur obronnych?
Zarząd Creepy Jar: Szczegóły dotyczące gry będziemy przedstawiać w ramach działań marketingowych.
-
anti: Czy playtesty z graczami będą otwarte?
Zarząd Creepy Jar: Chcemy przeprowadzić playtesty z dużą liczbą graczy, ale skala „otwartości” tych testów nie została jeszcze ustalona.
-
anti: Czy spółka rozważa wydanie dema gry przed premierą?
Zarząd Creepy Jar: Chcemy dać SR do ogrania dużej liczbie graczy. Dopuszczamy, że będzie to w formie dema, ale decyzja w tym zakresie nie została jeszcze podjęta.
-
Gość: Jakie będzie "opóźnienie" wydania konsol w stosunku do wersji PC?
Zarząd Creepy Jar: Na ten moment nie wiemy, jest jeszcze za wcześnie na takie decyzje.
-
anti: Jaki okres amortyzacji prac nad StarRupture zakłada spółka i czy będzie to amortyzacja liniowa?
Zarząd Creepy Jar: Co do zasady będzie to amortyzacja liniowa, natomiast okres nie został jeszcze ustalony. Historycznie ostatnie nakłady na GH były amortyzowane w okresie 3 lat.
-
anti: Mając na uwadze oddalającą się premierę StarRupture, czy zarządzający uważają że cele programu motywacyjnego na 2023-2025 są prawdopodobne do spełnienia.
Zarząd Creepy Jar: Odpowiedź na to pytanie zawierałaby prognozę przyszłych wyników, których to spółka nie publikuje.
-
anti: Czy nie ma obaw że StarRupture jako hybryda będzie trochę "niedopieczony" pod względem głębi i contentu w porównaniu z wiodącymi grami w danych gatunkach? Satisfactory jest bardzo rozbudowanym tytułem, mamy też wiele uznanych i dopracowanych gier akcji i survival?
Zarząd Creepy Jar: Każde wydanie nowego IP rodzi obawy o przyjęcie wśród graczy, podobnie było z GH, kiedy na rynku było już dostępnych wiele, często udanych survivali. Nie konkurujemy bezpośrednio z obecną skalą rozwoju Satisfactory. Staramy się dać graczom coś innego, licząc na pozytywne przyjęcie wśród graczy.
-
Tomek: W 3/4 Q 2025 wychodzi GTA6. Racjonalnie było by nie wydawać w tym czasie gry? Wszystkie oczy będą skupione na tym tytule. Inny segment ale zasięg marketingowy może być dużo mniejszy .
Zarząd Creepy Jar: Wydając SR musimy się skupić na sobie i ewentualnie na naszej bezpośredniej konkurencji. W każdym kwartale wychodzą "duże" produkcje, które potencjalnie mogą odciągać zainteresowanie graczy. W tym kontekście czekanie na "idealne" okienko wydawnicze może trwać wiecznie.
-
Tomek: Czy nie widzicie problemów z optymalizacja UE5? Większość nowych tytułów ma z tym ogromny problem.
Zarząd Creepy Jar: Problemy z optymalizacją występują zawsze i są naprawiane do samej premiery, a zazwyczaj jeszcze po niej.
-
Tomek: Czy nie lepiej poczekać z trailerem i dodać to niego już kompletną zawartość ? StarRupture - GAMEPLAY REVEAL wypadł bardzo słabo.
Zarząd Creepy Jar: Realizujemy plan marketingowy pokazania graczom przekrojowego materiału, prezentującego główne filary gry. Uważamy, że jakość materiału będzie odpowiednia.
-
Sajmon: Podaliście datę Q3 2025 jako potencjalne okienko wydawnicze SR. Wydaje się to bardzo optymistyczna data, skoro zamierzacie skończyć pracę nad cotentem w czerwcu, a następnie poprawiać optymalizację, niwelować błędy i wdrażać poprawki po przeprowadzonych playtestach. Jak ma się czuć inwestor, skoro z dużym prawdopodobieństwem znowu usłyszy o przełożeniu premiery?
Zarząd Creepy Jar: Naszym celem jest to, żeby gra na premierę miała odpowiednią zawartość i jakość. Według naszej obecnej wiedzy powinniśmy się wyrobić w tych terminach.
-
Sajmon: Dotychczasowe działania marketingowe SR nie przyniosły zadawalających efektów. Jakie wnioski z nich wyciągnęliście? Czy nie obawiacie się, że okres Q3 2025, kiedy zamierzacie wydać SR będzie stał pod dyktando RockStara i GTA VI? Czy nie uważacie, ze publikacja materiałów z gry, co 3-4 miesiące to za mało, aby budować community wokół gry?
Zarząd Creepy Jar: Uwalnianie materiałów z nieukończonej produkcji EA nie jest optymalnym rozwiązaniem. Produkt musi być na tyle dojrzały, żeby można było się nim chwalić. Wraz ze zbliżaniem się do premiery będziemy mieli możliwość intensyfikowania działań marketingowych.
-
Sajmon: Kiedy zamierzacie wystartować z playtestami lub demem?
Zarząd Creepy Jar: Termin nie został jeszcze ustalony - zakładamy, że będzie to bliżej content locka.
-
Inwestor : Jakie, Państwa zdaniem, jest prawdopodobieństwo przesunięcia debiutu StarRupture w EA dopiero na 2026 rok? Końcówka 3Q i 4Q jest raczej ciężkim okresem do wydawania gier Indie.
Zarząd Creepy Jar: Naszym celem jest to, żeby gra na premierę miała odpowiednią zawartość i jakość. Według naszej obecnej wiedzy powinniśmy się wyrobić w terminie kolejnych 3 kwartałów. Jak już powiedzieliśmy - wydając SR musimy się skupić na sobie i na naszej bezpośredniej konkurencji. Mimo, że rynek jest trudny, zakładamy, że w każdym kwartale powinno znaleźć się odpowiednie okno wydawnicze.
-
Inwestor: Czy na tym etapie prac UE5 sprawia Państwu jakieś większe problemy?
Zarząd Creepy Jar: Każdy silnik ma swoje wady i zalety - nie mierzymy się obecnie z niczym nietypowym.
-
Mat: Jak wiemy gameplay zostal przesuniety na poczatek 2025, czy rozwazali Panstwo powrot devlogow ktore przynajmniej czesciowo moglyby prezentowac nowe (w sensie wczesniej nie prezentowane) aspekty gry?
Zarząd Creepy Jar: Mamy materiały, które jeszcze możemy wykorzystać, natomiast będziemy się koncentrować głównie na materiałach gameplay’owych.
-
Inwestor: Czy wielkość zespołu StarRupture ulegnie zmianie?
Zarząd Creepy Jar: Nie planujemy już zwiększać zespołu. Staraliśmy się racjonalnie budować zespół i myślimy w dłuższej perspektywie o tym, jak optymalnie gospodarować zasobami (czasu i umiejętności) do produkcji naszych gier.
-
Inwestor: Czy rozważają Państwo hands-on dla inwestorów?
Zarząd Creepy Jar: Na ten moment raczej nie planujemy.
-
Inwestor: Na ile sprintów podzielili Państwo „Road to EA 2.0”? co obejmują te sprinty?
Zarząd Creepy Jar: Nie liczymy ilości sprintów, bo w zależności od tematu/elementów mogą trwać tylko tydzień. Ilość sprintów/strike teamów jest dość elastyczna, natomiast mamy ustaloną finalną jakość SR, do której dążymy i czas, w jakim chcemy to osiągnąć. Dostosowujemy prace w zespołach (strike teamy) w taki sposób, aby móc sprawnie dopracowywać do jakości EA poszczególne elementy gry np. broń, wygląd postaci czy progresję.
-
Gość: Czy budżet StarRupture na poziomie 35 milionów pln zawiera w sobie planowane wydatki marketingowe? Jeżeli nie to jaką kwotę zamierzają Państwo przeznaczyć na działania marketingowe przed premierą?
Zarząd Creepy Jar: To wyłącznie budżet produkcyjny do EA. Większość działań marketingowych realizujemy wewnętrznie, więc to i nie będą znaczące kwoty w kontekście całkowitych wydatków.
-
Zarząd Creepy Jar: Dziękujemy za udział w czacie. Zapraszamy na kolejny w kwietniu 2025 roku.
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.