PARTNER SERWISU
zfxxayua
6 7 8 9 10
bronex16
4
Dołączył: 2016-08-25
Wpisów: 78
Wysłane: 17 grudnia 2023 18:34:42 przy kursie: 162,00 zł
Elaborat spory. Kup sobie obligacje, a teraz fakty

Obecnie peak wynosi ponad 24000 graczy, co oznacza, że gra bardzo wciąga i przyciąga kolejnych nowych ($). TOP62 w prime time w weekend.

Przypomnę, że przed co-op:
-> na promocji gra była najczęściej na 5-10 stronie (TOP100-250)
-> po promocji gra lądowała na stronach 20-30 (!) (TOP500-750)
-> im dalej od zakończenia promocji tym bardziej pozycja się poprawiała, ale i tak była to 15-20 strona
Koniec końców i tak takie pozycjonowanie dało ~250k egzemplarzy sprzedanych przez 9 miesięcy tego roku.

Do tego dojdą konsole i VR. Kolejny update, który ma dodać mechaniki walki co przyciągnie kolejnych nowych graczy.
Obecnie mamy top62 w prime time. Sprzedaż pięknie się stabilizuje. Można szacować ok 7k / dobę. Od momentu coop ok 120k kopii poszło jak ciepłe bułeczki.

Co to oznacza?

Zatem można powoli estymować sprzedaż na same PCty w ilości 850-950k co da spółce ok 23-24 mln zysku
Konsole mogą dorzucić kolejne 4-5 mln
VR w okolicach 3-4 mln

Suma sumarum mówimy o zysku na poziomie 25-30 mln w roku 2024
Edytowany: 17 grudnia 2023 18:43

Bergman
87
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 202
Wysłane: 17 grudnia 2023 20:30:58 przy kursie: 162,00 zł
Musisz się zdecydować bo logicznie nie idzie zrozumieć tego co napisałeś. Albo Medieval sprzedał około 120k kopii i wtedy sprzedaje się około 10,9 tys. na dobę za okres ostatnich 11 dni albo zrobił około 77 tys. do teraz bo sprzedaje się około 7k na dobę.120K kopii oznaczałoby premierowy przelicznik na Steam w okolicach x120 podczas gdy House Flipper 2 ma ten przelicznik w okolicach 100 za ostatnie 3 dni. Nie wiem z jakiej to przyczyny Medieval, który jest dość starą grą, miałby mieć ten przelicznik znacznie wyższy i to na przestrzeni 11dni. Inne gry miały ten przelicznik ustawiony niżej. „Prime time” na Steam to miałeś podczas promocji między 21-28 listopada, a kolejne będziesz mieć od 21 grudnia. Teraz nie ma żadnej wzmożonej sprzedaży na Steam.

Dosyć wymowne, że zwracasz uwagę na zysk w 2024, a to co będziesz później przemilczasz. Typowe zabieg i często stosowany. Jaki będzie zysk w latach 2025-2027 ? Dlaczego miałbym inwestować w spółkę, gdzie wszystko już jest od dawna w cenie bo jest jedną z najłatwiejszych spółek do policzenia ? Tutaj nic nikogo nie zaskoczy więc nie ma powodów to giełdowego WOW. Istnieje szereg znacznie ciekawszych tematów z sektora. Spółka poza tym jest dosyć popularna więc nie ma potrzeby by przekonywać o tym, że jest tanio. Już mnie przekonywali ci z Farm51, Pyramid Games, Starward i innych, a dzisiaj o taniości gardłują akcjonariusze Render. Jutro będzie kto inny przekonywać, że jest okazja i potrzebuje pomocy w kupowaniu.
Edytowany: 17 grudnia 2023 20:34

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 17 grudnia 2023 20:31:36 przy kursie: 162,00 zł
''Można szacować ok 7k / dobę. Od momentu coop ok 120k kopii poszło jak ciepłe bułeczki.''
''Zatem można powoli estymować sprzedaż na same PCty w ilości 850-950k''

Możesz wskazać w swoim poście owe fakty, z których wynikają te szacunki ? Nic takiego nie widzę ;]


bronex16
4
Dołączył: 2016-08-25
Wpisów: 78
Wysłane: 17 grudnia 2023 23:23:56 przy kursie: 162,00 zł
Przeanalizuj pozycjonowanie poprzednie, a terazniejsze i wszystko masz odpowiedź.
2025/26 nie będzie gorszy.

Obecna sprzedaż to 7k na dobę, czytaj że zrozumieniem. Podczas promo szło dwa razy więcej minimum.
Edytowany: 17 grudnia 2023 23:25

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 18 grudnia 2023 08:30:29 przy kursie: 162,00 zł
Spółka zawsze po zakończeniu roku raportuje ile kopii jest aktualnie sprzedanych więc niedługo poznamy rzeczywiste liczby.

En
En
17
Dołączył: 2020-06-30
Wpisów: 64
Wysłane: 18 grudnia 2023 08:46:55 przy kursie: 162,00 zł
Bergman napisał(a):
Czyli mechanizm wyparcia widziany ostatnio podczas premiery Invincible. Wszędzie wokół przekonywano, że premiera będzie super, a ktoś nawet wieszczył, że pojawi się armia konsumentów z etapu przedsprzedaży. Wcześniej podobnie było na Pyramid Games. Teraz Render i powtórka - czyli giełda się myli, a my mamy rację. I znowu padło na popularną spółkę.

Ta premiera była słaba (choćby ta czy inna gwiazda twittera was przekonywała, że jest inaczej i napisała jeszcze kilkanaście kwiecistych elaboratów) bo gra leci jak kamień w wodę mimo nadal obowiązujących promocji. Medieval miał znacznie gorsze miejsca od Contrabandy i te premiery w ogóle nie przystają jedna do drugiej. Skąd w ogóle takie porównania ? To samo było w przypadku Invincible, którego porównywano do Firewatch. Jeżeli w Medieval premierowy przelicznik komentarzy na Steam oscyluje w okolicach x75-x80 to już będzie szczyt.

Kiedy ich kolejna gra - za 3, 4 lata ? Jaka tam jest roczna stopa zwrotu w roku premiery pomijając spekulacyjne podbitki - 30% ? Jaka tam jest stopa zwrotu od debiutu na przestrzeni lat ? To już lepiej w obligacje się zapakować. Płynność lepsza i pewny zysk. Tam przez kolejne 3 lata może się nic nie dziać. W ogóle z inwestycyjnego punktu widzenia to jakieś kompletne nieporozumienie.



Nie no, to już naprawdę jest zaślepienie albo zwykłe trollowanie, gorsze niż to co robi Vox. No i kłamstwo jedno na drugim:

- Medieval nie miał znacznie gorszych miejsc od Cotrabandy, a właściwie to odrobinę lepsze.
- "gra leci jak kamień w wodę mimo nadal obowiązujących promocji." Po pierwsze to kiedy to pisałeś żadnych obowiązujących promocji już nie było. Po drugie to nie wiem czy utrzymanie się na stabilnym 60-70. miejscu na Steam w obecnym rankingu można uznać za "leci jak kamień". No raczej nie.
- Porównujesz z Starward, serio? Starward tydzień przed premierą miał wycenę niewiele niższą niż obecnie Render. Nastomiast 3-4 lata robił gierkę którą można przejść w parę godzin i która okazała się klapą sprzedażową. Obecnie akcjonariusze nie zastanawiają się nad kolejnym tytulem czy liczeniem sprzedaż Invincible, tylko zastanawiają się czy spółce starczy pieniędzy na działalność przez następne lata. I ty to porównujesz z Render?

Premiera była dobra i tyle. A pierwszy weekend po zakończeniu obniżki jest obiecujący. Można układać różne scenariusze dla różnych sprzedaży, ale każdy dzień/tydzień sprzedaży sporo wyższej niż przed Coopem zwiększa szansę na to, że Medieval faktycznie wejdzie na inny poziom sprzedaży, biorąc pod uwagę że zawsze był longesllerem (i ja tutaj nie będę rzucał dokładnymi wartościami bo za wcześnie, ale porównując z Green Hell jest to zakres 500k do 1 mln), Zależnie od różnych wartości, obecny c/z za najbliższy rok może kształtować między 5 i 15.

"Kiedy ich kolejna gra - za 3, 4 lata ?" No tak, i co z tego? Tak to wygląda na gamingu. Różnica jest taka, że masa gamedevu jest wyceniona z kosmicznymi c/z, nie przynosząc obecnie wielkich zysków i bazując na nadziejach że może kolejna gra odniesie sukces. Tu natomiast przy obecnej wycenie c/z będzie pomiędzy wartościami "kosmicznie nisko" (c/z=5-6), poprzez "nisko, i z potencjałem na wzrost" do "neutralnie wyceniona" (c/z=15). A biorąc pod uwagę typ gry jakim jest Medieval, można liczyć na to że w 2025 i 2026 przychody z gry będą spadać, ale bardzo wolno (tak jak w przypadku GH i MD wcześniej) i c/z nadal będzie na sensownym poziomie. I wtedy będziemy już wiedzieli więcej o kolejnej grze.

Utnapisztim
63
Dołączył: 2017-08-01
Wpisów: 914
Wysłane: 18 grudnia 2023 09:24:05 przy kursie: 158,00 zł
Spółki po udanych premierach zawsze są wyceniane z niskim p/e. Wysoki p/e mają spółki przed premierami (spekulacyjna pompa pod marzenia o hicie i ubieranie ulicy) oraz po nieudanych premierach (przy raportowanych stratach p/e rośnie do nieskończoności).
Edytowany: 18 grudnia 2023 09:30

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 18 grudnia 2023 09:31:04 przy kursie: 158,00 zł
Koledzy mają akcje Render ale nie mają doświadczenia.
Dlatego piszą tak jak piszą.
Chcieliby sprzedać, ale wszyscy chętni akcje Render już mają. A rynek płytki, Newconnect.
Żeby rosło musi się pojawić świeży kapitał z zewnątrz. Na rynku głównym może byłby jakiś fund....

W tej branży jest tak, a przynajmniej ostatnio, że spółka rośnie przed premierą, a potem jest realizacja zysków
bo nie ma pod co grać, a kolejna premiera za lat 5.

Spolki różnią się jedynie skalą spadku, dobra premiera to stanie w miejscu lub osuwanie się.
Słaba premiera to wodospad jak na Starward.
To że lata temu GH rósł wynika z tego ze premiera wielokrotnie przekroczyła oczekiwania,
(teraz oczekiwania na MD były wyższe niż faktyczna sprzedaż = spadki) oraz byczego nastawienia rynku.
Dzis spada Playway, bo już ludziom przeszkadza że HF2 wypadl z top5. Do przemyślenia.

W wycenie 200 mln kapitalizacji, taka sprzedaż jak dziś jest w cenie...
Do tego gra osuwa się w rankingu Globala, była top20-30, jest dziś już na pozycji 70+

P.S
Creepy jest o wiele lepszy od RND bo premiera Chimery zbliża się... Kurs pod nią urośnie,
bo jest w 2024. To rozpala wyobraźnię rynku
Edytowany: 18 grudnia 2023 09:49

En
En
17
Dołączył: 2020-06-30
Wpisów: 64
Wysłane: 18 grudnia 2023 09:49:37 przy kursie: 158,00 zł
Utnapisztim napisał(a):
Spółki po udanych premierach zawsze są wyceniane z niskim p/e. Wysoki p/e mają spółki przed premierami i po nieudanych premierach.
No i jak to się ma do mojej czy innych osób wypowiedzi? Czy ktoś tu wycenia Render na p/e=300, jak w przypadku 11bit? A może choćby p/e=30? Nie, liczymy że p/e ukształtuje się pomiędzy 5 a 15 przy obecnej wycenie i możliwym zysku.

Pozatym, wszyscy się podniecali premierą HF2, a tu się okazało że najważniejsza gra spółki wartej 2,5 milarda w premierowy weekend była już poza TOP10. Wcale nie tak dużo lepiej od Medieval. Zabawne jest to, że tam nikomu nie przeszkadzał, że nawet sukces HF2 pozwoli p/e może zejść do poziomu 15 i kurs urósł o 20% w parę dni. A wcale nie widać perspektyw na jakiś kolejny hit który dałby dużego kopa do obecnych zysków.
Edytowany: 18 grudnia 2023 09:55

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 18 grudnia 2023 09:50:58 przy kursie: 158,00 zł
Nikogo bieżące PE za bardzo nie obchodzi. to gamedev.
zobacz na PE 11bit... 331
https://stooq.pl/q/g/?s=11b

Liczy się wyobraźnia rynku, że Frostpunk 2 sprzeda się dużo lepiej niż Frostpunk 1
Dlatego Render rósł dużo, ale przed premierą. Wzrosty już były. Może da zarobić w długim terminie.
(gra nr 2?) ale to trzeba długo czekać.
Edytowany: 18 grudnia 2023 09:56


En
En
17
Dołączył: 2020-06-30
Wpisów: 64
Wysłane: 18 grudnia 2023 10:05:02 przy kursie: 158,00 zł
Vox napisał(a):
Koledzy mają akcje Render ale nie mają doświadczenia.


Vox, ty parę dni temu mądrzyłeś się o premierze Green Hell i braku obniżki ceny przy premierze Coopa, bo tak przeczytałeś z błędnych danych Gaming Analytics. Nie mówiąc o paru innych sytuacjach kiedy machnąłeś się w liczbach czy faktach. I mądrzysz się o doświadczeniu. Ja też jestem już dobrych parę lat na gamingu, nie bój się. I wiem jak działają wyceny, stąd rozumiem p/e=300 dla 11bit (choć coraz bardziej okazuje się, że zejście do sensownego p/e może być dla nich ciężkie imho). Natomiast piszę tutaj o twardych liczbach i faktach, które mogą pozwolić p/e zejść poniżej 10. Co jest niskim wskaźnikiem dla dobrej spółki gamingowej która potwierdziła kompetencje, ma masę gotówki na koncie i będzie nieźle zarabiać przez najbliższe lata, niezależnie od tego że kolejna gra będzie za 3-4 lata. Nikt tu nie mówi o w wycenie Render w wartościach typu 23 mln x 30 = 700 mln i kursie 650 zł, a realnych możliwych wartościach, które rynek mógłby wycenić Render na 200-300 zł. A wy wszyscy produkujecie się nie posiadając nawet akcji i sugerujecie że ktoś tu wycenia spółkę na p/e powyżej 30.
Edytowany: 18 grudnia 2023 10:08

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 18 grudnia 2023 12:11:23 przy kursie: 158,00 zł
Quercus też widzi to co wszyscy - gramy pod rychla premiere gry:
twitter.com/ZofiaGambetti/stat...

A na Render żaden fund nie zajrzy, bo premiera za X lat.
Edytowany: 18 grudnia 2023 12:12

En
En
17
Dołączył: 2020-06-30
Wpisów: 64
Wysłane: 18 grudnia 2023 12:59:09 przy kursie: 158,00 zł
Aha, czyli według Vox naganianie na wątku Render na Render jest be, ale już naganianie na wątku Render na Creepy jest spoko :D

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 18 grudnia 2023 13:41:01 przy kursie: 158,00 zł
En napisał(a):
Pozatym, wszyscy się podniecali premierą HF2, a tu się okazało że najważniejsza gra spółki wartej 2,5 milarda w premierowy weekend była już poza TOP10. Wcale nie tak dużo lepiej od Medieval.


Nie tak dużo lepiej ? :)
House Flipper 2 sprzedał w trzy doby 131 tys. sztuk, notując średnio 79 zł przychodu z jednej kopii. Już w pierwszym kwartale wyjdą wersje konsolowe.
Część pierwsza sprzedawała się bardzo stabilnie, wspierana dodatkami. Można oczekiwać, żę przy sequelu będzie podobnie.
Oczywiście ten pojedynczy tytuł nijak nie uzasadnia wyceny całego PLW, ale to chyba każdy wie. Mają sporo innych, mniejszych (choć kto to wie) asów w rękawie.

En
En
17
Dołączył: 2020-06-30
Wpisów: 64
Wysłane: 18 grudnia 2023 14:27:10 przy kursie: 158,00 zł
O rany, lubisz się czepiać co nie, Big? ;) Wiadome że Playway zarobi o wiele więcej niż Render, faktycznie dokonałem małego skrótu myślowego, więc przepraszam jeżeli kogoś wprowadziłem w błąd. Ale porównałem kapitalizacje więc myślałem że będzie zrozumiałe. Na moment pisania posta Playway był wyceniany 15 razy drożej niż Render. Na ile sukces HF2 pozwoli im zejść z c/z? Do 12? Równie dobrze może tak być na Render, a może i sporo lepiej. Jednak według piszących tutaj na wątku premiera HF2 to oszałamiający sukces, a premiera MD była słaba.

Tak, tak, wiem, mają w pipeline inne tytuły. Od 4 lat przewija się temat tego ile to gier w pipeline Playwaya jest kandydatami na sukces na miarę HF i CMS. Wiele z nich już zostało wydanych i wielkich sukcesów nie było. Oczywiście, coś może zaskoczy. Ale szansa na to może być równie dobrze taka sama jak to, że żadna gierka nie powtórzy nawet (małego) sukcesu Contraband w przyszłym roku.

I podkreślam, nie chodzi mi o to żeby dyskredytować Playway. Wiem jakie ta spółka ma atuty. I relatywnie nawet względem kapitalizacji, reszty przychodów itp. może być tak, że premiera HF2 była lepsza niż premiera MD. Mierzi mnie tylko to ekstremalnie różne podejście niektórych ludzi tutaj na wątku. Na innym forum na którym obaj jesteśmy jednak takich ekstremów nie ma, i sam o tym wiesz.
Edytowany: 18 grudnia 2023 14:35

bronex16
4
Dołączył: 2016-08-25
Wpisów: 78
Wysłane: 19 grudnia 2023 08:59:54 przy kursie: 158,00 zł
Twarde dane:

19k HF2 w 34h spędzone na 10-15 miejscu przy praktycznie 2 x wyższej cenie, to macie teraz odpowiedź ile mniej więcej się sprzedawało MD w top18-25 podczas promocji. Czy to VOXowe 4-5k? Hmmm
Edytowany: 19 grudnia 2023 09:02

Bergman
87
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 202
Wysłane: 19 grudnia 2023 10:09:26 przy kursie: 152,00 zł
Akcjonariat Rendera ze swoją pyszałkowatością zaczyna być chwilami bardziej irytujący od naganiaczy z Farm51, którzy też swojego czasu przekonywali wszystkich wokół, że WW3 jest wielce niedoceniany przez rynek. Wywyższanie się, wyśmiewanie giełdy, traktowanie innych komentujących jak jakieś osoby z małymi rozumkami.

Mnożnik dla HF2 obecnie wynosi około 80. Dla Forever Skies po 14 dniach wyniósł x91; dla Thief 2 po dniach 11 było to x75; Contrabanda po 14 dniach miała około x41; mnożnik Occupy Mars po tygodniu oscylował wokół x44; Outlast Trials po 7 dniach miał przelicznik około x45,5. Średni przelicznik, wypłaszczony dla Medieval Dynasty wynosi x47. Ale nieeee, tutaj musi być co namniej x120-x150 ! Dlaczego ? Bo musi i basta !

Zaledwie 1100 komentarzy na Steam od czasu premiery multiplayera to wynik całkiem przeciętny. Sprzedaż jest przeciętna, a biorąc pod uwagę podział z wydawcą to względem kapitalizacji wycena wygląda akuratnie (swoją drogą ten deal z Toplitzem, gdzie Render wykupił prawa wydawnicze, ale nadal dzieli się kasą to mistrzostwo świata, ale w zupełnie innej dziedzinie).

bronex16
4
Dołączył: 2016-08-25
Wpisów: 78
Wysłane: 19 grudnia 2023 10:16:11 przy kursie: 152,00 zł
Patrząc na to w co Ty zainwestowałeś typu FARM, STA, PYRAMID to ja nie mam żadnych wątpliwości :)

Mamy twarde dane powyżej z którymi się nie dyskutuje. Nie komentarze, a pozycjonowanie decyduje o sprzedaży. Przelicznik ten może czasami być wyznacznikiem, ale jak widzisz on się zmienia? Czy zawsze w dół ? :)

Ja nie będę ci kolejny raz tłumaczył, że dodatek (to nie jest nowa premiera) ma inny przelicznik np. do Cyberpunka x500 (oczywiście tu jest dużo mniejszy), że jak kupuje grupa 4 osób lub para to nie wystawia każdy z nich komentarza. Przyjmij to :)

Pozdrawiam

bronex16
4
Dołączył: 2016-08-25
Wpisów: 78
Wysłane: 19 grudnia 2023 11:13:57 przy kursie: 152,00 zł
PS. Kończąc dyskusję, ja tu dyskutuje o grze i potencjalnych zyskach. Nikogo nie namawiam, a kup akcje bo tanio jest, a sprzedaj, bo drogo... wodospada... niagara

Vox
Vox
297
Dołączył: 2008-11-23
Wpisów: 7 675
Wysłane: 20 grudnia 2023 15:39:03 przy kursie: 144,00 zł
wsparcie 150zl pękło z hukiem.
kolejne mocne wsparcie to okolice 100zl.

Rynek pokazał po raz kolejny że ostatecznie to on ma rację.
Taki wielki "sukces" a jesteśmy poniżej ceny emisyjnej spółki w IPO.
jak to możliwe?
Edytowany: 20 grudnia 2023 15:44

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE RENDER



6 7 8 9 10

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 1,035 sek.

hdehazgk
itdwnwqd
nflktdaq
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
loonujan
subcjuin
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat