PARTNER SERWISU
wujgvuyn
endriu_l

endriu_l

Ostatnie 10 wpisów
Z podatkiem, pewnie chodziło o to, że sprzedając w styczniu, opóźniłby jego zapłatę o rok. Chociaż podejrzewam, że taki plan układa więcej inwestorów i dlatego - "Lepszy wróbel w garści..."

Kliknij "Dodaj pozostałe PW"...taki urok tego interfejsu użytkownika :)

W takich sytuacjach, przydaje się robienie własnego dziennika transakcji.

Niestety, jeżeli chcesz odtworzyć dokładnie historię, musisz sięgnąć do początku aktywności na koncie maklerskim, i odhaczać, które pozycje były zamknięte już przed 2015 rokiem (rozliczone w podatku wcześniej), i jaka była cena zakupu (koszt) papierów, które sprzedałeś w 2015. Tylko w ten sposób dojdziesz jakie dokładnie miałeś przepływy.

Może się okazać, że różnice w przedstawionych kwotach spowodowane są tym, że porównujesz np. przelewy z rachunku bankowego (eKonto). Należy pamiętać, że zgodnie z zasadą rozliczania transakcji giełdowych (D+2), pieniądze wracają do Ciebie dwa dni po sprzedaży, ale w tym czasie masz możliwość zakupu akcji za tę kwotę - wtedy te pieniądze nie trafią z powrotem na eKonto, tylko zostaną zużyte na zakup innych walorów. Może coś takiego się przydarzyło?

To pokazuje, że w tej branży, jak w mało której, kapitał i skala produkcji (fizycznej) grają drugorzędną rolę. Nawet jeżeli zabraknie na półkach sklepowych pudełek z grą (czym przejmuje się dystrybutor), to zawsze można kupić wersję elektroniczną. Liczy się pomysł, zespół i jakość wykonania produktu.

Pozostaje pogratulować sukcesu :)

Jako ciekawostka - komentarz autorów innej popularnej polskiej gry z 2014 dotyczący tez wyprzedaży: twitter.com/TheAstroCrew/statu... pomimo utrzymywania tej samej ceny przez cały czas promocji i braku tzw. 'daily deals', najistotniejsza jest ekspozycja na stronie głównej

Nie chcę zapeszać, ale na ostudzenie emocji przypomnę, że za kilka dni ruszają wyprzedaże świąteczno noworoczne i podejrzewam, że część użytkowników wstrzymuje się z zakupami droższych gier.

Może szukam dziury w całym, sam staram się uspokoić swój entuzjazm :-)
Oczywiście nie zmienia to faktu, że utrzymanie sprzedaży na Steam 30 dni po premierze to wspaniała wiadomość.

Materiał z Wydarzeń o którym mowa: link

baks napisał(a):
Jedyne rozsądne (chyba) rozwiązanie to uzgodnić ze Steam sprzedaż na rynek Rosyjski z polskich serwerów (11bit) i wprowadzić filtr umożliwiający rejestrowanie tylko z adresów IP dostępnych w Rosji - technicznie bez problemu powinno się to dać zrobić. Taką aplikację napisałby mój syn (student IT). (...)


Ale przecież dokładnie to robi Steam, stąd kombinacje z wykorzystaniem połączenia VPN przy odbieraniu prezentu (bo w ten sposób są przekazywane te klucze z allegro).

Panie i Panowie, zajmijcie się analizami swoich portfeli, a nie dywagacjami na tematy o których nie macie pojęcia. Steam nie jest jakąś anonimową platformą, która nie wie co robi i pozwala się okradać. Kupując grę w ten sposób użytkownik ryzykuje usunięcie gry z jego konta lub jego całkowite zablokowanie. Jest wiele tego typu przypadków, wystarczy poszukać. Najczęściej blokowane są konta sprzedających, a kupujący mają usuwane gry.

Co do preferencyjnych cen w Rosji - to jest kwestia tego, czy gra na tamtym runku się w ogóle sprzeda, czy raczej gracze machną ręką i pobiorą pirata. Równie dobrze, możemy się kłócić dlaczego cena za klucz Steam w polskich sklepach (np. gamesrepublic.com, muve.pl) wynosi ~60PLN w momencie, gdy cena na Steam jest 20 - 30% wyższa, bo wyrażona w EUR. Podejrzewam, że cena pudełka też będzie w okolicach 60 PLN (link).

Jeżeli chodzi o wyprzedaże Steam - pozycja TWoM w rankingu mnie zadziwia. Naprawdę, nie spodziewałem się utrzymania w Top 25 praktycznie przez cały czas promocji. Pamiętajmy, że jest to okres prawdziwych żniw dla producentów. Raport jednego z niezależnych twórców dla gry Dustforce mówi to tym, że wpływy z weekendu premierowego były niższe niż wpływy podczas trzydniowej promocji -50%. Sama ta informacja może dać namiastkę tego, co się dzieje teraz z przychodami z gier, które wyprzedzają TWoM. Osobiście jestem spokojny o wynik i powrót do Top 5 w środę - czwartek. Ostatnie promocje pojawiają się jutro o 19 CET, i potrwają maksymalnie 48h

Nie rozumiem Twojego oburzenia. Tzn, zgadzam się w kwestii dotacji i innych systemów zapomogowo-socjalnych, ale jak mówi dawne przysłowie 'jeśli wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one'.

Jeżeli firma widzi możliwość uzyskania dotacji na rozwijany projekt - to czemu nie, z punktu widzenia akcjonariuszy to jest pozytywna informacja.

W przypadku gdy firma decyduje się na odpuszczenie wnioskowania o dotację, w środowisku rynkowym jest to dawanie forów konkurencji, która nie ma takich dylematów moralnych - co jak co ale w biznesie nie powinno się umierać za przekonania.

Można przytoczyć przykład LPP i ostatnich zabiegów podatkowych. Z jednej strony oburzenie grupki lewicujących krzykaczy, z drugiej - spółkę, która działa na bardzo konkurencyjnym rynku, gdzie inni już dawno z tzw. rajów podatkowych korzystają, co pozwala im na osiąganie lepszych marż/ cen.

Wg mnie większość osób czeka - albo na promocję, albo liczy na udział tytułu w którejś z kolejnych edycji HumbleBundle na Androida. Doczekaliśmy się takich czasów, że sprzedaż gier w pełnej cenie rzadko kiedy się udaje, a konkurencja jest duża - szczególnie dla producentów Indie. Ilość gier jest naprawdę ogromna i zawsze można znaleźć coś do kupienia w cenie promocyjnej. Chociażby ostatnio Anomaly Korea, które awansowało do pierwszej dziesiątki najlepiej sprzedających się gier (pozycja 8.), ale było to spowodowanie obniżką ceny o 75% (od wczoraj cena wróciła do normalnego poziomu). W tym samym rankingu Anomaly 2 jest 41.

Kiedy sprzedaż Anomaly 2 osiągnęła 5 000 egzemplarzy, w rankingu najbardziej dochodowych Anomaly Korea było kilkanaście pozycji wyżej, także wpływy z Androida to nie tylko A2.

Wiem że teorie z tego postu mogą być traktowane jako pobożne życzenia itp. ale jak pisałem dopóki gra jest w pełnej cenie i nie jest promowana przez samo Google, nie spodziewam się fajerwerków :D

10% opinii z jedną gwiazdką to nie jest powód do zbytniej obawy o jakość produktu. Tym bardziej, że spora ich część jest związana z nieautoryzowanym softem na telefonach. Większość błędów udało im się na szczęście usunąć przed premierą dzięki Benchmarkowi - może dlatego tak opóźnili premierę gry w porównaniu do iOS - patch 1.2 był mniej więcej w tym samym czasie co premiera na Androida. Widać to po ocenach : 3/5 w iOS, 4/5 w Google Play

Jeżeli chodzi o samą sprzedaż na Androidzie - ilość instalacji podawana na stronie jest globalna, niestety dopóki gra nie dostanie oficjalnej promocji od Google'a nie liczę na skokowy wzrost. 'Featured' i 'Staff Picks' są wybierane raz na tydzień - liczę że prędzej czy później się tam znajdziemy :D

Ja to widzę tak: przy okazji pisania Anomaly na Androida, pojawiła się potrzeba stworzenia infrastruktury do udostępniania kontentu gry poza serwerami Google Play (wtedy istniało ograniczenie rozmiaru aplikacji w sklepie do 50MB). Chłopaki zrobili to jak trzeba i stwierdzili że szkoda żeby się ta praca zmarnowała. Dodatkowo udało się uzyskać dotację, więc zdecydowano wdrożyć pomysł w życie.

Wg mnie zajmuje się tym zupełnie osobny team i w zasadzie nie będzie to miało wpływu na kolejne tworzone tytuły - dopiero na etapie zarządzania projektem lub wizji produktu może pojawiać się nałożenie obowiązków pracowników - ale to tylko moje domysły.

Poprzednia paczka jest rozliczana w q2, bo kończyła się dopiero w kwietniu, wydaje mi się że ta paczka też powinna załapać się do q2, ale może mają zasady rozliczania podobne do Steama i innych platform (z miesięcznym opóźnieniem)

Wydaje mi się że mieli na myśli obecność gry w top 60 najlepiej sprzedających się gier. W sumie jakby popatrzeć na listę, to wszystkie gry studia 11B są w top 110 play.google.com/store/apps/cat...

Oczywiście taki ranking również nic nie mówi o skali sprzedaży, ale biorąc pod uwagę powtarzalność tych pozycji, pokusiłbym się o stwierdzenie że jest to forma dochodu pasywnego, który jest generowany bez większego nakładu dodatkowej pracy a rozmaite dodatki, aktualizacje lub promocje mają potencjał podbicia tej sprzedaży.

Moim zdaniem wyniki mogą pozytywnie zaskoczyć. Powodów do tego jest kilka:
* sprzedaż Anomaly Korea (w Q4 2012 było tylko kilka dni sprzedaży)
* promocyjna oferta z połowy lutego (preordery na Anomaly 2)
* obecność w Humble Bundle (chociaż to może być w Q2, bo sprzedaż zaczęła się 26 marca i trwała jakoś do Wielkanocy)
* kilka promocji na gry w sklepie Google Play

W filmiku jest mowa o kluczach do bety, które Alienware będzie rozdawało w konkursach. Na Steamie Beta już jest, nawet wczoraj na chwilę uruchomiłem, premiera chyba w pierwszej połowie maja

Tak, całe BRE ma awarię, kilka informacji można przeczytać na ćwierkaczu https://twitter.com/mBankpl

@up Myślę że spółka już o tym pomyślała, czasem oglądam 'strumyki' Maćka z tego co mówił/pisał jest w planach wywiad z kimś z 11Bit o Anomaly 2.


Odnośnie zachowania kursu, wg Mnie sporo osób liczyło na łatwy zarobek pod koniec roku (premiera 3 gier, wyniki finansowe itp.). Spekulanci coraz bardziej wątpią w oczekiwany "wystrzał" i próbują odzyskać gotówkę się akceptując niewielką stratę (lub po prostu brak zysku) aby móc się bawić gdzie indziej

Niestety, NC wymaga cierpliwości, a niska płynność nie sprzyja spekulacyjnym zagraniom. Było to już wielokrotnie powtarzane w tym wątku. Jeżeli ktoś oczekuje, że w prosty sposób, bez ryzyka i wysiłku wpadnie mu kilkadziesiąt % to niestety powinien omijać NC z daleka.

Ja jestem bardzo usatysfakcjonowany z obecnego obrotu spraw. Wprowadzenie AK wyraźnie ożywiło sprzedaż AWE, teraz dojdzie do tego promocja na stronie głównej. FS ładnie odbiło po okresie posuchy, a SJ wbrew pozorom również nieźle się sprzedało. Ja śpię spokojnie i czekam na zapowiedź tytułu na PC oraz wyniki Q4 :D

I super. Teraz można zobaczyć jak promowanie jednego produktu wpływa na sprzedaż pozostałych - w przypadku FS wpływ na AWE był zauważalny - teraz liczę na powtórkę w przypadku obu wprowadzonych wcześniej tytułów, a za rogiem A:Korea.

PS
Nie wiem czy sprawdzaliście listę najlepiej sprzedających się gier, ale każdy z tytułów 11b się tam znajduje. Najwyżej SW (3 strona) i FS (4), AWE na 7 stronie.

@Fantomas

Tylko że różnica pomiędzy metacritic a 'Customer rating' u Apple jest taka, że oceny w tym pierwszym może dodawać każdy a w tym drugim tylko faktyczni posiadacze gry/aplikacji.

Nie mówię że Frogger ma 100% racji, ale moim zdaniem jego kalkulacje są w stanie rzucić w miarę przybliżoną ilość sprzedanych kopii. Tylko że ta liczba tak naprawdę niewiele daje - pamiętajmy że gra była sprzedawana w różnych promocjach i nie wszystkie te sztuki sprzedały się za 100% aktualnej ceny.

Faktycznych danych dotyczących sprzedaży chyba się nigdy nie dowiemy - umowy z wydawcami z reguły zabraniają dzielenia się takimi informacjami.

Nie ma się co licytować na to jak dobrze spółce idzie i jak bardzo inwestorzy tego nie doceniają. jak wcześniej wspominał Scarry, NC rządzi się swoimi prawami i trzeba o tym pamiętać.

Bo wydawcą Anomaly na iOS jest Chillingo, a na Mac 11b. Pewnie firma doszła do wniosku, że sami są w stanie 'obsłużyć' zadania związane z rolą wydawcy - im mniej pośredników tym lepiej :)

@Frogger

Masz rację, wydaje ci się :)


itunes.apple.com/us/app/id4316... iOS, w wersji US 2094 oceny
itunes.apple.com/us/app/anomal... mac, w wersji US 161 ocen


Przepraszam za początek, nie mogłem się powstrzymać :)

Ale pamiętaj, że w zeszłym roku, Anomaly zaczęło się sprzedawać dopiero w 2q (8 kwietnia?), pewnie trzeba dodać miesiąc na rozliczenia ze Steamem - więc od połowy maja, a platforma iOS dopiero w sierpniu 2011.
Do października tego roku, firma sprzedawała tylko jedną markę - Anomaly. Co prawda na wiele platform, ale ciągle był to jeden tytuł. Teraz mamy w sprzedaży 2 kolejne tytuły, z czego FS całkiem nieźle radzi sobie na Androidzie - osobiście nie spodziewałem się przekroczenia 10k sprzedanych kopii, nie licząc dodatków z wewnętrznego sklepu. SJ tak naprawdę dopiero za kilka dni może pokazać na co naprawdę go stać - pamiętajmy, że FS rozkręcało się powoli.
Bardzo dobrym omenem dla wyników Q4 jest rosnąca sprzedaż AWE - przynajmniej na Androidzie co ma na pewno związek z ruchem generowanym przez potencjalnych nabywców FS i SJ - z tego co pamiętam, sprzedaż AWE to już praktycznie czysty zysk. Niestety piszę tylko o platformie Android, ponieważ appstore nie udostępnia danych pozwalających chociażby szacunkowo ocenić wolumen sprzedaży (poza pozycją wśród najchętniej kupowanych lub ilością komentarzy).

Do tego dochodzi spodziewana lada dzień premiera AWE:K (nie zdziwię się jak zbiegnie się w czasie z końcem promocji paczki gier Indie)

Właśnie google mi podesłało ciekawą prezentację dotyczącą planu premier na 4q 2012. Można to potraktować jako podsumowanie dotychczasowych informacji. www.slideshare.net/StanJust/li...

Jeżeli chodzi o Androida, to wydaje mi się że po jakimś czasie zaczyna być rysowany wykres, oraz podawany jest przedział ilości pobrań - analogicznie do AWE. Tylko nie jestem pewien, czy pokazanie tego licznika zależy włączenia przez 11B, czy Google włącza to automatycznie

Bardzo przyjemnym serwisem do śledzenia rankingu aplikacji w AppStroe jest Applyzer. Póki co, ładne zielone strzałki na FS, nawet AWE się jeszcze sprzedaje

topfacet napisał(a):
Pewnie "soon".


Odpowiedź twittera:
11bitstudios twitter napisał(a):
VERY very soon ;)


twitter.com/11bitstudios/statu...

Właśnie mam wrażenie że to nie będzie serwis do dystrybucji gier. Patrząc na obrazki(ikony?) na stronie, podejrzewam że szykuje się platforma do treści multimedialnych (gry, filmy, muzyka, dysk w chmurze?) z opcjami społecznościowymi.

Można tak dywagować - ale na konkretny trzeba będzie pewnie poczekać do konferencji.

W poniedziałek spółka uruchomiła stronę cdp.pl - teaser szykowanego serwisu, dziś pojawił się oficjalny komunikat prasowy

a w nim:
Cytat:
„Pojawienie się cdp.pl w sieci to zapowiedź, to znak nadchodzących zmian i przepowiednia nieodległej przyszłości, to pierwsze z cyklu zdarzeń, które doprowadzą do największego przełomu w ponad 18-letniej historii naszej spółki." - komentuje Michał Gembicki, Dyrektor Zarządzający, CD Projekt Sp. z o.o.


jestem bardzo ciekaw co ogłoszą na październikowej konferencji p.t. „Cyfrowa Rewolucja" :)

cad_man napisał(a):
(...) na chwilę obecną wychodzi dla 11b kwota około 220 tyś zł, (...)


Spokojnie, nie dzielmy skóry na niedźwiedziu. Pamiętaj, że głównym założeniem HumbleBundle jest dobroczynność i część kwoty jest przeznaczana na działania charytatywne. Domyślny podział, to 15% organizatorzy, 20% organizacje charytatywne, 65% developerzy, ale można się spodziewać, że sporo osób go zmieni i ciężko jest szacować przychody. Ponadto nie wiadomo, czy dla 11bit przypadnie udział kwocie uzyskanej od początku czy dopiero od momentu dodania Anomaly do paczki (było to w okolicach 83 000 kupionych zestawów, czyli łącznej sumie ponad 500tys. USD)

Jest zbyt wiele niewiadomych, żeby traktować to inaczej niż działania marketingowe - sposób na podtrzymanie marki i zainteresowanie graczy nowymi produktami.

http://tvgry.pl/?ID=2751 świeżutki wywiad z Gamescom, razem z prezentacją gier. Ciekawi mnie to, co zostało powiedziane pod koniec - że 11bit swoje siły skupia na projekcie, którego jeszcze nie ogłosili Silenced

strzelam - spróbuj napisać cenę akcji zgodnie z ustawieniami regionalnymi komputera (np. z przecinkiem zamiast kropki)

Tak (sprawdzane przed sekundą), notowania standardowe w applecie, 1 oferta

My tu gadu gadu, a AWE na Android pnie się w liście top paid w Amazonie: www.amazon.com/11-bit-studios-... thumbright

Cytat:
#90 Paid in Appstore for Android (See Top 100 Paid in Appstore for Android)
#65 in Appstore for Android > Games


A jeszcze kilka dni temu był daleko w tyle (powyżej 2000)

Gratulacje dla twórców, czekamy na grę w Android Market ;)

PS
Wszystkiego najlepszego z okazji świąt dla ekipy 11B i zaglądających tu inwestorów santa reindeer

Panowie, spokojnie, mTransfer dla Bluecash został zablokowany 30 listopoada...jeden powód mniej do korzystania z kk w mBanku... a przedstawiony powyżej sposób faktycznie działał.

Też zauważyłem podobne zachowanie, ale nie tylko z http://gpwcatalyst.pl/, ale też z http://newconnect.pl/. Co ciekawe, zastosowanie dedykowanych managerów pobierania pozwala na znacznie szybsze pobieranie (bez szaleństw, ale rzędu 200kB/s) - ale nie zawsze działa. Czasem pobieranie zostaje przerwane (a serwery nie wspierają wznawiania) i trzeba zrestartować plik, czasem działa tak jak w przeglądarce - z szalonymi prędkościami rzędu kilku bit/s - wtedy najlepiej przerwać ręcznie i zrestartować.

Powyższe problemy dotyczą korzystania ze stron w godzinach sesji

Osobiście, pomysł wydaje mi się bardzo trafiony. Przydałby się jeszcze przycisk odśwież (chociaż odświeżenie strony nie stanowi większego problemu), oraz jakaś informacja o której godzinie pojawiły się wpisy (może wystarczy tylko zmienić formatowanie daty, a może taka funkcjonalność już jest, tylko po upływie kilku godzin zmienia się na dzień dodania)

Mam z tym tylko jeden problem - o ile przy szerokości ekranu rzędu 1920px panel ładnie wpasowuje się w wolną przestrzeń, to przy niższej szerokości przeglądarki (np 1680px) zaczyna wchodzić na obszar posta - a to wydaje się irytujące (tak, wiem że mogę okno ukryć).

Może dałoby się wprowadzić jak gdyby 2 etapy rozwinięcia - pierwszy - węższy pokazuje na przykład połowę ramki (wystarczy aby zachęcić do przeczytania pozostałej części tytułu) i dopiero po najechaniu kursorem pojawia się pełne rozwinięcie.

Możliwe że Chillingo również pobiera jakiś procent.

A odnośnie prognoz - nie zapominajmy, że premiera gry się "trochę" opóźniła, i w zasadzie dopiero po tym kwartale zobaczymy na co stać "Anomaly: Warzone Earth"

Na 99.9% pewna - jest to usługa która nazywa się "Steam Leaderboards" i jest związana z kontem w usłudze Steam

Fantomas napisał(a):
endriu_l napisał(a):
Z moich obserwacji wewnętrznego rankingu, w trakcie trwania promocji zostało sprzedanych ponad 5k egzemplarzy (skok z okolic 21k - sprawdzone około godziny po rozpoczęciu promocji) na ponad 26k - sprawdzane wczoraj wieczorem), ale promocja jeszcze trwa :)


Sprzedano poniżej 30k sztuk gry ?(...)


Dziś rano zaglądałem na Steam - było ponad 32k osób w rankingu - czyli promocja coś dała :D

Wydaje mi się że tu bardziej chodzi o przypomnienie graczom o grze.
Dodatkowo - większa ilość sprzedanych kopii to większy zasięg marketingu wirusowego - kolega poleci koledze, ktoś zobaczy grę u kogoś itp. oraz większa baza potencjalnych klientów na DLC (chociaż chyba nie zostały one jeszcze potwierdzone)

Z moich obserwacji wewnętrznego rankingu, w trakcie trwania promocji zostało sprzedanych ponad 5k egzemplarzy (skok z okolic 21k - sprawdzone około godziny po rozpoczęciu promocji) na ponad 26k - sprawdzane wczoraj wieczorem), ale promocja jeszcze trwa :)

Właśnie się zastanawiałem co to za łatka mi się pobrała - teraz wszystko jasne. Dodatkowo pojawiła się notka na twitterze wspominająca o tym.


Nawet notatka na steamie była...hmm jakoś ją przeoczyłem...

To nie jest żadna oficjalna informacja po prostu ilość użytkowników w rankingu, domyślam się że jest to globalny ranking dla platformy Steam (dostępnej na PC i MAC, wnioskuję tak, ponieważ na liście wykorzystywane są loginy Steam). Możliwe że dla AppStore, GamersGate i innych sklepów istnieje odrębny ranking lub rankingu nie ma wcale - jeżeli ktoś kupił grę od Apple lub z innego sklepu, można to łatwo potwierdzić. Obecna ilość wpisów - 12 481

SteV napisał(a):


Hmm.. Co do tych 2 mln zysku.. Czy ktoś kto zakupił gre na steamie mógłby podać ilość sprzedanych "sztuk" NA TEN MOMENT?



11 849. Wg moich obserwacji rośnie o około 100 pozycji dziennie.

piotrch napisał(a):

11B i anomaly - z tego co widzę na steamie gra kosztuje 10 euro. Na prawdę zakładasz że to 10 euro trafia do kieszeni twórców? Czy to co napisałeś to przychód?


Kolega napisał:
baks napisał(a):

O ile wiem to oczekiwany minimalny poziom sprzedaży Anomaly to minimum 200 tyś według różnych szacunków mówi się o aktualnej sprzedaży 25-30 tyś to niezły wynik jak na 3 tygodnie. Zysk sądzę, że powinien wynieść ~~18-20zł od sztuki (9$*2,80) (9E*3,90)


Z tego co kojarzę, to by się zgadzało z prowizjami z MacStore - 30% leci dla Apple, 70% do 11B potwierdzenie (nie udało mi się potwierdzić tej kwoty dla Steam, ale wydaje mi się że powinna być podobna)

Ale faktycznie mowa jest o przychodach, nie o zyskach :)

Wartość wypłacanej dywidendy jest odejmowana od ceny akcji po ustaleniu prawa do niej.

Jeżeli spółka X wypłaca 20gr dywidendy, a cena akcji wynosi 10,20 PLN to następnego dnia po ustaleniu prawa do dywidendy, automatycznie cena akcji zostanie pomniejszona o te 20gr - czyli będzie wynosiła 10 PLN - czyli de facto chyba nie opłaca się grać na dywidendę w krótkim terminie :)

Takie głupie pytanie - po co ? Chyba że liczysz na to, że kurs po wypłacie dywidendy odbije w górę.

Pamiętaj, że wartość wypłacanej dywidendy jest odejmowana od kursu akcji.

Być może masz rację...

Twoje wyliczenia są trochę niepełne - premiera na platformie Steam miała miejsce o godzinie 22 (czy jakoś tak) a od mojego ostatniego wpisu ilość wpisów w rankingu wzrosłą o kolejne 500 :) Możliwe jest też że ten ranking nie uwzględnia sprzedanych gier, ale jeszcze nie uruchomionych - no ale to już trochę naciąganie rzeczywistości :)

Jeżeli chodzi o różnicę w cenie - to chyba wychodzi genialna polityka Steam - 1USD == 1EUR

Wydaje mi się że póki co sytuacja nie wygląda źle - sprzedaż regularnie rośnie, opinie graczy są jak najbardziej pozytywne, a to jest najlepsza reklama dla tytułu, do tego dochodzi naprawdę dobre przyjęcie przez krytyków :) pozostaje obserwować sytuację przez kilka następnych dni :)

Wydaje mi się że jest to wynik dla gier sprzedanych za pomocą platformy Steam. Obecnie w pełniej wersji jest to ponad 8 200 pozycji - wygląda na to że demo i pełna wersja mają niezależny licznik.

Jeżeli chodzi o różnice w cenie - może Apple dało jakieś lepsze warunki od Steam jeżeli chodzi o prowizje? Wydaje mi się, że odkąd Valve wydało Steam na MacOSX Apple czuje że MacStore jest zagrożone :)


Wrażenia miałem tylko takie, że zadzwonił do mnie konsultant i przekazał mi dane dostępowe do konta :) Oczywiście po uprzedniej weryfikacji, dlatego podawane pytanie - hasło w formularzu warto zapamiętać :)

psztucz napisał(a):
Zastanawiam się nad przejściem do XTB, czy soft działa bez problemów pod Linuksem?

Sidoma (GPW) działa - bo jest pisana w javie. Niestety nie sprawdzałem pozostałych (opcje, forex)

wujek_staszek napisał(a):

Do pokoju logujesz sie na dane do x-tradera, a nie te z sidomy.

A przypadkiem to nie są te same dane ?

Sprawdzałem przed chwilą - wszystko działa.

Jeżeli chodzi o logowanie do pokoju inwestora - trzeba kliknąć przycisk login. Nie działa klepnięcie 'Enter' po wpisaniu hasła :) (wiem że to może wydawać się oczywiste ale sam wielokrotnie się na tym łapię:D )

Nie musisz płacić podatku od akcji zakupionych przed 24.12.2003

@up Niestety nie mogę już edytować poprzedniej wypowiedzi

Najlepszym uzupełnieniem kwestii DRM i jej wpływu na zmniejszenie piractwa są fragmenty wywiadu z Łukaszem Kukowskim, PR managerem Good Old Games - zamieszczone w serwisie gry.interia.pl

Kurcze patrząc na tytuł miałem nadzieję na portfel związany ze spółkami ekologicznymi hippy2

Powodzenia i wytrwałości w prowadzeniu kronik :)

@Gim

Akurat o piractwo bym się nie martwił. Jeżeli chodzi o produkty Apple w dość cwany sposób jest to załatwione (IMHO zbyt cwany dlatego osobiście nie popieram zachowania Apple) - tak naprawdę to Apple kontroluje co użytkownik może zainstalować na urządzeniu - a jeżeli chce to obejść (tzw. jailbreak) to de facto traci gwarancję.

Platforma PC - jak sam zauważyłeś - nie ma takiego zabezpieczenie którego nie da się obejść. Wg mnie opracowywanie nowych zabezpieczeń itp. to niepotrzebne wyrzucanie kasy w błoto - o wiele lepiej będzie, jeżeli firma skupi się na dopracowaniu produktu końcowego - w myśl zasady "dobra sztuka obroni się sama".

Poza tym, wszelkie zabezpieczenia - moim zdaniem - tylko zniechęcają uczciwych ludzi do zakupu. Pirat zawsze znajdzie sposób na obejście - a ty 'naiwniaku' męcz się z kolejnym DRM-em, rejestracją, ograniczoną ilością instalacji etc.

MADFRESH napisał(a):
Pamietajmy ze z tych 30 mil przechandlowanych przez ABC ponad 10 mil jest zyskiem opka :)


Jeżeli masz na myśli wpłatę za akcje sprzedane powyżej 2,4 pln przez ABC, to się niestety mylisz...ta kasa nie wędruje do spółki tylko to udziałowców

Cytat:
W przypadku, gdyby ABC Data sprzedała nowe akcje za cenę netto wyższą niż 2,4 zł za sztukę, ABC Data zapłaci na rzecz wymienionych akcjonariuszy Optimusa jako wierzycieli solidarnych, od każdej sprzedanej nowej akcji za kwotę netto powyżej 2,4 zł, kwotę w wysokości stanowiącej połowę różnicy pomiędzy otrzymaną ceną za każdą sprzedaną nową akcję a kwotą 2,4 zł.


więcej: wyborcza.biz/biznes/1,100969,8...

Jest to trailer (w tytule jest napisane Debut Trailer). Swoją drogą naprawdę przykuwający uwagę :)

Sprzedaż Snipera ciągle jakoś idzie. Od wczoraj jest promocja na platformie Steam (Sniper za 7,5€) i gra znajduje się na 4 miejscu w "Top sellers". Ciekaw jestem jaki procent z tej kwoty wpada do kasy CI...

Dodam tylko, że robią naprawdę smaczną pizzę - w sensownych cenach. Co prawda nie jest to miejsce na dyskusje o gastronomii, ale wydaje mi się że to też jest taki niematerialny czynnik do rozważenia przy wycenie :)

51,8 PLN
king

Dodam tylko że pod adresem ze strony zarejestrowanych jest kilka firm, wszystkie pod tym samym numerem telefonu faksu itp. czyli firma krzak mająca na celu ukrycie prawdziwego właściciela...

SpartaN napisał(a):
Jakie są prognozy za 3 kwartał?


gpwinfostrefa podaje konsensus prognoz...

Culber napisał(a):
kurp napisał(a):
Nie wiem skąd to info o 5,15%. Prezes KGHM powiedział dziś, że "obecnie jesteśmy pomiędzy poziomem 5,15 proc. a 10 proc." (czyli de facto nie powiedział nic, co nie byłoby oczywiste). :)


Raport z 15 IX

Tylko czy jest to stan na 14 IX ? Nie wiem. Ale, jeżeli tak, znaczyłoby to, że KGM przespał zakupy po atrakcyjnych cenach, z drugiej strony 5.15% to Oni mieli zaraz po debiucie.


Nie jestem pewien czy mam rację, ale powyższy komunikat mówi o akcjach zarejestrowanych na WZA, a inwestorzy chyba nie mają obowiązku informować o wszystkich posiadanych akcjach.

Równie dobrze KGHM może mieć sporo ponad 5,15% :)

Kamil napisał(a):
iPhone 4G:

W przeliczeniu na PLN: na stronie apple'a 923 PLN(...)


Zauważ, że cena podawana na stronie wiąże się z podpisaniem 2 letniej umowy z AT&T za co najmniej 40$ miesięcznie...

Pink_Floyd napisał(a):
A nie wiecie Panowie, kiedy dywidenda ma być wypłacana?


Wszystko jest w linku podanym post wyżej. Jeżeli nie ufasz lokalnym zapiskom - polecam kalendarium za stronie PZU

dzień wypłaty dywidendy: 9 IX :)

donatel napisał(a):
Dlaczego zatem w dniu odcięcia dywidendy od kursu akcji(poniedziałek) nie było tego widać w kursie? Wręcz w tym dniu kurs podskoczył do poziomu 390. To normalne?

Jeżeli walor rośnie o 3% to jak najbardziej :)

piątkowe zamknięcie w okolicach ~389, a poniedziałkowe otwarcie było około 380 i przez cały dzień cena ładnie rosła do 390+.

szkieletor11111 napisał(a):
jak w moim przypadku wyglada srednia cena zakupu dla tych akcji kupionych w 2006 roku. kolega w posscie na poprzedniej stronie pisal cos o sredniej cenie zakupu, ktora byla inna dla skarbowki i inna dla portfela mego. pozdrawiam.

Ale dlaczego miałaby wyglądać jakoś inaczej? US nie patrzy na średnią cenę zakupu tylko faktyczną cenę zakupu danej akcji (i potem faktyczną cenę jej sprzedaży), z uwzględnieniem kolejności kupowania.

Jest to kolejka FIFO czyli najpierw sprzedajesz akcje które wcześniej kupiłeś, tak jak w kolejce w sklepie - stanąłeś wcześniej - wyjdziesz wcześniej (nie ma zmiany pozycji, zajmowania miejsca itp.).

Odnośnie podanego przykładu
"v3nom" napisał(a):
(...) 4. Decydujesz się na sprzedaż jednej akcji. W pierwszej kolejności musi zostać sprzedana akcja która została zakupiona po 50 złotych. W wyniku tego wykazujesz zysk do opodatkowania, chociaż na portfelu nie masz zysku.

Wystarczy że sprzedasz obie akcje i faktycznie nie będziesz miał zysku (ani straty). US uwzględnia tylko faktycznie zamknięte pozycje - a nie jeszcze posiadane walory.

wg. informacji na stronie, 31 sierpnia

owner napisał(a):
prawo do dywidendy nabywa się 17ego skąd więc 14ty?


Ponieważ rozliczenie w KDPW transakcji zawartych na giełdzie trwa 3 dni (następuje w 3-cim dniu po sesji). Dobrze jest to opisane z przykładami na portalu bossa.pl.

Jeżeli nie masz czasu na sprawdzanie tego, zawsze możesz zajrzeć do zakładki dywidenda na stockwatch.pl

Informacje
Stopień: Obeznany
Dołączył: 19 października 2009
Ostatnia wizyta: 29 listopada 2024 09:43:08
Liczba wpisów: 74
[0,02% wszystkich postów / 0,01 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,749 sek.

uxbveebq
dgnhyzmr
pqbdqodw
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 827,68 zł +384,14% 96 827,68 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
mntnnyrh
dapelaml
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat