pixelg
Forum StockWatch.pl
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

del-15122020

del-15122020

Ostatnie 10 wpisów
rss.knf.gov.pl/RssOuterView/fa...

Stan na 11.12.2020
Melvin odkupował i ma pozycję krótką poniżej 0,5%
a Marshall znowu na pokładzie z 0,51%

@VOX
Czy aby nie przesadzasz?
Weekend się skończył, to chyba normalne, że liczba grających spada?


https://store.steampowered.com/stats/

CP2077 razem z CC idą łeb w łeb.

@Kakarotto

Melvin?
Przecież dopiero co zmniejszyli swoją pozycję.

PS. Warto (a nawet trzeba - regulamin forum) dodać do linka jakiś krótki komentarz wyjaśniający po co się ten link wkleja.

kokospl napisał(a):
Mam pytanie do tych co opowiadaja,ze patch rozwiazal problem gry na PS4: graliscie sami czy tylko kolezanka/kolega Wam powiedzial (ew. widzieliscie filmik na YT)?
No naprawde bez przesady z ta propaganda...


No gram na PS4 Pro i ani razu mnie nie wyrzuciło z gry, a o moich wrażeniach pisałem już wcześniej.
No i czego to dowodzi?
Na Twitterze i m.in. YT jest więcej osób, które piszą, że jest poprawa niż osób, które to negują.
Nie wiem szczerze do czego dążysz tym pytaniem?

@kokospl
No właśnie mam za sobą z 3-4 godziny gry. PS4 Pro.
Fabuła bardziej niż OK, twarze NPCów faktycznie czasami (często jak jest ich wielu na raz na ekranie) się doczytując jakieś 2-3 metry (w grze) od nas, samochód raz jechał mały fragment (ok. 2 sek) „pod ulicą”.
Gra ani razu się nie zawiesiła.
Większość zdjęć/filmów jaka krąży to zapewne gry bez jakichkolwiek poprawek. I tak, to nie usprawiedliwia do końca Redów.

W tym stanie to gra na 6 może 7 (PS4). To się ma nijak do ocen z fejkowych kont na metacritics. Zreszta sprawdź na Amazonie (com i de) niezweryfikowane zakupy i jedna gwiazdka, zweryfikowane najczęściej 3 (i więcej) gwiazdek.

lelo-pakero napisał(a):
Czyli pre-ordery na konsole to 3,2 mln sztuk i ten wynik trzeba porównywać z danymi sprzedażowymi podawanymi przy okazji premier GTA V czy RDR2, które wyszły w pierwszej kolejności tylko na konsole.
Cytat:
Większość przedsprzedaży gry "Cyberpunk" to zamówienia w formie cyfrowej, głównym kanałem jest platforma Steam - powiedział prezes Adam Kiciński. Komputery PC odpowiadały za prawie 60 proc. przedsprzedaży.

biznes.pap.pl/pl/news/search/i...


Rozumowanie trochę bez sensu - oceniamy premierowy weekend. Idąc Twoim tokiem rozumowania trzeba by poczekać do wersji na PS5 i Xbox Series X/S i wtedy porównywać Cyberpunka z w/w grami.
No i RDR2/GTAV wydawane było jak nie funkcjonowały nowe konsole - czyli co odliczamy z 10-15% Cyberpunkowi?

Banał - każda gra jest wydawana w innym momencie, z różną liczba konsol, platform. Standardem (wydaje mi się) jest weekend otwarcia, pierwszy tydzień, rok.
To deweloper decyduje jak wygląda premiera i na ile platform gra startuje.

Mylę się?

Post pod postem, ale edycję tego poprzedniego mam zablokowaną.
Dziwna sprawa na tablecie mam wyniki jak podałem, a wchodząc przez stacjonarny statystyki zupełnie inne.
Nie ma tego wybicia na 51Tbps i obecne obciążenie pokazuje tablet: 19,7Tbps, a na stacjonarnym 15,3Tbps.
Think

store.steampowered.com/stats/c...
Steam nie wytrzymał chyba tego nowego rekordu 51 Tbps :)
A teraz leci 21 Tbps

Demaskatorski napisał(a):

Gdzie może być błąd ?

Bierzesz pod uwagę, ze Wiedźmin 3 widnieje na dwóch pozycjach na gog.com? Tzn. wersja GOTY i „zwykła”? Patrząc po ich miejscach na liście bestseller podział może być, no nie wiem, w granicach 2:1?

Jeszcze jedna ciekawostka z Twittera
twitter.com/sadek/status/13363...
Michał Sadowski (brand24)
„Rozmach! Zasięg dyskusji o @CyberpunkGame za ost. 30 dni przekroczył 1.1 miliarda Internautów! To poziom normalnie zarezerwowany wyłącznie dla dużych wydarzeń jak start misji załogowej. Wg metryk Brand24, rozpoznawalność tej marki jest aktualnie wyższa niż 91% marek na Świecie!”

@igen
Myślę, że CP pokona Wiedźmina o kilka długości (piszę o zysku z gry). Inny budżet, multi za rok(?).

A tutaj ciekawostka:

twitter.com/ZhugeEX/status/133...
Obciążenie serwerów Steama w momencie startu pre-load CP.
Niżej jest porównanie z GTA V, ale najciekawsze jest to, ze Azja to 1,5x Stanów.
Tutaj może być naprawdę niespodzianka ze strony pewnie głównie Chin, Indii i Japonii.

Czy ktoś jest w stanie oszacować sprzedaż na samym gog.com?
Już 5 miejsce:
www.gog.com/games?page=1&s...

ale gog nigdzie nie podaje żadnych danych ilościowych (przynajmniej ja nie potrafię ich odszukać) co do sprzedanych gier.

Cytat:
Jakich zysków by nie miał, papier nie ma szans się zwrócić.

To zdanie jest nielogiczne.

Cytat:
Jedyna opcja żeby zarobić to kupić i sprzedać komuś drożej

Poza firmami, które oferują dywidendę to chyba dotyczy każdej innej spółki na giełdzie?

@Vox z tą kapitalizacją Amazona nieco przesadziłeś ;), jest 1 000 000 razy niższa :)

@aircanada15

Ale bierzmy pod uwage, że - jak do tej pory (moba, planszówka, karcianka) - "małe" gry po prostu w przypadku CDR zawodzą (w stosunku do oczekiwań). Zakładając, że marka Witcher skierowana jest do starszych graczy to nie wyobrażam sobie, żeby ogłoszona właśnie gra osiągnęła zbliżony do Pokemon Go sukces (w to grał np. mój 11-letni syn, któremu w Wiedźmina 3 oczywiście nie pozwolę jeszcze grać).
Dla równowagi - inna sprawa to duże gry, tu w przypadku Cyberpunka 2077 oczekuję sukcesu i tak naprawdę tylko to się liczy (jeżeli piszemy o finansach i wycenie spółki).

Jeszcze w temacie problemów CDP, niby nie o CDR, a jednak:

www.komputerswiat.pl/gamezilla...

"Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że bezpośrednim wynikiem zwolnień było przełożenie daty premiery Cyberpunka 2077. Podobno sam wydawca nie wiedział o tych planach wcześniej (a ten ruch mógł być już przygotowany w zeszłym roku) i przygotował już ogromną machinę marketingową, łącznie z pudełkami, plakatami i gadżetami - część z nich zawierać miała nieaktualną już datę premiery, informacje i screeny, które za pół roku będą najpewniej zmieniane."


inwestor intuicyjny napisał(a):

Hmmm, bardzo skromnie to wygląda...

A ile się z ciekawości spodziewałeś z PREORDERÓW na 10 miesięcy przed premierą?

Poproszę o rozjaśnienie, bo się nieco pogubiłem.

Wszystko dzieje się w jednym roku, dla ułatwienia pomijam kwestie prowizji itp.

1. Sprzedaję 1000 akcji kupionych po 1 zł. firmy xyz po 101 - zysk 100 000.
2. Nie posiadam już żadnych akcji firmy xyz po czym kupuję ponownie 1000 akcji tej samej firmy po 120 zł. i sprzedaję je po 100 - strata 20 000

Jaki podatek zapłacę za konkretny rok?

@Space Cowboy

Za strategią CDR:
www.cdprojekt.com/pl/grupa-kap...

Cytat:
Kolejne lata (2017-2021)

Premiera gry Cyberpunk 2077.
Premiera kolejnej gry fabularnej (RPG) kategorii AAA.


Jak dla mnie gra planowana na 2021 to na 100% nie multi CP2077 - nijak się to ma do "kolejnej gry fabularnej (RPG) kategorii AAA".
Stawiam raczej na coś ze świata Wiedżmina.




www.cdprojekt.com/pl/forums/to...

"Jeżeli chodzi o strategię Grupy Kapitałowej CD PROJEKT na lata 2016-2021 jej plany odnośnie wydania drugiej gry AAA do 2021 r. pozostają bez zmian."

To słowa osoby z CDR. Czy uważacie, że to bardzo uprawdopodabnia premierę C2077 w 2019?

@abcabc

Prośba by nie padały w dyskusji argumenty typu:

"przypomnę tylko, że wy macie "dominujące pozycje" na CDP i pewnie niewiele funduszy"

"Skoro macie główną pozycję w CDP, to dlaczego mimo takiego rozeznania w branży i słuchania tych dobrych ekspertów (których jakoś sami wybraliście), nie macie drugiej pozycji w portfelu, która odniosła porównywalny sukces?"

Masz dostęp do naszych kont, historii transakcji itp? Jeśli nie, to przestań konfabulować.





„Nie wiem co masz na myśli, że "teza o roku upada". Większość indywidualnych nie trzyma ponad rok,”

Nie pisaliśmy o trzymaniu ponad rok, tylko o tym, że twierdziłeś, ze indywidualni nie trzymają rok akcji („
Polecam przejrzeć statystyki ile czasu przeciętnie są trzymane akcje przez inwestorów indywidualnych”).
81,2% inwsetorow indywidualnych akceptuje taki horyzont inwestycji (Ci „do roku” łapią się do okresu „rok”)


@lesgs
Zasadniczo ciężko się nie zgodzić z Twoją opinią, ale dwie rzeczy wymagają wyjaśnienia:

"Niewiele możemy powiedzieć o gospodarkach zdaje się potencjalnie dużych odbiorców gier (Rosja, Chiny). "
Uporczywe wymienianie na tym wątku Rosji obok Chin.
Za
www.wirtualnemedia.pl/artykul/...
oraz
esportbiz.pl/2017/07/17/newzoo...

Chiny warte są 37,9 mld dol.
Rosja 1,5 mld dol.

O ile w przypadku Wiedźmina wspominanie Rosji miało sens, o tyle przy CP2077 to naprawdę jeden z wielu rynków. Tutaj kluczowe są rynki: USA, Chiny.


Druga sprawa
" Wątpię, czy CDR posiada taką wiedzę o decydentach w zakresie popularności internetowej i prawach tu rządzących"
Skąd taka opinia?

abcabc napisał(a):
Nie dla mnie, tylko na giełdzie, a konkretnie na GPW. Polecam przejrzeć statystyki ile czasu przeciętnie są trzymane akcje przez inwestorów indywidualnych, oraz wykresy głównych spółek i indeksów. To powinno rzucić nieco światła na temat co znaczy "mało" i czy opłaca się trzymać kupione drogo spółki.


Za Ogólnopolskie Badanie Inwestorów – OBI 2017
www.sii.org.pl/11751/edukacja-...:
Inwestor indywidualny: portfel nieco powyżej 50 tys., 42,7% trzyma akcje powyżej roku, a 38,5 do roku, tylko 12,5% do miesiaca, najpopularniejszy serwis internetowy, z którego czerpie informacje bankier.

No i "indywidualni wygenerowali 12 proc. (- 6 pkt proc. rdr) obrotów na Głównym Rynku (GR) akcji GPW" za www.gpw.pl/aktualnosc?cmn_id=1...

I naprawdę to ma być wyznacznik? (pomijam, że teza o roku upada).



Kolego abcabc,
„Co takiego wspaniałego jest w CDP, że mam się rzucać ich kupować?”
A ktoś Ci każe mieć, kupować akcje CDR?
Może to po prostu nie dla Ciebie spółka, branża?
Bez urazy i wycieczek osobistych, ale do tego stwierdzenia skłania mnie Twój post - kilka wiadomości wcześniej, w którym rzucasz kwiatkami typu:

„Polskie firmy źle sobie radzą w USA. Matecznik to Polska, Rosja, Niemcy, może jeszcze Rumunia, Ukraina, a wszędzie indziej ciężko się przebić ze względów kulturowych”
Piszesz o względach kulturowych w kontekście CP2077? Gry wyrosłej na amerykańskim systemie RPG, gdzie autor tego systemu współpracuje czynnie z CDR. Naprawdę?

„CP2077 ma szansę być unikatowy, bo celują w grę z otwartym światem, które bywają popularne (Skyrim, GTA), a nie ma ich tak dużo.”
W dobie, gdy co druga gra ma otarty świat piszesz, że to rzecz unikatowa.

„Zawojowanie rynku rosyjskiego (gdzie mają dużo graczy) lub chińskiego (gdzie mają mało) - to byłoby zaskoczenie, głównie dlatego, że te rynki nie są raportowane w pełni poprzez normalne kanały.”

Rynek chiński jest albo zaraz przed USA, albo tuż za nimi jeżeli chodzi o kwoty wydawane na gry. Z kolei na rynku rosyjskim kwitnie piractwo i ceny (oryginałów) są sporo niższe niż gdzie indziej.

„4. Gry z serii CP nie odnosiły do tej pory sukcesów, na pewno nie rzędu RDR2.
5. Gra CP2077 jest pierwszą z serii, nie będzie miała wiernej widowni, nie może liczyć na sukces RDR2.”

4 i 5 się wyklucza. Seria to nie to samo co gatunek. Natomiast Twoje dywagacje odnośnie RDR2 piszesz w tonie kategorycznym („na pewno”), a jak będzie zobaczymy.

No i na koniec: „Cyberpunk to odległa przyszłość, pewnie ponad rok.”
Dla Ciebie rok to długo, dla wielu nie.

Pozdrawiam.



Cytat:
Wyszukujesz zapytanie


Jeśli to do mojego postu to zauważ, że nic nie wyszukuję, nic nie porównuję. Dałem cytat z artykułu.

W kwestii co Sapkowski (być moze zawdzięcza CDR):

Artykuł sprzed dwóch lat:
natemat.pl/188741,sprowadzamy-...

Cytat:
Oto w jakich momentach hasło "Witcher" interesowało globalnego internautę. Przypomnijmy daty premier gier: 2007, 2011 i 2015. Widzicie jakąś zależność?



kliknij, aby powiększyć


i drugi z 2015:

biznes.gazetaprawna.pl/artykul...

Cytat:
Dlaczego na wysoką sprzedaż za oceanem Sapkowski musiał czekać tyle czasu? Nieprzypadkowo sukces wydawniczy "Ostatniego życzenia" zbiega się z premierą trzeciej części gry CD-Projektu, "Wiedźmin 3: Dziki Gon", który bestsellerem stał się chwilę po premierze. Trwająca 3 lata produkcja kosztowała polskie studio około 50 mln zł. Jak zdradził prezes firmy Adam Kiciński koszta te zwróciły się już pierwszego dnia sprzedaży. Po dwóch tygodniach sprzedano 4 mln kopii gry, a akcje CD-Projektu poszybowały w górę.

Nic dziwnego, że książka, dzięki której świat usłyszał o "Wiedźminie" na okładce ma teraz grafikę z gry, a opis przypomina, że to międzynarodowy hit, który zainspirował zespół z CD-Projektu.



Oczywiście liczę, że się dogadają i obędzie się bez rozprawy w sądzie.

Dwie kwestie:
lesgs napisał(a):
Gra mieści się w głównym nurcie oferty rynkowej i nie wyróżnia się fabułą.


Przepraszam, ale znasz fabułę gry?
Mógłbyś podrzucić jakiś link?

A co do głównego nurtu - to dobrze dla gry (czytaj sprzedaży) czy źle?

@baks mylisz się, m.in. tutaj masz jak to wyglądało:

www.innervalue.pl/casestudy/10...

"CD Projekt RED znalazł się na Giełdzie w maju 2010 r., w wyniku transakcji, w której Grupa została formalnie przejęta przez notowany Optimus. W praktyce, to akcjonariusze CD Projekt RED, przejęli kontrolę nad Optimusem.
Grupa początkowo nadal była notowana pod nazwą Optimus, która z czasem została zmieniona najpierw na CD Projekt RED – a potem na CD Projekt. "

@baks
"Z tymi zaliczkami to byłbym ostrożny przecież oficjalnie się mówiło, że dystrybutorzy ponoszą koszty reklam (trudne oszacowani czytałem różne dane od 50 do 100mln USD)."

Poproszę o link gdzie padają kwoty "od 50 do 100mln USD" za reklamę.

ojciec-hossy napisał(a):
pytanie do czego prawo ma CDR i jak z tego skorzysta


www.witchersite.pl/component/c...

"wbrew wcześniejszym pogłoskom Adam Kiciński zaprzeczył jakoby spółka posiadała prawa do ekranizacji Wiedźmina.CD Projekt posiada prawa do gier, komiksów, gier "bez prądu" oraz wszelkich gadżetów związanych z Wiedźmińskim uniwersum."


baks napisał(a):
Nie wiem czy większość dyskutantów zapomniała ale wielu tutaj zainwestowało "na przyszłość" i nie jest tak istotne jaki kurs będzie za tydzień czy 2. Stosunkowo małe znaczenie ma także kurs po raporcie. Ważniejsze w raporcie będą zawarte w nim dane o dalszych poczynaniach spółki.


Przyznam, że nie rozumiem. Czyli co, nie wolno dyskutować o aktualnej wycenie firmie przez najbliższy rok? Może zamknąć forum na ten czas. Może podać listę tematów, które nie są mile widziane? To jest forum inwestycyjne, każdy ma swoje cele (kwoty, terminy).


PS. Baks - nadal czekam na link do Twojej informacji o kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy pudełek TWoM sprzedanych w Polsce.
Prosiłem o link 23 grudnia, przypominam się tylko.

vladinho napisał(a):

a czy kolega dostrzega, że rynek oczekuje 10-krotnego zysku w stosunku do kosztów W3 ?


Czyli konkretnie jakiego zysku ten rynek oczekuje od CDR - podaj kwotę.

baks napisał(a):
A o pudełkach wiadomo, że w samej Polsce poszło kilkadziesiąt tysięcy w kilka dni.


Można prosić o jakiś link z tymi danymi, bo coś nie mogę nigdzie tego znaleźć.

baks napisał(a):

Adam Kiciński podkreśla, że o ile 40 mln zł, które idzie na produkcję, od razu wpadnie w koszty CD Projekt Red (...)
www.bankier.pl/wiadomosc/CD-Pr...


Przecież wyraźnie w artykule:
www.bankier.pl/wiadomosc/CD-Pr...
jest podane:
"- Bezpośredni budżet produkcji przekroczy 45 mln zł. Koszty będziemy rozpoznawać w wysokości proporcjonalnej do planowanej sprzedaży, z pierwszego okresu trzech, czterech lat - dodał (Adam Kiciński)."

Więc nieprawdą jest wniosek, że te 45 mln. "od razu wpadnie w koszty CD Projekt Red"

@wariatus

Ale ja się właśnie o to pytam baksa, bo to jego słowa.
To on pisze, że mogą mieć większa marżę niż na Steamie.

baks napisał(a):

11bit wypuszczając hitową grę, która świetnie się sprzedaje , mógł zawrzeć dość lukratywny kontrakt. Prawdopodobnie miał dużo lepszą marżę niż na wersji elektronicznej. Stąd komunikat o zawarciu znaczącej umowy.


Czy ja dobrze rozumiem?
Uważasz, ze będą (mogą mieć) mieć więcej niż 70% z każdego pudełka?

Czy ktoś mnie oświeci dlaczego niektórzy tutaj najwyraźniej uważają, że lista na Steamie jest układana wg kwot zarobionych ze sprzedaży danej grę, a nie ilości sprzedanych egzemplarzy (bez patrzenia na cenę)? Nie mówię, ze nie mają racji, ale bardzo w to wątpię stąd pytanie.
Przez "ktoś mnie oświeci" chodzi mi o jakiś wiarygodny link.

Szkoda, że dopiero teraz CDR opublikował ten film - może gdyby akcjonariusze znali powód opóźnienia nie byłoby takiej paniki na papierze confused3



(dla niecierpliwych - wystarczy obejrzeć ostatnie 15-20 sek.)

baks napisał(a):

Marką firmy mogą się kierować gracze decydując się na zakup gry ale nie akcjonariusze - chyba pomyliłeś branżę lub argumenty.


Baks wydaje mi się, że to właśnie Tobie pomyliły się argumenty.
Marka jako własność niematerialna jak najbardziej powinna (i jest) brana pod uwagę przez akcjonariuszy.

Swoją drogą zobacz na sprzeczność w Twoim twierdzeniu:
"Marką firmy mogą się kierować gracze decydując się na zakup gry" - a dla kogo CDR (ale tak naprawdę chodzi o jakąkolwiek firmę) produkuje swoją grę (produkt, usługę)? Dla graczy (klientów)? Chyba zgodzisz się, że tak?
Tak więc dla akcjonariuszy jest to BARDZO WAŻNE, że klient kierując się marką firmy wybierze ten, a nie inny produkt.
A CDR pomału wypracowuje sobie dobra markę na świecie.


Co mają powiedzieć właściciele takich firm jak: Apple (drogie, niewarte swojej ceny telefony), Facebook (serwis internetowy), Coca-Cola (słodki napój), Google.

Popatrz też tutaj:

biznes.pl/magazyny/marketing/m...

"W ostatnich latach dość powszechnie zauważalny jest trend wzrostu znaczenia aktywów niematerialnych. Badania pokazują, że rynkowa kapitalizacja firmy w niektórych przypadkach zależna jest nawet w 60 proc. od wyceny aktywów niematerialnych. Skrajnym przykładem, z punktu widzenia zarządzania wartością marki, jest firma NIKE, której kapitalizacja giełdowa w szczytowym momencie zależna była w ponad 80 proc. od wartości marki."

www.biznesklaster.pl/company/a...

"Kapitał, jakim jest marka, jest potężną bronią w rękach właściciela. Wystarczy spojrzeć na takie marki jak Coca-Cola, Mercedes, Nokia, Nike, Puma, McDonald’s lub Chanel. Są to potężne korporacje, których zyski sięgają setek miliardów rocznie, a one same dyktują warunki na rynku. Marki te są tak silnie zakorzenione w świadomości klientów, że konkurencji jest bardzo ciężko się przebić. Dodatkowo, część marek to tzw. marki „kultowe”. Mowa tu o Harleyu, Mercedesie, Apple czy BMW.

Wartość marki należy interpretować w kontekście trzech czynników:

finansowego – oznacza on dodatkową sumę pieniędzy, jaką klienci są skłonni zapłacić za dany produkt pod logiem znanej marki. Aby ocenić tą dodatkową kwotę, należy porównać cenę produktu z ceną tzw. produktu no name (nie markowego).
perspektywy jej rozszerzenia – firma, która osiągnęła sukces produkując i wypuszczając na rynek określony produkt, może przy założeniu dużo mniejszego poziomu ryzyka poszerzać spektrum produktów pod tą samą marką. Takie działania przynoszą oszczędność związane na promocją kolejnych produktów. Powstały w świadomości konsumentów obraz marki, który powstał dzięki wysokiej jakości pierwszego produktu jest na tyle silny, że można zminimalizować nakłady na promocję i marketing nowego produktu.
klienta – skojarzenia, które są czynnikiem decydującym o zakupie. Klient decydując się na kupno produktu konkretnej marki obdarza producenta pewnym zaufaniem."

WatchDog napisał(a):
Kompletnie abstrahując na chwilę od źródeł zysku, zauważmy że beta kursu akcji to aż 1,33, liczona z horyzontu dwuletniego.
(...)
Wysoka beta lewaruje wycenę w obie strony. Pieniądz w czasie jest tutaj relatywnie dużo wart, a koszt kapitału jak wiemy działa jako stopa dyskontowa przy dyskontowaniu przyszłych zysków.


Myślę, że WatchDog trafił w sedno. Patrząc na wykres trudno się nie zgodzić. Poza tym - każdy wzrost jest (dla nieposiadających papier) zbyt duży, każdy spadek (dla posiadaczy) przesadzony. I tak jest praktycznie cały czas na tej spółce.

irfy napisał(a):
Jeśli chodzi o GOG.com to dochody z tej platformy, jak już słusznie zauważył Scarry, pochodziły głównie z faktycznie dochodowego W2.


Ale Panowie w pierwszym półroczu po premierze W2 na PC sprzedali 35 tys. na GOG.
Wtedy pełna zgoda - większość kasy była zapewne z W2, ale to był 2011. Tak więc myślę, że jest nieco przesady w stwierdzeniu , że zyski na gog.com jest praktycznie tylko z W2.
(www.gry-online.pl/S013.asp?ID=...)

irfy napisał(a):
Bez takiej lokomotywy nie wierzę w jakieś większe pieniądze z tej platformy, bo konkuruje ona choćby z potężnym Steamem,

Myślę, że nikt w CDR nie chce za pomocą Gog.com konkurować ze Steamem (bezpośrednio).Znaleźli swoją niszę (stare gry), teraz rozszerzają ją sukcesywnie o gry niezależne (prawda - na Steamie też są). W najbliższym czasie (była chyba mowa o ok. roku) mają być wprowadzone dwie zmiany powodujące "skokowy wzrost sprzedaży" (tak wiem - papka marketingowa, mam tego świadomość, ale poczekajmy na konkrety, jak będą to jakieś drobnostki - wtedy będę pierwszy do krytyki).

irfy napisał(a):
z tego co widzę premiera W3 przesunie się daleko poza zapowiadany luty.

Ale znasz jakieś konkrety, o których się nie mówi. Bo oficjalna data to luty 2015.

win1248 napisał(a):
cd projekt nie produkuje gier, produkuje jedną grę na literkę'w' przez kilka lat,


Trzymajmy się faktów. W tej chwili w CDR produkowane są na pewno 3 (a być może 4) gry:
Wiedźmin 3, Cyberpunk 2077, trzecia produkcja - gra, którą poznamy w przyszłym tygodniu.

Po wtóre - CDR już przy W2 na x360 przesuwał premierę i jakoś dał sobie z tym radę. Argumenty "sceptyków' były podobne jak teraz. Obecne przesunięcie jest teoretycznie o 2 miesiące (a realnie pewnie 3-4). Natomiast niektóre komentarze - jakby przesunięcie było o przynajmniej rok (=12 miesięcy). Żeby nie było niejasności - nie piszę o forum SW tylko o innych "forach ekonomicznych" (wiem nazwa w przypadku niektórych mocno na wyrost Angel ).

Scarry napisał(a):
jak duży to jest zespół? (mi się nie udało znaleść) i jak może być filarem firmy "nie ogłoszony projekt" ?


Zakładam, że chodzi o krakowski oddział CDR - miał to być 20-osobowy zespół.
To chyba ich gra będzie w przyszłym tygodniu ogłoszona.
Tylko od razu trzeba dodać słowa Kicińskiego:
"„Proszę się nie spodziewać czegoś na miarę Wiedźmina 3 - eksperymentujemy” - ostrzega Kiciński."
(www.eurogamer.pl/articles/2014...)

Gordon_Gecko napisał(a):


Kinect Adventures - najlepiej sprzedająca się gra na Xbox, 61 na Metacritics



Porównanie trochę nie na miejscu - gra była/jest dodawana praktycznie do każdego zestawu Kinect.
Stąd taka ilość sprzedanych egzemplarzy.

Ponadto specyfika gry (minigierki na Kinecta) - tzw. hardcorowym graczom raczej nie przypadła do gustu, a tzw. niedzielnym graczom oraz małym dzieciom (np. moim - 3,5 oraz 8 lat) gra się podoba. A ta ostatnia grupa raczej na metacritics się nie wypowiada.

Buziek napisał(a):
Ostatnio Sapkowski wydal nowa ksiazke w uniwersum Wiedzmina, tym razem juz bez Geralta.


@Buziek tak tylko w kwestii formalnej - "Sezon Burz" jest jak najbardziej z Gerlatem w roli głównej.

wacław napisał(a):


Napiszę ostatni raz, wiedźmin jakkolwiek nie jest oczekiwany piękny rozpoznawalny i cudowny jest ostatni, więc radzę się z nim żegnać mentalnie, bo jest w cenach, a należy zacząć się zastanawiać na czym spółka zarobi po wiedźminie.


To akurat jest proste: Cyberpunk, później pewnie kolejna gra w uniwersum wiedźmińskim (,bo wbrew temu co piszesz, W3 będzie co prawda zamknięciem trylogii W1-W2-W3, ale CDR podkreślał niejednokrotnie, że nie będzie on pożegnaniem ze światem "wiedźmińskim").

wacław napisał(a):

I teraz - Mój tok rozumowania jest taki, że o ile można było być spokojnym w miarę o powodzenie kolejnego sequela, o tyle sukces nowej gry NIEWIEDŹMINOWEJ jest niewiadomą,


I tu jest sedno - Ty nie jesteś w tej chwili w stanie określić potencjału rynkowego najbliższej dużej gry po W3, czyli Cyberpunka, a być może są tacy (żeby nie było niejasności - nie piszę tu o takiej drobnicy jak ja, czy większość forumowiczów) co potrafią. I oni kupują. Na szczęście kto ma rację będzie za 2-3 lata łatwo zweryfikować.

@piotrch


Co do kosztów produkcji:
http://stooq.pl/n/?f=750818

"Bezpośredni budżet produkcji przekroczy 45 mln zł. Koszty będziemy rozpoznawać w wysokości proporcjonalnej do planowanej sprzedaży, z pierwszego okresu trzech, czterec"

W book-buildingu sprzedano we wtorek około 4,6 mln akcji CD Projekt:

www.gpwinfostrefa.pl/GPWIS2/pl...

"Na rynek trafił dzisiaj pakiet około 4,6 mln akcji CD Projekt. Budowa księgi popytu już się zakończyła, popyt trzykrotnie przekroczył oferowaną liczbę akcji. Cena sprzedaży wyniesie prawdopodobnie między 8,40 a 8,50 zł" - powiedział jeden z rozmówców PAP.

"Akcje sprzedawane są zapewne przez któregoś z założycieli spółki. Nie było problemów z uplasowaniem pakietu" - dodał inny.

gwozdek001 napisał(a):
Premiera Alien Rage - sierpień tego roku. Zapowiada się (tak wiem, że to tylko zapowiedzi) fajny, surowy, oldschoolowy shooter.
Gra ma kilka atutów:
- niezbyt droga w produkcji (na ile się orientuję, ok. 2-2,5 mln);
-


Pomyliłeś się tylko 4-5 krotnie binky

www.parkiet.com/artykul/131845...

@ratyn
Proponuję dokładnie poczytać raport (piszę to bez ironii) i/lub jego opracowania, bo możesz się bardzo zdziwić.
Tak na szybko masz np. ostatni artykuł ze SW:
wiadomosci.stockwatch.pl/6-pop...

Interesujący cytat odnośnie CIA:

- Warto jednak pamiętać i zdawać sobie sprawę, jak spółka pokazuje sprzedaż. Za przychody uznano wszystko co zostało wstawione do sieci handlowych i dystrybutorów. Wskazuje na to brak zapasów i rozliczeń międzyokresowych kosztów. Innymi słowy, żaden użytkownik nie musiał kupić kopii, żeby wykazano sprzedaż i wynik. Te pudełka mogą się sprzedawać nawet rok, nie dwa tygodnie, ale przychód i zysk pokazany jest już w tym kwartale. Oczywiście za towar, który nie zszedł z półek nikt spółce nie zapłaci i albo będzie czekać, albo dostanie zwroty. – ocenia Paweł Bieniek, analityk StockWatch.pl.

Już jest Raport okresowy kwartalny skonsolidowany 1/2013 QSr:

gpwinfostrefa.pl/GPWIS2/pl/com...

krzysztofboczek napisał(a):

SGOR
tylko widzisz - jesteś bardzo wybiórczy w fakcie który podajesz.
Tutaj jest prawie 700 ocen - to już miarodajna liczba - i ocena jakości jest 5,8/10
www.gry-online.pl/S016.asp?ID=...


Bardzo, ale to bardzo się mylisz.
Ja podałem link do średnich z recenzji na najbardziej znanym agregatorze recenzji na świecie - Ty do ocen polskich internautów.

Pozostawię to bez komentarza.

@krzysztofboczek
Cytat:
Jeśli CI wycenił grę na średnim poziomie czyli te 60-70% ceny gier z najwyższej półki,


Tylko widzisz - te wspomniane 60/70% to nie jest średnia tylko maksymalne oceny jakie dostaje gra.

Tutaj masz średnią wersji na Xbox 360, na razie 45, więc bardzo słabo:
www.metacritic.com/game/xbox-3...

krzysztofboczek napisał(a):

Nie wiem czy ktoś zauważył, że ranking w którym Sniper2 był na 4 miejscu obejmował tydzień od 9 do 16 marca, tymczasem Sniper2 wystartował dopiero 12 marca. Miał mniej dni niż reszta by zająć 4 pozycję

www.chart-track.co.uk/index.js...


Tylko zauważ, że najprawdopodobniej w pierwszym tygodniu doliczane są także preordery.
Lepiej poczekać na kolejne zestawienie - jeśli nadal będzie gra wysoko to wtedy jest szansa na przyzwoitą sprzedaż.

@Fantomas, @baks

Skąd macie info, że w samym UK sprzedało się 90 tys. gry?

Zarówno podany przez Fantomasa link jak i artykuł tutaj: www.parkiet.com/artykul/131174...

powołują się na serwis VGChartz, a tam te 90 tys. to nakład z USA i Europy bez sprzedaży cyfrowej (która swoją drogą jest chyba słabiutka, bo na steamie gra daleko).

Przekłamaniem jest też w tych artykułach pisanie o pierwszym tygodniu przedsprzedaży.
Oto wersja SGW2 na Xboksa 360 wg vgchartz:

www.vgchartz.com/game/70358/sn...

Te 40 tys. na Xboksa jest liczone od połowy zeszłego roku, a nie w ostatnim tygodniu.

Poza tym umówmy się, że dane na VGChartz można traktować tylko w kategoriach bardzo ogólnikowych.

Dzisiejszy Komunikat o NWZA:
www.gpwinfostrefa.pl/GPWIS2/pl...

Dodatkowo komentarz z parkietu jednego z forumowiczów (Sinuhe):


"Wyprowadzenie części majątku publicznej spółki akcyjnej do spółki osobowej, to nie jest porządkowanie grupy kapitałowej, zwłaszcza, że nie słyszałem o tym, aby CIA była wspólnikiem w jakiejś spółce osobowej (wyprowadź mnie z błędu, jeżeli wcześniej była o tym jakaś informacja). Ciekawe, że w projekcie uchwały nie została podana firma tej spółki komandytowo-akcyjnej, czyżby dlatego, że firma musi zawierać nazwisko komplementariusza?

Zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa CIA można uznać za dokonane, bo przy podejmowaniu tej decyzji większość głosów będzie miał Marek Tymiński. A jeżeli to on jest komplementariuszem, to czy pozostawianie jemu wyceny tej części majątku jest rozsądne? Przecież de facto to proste określenie ceny, za którą sam sobie przekaże majątek spółki. No chyba, że nie on jest komplementariuszem. W każdym razie warto byłoby znać statut tej s.k.a, aby wiedzieć, jaki wkład włożył komplementariusz i jak dzielone są zyski s.k.a pomiędzy niego, a akcjonariusza. Bo może się okazać, że wkład komplementariusza to nierealnie wycenione know-how, za które będzie otrzymywał połowę lub więcej zysków wypracowanych na majątku akcjonariusza. Szkoda, że ogłoszeniu NWZA nie towarzyszy jakieś wyjaśnienie powodów planowanego zbycia majątku, bo wg dostępnych informacji takie przesunięcie nie ma ekonomicznego uzasadnienia, a to zawsze powinno rodzić podejrzenie próby wzbogacenia się jednego decydenta kosztem wielu mniejszościowych akcjonariuszy (zwłaszcza na naszej banana stock exchange, pociesznie zwanej GPW). I zwłaszcza, gdy brak funduszy lub innych instytucji finansowych wśród istotnych akcjonariuszy spółki obniża poziom kontroli racjonalności decyzji podejmowanych na NWZA. "


Prośba do kogoś obeznanego w tematyce do ustosunkowania sie do zarzutów Sinuhe. A jeżeli "coś jest na rzeczy" może redakcja Stockwatch podrąży temat?

QUERCUS ma teraz poniżej 5%:
gpwinfostrefa.pl/GPWIS2/pl/com...

@MrCairo
"1/ Wszelkie newsy o Cyberpunkach czy jeszcze kolejnej grze bez tytułu to z naszego/inwestora/
punktu widzenia, perspektywa, której obecnie nie ma co brać po uwagę - 2015+ ."

Dlaczego tak sądzisz? Przecież W3 (ta nienazwana gra) będzie w 2014, a ogłoszą go za nieco ponad 2 tygodnie.

Cytuję wpis kolegi Sinuhe z innego forum:

CD PROJEKT RED SA raport okresowy kwartalny skonsolidowany 3/2012 QS
Zysk netto 5,776 mln pln +37% powyżej konsensusu Angel
Narastająco po 3 kwartałach 19,586 mln pln.
Dodając rezerwy rozwiązywane w IVQ i zyski z okresu przedświątecznego, szykuje się rekordowy rok Very Happy

www.gpwinfostrefa.pl/GPWIS2/pl...

Przyznam, że pierwszy raz po konferencji nie mam niedosytu. Nie mówię, że to była najlepsza konferencja, ale nareszcie parę rzeczy mnie zaskoczyło - chociażby akcja typu "Humble Bundle" (czyli "płać ile chcesz"), w parę minut mają uzbierane ponad 120 tys. dolarów (a zakładając marżę +/- taką jak w Steamie 30% robi się z tego kwota nie do pogardzenia).

Dokładając do tego niedawno uruchomiony sklep cdp.pl firma może mieć dwa naprawdę udane serwisy do dystrybucji cyfrowej.

www.stockwatch.pl/komunikaty-s...

NWZ zwołane ma być na wniosek PKO Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. -
szykują się chyba małe zmiany w Rady Nadzorczej CD Projekt Red S.A.

piotrch napisał(a):
Będzie to więc albo Wiedźmin 3 albo nowy IP, czyli zapewne RPG w klimacie si-fi/space.


Na 100% nie będzie to W3:
www.gram.pl/news_8APlHue5_Przy...

"Najważniejsze ogłoszenie jutrzejszej konferencji ma związek z ikonką pistoletu na stronie cdpred.com. Przedstawimy Wam pierwsze informacje na temat naszego drugiego RPG AAA, które tworzymy. Mamy nieco naprawdę ekscytujących rzeczy do powiedzenia, więc bądźcie z nami jutro o 18:00 i oglądajcie naszą konferencję na żywo na facebook.com/thewitcher."

Fantomas napisał(a):
wyniki sprzedaży w USA na vgchartz - mamy niestety ostre hamowanie.


No przecież pierwszy tydzień był podany z preorderami, więc spadek wbrew pozorom nie jest jakiś olbrzymi (faktyczna sprzedaż w pierwszym tygodniu bez zamówień przedpremierowych). Zresztą W2 utrzymuje się w czubie sprzedaży nagłównych rynkach(pierwsza piątka w USA, trzeci w UK).
A, że niektórzy wieszczyli 1 mln. w miesiąc - no cóż... ich problem :)
Za wcześnie cokolwiek w tej chwili obliczać, ale przewidywane przez twórców liczby powinny się pewnie sprawdzić (1 mln. w 12 miesięcy).

Fantomas napisał(a):
Na 2013 jest coś zaplanowane tylko nie chce mi się wierzyć w W2 na PS3


A mi się właśnie wydaje, że to będzie W2 na PS3. Po pierwsze twierdzę tak na podstawie jednego z ostatnich wywiad z Iwińskim (ale nie jestem w stanie sobie przypomnieć gdzie go widziałem, więc żadnego linka niestety nie podam). Wspominał coś, że w czasie wakacji podadzą jakieś info (na pytanie redaktora - chyba był to Piotrek Gnyp - o wersję PS3), oczywiście poprzedzone to było standardową formułą "teraz skupiamy się na wersji xboksowej".

Po drugi ma to sens o tyle by pokazać działającą grę na autorskim silniku uruchomioną na 3 głównych platformach (PC,XBOX360,PS3).

Scarry - grałeś już w konsolowego Wiedźmina? Pytam, bo nie mogę sobie wyobrazić by ktoś kto już grał w tą wersję mógł napisać "ale słaba grafika gry".
Sam widzę kilka mankamentów tej wersji, ale sterowanie (o ty wspomina w recenzji autor, a Ty jak piszesz zgadzasz się z jego opinią) i grafika jako wady...

PS. Oczywiście nie mam zamiaru komuś wmawiać, że podoba mu się coś co mu się nie podoba... Ale po prostu ta recenzja z CDA wydaje mi się pisana z myślą by była kontrowersyjna i autor naprawdę czepia się takich drobiazgów (np. podświetlenie kwestii w dialogach...).

turturek napisał(a):

Bez tej informacji ciężko odnieść się do stwierdzenia "zleciał na daleką pozycję" ponieważ może właśnie z niej idzie w stronę przeciwną. Bardzo chętnie bym się jednak dowiedział z jakiej pozycji "zleciał". Jak widać informację w zależności od kontekstu można interpretować w krańcowo różne sposoby


Pod tym adresem jest omówienie sprzedaży W2 w cyfrowej dystrybucji.
www.gambler.pl/MATERIAL/3445/d...

Gra, której nie ma na steamie po prostu "nie istnieje" jeśli chodzi o ten kanał dystrybucji. W2 miał bonus związany z gog.com.
Zobacz jakie ilości sprzedały się poza steam i gog. Od razu zaznaczam, ze po premierze W2 był wszędzie przez minimum kilka(nascie) dni w absolutnym top list bestsellerów.
Nie znam gry, która by zaczynała od dalekiego miejsca i mozolnie wspinając się na sam szczyt bestsellerów. To nie ta branża. Oczywiście promocje cenowe czynią cuda i na steamie. Ale to krótkotrwałe okresy i po powrocie normalnej ceny gra szybko spada w rankingu.

Zarkan napisał(a):
Czy ja wiem czy niemożliwy. Jeżeli połowa ze sprzedanych egzemplarzy to będzie wersja cyfrowa to bez problemowo. Z steam maja 90% a z gog 100% więc :)??

Steama 70%

Scarry napisał(a):
piotrch napisał(a):
carlito, może inazcej. Ile wg ciebie spółka musiałaby zarobić w 2011 roku by uzasadniać cene 9 zł za akcje?
CDP to tylko W2? A ten zysk 4,1 mln netto w 1Q to z lokat bankowych?


w tych 4 mln to były preordery i zaliczki ..... zresztą zaraz bedą kolejne raporty kwartalne i będziesz miał wyniki kawa na ławe.


Nie było w tym żadnych preorderow ani zaliczek za W2! Te miały być zaksiegowane dopiero po premierze.

WatchDog napisał(a):
Cytat:
.... Zarząd podjął nową uchwałę w przedmiocie skierowania do Walnego Zgromadzenia wniosku w zakresie zmiany Statutu Spółki poprzez zmianę firmy Spółki z obecnego brzmienia: "Optimus Spółka Akcyjna" na nową firmę w brzmieniu "CD Projekt Red Spółka Akcyjna"...

A więc nie CD Projekt SA.
Znaczy, że jest w razie czego miejsce na drugi, a może nawet trzeci CDP na parkiecie.


Z komunikatu:
W ocenie Zarządu wraz z rynkowym sukcesem tytułu "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów" a tym samym ugruntowaniem rynkowej pozycji spółki zależnej, działającej pod firmą CD Projekt Red Sp. z o.o., przyjęcie nowego brzmienia firmy dla spółki holdingowej wprost odnoszącej się do najbardziej rozpoznawalnej w skali globalnej firmy z Grupy Optimus a także istotnego fragmentu działalności grupy kapitałowej jest bardziej uzasadnione niż posługiwanie się marką kojarzona głównie z dystrybucją oprogramowania na terenie Polski.

mrk napisał(a):

skąd tak duża cena na steam? W tej chwili to 45 dolarów czyli ok 126 zł. Poza tym nie zapominajmy że jednak zdecydowana większość egzemplarzy pierwszej części sprzedała się w Polsce i Rosji.

w Europie na Steam użytkownicy mają 45 euro (w promocji 10%)

piotrch napisał(a):

Fajną sprawą byłoby natomiast gdyby podobna proporcja sprzedaży została utrzymana w wersji normalnej - mianowicie 60% wersja sklepowa 40% wersja digital.


Dla porządku - wersja kolekcjonerska nie jest sprzedawana w wersji cyfrowej.
I jej cena tylko w Polsce (i chyba Rosji) była ponad 200 złotych, gdzie indzie dużo więcej.

A wersja "normalna" kosztuje przecież np. na Stemie (45euro w promocji "-10%") ok. 180 PLN.

Scarry napisał(a):
mały GOG

Co rozumiesz pod tym pojęciem?

Scarry napisał(a):

nie obrażam się :), raczej staram się zwrócić uwagę że Optimus to świetny papier do krótkoterminowej spekulacji i zupełnie nie fajny jako inwestycja dłuższa niż (tutaj wstawić czas do premiery)

Jako posiadacz akcji ze średnia grubo poniżej 2 PLN nie mogę się zgodzić, uwzględniając ryzyko inwestycji w OPT uważam za najlepszy papier w ostatnim czasie i jeden z najlepszych w najbliższych 10-12 miesiącach.

Scarry napisał(a):

1. podaję średnią cenę za gre jaką firma zawoła przez rok jej sprzedaży a nie na premierze, Ty pozwoliłeś sobie rozciągnąć cenę premierową na cały planowany do sprzedania wolumen - moim zdaniem zupełnie nieuzasadniony optymizm. Myślisz ze do końca cały wolumen gry będzie schodził po cenie premiery? Byłby to chyba pierwszy przypadek w historii...

Tyle tylko, że zdecydowana większość sprzedanych egzemplarzy w pierwszym roku będzie
za pełną cenę. Zgoda, że w późniejszym okresie będą przeceny (oczywistość) jednak w pełnej cenie pójdzie xx egzemplarzy (xx - tutaj kazdy wstawia swoje przewidywania)


Scarry napisał(a):

2. koszty - od zysku netto trzeba odliczyć mnóstwo kosztów, to nie jest tylko dystrybucja (że jak GOG to 100% zarobku), ale cała reklama, no i cały okres pisania tej gry przez spory sztab ludzi. To wszystko musi przecież teraz sie zwrócić i dopiero masz zysk.

Dlaczego sądzisz, że koszty za całość prac nad W2 zostaną poniesione w tym roku? One są ponoszone od 2007, m.in. na to szły pożyczki w roku ubiegłym. Gop na jednej z polygadek wprost mówił, ze wypłaty dla zespołu to jeden z głównych punktów budżetu, do tego dochodzą licencje + inen wydatki (sesje mo-cap, dubbing itp).
Wydawcy ponoszą koszty marketingu, tak więc CDP ponosi je tylko w Polsce (tutaj jest umowa z Agorą) i na gog.com - poszukaj np. informacji o umowie z Bandai.

Scarry napisał(a):

3. konsola - nigdzie nie jest napisane że gra w wersji konsolowej osiągnie choćby zbliżony sukces do wersji PC, to gra 18+, do tego konsolowcy to zdecydowanie inny target, mimo pozornej zbieżności rozrywki elektronicznej tu i tu. Na konsoli użytkownicy oczekują gier uproszczonych, specyficznie przygotowanych.

Rozumiem, ze piszesz o sobie "inny target" i "Na konsoli użytkownicy oczekują gier uproszczonych, specyficznie przygotowanych."? Ja jestem także użytkownikiem konsol
i nie oczekuję w grach "uproszczeń", a jedynie dobrej zabawy na przyzwoitym poziomie.
A co do sprzedaży na konsole RPG - zobacz New Vegas - i na xbox360 i PS3 jest w czołówce gier w 2010 jeśli idzie o sprzedaż.

Scarry napisał(a):

...a propo tej uwagi o wskaźnikach (po to one są żeby uwypuklać niepokojące rzeczy)
kapitalizacja Optimusa: 660 mln
wartość księgowa (z GOGiem i całą resztą): 71 mln
halo... serio to wygląda normalnie?

Tak - wygląda to normalnie. OPT należy teraz do tzw. sektora kreatywnego gospodarki i jego siła nie leży w policzalnym kapitale. Dlatego te wskaźniki niczego nie mówią o spółce. Było zresztą o tym wiele razy na różnych forach.

Scarry napisał(a):

moim zdaniem cały sukces (czego Optimusowi szczerze życzę) Wiedzmina 2 i nawet wariantów konsolowych już dawno jest w cenie akcji i to ze zdecydowanie przesadzonym zapasem.
[quote]
moim zdaniem cały sukces (czego Optimusowi szczerze życzę) Wiedzmina 2 i nawet wariantów konsolowych już w niewielkim stopniu w cenie akcji.

[quote=Scarry]
dzięki za życzenia powodzenia - zasadniczo gra mi się na GPW świetnie a Optimusa dłużej niż 1-2 dni nie trzymałem i trzymać nie zamierzam :) jakoś za bardzo sie poparzenia obawiam ;)

Pisałem o tym na samym poczatku - jestem w OPT już długo i jewszcze trochę pobędę.
Nasze - różne spojrzenie - wynika z tego, ze Ty grasz jak sam mówiwsz OPT max. 1-2 dni, bo boisz się "poparzenia", a ja gram na dłuższy dystans.

vilq2108 napisał(a):

Ciekawe ile zostało złożonych preorderów na zwykłą edycję? ( np. na platformie Steam )


Co do steama to myślę, że (jak na razie) jest bez rewelacji. Zaraz po dodaniu W2 do oferty był przez kilka dni w absolutnym top w "Bestsellers", ale od tamtego czasu chyba nie pojawił się tam (za często tam nie zaglądam). Trzeba będzie obserwować 2-3 tyg. przed premierą.

Inna sprawa dostępność W2 na gog.com, być może wielu klientów m.in. steama jednak kupi tam.


Natomiast dużo bardziej pozytywne są miejsca W2 na "europejskich amazonach" (Niemcy, Anglia, Francja). Tam utrzymuje się w TOP 100 (Gry PC) w okolicach 30-40 miejsca (dane sprzed kilku dni). Ciekawostka - niemiecki Amazon - edycja kolekcjonerska jest przed zwykłą i z informacji jakie wyczytałem w sieci to jest już dodatkowa pula tej edycji, bo poprzedni skończył się dość szybko. W Rosji też chyba była rzucona dodatkowa pula EK.

Reasumując - jest chyba nieźle, na razie bez super rewelacji, ale OK. I uczciwie trzeba przyznać - wszędzie DA2 jest przed W2. No ale tutaj jednak jest sporo szybsza premiera, DA2 praktycznie zaraz będzie, a W2 ma jeszcze niecałe 2,5 miesiąca.

baks napisał(a):
jednakże Optek dostanie z tego co najwyżej 50% ....

Nieprawda - z niektórych kanałów dystrybucyjnych OPT ma ponad 70%-100%.

baks napisał(a):

według Ciebie dystrybutorzy przyjmują kilkaset tysięcy gier w ciemno (info o 19mln to kasa za zamówienie)

Mógłbyś doprecyzować o co dokładnie Ci chodzi w tym fragmencie.

baks napisał(a):

Nie wspomnę już o kosztach dokończenia produkcji marketingu przed premierą i

Marketing leży po stronie wydawców.



baks napisał(a):
kosztów na ewentualną produkcję na konsole a to niewiele mniejszy koszt .... bo grę trzeba niemal od początku napisać.

Jeżeli się ma multiplatformowy silnik nie trzeba pisać od nowa. Koszt wydań konsolowych został w dużej części poniesiony przy pisaniu silnika gry.

pop napisał(a):
Wywiad beznadziejny

To chyba oglądaliśmy różne wywiady. IMHO dużo ciekawych rzeczy, np. na temat premiery konsolowej, kolejnych projektów.
A co do prognozy wyników - lepiej żeby jak prezes CIA naganiał i potem - mimo w sumie dobrych wyników rynek reagował tak jak dziś (-4,28% jak piszę te słowa). Przecież i CIA i OPT ma przed sobą raczej dobry rok i wzrosty. Dlatego osobiście wolę podejście Kicińskiego - jak już podaje jakieś liczby to zawsze raczej minimalne prognozy/oczekiwania.

kborne napisał(a):
No i w każdej chwili może paść informacja o wersji na konsole


za forum parkietu:

"Obecnie w studiu CD Projekt Red trwaja prace nad kolejnymi projektami opartymi na postaci „Wiedzmina” zarówno na komputery PC
jak i konsole obecnej generacji. Najbliższa planowana premiera to „Wiedzmin 2” w wersji na komputery PC zaplanowana na maj
2011.

strona 29 raportu - i takie to trudne potwierdzić "

mrk napisał(a):
moim zdaniem te wyliczenia są trochę zbyt optymistyczne. Po pierwsze średnia 50 dolarów wydaje mi się zbyt duża.


chyba coś źle doczytałeś, 50usd jest tylko na gog.com, gdzie indziej jest oczywiście mniej.
A co do wiarygodności danych - Hirsch podaje je za A. Kicińskim, wiec IMHO są bardzo wiarygodne.

fidelio77 napisał(a):
Nie wiem czy ktoś tu już prowadził takie dywagacje, ale zapytam tak: ile sztuk W2 musiałoby zostać sprzedanych żeby obecny kurs odzwierciedlał wartość spółki?

Tutaj masz podane ile z jednej sztuki (w zależności od typu/kanału sprzedaży) będzie dla OPT
rafalhirsch.blogspot.com/2011/...

Parę stron wcześniej na forum masz komentarze do tego wpisu Hirscha (o tyle wartościowe, że zarówno są i te pozytywne jak i te sceptyczne).

Resztę musisz sobie wyliczyć sam.

witas napisał(a):

ciekawe kto jeszcze gra na pc, bo jak mówią statystyki w USA na konsolach obecnie gra 99%w Europie trochę mniej a jeszce trzy lata temu ok 40%)


Prośba o link do tych statystyk, bo coś mało wiarygodne te 99%.

cegielka napisał(a):

Mają być lepsi, a na pewno będą szybciej będa na półkach.
Pocichutku, pomalutku bez naganiaczy (redaktora Hirscha) wezmą kawał tortu.
Dla spółki liczy sie cash flow, dla spekulantów kurs.

archiwum.parkiet.com/artykul/6...:_Bulletstorm_zamierza_pobic_Wiedzmina.html


Człowieku, czy Ty masz pojecie o czym piszesz, czy bezmyślnie wklejasz głupoty z forum bankiera?

Poczytaj trochę o PCF, dla kogo pracują, czy są na GPW itd. itp.

cegielka napisał(a):
Jak Rafał Hirsch wycenił ostatnie 2 lata strat i potencjalne 30 - 50 mln zł zysku na OPTIMUSIE.(zysk rozłozony bedzie na dłuzszy czas)

Ano wycenił na grube kilkaset milionów złotych.

Nasz znawca rynku przemnożył 50 mln zł przez mnożnik i mu wyszło ...


Niestety ale przeinaczasz - świadomie, bądź nie - fakty.

Po pierwsze.
Nie 30-50mln , ale Hirsch pisał o 50 (przy konserwatywnym 1 mln. sprzedanych kopii.)
Aha i wbrew opinii, która tu padła na forum wcześniej - wliczył w to koszty ponoszone przez CDP.

Po drugie.
Co to jest wg Ciebie "zysk rozłożony na dłuższy czas"?
Bo tu chodzi po 7 miesięcy.

baxy napisał(a):

Dodając do tego zbyt optymistyczne przewidywania dot. zysku


Mógłbyś w 2-3 zdaniach napisać dlaczego sprzedaż 1 mln. kopii uważasz za zbyt optymistyczną?

Fantomas napisał(a):
@Sinuhe: tam nie ma mowy o cenie pudełkowej tylko o tantiemach. Nie ma objaśnione jak liczone są te tantiemy [i chyba nikt tego nie zrobi - tajemnica handlowa].

@sgor: zgadza się - jakieś forum mnie wprowadziło w błąd; tak to jest nie sprawdzić u źródła. Tym niemniej i tak przychód jest mniejszy - cena na nasze to ok. 100zł minus vat i potem dzielmy na % dla producenta.



Sam do dzisiaj sądziłem tak jak Ty, ale Twój poprzedni post naklonil mnie żeby to w końcu sprawdzić i byla miła niespodzianka ;)

Chciałbym jeszcze zwrócić Wam uwagę na zyski ze Steama. Tutaj CDP występuje jako wydawca, od każdej sprzedanej kopii będzie miał ok. 70% z ceny (netto).
A w świetle tego artykułu

digitalgameinsights.com/consol...

Zysk z tej platformy może być naprawdę spory.

Fantomas napisał(a):
Po 2.: mamy rynek rosyjski, gdzie cena nowości to kilkanaście $, co przekłada się na zdecydowany spadek przychodów. Dlatego też średni przychód z pudełka jest mniejszy i raczej zbliża się do 10USD [zależy jaki % sprzedaży będzie stanowiła Rosja].


Po średnim kursie NBP wychodzi ok. 33USD (999 rubli) za normalna wersje,a kolekcjonerka ok. 80 USD (2499 rubli).

micpl napisał(a):

cytując twórców - "można przejść waląc w klawisze".


No ale przecież:
"na wyższym poziomie trudności trzeba będzie wykorzystywać zaawansowane techniki łączenia uderzeń i znaków z ciosami a także tworzyć swoje własne kombinacje"

gamecorner.pl/gamecorner/1,860...

Poza tym - pisanie, porównywanie dwóch systemów walki z gier, które jeszcze nie wyszły...
Może poczekajmy do ich premier.

jarzeg napisał(a):

Drobna korekta: nie prawie 19 mln, ale prawie 14 mln - jednak 5 mln akcji jednak zostanie wyemitowanych ;)


Racja. Ale i warunki są nieco inne - prawo pierwokupu dla OPT, podział części zysków z tych akcji (przy sprzedaży pow. 2,4).

Pierwszy link, który podałem był ogłoszony przez ABC DATA.

Tutaj komunikat wydany przez OPT


WatchDog napisał(a):
sgor napisał(a):
CDP podaje, że dostaje od 50% do 85% za wersje pudełkowe (na dystrybucje elektroniczną ma wyłączność).

50% do 85% ceny półkowej? Gdzie tak podali?


Tutaj jest fragment:
Cytat:

Z redaktorem rozmawialem tez o naszych szacunkach zwiazanych z szansami Wiedzmina 2 na swiatowym rynku i o tym jak zmienione warunki licencyjne (wzrost tantiem placonych do nas z 30 % do 50-80% w zaleznosci od rynkku) oraz fakt, ze CDP tym razem zachowal prawa do elektronicznej dystrybucji beda wplywac na nasze przyszle wyniki.

www.bankier.pl/forum/temat_wia...


Jeśli można prosić o 2-3 zdania komentarza (np. tantiemy w wysokości 50% to jaki - w przybliżeniu - procent ceny na półce)


anty_teresa napisał(a):
Ta cena nie tyle jest zaniżona, co nie opiera się na tym co podaje spółka, a na średnich rynkowych dla zagranicznych spółek. Niech to będzie nawet 15 baksów, to i tak to tylko jeden tytuł i nie można tego zbytnio rozciągać w przyszłość. Piszecie na forum, że będzie wydane na PS czy jeszcze gdzie indziej, ale trzeba zdyskontować upływ czasu. Zagraniczne spółki mają takie wskaźniki dziś, a nasze będą mieć za rok, dwa przy bardzo dużym zakładanym sukcesie. To jest powód do dyskonta i ściągnięcia wycen w dół o kolejne 10-20%, czyli o tyle musi być skompensowany wskaźnik wzrostem. Tu wkraczamy na bardzo niebezpieczny grunt wyceniania przyszłości... a po raz kolejny powiadam, że nie to było celem artykułu.


OK, dzięki za wyjaśnienie. Tego mi brakowało - skąd założenie 10 USD. Teraz wiem, ze to "średnich rynkowych dla zagranicznych spółek".

WatchDog napisał(a):
W sprawie cen i warunków współpracy: przez moje ręce przeszły dziesiątki umów wydawniczych, deweloperskich i licencyjnych, ale powiedzmy że było to dawno i nieprawda.
Polecam lekturę kilku linków, opisujących ogólny model biznesowy w branży i różne modele rozliczeń między partnerami. Jak mówi mój ulubiony dyrektor sprzedaży w duużej firmie "Jakby się nie obracać, d*pa zawsze z tyłu".

[linki]

I po lekturze zapraszam do dalszej dyskusji.


Dzięki DW, o to mi własnie chodziło.

Ja - podobnie jak 90% osób z forum opieram swoje wyliczenia na danych od samego CDP + własne założenia. I wiem, że w wielu miejscach popełniam zapewne błędy - brak znajomości
branży od strony stricte finansowej.
A przede wszystkim chodzi mi o to by poznać faktyczny stan firmy, w którą inwestuję (nie chodzi mi tutaj tylko o CDP) - stąd moje poprzednie posty.

Po cichu liczyłem, że rozjaśnisz sytuację i nie myliłem się.
W wolnej chwili z chęcią poczytam informacje z podanych linków.

WatchDog napisał(a):
sgor napisał(a):
CDP podaje, że dostaje od 50% do 85% za wersje pudełkowe (na dystrybucje elektroniczną ma wyłączność).

50% do 85% ceny półkowej? Gdzie tak podali?


Chyba zostałem źle zrozumiany. Pisałem "pudełkowej", by odróżnić ją od "elektronicznej".
Natomiast zdaję sobie sprawę, że nie chodzi o 50%-85% ceny półkowej.

anty_teresa napisał(a):
W kwestii dyskusji toczącej się tutaj:
stockwatch.pl/forum/Default.as...

Tak czy owak widzę, że jednak pełny artykuł jest odbierany lepiej. Jeszcze raz przypomnę, że intencją nie było wycenienie spółek.

Co do artykułu - dokładnie.

Ja jednak jeszcze mam jedna wątpliwość - wspomniany (szacunkowy) przychód 10 USD od egzemplarza.
Wydaje mi się on dość zaniżony. DW pisze, że:

Cytat:

PS Cena 10 dolarów jest jakąś tam rozsądną średnią. Ponad pół miliona pójdzie w samej Rosji, gdzie $10 'jedynka' kosztowała w sklepie.


CDP podaje, że dostaje od 50% do 85% za wersje pudełkowe (na dystrybucje elektroniczną ma wyłączność).
Ja rozumiem, że nie można od ceny w sklepie obliczyć danego procentu, bo dochodzą tam po drodze dodatkowe koszta (marża sklepu, transport).
Jednak, nawet po ich uwzględnieniu 10 USD (jako średnia) jest chyba bardzo zachowawcze.
Zakładam przy tym sprzedaż 2 mln. kopii gry - ani to negatywny, ani optymistyczny scenariusz.

Dodatkowo - ja rozumiem, że możemy założyć 25% sprzedaży w Rosji (BTW podana prze DW cena 10 USD za wersję W1 też jest chyba nieco zaniżona, ponieważ teraz przeszukałem 2-3 sklepy w Rosji i cena jest nieco powyżej wspomnianych 10 USD; od 416 do 567 rubli), w Polsce też w okolicach pewnie 15-20%. Ale pozostaje 55%-60% sprzedaży w "reszcie świata", gdzie zysk na sztuce będzie duży (np. amazon - 50USD w przedsprzedaży, games.co.uk - przedsprzedaż W2 39 funtów)

A dlaczego się czepiam tak tych 10 USD, bo tutaj każde 2-3 dolary różnicy przy sprzedaży 2 mln. kopii robi sporą różnicę. No i jeżeli to jednak bliżej 13 USD niż 10 USD to CDP nie musi sprzedać 5 mln. kopii by uzyskać wspomniane w artykule 160 mln. "tylko" 4 mln.

A jeżeli wyjdzie wersja konsolowa to jest to raczej pewne.

anty_teresa napisał(a):
Jako w dużej mierze autor tego tekstu jestem gotów na merytoryczną polemikę. Proszę o konkrety.


Oficjalnie odszczekuję moje narzekania o "pisaniu 5 min. przed oddaniem artykułu do publikacji". Odnosiłem się wcześniej do podanego na forum fragmentu, będąc przekonanym, że to całość. Teraz widzę, że nie jest źle :)

Oczywiście nadal uważam, że przy CDP należałoby wspomnieć o gog.com. Wspomnieć, ze te planowane 2 mln. egzemplarzy W2 dotyczą rynku/wersji PC (nie chciałbym tu wchodzić w polemikę czy wersja konsolowa powstanie/powstaje). I na koniec, zastanawia mnie jedno - czy w artykule jest zasugerowane, że aktualna cena akcji Optimusa uwzględnia już przyszłą sprzedaż W2? Takie odniosłem wrażenie. Chodzi mi dokładnie o ten fragment:
Cytat:
Wiedźmin II to tytuł, na który z pewnością czeka mnóstwo fanów, natomiast czy ich liczba i gotowość do zapłaty pełnej ceny za produkt uzasadnia obecną wycenę spółki?


I już na sam koniec:
Cytat:
City Interactive jest bowiem producentem i ma w ofercie dziesiątki własnych gier, w przeciwieństwie do CD Projektu, który postawił wszystko na jedną kartę.


Koniem pociągowym CIA jest Sniper, a te dziesiątki (za ich www - 26 pozycji) to umówmy się - nieco inna liga. Zresztą w artykule jest podany ich największy hit sprzed Snipera - osiągnął 500 tys. (pytanie czy chodzi o całą serię Rajd na Berlin, czy tylko o jeden, konkretny tytuł). A co do CDP - gog, Disney, dystrybucja gier - to przy (potencjalnej) sprzedaży W2 może działalności przynoszące nieduże zyski, ale podejrzewam (nie wiem, więc najwyżej proszę mnie sprostować), że i tak przynoszące zyski większe niż te kilkadziesiąt tytułów (poza Sniperem) CIA. Oczywiście rozumiem zamysł autora (chyba) - jeżeli z W2 CPD nie wyjdzie to będzie miał poważne kłopoty finansowe.

I powtórzę - ogólnie artykuł uważam za udany.

pietro54 napisał(a):
Hmm...
nie są to aż tak dobre informację których się spodziewałem...
są dość nijakie z przewagą na info negatywne.


Przede wszystkim jestem totalnie rozczarowany artykułem. Nie chodzi mi nawet o jego wydźwięk, ale jakość - jakby był pisany na kolanie 5 min. przed oddaniem do publikacji.
Spodziewałem się obszernej charakterystyki polskich firm na tle światowych, a dostałem
po 2-3 zdania o każdej z nich.
Wszystkie trzy firmy opisano po łebkach, nie zawiera wielu istotnych informacji.

Piszę to jako akcjonariusz Optimusa, ale uwagi odnoszą się do każdej z 3 firm.

Fantomas napisał(a):
Byłaby to bardzo dobra wiadomość z uwagi na eliminowanie pośredników, czyli wyższą marżę.


Zooltar na jednym z podkastów serwisu polygamia.pl wspominał, że sprzedaż elektroniczna to ok. 40% sprzedaży "pudełkowej" dla danej pozycji na PC. Tak więc całkiem spory kawałek tortu przypadłby CDP ze sprzedaży W2 poprzez "nowy gog". Ale to wszystko gdybania - należy wierzyć, że CDP wie co robi :)

racker napisał(a):
Namco Bandai wyda Wiedźmina 2

A oto coś do poczytania:

www.parkiet.com/artykul/26,970...


Dla mnie kluczowy jest fragment:

CD Projekt pracuje już jednak nad wersjami na konsole Xbox 360 i PS III, które będą miały premiery nieco później niż wersja na PC.
- Umowy wydawnicze dotyczące wersji konsolowych będą przedmiotem oddzielnych negocjacji. Nie mogę zdradzać żadnych szczegółów na ten temat - oświadcza Kiciński.

Jeżeli nie jest to radosna twórczość dziennikarza z Parkietu i jego interpretacja rzeczywistości to mamy pierwsze w miarę oficjalne potwierdzenie władz z CDP, żę wersje konsolowe już są tworzone. Dodając do tego artykuł z początku września:

www.pcgameshardware.com/aid,77...

w szczególności:

What's more is that - from the very beginning - the developers took into account that the game would run on each of the three most important platforms, which are PC, Xbox 360 and the Playstation 3. For each one, there already exists a prototype. At the moment, The Witcher 2 is still DirectX 9 only.

Since the game is optimized for consoles, which have a lower bandwidth, the streaming function works very smoothly. Within chapters, there are practically no visible delays until certain textures or areas become visible. When it comes to multi core support, Tomasz Gop explais us that the game had mainly been tested in an Xbox 360, which has three cores. So, on PCs, The Witcher 2 is expected to run best on fast dual cores. There would be some increase in performance with more cores, although it wouldn't be linear.

To wydaje mi się, że wersje konsolowe mogą być dużo wcześniej oficjalnie zapowiedziane niż się spodziewamy.

Gorbashow napisał(a):
Ehh SS to byly czasy. Martinez


Może to dla niektórych oczywista-oczywistość, ale Martinez udziela się na tym forum, powiem więcej - ono,jakby nie patrząc, należy do niego:))

Co by nie robić zbyt dużego OT, z mojej strony EOT :))

Informacje
Stopień: Rozgadany
Dołączył: 8 września 2010
Ostatnia wizyta: 15 grudnia 2020 11:07:30
Liczba wpisów: 111
[0,03% wszystkich postów / 0,03 postów dziennie]
Punkty respektu: 5

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,544 sek.

PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,16% +33 632,53 zł 53 632,53 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło