PARTNER SERWISU
xnhhqsdk

Czat inwestorski z Marcinem Kwaśnicą, prezesem zarządu Cherrypick Games SA - start 8 marca o 12:00

Dyskusja odbyła się dnia: 08.03.2024, godziny 12:00
Marcin Kwaśnica, prezes zarządu Cherrypick Games SA: W 2024 r. skupiamy się przede wszystkim na nowym projekcie „Papillon” Marcin Kwaśnica, prezes zarządu Cherrypick Games SA
W piątek, 8 marca, o godzinie 12:00 odbędzie się czat z Marcinem Kwaśnicą, prezesem zarządu Cherrypick Games SA. Tematem spotkania będą wyniki za 2023 r. i perspektywy rozwoju spółki.

Cherrypick Games to założona w 2014 roku spółka z branży gier, która notowana jest na rynku NewConnect. Jej najnowsza produkcja to “Kingdoms: Merge & Build”, której produkcja została sfinansowana przez Apple. Gra w sierpniu 2023 r. zadebiutowała na platformie Apple Arcade jako tytuł ekskluzywny i jest rozwijana. Obecnie studio pracuje m.in. nad jej wersją na Apple Vision Pro.

W styczniu 2024 roku Spółka przedstawiła aktualizację strategii rozwoju, która zakłada rozpoczęcie wydawania projektów multiplatformowych w modelu premium. Obecnie pracuje nad projektem pod roboczym tytułem "Papillon", która ma zostać docelowo wydana na urządzenia mobilne, komputery PC, oraz konsole (Nintendo Switch, PlayStation, Xbox). Głównym motywem gry będzie przetrwanie w niesprzyjających warunkach w obliczu czyhających zagrożeń. Mechanika roguelite zapewni indywidualne doświadczenie i atrakcyjną powtarzalność każdemu graczowi.

Czat odbywa się w ramach dwunastej edycji projektu Gamedev na Giełdzie, który organizowany jest przez portal StockWatch.pl oraz agencję PR Strict Minds. Celem projektu jest edukacja środowiska inwestorskiego w zakresie tematyki gier wideo. Skierowany jest przede wszystkim do inwestorów, ale także do przedstawicieli branży, prasy oraz wszystkich entuzjastów gier.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Marcinem Kwaśnicą, prezesem zarządu Cherrypick Games SA. Tematem spotkania będą wyniki za 2023 r. i perspektywy rozwoju spółki.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać o 12:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Marcin Kwaśnica: Dzień dobry Państwu, dziękujemy za zainteresowanie naszą Spółką i obecność na czacie. Jak Państwo wiecie wczoraj opublikowaliśmy wyniki roczne, a wcześniej aktualizację naszej strategii rozwoju. Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie pytania.
  • Bajor: Ile projektow planujecie zakonczyc w 2024 roku? Czy tytuly dla partnera z Arabii beda wydane?
    Marcin Kwaśnica: W 2024 skupiamy się przede wszystkim na nowym projekcie “Papillon”, lecz nie zakładamy że 100% w będzie ukończony w tym roku. W pierwszej kolejności wydamy tą grę na Steam i Nintendo, następnie na konsole PlayStation, Xbox, oraz urządzenia mobilne. W 2024 kontynuujemy wsparcie dla gry Kingdoms: Merge & Build w ramach zawartej umowy z Apple. Planujemy również w tym roku wydać 2-3 gry z back-katalogu na nowych platformach: Steam i Nintendo. Podpisaliśmy już umowę wydawniczą w tym zakresie. Gry dla partnera z Arabii Saudyjskiej, Nine66 są na etapie soft-launch i decyzję o wydaniu podejmuje nasz partner - wydawca. Nasza rola jako developer tych gier jest obecnie ukończona, wszystkie zobowiązania wobec nas są uregulowane.
  • Bajor: Czy przychody od Apple beda w 2024 wyzsze niz w 2023?
    Marcin Kwaśnica: Nie publikujemy prognoz wyników, natomiast w bieżącym roku kontynuujemy odpłatne wsparcie dla gry Kingdoms: Merge & Build w ramach zawartej umowy z Apple oraz otrzymujemy dochód z tej gry na platformie Apple Arcade.
  • Bajor: Czy bedzie wyplacona dywidenda za zeszly rok?
    Marcin Kwaśnica: Nie planujemy wypłaty dywidendy za 2023 r. W przyszłości chcemy być spółką dywidendową, ale obecnie musimy się skoncentrować na rozwoju.
  • inwestor2k: W prezentacji spółka przyznała, że do 2023 r. decyzje podejmowała “pod dużą presją finansową” - co jest zrozumiałe z wielu względów. Pytanie czy obecnie spółkę stać na puszczenie wodzów fantazji, szczególnie, że sytuacja w branży gamingowej nie rozpieszcza, o pozyskanie inwestora/finansowanie jest naprawdę ciężko.
    Marcin Kwaśnica: Robienie gier nadal nie jest dla nas “fantazją” a biznesem. Codziennie podejmujemy wiele różnych decyzji, które nie zawsze okazują się być dobre i bierzemy za to odpowiedzialność. W przeszłości jednak zbyt duża presja z zewnątrz nie pomagała, to chcemy zmienić. Poszerzenie naszej strategii wiąże się z szansą ale też z ryzykiem, chyba jak w każdym biznesie. Wierzymy, że wysokiej jakości gry zawsze znajdą swojego odbiorcę.
  • Gość: Na jakim etapie jest produkcja Papillon?
    Marcin Kwaśnica: Faza Alpha.
  • Gość: Kiedy planujecie premierę Papillon, jaki potencjał ma ta gra i jakich informacji możemy się o niej spodziewać w najbliższym czasie?
    Marcin Kwaśnica: Mamy swoje założenia, ale potrzebujemy czasu żeby je zweryfikować. Pierwsze materiały z gry już pokazaliśmy na Pocket Gamer, przed nami w najbliższym czasie bardzo dużo spotkań. Gra jest obecnie w Fazie Alpha - przed testami graczy. Planujemy jak najszybciej wykonać tak zwane playtesty i pokazy dla prasy by wyczuć lepiej rzeczywisty potencjał gry. Z tych względów trudno nam deklarować datę premiery. To raczej nie będzie bieżący rok, ale dziś realistycznie myślimy o początku przyszłego roku. Data nie będzie zależna tylko od produkcji gry, ale też cyklu marketingowego na jaki się zdecydujemy. Chcemy w pełni wykorzystać mechanizmy, jakie daje nam Steam i inni partnerzy.
  • Rob: W dniu w którym piszę to pytania kurs spółki Drago leci na pysk, po premierze gry Winter Survival w early access. Czy nie boicie się, że ten gatunek jest już zbyt "zużyty", że za duży w nim tłok?
    Marcin Kwaśnica: Trudno jest nam się odnieść do notowań spółki Drago, wiele czynników ma wpływ na kształtowanie się notowań, m.in. oczekiwania inwestorów. Nasz “Papillon”połączy gatunki survival i roguelite/roguelike, mamy pomysł na oryginalny gameplay i stylistykę. Ten drugi element, nawet troszkę widać w naszym raporcie rocznym. Z pewnością nie możemy powiedzieć, że gatunek survival jest ‘zużyty’. Gry w tym gatunku cieszą się nadal dużym popularnością. Natomiast w przypadku ‘Papillona” już teraz wiemy, że będziemy oferować w grze unikalne rozwiązania, które zakładamy spotkają się z dużym zainteresowaniem i pozytywnym odbiorem tej gry.
  • Vaquero: Jakie macie oczekiwania w związku z planowanymi premierami swoich starszych gier na nowych platformach, o jakich kosztach mówimy i jakie to będą platformy?
    Marcin Kwaśnica: Planujemy również w tym roku wydać 2-3 gry (może więcej) z back-katalogu na nowych platformach: Steam i Nintendo. Wybraliśmy gry, które dobrze do tego pasują. Porting już został wykonany, a koszty były minimalne. Podpisaliśmy już także umowę wydawniczą w tym zakresie. Liczymy, że gry te spotkają się z zainteresowaniem użytkowników na tych platformach.
  • M: Wg Pana dlaczego akcje Spółki tak mocno spadły po publikacji wyników?
    Marcin Kwaśnica: Nie komentujemy kursu.
  • chris: dzien dobry, Cherry Pick Games kwartalnie pokazuje coraz lepsze wyniki, jednak inwestorzy pytaja o wysokie naklady na prace rozwojowe. Czy jest szansa zrealizowania czesci tych inwestycji jeszcze w tym roku?
    Marcin Kwaśnica: Nakłady na prace rozwojowe skapitalizowane w bilansie dzielą się na prace rozwojowe w toku oraz prace rozwojowe zakończone. Po zakończeniu produkcji gier, kiedy są one dystrybuowane wśród graczy na rynku docelowym i zaczynają generować przychody z tego rynku dla Spółki, następuje ich przyjęcie z prac rozwojowych w toku, na prace rozwojowe zakończone. Spółka na bieżąco przenosi gry w toku na prace rozwojowe zakończone w procesie opisanym powyżej. W 2023 r. zostały przyjęte na prace zakończone gry o wartości 3,0 mln zł. Zgodnie z opublikowaną strategią na lata 2024-2027, Spółka zamierza, między innymi również wydawać gry ze swojego back-katalogu na nowych platformach. W 2024 roku planujemy wydać gry z back-katalogu na nowych platformach: Steam i Nintendo. Podpisaliśmy już umowę wydawniczą w tym zakresie.
  • chris: Wartosc '"godziwa" spolki jest mocno zanizona. Czy powrot kursu CHP jest uzalezniony od rozpoczecia implementacji nowej strategi (gry na steam, konsole, pc)?
    Marcin Kwaśnica: Tak, oczywiście wierzymy, że realizacja strategii przełoży się na wyniki i finalnie na wartość dla akcjonariuszy. Pisząc to zaznaczam, że wiemy że czeka nas dużo pracy i wyzwań.
  • godv: Czy planujecie skup akcji własnych z rynku ?
    Marcin Kwaśnica: Nie mamy takich planów obecnie.
  • Gość: Czy spółka w niedalekiej przyszłości planuje wejść na główny rynek giełdy ?
    Marcin Kwaśnica: Jeśli chodzi np. o raportowanie to jesteśmy przygotowani do takiego kroku, natomiast obecnie zupełnie nie myślimy o przejściu na główny rynek, zresztą wycena na to nie pozwala. W 100% koncentrujemy się na biznesie. Wierzymy, że kiedyś wrócimy do tego tematu.
  • goscv: Na co zostanie wykorzystany zysk spółki z 2023 roku ?
    Marcin Kwaśnica: Zwołując ZWZ Zarząd przedstawi rekomendację. Oczywiście decyzje podejmuje Walne Zgromadzenie.
  • daniel: czy mogą państwo zdradzić coś na temat tej nowej gry nad którą pracujecie czy jest to całkowicie nowe ip czy zwiazane z waszymi wczesniejszymi grami
    Marcin Kwaśnica: To jest absolutnie nowe własne IP, nie związane z poprzednimi produkcjami. Skierowane też do trochę innego odbiorcy, niż nasze poprzednie produkcje. Trochę już powiedzieliśmy m.in. w komunikatach prasowych. Będziemy stopniowo publikować więcej materiałów i informacji. W przeciwieństwie do np. "Kingdoms" będziemy mieli tu dużo więcej swobody komunikacyjnej.
  • Akcjonariusz: Na jakie gry i projekty informatyczne poszły środki o których wspomina biegły w opinii do raportu? Da się coś z tego jeszcze uratować?
    Marcin Kwaśnica: Tak, zgodnie z tym co napisaliśmy w naszym stanowisku, wierzymy że to możliwe. Chodzi np. o gry, które zostaną niebawem wydane na PC i Nintendo Switch. Co więcej niektóre z silników tych gier wykorzystamy przy kolejnych produkcjach.
  • Gość: Czy został porzucony pomysł przejścia na GPW?
    Marcin Kwaśnica: Nie, ale w tym momencie nie pracujemy nad tym.
  • Fundamentalista: Panie Prezesie, nowa strategia zakłada skupienie się na grach premium. Czy to oznacza całkowite zaniechanie produkcji mobilnych w przyszłości? Proszę o kilka argumentów, które spowodowały taką decyzję biznesową.
    Marcin Kwaśnica: Absolutnie nie jest odejście od rynku mobilnego, nadal pracujemy nad grami mobilnymi. Gra premium może być też grą na urządzenia mobilne. Proszę zauważyć, że to nie jest zmiana, a rozszerzenie strategii o nowe platformy, nowe formy dystrybucji. Naszym celem jest skupienie na grach multiplatformowych w różnych formach monetyzacji.
  • Elonek: Jaki włożyliście będzie budżet Papilona i czy jest on “zabezpieczony”?
    Marcin Kwaśnica: Budżet jest ustalony, nadal pracujemy nad budżetem marketingowym - jak pisaliśmy wyżej przed nami playtesty, pokazy dla mediów i partnerów. Po nich będziemy mogli powiedzieć więcej.
  • Elonek: Kiedy projekt Papillon wyjdzie z fazy prototypu?
    Marcin Kwaśnica: Jesteśmy w fazie Alpha
  • Fundamentalista: Kolejny tytuł nad którym pracujecie to gra z modnego gatunku survival/ rougelite. Czy nie boicie się Państwo, że jej premiera przejdzie bez echa w obliczu natłoku innych premier? Jakie będą tzw. USP Waszego nowego tytułu?
    Marcin Kwaśnica: Bardzo wierzymy w nasz projekt i to, że ma szansę się wyróżnić. Zrobimy wszystko aby premiera przebiegła pomyślnie. Natomiast co do USP, to z czasem będziemy pokazywać komunikować coraz więcej.
  • Elonek: Czym ma się wyróżnić Papillon na tle innych gier z gatunku survivali?
    Marcin Kwaśnica: Jesteśmy przekonani, że takiego designu, czyli połączenia gameplayu, grafiki i atmosfery, nie ma obecnie na rynku. Nie możemy się doczekać kiedy będziemy mogli pokazać więcej.
  • Gość: Czego oczekuje Pan po konferencji GDC?
    Marcin Kwaśnica: Wielu dobrych spotkań!

  • Alan82: Czy Kingdoms: Merge & Build będzie jedną z pierwszych gier na Apple Vision Pro? Jakiej konkurencji spodziewacie się na tym urządzeniu?
    Marcin Kwaśnica: Nasza - pierwsza! Oczywiście już są gry dostępne na to urządzenie, choć nie ma ich jeszcze dużo.
  • gracz: Czy Wasze doświadczenie z prac nad grami mobilnymi przekłada się w jakikolwiek sposób na tworzenie gier na duże platformy?
    Marcin Kwaśnica: Nasz team ma doświadczenie w produkcji gier na PC-ety i konsole. Mamy też doświadczenie w wydawaniu gier na te platformy. A np. sam "Kingdoms" musiał być zoptymalizowany na każde urządzenie Apple (komputery, telefony, tablety). Mamy też już gotowe do wydania na PC gry z naszego back katalogu.
  • księgowy: Odnośnie braku odpisów na projekty (biegły sygnalizował) - kiedy w takim razie dociągniecie te tematy?
    Marcin Kwaśnica: Pracujemy nad tym na bieżąco i przykładem mogą być nasze starsze gry, które trafią na nowe platformy już w najbliższym czasie.
  • GPW_geek: Na jakim etapie jest portowanie KM&B na Apple Vision Pro? Kiedy gra będzie dostępna na te gogle?
    Marcin Kwaśnica: Prace są na ukończeniu, a decyzja o dacie wydania zależy od Apple.
  • LeszekZ: Witam, domyślam się, że na ten moment to nieco odległy temat, bo nowa strategia odnosi się do kilku następnych lat. Ale proszę powiedzieć, na ile realny w Pana ocenie jest scenariusz, że potrzebna będzie emisja akcji? Jeśli sięgnąć po inwestora, to macie kogoś w odwodzie czy dopiero będziecie szukać?
    Marcin Kwaśnica: W tym momencie nie planujemy emisji.
  • GOŚĆ: Można prosić o aktualizację tematu My Spa Resort w Google Play Pass? Kiedy zobaczymy pierwsze przychody z tej współpracy?
    Marcin Kwaśnica: Gra została wydana w lutym i jest jeszcze za wcześnie na komentowanie.
  • Gość: Czy przychod od Nine66 zostaly zaksiegowany w zeszlym roku, czy dopiero ukaze sie w kolejnym raporcie?
    Marcin Kwaśnica: W obu latach.
  • Marcin Kwaśnica: Dziękujemy bardzo za udział w czacie. Zakładam, że spotykamy się po wynikach kwartalnych. Wszystkie pytania można też kierować pod adres e-mailowy ir@cherrypickgames.com Życzymy wszystkim udanego weekendu!
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
vdronpvn
khagdtha
losgjpiy
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
lwryccfv
dntknyfb
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
333
strefa niepewna BB B
105
strefa zagrożona CCC D
202

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 05.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat