pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Blaze

Blaze

Ostatnie 10 wpisów
Na innovation day GPW, chłopaki z Creepy Jar powiedzieli, że kolejny projekt zajmie im tyle samo co GH, tzn. 2 - 3 lata. Jeśli ma wyjść bez early access'a i od razu na konsole, tak jak powiedzieli włodarze Creepy Jar, to nie wyobrażam sobie, by pracę trwały mniej niż 3 lata. Tym samym do końca 2024 będziemy mieć w Creepy Jar jedną grę, plus monetyzację Green Hella.

Moderator:
Służę linkiem do wątku poświęconego spółce 11B - www.stockwatch.pl/forum/wpis-n...

Teraz pytanie: czy na pewno obecna relacja market capu Creepy Jar i 11bit czyli 1 do 1,5 po rozwodnieniu, jest do utrzymania?

Trzeba przyznać, że chłopaki wycisnęli ile się dało. Co-op pomógł sprzedać około 2,5 do 3 razy więcej kopii, a kurs poszedł 6 razy wyżej. Do tego niemal idealnie się wstrzelili z covid'em i hypem na polski gamedev gdzie nawet CIGAMES rośnie jak szalony.

kamcam napisał(a):
Nie martwi was trochę to, że główni akcjonariusze będą mieli razem pakiet około 34% akcji? Nie będzie to trochę kłopotliwe w dłuższym terminie?

Ani trochę, 34% to prawie dokładnie tyle ile ma zarząd od 10 lat w CDProjekcie. Reed Hastings ma 2,5% w Netflixe i nie przeszkadza to mu być świetnym prezesem.

Dziwić może siła kursu o obliczu dzisiejszych informacji. Jest znacznie gorzej niż wszyscy się spodziewali kilka miesięcy temu, kiedy kurs był po 400 złotych.

Informacje odnośnie P8:
- ich silnik nie uciągnie P8
- robienie P8 na Unreal Engine, oznacza, że trzeba podzielić się przychodami, być może premiera będzie tylko na Epic Games
- opóźnienie P8 o co najmniej 2 lata w stosunku do zapowiedzi sprzed roku
- nad P8 pracują świeżaki.

Na ten moment P8 wydaje się najmniej perspektywicznym projektem studia, który może nawet nie pokryć kosztów i źle odbić się na marce studia, jeśli świeżaki nie podołają, bądź jeśli gra wyjdzie wyłącznie na Epic Games.

Cały rok 2021 będzie najprawdopodobniej bez premiery żadnej gry, ani wydawniczej, ani własnej. Kapitał krótkoterminowy ucieka dziś ze spółki, a kapital średnioterminowy ucieknie pewnie w dniach premiery drugiego dodatku do Frostpunka.

Dla ścisłości zacytuje dokładne słowa prezesa:
""Najbliższe dwa lata będą spokojne, skupimy się nad pracą nad nowymi tytułami, więc większej sezonowości należy oczekiwać w 2022 i 2023 r. — informuje prezes 11 bit studios." Puls Biznesu"
blackeye blackeye

@antyteresa znam dokładnie ten szkic, chyba był pokazywany na konfie w 2018 roku :)

Jest całkiem możliwe, że nakłady na nowy projekt CJ w 1 kwartale mogły być po to by podwyższyć wyniki. Myślę, że ponad 95% osób na miejscu zarządu by zrobiło taką sztuczkę, by podbić wycenę akcji w krótkim terminie. Nikt się nigdy nie dowie, czy na prawdę ta kasa poszła na robienie koncepcji nowej gdy, bo skąd? Koncepcje można w kilka godzin napisać czy to w Unity, czy na kartce papieru. Wszystko 100% zgodne z prawem i nie do namierzenia przez nikogo.


@Percances
to czy kluczem do sukcesu jest tryb multi jest dość dyskusyjne patrząc chociażby na CDPR. Na pewno multi daje potencjał na przyszłość dla firm, które na razie wypuszczają gry wyłącznie singlowe. Dokładnie tak samo jak brak dywidendy daje potencjał na wypłatę dywidendy w przyszłości i zwiększenie mnożnika wyceny.

Ok, Leszekmr. Ja też się mogę mylić w swoich założeniach i jeśli tak jest to chętnie posłucham innych opinii. Nie jestem związany emocjonalnie z żadna z firm, po prostu rzucił mi się w oczy Creepy Jar ostatnio i przypomina mi to sytuacje z 11bit sprzed 2 lat, gdzie sam osobiście się mocno naciąłem.
Odnośnie Creepy Jar u Longterm'a to byłem na tym webinarze i odniosłem pozytywne wrażenie, ale mam swoje kryteria co do wieku spółki zanim inwestuje, więc na razie temat jest dla mnie wyłącznie hobbystyczny.

@Percances dzięki za opinie i pojaśnienie tematu. The Forest myślę, że miał trochę premii za pierwszeństwo. Co do jakości gier, to jednak steam i metacritic pokazuje wyższość TWOM i FP nad GH.

Czyli ekipa 25 osób potrafiła wypuścić tryb coopa, pracować nad dodatkowami do GH (nad dodatkami do FP pracowało 50 osób) i jeszcze zrobić pełny prototyp nowej gry? czy jest możliwe zweryfikowanie w jakikolwiek sposób tego prototypu?
A może jednak to zarząd CJ nie do końca jest szczery co do wszystkich wypuszczanych informacji, bo wie, że za kilka tygodni będzie chciał, bądź musiał (dla dywersyfikacji) sprzedać część udziałów?
Ja obstawiałbym, że drugi scenariusz jest bardziej prawdopoodbny. Nie wykluczam, że ekipa z CJ jest bardziej wydajna, niż jakikolwiek innych zespół gamedev'u, ale wydaje mi się to po prostu mało prawdopodobne.

Takie małe zestawienie:

Creepy Jar
- 25 osób, 1 zespół
- świeżo po premierze
- prototypowanie nowej gry pewnie zacznie się końcem 2021 gdy zostanie wydany GH na konsole i dodatki do GH. Można się spodziewać, ze najwcześniej nowa gra ujrzy światło dziennie w 2024, zakładając, że chcą równocześnie wypuścić gre na PC i konsole. GH o ile pamiętam miał około rok obsuwy.
- premiery na konsole, które mają rok przerwy od premiery na PC zwykle nie sprzedają się dobrze, nawet jesli maja wybitną jakość, patrz TW2, albo Frostpunk - w obu przypadkach kurs po premierze konsolowej zanurkował o ponad 20%.
- niedługo kończy się lock-up i nie wyobrażam sobie by zarząd nie sprzedał części swoich akcji choćby tylko po to by się zdywersyfikować.


11 bit
- 4 zespoły (30 osób pracuje nad P8, 25 osób nad P9 i 20 osób nad P10, 25 osób nad dodatkami do FP)
- potencjał zysku samego P8 ocenia się na 2x wyższy niż GH (Rodak z BOŚ)
- niedługo zacznie się budowanie hype pod nowe premiery własnych gier
- lepsza jakość gier TWOM i FP wg metacritic i steama, niż GH
- dodatkowa noga wydawnicza


11 bit ma swoje wady, co pokazał ostatnio opublikowany Pogrom Motywacyjny i bardzo słaba komunikacja z akcjonariuszami (Pan Darek z forum 11bit powinien wyleciec), to prawda, ale wycena na dzień dzisiejszy 460 mln Creepy Jar i 1050 mln 11bit czyli 2,3 - 1 wskazuje, że te proporcje będą ciężkie do utrzymania w długim terminie. Prosze o poprawienie mnie, jeśli gdzieś się mylę.

Żeby nie było - nie posiadam, ani nie zamierzam nabywać akcji żadnego z tych dwóch podmiotów. Creepy Jar dla mnie zbyt młody, a 11bit zbyt arogancki w stosunku do akcjonariatu.

Dla mnie to również deja vu, jak napisał anty_teresa, ale przypomina mi się sytuacja 11bit po premierze Frostpunka, kiedy:
1. Optymizm na forum był podobny
2. Odszedł i sprzedał akcje Pan Brzostek
3. Spółka miała market cap 1-1,2 mld złotych przy zatrudnieniu 90-100 osób (Pan Brzostek wziął ponad 10 osób ze sobą). Creepy Jar ma 0,4 mld złotych przy zatrudnieniu 25-30 osób.
4. W najbliższych kwartałach miały wyjść 3-5 dodatki do Frostpunka (tutaj do Green Hella).
5. Zarząd podgrzewał atmosferę i upajał się sukcesem (nie ma w tym nic złego), w 11bit było to widoczne glównie na konferencji wynikowej 2018.

W obu też przypadkach inwestorzy zakładali (w tym ja), że nowa gra będzie tuż tuż, najpóźniej 2-3 lata. Dla inwestorów 11 bit przyszła twarda weryfikacja, w kolejnych 2 latach spółka zachowywała się znacznie gorzej od całego sektora, a zwłaszcza Playway, TSgames, CDPR. Dziś po 2 latach wciąż nie wiadomo na jakim etapie jest nowa gra P8, niektórzy analitycy szacują że najwcześniej wyjdzie w 4Q 2022 (boś).
Z Creepy Jar może być oczywiście inaczej, ale radzę zachować czujność, bo gamedev rządzi się swoimi prawami cyklów produkcyjnych, a po euforii popremierowej często zostaje żal.

Radzę też prześledzić losy WW3 od Farm51. Jeśli masa krytyczna przestaje być przekroczona w grach multiplayer, to gra szybko umiera.

Osobiście nie mam akcji, poczekam, aż wyjdzie ich druga gra potwierdzająca jakość produktów i umiejętności organizowania się po pierwszym sukcesie. Nigdy nie jest za późno by kupić dobrą spółkę.

Pozwole sobie zacytować

marzec 2018
"Jeśli chodzi o informacje o "Projekcie 8" to nie zdecydowaliśmy jeszcze, czy przed końcem bieżącego roku będziemy ujawniać bliższe informacje na temat tej produkcji. 2018 rok ma być rokiem "Frostpunka" (i ewentualnych dodatków do tej gry) oraz naszych dwóch tytułów z wydawnictwa, czyli "Moonlightera" i "Children of Morta". Na nich będziemy skupiać naszą działalność marketingową." - Relacje Inwestorskie forum 11bit


czerwiec 2019
"W bieżącym roku chcemy skupić się na promocji konsolowych wersji "Frostpunka" oraz dodatków do tej gry. Podobnie będziemy komunikować sporo o "Moonlighterze" oraz "Children of Morta" a także o ostatnim z dodatków z serii "TWoM:Stories". Sygnalizowaliśmy też, że jeszcze w tym roku powinniśmy rozpocząć dawkowanie informacji na temat kolejnej gry z wydawnictwa.
Dlatego skłaniamy się ku temu, żeby z oficjalną kampanią dotyczącą "Projektu 8" zaczekać do przyszłego roku. Co oczywiście nie wyklucza, że przedstawiciele Spółki będą w mediach uchylać rąbka tajemnicy na temat "Projektu 8" - Relacje Inwestorskie forum 11bit


maj 2020
"Najbliższe dwa lata będą spokojne, skupimy się nad pracą nad nowymi tytułami, więc większej sezonowości należy oczekiwać w 2022 i 2023 r. — informuje prezes 11 bit studios." Puls Biznesu

Informacje
Stopień: Obeznany
Dołączył: 2 września 2018
Ostatnia wizyta: 8 lipca 2020 10:41:22
Liczba wpisów: 54
[0,02% wszystkich postów / 0,08 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,421 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +142,20% +28 440,40 zł 48 440,40 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d