PARTNER SERWISU
edaqlucr

Czat inwestorski z Mateuszem Tarczyńskim - CEO Woodpecker.co SA

Dyskusja odbyła się dnia: 13.09.2021, godziny 10:00
Mateusz Tarczyński, CEO Woodpecker.co SA: Naszym docelowym planem jest debiut na rynku głównym GPW Mateusz Tarczyński, CEO Woodpecker.co SA
W poniedziałek, 13 września, o godzinie 10:00 zapraszamy na webinar i czat inwestorski z Mateuszem Tarczyńskim, CEO Woodpecker.co SA. Tematem spotkania będzie działalność spółki, plany rozwoju, wyniki finansowe i prognozy wzrostu oraz debiut na NewConnect.

Firma oferuje aplikację pełniącą rolę inteligentnego asystenta sprzedaży B2B. Działająca w modelu SaaS aplikacja Woodpecker.co ułatwia pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie relacji poprzez automatyzację czasochłonnych procesów związanych z komunikacją biznesową. Korzysta z niej ponad 3 tys. firm z 70 krajów na całym świecie, w tym prawie połowa to klienci z USA.








Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim z Mateuszem Tarczyńskim, CEO Woodpecker.co SA. Tematem spotkania będzie działalność spółki, plany rozwoju, wyniki finansowe i prognozy wzrostu oraz debiut na NewConnect.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Mateusz Tarczyński: Dzień dobry, witam wszystkich uczestników czatu, zapraszam do zadawania pytań. Zaczynajmy :)
  • Space Cowboy: Dzień dobry. Zaraz debiut, czy wiecie już jak będziecie komunikować się z rynkiem? Na GPW w praktyce są dwie spółki działające w podobnym modelu: LiveChat Software i Brand24. LiveChat komunikował kiedyś co miesiąc liczbę klientów ale zrezygnował z tego na rzecz bardzo szybkich danych szacunkowych (przychody i wybrane KPIs oraz krótki komentarz), Brand 24 nadal publikuje najpierw liczbę klientów ale robi to co kwartał. Jakie podejście chcecie zastosować?
    Mateusz Tarczyński: Zamierzamy komunikować się z rynkiem w odstępach kwartalnych, gdzie planujemy podawać przychody, zyski oraz podstawowe wskaźniki, takie jak ARPA. Nadal uważamy, że głównym czynnikiem odzwierciedlającym dynamikę rozwoju spółki jest wzrost przychodów.
  • Analityk Fundamentalny: Patrząc na stronę spółki nie mogę znaleźć relacji inwestorskich. Mozna mnie pokierować gdzie mam szukać informacji na temat spółki: jej modelu biznesowego, KPI, sprawozdań finansowych. Czy opublikujecie dane półroczne finansowe 30/06/2021?
    Mateusz Tarczyński: Strona relacji inwestorskich dostępna jest pod adresem https://woodpecker.co/investors/ W kwestii danych półrocznych - są one dostępne w Dokumencie Informacyjnym https://newconnect.pl/pub/NEWCONNECT/dokumenty_informacyjne/WOODPECKER_DI_seria_A.pdf
  • Analityk Fundamentalny: Jak wygląda kwestia lock-up obecnych akcjonariuszy i podaży akcji w dniu debiutu i później?
    Mateusz Tarczyński: Głowni akcjonariusze i pracownicy spółki objęci są okresem lock-upu od 12 miesięcy do 24 miesięcy. Lock-upem nie są objęci akcjonariusze, którzy nabyli akcje w ofercie publicznej.
  • Klient: Czy może Pan wyjaśnić dokładnie na czym polega Woodpecker Calls?
    Mateusz Tarczyński: Woodpecker Calls to aplikacja mobilna zintegrowana z systemem Woodpecker. Pozwala wykonywać działania sprzedażowe związane z zaplanowanymi rozmowami telefonicznymi bezpośrednio z poziomu telefonu. Jest zintegrowana z danymi i procesami ustawionymi w aplikacji webowej, dzięki czemu czynności wykonane przez klienta za pomocą telefonu są automatycznie synchronizowane z systemem. Użytkownik planuje przeprowadzenie rozmowy telefonicznej jako jeden z kroków kampanii sprzedażowej ustawionej w Woodpecker. Aplikacja automatycznie generuje listę połączeń telefonicznych, które należy w związku z tym wykonać. Sprzedawca może więc działać bezpośrednio ze swojego telefonu komórkowego. Woodpecker Calls to pierwsza tego typu aplikacja mobilna połączona z systemem sprzedażowym i produkt unikalny na rynku narzędzi sales automation.
  • niepocieszony: Dlaczego drobnym inwestorom przydzielono tylko 10 proc. akcji skoro popyt była na ok. 20 proc.?
    Mateusz Tarczyński: Spowodowane to było dużym zainteresowaniem ofertą wśród dużych inwestorów, w tym stabilnych akcjonariuszy finansowych.
  • MateuszW: Czy spółka ma przyjętą politykę dywidendową? Kiedy spodziewacie się, że będziecie mogli wypłacić pierwszą dywidendę?
    Mateusz Tarczyński: Za rok 2021 zadeklarowaliśmy że jako zarząd nie będziemy rekomendowali wypłaty dywidendy, za następne okresy będzie to uzależnione od bieżących potrzeb inwestycyjnych spółki, ale nie wykluczamy wypłat dywidendy już za rok 2022.
  • Analityk Fundamentalny: Mówi Pan Prezes o skalowalności biznesu i niewielkich dodatkowych kosztach przy każdej nowej sprzedaży. jak to wygląda w kwestii pozyskiwania klientów kanałami sprzedaży poprzez partnerów, etc. Jakiego rzędu (%?) są tam opłaty związane z pozyskaniem klienta?
    Mateusz Tarczyński: W programie partnerskim oferujemy prowizję w wysokości 20 proc. naszych przychodów. Co do innych kanałów i kosztów pozyskania klienta to ostatnio prezentowany CAC wynosił 126 USD przy LTV 649 USD (dane za 2020 r.).
  • Analityk Fundamentalny: Ile osób zamierzacie pozyskać w 2021 i 2022 i jak tego zamierzacie dokonać biorąc pod uwagę poziom popytu na pracowników IT, w szczególności w okolicy Wrocławia i presję płacową. Czy ten czynnik nie będzie zmniejszał Waszej rentowności w przyszłości?
    Mateusz Tarczyński: W tej chwili zespół Woodpecker.co to 70 osób z siedmiu krajów. Budujemy go z osobami, które chcą wspólnie tworzyć i budować światowej klasy firmę technologiczną - ludzie są więc dla nas bardzo ważni. Od lat przykładamy do tego dużą wagę. Dbamy o naszych pracowników i atmosferę pracy, dzięki czemu mamy markę dobrego pracodawcy. Jednocześnie budujemy fajny produkt, który rozwiązuje realnie istniejące problemy, co daje naszym pracownikom dużo satysfakcji. Dzięki temu pozyskujemy niesamowite talenty i dotychczas problemy z pozyskiwaniem talentów w branży IT nas omijają. Z drugiej strony nasz model biznesowy - SaaS - umożliwia skalowanie bazy klienckiej i zwiększanie sprzedaży bez konieczności znacznego powiększania zespołu.
  • Analityk Fundamentalny: W trakcie IPO mówiliście o ok. 3 tys. klientów i 88 USD ARPA i ok. 310k MRR- dane za kwiecień. Jak to wygląda ło w miesiącu sierpniu? Jakie cele stawiacie sobie w tym zakresie na koniec 2021?
    Mateusz Tarczyński: Dokładne dane za sierpień zostaną przedstawione w kolejnym raporcie kwartalnym. Jednak już teraz mogę powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni z wyników. Liczymy, że nasze ARPA na stałe zagości powyżej 100 USD.
  • Space Cowboy: Dlaczego w XXI wieku Spółka technologiczna nie chce lub nie może nagrywać Walnego Zgromadzenia? Wskazujecie na koszty, które nie są wyższe niż tego webinaru/czatu?
    Mateusz Tarczyński: Jak najbardziej nie wykluczamy nowych możliwości technologicznych, które są dostępne dla Walnych Zgromadzeń. Co do zasady dostosowujemy się w tym zakresie do obecnych trendów spółek już notowanych.
  • pixel: Dzień dobry, może to głupie pytanie, ale dlaczego spółka nazywa się woodpecker.co? Chodzi mi głównie o końcówkę ".co"
    Mateusz Tarczyński: Nazwa spółki odpowiada pełnej nazwie naszej domeny - przyjęliśmy ją w ten sposób, żeby klientom łatwiej było nas odnaleźć :-)
  • Analityk Fundamentalny: Jak dobrze rozumiem minimalna cena to 39 USD, ale ARPU już ponad 100 USD. Można wytłumaczyć w jaki sposób osiągacie ten wzrost i gdzie jest limit (sufit). Tylko prośba, aby nie odpowiadać, że sufitu ARPA nie ma ??.
    Mateusz Tarczyński: Duża część klientów wykorzystuje więcej niż jeden slot. Obserwujemy systematyczny wzrost klientów zainteresowanych większą liczbą slotów już na początku pracy z Woodpeckerm. Obsługujemy klientów, których skala działalności to kilkaset slotów i ich potrzeby nadal rosną. Reasumując, widzimy dalszą przestrzeń do wzrostu ARPA.
  • Investro: Czy może Pan obiecać nam - inwestorom, że w relacjach inwestorskich nie będziecie wykorzystywać własnego narzędzia?
    Mateusz Tarczyński: Z inwestorami zamierzamy regularnie się spotykać m.in. podczas takich aktywności jak dzisiejszy czat :-) Nasza oferta cieszyła się wyjątkowo dużym zainteresowaniem wśród inwestorów indywidualnych, dlatego uważamy, że regularne aktywności takiego typu są bardzo ważne.
  • Alan: Czy spółka opublikuje raport za 2Q? Dlaczego go nie było przed debiutem jako suplement do memorandum?
    Mateusz Tarczyński: W kwestii danych za 2Q - są one dostępne w Dokumencie Informacyjnym https://newconnect.pl/pub/NEWCONNECT/dokumenty_informacyjne/WOODPECKER_DI_seria_A.pdf
  • Patryk: W jednym z wywiadów na YT powiedział Pan, że konkuruje o uwagę użytkowników z takimi firmami jak Netflix. Naprawdę Pan tak uważa?
    Mateusz Tarczyński: Tak, myślę, że wyzwaniem dla każdej firmy jest tworzenie tak ciekawych przekazów marketingowych, żeby chciało się je oglądać. Mamy ambicję być rozpoznawalną marką B2B i uważam, że nasza komunikacja musi być coraz bardziej interesująca.
  • Analityk Fundamentalny: Jesteście firmą jednego software. W historii polskiej GPW były już poważne zachwiania takich firm gdy np. Facebook odciął ich od dostępu do swojego systemu. Co z ryzykiem odcięcia do API z Googla, LinkedIn, etc.
    Mateusz Tarczyński: W przypadkach, gdzie identyfikujemy takie ryzyka, staramy się pracować blisko z dostawcami różnych usług i przywiązujemy dużą wagę do przestrzegania ich regulaminów. Dla przykładu powiem, że w przypadku obszaru integracji z Google - przechodzimy coroczny audyt przez wyznaczonych przez Google firmę audytorską. Od czasu wprowadzenia tego wymogu przeszliśmy już dwa takie audyty, spełniając wszystkie wymagania. Mamy również bardzo zdywersyfikowaną liczbę partnerów i nie jesteśmy uzależnieni od jednego API.
  • Kasia: Dlaczego wybieracie się na NC, a nie od razu na GPW? Warto przejść etap na tym rynku z nadszarpniętą reputacją, gdzie nie ma prawie instytucji i płynności?
    Mateusz Tarczyński: Rynek NewConnect jest oczywiście rynkiem o mniejszych obrotach niż GPW, ale już inwestorzy instytucjonalni jak najbardziej pojawią się w naszym akcjonariacie i oceniamy, że NC jest bardzo dobrym miejscem by zapoznać inwestorów z naszą spółką i przejść na GPW w drugim kroku.
  • inwestor_2k: Podczas webinaru wspomniał Pan o planach debiutu na GPW - kiedy spółka chce pojawić się na rynku głównym?
    Mateusz Tarczyński: Plany mamy dość skonkretyzowane, by przejść na GPW, celem naszym jest by odbyło się na przełomie 2022/2023.
  • Jack: W jaki sposób zamierzacie promować własne narzędzie i zdobywać nowych klientów? Macie jakieś przedstawicielstwa/partnera w USA, czy wszystko robicie online?
    Mateusz Tarczyński: Mamy wypracowane przez lata sposoby promowania naszej aplikacji i pozyskiwania klientów w Stanach Zjednoczonych. Sprzedaż odbywa się online, ale mamy również kilkudziesięciu przedstawicieli w USA w ramach programu partnerskiego. Dzięki temu, że sprzedaż odbywa się online i w dużej mierze oparta jest o samodzielną obsługę klientów, jesteśmy w stanie znacząco ją skalować.
  • OlaS: Czy podtrzymujecie prognozy na rok bieżący i kolejne lata, które pokazaliście w prezentacji?
    Mateusz Tarczyński: Jak najbardziej, podtrzymujemy prognozy i na rok 2021, ale i na lata kolejne. Jesteśmy w tym zakresie optymistami.
  • Matt: Za ile sprzedał by Pan teraz firmę, gdyby przyszedł Google, Amazon lub inny gruby gracz?
    Mateusz Tarczyński: W tej chwili - nie sprzedałbym :-)
  • Mateusz Tarczyński: Dziękuję wszystkim uczestnikom czatu za zadanie pytania. Wszystkie informacje dostępne są na stronie https://woodpecker.co/investors/ Przypominam o naszym jutrzejszym debiucie na rynku NewConnect :-)
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
dcepfvsn
ebhkxgqo
gosixehs
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
mcqnahwi
kfyvodat
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
333
strefa niepewna BB B
105
strefa zagrożona CCC D
202

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 05.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat