pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

Bergman

Bergman

Ostatnie 10 wpisów
Te słowa prezesa padły w odniesieniu do potencjalnego zaangażowania Bloobera w podmiot z branży i wskazał, że preferuje podmiot z kraju.

Muszę przyznać, że analiza wygląda ciekawie bo myślałem dosyć podobnie. Hipotetyczna kapitalizacja spółki przy spełnieniu optymistycznych założeń pokrywa się ze scenariuszem przyjętym w uchwałach, że na koniec 2021 roku w razie ściągnięcia spółki z giełdy cena akcji powinna wynosić minimum 200 pln, a więc taki pułap pokrywałby się z analizą. Przyjęty przez spółkę program motywacyjny również zostałby spełniony przy tego typu przychodach.

Ja w swoich analizach bardziej myślałem w kierunku dodatkowych przychodów z kamieni milowych za prace w toku nad projektem "Black" (zgodnie z komunikatem od spółki budżet gry przekracza 29 mln) i rzeczywiście w należnościach krótkoterminowych na skonsolidowanym za I kwartał pojawia się kwota 5,8 mln z tytułu dostaw i usług. Więc może widnieje tam kwota właśnie za ten projekt.

W analizie nie ma uwzględnionej kwoty ze sprzedaży akcji, co zapewne wynika z tego, że Bloober zaraportował wczoraj, że zbył ponad 2 mln akcji spółki Draw Distance co dałoby dodatkowe około 4 mln brutto do kasy. Na moje oko pokrywa się to z wiszącą zapadalnością kredytu na 3,5 mln - myślę, że to właśnie na spłatę kredytu pójdą te pieniądze.

Co do przejęcia przez Microsoft to uważam, że Rockbridge kupował te akcje dla kogoś i zapewne od jakiegoś czasu tam już jest jakaś umowa na stole. Jeżeli Microsoft miałby przejąć Bloober to być może traktowałby te firmę jako furtkę dla dalszych inwestycji w firmy z branży gier komputerowych ? Teoretycznie pokrywałoby się to i z komunikatem Bloober o założeniu funduszu inwestującego w tego typu biznes jak i z informacją, że Microsoft skupi się na inwestycjach w branżę cyfrową w Polsce. Pojawiają się również wzmianki o przejęciu Techland, ale skoro prasa podaje kwotę 4 mln inwestycji to raczej jest to zbyt mała kwota na przejęcie akurat firmy z Ostrowa Wielkopolskiego.

Scarry napisał(a):
to bardzo tanio zrobiony mod do Realpolitics. Ile może kosztować 3 miesiące pracy niedużego zespołu? Przecież tu bardzo prosto zrobić zysk. Jeszcze przed premierą pisałem że czekam tylko na Dark Moon i Realpolitics 2. Mi Covid generalnie powiewa, żeby tylko przyniósł zysk, żeby przez niego trafiło więcej osób na Dark Moona, i dla mnie będzie OK.

pozwolę sobie zauważyć że na wątku od razu można odróżnić bardziej doświadczonych inwestorów od amatorów, mylących mały tytuł Indie z tytułami AA i AAA.


Nie rozumiem argumentacji usprawiedliwiającej działanie firmy tym, że zrobiła produkt poboczny i można im odpuścić bowiem sprzedaż takowego nie może być wysoka. "Więc czego w ogóle wy inwestory oczekujecie ?!"

Jeżeli Dark Moon oraz Realpolitiks 2 są produktami z wyższej półki to dlaczego tracili czas i nie robili wszystkiego co w ich mocy by te, jak rozumiem, "lepsze" gry wydać jak najprędzej ? Czy firmie nie powinno zależeć na tym by przejść na tę półkę wyżej ? Dlaczego babrać się w tym bajorku ? No przecież im szybciej wydadzą te swoje "lepsze" gry tym lepiej dla niich, prawda ? O co tutaj chodzi ? Jeżeli mam do wyboru lepiej płatną pracę od tej gorzej płatnej to dlaczego cały czas mam się kręcić wokół drugiej opcji ? Dlaczego Jujubee nadal to robi ?

Dla mnie to jest zupełnie niezrozumiałe działanie firmy, ale sądząc po ich CV mniemam, że jakość kolejnych produktów będzie podobna do tych jakie tworzyli dotychczas. Ja podejrzewam, że oni jako firma również doskonale o tym wiedzą i właśnie dlatego w dalszym ciągu robią to co robią.

@Scarry

Nie widzę w tym niczego niepoważnego. Nikt nie jest w stanie zrobić dobrej gry w parę tygodni/miesięcy grając pod szum medialny. Mnie te premiera nie zaskoczyła niczym.

Dlaczego uważasz, że ktoś czeka na coś zanim zakupi akurat tę grę ? Niedawno Civ 6 był za darmo na Epic, a więc fani strategii ogrywają darmowo jedną z najlepszych gier strategicznych, tym bardziej, że jest weekend. Na prawdę, prawie nikt nie czeka na tę grę, no może poza akcjonariuszami.

Tak jak pisałem 30 kwietnia tak uważam w dalszym ciągu - tutaj niczego poza spekulacją nie ma. Udało im się chwilowo wywołać zainteresowanie akcjonariuszy u szczytu epidemii i na tym koniec. Kurs spółki poszedł w górę, ale niestety produkty firmy nadal są w tym miejscu, gdzie swojego czasu był Kursk - a więc głęboko na dnie. Z ciekawości wszedłem na Steam spojrzeć co ludzie wypisują o grze no i zamiast o samej grze ... to piszą o chorobie, że wydanie tej gry kojarzy się to z żerowaniem na ludzkim nieszczęściu bardziej aniżeli z dobrą zabawą. Podobnie było z Kurskiem, gdzie ludzi oburzał temat poruszany przez twórców, a samą grą mało kto był zainteresowany.

Czy ta spółka jest w ogóle w stanie uczyć się na własnych błędach ? To już drugi raz z rzędu kiedy oni coś takiego robią z marketingiem.

Akurat w tym przypadku uważam to za istotne z tego względu, że nie spodziewam się po GO wyjścia poza pewien segment. Patrząc na portfolio obecnych gier widzę niskobudżetowe produkcje co wynika z przyjętego modelu biznesowego. Musieliby niskobudżetowym nakładem stworzyć grę na miarę Car Mechanic Simulator by wyjść w górę, a jest to mało prawdopodobne. Ja w ogóle nie przepadam za modelem biznesowym Playway - zdecydowanie bardziej wolę to co robią 11 bit, Bloober lub Creepy Jar. Wszystkie te spółki uważam za zdecydowanie bardziej perspektywiczne od spółki córki Playway.

Przemtrad napisał(a):
Porównując dotychczasowe przychody z np Moviegames czy Blooperem spółka ta w dzisiejszych realiach powinna raczej rosnąć a spada. Jestem ciekaw czy po raportach sprzedaży da sie odwrócić ten trend i wzyzkować


Przychody spółki w 2018 r. wyniosły 5,4 mln zł, a po trzech kwartałach 2019 r. przekroczyły 6 mln zł. Bloober Team na skonsolidowanym pokazał 24,5 mln przychodów w 2018 r. i 26 mln w roku 2019. Na dzień dzisiejszy Games Operators jest wyceniony na 195 mln co stanowi 3300% wartości ich przychodów za rok 2018. BT jest wyceniony obecnie na 173 mln co stanowi 700% wartości ich przychodów za rok 2018 i 650% wartości przychodów z roku 2019.

Na jakiej podstawie spółka z przychodami rocznymi na poziomie 4-5 mln ma być warta ponad 200 mln ?

Istnieją na New Connect spółki, które zdają się być bardziej zainteresowane bieżącym kursem akcji aniżeli faktycznie sprzedażą swoich produktów i do nich oprócz Farm51, The Dust czy Carbon Studio zaliczyłbym Jujubee.

Gra Kursk miała ten problem, że była politycznie bardzo kontrowersyjna i Rosjanie w opiniach w związku z tym wyrażali dobitnie co sądzić należy o grze Kurs. Mniemam, że firma nadepnęła na kolejną tego typu minę, ale jeszcze nie jest tego świadoma albo zwyczajnie ma inne priorytety. Poruszanie tak delikatnych kwestii w grach jak sprawy polityczne czy też problemy społeczne zawsze wiąże się z bardzo dużym niepotrzebnym ryzykiem negatywnego nastawienia konsumenta już na wejściu (wystarczy spojrzeć jak umiejętnie radzi sobie z takimi kwestiami CD Projekt niejednokrotnie atakowany przez środowiska LGBT - oni starają się stronić od kwestii obyczajowych, religijnych, politycznych, jak najlepiej tylko potrafią). Poza tym Covid jest cały czas tematem świeżym co implikuje, że i sama gra jest robiona na szybciocha. Rozumiem zatem, że bazą pod wypuszczenie tej gry, nie jest grywalność, optymalizacja, szata graficzna czy inne tego typu kwestie, a odbiór społeczny. Ja tego nie rozumiem i mnie to bardzo dziwi bo kojarzy się z myśleniem krótkowzrocznym.

Jak dla mnie jest to ruch czysto spekulacyjny i tak też traktowałbym tę spółkę.

Pijaczysko napisał(a):
Bardzo dobry wybór


Na czym oparte jest założenie, że tam był jakiś wybór ? Sądząc po fatalnych wynikach finansowych, agonalnym stanie WW3 i nachalnych wręcz komunikatach, spółka ma nóż na gardle. To bardziej przypomina sytuację w której tonący brzytwy się chwyta no i rzeczywiście chwycili jakąkolwiek ofertę. Przecież tę grę ktoś musi za nich skończyć, a to kosztuje. Jakie są dalsze koszty ukończenia tej gry ? A jeżeli WW3 będzie odsprzedane to jaki ma być kolejny projekt po tej porażce ? Chernobylite jest w podobnym stanie.

Patrząc na te dwie świecie, dzisiejszą i tą z pierwszego komunikatu, to komuś zależy by szybko wyjść z papieru. Raport już niedługo i można założyć, że nie będzie on, delikatnie to ujmując, dosyć optymistyczny. Komu się tak bardzo tam spieszy by zdążyć przed raportem ?

Cahir16 napisał(a):
860k sprzedanych kopii w samym marcu (plus pre-ordery) na rynku, który liczy obecnie niespełna 4 mln urządzeń to faktycznie katastrofalny wynik i każda firma tworząca na VR powinna pakować manatki, bo nic tutaj się nie ugra... blah5


Half Life jest tym dla branży gier czym nadal jest marka Warcraft i czym obecnie jest Wiedźmin. Taką sprzedaż jaką podajesz to mogą mieć gry typu Bannerlord i jest to wówczas bardzo dobry wynik, ale nie w przypadku Half Life. Valve wypuścił Alyx na platforme VR bo również, a może przede wszystkim, czerpie zyski ze sprzedaży tych urządzeń bo ma technologię, której nie posiada Carbon Studio.

Prezentujesz zupełnie dziwne podejście do wyliczeń bo to jest tak samo jakby zachwalać jakiś produkt pod względem sprzedaży nie ze względu na samą skalę tej sprzedaży, a pod kątem odsetka osób w danej grupie użytkowników. Czyli zachwalam sprzedaż jakiegoś produktu na komputer Macintosh tylko z tego względu, że kupiło to 95% użytkowników tej platformy albo zachwalam sprzedaż produktu przeznaczonego tylko na rynek Tesla bo akurat nabyło go 97% użytkowników posiadających samochód tej marki.

Firma która wydała Bannerlord udowodniła, że można więcej zarobić na takiej grze aniżeli na jakiejkolwiek grze VR. Z tym, że oczywiście Steam również sprzedaje urządzenia do VR i stąd ich większy zysk.

Niestety dla Carbon Studio, firmy która jakimś cudem potrafiła wykazać minusy w kosztach działalności (pierwszy raz w życiu miałem okazję przeczytać raport w którym firma za okres październik-grudzień 2018, wykazała minus na kosztach działalności operacyjnej. Jeżeli był minus to rozumiem, że ludzie płacili żeby móc pracować dla firmy ?), taki model biznesu jakim kieruje się Valve jest nieosiągalny bowiem polska firma nie ma tej technologii.

Kolejnym dowodem na niszowość rynku VR jest fakt, że kontynuacja Half Life jest JEDYNĄ grą o tak wysokiej sprzedaży. Alyx stanowi pewną anomalię sprzedażową, ale Ty starasz się z tej anomalii uczynić bazę pod dalszą sprzedaż wszelkich innych produktów VR.

W ogóle tłumaczenie biznesu Carbon Studio tym co robi Valve jest dla mnie porównaniem mniej więcej takim, że Amazon prowadzi sprzedaż wysyłkową, a ktoś na jednoosobowej działalności w Polsce również coś wysyłkowo sprzedaje na Allegro. To jest mniej więcej takie porównanie - czyli zupełnie z czapy.

Informacje
Stopień: Ośmielony
Dołączył: 6 stycznia 2020
Ostatnia wizyta: 6 sierpnia 2020 13:01:23
Liczba wpisów: 22
[0,01% wszystkich postów / 0,10 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,602 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +151,05% +30 209,61 zł 50 209,61 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d