pixelg
Piotr Żygadło, prezes zarządu All in! Games SA

Czat inwestorski z prezesem zarządu wydawnictwa gier komputerowych, All in! Games SA, Piotrem Żygadło

Dyskusja odbyła się dnia: 05.05.2021, godziny 11:00
Piotr Żygadło, prezes zarządu All in! Games SA: Pierwszy kwartał pokazuje, że praca wykona w 2020 roku przynosi obecnie efekty Piotr Żygadło, prezes zarządu All in! Games SA

5 maja (środa) o godz. 11:00 odbędzie się czat inwestorski z prezesem zarządu wydawnictwa gier komputerowych, All in! Games SA, Piotrem Żygadło. Tematem spotkania będą bieżące wydarzenia w spółce, pierwsze premiery 2021, a także plany wydawnicze na kolejne miesiące.

All In! Games to wydawca gier komputerowych z siedzibą w Krakowie, działający w branży gamingowej od 2018 roku. Firma wydaje i tworzy gry na komputery osobiste i konsole, pracując nad polskimi i międzynarodowymi projektami, by oferować graczom nowy poziom rozgrywki. All In! Games jest wydawcą takich tytułów jak Ghostrunner (One More Level, współwydawca 505 Games), Tools Up! (The Knights of Unity), Paradise Lost (PolyAmorous), Alaloth - Champions of The Four Kingdoms (Gamera Interactive), Chernobylite (The Farm 51), Fort Triumph (CookieByte Entertainment), Daymare: 1998 (Invader Studios, Destructive Creations), Metamorphosis (Ovid Works), Red Wings: Aces of the Sky (All In! Games), czy też Of Bird and Cage (Capricia Productions).

Ciesząca się największym zainteresowaniem gra z portfolio spółki, czyli Ghostrunner, sprzedała się w liczbie blisko pół miliona egzemplarzy w dwa miesiące od wydania. W tym roku udaną premierę zanotował także Paradise Lost, gdyż w pierwszy weekend zakupiono ok. 12 tys. sztuk gry na samej platformie Steam. Produkcja ta jest na dobrej drodze do zrealizowania najbardziej optymistycznego scenariusza sprzedażowego.

Od 2020 roku, po połączeniu ze spółką Setanta, All In! Games jest notowany na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Posiada międzynarodowy zespół (Polska, USA, Wielka Brytania, Hiszpania, Włochy, Francja, Litwa) liczący ok. 100 pracowników.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Piotrem Żygadło, prezesem All in! Games. Tematem spotkania będą bieżące wydarzenia w spółce, premiery i plany wydawnicze na 2021 r.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać o 11:00. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • Piotr Żygadło: Dzień dobry, witam wszystkich na czacie inwestorskim. Zachęcam do zadawania pytań, postaram się odpowiedzieć na jak najwięcej z nich. Jestem do Państwa dyspozycji do godz. 12:30.
  • Ewelina: Jak prezes ocenia wyniki finansowe spółki za rok 2020?
    Piotr Żygadło: Spodziewaliśmy się, że będzie lepiej, ale opóźnienia związane z covidem pokrzyżowały nam sporo planów. Na przykład Alaloth miał wyjść w ubiegłym roku.

    Podobnie z opóźnieniami związanymi z połączeniem i emisją H, procesy te generowały różnego rodzaju koszty obciążające wynik finansowy spółki.

    Ghostrunner wypadł lepiej niż zakładaliśmy na początku 2020 r., ale nie wystarczyło to, by nadrobić zaległości.

    Patrząc na listę przeciwności, z jakimi przyszło nam się mierzyć, uważam, że wyszliśmy z tego obronną ręką. Pierwszy kwartał pokazuje, że praca wykona w 2020 roku przynosi obecnie efekty.
  • Gość: Czy spółka ma w najbliższym czasie plany aby przeprowadzić emisję akcji? Jak zarząd zapatruje się na obecną kapitalizację spółki?
    Piotr Żygadło: Spółka nie potrzebuje teraz dodatkowych środków na kontynuowanie działalności i zarząd nie ma też innych planów, jeżeli chodzi o emisję akcji.

    Obecna kapitalizacja oddaje oczekiwania co do najbliższej przyszłości spółki, ale mamy ambitne plany i mamy nadzieję, że rynek je doceni, co przełoży się na kurs i kapitalizację.
  • Ewelina: Jakich najważniejszych premier możemy spodziewać się w tym roku?
    Piotr Żygadło: Będą to Chernobylite, Fort Triumph na konsole, Alaloth.
  • Gość: Jak wygląda współpraca spółki z firmą 505 Games? Czy w najbliższym czasie są w planach jakieś ciekawe projekty obydwu spółek?
    Piotr Żygadło: W tej chwili koncentrujemy się na planie wydawniczym Ghostrunnera. To bardzo złożony projekt, zaangażowane jest w niego sporo podmiotów. Pod względem logistycznym to jest wyzwanie. Mając na uwadze listę platform, wszelkie rozmowy o kolejnych wspólnych projektach posuwają się bardzo powoli.
  • Ewelina: Czy spółka planuje rozszerzyć swoje działania międzynarodowe np. otwierać nowe oddziały firmy w innych krajach Europejskich?
    Piotr Żygadło: Tak naprawdę to już jesteśmy firmą międzynarodową. W tej chwili nasi pracownicy pracują z Włoch, Anglii i Niemiec.

    W przyszłości nie wykluczamy, że przynajmniej w części z tych lokalizacji będziemy otwierać jakieś niewielkie oddziały. W zakresie naszych zainteresowań jest też Hiszpania, z której pochodzi kilku naszych kluczowych pracowników.

    Oczywiście, jak każdy chcący się liczyć wydawca, będziemy musieli też niedługo zmierzyć z się wyzwaniem obecności na innych kontynentach. Przedstawicielstwa w USA czy Chinach stają się obecnie standardem i zapewne niedługo też będziemy musieli to rozważyć.
  • Gość: Jak na ocenia pan sprzdaż Paradise Lost?
    Piotr Żygadło: Sprzedaż gry znacząco przekroczyła nasze przedpremierowe szacunki. Pokazuje to siłę świata stworzonego przez zespół Paradise Lost. Można zresztą znaleźć w sieci wiele pozytywnych opinii o tym projekcie. Planujemy jeszcze wydanie gry na Switcha. Wiążemy z tą premierą (po premierze na PC i “dużych” konsolach) spore oczekiwania. Niewykluczone, że będziemy chcieli zrealizować kolejną grę w tym uniwersum.
  • Monika: Czy Spółka planuje rozszerzyć kanały dystrybucji sprzedaży swoich gier?
    Piotr Żygadło: Cały czas poszerzamy kanały dystrybucji. Współpracujemy z większością uznanych sklepów, eksplorujemy rynki azjatyckie (Tools Up! jest w trakcie procesu dopuszczania na rynek chiński w ramach współpracy z firmą Tencent). Kolejne nasze gry będą ukazywać się w wersjach pudełkowych, są już dostępne na serwisach streamingowych, mamy własny sklep.
  • Monika: Czy spółka planuje produkować własne gry czy koncentrować się na segmencie wydawniczym?
    Piotr Żygadło: Będziemy koncentrować się na segmencie wydawniczym, przynajmniej w najbliższej przyszłości. Docelowo chcielibyśmy, żeby największe i najlepsze projekty były tworzone przez kontrolowane przez nas studia. Obecnie jest to w strefie planów i długoterminowych celów.
  • AT: Czy w rachunku wyników za 2020 r. uwzględniono tantiemy należne One More Level za okres do końca 2020 r.? Czy zostały one wypłacone, a jeśli nie to dlaczego?
    Piotr Żygadło: OML otrzymało wszystkie środki należne za 2020 r. Nie ma też żadnych opóźnień w rozliczeniach bieżących.
  • Gość: Jaką część z 482 tys. egzemplarzy rozliczonych przez przychody w 2020 r. stanowiły pudełka i sprzedaż przez tradycyjnych dystrybutorów?
    Piotr Żygadło: W tej liczbie nie ma w ogóle ujętej sprzedaży pudełkowej. Do tej pory pudełka były sprzedawane jedynie w Azji i pełna informacja o liczbie sprzedanych kopii pojawi się z dużym opóźnieniem (proszę uwzględnić fakt dodatkowego opóźnienia wynikającego z wydłużonego łańcucha komunikacyjnego ze względu na pośrednictwo przez 505 Games).

    Sprzedaż pudełkowa w szerszym zakresie jest dopiero rozważana.
  • Gość: Czy w aktualnym planie wydawniczym jest choć jedna gra, która może dać 50 proc. przychodów takich jakie dał Ghostrunner?
    Piotr Żygadło: Oczywiście. W naszej ocenie, jest kilka takich gier. Zakładamy, że przybliżony wynik może osiągnąć Chernobylite, którego premiera będzie za dwa miesiące. Kilka z naszych nieogłoszonych tytułów również ma podobny potencjał.
  • anty_teresa: Czy w przychodach wykazaliście całość przychodów ze sprzedaży gry, a w koszty poszły opłaty z tytułu dystrybucji przez 505, czy w raporcie mamy przychody netto czyli już po uwzględnieniu recoup i prowizji wydawcy? Jaką część przychodów zatrzymał (lub obciążył wynik) włoski wydawca?
    Piotr Żygadło: Naszym przychodem jest to, co otrzymujemy. W tym przypadku rozliczenia przechodzą przez 505 Games, więc to co wpływa do firmy już jest naszym przychodem po odliczeniu kosztów i tantiem partnera. Natomiast od przychodu należy odliczać nasze koszty w tym płatności do OML.
  • Jimmy: Jak ocenia Pan akcję promocyjną powiązaną z wypuszczeniem Mega Patch i komunikatem o dacie premiery Chernobylite? Czy wygenerowany zasięg kampanii, sprzedaż gry oraz zapisy do wishlist w tym okresie spełniły Państwa oczekiwania? Jak w tym kontekście postrzega Pan potencjał zbliżającej się premiery tego tytułu?
    Piotr Żygadło: Zarówno my jak The Farm 51 jesteśmy zadowoleni z tych działań. Nie mogę oczywiście podawać danych - musimy pamiętać, że mamy tutaj partnera i komunikacja wyników nie może narażać żadnej strony na negatywne konsekwencje prawne.
  • Jimmy: Czy jako wydawca gry Chernobylite rozważacie Państwo wydanie tego tytułu w ramach usługi Game Pass?
    Piotr Żygadło: Zawsze staramy się rozważać wszystkie opcje zwiększające przychody i popularność wydawanych przez nas gier. Nic więcej w tym temacie nie mogę w tej chwili powiedzieć.
  • Jimmy: Czy zamierzacie Państwo udostępnić demo konsolowej wersji gry Chernobylite w okresie poprzedzającym premierę, aby pozwolić potencjalnym klientom zapoznać się z rozgrywką i klimatem tego tytułu?
    Piotr Żygadło: Oczywiście chcielibyśmy, bo uważamy, że gra świetnie się sprzedaje, ale kalendarz wydawniczy w tym zakresie jest bardzo napięty i zakładamy, że z uwagi na ograniczone możliwości czasowe będzie to trudne do zrealizowania. Udostępnienie takiego dema wiąże się z dodatkowymi obciążeniami zarówno dla zespołów tworzących grę i porty, a także dla zespołów odpowiedzialnych za proces wydawniczy.
  • Krzysiek: Jak wygląda podział zysków za Ghostrunnera?
    Piotr Żygadło: Rozliczenie między spółkami oparte jest na złożonym algorytmie biorącym pod uwagę kilka czynników. Obowiązuje nas w tym zakresie poufność informacji.
  • Maciek: Napisali Państwo w raporcie rocznym, że planują uzyskać do końca 20201 r. ok. 7 mln zł przychodów z gry Chernobylite. Na czym opierają Państwo tak optymistyczne szacunki. Przecież jeśli nie ma zawartych w tym przypadku takich umów, jak w przypadku Ghostrunner (umowa z 505), to chyba ciężko cokolwiek zaprognozować. Stąd moje pytanie. Dlaczego właśnie 7 mln, a nie np. 4 mln, albo 10 mln zł i skąd tyle optymizmu u Państwa?
    Piotr Żygadło: Zainteresowanie każdą grą można do pewnego stopnia ocenić po reakcji mediów, dotarciu materiałów prasowych, czy materiałów wideo. Pomocne są też informacje na temat liczby wishlist i oceny gry.

    W oparciu o takie dane można budować prognozy co do liczby sprzedanych kopii i na tej podstawie szacować przychody.

    Należy mieć na uwadze, że opublikowane informacje to prognozy, mając jednak na uwadze prognozy sprzedażowe innych tytułów (Ghostrunner, Paradise Lost) mamy nadzieję, że nie będzie tu rozczarowania.
  • Maciek: Czy planują Państwo w kolejnych miesiącach przedstawić aktualizację informacji na temat liczby sprzedanych kopii Ghostrunnera?
    Piotr Żygadło: W komunikacji na temat Ghostrunnera musimy uszanować politykę i stanowisko naszego partnera, firmy 505 Games. Stąd też nie możemy tutaj sobie pozwolić na taką przejrzystość jak w przypadku innych naszych tytułów.

    Kiedy sprzedaż gry przekroczy jakiś istotny próg, będziemy chcieli o tym poinformować. Obecnie sprzedaż jest stabilna i systematyczna - można powiedzieć, że zgodna z założeniami.
  • Ghost111: Witam. Ja mam do Pana pytanie odnośnie gry Chernobylite , której Państwo jesteście wydawcą . Kiedy będzie premiera gry i na jakie platformy? Jakiego poziomu sprzedaży i przychodów spodziewacie sie Państwo ze sprzedaży gry w tym roku i czy będzie to poziom porównywalny z Ghostriderem , czy może wyższy?
    Piotr Żygadło: Termin i platformy przedstawimy w trakcie E3. Zapraszamy do śledzenia relacji z tej imprezy.
    Porównujemy Chernobylite do Ghostrunnera i mamy nadzieję na zyski na podobnym poziomie.
  • Maciek: Czy ALG będzie w jakimkolwiek stopniu partycypować w przychodach ze sprzedaży Chernobylite na PC? jeśli tak, to w istotnym stopniu, czy minimalnym skoro ALG nie będzie wydawcą?
    Piotr Żygadło: ALG jest współwydawcą. Będziemy wspierać Farm 51 na każdy możliwy sposób. Stąd też partycypacja w zyskach z PC. Z uwagi na to, że większość zaangażowania finansowania, a więc i ryzyka, było tutaj po stronie Farm 51, nasz udział jest odpowiednio mniejszy niż przy innych projektach. Niemniej jednak uważamy, że umowa jest bardzo korzystna dla obu stron.
  • Maciek: Jak ocenia Pan bieżącą sprzedaż P aradise Lost? Czy jest Pan z niej zadowolony?
    Piotr Żygadło: Według prognoz, które zostały przygotowane na ten rok, sprzedaż Paradise Lost znacząco przekroczyła założenia. Jesteśmy z tego faktu bardzo zadowoleni. Odbiór IP przez rynek jest bardzo zadowalający i zakładamy jego kontynuację.
  • Maciek: Jak ocenia Pan ostatni start marketingu Chernobylite? Czy odbiór rynkowy projektu zgodny jest z Państwa założeniami? Czy może lepszy/gorszy?
    Piotr Żygadło: Odbiór rynkowy zawsze może być lepszy, ale budowanie zainteresowania jest procesem, który zaczęliśmy. Mamy nadzieję, że z każdym kolejnym działaniem będzie zainteresowanie rosło.
  • Maciek: Czy spółka będzie w jakiś sposób partycypować w przychodach Ghostrunnera 2, jeśli 505 zdecyduje się na kontynuację serii?
    Piotr Żygadło: Nie.
  • Lambdy: Czy AIG ma jakis plan rozwinac sie o kolejne platformy, np mobilne? Po spolkach z tego sektora widac, ze temat goracy i pieniadz tam jest.
    Piotr Żygadło: Obecnie nie planujemy rozszerzania działalności o platformy mobilne. Jeżeli jakaś gra z naszego portfela będzie miała potencjał do zaistnienia w takiej formie, to będziemy szukać partnerów do wprowadzania takiej produkcji na rynek. Mamy już pewne doświadczenia w tym zakresie, bo firma Sheepyard prowadziła analizę kilku naszych tytułów pod tym kątem.
  • Dodo: Jak Pan ocenia reakcje graczy na ostatni megapatch i trailer Chernobylite? Czy zrewidowaliście Państwo prognozy sprzedażowe tej gry po majówce?
    Piotr Żygadło: Jesteśmy zadowoleni z tej akcji marketingowej, ale na razie nie ma podstaw do rewizji prognoz.
  • Gość: Panie Prezesie, jak to możliwe, że poinformowaliście o zwrocie kosztów w komunikacie bieżącym, a jednocześnie w raporcie rocznym możemy przeczytać, że zyski na projekcie zostaną wykazane dopiero w IQ21? Jakie to dodatkowe koszty obciążyły wynik, bo przecież prace nad DLC powinny być kapitalizowane na bilansie podobnie jak prace nad innymi grami? Trzeba dodać, że ponad 9 baniek wisiało na koniec roku jako nierozliczone koszty…
    Piotr Żygadło: Gra stanowi produkt jako całość i ciężko to rozliczać osobno np. część DLC to produkty darmowe, wersje na nowe konsole będą darmową aktualizacją.

    Szczególnie wersja na nowe konsole okazała się być kosztowna - przypominam, że musieliśmy ją zakontraktować w czasach covidowych, a zatem kiedy wszyscy podwykonawcy bali się zobowiązać do konkretnych terminów ze względu na braki kadrowe i sprzętowe.

    Każdego miesiąca ponosimy koszty rozwoju tego produktu, ponieważ uważamy, że warto w niego inwestować. Spodziewamy się, że właśnie dzięki tym inwestycjom w 2021 roku gra zarobi więcej niż w 2020 r.
  • Dodo: Czy Państwa prognoza 7 mln PLN sprzedaży Chernobylite w 2021 została sporządzona przed czy po weekendzie z ostatnim megapatchem i trailerem?
    Piotr Żygadło: Przed, jednak nie widzimy podstaw do tego by zmieniać założenia w tej chwili.
  • Dodo: Czy premiera Chernobylite na konsole nowej generacji to kwestia Q3 czy Q4 2021?
    Piotr Żygadło: Zgodnie z harmonogramem, który opublikowaliśmy w naszym raporcie rocznym, Chernobylite na konsole nowej generacji jest planowany na Q4 2021 r.
  • Milka: Czy podtrzymuje Pan, oraz wydawca, spodziewany roczny wolumen sprzedaży Ghostrunnera w ciągu roku od premiery?
    Piotr Żygadło: Tak.
  • Mando: Witam Na jakiej podstawie zakładacie sprzedaż Charnobylite na poziomie 7 mln zł, skoro na premierze EA ten tytuł zaliczył taki fail?
    Piotr Żygadło: Early access, ma służyć temu by rozpoznać zapotrzebowanie rynku i dopracować grę. Zostało to wykonane. Ostatnie zmiany wprowadzone przez The Farm 51 jeszcze bardziej poprawiły grę. Wspólnie pracujemy nad kolejnymi udoskonaleniami. Mamy spore zainteresowanie mediów i coraz lepsze oceny od graczy. Stąd taka a nie inna ocena potencjału gry.
  • Gość: Jak wygląda dywersyfikacja przychodów w spółce?
    Piotr Żygadło: Obecnie znaczną część naszych przychodów stanowi Ghostrunner, jednak z każdą premierą nasze przychody będą stawać się coraz bardziej zdywersyfikowane. Trzeba jednak pamiętać, że przy każdej premierze hitu klasy Ghostrunnera będzie jakiś okres, kiedy przychody z jednej gry będą dominującą pozycją w portfelu.
  • smieciowymail24: Czy w którejś z produkcji spółki planowany jest tryb multiplayer?
    Piotr Żygadło: Kilka tytułów z naszego portfela ma tryb multiplayer. Przykładem jest Tools Up! Jeżeli natomiast chodzi o tryb multiplayer typu PvP, to takie opcje są planowane dla gry Lumberhill.
  • Gość: Jak wygląda proces kontroli jakości produktów w spółce na przykładzie Chernobylite? Inaczej mówiąc czy spółka samodzielnie sprawdza jakość produktów do wydania, czy polega głównie na deweloperach w tej kwestii?
    Piotr Żygadło: Posiadamy własny dział QA, który zajmuje się tego typu testami. Wcześniej zlecaliśmy testy na zewnątrz, ale celem optymalizacji procesów i oszczędności postanowiliśmy robić to sami.
  • Gość: W jakim momencie spółka tworzy rezerwę na koszty tantiem? W momencie otrzymania raportu sprzedażowego od dystrybutora lub wydawcy (oczywiście po uwzględnieniu recoup), czyli podobnie jak wykazujecie przychody, czy zgodnie z umową w terminie późniejszym? Czy kwota utworzonych w ciągu roku rezerw na kwotę niecałych 1,7 mln zł obejmuje te tworzone na rzecz OML?
    Piotr Żygadło: Tantiemy rozliczamy praktycznie natychmiast po otrzymaniu oficjalnej informacji o wielkości sprzedaży. W większości przypadków nie musimy na to tworzyć rezerw, ponieważ rozliczamy się prawie ze wszystkimi w cyklu miesięcznym.
  • Gość: W planie wydawniczym jest nieogłoszony projekt na 2Q 2021. Kiedy będzie o nim coś wiadomo? Można uchylić rąbka tajemnicy?
    Piotr Żygadło: Wszystkie nasze gry zaplanowane na Q2 2021 r. zostały już ogłoszone (Lumberhill studia ARP Games oraz Of Bird and Cage, studia Capricia Productions). Zachęcamy do lektury naszego harmonogramu wydawniczego, który pojawił się w niedawno opublikowanym raporcie rocznym.
  • Tyrka: Czy sprzedaż praw do IP coś zmienia w rozliczeniach z 505?
    Piotr Żygadło: Sprzedaż praw nie zmienia niczego, jeżeli chodzi o rozliczenia dotyczące publikowanych wcześniej planów wydawniczych dotyczących gry, czyli zarówno wydanych już dodatków jak i tych planowanych na Q2 i Q3 oraz wersji na platformy nowej generacji.
  • Grzegorz: Dzień dobry, jak układa się współpraca z Farm51 ? Czy wszystko idzie zgodnie z planem? Proszę ewentualnie o informację jakie są oczekiwania co do wskazanego tytułu.
    Piotr Żygadło: Oczekiwania podawaliśmy w raporcie rocznym, spodziewamy się, że All iN! Games osiągnie z tytułu sprzedaży w 2020 r. przychody rzędu 7 mln zł. Współpraca układa się bardzo dobrze - chcielibyśmy mieć więcej takich partnerów.
  • Tomekcz: W jakim stopniu spółka finansuje Charnobylite? Jak będziecie dzielić się zyskiem z tego projektu?
    Piotr Żygadło: Główne koszty są po stronie The Farm 51. All iN! Games ponosi głównie koszty portów i marketingu. Podział przychodów odzwierciedla zaangażowanie finansowe spółek.
  • Jacek: Czy poza Cyber Slash w najbliższym czasie 2022-2023 spółka zamierza pozyskać do wydania grę z budżetem kilku milionów EUR?
    Piotr Żygadło: Tak. Chcemy pracować z coraz większymi produktami. Mamy już w portfelu kilka tytułów, których budżety mogą zostać zwiększone do takich rozmiarów, jeżeli dojdziemy do wniosku, że odbiór rynku jest pozytywny. Proszę pamiętać, że Ghostrunner zaczynał jako projekt z budżetem kilkuset tysięcy złotych. Zakładamy więc, że inne projekty mogą jeszcze urosnąć, jeżeli będzie taki potencjał.
  • Gość: Czy OML będzie partycypować w przychodach ze sprzedaży praw do IP GR?
    Piotr Żygadło: OML bardzo się rozwinęło w czasie współpracy i oczywiście chcielibyśmy robić z nimi inne projekty, o większej skali i potencjale sprzedażowym.
  • Gefer76: Czy drugie DLC do GR będzie płatne, czy darmowe? Jak z pozostałymi?
    Piotr Żygadło: Plan wydawniczy Ghostrunnera zakłada zarówno płatne jak i darmowe DLC.
  • Gość: Na jaki wolumen sprzedaży Chernobylite Państwo liczą w tym roku? Czy prognoza 7 milionów przychodu jest przed podziałem z Farm51?
    Piotr Żygadło: Jest to kwota netto, czyli po podziale z The Farm 51. Co do konkretnego wolumenu sprzedaży, to w tej chwili wolelibyśmy jeszcze go nie podawać, to jest uzależnione od czynników związanych z ceną i planowanymi przecenami.
  • moderator: Szanowni Państwo, z uwagi na dużą liczbę pytań przedłużamy czat o 30 minut, aby odpowiedzieć na większość z nich.
  • Gość: Czy spółka sprzedając IP Ghostrunner zapewniła sobie jakieś prace/przychody przy kolejnej odsłonie tej cyberpunkowej gry?
    Piotr Żygadło: Sprzedaż IP oznacza, że pełną kontrolę nad kontynuacją prac, a więc i nad przychodami z tych kontynuacji, będzie miało 505 Games. Jest to sytuacja analogiczna jak w przypadku Dead Island Techlandu, gdzie wydawca kontynuuje rozwój produktu na własną rękę, a Techland pracuje nad innymi tytułami.
  • Gość: Jak ocenia pan sprzedaż ghostranera w pierwszym kwartale tego roku
    Piotr Żygadło: Pierwszy kwartał dla Ghostrunnera nie był tak satysfakcjonujący jak czwarty kwartał 2020 – czekamy jeszcze na komplet danych. W tym miejscu po raz kolejny zaznaczę, że te spływają do nas z bardzo dużym opóźnieniem, kompleksowe informacje z pierwszego kwartału będziemy mieć pod koniec czerwca, zatem nasz raport za pierwszy kwartał będziemy musieli opierać na szacunkach. Jesteśmy natomiast bardzo zadowoleni z rozpoczęcia drugiego kwartału i liczymy, że będziemy mieć (i my i developer One More Level) za ten kwartał zadowalające przychody z tego tytułu.
  • Gość: Dlaczego w raporcie rocznym w przepływach amortyzację mamy na pozoimie 4 728 574 zł, ale już w nocie 7.2 (koszty rodzajowe) tylko 458 259 zł? W samym IV kw. amortyzacja jest ujemna, bo po 9 miesiącach było jej 4 896 773,65 zł zgodnie z rachunkiem przepływów i 4 896 773,65 zgodnie z rachunkiem zysków i strat. Potrafi Pan to jakoś wytłumaczyć? Dlaczego macie taki bałagan w księgach?
    Piotr Żygadło: Sprawa jest tutaj dość skomplikowana i nie jestem w stanie w tym momencie ustosunkować się do wszystkich szczegółów. W ogólnym ujęciu, kwestia ta związana jest z faktem, że pomimo wcześniej otrzymanych decyzji co do formy raportowania, spółka została w lipcu ubiegłego roku postawiona w sytuacji, gdzie musieliśmy z tygodnia na tydzień przerzucić się na raportowanie zgodnie z MSR. Oczywiście brak odpowiednio wyszkolonej kadry był tutaj sporym problemem, co w połączeniu z ogromem prac związanych z połączeniem i koniecznością zsynchronizowania ksiąg dwóch spółek, doprowadziło do pewnych błędów.

    Obecnie, po kilkumiesięcznej walce z tą sytuacją i wyrobieniu znaczącej liczby nadgodzin, nasz dział finansowy w dużym stopniu uporządkował sytuację.

    Jeśli chodzi o przepływy pieniężne to ujmujemy całą amortyzację (łączenie z amortyzacją gier, która stanowi koszty sprzedanych produktów i usług). W nocie 7.2 nie uwzględniamy już kwoty amortyzacji dotyczącej gier. Na tę kwotę składają się głównie koszty amortyzacji rzeczowych aktywów trwałych i pozostałych wartości niematerialnych i prawnych. Różnice wynikają z korekt jakie były zastosowane w przejściu z prezentacji danych w myśl Ustawy o Rachunkowości na Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej. Skorygowane zostały kwoty skapitalizowanych WNiP, stąd też korekta na amortyzacji.
  • Gość: Czy informacje sprzedazowe i ewentualne tantiemy są juz przekazane dla OML, czego wynikiem bedzie możliwy pełny raport finansowy OML za 1 Q 2021 ?
    Piotr Żygadło: OML otrzymuje dane sprzedażowe, a także informacje o należnych tantiemach zgodnie z umową, a nawet częściej. Z uwagi na to, że pełne dane za 2020 rok mieliśmy dopiero w kwietniu 2021 r., to nie mogliśmy ich przekazać OML wcześniej.
  • Gość: Czy w wynikach za pierwszy kwartał będzie ujęta sprzedaż ghostranera w tym kwartale
    Piotr Żygadło: Tak.
  • smieciowymail24: Czy pojawi się informacja o obniżeniu prowizji Steam za odpowiednio wysoką sprzedaż Ghostrunner?
    Piotr Żygadło: Według naszych szacunków, na podstawie posiadanych informacji, nie wcześniej niż po kolejnej promocji, która najprawdopodobniej będzie w czerwcu.
  • Gość: czy znane są już gatunki "tajnych" projektów, nad którymi firma ma pracować? Nie rozważali Państwo wydania gry w gatunku FPS? to chyba najpopularniejsze obecnie gry na wszystkie platformy.
    Piotr Żygadło: W tej chwili nie mamy w portfelu gry typu FPS, ale jesteśmy otwarci na pracę nad taką produkcją. Proszę pamiętać, że jesteśmy wydawcą i gatunki naszych gier zależne są od tego, co developerzy chcą robić. Oczywiście, zawsze chętnie przyglądamy się grom FPS, ale niestety zazwyczaj takie gry mają też budżety spoza naszego zasięgu.
  • Gość: Czy uważa Pan że sprzedanie praw do Ghostrunnera było dobrym posunięciem?
    Piotr Żygadło: Współpraca z 505 była uzależniona od tego, żeby IP było przez nich kontrolowane - a bez 505 wydanie gry na konsolach w okresie covidowym wydawało się niemożliwe z powodów technicznych i organizacyjnych (musielibyśmy wydawać konsole z dużym opóźnieniem, najpewniej w Q1 2021). Natomiast wysokość kwoty otrzymanej przez nas jest na tyle satysfakcjonująca, że uważam tą decyzję za dobre posunięcie. Wbrew potocznej opinii, kontynuowanie IP nie jest prostym wyzwaniem i wcale nie ma tak dużo przykładów tworzonych z sukcesami serii.
  • Dodo: Jak Pan ocenia długoterminowy potencjał gier Ghostrunner i Chernobylite? Czy sądzi Pan, że w 2022 można spodziewać się istotnych przychodów z tych gier?
    Piotr Żygadło: Mamy podstawy by sądzić, że Ghostrunner w 2022 będzie jeszcze przynosił konkretne przychody. Jeżeli chodzi o Chernobylite, to dopiero w lipcu rozpocznie się wydawanie tej gry, a zakładając sukces podobny do Ghostrunnera liczymy się też z tym, że będziemy tu prowadzić wsparcie popremierowe – w tym dodatki do gry itp. To wszystko powinno się przełożyć na przychody w 2022 r.
  • Jacek: Jeżeli spółka nie informuje o zwrocie kosztów dla wydanej gry to oznacza iż nakłady na grę jeszcze nie zostały zwrócone (Fort Triumph, Metamorphosis, Red Wings,.....)? Jaka jest polityka spółki w zakresie informowania o zwrocie kosztów?
    Piotr Żygadło: Będziemy informować o wszystkich takich zdarzeniach. Zarówno Fort Triumph jak i Red Wings są grami, gdzie prowadzone są aktywne działania (mamy duże nadzieje związane z premierą Fort Triumph na platformie Switch). Oczywiście nie każdy projekt będzie się zwracał tak szybko jak Tools Up! czy Ghostrunner, niemniej jednak, w przypadku takich hitów, koszty te z czasem potrafią rosnąć, w związku z chęcią lepszego wykorzystania potencjału gry.
  • smieciowymail24: Czy spółka planuje przedstawić ofertę Panu Konradowi Tomaszkiewiczowi, reżyserowi gry “Wiedźmin 3”, który po 17 latach pracy odchodzi z CD Projektu i może szukać nowych wyzwań?
    Piotr Żygadło: Bardzo ciekawe pytanie. Dziękujemy za sugestię, przemyślimy to na pewno.
  • AT: Jakie wartości niematerialne zostały odpisane w 2020 r. i obciążyły wynik kwotą 3 539 711 zł?
    Piotr Żygadło: Są to odpisy związane z anulowanymi projektami oraz projektami, których sprzedaż nie pozwoliła na pokrycie kosztów.
  • Gość: Czy spółka w przyszłości planuje dzielić się zyskami z akcjonariuszami?
    Piotr Żygadło: Obecnie planujemy reinwestowanie wszystkich planowanych zysków, jednak za kilka lat zapewne będziemy chcieli, aby to się zmieniło. Chcemy by akcjonariusze skorzystali z sukcesu spółki także w ten sposób.
  • Gość: Witam dziękuje za zorganizowanie tego czatu, i innych mozliwosci relacji inwestorskich, to jest bardzo ważne by firma w która inwestujemy miała kontakt z akcjonariuszami, przy okazji chciałbym zapytać o pańską wizje przyszłości All in Games np za 5lat? Giełda rządzi się swoimi prawami, trolli na forach jest od groma, życzę by niedowiarkom i spekulantom zamknąć usta sukcesami :) pozdrawiam
    Piotr Żygadło: Oczywiście, mamy ambitne plany. W ciągu dwóch lat zbudowaliśmy zespół od podstaw, który tworzy aktualnie 100 osób. Jednocześnie sprzedaliśmy łącznie milion kopii naszych gier (licząc wszystkie tytuły razem). Za kilka lat chcielibyśmy mieć równie istotne osiągnięcia.

    Mamy w planach tworzenie większych produkcji, by w naszym portfolio znalazło się więcej takich gier jak Ghostrunner czy Chernobylite.

    Widzimy też, że nasza współpraca ze studiami developerskimi skutkuje ich intensywnym rozwojem. W związku z tym, jeżeli będzie taka możliwość, będziemy chcieli być współwłaścicielami tych najbardziej obiecujących devów, by w przyszłości znaczna część wydawanych przez nas tytułów pochodziła od kontrolowanych przez nas twórców.

    Są to jednak plany długofalowe. Aktualnie koncentrujemy się by 2021 był rokiem jeszcze lepszym niż 2020, a przychody wzrosły kilkukrotnie i zysk zadowolił naszych akcjonariuszy.
  • Piotr Żygadło: Bardzo dziękuję za Państwa aktywny udział w czacie oraz liczne pytania. Starałem się udzielić wyczerpujących odpowiedzi na większość z postawionych zagadnień. Zachęcamy do kontaktu z naszą spółką pod adresem: ir@allingames.com.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty w ramach cyklu Gaming na Giełdzie.
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +169,37% +33 874,13 zł 53 874,13 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy