pixelg
Piotr Babieno - prezes zarządu Bloober Team SA
AD.bx ad0a
AD.bx ad0b

Czat inwestorski z Piotrem Babieno, prezesem Bloober Team SA

Dyskusja odbyła się dnia: 07.04.2021, godziny 11:00
Piotr Babieno, prezes zarządu Bloober Team SA: Dla nas ważne jest zachowanie DNA spółki i jej misji Piotr Babieno - prezes Bloober Team SA

Zapraszamy na czat inwestorski z Piotrem Babieno, prezesem Bloober Team SA. Spotkanie odbędzie się 7.04, o godz. 11:00, a tematem będzie omówienie bieżącej sytuacji i planów spółki.

Bloober Team SA to jeden z trzech najważniejszych (obok Capcom i Konami) światowych producentów gier z gatunku psychological horror. Studio kładzie nacisk na tworzenie wyjątkowych i poruszających graczy produkcji. Najnowsza gra, The Medium, odniosła sukces biznesowy i artystyczny - w 24 godziny pokryła koszty produkcji i marketingu, a ponadto została ciepło przyjęta przez graczy (88 proc. pozytywnych recenzji na Steam). Kolejnym projektem spółki jest tytuł o nazwie kodowej “Black”, którego data premiery nie została jeszcze ogłoszona.

Bloober Team jest notowany na NewConnect od 2011, jednak spółka niedawno ogłosiła chęć przeniesienia swoich notowań na rynek główny GPW. Debiut na dużym polskim parkiecie ma nastąpić w 2022 roku.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Piotrem Babieno, prezesem Bloober Team. Tematem spotkania będzie omówienie bieżącej sytuacji i planów spółki.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać o 11:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Piotr Babieno: Jest mi niezmiernie miło powitać Państwa na czacie inwestorskim Bloober Team. Zachęcam do zadawania pytań, dołożę wszelkich starań aby odpowiedzieć na wszystkie.
  • Powolniak: Kiedy możemy spodziewać się jakichś szczegółów dotyczących projektu BLACK?
    Piotr Babieno: Szczegóły podamy, jak tylko będziemy mogli o tym mówić. Projekt realizujemy we współpracy z partnerem, informacje pojawią się najszybciej, jak to możliwe.
  • Bergman: W jakiej liczbie kopii sprzedało się do tej pory The Medium z podziałem na kanały dystrybucji ? Jak ocenia Pan sprzedaż Darq: Complete Edition ?
    Piotr Babieno: Proszę obserwować raporty okresowe - tam pojawią się informacje dotyczące sprzedaży. Jesteśmy zadowoleni ze sprzedaży Darq. Projekt jest bliski zwrotu z inwestycji.
  • Darek: Panie Prezesie czy to prawda, że miał Pan propozycje występu w roli głównej w filmie fabularnym? Czy w związku Pana filmowym hobby można liczyć, że The Medium trafi na ekrany kin?
    Piotr Babieno: Mam zwyczaj nie komentowania mojego życia prywatnego. Film to jedno z moich zainteresowań i w Bloober Team naszą ambicją jest tworzenie projektów i IP, które mogą wykorzystać także takie medium jak kino.
  • Gość: Jakie sa dotychczasowe wyniki sprzedazy gry Medium?
    Piotr Babieno: Informowaliśmy o zwrocie z inwestycji. Kolejnych informacji proszę oczekiwać w odpowiednich raportach.
  • Gość: Kiedy zakomunikujecie szczegoly dotyczace nowych projektow?
    Piotr Babieno: Nasze działania relacji inwestorskich i marketingowe są ze sobą połączone - w komunikacji uwzględniamy zarówno inwestorów jak i graczy. Szczegóły nowych projektów pojawią się dopiero przy ich publicznym announcemencie.
  • Gość: Kiedy podacie informacje o wspolpracy strategiczne, ktora sygnalizowaliscie w komunikacie
    Piotr Babieno: Chcemy zakończyć rozmowy w Q2 2021. Informacje o współpracy będą znane od razu po sfinalizowaniu rozmów.
  • Gamer: Czy Pana zdaniem zarząd CD Projekt powinien zrezygnować po takiej wpadce?
    Piotr Babieno: Przede wszystkim uważam, że takie decyzje powinien podjąć zarząd i akcjonariusze CD Projekt. Na pewno warto docenić, jak dużo CD Projekt zrobił dla polskiej branży gamingowej - nie ma drugiej firmy w Polsce, która zrobiłaby tyle dla gamedevu. W tej chwili jest bardzo wielu specjalistów i analityków, którzy deklarują, że przewidzieli taki obrót spraw. Nie pamiętam jednak żeby przed premierą takie głosy się pojawiały. Niewątpliwie jednak CD Projekt jest obecnie zdecydowanie lepszą firmą niż przed wydaniem CP. Beneficjentami ich pracy jest cała branża, inwestorzy, fundusze itp. Pomyłki przy wydaniu gry oczywiście były, ale nie popełnia ich tylko ten, kto nic nie robi. Wydaje mi się, że CP Projekt zasługuje na wdzięczność większości rynku kapitałowego i gamingowego i skupiłbym się na tym, żeby o tym nie zapominać. Ja jako akcjonariusz CD Projektu dbałbym o to, aby zarząd pozostał na swym miejscu i był dodatkowo zmotywowany.
  • Janus Corvinus: Wnerwiają mnie w grach rozbryzgi krwi znikające w powietrzu niczym kamfora oraz znikające trupy. Krew nie powinna znikać tylko obryzgiwać wszystko to, co znajduje się w jej zasięgu a trupy powinny leżeć tam, gdzie padły, do końca gry. Wiem, że da się tak zrobić bo są gry w których krew i trupy nie znikają. Następna gra BT ma mieć akcję i walkę. Czy może Pan obiecać, że w tej grze nie będzie fuszerki ze znikającą krwią i trupami? Bardzo psuje to wiarygodność świata i wytrąca z zanurzenia w świecie gry.
    Piotr Babieno: Mogę obiecać, że będziemy robić wszystko, aby gra była jak najbardziej immersyjna i oddawała realia świata. Nie obiecam jednak, że w naszej grze będzie krew i trupy.
  • Janus Corvinus: Co by Pan powiedział na grę w w styli Resident Evil czy Onimushy z predefiniowanymi ujęciami kamery rozgrywającą się w czasach wojen napoleońskich we Francji, w której wcielamy się w egzorcystę uzbrojonego w rapier i pistolety, który jest wynajmowany przez arystokratów nawiedzonych zamków by oczyścił je z upiorów i wampirów? Zamki można by było zeskanować. Tło ujęć kamery mogłoby być prerenderowane w fotorealistycznej jakości w 8K a model 3D ze skanu używany tylko dla lepszego oddania oświetlenia. Tylko postacie i różne ruchome obiekty byłyby liczone w czasie rzeczywistym dzięki temu gra miałaby niskie wymagania sprzętowe przy doskonałej grafice, która nigdy by się nie zestarzała.
    Piotr Babieno: Nie komentujemy pomysłów third party. Jeśli jest Pan zainteresowany pracą w branży adres hr@blooberteam.com czeka na zgłoszenia!
  • Janus Corvinus: Uważam, że Scopophobia to był doskonały pomysł i gra odniosłaby sukces. Czy istnieje szansa, że BT wróci do tego projektu? Phasmophobia pokazała że multiplayerowe horrory mogą odnieść przeogromny sukces.
    Piotr Babieno: Na chwilę obecną nasz kalendarz dewelopersko-wydawniczy jest wypełniony do 2025 r. Nie ma w nim Scopophobii, ale jak najbardziej uważam, że multiplayerowe horrory mogą odnieść sukces na rynku.
  • anti: Czy Blair Witch zwrócił koszty produkcji i marketingu?
    Piotr Babieno: Tak.
  • anti: Czy wynagrodzenie z Game Pass dot. Medium miało/ma część zmienną? Np. związaną z ilością graczy lub sumarycznym czasem rozgrywki?
    Piotr Babieno: Nie informujemy o szczegółach podpisanej umowy.
  • anti: Jak istotną częścią przychodów z The Medium stanowią płatności z Game Pass? Nie oczekuję dokładnej odpowiedzi, ale jakiś hint w rodzaju: większość/mniejszość.
    Piotr Babieno: Informowaliśmy, że cały budżet nie będzie musiał się zwrócić, bo otrzymaliśmy dotację na realizację projektu. Umowa z Microsoftem była atrakcyjna - tyle mogę powiedzieć bez ujawniania szczegółów.
  • anti: Jak długi okres obowiązywania ma umowa Xbox Game Pass?
    Piotr Babieno: Na chwilę obecną nie możemy komentować umowy.
  • anti: Jaki okres został przyjęty do amortyzacji opatentowanej technologii? Czy technologia ta będzie wykorzystywana w przyszłych tytułach?
    Piotr Babieno: Będziemy informować o tym w raporcie kwartalnym. Na razie nie mamy planów by wykorzystywać ją w najbliższym czasie. Technologia ta powstała z myślą o grze The Medium.
  • anti: W wyniku przeglądu opcji strategicznych Bloober ma dążyć do współpracy z podmiotem branżowym. Czy ta współpraca jest związana z Project Black, czy jest to inna inicjatywa?
    Piotr Babieno: Z oczywistych względów nie mogę jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie.
  • anti: Czy spółka rozważy bardziej szczegółowy zakres informacji przedstawianych w raportach okresowych oraz komunikatach? Np. informacje dot. przychodów i kosztów ważniejszych projektów lub chociaż o ilościach sprzedanych kopii (tam gdzie pozwalają na to umowy z partnerami). Pod względem szczegółowości informacji przekazywanych inwestorom, Bloober mocno odstaje od wielu innych spółek z branży - przynajmniej takie mam wrażenie.
    Piotr Babieno: Tak, rozważamy ulepszenie raportowania tam, gdzie to możliwe. Podkreślę jednak, że większość dotychczasowych tytułów była realizowana we współpracy z partnerami.
  • Lechoo: Jak często Bloober otrzymuje płatności ze Steam i pozostałych platform (co miesiąc, kwartał?) i czy waluty są od razu wymieniane na złote?
    Piotr Babieno: Każda platforma ma swoje terminy płatności. Są takie, które robią to co miesiąc, są takie, które robią to co kwartał. Waluty wymieniamy wtedy, kiedy uważamy kurs za atrakcyjny.
  • Lechoo: Jak Jeff Bezos przyjął swój debiut w świecie gier video (scena w kostnicy w Medium)?
    Piotr Babieno: Nie rozmawialiśmy z nim od premiery The Medium ;)
  • Lechoo: Gratuluję pomysłu przydzielenia pracownikom bonusowych akcji na gwiazdkę. Idealny timing! Ostatnio w internecie ukazywały się ogłoszenia rekrutacyjne Bloobera. Ile osób chcecie obecnie pozyskać? Jak idzie rekrutacja? Czy zamieszanie wokół Flying Wild Hog i CD Projektu ma na to wpływ? Czy po debiucie Medium odeszli z firmy pracownicy lub współpracownicy?
    Piotr Babieno: Pozyskujemy osoby tylko na stanowiska, na które mamy zapotrzebowanie. W najbliższym czasie będziemy realizować dwa duże projekty i zakładamy zwiększenie zatrudnienia, nie będzie to związane z innymi firmami z branży. Po debiucie odeszła niewielka liczba pracowników.
  • Lechoo: Czy jest szansa, że będziecie mieli coś do zaprezentowania (we współpracy z wydawcą) na targach E3 2021?
    Piotr Babieno: Szanse są zawsze.
  • andrew: Czy wg Pana kurs akcji ruszy kiedyś do góry?
    Piotr Babieno: To pytanie nie powinno być adresowane do mnie.
  • Klastus: Czy planowana jest druga część The Medium?
    Piotr Babieno: Na chwilę obecną nie mamy takich planów. Będziemy oczywiście dbać, żeby było to liczące się IP.
  • Klastus: Nad jakimi projektami pracują państwo teraz?
    Piotr Babieno: Dużymi.
    To tyle, co mogę na ten temat powiedzieć w tym momencie.
  • Klastus: Jeżeli dobrze czytam sprawozdania to założenie programu motywacyjnego mówiące o 22 mln zysku brutto od 07/2019 do 12/2020 nie zostało spełnione. Czy planowana jest w związku z tym zmiana założeń programu motywacyjnego na przyszłe lata?
    Piotr Babieno: Proszę dokładniej doczytać założenia programu motywacyjnego.
  • Klastus: Czy zapowiadana współpraca ze światowym wydawca horrorów i wasz projekt Black to to samo?
    Piotr Babieno: Niestety, na chwilę obecną nie mogę tego skomentować.
  • Klastus: Czy to prawda że zasiada Pan w radzie nadzorczej firmy Parasight z Krakowa? Jeżeli tak, to jak to wpłynie na Bloober team? Zamierzacie zawiązać jakąś współpracę?
    Piotr Babieno: Tak, to prawda. Jestem członkiem rad nadzorczych kilku firm. Na chwilę obecną nie planujemy żadnej współpracy.
  • Klastus: Czy planują państwo wypuszczanie kolejnych patchy do The Medium?
    Piotr Babieno: Nieustannie planujemy polepszenie doznań dla użytkowników The Medium.
  • forumowicz: Czy przegląd opcji strategicznych,M&A został przeprowadzony z obawy o wzrost zaangażowania procentowego w akcjonariacie RB, czy tak znaczna obecność RB w akcjonariacie ma pozytywny wpływ na spółkę?
    Piotr Babieno: Przegląd opcji strategicznych wynika z faktu, że chcieliśmy wybrać strategię, która najlepiej doprowadzi nas do naszego celu. Jeżeli chodzi o działania związane ze spółką, to decyzje leżą w gestii zarządu, akcjonariat ma wpływ na kapitalizację, a nie decyzje operacyjne.
  • forumowicz: Czy proces przeglądu opcji strategicznych,M&A miał być wariantem ratunkowym w przypadku gdyby The Medium nie odniosło sukcesu komercyjnego ?
    Piotr Babieno: Absolutnie nie rozważaliśmy takiego scenariusza.
  • forumowicz: Czy w 2021 roku spółka planuj emisję akcji ? Jeśli tak to czy ma to być emisja dla partnera z którym spółka ma sformalizować współpracę w 2q, na jakim polu współpraca z tym partnerem wpłynie na spółkę i czy będzie dotyczyć np. tylko jednego tytułu?
    Piotr Babieno: Nie planujemy żadnej emisji akcji - ani w 2021 r., ani w dalszej przyszłości. Potencjalna współpraca ze strategicznym partnerem ma mieć wpływ na wykonanie dynamicznego kroku do przodu w jakości realizowanych przez nas tytułów.
  • forumowicz: Część inwestorów liczyła na wezwanie na sprzedaż akcji. Czy wezwanie jest nadal możliwe w związku z rozmowami z jeszcze jednym partnerem ?
    Piotr Babieno: Nigdy nie zapowiadaliśmy wezwania na sprzedaż akcji i nie mamy informacji o takich planach. Naszym celem jest pozostanie niezależnym studiem.
  • forumowicz: Czy jaki procent wpływów z gamepass za Medium będą realizowane w q1 czy były również wpływy od MS we wcześniejszych kwartałach za tą grę?
    Piotr Babieno: Nie informujemy o szczegółach realizowanej umowy. Gra miała premierę w Q1 br.
  • forumowicz: Ile wynosiły koszty marketingu i produkcji The Medium, czy te koszty zostały zwrócone wraz z udziałem dotacji w rozwoju technologii ?
    Piotr Babieno: Łączne koszty marketingu i produkcji wyniosły mniej niż 40 mln zł. Tak, uwzględnialiśmy dotację na rozwój technologii.
  • forumowicz: Jaki model dochodowy w przyszłości będzie dominował w Bloober. Prace nad zew. IP dla, prace nad własnymi IP. Sprzedaż gry na "rynku" czy kanały podobne do gamepass ?
    Piotr Babieno: Pierwszy z projektów, nad którym pracujemy już od jakiegoś czasu (Project Black), ma wzmocnić naszą pozycję na rynku. Kolejny tytuł to będzie już nasze IP. Każda gra będzie miała swoją odrębną strategię sprzedażową.
  • forumowicz: Premiera The Medium na ps5 w którym kwartale 2021? Czy w 2021 będzie premiera nowej gry?
    Piotr Babieno: Nie przypominam sobie, żebyśmy zapowiadali The Medium na PS5. Jeśli chodzi o premierę nowej gry będziemy komunikowali się za pomocą raportów.
  • forumowicz: Czy moglibyście zmienić politykę komunikacji, aktualnie widać duże koszty jakie generuje wasza działalność ale wszystko objęte jest wielką tajemnica. Kiedy istotne informacje o działaniach spółki na kolejne 24 miesiące ?
    Piotr Babieno: Zmienić - nie, polepszyć - jak najbardziej. Kolejne informacje pojawią się na kolejnym spotkaniu, które planujemy po publikacji raportu finansowego za Q1. Odbędzie się ono udziałem zarządu oraz nowej CFO.
  • forumowicz: Czy kolejne gry będą poza dobrą historią posiada również zmieniona mechanikę grania aby stały się jeszcze bardziej atrakcyjne dla szerszego grona odbiorców?
    Piotr Babieno: Tak, zdecydowanie idziemy w kierunku horroru jako gatunku, nie tylko horroru psychologicznego.
    Produkcje, nad którymi obecnie pracujemy, będą bardzo dużym krokiem, który zbliża nas do miejsca, w którym chcemy być - czyli lidera gatunku.
  • forumowicz: Jakie dalsze plany z marką The Medium, czy będzie kolejna gra czy może film, serial?
    Piotr Babieno: Nasze plany związane z marką The Medium będziemy ujawniać już niedługo. Naszym celem jest, by IP było rozpoznawalne wśród jak największej liczny użytkowników.
  • gamer: Czy to prawda, że nie lubi Pan szefa Playway? W branży dużo mówi się o tym, że Panowie za sobą nie przepadacie.
    Piotr Babieno: Nie mam żadnych personalnych animozji ani z Krzysztofem, ani z nikim z branży gier wideo. Każdy z nas ma swoją wizję i nie musimy się ze sobą w tym zgadzać. Ja nie lubię np. muzyki disco polo, ale są ludzie, którzy jej słuchają. Uważam, że Krzysztof bardzo skutecznie zarządza firmą i cenię jego wkład w branżę.
  • Mroczny: Czy bez wliczania wszystkich dotacji uzyskanych na produkcję Medium gra również zwróciłaby się w 24 godziny od premiery?
    Piotr Babieno: Nie, natomiast tak zaplanowaliśmy działania z pozyskiwaniem budżetu na grę The Medium, żeby nie stanowił on zagrożenia dla firmy. Wyniki sprzedażowe są więcej niż zadowalające.
  • Gamer: Czy to prawda, że jedną z firm zainteresowanych przejęciem Bloober Team był/jest Techland?
    Piotr Babieno: Nie komentujemy opcji przeglądów strategicznych. Pytanie, kogo chce przejąć Techland, powinno być kierowane do zarządu tej spółki.
  • rado_: Dzień dobry Panie Prezesie. Czy wynagrodzenie z tytułu obecności The Medium w programie game pass zostało zaksięgowane w 4q 2020, czy też będzie zaksięgowane w 1q 2021? Pytanie zadaję pomimo informacji o księgowaniu sprzedaży The Medium w 1q 2021, ponieważ wyrażenie "sprzedaż" może być różnie interpretowane
    Piotr Babieno: Nie komentujemy szczegółów związanych z grą The Medium w programie Game Pass. Premiera gry miała miejsce w Q1 2021.
  • rado_: O czym najprawdopodobniej dowiemy się wcześniej? O zakupach przez Bloobera, czy też o decyzji związanej z inwestorem branżowym?
    Piotr Babieno: Myślę, że o wynikach za Q1.
  • Rafał M: The Medium. Czy premiera na PS5 może być w III, IV qw czy nie wypada/nie możecie mówić, po umowie z Microsoftem?
    Piotr Babieno: Nie przypominam sobie, byśmy zapowiadali The Medium na PS5.
  • rado_: Kiedy poznamy pierwszy tytuł, jaki wyjdzie spod skrzydeł Fearful Entertainment?
    Piotr Babieno: Wydaje mi się, że dość szybko.
  • rado_: Może uchyli Pan chociaż trochę rąbka tajemnicy związanego z nowym tytułem, nad którym pracę zaczęliście po skończeniu The Medium? Mały smaczek byłby dobrze widziany przez akcjonariuszy :)
    Piotr Babieno: Na pewno będzie to tytuł, w którym będzie zdecydowanie więcej akcji.
  • Konrad: Jak przebiegają rozmowy z partnerem branżowym w ramach przegladu opcji strrategicznych i kiedy możemy uzyskać informację o ich wyniku?
    Piotr Babieno: Rozmowy przebiegają bardzo sprawnie. Będziemy mogli informować o szczegółach, kiedy rozmowy zostaną sfinalizowane, co jest planowane na Q2 2021 r.
  • Rafał M: Jaka sytuacja gotówkowa/płynnościowa obecnie? Jak powinna być koniec 2021? Z moich szacunków zakładam 20-50 mln wolnej gotówki za kilka mcy...
    Piotr Babieno: Sytuacja płynnościowa/gotówkowa BT jest bardzo dobra. Przymierzamy się do nowych inwestycji. Zakładamy, że na koniec roku będzie jeszcze lepsza. Co do Pana szacunków - nie mogę się, oczywiście, do nich odnieść.
  • Radek: Panie Prezesie byli pracownicy Bloober Team chwalą Pana za przenikliwość i inteligencję. Jest Pan ich zdaniem ugodowy i nadzwyczaj spokojny - nikt nie widział Pana wyprowadzonego z równowagi lub krzyczącego. Dobry Prezes jednak powinien być stanowczy i powiedzieć czasem coś twardo. Nie boi się Pan, że Bloober stanie się firmą rządzoną przez pracowników, a nie przez Zarząd? Plotki mówią, że właśnie to było powodem kilku odejść w ostatnich latach.
    Piotr Babieno: Bloober Team nie jest firmą "rządzoną", a "zarządzaną". Mamy na tyle dobrych i solidnych pracowników, że głupotą zarządu byłoby niesienie tylko swoich wizji. To prawa, że nie szukam konfliktów, ale potrafię też stanowczo uciąć działania, które moim zdanie zaszkodziłyby firmie. Nie przypominam sobie, aby odchodzący pracownicy podawali taki powód do odejścia z firmy.
  • rado_: I ostatnie pytanie na koniec. Troszkę pofantazjujmy. Gdyby miał Pan wybrać tylko jedno IP, które miałby dostać Bloober do stworzenia nowej produkcji. Do wyboru byłoby Silent Hill od Konami, albo Eternal Darkness od Nintentdo, co by to było? Bardzo proszę o odpowiedź, bez lawirowania :)
    Piotr Babieno: Obydwa brandy są fantastyczne i chciałbym mieć możliwość pracowania przy każdym z nich lub jednym z nich. Spędziłem mnóstwo czasu z oboma tytułami jako gracz. Nie wiem, na którą stronę przechyliłaby się szala, gdybym miał taką możliwość wyboru.
  • Klastus: Czy zamierzają Państwo zmienić coś w stosunkach z inwestorami indywidualnymi, np. regularne czaty, prezentacje, aktualizacje pozycji gier w rankingach sprzedażowych?
    Piotr Babieno: Mamy swoją politykę informacyjną. Pracujemy nad tym, by ją polepszyć. W najbliższym czasie, po publikacji raportu okresowego, planujemy spotkanie z akcjonariuszami.
  • Bergman: W jakich proporcjach co do kanałów dystrybucyjnych sprzedaje się Medium - jaka procentowo wielkość na PC, a jaka na konsoli ?
    Piotr Babieno: Po szczegóły muszę odesłać do lektury raportu za Q1 2021 r.
  • Bergman: Nad iloma grami pracuje obecnie firma ?
    Piotr Babieno: Nad dwoma dużymi grami (większymi od The Medium). Staramy się też mieć inne niespodzianki w zanadrzu.
  • Sixpounder: Panie Piotrze, czy współpraca z podmiotami Japońskimi przekłada się na ułatwienie aktywności sprzedażowej i marketingowej na samym rynku Japońskim? Macie konkretne plany na walkę o klienta w tym kraju?
    Piotr Babieno: Tak, uważamy że rynek azjatycki rządzi się innymi prawami niż rynek europejski i amerykański. Staramy się współpracować z lokalnymi podmiotami, by dać jak najlepszy odbiór naszych tytułów dla użytkowników z tego regionu. Mamy plany na walkę o klienta nie tylko w Japonii, ale też Chinach i Korei.
  • Łukasz: Dzień dobry, Proszę o informację jakie według Państwa są najbliższe możliwości dla zysków Bloober Team, oraz jakie w dalszym okresie. Oraz czy będzie kontynuacja Medium? Bo zakończenie jest niejednoznaczne
    Piotr Babieno: Uważamy, że możliwości zysków dla BT są bardzo duże i wypracowujemy je z każdym kolejnym miesiącem. Na dziś nie planujemy kontynuacji The Medium. Zakończenie jest niejednoznaczne, ponieważ miało dawać graczom impuls do zastanowienia się nad niejednoznacznością własnych wyborów w realnym życiu.
  • Bergman: Czy skonsolidowane koszty działalności jakie grupa Bloober poniosła w I kwartale 2021 roku są znacząco wyższe od tych jakie grupa poniosła w IV kwartale, a było to wówczas ponad 12 mln, czy też kształtują się one na podobnym poziomie jak kwartał do kwartału w 2020 roku ?
    Piotr Babieno: Nie wydaje mi się, by były to koszty znacząco wyższe w Q4 2020 niż w Q1 2021.
  • Rafał M: Ile na dziś jest pracowników (etaty i inne umowy). 100? 120? czy więcej??
    Piotr Babieno: Więcej.
  • Milox: Pomimo, iż gra Medium bardzo mi się podobała, miałem i mam jedno duze zastrzeżenie. Dlaczego główne postacie poruszają się w tak archaiczny sposób rodem z PS3. Chodzi mi np: o to ze podchodząc do ściany postać wiecznie symuluje chodzenie albo, że czasami wyraznie nie jest zgrana z otoczeniem, a jej ruchy są dość sztuczne. Z czego to wynika ? Z brakiem umiejętności czy np : brakiem czasu na dopieszczenie projektu, a może z innego powodu? Pozdrawiam.
    Piotr Babieno: Zdajemy sobie sprawę z niedoskonałości realizacji technicznej naszych produkcji. Proszę pamiętać, że budżet gry (łącznie z marketingiem) to mniej niż 40 mln zł. Stale się uczymy i zwiększamy nasze kompetencje. Mam nadzieję, że będzie to widoczne w kolejnych zrealizowanych przez nas tytułach.
  • Bloober_w_portfelu: Czy udało się Państwu znaleźć już odpowiednią osobę na stanowisko Combat Programmer i czy jeśli spółka nadal jest w trakcie poszukiwań kompetentnych osób na to stanowisko , to czy projekt/projekty nad którymi Państwo zaczęli już pracować od jakiegoś czasu nie przewidują zatem trybu walki , a dopiero późniejsze projekty . Pozdrawiam , fan spółki i akcjonariusz .
    Piotr Babieno: Tak, mamy wewnątrz organizacji osoby, które są świetne, jeżeli chodzi o combat. Stale poszukujemy osób, które jeszcze bardziej podniosą nasze umiejętności i będziemy poszukiwać kolejnych Combat Programmerów. Natomiast w tym momencie nasz zespół ma wystarczająco dużo umiejętności, by realizować kolejne produkcje.
  • Milox: Czy na 2022r planujecie jakiś duży debiut? Nie mam na myśli projektu Black? Pozdrawiam
    Piotr Babieno: Coś planujemy na ten czas, ale jest za wcześnie, by mówić o szczegółach.
  • Piotrjot: Witam, Panie Piotrze Prosze o zdradzenie szczegółow nowo powstałej spółki Fear Full z Forever Entertainment. Co to za Projekt kiedy o nim usłyszymy jakie gry konsole itp. ?
    Piotr Babieno: Z Forever Entertainment założyliśmy spółkę celową, która ma zająć się portami starszych horrorów, głównie na NS. Kolejne informacje podamy już wkrótce.
  • Rafał M: Koszty przeróbek LOF VR i Blair Witch VR to poniżej 300 tys, ok 500 tys czy bliżej 1 mln lub więcej?
    Piotr Babieno: W przypadku LOF VR poniżej 1 mln. Blair Witch VR ma budżet powyżej 1 mln.
  • rmarekr: Dzień dobry, Panie prezesie proszę o informację jak duże było zainteresowanie spółką podmiotów zewnętrznych podczas zakończonego przeglądu opcji strategicznych.
    Piotr Babieno: Rozmawialiśmy z kilkunastoma podmiotami, co wydaje mi się, że pokazuje bardzo duże zainteresowanie spółką.
  • Rafał M: The Medium - sprzedaż jest powyżej czy poniżej Waszych oczekiwań
    Piotr Babieno: Powyżej.
  • tomaskasas: Czy DDI może liczyć na jakieś wsparcie marketingowe ze strony Bloobera przy okazji premiery Serial Cleaners?
    Piotr Babieno: DDI zrobiło olbrzymi skok jakościowy, jeśli chodzi o projekty realizowane przez spółkę. Uważam, że DDI może być czarnym koniem polskich produkcji zrealizowanych w 2021 r.
  • Rado_: Czy na tapecie jest jakaś książka, film, serial związany z IP The Medium?
    Piotr Babieno: Na tapecie nie, natomiast propozycje w skrzynce mailowej są.
  • agroleasing: Co było głównym problemem w rozmowach z potencjalnymi inwestorami?
    Piotr Babieno: Brak czasu :-)
    Inwestorzy, którzy są zainteresowani przejęciem spółki myślą też o tym, jak sprawić, by spółka była jak najbardziej "opłacalna". Dla nas równie ważne jest zachowanie DNA spółki i jej misji. Nie mamy przekonania, że inwestor który jest zainteresowany przejęciem całej spółki zostawiłby nam taką możliwość, dlatego rozmawiamy o partnerstwie strategicznym.
  • Gość: Inwestorzy negatywnie ocenili wyniki przeglądu opcji strategicznych (widać to po zachowaniu kursu). A jak Pan to widzi?
    Piotr Babieno: Inwestorzy zawsze mają prawo do własnej oceny. Z mojego punktu widzenia zrobiliśmy świetną pracę przy przeglądzie opcji strategicznych i z perspektywy czasu jestem przekonany, że okaże się, że podjęliśmy właściwą decyzję.
  • rmarekr: Panie prezesie jak się przedstawia aktualnie poziom zatrudnienia w spółce.
    Piotr Babieno: Aktualnie współpracujemy z grubo ponad 100 współpracowników.
  • Rado_: A to może jeszcze takie luźne pytanie na koniec. Panie Prezesie, czy zagląda Pan czasem na forum bankiera? ;)
    Piotr Babieno: Nie mam czasu na śledzenie informacji na swój temat.
  • Rafał: Czy może Pan zdradzić coś więcej o wspomnianym kalendarzu dewlopersko-wydawniczym wypełnionym do 2025 ?
    Piotr Babieno: Na chwilę obecną pracujemy nad dwoma bardzo dużymi projektami.
  • Milox: Czy wstępne pomysły (scenariusze) na gry można przesyłać do Państwa studia? Jeśli tak to proszę podać adres na jaki można przesyłać pomysły.
    Piotr Babieno: Nie przyjmujemy projektów zewnętrznych do realizacji. Najlepiej kontaktować się z hr@blooberteam.com
  • Cezar: Czy problemy z dostępnością konsol nowej generacji w jakiś sposób wpływają na długoterminowe plany wydawnicze spółki? Czy celem spółki jest pozostanie niezależnym, czy raczej przy dobrej ofercie rozważane byłoby przejście pod szyld większego wydawcy?
    Piotr Babieno: Problemy z dostępnością konsol nowej generacji nie mają wpływu na nasze plany wydawnicze. Naszym celem jest pozostanie niezależnym studiem, liderem w gatunku horroru.
  • Bergman: Czy firma ma w planach wydanie płatnych dodatków do Medium lub kontynuację gry ?
    Piotr Babieno: Na chwilę obecną nie mamy takich planów.
  • Gość: Czy nowe projekty będą wieksze inz medium?
    Piotr Babieno: Zdecydowanie.
  • Milox: Czy nowe gry studia będą dłuższe, w dzisiejszych czasach (mimo inflacji) gracze narzekają, że za blisko 200zl 8 godzin grania to stanowczo za mało. Czy kolejne projekty będą dłuższe i czy więcej będzie zależało od samego gracza? tak aby nie było jak z Medium, że wielu potencjalnych graczy obejrzało grę na YouTube jak film.
    Piotr Babieno: Nowe gry będą bardziej rozbudowane, ale nie uważamy, że liczba godzin spędzonych na gameplayu ma wpływ na cenę. Nie będziemy szukać na siłę godzin spędzonych przy rozgrywce - stawiamy na unikalność doświadczenia i możliwość powrotu gracza i znajdywania nowych możliwości w grze.
  • Piotr77: Panie Prezesie, spółka niemal co roku ma kłopoty z raportowaniem. Od paru lat widać rękę biegłego rewidenta. Skoro wybieracie się na główny parkiet może pora w końcu zatrudnić w spółce kogoś z wiedzą na temat rachunkowości, albo konsultować za wczasu z audytorem ujęcie pewnych transakcji?
    Piotr Babieno: Nie przypominam sobie, byśmy mieli kłopoty z raportowaniem. Stosujemy się do wskazówek biegłego rewidenta, rozbudowujemy dział księgowości i controllingu.
  • Gość: Dlaczego nie ma z Państwa strony, żadnych konkretnych odpowiedzi, pytania są w większości zbywane. Akcjonariusze potrzebują konkretów.
    Piotr Babieno: Odpowiadam na zdecydowaną większość zadanych pytań, jednocześnie nie łamiąc przepisów. Staramy się być tak transparentni, jak tylko możliwe. Nie mogę udzielać na takich czatach informacji, które powinny być wcześniej raportowane. Nie jest naszą polityką podawania jak największej liczby newsów - nie jesteśmy spółką spekulacyjną. Wolimy, żeby "mówiły" nasze produkcje i to na tym się skupiamy.
  • Gość: Dlaczego spółka zdecydowała się zbyć pakiet akcji Draw Distance?
    Piotr Babieno: Było to z korzyścią dla nas (brak konsolidacji), jak dla spółki i struktury akcjonariatu. Uważamy, że DD zrobił skok jakościowy, czego rynek jeszcze nie dostrzega.
  • Powolniak: Czy jest możliwe że Bloober stanie się spółką dywidendową ?
    Piotr Babieno: Bloober rozwija się na tyle dynamicznie, że wypracowane zyski zostawiamy do decyzji akcjonariuszy. Od 2015 r. spółka nie miała ani jednej emisji akcji ani obligacji.
  • Michau_12: Czy przejście na GPW planowane jest na początek 2022?
    Piotr Babieno: Zaplanowaliśmy przejście na GPW na 2022 r.
  • gamer: Czy macie konflikt z Rockbridge?
    Piotr Babieno: Nie, nie mamy konfliktu z Rockbridge. Prywatnie znamy się z Pawłem i lubimy. Oddzielamy sferę biznesową i prywatną. Szanuję decyzje Pawła, które często idą przeciwko rynkowym trendom - mam podobne podejście. Nigdy nie było między nami konfliktu, co nie znaczy, że zawsze się ze sobą zgadzamy.
  • Rado_: Image Games? Słyszał Pan już o tym projekcie? Nie żałuje Pan, że zamiast Movie Games nie ma tam Bloober Team? Przy okazji, co z zapowiadanym wspólnym czatem z prezesem Żbikowskim?
    Piotr Babieno: Nie oceniam książki po okładce, a na razie widzę tylko okładkę. Nie żałuję żadnej podjętej przez nas decyzji, stale uczymy się na błędach. Natomiast z Karolem jesteśmy w stałym kontakcie.
  • Gość: Czy jest Pan otwarty aby odpowiedni partner branżowy zaangażował się kapitałowo w spółkę?
    Piotr Babieno: Nie potrzebujemy żadnej inwestycji w spółkę. Mamy zapewnione środki na realizację kolejnych projektów. Oczywiście nowi akcjonariusze są zawsze mile widziani.
  • Piotr Babieno: Dziękuję za obecność w imieniu całego zespołu Bloober Team. Niestety, nie udało się odpowiedzieć na wszystkie pytania, gdyż z każdą odpowiedzią spływała seria kolejnych. Zostawiamy je sobie na następne spotkanie. Do zobaczenia na kolejnych wydarzeniach!
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję. Pytań było tak dużo, że zabrakło czasu, żeby odpowiedzieć na wszystkie. Dziękuję za udział i zapraszam na kolejne czaty w ramach cyklu Gaming na Giełdzie.
AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +159,35% +31 869,56 zł 51 869,56 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy