-
moderator: Witam na kolejnym czacie inwestorskim w ramach GAMING WEEK w StockWatch.pl. Dziś gościmy Piotra Wątruckiego, prezesa ECC Games, najmłodszej spółki gamingowej na warszawskim rynku.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać o 11:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony.
-
Piotr Wątrucki: Witam serdecznie na czacie, dziękujemy za zainteresowanie Spółką ECC GAMES i zapraszam do zadawania pytań.
-
Cahir16: Czy spółka nie obawia się premiery w dość "martwym" sezonie dla graczy, który przypada na połowę roku?
Piotr Wątrucki: W 2019 roku spółka planuje premiery 3 gier:
- Ultimate Fishing Simulator Mobile 2019 - testy ""soft-lanuch"" powinny rozpocząć się w najbliższym okresie,
- Car Mechanic Simulator 2019 na urządzenia mobilne - premiera planowana jest na 3 kwartał 2019 roku,
- DRIFT19 - największy projekt spółki, który przygotowywany jest na PC oraz konsole XBOX ONE i PS4.
W naszej ocenie okres przypadający na premiery gier mobilnych jest optymalny, a w przypadku gry DRIFT19 dokładna data premiery nie została jeszcze ustalona z wydawcą.
-
Cahir16: Jak spisała się premiera 15 lutego gry Car Mechanic Simulator na Nintendo Switch?
Piotr Wątrucki: Zgodnie z raportem bieżącym ESPI 3/2019 z dnia 18 lutego 2019 roku, w trakcie pierwszego weekendu sprzedaży gra pokryła wszystkie koszty produkcji. Jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedaży, jednocześnie wyciągamy wnioski, aby nasza kolejna gra na tej platformie zarobiła jeszcze więcej.
-
Cahir16: Czy Drift19 będzie dostępny na platformie Steam czy/lub Epic Store Games lub dowolna inna?
Piotr Wątrucki: DRIFT19 będzie dostępny na STEAM oraz na konsole XBOX ONE i PS4. Rozważamy również wydanie gry na innych platformach.
-
Cahir16: Jak liczny jest zespół tworzący Drift19? W jaki poziom zatrudnienia celujecie aby osiągnął poziom optymalny?
Piotr Wątrucki: Core team liczy 15 osób. Dodatkowo wspieramy się pracą freelancerów - nad projektem pracuje obecnie ok. 30 osób. Docelowo zamierzamy pracować nad kolejnym projektami z serii motorsportu bazującymi na grze DRIFT19, co będzie się wiązało z systematycznym zwiększaniem zatrudnienia.
-
Warpe: Czy Drift19 będzie grą do kupienia, czy będzie rozdawana i będą jakieś mikropłatności.
Piotr Wątrucki: Gra DRIFT19 będzie sprzedawana w formule gier Premium. Będzie ją można kupić na platformach STEAM, PlayStation Store i XBOX Marketplace. Po premierze gry nadal będziemy wspierać ten projekt w postaci dodatków DLC.
-
Gość: Drift jest jedyna gra nad która pracujecie ?
Kiedy premiera ?
Piotr Wątrucki: Tak, jak już wspominałem pracujemy nad 3 grami. Gra DRIFT19 jest naszym największym projektem, który jest już w bardzo zaawansowanej fazie produkcji. Premiera gry planowana jest w 2019 roku, ale dokładna data nie została jeszcze ustalona z wydawcą.
-
Przemysław Bujnik: Czy Drift19 po premierze dostanie jakieś płatne DLC?
Piotr Wątrucki: Planujemy wspierać grę zarówno płatnymi, jak i bezpłatnymi rozszerzeniami
-
Przemysław Bujnik: Kiedy możemy się spodziewać kolejnej części mobilnego Car Mechanic Simulatora?
Piotr Wątrucki: Obecnie pracujemy nad tym projektem, a premiera planowana jest na trzeci kwartał tego roku.
-
Damian: Dzień dobry, czy planujecie państw w najbliższych latach wprowadzenie polityki wypłaty dywidend?
Piotr Wątrucki: W najbliższych latach zyski planujemy przeznaczać na nowe projekty i dalszy rozwój Spółki.
-
kuba: czy planujecie jakies emisje akcji?
Piotr Wątrucki: Jeśli spółka dostrzeże dodatkowe możliwości rozwoju i będzie potrzebowała dodatkowych środków, wówczas rozważymy emisję akcji. Na obecną chwilę spółka nie planuje emisji.
-
Sky is the limit: Dlaczego debiutowi nie towarzyszyła publiczna emisja akcji dla inwestorów.
Piotr Wątrucki: Emisja akcji została przeprowadzona w lipcu 2018 roku. W momencie debiutu spółka miała zapewnione środki na rozwój.
-
Kris: Gratuluję udanego debiutu. Mam pytanie dotyczące gry drift 19 czego się Pan spodziewa, ile teraz będzie kosztowała jakie będą ostateczne koszty razem z marketingiem. czy jest już ustalona data premiery przynajmniej który miesiąc
Piotr Wątrucki: Dziękuję. Budżet gry DRIFT19 wynosi 3,5-4 mln zł. Data premiery zostanie ogłoszona w najbliższym czasie.
-
Gość: Jak rozumiem spółka wyprodukowała i wydała Car Mechanic Simulator w wersji na iOS oraz Android. Jaki macie udział w zyskach, poza wynagrodzeniem stałym?
Piotr Wątrucki: Spółka przygotowała wersję mobilną gry Car Mechanic Simulator 18, grę wydawała spółka PlayWay S.A. ECC otrzymuje wynagrodzenie ze sprzedaży gry. Dokładny podział wynagrodzenia stanowi tajemnicę handlową i nie możemy podać tej informacji. Możemy jednak powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni z warunków umowy.
-
c15d: Czy Spółka ma już koncepcje następnych gier, po premierze Drift19?
Piotr Wątrucki: Po zakończeniu prac nad grą DRIFT19, spółka planuje rozpoczęcie produkcji kolejnych gier o tematyce motoryzacyjnej.
-
c15d: Czy Spółka myśli o przejściu na rynek główny GPW?
Piotr Wątrucki: Nie wykluczamy takiej możliwości, w tym momencie skupiamy się jednak na developmencie gier.
-
Gość: Czy Drift będzie miał promocję crossplatformową, na przykład w postaci promocji tytułu CMS?
Piotr Wątrucki: Wydawcą gry na platformie Steam jest spółka PlayWay S.A. Jednym z ważniejszych działań marketingowych jest crosspromocja z grą CMS oraz innymi produkcjami grupy PlayWay.
-
Przemysław Bujnik: Czy gracz casualowy znajdzie coś dla siebie w Drift19? Czy może gra jest skierowana tylko do wielbicieli realistycznych symulatorów?
Piotr Wątrucki: Gra DRIFT19 skierowana jest zarówno do graczy casualowych, jak i wielbicieli realistycznych symulatorów. Gra wspiera różnego rodzaju kontrolery od w pełni symulacyjnych zestawów kierownic po bardziej casualowe pady, czy nawet klawiatury. Naszym zdaniem każdy fan motoryzacji znajdzie w DRIFT19 coś dla siebie.
-
Shopper: Jaką sprzedaż Drift 19 w liczbie egzemplarzy prognozuje spółka do końca 2019?
Piotr Wątrucki: Nie prowadzimy prognoz sprzedaży gier.
-
Gość: Witam. Na jakim etapie jest produkcja drift 19?
Piotr Wątrucki: Gra jest na finalnym etapie developmentu. W najbliższym czasie planujemy rozpoczęcie tzw. Beta testów gry.
-
Kuba: Czy planowany jest udział ECC Games na targach PAX lub E3?
Piotr Wątrucki: W tym roku skupiamy się na prezentacji gry na eventach driftowych i motoryzacyjnych.
-
Investor2k: Jak układa sie współpraca z PlayWay? Jesteście zadowoleni?
Piotr Wątrucki: Współpraca z PlayWay S.A. przebiega bardzo dobrze. Jesteśmy z niej zadowoleni i planujemy kolejne wspólne projekty.
-
Gość: Czy budżet Drifta wynoszący ponad 4 mln zł dotyczy wydatków na produkcję, czy także na merketing (choć ten powinien być po stronie PlayWay jako wydawcy)? No i najważniejsze czy kwota zakłada produkcję tylko wersji PC, czy także wersji konsolowych?
Piotr Wątrucki: Główne działania marketingowe są po stronie PlayWay S.A., który jest wydawcą gry na platformie Steam. Wersje konsolowe były planowane od początku developmentu w związku z tym budżet obejmuje również konsole.
-
c15d: Czy Drift19 jest planowany na platformę Switch?
Piotr Wątrucki: Tak, ale w późniejszym terminie. W pierwszej kolejności skupiamy się na platformach Steam, PS4 i XBOX ONE.
-
Investor2k: Proszę powiedzieć coś więcej na temat nowych projektów z PLW.
Piotr Wątrucki: Obecnie pracujemy nad nową częścią gry Car Mechanic Simulator dla platform mobilnych.
-
Akcjonariusz: Skąd pomysł na grę o drifcie? F&F było inspiracją. ;) pozdrawiam
Piotr Wątrucki: Od zawsze interesowałem się motoryzacją, a drift jest jedną z najbardziej efektownych dyscyplin. Na rynku brakuje gry pokazującej lifestyle zespołu driftowego, chcieliśmy wypełnić tę niszę.
-
Izak: ECC to całkiem nowa spolka na GPW. Fajnie że nie zwlekała z wyjściem do inwestorów, to dobry sygnał i prognostyk na przyszłość. Czy możemy oczekiwać, spolka będzie prowadzić politykę otwartych drzwi i podobnych spotkań i obecności na konferencji będzie więcej.
Piotr Wątrucki: Moim celem jest prowadzenie przejrzystej komunikacji z inwestorami. Będziemy starali się cyklicznie uczestniczyć w czatach inwestorskich i brać udział w różnego rodzaju konferencjach, aby poszerzać dostępność informacji o spółce. Można nas też spotkać na większości imprez driftowych, na których chętnie rozmawiamy o naszej pasji do gier i motorsportu.
-
InwestorGPW: Dywidenda to temat brany pod uwagę przez zarząd? Nie ukrywam, żejestem przeciwny, bo gotówkę lepiej wydać na produkcje gier, ale wole sie upewnić jakie są Państwa intencje.
Piotr Wątrucki: Na naszym etapie rozwoju spółki, lepszym pomysłem od dywidendy jest inwestycja w nowe projekty. Rozwój spółki jest dla nas priorytetem, w związku z tym w najbliższym okresie nie planujemy wypłaty dywidendy.
-
Gość: Czy premiera gry Drift 19 będzie na PC, Xbox i Ps4 jednocześnie.
Piotr Wątrucki: DRIFT19 jest przygotowywany na wymienione platformy jednocześnie, jednak kolejność wydawania gry na poszczególnych platformach jest uzależniona od decyzji wydawcy.
-
Zenon: Kiedy możemy spodziewać się jakiegoś nowego trailera gry Drift19?
Piotr Wątrucki: W najbliższych tygodniach planujemy rozpoczęcie tzw. beta testów gry, w tym samym czasie pojawią się materiały video z rozgrywki
-
drifter: Na czym ma polegać odwzorowanie lifestylu zespołu driftowego w grze DRFIT 19?
Piotr Wątrucki: Zespoły driftowe składają się z ludzi z pasją. Kierowca jest często także mechanikiem. Bardzo ważnym elementem tej społeczności jest budowa auta i przygotowywanie go do zawodów. Chcielibyśmy oddać ten aspekt w naszej grze. Gracz będzie budował auto od podstaw, aby później trenować nim na torze i ostatecznie rywalizować z innymi. Drifting jest bardzo efektowną dyscypliną, której kwintesencją są przejazdy w parach, ten element gry jest dla nas bardzo istotny i chcemy go odwzorować bardzo dokładnie.
-
Gość: Czy zamierzacie do promocji gry wykorzystywać polskich zawodników driftingowych?
Piotr Wątrucki: Przy produkcji gry współpracujemy z Pawłem Groszem, wicemistrzem Drift Open 2017, który odpowiada za testowanie gry oraz jej promocję.
-
c15d: Ukazała się informacja, że DRIFT19 będzie grą multiplayer. Czy będzie tak od samego początku? Czy rozgrywka multi oparta będzie o zewnętrzne serwery?
Piotr Wątrucki: Tryb multiplayer planowany jest od pierwszej wersji gry, oparty będzie o zewnętrzne serwery.
-
miko: driftować samochodem można w większości produkcji o tematyce wyścigów samochodowych Z sentymentem wspominam need for speed underground 2. Jaka jest więc wartość dodana Waszego symulatora? Co robicie lepiej, inaczej?
Piotr Wątrucki: W innych grach drift jest tylko dodatkiem. DRIFT19 od początku projektowany był, jako gra mającą pokazać lifestyle driftera. Stworzyliśmy unikalną kombinację symulatora mechaniki z wiernie odwzorowaną jazdą w parach w kontrolowanym poślizgu.
-
Gość: Jak czujecie sie z wartosciami wyników zapisanych w programie motywacyjnym, skad furtka dotyczaca 13m w tym roku? Bardziej realne jest 3m czy 13 w 2019r.?
Piotr Wątrucki: Jeśli spółka zrealizuje 3 mln zł zysku w 2019 roku, będzie to oznaczało 6-krotny wzrost w stosunku do roku poprzedniego. W obecnym roku planujemy 3 bardzo ważne premiery (DRIFT19, CMS19, Ultimate Fishing 19), każda z tych gier ma szansę okazać się globalnym hitem sprzedaży, czego sobie i pozostałym akcjonariuszom życzę.
-
Piotr Wątrucki: Bardzo dziękuję za udział w czacie i zapraszam do śledzenia informacji na temat ECC GAMES.
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty w ramach GAMING WEEK.