-
moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim z zarządem Duality Games - Tomaszem Strzałkowskim i Michałem Szewerniakiem. Tematem spotkania będzie obecna sytuacja spółki oraz plany na lata 2023 -2024.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Zarząd Duality Games: Witamy serdecznie w drugiej części spotkania. Zapraszamy do zadawania pytań!
-
jqn: Jakie są Wasze przemyślenia i plany odnośnie przejścia na UE5?
Zarząd Duality Games: Z zainteresowaniem śledzimy nowe wersje silnika Unreal. Badamy możliwość wykorzystania tej wersji przy tworzeniu Barn Finders 2. Wiemy jednak, że stabilność wersji silnika to kluczowy aspekt przy tworzeniu projektu, dlatego też bardzo ostrożnie podchodzimy do tej kwestii.
-
Dorotka: 1. Co rozumiecie pod pojeciem “Gra przygotowana pod DLC od razu, zarowno male jak i duze” odnosnie BF 2? Produkcja DLC bedzie szybsza? Czy moze sama implementacja dodatku bedzie latwiejsza?
Zarząd Duality Games: Tak, Barn Finders 2 będzie tworzone od razu z myślą o roadmapie DLC po premierowej. Dlatego zależy nam, żeby była możliwość dodawania zarówno małych DLC (np. dodatkowe itemy) jak i większych - dodatkowe mapy i mechaniki.
-
Vega: Jak długa będzie gra Unholy ? Na ile godzin jest szacowany czas gry ?
Zarząd Duality Games: To co na chwilę obecną możemy powiedzieć, to to, że długość gry Unholy jest podobna do innych tytułów gier z tego segmentu.
-
Remigiusz: Ile kamieni milowych Unholy zostało już zrealizowane? Czy premiera w I półroczu 2023 jest realna?
Zarząd Duality Games: Produkcja gry jest na zaawansowanym etapie. Tak jak wspomnieliśmy w prezentacji, chcielibyśmy aby przed wakacjami mieć release candidate, tak więc czeka nas intensywne kilka miesięcy.
-
Moon: Czy spółka analizowała marketing i sprzedaż Model Builder od Moonlita?
Jaki jest planowany budżet Waszej wersji?
Zarząd Duality Games: Tak, Model Builder jest tutaj jedną z głównych referencji, z którymi pracujemy. Wierzymy jednak, że Diorama Designer ma szansę trafić do szerszej publiczności a także stać się w perspektywie narzędziem do cross promocji naszych tytułów. Praca nad budżetem jeszcze trwają, ale z założenia będzie to mniejszy projekt.
-
Piotr: 1. Co się stało z grami "Summer Camp", "Whisky Bottler"? Wypuszczono trailery sugerujące istnienie gier, łącznie z fragmentami gameplayu. Czy był to prawdziwy zapis rozgrywki?
2. Czemu spółka nie reaguje na komentarze o rzekomej śmierci gry "Radiance" na Steam? Według raportu za IIIq 2021 gra miała wyjść w 2022, ale w raporcie IIIq 2022 podany jest już rok 2023.
Zarząd Duality Games: Summer Camp w tej chwili zszedł na dalszy plan, ze względu na inne, pilniejsze projekty - takie jak Unholy. Natomiast historia dwóch braci na obozie cały jest dla nas ważna, dlatego też czekamy na odpowiedni moment, żeby wrócić do pracy nad tym projektem, Co do Whisky Bottler, zespół White Pig Games jest w tej chwili skupiony na produkcji Plane Accident i Radiance, natomiast rozmawiają z potencjalnymi partnerami w sprawie tego projektu. 2. Wraz z przygotowaniami do premiery dema Radiance na pewno zostaną podjęte działania marketingowe, które przypomną graczom o tym projekcie.
-
jqn: Czy Spółka przy swoich kolejnych produkcjach również planuje kooperację z takimi podmiotami jak MD Games czy Glob Games? Jaki jest powód współpracy z tymi podmiotami zewnętrznymi?
Zarząd Duality Games: Cenimy sobie współpracę zarówno z MD Games jak i Glob Games. MD Games wykonało bardzo dobry port Barns Finders na konsole a z Globe współpracujemy właściwie od początku działania Duality, Wspólnie realizujemy projekty, wymieniamy się doświadczeniem i wspieramy marketingowo. Jeżeli tylko będzie okazja, aby taką współpracę nawiązać, oczywiście bierzemy to pod uwagę.
-
Kowalbe: Czy planują państwo zwiększanie zespołów produkcyjnych, jeśli tak to w jakiej skali i kiedy?
Zarząd Duality Games: Liczba zatrudnionych osób w spółce systematycznie rośnie dochodząc teraz prawie do 30 osób. Wraz z wzrostem staramy się wypracowywać procedury pracy w coraz większym zespole. Dlatego staramy się, by przyrost nowych pracowników był zrównoważony. Oczywiście wraz z kolejnymi projektami będziemy zatrudniać dodatkowych pracowników.
-
jqn: Czym wyróżniać się będzie Unholy na tle innych stealth horrorów? W komentarzach do gameplay pokazanych na YT przez IGN, są również komentarze w stylu "another walking simulator" - jak chcecie zaskoczyć i przekonać graczy do wyboru akurat tego tytułu na tle innych z tego gatunku?
Zarząd Duality Games: Eksploracja jest ważnym aspektem Unholy, stąd skojarzenia z tym gatunkiem. Natomiast w samej grze jest ona zrównoważona z sekwencjami akcji lub skradania się. Dzięki użyciu procy i emocji dajemy graczowi narzędzia do radzenia sobie z wyzwaniami i przeciwnikami. Mamy też świat gry wykreowany przez Tomasza Strzałkowskiego, od PRL-owskich bloków do ulic świata Unholy. Kolejnym elementem jest nieszablonowa historia przeznaczona dla dojrzałego gracza. Podczas próby odnalezienia swojego syna nasza bohaterka przejdzie pomiędzy światami i zmierzy się z niebezpieczeństwami świata Unholy.
-
Wojtek: Kiedy możemy liczyć na oficjalny trailer Unholy oraz nowego DLC Barn Finders BW?
Zarząd Duality Games: Premiera Barn Finders Bid Wars DLC planowana jest na I kwartał 2023 roku. Wtedy też pojawią się dodatkowe materiały w tym i trailery. Co do materiałów Unholy, te także mamy zaplanowane i będą się sukcesywnie pojawiać przed premierą.
-
Jakoob: Ile osób liczy obecnie spółka i ile pracuje nad unholy oraz BF2
Zarząd Duality Games: W tej chwili spółka współpracuje z ok. 30 współpracownikami, z czego nad Unholy pracuje około 20 osób. Zespół Barn Fidners 2 jest w tej chwili niewielki, ze względu na wczesny etap prac nad projektem.
-
Jerzy: W ostatnich aktualnościach była mowa o Epic Games - aby zwiększyć bazę klientów, planujecie wejść tam z Barn Finders przed premierą DLC?
Zarząd Duality Games: Publikacja w Epic Store wymaga pewnych zmian np. w systemie achievementów, które jeszcze trudno nam oszacować produkcyjnie. Dlatego jeżeli będzie to możliwe, to oczywiście tak zrobimy. Uznajemy wejście na EGS za ważny krok dla spółki.
-
jqn: Co po Unholy? Czy Pan Tomasz ma siły i chęci do realizacji kolejnego dużego projektu w tym gatunku?
Tomasz Strzałkowski: Po Unholy kolejnym dużym projektem w spółce będzie Barn Finders 2. Mając jednak doświadczony zespół w horrorach trudno nie myśleć o innych możliwościach. A ja na razie jestem skupiony i zaangażowany w Unholy na 100 proc., ale oczywiście z chęcią podejmę się następnego wyzwania.
-
Jakoob: Czy i kiedy spolka white pig games planuje wejscie na giełde?
Zarząd Duality Games: Na chwilę obecną WPG jest po przekształceniu i wkrótce będzie informować o dalszych krokach. Przygotowania trwają, ale zarówno dla nas jak i procesu giełdowego istotną kwestią jest ukończenie i wydanie pierwszej gry, czyli Plane Accident, co planowane jest w 2023 roku.
-
inwestor_2k: Dlaczego Duality zamieniło wydawcę gry Unholy z 505, które jest znane i poważane na rynku, na HOOK? Ta firma istnieje zaledwie od kilku miesięcy? Jaki jest sens?
Zarząd Duality Games: Decyzja była podyktowana wieloma względami. Główne z nich to fakt, że zespół, z którym pracujemy, został ten sam, a jednocześnie bardzo zwracają na nas uwagę i przygotowują się do premiery. Nasz sukces, to ich sukces. Mimo tego, że Hook to młoda firma to pracują tam bardzo doświadczeni ludzie i mają za sobą wsparcie 505 Games i Digital Bros Group.
-
Vega: Czy w Unholy nasza postać będzie mogła zginąć ?
Zarząd Duality Games: Tak, oczywiście śmierć bohaterki jest możliwa w trakcie gry.
-
Piotr: Diorama mocno przypomina Model buildera (Moonlit). Ten projekt nie wypalił i pokazał jak ciężko przyciągnąć graczy do tego typu gier. Dlaczego chcecie iść w tę stronę?
Zarząd Duality Games: Traktujemy MB jako przykład i świetną referencję, natomiast wierzymy, że Diorama Designer znajdzie swoich odbiorców. Widać to po zainteresowaniem tematem w Internecie, ale nie tylko. Naszym zdaniem DD pozwoli bardziej wykazać się kreatywnie i skupić się na tworzeniu swoich własnych dioram - małych dzieł sztuki. Dochodzi do tego jeszcze oczywiście wspomniana w prezentacji kwestia DLC.
-
Remi: Co z wersją BF na Chiny?
Zarząd Duality Games: Nie zamykamy tego tematu, bo wciąż drzemie w nim duży potencjał, jednakże od dłuższego czasu utrudniona jest certyfikacja tytułów spoza tamtejszego rynku.
-
jqn: Jak widzicie Duality Games za 5 lat? Jaki jest Wasz cel w gamedev?
Zarząd Duality Games: Chcielibyśmy by wraz z rozwojem spółki pojawiały się kolejne ciekawe projekty, które pozwolą nam wykorzystać nasze mocne strony. Wierzymy w to, że premiera Unholy pozwoli nam wejść poziom wyżej, tak więc za 5 lat, zapewne będziemy kończyć kolejny poważny tytuł i opracowywać plany na kolejne. Jednocześnie nie chcemy stracić tego, co czyni naszą spółkę wyjątkową, dlatego też na pewno jakieś gry z segmentu symulatorów pojawią się w planach.
-
Gość: Czy gra Unholy będzie trudna? Będzie mieć kilka poziomów trudności?
Zarząd Duality Games: Bierzemy pod uwagę preferencje graczy, którzy nie zawsze chcą się zmierzyć z trudnymi wyzwaniami oferowanymi przez gry. Czy przyjmie to formę różnego poziomu trudności, tego nie możemy jeszcze zdradzić.
-
jqn: Czy Spółka planuje zatrudnienie i zbudowanie funkcji CMO w swoich strukturach? Czy nie uważacie, że osoba z taką specjalizacją by się w Spółce przydała?
Zarząd Duality Games: Wraz z rozwojem spółki na pewno zatrudnienie kogoś na to stanowisko będzie potrzebne. Od jakiegoś czasu staramy się zwiększyć zespół ludzi pracujący nad marketingiem naszych produkcji. Ale oczywiście doświadczony CMO przydałby się, wiąże się to jednak oczywiście z dodatkowymi kosztami.
-
Jerzy: Spółka zaraportowała kolejny kwartał/rok (19/20/21/22) bardzo dużego wzrostu kosztów działalności operacyjnej - ponad 1,25 mln w samym trzecim kwartale. Niestety nie widać, żeby spółka rozwinęła się marketingowo, zwiększyła moce produkcyjne i w czasie gdy większość spółek z branży stara się optymalizować koszty zostaliście najdroższą, z obserwowanych przeze mnie, spółką jeśli chodzi o funkcjonowanie względem szybkości produkcji / wielkości projektów. Dodatkowo raczej celowo pomijacie komentarz wzrostu kosztów w raportach, nie buduje to zaufania do spółki. Skoro nie ma tego w raportach, może tutaj komentarz o przyczynach wzrostu kosztów działalności operacyjnej?
Zarząd Duality Games: Zwiększenie kosztów w dużej mierze jest powiązane z kosztami prowizyjnymi dla partnerów (wydanie konsol), usługami informatycznymi, marketingowymi oraz umowami cywilno-prawnymi. Rozumiemy, że w dzisiejszych czasach kwestie optymalizacji kosztów są kluczowe, natomiast w tak ważnym momencie dla spółki staramy się zadbać o stabilizację i komfort dla naszego zespołu podczas nadchodzących, intensywnych miesięcy pracy. Staramy się też, aby w skład zespołu wchodziły osoby z dużym doświadczeniem, co też wiąże się z wyższymi płacami. W kwestii szybkości prac to bardzo dużo dzieje się w obrębie gry Unholy, czego często, z uwagi na procesy akceptacji z wydawcą, nie możemy swobodnie pokazać.
-
Vega: Czy w Diorama byłaby szansa na eksport gotowego projektu do drukarki 3d ? Z Unholy bym sobie wydrukował w firmie zewnętrznej :)
Zarząd Duality Games: Prowadzimy rozmowy z różnymi partnerami, w tym technologicznymi. Ponieważ projekt jest na bardzo wczesnym etapie, nie wykluczamy takiej możliwości.
-
jqn: Czy macie już pomysł na formę trybu kooperacji online dla graczy Barn Finders 2? W jakim kierunku chcecie iść w zakresie szeroko pojętego obszaru Multiplayer?
Zarząd Duality Games: Na chwilę obecną chcemy się wstrzymać z deklaracjami, ponieważ najpierw chcemy sprawdzić ograniczenia techniczne w jakich będziemy pracować. To co możemy powiedzieć to to, że jest koncepcja kreatywna tego jak ten multiplayer miałby działać i funkcjonować w ramach samej gry.
-
Vega: Czy myślicie o DLC do Unholy ?
Zarząd Duality Games: Oczywiście bierzemy taką możliwość pod uwagę, natomiast w tej chwili skupiamy się na produkcji wersji podstawowej.
-
Moon: 1. Jak oceniają państwo współpracę z Hearbeat Games?
2. Czy planowane jest dodanie kolejnych tytułów (zarówno własnych jak i zewnętrznych)?
3. Jak rozliczany jest % z tej współpracy? Transze wpływają do spółki kwartalnie?
Zarząd Duality Games: Współpracę oceniamy pozytywnie, szczególnie, że przebiega na wielu poziomach. Rynek chiński jest ważny dla naszych gier i wsparcie lokalnego wydawcy jest tam nieocenione. Same wpływy z prowizji z innych gier nie są wysokie, tak więc nie stanowią dla spółki istotnego źródła dochodu, ale partnerstwo z Heartbeat Games na pewno jest dla nas korzystne. Dlatego staramy się rozbudowywać portfolio gier własnych, przy których współpracujemy. Prowizja rozliczana jest miesięcznie, przy przekroczeniu odpowiedniego progu finansowego.
-
Dorotka: 2. Kiedy reveal small project?
Zarząd Duality Games: Państwu przedstawiliśmy go pokrótce już dzisiaj. Jeśli chodzi o prezentację projektu graczom to planujemy to zrobić jeszcze w tym roku.
-
Gość: Czy można liczyć na rozwój, poszerzenie i profesjonalizację Waszych mediów społecznościowych oraz strony internetowej?
Zarząd Duality Games: Staramy się cały czas ulepszać i rozwijać nasze kompetencje marketingowe. Myślę, że w ostatnim czasie widać wzrost jakości naszych działań w social media i mamy plany, by przełożyło się to na inne platformy.
-
Vega: W komentarzach na IGN wiele osób pyta o wersję na VR Unholy . Czy są jakieś plany ?
Zarząd Duality Games: Ze względu na bogatą oprawę graficzną port Unholy na VR może być trudny technicznie do wykonania, natomiast ponieważ rynek VR rozwija się bardzo dynamicznie, nie wykluczamy takiej możliwości.
-
Jerzy: Premiera Unholy - PC i konsole jednocześnie?
Zarząd Duality Games: Decyzja należy do wydawcy, tak jak wspomnieliśmy podczas prezentacji, w pierwszej kolejności przygotowujemy RC wersji na PC.
-
Gość: Czy przewidują Państwo że wydanie gry Unholy odbędzie przed wakacjami? Czy dopiero pod koniec roku 2023
Zarząd Duality Games: Nie możemy na te pytanie wiążąco odpowiedzieć. Tak jak wspominaliśmy podczas prezentacji, harmonogram i toczące się zgodnie z nim prace wskazują, że przed wakacjami będziemy mieć Release Candidate wersji na PC, ale finalnie o premierze zdecydują testy oraz sam wydawca.
-
Dorotka: Kiedy walka w FAME MMA? Podobno KK szuka dla siebie przeciwnika
Zarząd Duality Games: Praca nad Unholy niestety uniemożliwia nam treningi, a jedyna klatka z jaką mamy styczność, to klatka schodowa w biurze :)
-
Vega: Jaki element produkcji gry Unholy jest najtrudniejszy ?
Zarząd Duality Games: Horror to ambitny gatunek do tworzenia, więc na pewno stawia przed nami różne wyzwania. Myślimy, że chyba połączenie ciekawego wizualnie świata, historii oraz wciągające gemeplayu w jedną całość, to największe wyzwanie przy tym projekcie. Jesteśmy zdania, że poradzimy sobie z tym wyzwaniem.
-
Dorotka: 5. Czy planujecie dalszą rekrutacje? Czy osiagneliscie juz optymalny team produkcyjny?
Zarząd Duality Games: Rekrutujemy w miarę potrzeb wynikających z harmonogramów prac nad poszczególnymi projektami. Staramy się pozyskiwać doświadczone osoby, które wniosą też swoje doświadczenia do spółki. Optymalność teamu będzie zależna od skali realizowanych projektów. Na ten moment mamy bardzo zgraną ekipę, ale jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli będziemy się starać zwiększać zespół adekwatnie do potrzeb i nowych, większych projektów.
-
Serek: Czy przyjmujecie stażystów (najlepiej na pracy zdalnej) do prostych prac graficznych itp? Szukam pierwszego doswiadczenia w pracy a studiuje grafikę komputerową
Zarząd Duality Games: Oczywiście zawsze chętnie zapoznamy się z portfolio. Prosimy o przesłanie go na adres job@dualitygames.eu
-
jqn: Jak aktualnie wygląda presja płacowa (pracownicy)? Czy spółka zamierza optymalizować koszty operacyjne? Jeżeli tak to w jaki sposób?
Zarząd Duality Games: Rynek pracy w naszej branży nie należy do najłatwiejszych i zauważamy rosnącą presję płacową. Stawiamy na doświadczone osoby, które mogą wnieść wiele do spółki. Na pewno nie możemy optymalizować kosztów w sposób wpływający na jakość produkcji. Natomiast realizacja większych i większej liczby projektów jest drogą, która pozwoli na zmniejszenie ich procentowego udziału w przychodach. Drugą kwestią jest też otwartość na współprace z partnerami, dlatego przy Barn Finders 2 zdecydowaliśmy się na szukanie właściwego wydawcy. Staramy się unikać sytuacji, w której plany nas przerosną i zagrożą stabilnej sytuacji.
-
Gość: Jakie były założenia gry ToT? Czy był to projekt poboczny nie nastawiony na zwrot kosztów czy przyznajecie się do zaniedbania marketingu gry? Czy jako promocja studia rozważacie udostępnienie gry za darmo?
Zarząd Duality Games: Z założenie gra Tales of Tomorrow była małym, eksperymentalnym tytułem z segmentu indie. Niskie koszty produkcji sprawiły, że z tej premiery możemy wyciągnąć różne nauczki jednocześnie przy minimalnym ryzyku dla Spółki. Jednocześnie jest to już funkcjonujący produkt, który możemy oferować na różnych platformach - generując przychód. Mamy co do niego jeszcze kilka planów, ale na razie schodzą one na dalszy plan w porównaniu z innymi projektami.
-
Perez: Witam, chciałbym zadać pytanie odnośnie marketingu unholy. Czy w umowie z Hook jest sprecyzowane jak ten marketing będzie wyglądał i kiedy się zacznie intensywniej. Czy jest zawarta liczba yutuberow jakieś konkretne liczba odnośnie materiałów prasowych Czy wydawca będzie miał wolną rękę?
Zarząd Duality Games: Wydawca ma w tym zakresie dużo swobody, ale są też istotne kwestie, w których wymagany jest nasz udział/głos/zgoda. We wrześniu pojawił się tak naprawdę (na Tokyo Games Show) pierwszy materiał zapowiadający rozpoczęcie prac marketingowych nad Unholy. Od tamtej pory mieliśmy już też materiał ekskluzywny na IGN, pokaz dla prasy, rozpoczęły się devlogi, a wraz ze zbliżaniem się do premiery działania będą zintensyfikowane. Z naszego punktu widzenia istotne jest też to, żeby hype gry był w świeży.
-
Moon: W ilu wersjach językowych planowane jest wydanie Unholy?
Zarząd Duality Games: Ścieżka dźwiękowa będzie w języku angielskim a teksty będą tłumaczone na dodatkowe 11 języków - zgodnie ze stronę Steam gry.
-
Gość: W jakim kierunku chcecie prowadzić spółkę i jakiego typu gry chcecie produkować za 5 lat?
Zarząd Duality Games: W idealnym scenariuszu chcielibyśmy mieć możliwość równoległej pracy nad dwoma dużymi tytułami i kilkoma mniejszymi. Na ten moment po Unholy dużym projektem będzie Barn Finders 2, ale mamy też pomysły, które będziemy badać, żeby tworzyć coś dużego i jednocześnie bliższego Unholy. Duże projekty wymagają dużych nakładów, dlatego mamy nadzieję na współpracę z zewnętrznymi partnerami.
-
Zarząd Duality Games: Bardzo Państwu dziękujemy za udział w naszym czacie inwestorskim. Do tych pytań, na które nie zdążyliśmy odpowiedzieć ustosunkujemy się w formie Q&A na naszej stronie www w niedalekiej przyszłości. Jednocześnie korzystając z okazji chcielibyśmy już teraz złożyć Państwu serdeczne życzenia z okazji Świąt i Nowego Roku. Zapraszamy tez do kontaktu na adres investors@dualitygames.eu. Do widzenia!
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.