pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

tekretus

tekretus

Ostatnie 10 wpisów
Wczoraj puścili info że wishlist dobija do 200 tysięcy.

1. Ok, rozumiem Twoj punkt widzenia

2. Komunikat widziałem. Ciekawe spostrzezenia, pochylę się nad tym tematem, dzieki.

3. Oczywiscie nigdy nie pisałem o kwocie kilkadziesiąt/paręset tys. USD. Kwestie zapłaty z góry raczej odrzucałem bo Bloober groszem nie smierdzi a raczej w gre wchodzily by wieksze kwoty ;) Póki co ja dalej zakładam że z tej gry więcej pieniedzy będzie dla Bloobera niz LG. Niestety o tym przekonamy się dopiero po publikacji raportu za Q3 i kolejnych.

Dzięki za rozmowę i miłego weekendu!

Cytat:

Jak widzisz w nocie dotyczącej zapasów nie ma ani LOF2, ani BL. O ile koszty LOF2 mogły być rozliczone wraz z przychodami od wydawcy i się wyzerować, to BL musiał gdzieś się odłożyć, bo tam wydawcy nie ma. Być może to Dum Spiro, ale w związku z tym, że kwota mało urosła w 2018 r. jest to mało prawdopodobne. Musieli gdzieś te koszty schować i najbardziej prawdopodobnym miejscem są technologie. Ale może się mylę, bo istnieje jeszcze jedna możliwość. Produkcję mógł finansować LG i także płacić Blooberowi za postępy w pracach.


Sugerujesz że Bloober informował o wpłatach od Aspyra przy LOF1 i przy Observerze oraz o wpłatach od Gun za LOF2 a przy BW nagle zaczeli robić to potajemnie? Gdzie mogą być te pieniądze zaksięgowane?. Jeżeli "przychody ze sprzedaży" za 2018 i Q1/Q2 2019 miały by zawierac wpłaty zarówno za LOF2 i BW + do tego sprzedaż Observer i LOFA (również na Switch) to budżety były by bardzo małe.

Cytat:
Kwota udziału w zyskach z BW jest zagadkowa, a rozrzut na rynku naprawdę duży (jeśli potraktować LG jako qusi wydawcę). Playway płaci swoim studiom do 15 proc. zysku. Zysku, czyli po pokryciu kosztów jakie poniósł na produkcję, marketing itp. W projektach jakich brałem udział było 30-50 proc. udziału w zyskach, czyli tak jak wyżej po pokryciu wszystkich wydatków wydawcy, który był finansującym produkcję i to nie od zera. Ale na przykład 11bit oddawał 60-70 proc. zysków jeśli w zasadzie nie finansował produkcji, a w drugim projekcie oddawać ma około połowy. Niektóre ze spółek na NC, które sprzedawały prawa do udziału w zyskach robiły to dla 50 proc.

Wiele zależy od tego w jakim momencie podpisywana jest umowa. Jeśli produkt jest w dużym stopniu gotowy, ma jakiś feedback od graczy itp., a brakuje tylko kasy i know-how jeśli chodzi o marketing to udział w zyskach jest większy. Jeśli mamy tylko zalążek i początek produkcji, a wydawca finansuje prace, które mogą się powieść lub nie, to udział w zysku jest mniejszy. W przypadku LG współpraca zaczęła się raczej na początku stąd moim zdaniem udział Bloobera nie przekracza 50 proc. Jeśli produkcję finansował LG to pewnie bliżej 30 proc.


Ja bym właśnie nie traktował LG jako wydawcę. Tak jak pisałem wyżej nie mamy żadnych informacji na temat jakichkolwiek wpłat. Sam komunikat na ESPI był również inny od tego przy umowie z Gun *. To Bloober zajmuje się wydaniem tej gry, o czym wcześniej sam pisałeś. Nie widze tutaj podstaw do tego by LG miało mieć duże udziały w zyskach. W przypadku LOF2 to Gun bral na siebie ryzyko i było widać ruchy z ich strony na przykład aktywność na targach. Przy BW już E3 pokazalo ze większość prezentacji samej gry ciągnęli ludzie Bloobera bez nikogo od LG. Bardziej prawdopodobne jest że umowa z LG jest tylko na użycie ich IP i w tym przypadku mówimy o dużo mniejszym udziale w zyskach.

Wizje trzymania w garści projektu przez LG burzy mi również umowa z MS na game pass oraz ekskluzywność.

"Zarząd Spółki Bloober Team S.A. z siedzibą w Krakowie (dalej jako "Emitent"), przekazuje do publicznej wiadomości, iż w dniu 12 marca 2018 powziął informację o zawarciu przez swoją spółkę zależną: Bloober Team NA z siedzibą w Palo Alto, Stany Zjednoczone istotnej umowy ze spółką Lions Gate Entertainment Inc. z siedzibą w Santa Monica, Stany Zjednoczone (dalej jako „Lions Gate”), dotyczącej produkcji nowej, nieanonsowanej jeszcze gry, w oparciu o jeden z brandów posiadanych przez Lions Gate. Jest to pierwsza istotna umowa zawarta przez Bloober Team NA. W ocenie Emitenta zawarcie umowy licencyjno-produkcyjnej z Lions Gate Entertainment Inc. będzie mieć wpływ na wyniki finansowe Emitenta za 2018 rok i kolejne okresy. "

W komunikacie można się doczepić jednego zdania "W ocenie Emitenta zawarcie umowy licencyjno-produkcyjnej z Lions Gate Entertainment Inc. będzie mieć wpływ na wyniki finansowe Emitenta za 2018 rok i kolejne okresy. ". Pierwsze to licencyjno-produkcyjne - ale tutaj może chodzic po prostu o licencje oraz o udział w produkcji na zasadzie konsultacji w temacie lore ich IP + akceptacja niektórych zabiegów. Druga sprawa to "będzie mieć wpływa za 2018 i kolejne okresy". No ale tutaj wracamy do pierwszego akapitu i finansowania którego ja nie widzę.

Cytat:

Tego czy większość to nie wiemy, bo jak napisałem badania i prace rozwojowe mogą finalnie zakończyć się mniejszym kosztem - będzie to wiadomo po rozliczeniu projektów. Wiemy natomiast, że dostali jako żywo z dotacji co najmniej 12 mln zł.


Jasne, nie musi zostać osiagnieta maksymalna kwota

Cytat:
Ja tego zwiększenia kosztów produkcji o 80 proc. nie widzę. Pokaż proszę jak to policzyłeś


Generalnie masz racje, nie doprecyzowałem że chodzi mi o zwiększenie w wynagrodzeniach i usługach obcych

Wynagrodzenia 8,907,300.03 (2018) vs 4,145,558.25 (2017)
Usługi obce 5,401,530.85 vs 4,417,156.71

Dla mnie to są dwa główne wiersze w raportach świadczące o mocy przerobowej studia. Dalej nie wychodzi 80%, taka liczba mi chyba została z moich wcześniejszych analiz opartch na estymatach za Q4.

Cytat:
W 2018 koszty wyniosły prawie 20 mln zł, z czego dotacją objętych było ok. 4,3 mln zł. Z tego wynika, że koszty niedotyczące dotacji wynosiły ca 15 mln zł. Jeśli koszty utrzymały by dynamikę w całym 2019 r. tą z pierwszego kwartału - ca 20 proc. to mamy 24 mln zł kosztów, z czego Twoje 12 mln zł oznaczałoby, że własne koszty do projektów niedotowanych spadłyby do 12 mln zł. I to w roku, w którym spółka ma pierwszy raz zostać samodzielnym wydawcą, w roku w którym premierę będą miały jej 2 duże gry. Nie wiem czy dobrze rozumiem? ;)


To że gry wydają w 2019 nie oznacza że największe koszta właśnie wtedy zostaną wygenerowane. LOF2 wydali w Q2 po czym dużo już przy nim nie robili. Uwazam ze gra w 2019 pochlonela dużo mniej niż w 2018 i wcześniej (nie wiemy jaki był stopien prac podczas podpisania umowy z Gun). Blair Witcha tez musieli robic już w 2018. Jeżeli podpisali umową z MS z końcem czerwca umawiając się na premierę w przeciągu dwóch miesięcy gra musiała być już praktycznie gotowa. Chodzi mi o to, ze do tej pory pracownicy pracowali w trzech zespołach, LOF2/BW/Medium (w co tak naprawdę nikt nie chciał uwierzyć). Teraz po wydaniu LOF2 jeden zespól wraca na puli na Q3/Q4 (bazując na informacjach ze studia był to duży zespół). Gra dostała tylko 2 latki, nie ma żadnych dodatków. Podobnie będzie z Blair Witchem. Moim zdaniem w Q4 będzie pełna setka ludzi albo do skierowania na kolejne projekty albo na Medium i dotacje.

Podsumowujac Twoja odpowiedz na to czy możemy założyć 12 mln w 2019 brzmi nie i ja to rozumiem :) Ja tylko zapytałem, nie upieram absolutnie ze tak będzie.

Cytat:
Do tego technologie - wzrost o ok. 6,4. Jeśli w tej pozycji jest LOF2 i BL to dzieląc na pół mamy po 3,2 mln zł na projekt. A zatem spółka pracowała głównie nad Medium :)


Na jakiej podstawie możemy uznac ze to prace nad LOF2 i BL a nie na przykład "system automatycznego modelowania spersonalizowanych wariantow rozgrywki"? Nie wiem tego po prostu pytam bo widze ze się znasz na tym :)

Cytat:

Prawdopodobnie za LOF2 wpadnie milestone i znacznie mniejsze przychody z udziału w zyskach. Dotacje to nie przychody, a wpływy i zmniejszenie kosztów jak już pisałem, natomiast najważniejszy jest BW. Tylko on jest zagadkowy, o czym pisałem w pierwszym poście. Zapytałem spółkę na TT w kwestii rozliczeń z LG i MS, ale tweet na razie pozostał bez odpowiedzi...


Przychody ze sprzedaży w Q12019 to 2,2 mln wiec wpłata od Gun raczej była. Pozostaje kwestia tego czy po niej nastapila jeszcze jedna wpłata zaksiegowana na Q2. Sorry ze mylnie wrzucam dotacje do przychodu, cały czas się ucze :) Watpie żeby odpowiedzieli w kwesti LG/MS. Nawet jeżeli cos dopiszą to pewnie cos w stylu "sorry ale to tajemnica".

Szukalem informacji na jakie wpływy można liczyc z tytułu game pasa szczególnie w przypadku premiery na nim. Nie mam tez dokładnych danych ile $$ trafi do Lions. Masz jakieś estymaty co do tych spraw? Bez tego to nawet potencjału na PC nie można porządnie wyliczyć :)

znacznie mniejsze przychody z udziału w zyskach - nie wiem jaka umowę podpisali z Gun, w branzy przyjelo się ze gdy to wydawca finansuje produkcje możemy mowic o +/- 30%

Cytat:
O!, czyli jednak umiesz szukać i doskonale wiesz, że połowa kwot nominalnych z dotacji wpłynęła już do spółki.


No tak, jest tak jak napisalem, większość pieniedzy jeszcze nie widniala w raportach. tak jak pisalem z duzych dotacji 12,5 mln zostalo + kilka mniejszych rozliczanych w tym czasie ktore pominalem. Poprostu nie byłem pewny bo analizowałem to jakis czas temu i troche mi wyleciało z głowy. Twój post mnie zmotywował dotego żeby znowu tam zajrzec.

Cytat:
Żeby w 2019 nastąpiło nagłe przyspieszenie we wpływach dotacji (około 2 więcej niż do tej pory) musiałoby także nastąpić nagłe przyspieszenie w wydatkach spółki, a takiego w raporcie za pierwszy kwartał nie widać - wzrost płac z 1,85 mln zł do 1,9 mln zł r/r, wzrost kosztów operacyjnych z 3,1 do 3,8 mln zł. - coś koło 20 proc. zamiast 100 proc.


Samo porównanie kosztów moze nie do końca rzutowac na to ile pieniędzy będzie do wyciągniecia z dotacji. W 2018 zwiekszyli koszta produkcji o 80% a kwota pozyskana z dotacji była mniejsza niz w 2017. Idac Twoim tokiem rozumowania mozna by sie spodziewac duzo wiekszego wpływu niż w 2017 a tak nie było. Wazna jest tutaj struktura tych kosztow. Wiemy juz, ze w 2018 pracowali glownie nad LOF2 i BW, które ani nie były dotowane. LOF2 jest juz wydany i kosztow nie generuje, BW jest na ukonczeniu wiec duza czesc zasobow ludzkich moze zostac przesunieta do pracy na Medium oraz dotowanych projektach R&D szczegolnie w Q4 gdy BW bedzie juz wydany i ewentualnie połatany.

Cytat:
Ponadto warto by zauważyć, że podobnie jak w przypadku LOF i >observer LOF2 miał wydawcę, który finansował produkcję. Patrząc na dotychczasowe osiągnięcia można stwierdzić, że kumulacja wpływów z LOF2 już była - w 2018 r.


Napisałem "Więc za rok 2019 może wystapić swoista kumulacja wpływów z LOF2, Blair Witch oraz rekordowe dotacje?"

Chodziło mi tutaj o wpływy z LOF2 + BW + dotacje. Oczywiscie wiem, ze wiekszosc kasy od wydawcy było ksiegowane przed premiera i to w 2018, lecz Bloober podał w komuniakcie że dostanie pieniadze od KAZDEJ sprzedanej kopii wiec troche pieniedzy z tego tytułu wpadnie w 2019 roku, stad tez wpisałem LOF2 jako jedną ze składowych przychodów, nie największa oczywiscie.

Dzięki za odpowiedź.

Generalnie ja czytają w raportach "wpływy z dotacji" jako główne źródło finansowania odczytywałem to jako zywą gotówkę przekazaną dla firmy.

Od siebie dorzucam listę największych dofinansowan:

"Wzrost konkurencyjności firmy Bloober Team S.A. dzięki inwestycji w nowoczesną infrastrukturę umożliwiającą tworzenie innowacyjnych gier powstałych w wyniku zrealizowanych prac badawczych"

Okres realizacji projektu: 01.07.2018 r. - 31.12.2019 r.

Maksymalna kwota dofinansowania: 6 874 208,00 zł

„Opracowanie samouczącego się systemu automatycznego modelowania spersonalizowanych wariantów rozgrywki w czasie rzeczywistym w grach z gatunku horror, w oparciu o interpretację reakcji i psychologii gracza”
Okres realizacji projektu: 01.09.2017 r. – 31.08.2019 r.

Maksymalna kwota dofinansowania: 10 220 540,98 PLN

„|MEDIUM| przełomowa i unikatowa gra storytellingowa oparta o koncepcję symultanicznej rozgrywki na dwóch ekranach”

Okres realizacji projektu: 01.09.2016 r. – 01.06.2018 r.

Maksymalna kwota dofinansowania: 5 027 728,66 PLN

Razem na lata 2017-2019 mamy 22 mln dofinansowania + kilka mniejszym dotacji ktorych juz nie licze

I teraz przegladajac raporty roczne z lat 2017/2018 odnosnie dotacji

2017

W 2017 roku głównymi źródłami finansowania działalności spółki były:
♦ Bieżące wpływy ze sprzedaży gier – wartość sprzedaży spółki w 2017 roku wyniosła 5.106.751,65 zł,
♦ Wpływy z dotacji do projektów prowadzonych przez Spółkę, wartość otrzymanych dotacji wyniosła 5.227.511,47 złotych.


2018:
W 2018 roku głównymi źródłami finansowania działalności spółki były:
♦ Bieżące wpływy ze sprzedaży gier – wartość sprzedaży spółki w 2018 roku wyniosła 10.724.069,07 zł,
♦ Wpływy z dotacji do projektów prowadzonych przez
Spółkę, wartość otrzymanych dotacji wyniosła
4.343.186,66 złotych.

Razem daje nam to 9,5 miliona złotych.

Biorac pod uwage, ze projekty realizowane były miedzy Q42016 a Q42019 mozemy założyc że conajmniej 22 - 9,5 tj 12,5 miliona złotych wpływów z dotacji będzie w 2019 roku? Więc za rok 2019 może wystapić swoista kumulacja wpływów z LOF2, Blair Witch oraz rekordowe dotacje? Nie wiem czy dobrze to rozumiem :)

Cytat:
Dofinansowań mieli bez liku w latach ubiegłych, a i tak nie pozwoliło to szczególnie popisać się wynikami


Czy pieniadze z tych dofinansowan trafily juz do spolki? Głownie chodzi o

"„|MEDIUM| przełomowa i unikatowa gra storytellingowa oparta o koncepcję symultanicznej rozgrywki na dwóch ekranach”

'"Wzrost konkurencyjności firmy Bloober Team S.A. dzięki inwestycji w nowoczesną infrastrukturę umożliwiającą tworzenie innowacyjnych gier powstałych w wyniku zrealizowanych prac badawczych"

"„Opracowanie samouczącego się systemu automatycznego modelowania spersonalizowanych wariantów rozgrywki w czasie rzeczywistym w grach z gatunku horror, w oparciu o interpretację reakcji i psychologii gracza”"

Przegladajac raporty roczny uwazam ze wiekszosc z tych pieniedzy do spolki nie trafila wiec trudno zeby miały pompowac wyniki.

Cytat:
1 - Na Xboxie mamy zapewniony udział w "specjalnym programie", co oczywiście oznacza Xbox game PASS. Z tego tytułu pewnie jest określone stałe wynagrodzenie. Nie do końca wiadomo co z PC, żeby się nie okazało, że sprzedawać mogą tylko przez Microsoft store. Nie wiem tego, ale komunikat brzmi enigmatycznie, a z tego co czytałem różne wypowiedzi Babieno nikt nigdzie o to nie dopytał.


Gra bez przeszkód będzie miała premierę na Steam. Ludzie z Bloobera wypowiedzieli sie na ten temat w komentarzach na social mediach po tym gdy gra została zdjeta z GOG (kwestia DRM)
Na stronie Microsoftu widze poza tym tylko wersje na XBOX wiec nie wiem skad takie podejrzenia. Epic tez raczej odpada.

Cytat:
Do tego co napisał anty-teresa dodać trzeba, że Blair witch w grupie na steam ma niespełna 7 tyś osób. Biorąc pod uwagę rozpoznawalność tego tytułu oraz to, że do premiery został niespełna miesiąc, to bardzo słaby wynik - pokazujący nikłe zainteresowanie tym tytułem.


Miesiac do premiery, lecz gra istnieje w swiadomosci rowniez tylko miesiac. Mysle ze moze sie tutaj jeszcze sporo zmienic, duzo przed nami, Game scom, marketing, promowanie przez MS. Grupa Steam jeszcze urosnie. Wiem ze daje ona obraz co do tego jakiej premiery mozna sie spodziewac lecz w tym przypadku nie jest ona az tak istotna jak w przypadku gier ktory sa robione typowo pod Steam (np symulatory PLW i jego corek). Dodam jeszcze, ze LOF2 w dniu premiery mial grupe okolo 4k osob a wielu ludzi wieszczylo duzo wieksza ze wzgledu na zasieg LOF1. Jak widac nie udalo się.

Teoretycznie tak, ale ja do zarządu tej spółki nie mam zaufania. Rok temu też miała być pompa i nie wiadomo co a były tylko obietnice, o których rok później ciągle nic nie wiemy.

Nie zdziwię się, jeżeli pokażą popierdółki + LOF2 które i tak jest pewniakiem do wydania i koniec (Czyli nie dowiedzielibysmy się nic ciekawego), lecz osobiscie licze na chociaz ujawnienie tytułu robionego z Lions ( juz nie mowie o gameplayu) oraz pokazu z Medium.

Podsumowując informacje z ostatnich dni:

W poniedziałek konferencja na której mają być zaprezentowane kolejne produkcje. Narazie wiemy o The Padre oraz 2084* więc słabo. Uważam jednak, że w poniedziałek może nas spotkać miła niespodzianka.

2084* - nie mam pojęcie co to jest, dzisiaj to ogłoszono, byc może jakaś mini gierka która garsci dolarów nie zarobi.

Premiery i ważne daty

- 10.12.2018 godziny 11-14 - prezentacja gier
- 13.12.2018 Early Access gry 2084 na Steam
- 02.02.2019 - Observer na Switch
- 14.03.2019 - The Padre na Steam
- XX.XX.2019 - trzy duże premiery (przynajmniej taki jest plan)
- XX.XX.2019 - premiery spolki corki IFun4All

Informacje
Stopień: Ostrożny
Dołączył: 4 grudnia 2018
Ostatnia wizyta: 3 września 2019 13:08:43
Liczba wpisów: 9
[0,00% wszystkich postów / 0,02 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,354 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +106,64% +21 328,00 zł 41 328,00 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d