Robert Siejka - prezes zarządu The Farm 51 Group SA - czat inwestorski - StockWatch.pl - portal informacyjno-analityczny poświęcony inwestycjom na polskiej giełdzie i rynkach globalnych.
AD.bx ad0a
StockWatch.pl
AD.bx ad0b

Robert Siejka - prezes zarządu The Farm 51 Group SA

Dyskusja odbyła się dnia: 02.12.2013, godziny 11:45
Robert Siejka - prezes zarządu The Farm 51 Group SA Robert Siejka, prezes Farm51
FARM51

W poniedziałek 2 grudnia, o godz. 12:00, zapraszamy na czat inwestorski z Robertem Siejką, prezesem zarządu The Farm 51 Group SA. Spotkanie poświęcone będzie podsumowaniu tegorocznych osiągnięć spółki oraz omówieniu planów i perspektyw jej rozwoju na najbliższe lata.

The Farm 51 Group to działający od 2005 r. producent gier wideo na komputery PC, konsole stacjonarne i urządzenia mobilne. Studio założyła grupa najwyższej klasy ekspertów od programowania, animacji, grafiki, designu i produkcji gier. Firma ma na swoim koncie realizację szeregu autorskich projektów gier, w tym NecroVisioN i NecroVisioN: Lost Company oraz wydanej w 2013 r. gry Deadfall Adventures, przenoszącej gracza w świat rodem z filmów o Indiana Jones. Studio zajmuje się również produkcją gier na zlecenie i podwykonawstwem. Firma brała udział przy pracach nad tak znanymi polskimi grami jak Wiedźmin i Two Worlds II. W 2012 r. na rynku ukazał się Painkiller Hell & Damnation - gra stanowiąca remake kultowego tytułu sprzed lat, wykonany w całości w studiu The Farm 51.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie z prezesem The Farm 51 Group, panem Robertem Siejką. Tematem spotkania jest podsumowanie osiągnięć spółki oraz omówienie planów na kolejne lata. Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać równo o 12:00.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora; publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami; u dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania; moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem, powiadamiając użytkownika o powodach.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • Robert Siejka: Serdecznie witam wszystkich gości czata z udziałem naszej spółki. Zapraszam do dyskusji o sprawach bieżących i planach na najbliższe lata.
  • MTT: Ile egzemplarzy DA sprzedano do tej pory?
    Robert Siejka: Pierwsze podsumowanie wyników sprzedaży spodziewamy się upublicznić w styczniu 2014 r., po otrzymaniu raportów od wydawcy.
  • Gość niepotwierdzony: Dlaczego nie było żadnej reakcji Spółki w związku ze złymi recenzjami?
    Robert Siejka: DA zebrał zróżnicowane oceny, od zdecydowanie pozytywnych do negatywnych. Jak do tej pory sporządzono dla gry ponad 120 recenzji, z których średnia ocen wynosi ok. 6 na możliwych 10. Oczywiście, wolelibyśmy by DA zebrał same najwyższe oceny, jednak i tak uważamy, że rynek dobrze przyjął nasz produkt. Pamiętajmy, że budżet produkcyjny gry dla wersji PC i Xbox 360 to 3 mln zł, biorąc to pod uwagę nie ulega wątpliwości, że stworzyliśmy solidny, bardzo grywalny produkt. Mamy podstawy by sądzić, że na sprzedaży gry zrealizujemy satysfakcjonujący wynik finansowy.
  • vcp: jakie są plany spółki na 2014 rok ?
    Robert Siejka: W 2014 planujemy wydać Deadfall Adventures na platformy PlayStation 3, Linux i Mac, podwajając tym samym jej pierwotny potencjał sprzedażowy. W zależności od debiutu nowych konsol firmy Valve, tzw. Steam Machines, również w 2014 powinna ukazać się wersja gry na tę platformę. W międzyczasie prowadzimy prace nad nowym tytułem Get Even, którego wydanie jest zaplanowane na drugą połowę 2015. Niezależnie od tego współpracujemy z zewnętrznymi podmiotami nad projektami na zlecenie, m.in. realizujemy projekty we współpracy z Polskim Holdingiem Obronnym, z którym planowane jest rozwijanie symulatorów pola walki i sprzętu bojowego dla polskiej armii oraz zagranicznych kontrahentów.
  • tiger990: Akcje spółki "zaliczyły" gwałtowny spadek (sugerując innym totalne niepowodzenie gry), dlaczego zarząd nie reagował (medialnie) gdy akcje spółki gwałtownie spadały?
    Robert Siejka: Obserwując rynek można stwierdzić, że spadki kursu spółki-producenta po premierze gry występowały zarówno dla bardzo wysoko ocenianych tytułów, jak i dla tych o umiarkowanych lub słabych ocenach. Mogę jedynie zapewnić inwestorów, że między 15 listopada i 2 grudnia kondycja The Farm 51 Group nie uległa istotnej zmianie, potencjał wzrostu firmy jest praktycznie niewyczerpany, a z każdym miesiącem nasz zespół zyskuje na wartości, co znajduje odzwierciedlenie chociażby w uznaniu dla naszych kompetencji ze strony wydawców.
  • Gość niepotwierdzony: Które kraje, rynki uważacie za najbardziej perspektywiczne dla sprzedazy Deadfall?
    Robert Siejka: Deadfall Adventures ma potencjał wysokiej sprzedaży na wszystkich liczących się światowych rynkach: w USA ze względu na tematykę, w Niemczech i Wlk Brytanii (największe rynki w Europie) oraz reszcie Europy ze względu na popularność gier FPS, w Azji ze względu na specyficzny klimat kina przygodowego i brak podobnych gier na rynku. O dużym potencjale DA nawet na egzotycznych rynkach świadczy choćby duże zainteresowanie tytułem w Japonii.
  • moderator: Napłynęło bardzo dużo pytań, Gość stara się odpowiadać na bieżąco. Prosimy o cierpliwość, jest jeszcze dużo czasu.
  • tiger990: Ile spółka dostanie z jednego egzemplarza sprzedanej gry Deadfall A.?
    Robert Siejka: Warunki rozliczeń z wydawcą objęte są tajemnicą handlową, nie możemy ich ujawniać. Uchylając jednak rąbka tajemnicy – The Farm 51 Group ma określony, wyliczany według złożonego wzoru procent od dochodu ze sprzedaży każdego egzemplarza. Udział ten, przy założeniu kształtowania się cen gry zgodnie z pierwotnymi założeniami, pozwoli nam na pokrycie kosztów produkcji gry po sprzedaży około 200 tys. kopii DA.
  • Gość niepotwierdzony: Kiedy wydanie na PS3?
    Robert Siejka: Z technicznego punktu widzenia gra będzie gotowa do wydania w I kw. 2014 r., data premiery uzależniona jest jednak od porozumienia z wydawcą.
  • Horacy niepotwierdzony: Dlaczego na amazon.com Deadfall Adventurer będzie dostępna dopiero od 13 grudnia ?
    Robert Siejka: Decyzję o harmonogramie wydawniczym podejmował wydawca, Nordic Games, w oparciu m.in. o ustalenia z lokalnymi partnerami. Dla produktu pokroju DA równoczesna premiera na różnych rynkach nie jest sprawą życia i śmierci, opóźnienie premiery w USA na rzecz lepszych warunków dla ekspozycji produktu na sklepowych półkach było świadomym, zaakceptowanym przez nas wyborem wydawcy.
  • roni niepotwierdzony: Gra DA ma bardzo dobry pomysł na czym będzie polegać pomysł w grze get even
    Robert Siejka: Get Even, oprócz całkowicie unikalnych rozwiązań w mechanice rozgrywki, wykorzystuje na niespotykaną do tej pory skalę technologię skanowania 3D, co bardzo mocno (również jakościowo) wyróżni ten projekt w stosunku do gier tworzonych klasycznymi metodami i wg utartych schematów. Szczegóły projektu zamierzamy ujawnić 13 grudnia, na konferencjach dla mediów.
  • freefrog: Czy nie ma ryzyka wykupu obligacji F51 na czas, Jak spolka zamierza finansowac produkcje GE oraz DA na inne platormy?
    Robert Siejka: Obligacje zostaną spłacone z nadwyżki z działalności operacyjnej. W 2014 r. będziemy generować wpływy ze sprzedaży Deadfall Adventures i Painkiller HD, jak również z realizacji prac na zlecenie OBRUM. Konserwatywne szacunki pozwalają nam założyć, że z tych źródeł spółka osiągnie wpływy pozwalające nie tylko wykupić dług ale i sfinansować dalsze prace nad kolejną własną grą Farm 51 – Get Even.
  • vcp: czy wiadomo kto będzie wydawcą Get Even? i czy spółka planuje wzorem innych polskich developerów wydawać gry samodzielnie?
    Robert Siejka: Nie podjęliśmy jeszcze decyzji o ostatecznym modelu sprzedażowym Get Even, ale obecnie skłaniamy się ku samodzielnemu wydaniu gry w dystrybucji cyfrowej na kilka różnych platform i dodatkowym rozszerzeniu sprzedaży o dystrybucję pudełkową. Spółka uzyskała już status samodzielnego wydawcy na niektórych platformach sprzedażowych, a także status autoryzowanego developera na konsole nowej generacji i obecnie prowadzone są działania zmierzające do rozszerzania możliwości self-publishingu, czyli wydawania gier bezpośrednio za pomocą platform dystrybucji cyfrowej. W tym celu między innymi intensyfikujemy własne działania marketingowe w relacjach z największymi światowymi podmiotami z branży gier.
  • Horacy niepotwierdzony: Czy zarząd rozważa emisję nowych akcji w celu finansowania nowych projektów ?
    Robert Siejka: Na chwilę obecną nie widzimy potrzeby nowej emisji akcji. Wyemitowaliśmy warranty uprawniające do objęcia akcji po 8 zł, jeśli inwestorzy zdecydują się je zrealizować, nie będziemy mieć o to żalu.
  • Gość niepotwierdzony: Spółka sprzedaje Deadfall Adventures na Amazonie, Steamie, czy planowane jest wprowadzenie sprzedazy na inne platformy np. Alibaba w Chinach?,
    Robert Siejka: W chwili obecnej, poza klasyczną dystrybucją pudełkową poprzez sieci sklepów z grami, gra Deadfall Adventures sprzedawana jest na najważniejszych platformach sprzedażowych: Steam i Amazon. W grudniu 2013 rusza sprzedaż cyfrowa na Xboxa 360 poprzez Xbox Live – kolejną z największych platform dystrybucji dla tego typu gier na świecie. Nie wykluczamy wydania gry na kolejne platformy.
  • Gość niepotwierdzony: Jak widzi Pan spółke i jej pozycje na rynku gier w perspektywie 3 lat?
    Robert Siejka: W ciągu najbliższych lat pragniemy rozpocząć samodzielne wydawanie naszych gier na już istniejące i przyszłe platformy sprzedażowe, co pozwoli ugruntować naszą pozycję rynkową jako silnego podmiotu zajmującego się tworzeniem i sprzedażą zaawansowanych gier akcji o unikalnym charakterze i tematyce.
    Obecnie planujemy skupić się na rozwoju najnowocześniejszych technologii pozwalających obniżać koszty produkcji i podnosić jakość wizualną gier (skanowanie 3D, systemy motion capture łączące animacje ciała i mimikę twarzy, opanowanie nowych silników graficznych i platform rozrywki takich jak debiutujące właśnie konsole firm Sony i Microsoft). Kluczowym dla rozwoju spółki będzie stałe podnoszenie jakości naszych produktów i dostarczanie graczom nowatorskich rozwiązań w zakresie mechaniki rozgrywki i konstrukcji fabuły, czego pierwszym dowodem będzie projekt Get Even, który planujemy zaprezentować publicznie już w grudniu 2013. Ważną rolę w tym procesie odgrywa współpraca z placówkami naukowo-badawczymi (projekt Innotech realizowany we współpracy z uczelniami technicznymi i Polską Akademią Nauk) oraz badawczo-rozwojowymi w przemyśle zbrojeniowym (projekty tworzone we współpracy z OBRUM i Polskim Holdingiem Obronnym).
  • Horacy niepotwierdzony: Czy spółka ma prawa autorskie do gry Deadfall Adventurer ? Czy może sprzedała je wydawcy ?
    Robert Siejka: Spółka posiada prawa autorskie do gry i może wydawać kolejne tytuły z wybranym przez siebie wydawcą lub samodzielnie.
  • Gość niepotwierdzony: Zakładając, że Farma zarobi 2,5 mln zł na wykup obligacji, to czy spółka wykaże w 2014 r. około 2,5 mln zł zysku netto?
    Robert Siejka: Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej oraz wynik netto w naszym wypadku to dwa niezależne byty. Proszę pamiętać, że Spółka rozpoznawała już w rachunku wyników zmiany wartości produkcji w toku, w tym z tytułu realizacji DA. Wpływy ze sprzedaży DA nie będą więc w 100 proc. odzwierciedlane w rachunku wyników. Możemy jednak założyć, że 2014 r. będzie istotnie lepszy, pod względem wyniku netto, od 2013 r.
  • moderator: Mieliśmy chwilowe problemy techniczne i niestety musimy kończyć. Spółka zobowiązała się odpowiedzieć na wszystkie czekające pytania Inwestorów po czacie. Pytania z odpowiedziami opublikujemy jak najszybciej w StockWatch.pl
  • Robert Siejka: Serdecznie dziękujemy za udział w czacie. Postaramy się zebrać wszystkie te pytania, na które nie udało się odpowiedzieć i odpowiedzi opublikujemy na naszej www lub w formie notatki na forum StockWatch.
  • moderator: Ja również dziękuję za tak liczny udział w czacie (ponad 350 osób) i zapraszam do śledzenia kolejnych spotkań na żywo.

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com
AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +73,09% +14 618,55 zł 34 618,55 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
Ostatnio zaktualizowane dane
AD.bx ad3b
AD.bx ad3d