-
moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim Radosławem Sosnowskim i Wojciechem Ozimkiem, przedstawicielami zarządu One2tribe. Tematem spotkania będzie strategia spółki na lata 2023-2026 oraz bieżąca działalność.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Zarząd One2tribe: Dzień dobry! Dziękujemy za pytania - będziemy na nie stopniowo odpowiadać.
-
Gość: Dzień dobry, ciekawi mnie skąd nazwa spółki. Do czego nawiązuje?
Zarząd One2tribe: Pierwotnie jako firma robiliśmy gry społecznościowe. One2tribe oznaczało budowę społeczności - od 1 do wielu (do plemienia). Dzisiaj bardziej to widzimy jako realizację wizji, jako plemię (1 wizja/1 lider -> plemię). Nasz system ma pomagać w realizacji zmian.
-
Gość: Prosze wyjasnic tak wysokie koszty zarzadu w Q4
Zarząd One2tribe: Spółka prowadzi rachunek zysków i strat w wariancie kalkulacyjnym. Jego struktura jest opisana w Ustawie o Rachunkowości. Różnica w odniesieniu do wariantu porównawczego RZiS polega na przyporządkowywaniu wszystkich możliwych kosztów do produktu a wszystkie pozostałe są wykazywane jako koszty Sprzedaży i koszty Ogólnego Zarządu (nazwa własna). To nie są pensje zarządu, tylko wszystkie koszty, które nie są przyporządkowane bezpośrednio do produktu, lub sprzedaży.
-
Gość: Kiedy możemy spodziewać się podpisania umowy z dużym klientem zagranicznym?
Zarząd One2tribe: Powiadomimy o tym komunikatem giełdowym. Trwa wiele rozmów z klientami międzynarodowymi (plus spółka ma już klientów zagranicznych). Nie informujemy też o małych umowach (nie wywołujących konieczności raportowania - np. pilotażach czy krótkoterminowych kampaniach).
-
Gość: W ilu spotkaniach ofertowych prowadzicie rozmowy?
Zarząd One2tribe: Jeśli dobrze rozumiem pytanie, to dotyczy ono szerokości lejka sprzedażowego. Na etapie złożonej oferty mamy kilkanaście procesów. Według nas ta liczba powinna się zwiększyć, ze względu na uruchomienie procesu Outbound, o którym piszemy w strategii.
-
Gość: Kiedy zobaczymy wyniki z waszej działalności operacyjnej, które nie są zaburzone przez JWA?
Zarząd One2tribe: Ten rok (2023), będzie pełnym rokiem One2tribe SA po połączeniu. Jeśli chodzi o efektywność modelu biznesowego, to ponad 1 kw. 2022 (do 7.04) dotyczył JWA S.A. a prawie trzy kolejne One2tribe S.A. (model przejęty ze Spółki z o.o.).
-
Inwestor: Witam. Bardzo proszę przybliżyć działanie platformy ROI?
Zarząd One2tribe: 1. Obecnie w Tribeware system liczy ROI porównując koszt kampanii (nagrody dla pracowników) z zyskami z kampanii (np. marża sprzedanych produktów sieci handlowej). Planowanie jest dostępne w konsoli administracyjnej dla menadżerów. 2. Model ML ROI - pozwala policzyć szacowane ROI zanim ktoś zostanie naszym klientem. Otrzymujemy dane dotyczące rozkładów sprzedaży (statystykę) i model wylicza opłacalność wdrożenia (ROI klienta). Minimalizujemy niepewność współpracy z nami.
-
Bartłomiej: Powiem szczerze, że nie bardzo rozumiem Wasz biznes. Np. w takiej Ikei gdzie klienci sami sobie chodzą i wybierają produkty, gdzie tu działania onlinowe realtimowe dla sprzedawców, które pozwalają zwiększyć sprzedaż w kontakcie z klientem?
Zarząd One2tribe: Na szczęście nasi klienci rozumieją :) Sieci retailowe, które są największymi naszymi klientami mają duże potrzeby, jeśli chodzi o zmianę zachowań pracowników. Ustawianie produktów i ekspozycji, doradzanie klientowi, kierowanie na inne kanały sprzedaży, jakość obsługi, czystość w sklepie, promocje partnerów (np. dostawców), promocje produktów własnych. Odbywa się to nie tylko przy kasie.
-
Trader12: Platforma Tribewear, jak piszecie, działa na mechanizmach sieci społecznościowej i targetowania behawioralnego. Mogą Panowie rozwinąć ten wątek, to taki FB dla pracowników? Śledzicie ich zachowania i niczym Cambridge Analytica wpływacie na ich zachowania w pracy?
Zarząd One2tribe: Pracownik otrzymuje zadania i raportuje ich wykonanie. Jest to element jest działania zawodowego. Podobnie jak komunikacja firmowa (zawsze dotyczy zadań, kampanii itp.). Więc relacja pracownik - pracodawca to inna relacja niż użytkownik FB - FB. Dodatkowo - nasz system jest dobrowolny dla pracowników (pracownik może z niego nie korzystać / zrezygnować). Różnica między CA a nami jest taka, że nie profilujemy pod kątem budowania narracji politycznej czy marketingowej.
-
Gość: W jaki sposób będziecie komunikować zrealizowane cele.
Zarząd One2tribe: Komunikatem z aktualizacją strategii (checklista dostępna dla zainteresowanych inwestorów).
-
Gość: Czy integracja z GPT będzie dla was dodatkowym kosztem?
Zarząd One2tribe: Ponosimy go w aktualnych kosztach spółki (ogólnego zarządu).
-
Inwes: Czy planujecie powiększyć zespół ze względu na powiększone cele?
Zarząd One2tribe: Relacja celów i planów dotyczących wzrostu nie jest liniowa.
-
g: Firma prowadzi badania w obszarze psychologii i ekonomii behawioralnej. W jaki sposób, na jakiej grupie prowadzicie te badania i do jakich celów są wykorzystywane?
Zarząd One2tribe: Celem jest rozwój platformy. Część badań jest publikowanych (o czym informowaliśmy) i podlega recenzji. Próby wynikają ze specyfiki badań (np. jedno z ostatnich było na próbie n>2000).
-
Seba: Jaki jest Top 3 klientów, biorąc pod uwagę wielkość firmy klientów?
Zarząd One2tribe: Najwięksi nasi klienci to branża retail (informacje znajdują się w naszych materiałach). Klient retail to zazwyczaj kilka tysięcy użytkowników (nie każdy oczywiście, mówię o topie).
-
Inwes: Czy wejście na rynki zagraniczne oznacza zatrudnienie dodatkowych osób?
Zarząd One2tribe: Tak. Mówimy o jednostce - decydujemy co jest dla nas korzystniejsze (w tym forma zatrudnienia osób). Stąd brak liczb.
-
Gość: Czas to pojęcie względne, ale jak prezes rozumie, ze coś jest w 'przededniu'? Od stycznia, kiedy byla mowa o licencjonowowaniu dla jednego z partnerow z USA i Kanady mineło juz trochę tych przededni :)
Zarząd One2tribe: Po pierwsze - nie będziemy używać słowa w "przededniu". Zwłaszcza w odniesieniu do negocjacji z innymi firmami. Po drugie proces jest w toku. Po trzecie - nie uzależniamy się tylko od tego tematu i kanału sprzedaży. Na tym samym spotkaniu pokazywaliśmy, że testujemy kilka opcji, żeby zabezpieczyć się właśnie przed takim ryzykiem.
-
Gość: Czy nie obawiacie się, że coraz większa popularność sztucznej inteligencji i zakres jej wykorzystania zagrozi Waszemu biznesowi, że firmy na podstawie własnych zasobów danowych będą dzięki niej w stanie lepiej zarządzać swoją kadrą?
Zarząd One2tribe: Nasz system wykorzystuje sztuczną inteligencję do zarządzania kadrą. Jak firma chce skorzystać z AI do tego celu, to zapraszamy do nas. Zarządzanie poprzez prompty z ChatGPT raczej nie jest racjonalne.
-
Łukasz: Dzień dobry, czy realizacja strategii zakłada jakiś mocny wzrost zatrudnienia, czego spodziewać się od strony kosztowej?
Zarząd One2tribe: Nieznaczny. Pojedyncze etaty. Cześć zatrudnienia został zrealizowana (np. w obszarze IT). Szczegóły zatrudnienia znajdą się w rocznym sprawozdaniu finansowym.
-
Gość: Czy widzą panowie wzrost zainteresowania oferowanymi przez O2T usługami i rozwiązaniami? Chodzi mi tutaj o nowych potencjalnych klientów, takich którzy pojawili się u Państwa po raz pierwszy.
Zarząd One2tribe: Tak, ale interesuje nas teraz głównie ten wzrost, który realizujemy (czyli tzw. kanał OUTBOUND). Czyli my wychodzimy do rynku. W obszarze INBOUND (czyli klient przychodzący przez WWW, kontaktujący się samodzielnie) też jest, ale nie mamy na niego bezpośredniego wpływu. Celem strategii jest tzw. predictable revenue (to jest w dokumencie), czyli sprzedaż Outbound, większe wyjście do klienta.
-
Wojtek: Czy strategia gamifikacyjna w klasycznej formie wg Panów już umarła, czy zostanie skonsumowana przez modele AI, które będą w stanie same "wychowywać" konsumentów i pracowników?
Zarząd One2tribe: Gamifikacja zostanie według nas (w zastosowaniach pracowniczych) wchłonięta przez trend Intelligent Augmentation (w przyszłości), czyli wzmacniania i wspierania pracownika. AI zdecydowanie będzie miała tutaj zastosowanie. Systemy będą szły w stronę uniwersalnego motywowania (kierowania pracowników) w stronę większego zysku dla nich i dla firmy.
-
inwestor_2k: Działacie na różnych rynkach, różne uwarunkowania kulturowe, społeczne zatem co za tym idzie inne rozwiązania dla pracowników, jak adresujecie te kwestie i czy jest to dużym wyzwaniem przy rozwoju biznesu?
Zarząd One2tribe: W przypadku krajów arabskich korzystaliśmy z insidera (Polaka pracującego w Omanie) do rozpoznania kwestii. W dłużej perspektywie jednak nie widzimy tutaj bariery. Większe różnice są na linii branża - branża (np. retail vs farmacja) niż kultura - kultura.
-
Gość: Witam, wiele osób zastanawia się nad wysokimi wynagrodzeniami. Wygląda to trochę tak jakby spółka wyprowadzała cały zysk co nie jest pozytywne dla inwestorów. Możecie Panowie coś o tym opowiedzieć ?
Zarząd One2tribe: Nie podawaliśmy żadnych danych dotyczących wynagrodzenia. Nie znamy podstawy tego twierdzenia. Koszty Ogólnego Zarządu to nie są wynagrodzenia, o czym pisaliśmy wyżej. Szczegółowe dane pojawią się w rocznym sprawozdaniu finansowym.
-
Zarząd One2tribe: Po więcej danych odsyłamy do naszych raportów i komunikatów giełdowych. Bardzo dziękujemy Państwu za pytania.
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.