pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Blaze

Blaze

Ostatnie 10 wpisów
Myślę, że gdyby zrobili mniejszą przecenę zaraz po emisji serialu, i gdyby gracze się połapali, że chcą ich wydoić, to byłoby to mocno niespójne z wizerunkiem "we leave greed to others" Think

Jednak biorąc na bok potencjalne wizerunkowe szkody, trzeba jeszcze wziąć pod uwagę 2 inne czynniki:
1. Nie jest powiedziane, że przy wyprzedaży 50%, ilość kopii sprzedanych dałaby większy zysk, niż przy wyprzedaży 70%. Na pewno wiadomo, że nie pobiliby swojego historycznego szczytu aktywnych graczy i nie mieliby tyle darmowego publicity ostatnimi tygodniami.
2. Jak dla mnie mogliby rozdawać W3 za darmo, bo w tej branży liczy się baza lojalnych klientów na nowe produkty po pełnej cenie - już nie tylko cyfrowe, ale też ubrania i gadżety, które z czasem będą stanowiły coraz większy udział w zysku. Ostatnimi czasy byłem w Warszawie i spotkałem wiele osób na ulicy noszących coś z W3 albo C77.

21 styczeń premiera

Sam zamówiłem plakaty, skarpetki, czapkę i koszulki dla siebie, bratanka i kuzyna za około 1k pln. Jakość ubrań pozostawia wiele do życzenia, ale plakaty z C77 polecam.

Ciekaw jestem czy CDP wykorzysta hype związany z serialem z Netflixa i zapowie nową grę w wieźmińskim świecie w grudniu. Kiedyś coś Iwiński między wierszami mówił o MMO, choć narzekał, że nazwa WOW już jest zajęta. Kto wie co to będzie, pewne jest, że coś z tego świata na pewno będą robić / już robią.

Tak czy owak, jak dla mnie spółka na tą chwile za droga i nie posiadam akcji.

Za kilka dni spodziewam się mocniejszego ruchu na 11bit. Albo ogłoszą dodatek do FP, który według zapewnień zarządu ma być zacny, co może ruszyć kursem w górę, albo okaże się, że w tym roku dodatku nie będzie i kurs spadnie. Bardziej przychylam się do drugiej opcji, ze względu na to, że zarząd jest świadom, że ceny akcji z 4Q służą do budowania bazy do kolejnego programu motywacyjnego, co przekłada się na oszczędzenie kilkuset tysięcy albo kilku milionów z ich własnych kieszeni, co jakby nie patrzyć jest rozsądne z ich pkt widzenia.

Jakby nie było w długim terminie jest to sprawa pomijalna.

Kasa to kasa, co za różnica.
Ja liczyłem, że te 13m polepszą wskaźniki C/WK i przyczynią się do szybszego i śmielszego rozwoju spółki. Co do argumentu podawanego tutaj, że nie ma mocy przerobowych, więć $ nic nie zmieni, to do mnie to nie trafia. Zawsze można zatrudnić HR, który pomoże przy szybszym zatrudnianiu. Można wydać też więcej na mądry marketing i PR. Spółka jest w fazie bardzo dynamicznego wzrostu, na zachodzie w takich sytuacjach robi się kolejne rundy finansowania, by przyśpieszyć rozwój i mieć przewagę nad konkurencją.
Trzeba mieć też na uwadze to, że niekoniecznie P8 musi się wstrzelić idealnie w rynek i kto wie, może okazać się niewypałem ze względu na niekorzystny splot wydarzeń. Wtedy lepiej nie być w sytuacji CIGAMES.

Wzrost zysków z kolejnej gry prognozowałbym w ten sposób:
+30% na zwiększeniu ceny gry
-10% spadek popytu na gre ze względu na wyższą cenę
+40 do 50% dzięki wydaniu gry na wszystkie platformy równocześnie
+20 do 40% dzięki bazie lojalnych klientów zbudowanych na TWOM i FP
+20 do 30% wzrost branży w ciągu tych 3-4 lat
+20 do 40% dzięki wzrostowi wydatków na marketing vs FP
+20 do 30% dzięki IP BOX i niższym kosztom na Steam i Epic Games

to daje około 300 do 380% więcej urobku na P8 w porównaniu do FP. Warunek to zachowanie jakości 84/100 na metacritic i dobra koniuktura na świecie w 2021.
Zysk netto (pomijając program motywacyjny) w 1 roku na TWOM był 20m PLN, dla FP 49,6m PLN. Dla P8 więc powinien oscylować między 200m a 240m netto. Koszt stały (development i marketing) zrobienia tytułu powinien być wyższy od 10 do 20m złotych, więc zysk powinien być gdzieś między 180m a 220m PLN w 1 roku.
Dla niektórych ta prognoza może być zbyt optymistyczna, lecz proszę spojrzeć jak to było z FP, bądź Wiedźminami, tam też analitycy bardzo nie doszacowywali potencjału. Sprzedaż na podanym wyżej poziomie jest też jak najbardziej możliwa w segmencie gier strategicznych, co udawadnia Paradox. W wiele jego gier dzisiaj (Hearts of iron 4, Europa Universalis IV, Stellaris) gra 10x więcej osób niż we FP:
https://steamcharts.com/app/394360

Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze częstrze wydawanie gier niż dotychczas, co może wywindować zyski od 100 do 200% jeśli w przeciągu 3-5 lat zostanie to osiągnięte. Czas pokaże czy te prognozy miały sens.

Gdyby zaczęli buyback to by znaczyło że:
- To nie gotówka ich powstrzymuje w rozwoju organicznym tylko brak pomysłów.
- Zarząd zacznie się angażować kapitałowo i emocjonalnie bardziej w gre na giełdzie niż w prowadzeniu biznesu.
- Najwyższa cena akcji w niektórych okresach nie będzie priorytetem zarządu.
- Koszty programów motywacyjnych zmeterializują się, dokładnie tak jak każą wyliczać w MSR'ach, więc argument prezesa odnośnie kosztów "papierowych" był hipokryzją, bądź niekompetencją.

Jak dla mnie po usłyszeniu tej informacji o potencjalnym skupie, 11bit stał się o wiele mniej atrakcyjną inwestycyją. Już tyle razy buy-back zwiastował problemy w spółkach, że ciężko to inaczej interpretować. Mam nadzieję, że się z tego wycofają i skoncentrują na organicznym rozwoju.

O ile w ostatnim kwartale nie skorygują obciążenia do pełnej wartości, wtedy trzebaby odpisać dodatkowe 11m PLN przyjmując dzisiejszy kurs akcji (333 zł). Wyliczenia:
Koszt programu: 130k warrantów * (333 - 103) = 30m PLN, a we wszystkich 9 kwartałach (2Q18-2Q20) rozliczą około 19m PLN (2 do 2,2m na kwartał)

Myślę, że w tym roku na mocniejszy wzrost kursu nie ma co liczyć, ze względu na kilka czynników:
Po1 3Q i 4Q służy budowaniu bazy dla programu motywacyjnego na lata 2020-2022, więc zarząd będzie wyjątkowo oszczędny jeśli chodzi o dobre informacje i zapowiedzi nowych gier.
Po2 Premiera na konsole Frostpunka opóźniona o półtora roku w stosunku do PC zadziałała identycznie jak zawód przy opóźnionej premierze na konsole przy Wiedzminie 2, oba projekty są kosztowo i przychodowo bardzo podobne. Pisałem o tym tydzien temu, że kurs będzie miał tendencje spadkowy z tego względu.
Po3 Wczoraj wyszła rekomendacja negatywna z Trigona, które jakiś czas będzie wracać echem.

Oczywiście każdy z powyższych czynników jest tymczasowy i nie ma najmniejszego wpływu na dalsze losy spółki. Możnaby nawet rzec, że to wręcz idealny moment na kupno longterm. Brakuje tylko pozwu sądowego od jakiegoś NAMCO (kto pamięta CDPR z połowy 2011) albo od Sapka Dancing

Odnośnie rozwodnienia akcji to jest to niecałe 2% rocznie, co przy dynamice wzrostu zysków ponad 40% rocznie w ostatnich 5 latach, nie ma większego znaczenia. Nie mówiąc o tym, że wskaźniki P/BV po objęciu papierów z programu się poprawia, a nie pogorszą. Pytanie tylko czy spółka będzie umiała ten kapitał wykorzystać i podtrzymać wysokie ROE.

Jeśli chodzi o retencja graczy to fakt, 11bit ma niezła, ale wciąż brakuje im trochę do Paradoxu, który potrafi często wyciągnąć popularność gry po kilku latach nad peak z dnia premiery.

Kwestia tego czy będą rozwijać dodatki do FP w 2020, mam nadzieję, że jednak nie i zajmą się szybciej FP2 z rozbudowanym multiplayerem.

baks napisał(a):
@chris_martin
Koszty programu były już amortyzowane w kosztach a o rezerwy od 2018

Przecież napisałem, że koszt został rozliczony obecnie na poziomie 10,2m (6,1m w 2018 i 4,1m w 2019). Pytanie co z pozostałymi 28m? Czy zostaną wpisane w koszty w 2 półroczu w 2019, czy zostanie ponownie zastosowany "modelu wyceny warrantów Damodarana" z którego nikt poza księgowym nie wie co wyskoczy? Anxious

Informacje
Stopień: Oswojony
Dołączył: 2 września 2018
Ostatnia wizyta: 18 stycznia 2020 00:49:31
Liczba wpisów: 33
[0,01% wszystkich postów / 0,07 postów dziennie]

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,435 sek.

AD.bx ad3a
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d