-
moderator: Witam na czacie inwestorskim z Marcinem Kwaśnicą, prezesem zarządu Cherrypick Games SA. Tematem spotkania będą wyniki za 2023 r. i perspektywy rozwoju spółki.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać o 12:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Marcin Kwaśnica: Dzień dobry Państwu, dziękujemy za zainteresowanie naszą Spółką i obecność na czacie. Jak Państwo wiecie wczoraj opublikowaliśmy wyniki roczne, a wcześniej aktualizację naszej strategii rozwoju. Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie pytania.
-
Bajor: Ile projektow planujecie zakonczyc w 2024 roku? Czy tytuly dla partnera z Arabii beda wydane?
Marcin Kwaśnica: W 2024 skupiamy się przede wszystkim na nowym projekcie “Papillon”, lecz nie zakładamy że 100% w będzie ukończony w tym roku. W pierwszej kolejności wydamy tą grę na Steam i Nintendo, następnie na konsole PlayStation, Xbox, oraz urządzenia mobilne. W 2024 kontynuujemy wsparcie dla gry Kingdoms: Merge & Build w ramach zawartej umowy z Apple. Planujemy również w tym roku wydać 2-3 gry z back-katalogu na nowych platformach: Steam i Nintendo. Podpisaliśmy już umowę wydawniczą w tym zakresie. Gry dla partnera z Arabii Saudyjskiej, Nine66 są na etapie soft-launch i decyzję o wydaniu podejmuje nasz partner - wydawca. Nasza rola jako developer tych gier jest obecnie ukończona, wszystkie zobowiązania wobec nas są uregulowane.
-
Bajor: Czy przychody od Apple beda w 2024 wyzsze niz w 2023?
Marcin Kwaśnica: Nie publikujemy prognoz wyników, natomiast w bieżącym roku kontynuujemy odpłatne wsparcie dla gry Kingdoms: Merge & Build w ramach zawartej umowy z Apple oraz otrzymujemy dochód z tej gry na platformie Apple Arcade.
-
Bajor: Czy bedzie wyplacona dywidenda za zeszly rok?
Marcin Kwaśnica: Nie planujemy wypłaty dywidendy za 2023 r. W przyszłości chcemy być spółką dywidendową, ale obecnie musimy się skoncentrować na rozwoju.
-
inwestor2k: W prezentacji spółka przyznała, że do 2023 r. decyzje podejmowała “pod dużą presją finansową” - co jest zrozumiałe z wielu względów. Pytanie czy obecnie spółkę stać na puszczenie wodzów fantazji, szczególnie, że sytuacja w branży gamingowej nie rozpieszcza, o pozyskanie inwestora/finansowanie jest naprawdę ciężko.
Marcin Kwaśnica: Robienie gier nadal nie jest dla nas “fantazją” a biznesem. Codziennie podejmujemy wiele różnych decyzji, które nie zawsze okazują się być dobre i bierzemy za to odpowiedzialność. W przeszłości jednak zbyt duża presja z zewnątrz nie pomagała, to chcemy zmienić. Poszerzenie naszej strategii wiąże się z szansą ale też z ryzykiem, chyba jak w każdym biznesie. Wierzymy, że wysokiej jakości gry zawsze znajdą swojego odbiorcę.
-
Gość: Na jakim etapie jest produkcja Papillon?
Marcin Kwaśnica: Faza Alpha.
-
Gość: Kiedy planujecie premierę Papillon, jaki potencjał ma ta gra i jakich informacji możemy się o niej spodziewać w najbliższym czasie?
Marcin Kwaśnica: Mamy swoje założenia, ale potrzebujemy czasu żeby je zweryfikować. Pierwsze materiały z gry już pokazaliśmy na Pocket Gamer, przed nami w najbliższym czasie bardzo dużo spotkań. Gra jest obecnie w Fazie Alpha - przed testami graczy. Planujemy jak najszybciej wykonać tak zwane playtesty i pokazy dla prasy by wyczuć lepiej rzeczywisty potencjał gry. Z tych względów trudno nam deklarować datę premiery. To raczej nie będzie bieżący rok, ale dziś realistycznie myślimy o początku przyszłego roku. Data nie będzie zależna tylko od produkcji gry, ale też cyklu marketingowego na jaki się zdecydujemy. Chcemy w pełni wykorzystać mechanizmy, jakie daje nam Steam i inni partnerzy.
-
Rob: W dniu w którym piszę to pytania kurs spółki Drago leci na pysk, po premierze gry Winter Survival w early access. Czy nie boicie się, że ten gatunek jest już zbyt "zużyty", że za duży w nim tłok?
Marcin Kwaśnica: Trudno jest nam się odnieść do notowań spółki Drago, wiele czynników ma wpływ na kształtowanie się notowań, m.in. oczekiwania inwestorów. Nasz “Papillon”połączy gatunki survival i roguelite/roguelike, mamy pomysł na oryginalny gameplay i stylistykę. Ten drugi element, nawet troszkę widać w naszym raporcie rocznym. Z pewnością nie możemy powiedzieć, że gatunek survival jest ‘zużyty’. Gry w tym gatunku cieszą się nadal dużym popularnością. Natomiast w przypadku ‘Papillona” już teraz wiemy, że będziemy oferować w grze unikalne rozwiązania, które zakładamy spotkają się z dużym zainteresowaniem i pozytywnym odbiorem tej gry.
-
Vaquero: Jakie macie oczekiwania w związku z planowanymi premierami swoich starszych gier na nowych platformach, o jakich kosztach mówimy i jakie to będą platformy?
Marcin Kwaśnica: Planujemy również w tym roku wydać 2-3 gry (może więcej) z back-katalogu na nowych platformach: Steam i Nintendo. Wybraliśmy gry, które dobrze do tego pasują. Porting już został wykonany, a koszty były minimalne. Podpisaliśmy już także umowę wydawniczą w tym zakresie. Liczymy, że gry te spotkają się z zainteresowaniem użytkowników na tych platformach.
-
M: Wg Pana dlaczego akcje Spółki tak mocno spadły po publikacji wyników?
Marcin Kwaśnica: Nie komentujemy kursu.
-
chris: dzien dobry, Cherry Pick Games kwartalnie pokazuje coraz lepsze wyniki, jednak inwestorzy pytaja o wysokie naklady na prace rozwojowe. Czy jest szansa zrealizowania czesci tych inwestycji jeszcze w tym roku?
Marcin Kwaśnica: Nakłady na prace rozwojowe skapitalizowane w bilansie dzielą się na prace rozwojowe w toku oraz prace rozwojowe zakończone. Po zakończeniu produkcji gier, kiedy są one dystrybuowane wśród graczy na rynku docelowym i zaczynają generować przychody z tego rynku dla Spółki, następuje ich przyjęcie z prac rozwojowych w toku, na prace rozwojowe zakończone. Spółka na bieżąco przenosi gry w toku na prace rozwojowe zakończone w procesie opisanym powyżej. W 2023 r. zostały przyjęte na prace zakończone gry o wartości 3,0 mln zł. Zgodnie z opublikowaną strategią na lata 2024-2027, Spółka zamierza, między innymi również wydawać gry ze swojego back-katalogu na nowych platformach. W 2024 roku planujemy wydać gry z back-katalogu na nowych platformach: Steam i Nintendo. Podpisaliśmy już umowę wydawniczą w tym zakresie.
-
chris: Wartosc '"godziwa" spolki jest mocno zanizona. Czy powrot kursu CHP jest uzalezniony od rozpoczecia implementacji nowej strategi (gry na steam, konsole, pc)?
Marcin Kwaśnica: Tak, oczywiście wierzymy, że realizacja strategii przełoży się na wyniki i finalnie na wartość dla akcjonariuszy. Pisząc to zaznaczam, że wiemy że czeka nas dużo pracy i wyzwań.
-
godv: Czy planujecie skup akcji własnych z rynku ?
Marcin Kwaśnica: Nie mamy takich planów obecnie.
-
Gość: Czy spółka w niedalekiej przyszłości planuje wejść na główny rynek giełdy ?
Marcin Kwaśnica: Jeśli chodzi np. o raportowanie to jesteśmy przygotowani do takiego kroku, natomiast obecnie zupełnie nie myślimy o przejściu na główny rynek, zresztą wycena na to nie pozwala. W 100% koncentrujemy się na biznesie. Wierzymy, że kiedyś wrócimy do tego tematu.
-
goscv: Na co zostanie wykorzystany zysk spółki z 2023 roku ?
Marcin Kwaśnica: Zwołując ZWZ Zarząd przedstawi rekomendację. Oczywiście decyzje podejmuje Walne Zgromadzenie.
-
daniel: czy mogą państwo zdradzić coś na temat tej nowej gry nad którą pracujecie czy jest to całkowicie nowe ip czy zwiazane z waszymi wczesniejszymi grami
Marcin Kwaśnica: To jest absolutnie nowe własne IP, nie związane z poprzednimi produkcjami. Skierowane też do trochę innego odbiorcy, niż nasze poprzednie produkcje. Trochę już powiedzieliśmy m.in. w komunikatach prasowych. Będziemy stopniowo publikować więcej materiałów i informacji. W przeciwieństwie do np. "Kingdoms" będziemy mieli tu dużo więcej swobody komunikacyjnej.
-
Akcjonariusz: Na jakie gry i projekty informatyczne poszły środki o których wspomina biegły w opinii do raportu? Da się coś z tego jeszcze uratować?
Marcin Kwaśnica: Tak, zgodnie z tym co napisaliśmy w naszym stanowisku, wierzymy że to możliwe. Chodzi np. o gry, które zostaną niebawem wydane na PC i Nintendo Switch. Co więcej niektóre z silników tych gier wykorzystamy przy kolejnych produkcjach.
-
Gość: Czy został porzucony pomysł przejścia na GPW?
Marcin Kwaśnica: Nie, ale w tym momencie nie pracujemy nad tym.
-
Fundamentalista: Panie Prezesie, nowa strategia zakłada skupienie się na grach premium. Czy to oznacza całkowite zaniechanie produkcji mobilnych w przyszłości? Proszę o kilka argumentów, które spowodowały taką decyzję biznesową.
Marcin Kwaśnica: Absolutnie nie jest odejście od rynku mobilnego, nadal pracujemy nad grami mobilnymi. Gra premium może być też grą na urządzenia mobilne. Proszę zauważyć, że to nie jest zmiana, a rozszerzenie strategii o nowe platformy, nowe formy dystrybucji. Naszym celem jest skupienie na grach multiplatformowych w różnych formach monetyzacji.
-
Elonek: Jaki włożyliście będzie budżet Papilona i czy jest on “zabezpieczony”?
Marcin Kwaśnica: Budżet jest ustalony, nadal pracujemy nad budżetem marketingowym - jak pisaliśmy wyżej przed nami playtesty, pokazy dla mediów i partnerów. Po nich będziemy mogli powiedzieć więcej.
-
Elonek: Kiedy projekt Papillon wyjdzie z fazy prototypu?
Marcin Kwaśnica: Jesteśmy w fazie Alpha
-
Fundamentalista: Kolejny tytuł nad którym pracujecie to gra z modnego gatunku survival/ rougelite. Czy nie boicie się Państwo, że jej premiera przejdzie bez echa w obliczu natłoku innych premier? Jakie będą tzw. USP Waszego nowego tytułu?
Marcin Kwaśnica: Bardzo wierzymy w nasz projekt i to, że ma szansę się wyróżnić. Zrobimy wszystko aby premiera przebiegła pomyślnie. Natomiast co do USP, to z czasem będziemy pokazywać komunikować coraz więcej.
-
Elonek: Czym ma się wyróżnić Papillon na tle innych gier z gatunku survivali?
Marcin Kwaśnica: Jesteśmy przekonani, że takiego designu, czyli połączenia gameplayu, grafiki i atmosfery, nie ma obecnie na rynku. Nie możemy się doczekać kiedy będziemy mogli pokazać więcej.
-
Gość: Czego oczekuje Pan po konferencji GDC?
Marcin Kwaśnica: Wielu dobrych spotkań!
-
Alan82: Czy Kingdoms: Merge & Build będzie jedną z pierwszych gier na Apple Vision Pro? Jakiej konkurencji spodziewacie się na tym urządzeniu?
Marcin Kwaśnica: Nasza - pierwsza! Oczywiście już są gry dostępne na to urządzenie, choć nie ma ich jeszcze dużo.
-
gracz: Czy Wasze doświadczenie z prac nad grami mobilnymi przekłada się w jakikolwiek sposób na tworzenie gier na duże platformy?
Marcin Kwaśnica: Nasz team ma doświadczenie w produkcji gier na PC-ety i konsole. Mamy też doświadczenie w wydawaniu gier na te platformy. A np. sam "Kingdoms" musiał być zoptymalizowany na każde urządzenie Apple (komputery, telefony, tablety). Mamy też już gotowe do wydania na PC gry z naszego back katalogu.
-
księgowy: Odnośnie braku odpisów na projekty (biegły sygnalizował) - kiedy w takim razie dociągniecie te tematy?
Marcin Kwaśnica: Pracujemy nad tym na bieżąco i przykładem mogą być nasze starsze gry, które trafią na nowe platformy już w najbliższym czasie.
-
GPW_geek: Na jakim etapie jest portowanie KM&B na Apple Vision Pro? Kiedy gra będzie dostępna na te gogle?
Marcin Kwaśnica: Prace są na ukończeniu, a decyzja o dacie wydania zależy od Apple.
-
LeszekZ: Witam, domyślam się, że na ten moment to nieco odległy temat, bo nowa strategia odnosi się do kilku następnych lat. Ale proszę powiedzieć, na ile realny w Pana ocenie jest scenariusz, że potrzebna będzie emisja akcji? Jeśli sięgnąć po inwestora, to macie kogoś w odwodzie czy dopiero będziecie szukać?
Marcin Kwaśnica: W tym momencie nie planujemy emisji.
-
GOŚĆ: Można prosić o aktualizację tematu My Spa Resort w Google Play Pass? Kiedy zobaczymy pierwsze przychody z tej współpracy?
Marcin Kwaśnica: Gra została wydana w lutym i jest jeszcze za wcześnie na komentowanie.
-
Gość: Czy przychod od Nine66 zostaly zaksiegowany w zeszlym roku, czy dopiero ukaze sie w kolejnym raporcie?
Marcin Kwaśnica: W obu latach.
-
Marcin Kwaśnica: Dziękujemy bardzo za udział w czacie. Zakładam, że spotykamy się po wynikach kwartalnych. Wszystkie pytania można też kierować pod adres e-mailowy ir@cherrypickgames.com Życzymy wszystkim udanego weekendu!
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.