pixelg
Forum StockWatch.pl
AD.bx ad0a2
AD.bx ad0b
Witamy Gościa Szukaj | Popularne Wątki | Użytkownicy | Zaloguj | Zarejestruj

sledzik007

sledzik007

Ostatnie 10 wpisów
Graf78 spodziewałem się więcej emocji po obejrzeniu filmiku jednak jest to trochę jałowe . Bardziej drugi projekt z zwierzakami daje mi szanse na sukces bo można go przynieść nawet na mobilki czy switcha a tu to zabawa wyłącznie na komputery. W całym modelarstwie sęk w tym że musisz się na męczyć z wycinaniem tego ,szlifowanie a potem dokładnym malowaniem.Tutaj malowanie jest odwzorowane ale wycinanie już nie

myton bardzo często wycena spółek gamingowych ale nie tylko jest porównywana do innych spółek działających w branży a ponieważ spada lider który dawał nadzieje inny spółką na osiągnięcie takiego sukcesu inwestorzy odwracają się od branży. Drugą kwestią jest część inwestorów covidowych inwestujących krótko ze spółki na spółkę którzy liczą na szybkie wzrosty ale też szybko tną straty po niespełnionych nadziejach

A moim zdaniem mamy panikę z powodu bugów w Cyberpunku które w mojej ocenie zostaną naprawione a sama sprzedaż preorderów dobrze świadczy na przyszłość a co ważne to ma być cała seria różnych dodatków. Ma to natomiast wpływ na 11 bit studios z jednej strony ze względu na kapitalizacje spółki po przez spadających kurs a z drugiej możliwe że 11 pozyska paru pracowników z CDR

Baks co do Techlandu to może po prostu nie chcą wchodzić na giełdę. Kasy mają ,tak samo jak dobre gry więc jeżeli właściciel nie chce być na listach i ustach wszystkich gazet to po co mu giełda. To nie tylko wysokie kapitalizacje ale też akcjonariusze czepiający się.

Baks wyprzedziłeś mnie z tym projektem za 10 mln zł. Trzeba pamiętać że mamy jeszcze najprawdopodobniej wydanie projektu Foxhole w 21 + frostpunkt na mobilki (wielka niewiadoma)+ dodatki do Children of Mortha.

Następny rok zapowiada się według tabelki na wiele zapowiedzi nowych tytułów . Z tego co pamietam to nowy prezes zapowiedział uchylenia rąbka tajemnicy odnośnie P8

Andy dzieki za info - co do kapitalizacji to mnie to nie dziwi ,skoro taki producent ghostrunnera podchodził pod wycenę prawie 1 mld nie mając nic to 11 bit spokojnie powinna być warta 4-5 mld zł. Nikt na te akcje się nie rzuca bo mieliśmy i mamy na giełdzie o wiele więcej okazji jak choćby spółki covidowe.

Komunikacyjnie zmieniło się na duży plus i oby tak zostało. Co do gry AAA to nie mamy co prorokować bo przypominam z czego ewoluował Frostpunk - z prostej gierki do znacznego projektu. Mnie zaciekawiło że projekt zewnętrzny przekroczył 10 mln zł ( a największy jest chyba Vitrol ) co pokazuje że idziemy w dużo większe projekty. Następny rok pokaże nad czym pracowali przez taki okres czasu.

Pytanie do was Panie i Panowie: Czy ja dobrze słyszałem że mają jakieś projekty zewnętrzne o których jeszcze nie wiemy?

Co do podziałów zysku to nic nie wiemy . Jedynie czego można być pewnym to prowizji steam na poziomie 30 %. Z tego co pamietam jak 11 BIT miało wydawce to brał ok 30 %. Patrząc z tej perspektywy to one more level z tej ceny może zostać 10-15 % .No ale to tylko spekulacja

Co do sukcesu czy nie to będziemy mogli powiedzieć minimum po tygodniu sprzedaży i miejscach zajmowanych.

Cytat:
Do tej pory, za pośrednictwem urządzeń Pregnabit w Polsce i Europie zostało wykonanych 13 250 badań. Obecnie na rynku działa 115 urządzeń, które dostępne są w 37 placówkach medycznych oraz za pośrednictwem platformy www.wypożycz.pregnabit.pl

- Pregnabit stał się bardzo cennym rozwiązaniem podczas globalnej pandemii COVID-19. II kwartale 2020 roku odnotowaliśmy ponad 70 nowych kontraktów w modelu B2C w i wzrost o 257% w porównaniu do I kwartału. Szpitale, prywatna ochrona zdrowia, ubezpieczyciele i położne doceniają Pregnabit – urządzenie ogranicza wizyty i hospitalizacje kobiet w ciąży – dodaje Jacek Gnich.


www.newconnector.pl/nestmedic-...

Nagle mamy wzrost urządzeń z ok 50-60 do 115 co pokazuje że dobrym krokiem było pójście w b2c. Wiemy także że w pierwszym kwartale takich umów było około 20 ( wzrost o 257 %) a w drugim 70. Możliwe że 3 i 4 kwartał napędzą dalszy wzrost. Gdyby wzrosty się utrzymały to na koniec roku z umów b2c byśmy mieli pokaźną sumkę urządzeń i spełnili wymogi Deutsch Balaton. Jednak trzeba do tego chłodno pochodzić po patrząc na wcześniejsze plany i marzenia to nic z nich nie zostało.

Cytat:
Premiera udoskonalonego urządzenia, dostosowanego do wymogów rynku amerykańskiego, zaplanowana jest na lipiec 2021 r. Do końca przyszłego roku spółka zamierza wprowadzić na rynek 200 nowych urządzeń, a na przestrzeni 2021 r. planowane jest przeprowadzenie 25 tys. badań KTG
.

Pytanie czy 25 tyś badań co daje ok 2 tyś miesięcznie dotyczy tylko nowych urządzeń. Jeżeli tak to jedno urządzenie przeprowadzi ok 10 badań w miesiącu. Pytanie czy to nie zbyt optymistyczny scenariusz

Cytat:
Do końca przyszłego roku zamierzamy skoncentrować się na rozwoju systemu Pregnabit w Polsce, USA i krajach nordyckich


Cytat:
Premiera udoskonalonego urządzenia, dostosowanego do wymogów rynku amerykańskiego, zaplanowana jest na lipiec 2021 r
.

Pregnabit bez FDA w USA ne przejdzie więc na razie oceniam to jako ciekawostkę. Bardziej ciekaw jestem czy uda się rozwinąć w krajach nordyckich bo szumnie zapowiadana Finlandia jakoś tak kiepsko wyszła. Co do Polski to mam jakiś rozwój ale jedna jaskółka wiosny nie czynni choć otoczenie biznesowe jest idealne dla rozwoju tego produktu

Należy czekać do okolić grudnia/stycznia kiedy mają pojawić się pierwsze urządzenia PRO oraz dane przynajmniej za 3 kwartał .

Frey nikt nie mówi że spółka się kończy tylko że jesteśmy (raczej ja jestem) zawiedziony opiniami o grze i bugami tak jak napisał Trudno100 . Dodatek może się nie podobać kwestia gustu ale technicznie powinien być dopracowany.

A co do ocen. Ten kiepski Rifts ( dodatek o moście) ma ocenę 52 %
Last Autumn 77 %
On the Edge 47 %

A co This War of Mine:

The little ones 78 %
Stories - The Last Broadcast 76 %
Trzeci był najgorszy 65 %

To obrazuje że On the Edge to najgorzej oceniany dodatek i jak nie poprawią bugów to nie będzie lepiej


No i mamy nowy dodatek z ocenami 57 % pozytywnymi. Nie wiem jak reszta akcjonariuszy ale ja jestem zawiedziony na całej linii. Zamiast dopracowanej gry mamy liczną ilość bugów a oceny spadają. Jestem ciekaw jak szybko to chłopaki naprawią. Wielu graczy jest zaskoczonych mimo że są fanami gry.

Z tym programem motywacyjnym to bym sie nie rozpędzał bo nie wiemy kiedy oni go podadzą . Co do wyników uważam że 30 mln zostanie przebite i to mocno. Teraz należy czekać jak zostanie przyjęte nowe DLC. Zgadzam się że potem przerwa z potem katalizatorów może być sporo .Pytanie gdzie będzie wtedy giełda?


Baks co do wyników to nie będe zaskoczony jak przekroczą zapowiadania analityków szczególnie że podczas konferencji padł tekst o bardzo dobrej sprzedaży podczas ostatniej wyprzedaży.

Co do trailera to jest on zachowany w koncepcji całego frostpunka czyli nic dalej nie wiemy pozostaje nam się domyślać. Czyżbyśmy teraz rozwijali miasto w jaskiniach ?

Zdziwiony jestem tak szybki wypuszczeniem dodatku przez 11 bit ponieważ zostało tylko 20 dni. Pytanie czy marketing zdąży rozkręcić hype

Andy i Topfacet - popieram bo też zrozumiałem że za P8 stoją świeżaki lecz z drugiej strony prezes na spotkaniu w Gdyni wypowiadał się że jest to dla nich nowy projekt ze względu na ukierunkowanie w stronę konsolową. Może to mieli na myśli że pod względem konsol nie mają doświadczenia w produkcji dynamicznych gier?

Jakie są wasze przewidywania odnośnie 3 dodatku do Frostpunka ( z tego co pamiętam miał się pojawić do końca wakacji a mamy już lipiec więc zostały około 2 miesiące do premiery)?

Blaze zgdzam się z Topfacetem a co do silnika to bardzo dobra decyzja świadcząca o mocnym rozbudowaniu gry co zresztą informował sam prezes. Ten sam prezes ten podkreślił to że silnik kosztuje nie znaczy że gra będzie mniej opłacalna dla nich ponieważ zaoszczędzi mnóstwo czasu

Widzisz Topafacet to ja ich źle zrozumiałem mój błąd dzięki

Podsumowując konferencje to brak efektu wow - bardziej zachowaczymi nie mogli być

To ja może zacznę od plusów

Wiem wreszcie dlaczego nie wydawali tych 100 mln zł. Okazuje się że te 100 mln to nawet za mało ponieważ większość ich projektów pochłonie m,in 20 mln zł na projekt a mamy p8 (tutaj mocno przebiją tą kwotę),P9,P10 ,projekt Dolly i Eleanor co już daje kwotę ponad 100 mln a do tego dochodzą koszty wydawnictwa i tytułów z nim związanych.

Mamy oprócz projektów P8,9,10 dwa nowe projekty jak projekt Dolly i Eleanor . Projekty są wielkości Frostpunka więc przestali się bawić w małą skalę i idą bardziej w stronę CDR za co należy się szacunek (tak wiem to nie jest Cyberpunk ) . Jeden z Panów powiedział że każda nazwa nie jest przypadkowa. Mi Eleanor kojarzy się z filmem 60 sekund i samochodem który był tam poszukiwany jako ostatni(raczej nie bedą bawić się w wyścigowe gry ale tak luźna dygresja)

Projekt Vitriol( gra z wydawnictwa) ma być dużą grą RPG co jest dość ciekawe i może fajnie chwycić

Wydawnictwo odpowiada za 40 % przychodów - czyli jednak coś sie ruszyło

Przychody z Nintendo Switch to 2018 1 mln $ ,2019 2,5 mln $ a 5 miesięcy 2020 1,2 mln $ czyli ok 10-12 mln to przychody z samego Switcha

Bardzo dobry odbiór gier w Japonii gdzie rozpisują się pisma branżowe o grach. Nie wiem czy dobrze zapamiętałem ale 50 tyś kopii na Switcha poszło w Japonii (nie pamięta czy to Japonia czy Kraje azjatyckie proszę poprawcie mnie)

Oficjalne kanały i wsparcie na rynku chińskim ale jeszcze brak możliwości sprzedaży Frostpunka inaczej niż na steamie

2 czerwca była drugim najlepszym dniem w historii przychodów w historii zaraz po premierze Frostpunka. Grzegorz Miechowski atakowany pytaniami o przychody dał do zrozumienia że są one nie zagrożone a wręcz przeciwnie coraz lepiej się to kręci jako cała maszyna.

Będzie wreszcie Frostpunk na Maca

Bardzo dobrze sprzedaje się dodatek do Frostpunka "Last Autumn " i dodatki osiągnęły już 15 % sprzedaży podstawy co jest bardzo dobrym wynikiem( jak ktoś śledzi dłużej 11 bit wie że zanim zaczeli robić dodatki mówili że 15 % to jest takie maksimum co do ilości DLC w stosunku do podstawy)

Minusy

Brak jakichkolwiek informacji o projektach P8,P9,P10 .Z P8 wiemy tyle że zmienili silnik na Unreal i zmieniła się koncepcja na grę, Z wypowiedzi można wnioskować że projekt będzie wydanych raczej 2023 niż 2022 . Na pytanie jakie są szanse na wydanie w 2022 padła odpowiedz że są ale przekonani to oni nie byli.

Co do terminów nic nie wiemy o reszcie projektów jak Dolly czy Elenaor .Jedyne co się dowiedzieliśmy to że mogą być wcześnej wydane niż P8.

Brak informacji na temat programu motywacyjnego oprócz tego że nad nim pracują

Z ciekawszych rzeczy

Przygotowywanie wszystkich swoich produkcji pod konsole nowej generacji - tylko nie wiadomo co mieli na myśli bo padło stwierdzenie że będą miały kompatybilność wsteczną. Jedyny projekt w mojej ocenie będzie na nowe konsole raczej napewno to P8

Nie będą przejmować innych studiów ani bawić się w symulatory nie ta liga

Frostpunk na mobilki Free to Play. Robi to spółka z bardzo dużym doświadczeniem ale nie wiadomo jak to przebiję się na przychody

Całkiem niezłe przychody z Beatcopa

Rok 2020

Jedynym dużym wydarzeniem będzie DLC do Frostpunka na koniec wakacji co daje datę sierpniowo -wrześniową

Tryb co-op dla COM i mobiliki dla Moonlightera

2021

Płatny dodatek do COM oraz Projek Foxhole będą napędzać przychody

Dowiemy się na temat projektu Vitriol, Botin oraz AVA

Frostpunk mobile

2020 i tu się robi grubo

Projekt Dolly, Eleanor i P8 zapowiedź albo wydanie ( ja obstawiam P8 2023 a koniec kwartału 2020 Dolly i Eleanor ale pewien bity i tak sie nie wyrobią)

Realizacja projektów Vitriol , Botin oraz Ava

Nowe projekty zapowiedz

Podsumowując moim zdaniem( proszę nie brać tego jako rade inwestycyjną tylko luźne przemyślenia) dali do zrozumienia że w 11 bit studios inwestując długoterminowo a jak nie to nie masz czego tu szukać. Przychody mają zabezpieczone a nawet je zwiększają. Wiadomo po co była ta gotówka na kontach. Mamy dwa nowe projekty i jeden bardzo ciekawy z wydawnictwa. P8 najprawdopodobniej 2023 dlatego napisali tylko o zapowiedzi to samo może spotkać Dolly i Eleanor.Mimo wszystko 2022 to 3 gry z wydawnictwa . W tym roku mamy 3 dodatek i sądząc bo wypowiedziach może on nieźle podkręcić przychody. W następnym roku mamy mobilki na Frostpunka ale nie wiadomo co z tego wyjdzie i na razie są do tego sceptyczni.Dodatek do COM oraz projekt Foxhole a także zapowiedzi 3 tytułów.

Co do kursu to teraz wiele osób które liczyło na P8 ucieknie na inne spółki. Najbliższe wzrosty mogą pojawić się przez 3 dodatkiem. Interesujący zacznie się następny rok ponieważ mamy nową grę i aż 3 zapowiedzi

Niniejsz tekst nie stanowi rekomendacji w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów (Dz.U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715)

Jak coś pokręciłem to poprawcie








Czy ktoś oczekuje na projekt x

Pytanie jest czy Pan nie sprzeda kolejnego 5% akcji o czym też musi z tego co pamiętam poinformować jako osoba do tego zobowiązana ze względu na zajmowane stanowisko. Z drugiej strony taką dużą ilość akcji rynek bez problemu wchłonął co jest ogromnym plusem

Czekamy na datę premiery bo to jest katalizator następnych wzrostów. Jeżeli będzie przed cyberpunkiem to może być ciekawie

Pojawiła się informacja na forum inwestorskim na temat konferencji inwestorskiej. Będą chwalić sie poprzednim rokiem ale zamierzają powiedzieć coś na temat nowy projektów swoich oraz z wydawnictwa

Cytat:

Podsumujemy na niej 2019 rok, który dzięki bardzo dobrej sprzedaży „Frostpunka”, „Moonlightera” i „Children od Morta” był bardzo udany dla Spółki. Przedstawimy też plany na przyszłość, zarówno w obszarze produkcji naszych własnych gier jak i wydawnictwa 11 bit publishing.

Szkoda że nie odpowiadają na email a jak sie do nich zdzwoni to udają ż nic nie wiedzą

No i poszło 2400 000 akcji 24 czerwca przez Pana Tomasza Majewskiego a kurs jakoś aż tak mocno nie zareagował. Zresztą od dawna się wycofywał z inwestycji

Pytanie kto rządzi w spółce? Mnie dziwi zmiana na Gnicha jako prezesa ponieważ złotym prezesem to on nie jest. Ja już wolałem Panią prezes bo przynajmniej jakaś komunikacja z rynkiem była a teraz to nie wiemy co z szafy wypadnie. Bardzo dobry ruch wykonali odnośnie skierowania swojej oferty do osób indywidualny + pomogła w tym pandemia. Teraz rozwijają dwie nogi biznesu komercyjną jak i indywidualną jednak przy tej ilości urządzeń co mają to kiepsko to widzę ( jest ich trochę mało).

Za niedługo kończy się następne KPI ( z tego co pamiętam 175 urządzeń?) a my ani słowa nie mamy o nowych umowach a jest to informacja cenotwórcza. Może to świadczyć że nie było umów ale z drugiej strony przy pierwszy KPI też brakowało według dostępnych umów urządzeń a jednak spełnili wymogi i otrzymali pieniądze.

Tak jak X1 piszesz może być tak że są na przełomie . Jeżeli spełnią wszystkie KPI to powinni wyjść na zero co już dobrze wróży na przyszłość. Z innej strony to jest jedna z nielicznych firm medycznych która nie zyskała kursem na koronawirusie

Patrząc na konferencje która była rok wcześniej to pochwalą się sprzedaża Frostpunka oraz dodatków ( możliwe że przedstawią coś na temat 3 dodatku choć to trochę za wcześnie). Będą chwalić się sprzedażą Moonlightera w ilości miliona sztuk i jej dobrym odbiorem na Switcha. Z planowanych nowości usłyszymy o wersjach mobilnych gier z ich wydawnictwa. Jedyną nowością dla nas jako inwestorów będzie powiedzenie coś więcej na temat gier z wydawnictwa planowanych na następne lata. Co do P8 to pewnie cisza albo powiedzą że jest to gra RPG osadzona tu i tu( w to wątpię)

Powiedzą pewnie że mają nowe zespoły i nowe gry i tyle i tyle tam pracuje ale reszty nie powiedzą

Co do PM nie sądzę że to miejsca na ogłaszanie czegoś takiego. Fundy sądzę ich docisnęły bo w porównaniu do konkurencji to nie gonią króliczka i PM idzie do gruntownej przebudowy i może to być paliwo do wzrostów

Co do cena akcji obawiam się efektu CDR tzn jak wypuszczą Cyberpunka, ponieważ powiemy sprawdzam i nie wiadomo jaki będzie tego wynik .Zakładając wyniki godne GTA to powstaje pytanie jaki jest następny projekt i czy sky is the limit czy czasem nie przywaliliśmy głową o betonową belkę

Określenie kursu to czysty przypadek. Jak CDR nie pociągnie gry to mamy rzeź niewiniątek. Jeżeli dotrzyma obietnic to zależy dużo jak sprzeda się dodatek do FP. Bici muszą przyśpieszyć bo to że ten rok ma marazm to każdy wiedział lecz następny zapowiada się nieciekawie bo zostają tylko gry z wydawnictwa a to na długo nie pociągnie

Baks zgadzam się że o ile produkcje włąsne można zrozumieć to dział wydawniczy trochę kuleje. Ja widziałbym inne rozwiązania. Zlecanie co niektórych mniejszych produkcji innym firmą tzn mają pomysł oni zajmują się meritum a firma produkuje tak jak robi to wiele firm

Frostpunk na maca już się raczej nie pojawi chyba że jak pakiet z dodatkami razem. Co do określania terminów to inne firmy to umieją Andy robić. Mnie najbardziej denerwuje luka pomiędzy obecną sytuacją a P8.

Andy niech oni chociaż rok podadzą to już będzie sukces a każdy kto inwestuje gamedev wie że +/- pół roku to norma.Ja oczekuje informacji o czym będą nowe tytuły ,na jakie platformy będą przygotowane i jak je zamierzają rozwijać. Jestem ciekaw co oni z Frostpunkiem kombinują jak universum


Zobaczcie na reakcje kursu. Jak Pan premier by wpadał do nich na śniadanko codziennie to byśmy byli wyceniani jak CDR ;) Ja chyba nie pamiętam ale nie widziałem ebooka lub audiobooka This War of Mine i zastanawia mnie jak oni chcą to włączyć w kanon lektur nieobowiązkowych?

Topfacet - rekomendacje rekomendacją a życie życie są jakimiś wskazówkami ale nie można iść za nimi śłepo

Rif zgadzam się z Tobą. Próbuje jednak wytłumaczyć sobie ich działania w jakikolwiek sposób i jedyne co mi przychodzi do głowy to że jest to branża kreatywna która sama potrzebuje ciszy i spokoju jako ludzie aby móc wpadać na fajne pomysły a jak ktoś jest rozchwytywany przez media to brakuje czasu na pracę lub rodzinę

Nie wygląda to za dobrze pod względem kursu na następne dwa lata. Jeżeli nie będziemy mieli informacji o zakupie akcji przez duże zagraniczne fundusze to dalej będziemy się kisić pomiędzy 350-500 zł o ile rykoszetem nie będzie jakieś korekty.

Informacje które otrzymaliśmy są pod względem inwestora są nic nie warte jak to Andy zauważył.Jedynym światełkiem w tunelu może być konferencja inwestorska gdzie przedstawią powiedzmy plan na następny rok.

Z tego wynika że jedynym wydarzeniem będzie wypuszczenie dodatku do FP.

O kampanii P8 możemy zapomnieć skoro termin debiutu to okolice 2022

Dziękuje. Sprawdzając akcjonariuszy którzy byli na WZA cieszy obecność norweskiego i angielskiego funduszu w kapitale. Nie wiem czy to moje wrażenie ale oni inwestują bardziej długoterminowo co informował Pan Prezes nie zdradzając nazwy żadnego funduszu mówiąc że najczęstszym pytanie jest to co będzie za 5-10 lat a nie za rok

Ktoś zda relacje?

Nie spodziewałbym sie fajerwerków choć będę pozytywnie zaskoczonym.

Panowie martwi tak jak kunoj noapisał brak rozwoju i tej marchewki którą mają gonić z tym sie zgodzę ale nie można porównywać mniejszych gier które łatwiej robić do tych o wiele większych. Co do prognoz zysków obawiam się zjazdu po wynikach i nie sądzę że osiągną te 13 mln .Co do przychodów anomaly dla nas dawno umarło a daje kilkaset tysięcy rocznie

Cytat:
sledzik007 napisał(a):
Ja przytoczę jedną wypowiedz Pana prezesa z sopotu gdzie padła informacja o co pytają fundusze. Podstawowym pytaniem jest gdzie będzie firma za 5-10 lat, ich nie interesuje co będzie za miesiąc jeżeli inwestują długoterminowo.


możesz się mylićbinky jak ktoś zadaje pytanie gdzie spółka będzie za 5 czy 10 lat wcale nie oznacza, że tyle zamiesza inwestować,


Tu masz racje jednakże podczas rozmowy rozmawialiśmy bardziej o funduszach zagranicznych które potrafią inwestować długoterminowo - zobacz na Norweski Fundusz które reinwestują zyski z ropy


Cytat:
Co do głosów to mam inne zdanie. Zarząd ma dość głosów aby uchwalić PM.
Nie wiem czy byłeś kiedyś na jakimś WZA .... zazwyczaj jest najwyżej kilka osób a czasem nikt z drobnych to nie przekracza kilku % głosów.
Nie ma szans na to, że drobni zbiorą się w takiej liczbie aby zablokować.
Na forum raczej nie ma nikogo powyżej 1% tylko zazwyczaj 0,1% lub mniej. Policz sobie ilu uczestników potrzeba.
Jeśli kilka jakiś fundów nie zagłosuje przeciw to przejdzie. Najlepiej gdyby konferencja była wcześniej ale z tego co pisał Admin ma być odwrotnie.


Baks chodziło mi o fundusze , my to możemy sobie popisać na forum co najwyżej

Ja przytoczę jedną wypowiedz Pana prezesa z sopotu gdzie padła informacja o co pytają fundusze. Podstawowym pytaniem jest gdzie będzie firma za 5-10 lat, ich nie interesuje co będzie za miesiąc jeżeli inwestują długoterminowo. Po drugie jak ktoś zauważył zarząd rekomenduje co ma być w tym programie ale ilość głosów może nie wystarczyć zarządowi żeby to przepchać .

Dla mnie to nie jest program motywacyjny ale bonifikata za pracę w firmie z możliwością objęcia udziałów co jest standardem na zachodzie. Pytanie czy takie bonifikaty działają tak jak byśmy chcieli? Proszę zauważyć że wiele z osób które pracują w firmie to programiści ,graficy którzy zarabiają powyżej średniej krajowej a w takich przypadkach często ważniejsza jest atmosfera czy zaliczanie jakiś etapów niż kasa

Po 3 w programie może być zapisane że bedą zarabiać 100 mln co roku. Co z tego jak gry będą chłamem i si nie sprzedadzą. Dla mnie ważniejszą informacją jest zwiększenie ilości projektów ,utrzymanie poziomu i dotrzymywanie terminów bo to wpłynie na realizacje zysków. Wkurza mnie trochę że program motywacyjny mocno waży na wynikach firmy ale nie decyduje on w ogóle a być czy nie być. Uważam także że zostanie zmodyfikowany i podkręcony po fali hejtu


Co by dało dzielenie się zyskiem? Mają 20 mln zysku i 2,2 mln akcji czyli ok 9 zł na akcje co przy kursie nawet 300 zł daje zawrotne 3 % więc nie wiem co chcesz z tym zrobić. To nie deweloperka ani produkcja zup onitutaj mają potencjał rozwoju i na to można przeznaczyć kase

Ja patrze na to inaczej

Po pierwsze Miechowski jest człowiekiem zapobiegawczym , lubi być zabezpieczony i nie gra agresywnie strzelając hiper super informacjami. Stąd takie założenie programu a nie inne.

Program motywacyjny to nie tylko wynagrodzenie dla zarządu ale także dla załogi która jest kluczowa w kwestii produkcji gier komputerowych o czym wielu zapomina.

Miechowski dobrze zwraca uwagę na zagrożenie które mogą być przed spółką . Ja wiem że przyzwyczalilismy sie do wizjonerów w stylu Elona Muska. Tutaj mamy człowieka który odpowiedzialnie próbuje przewidzieć zagrożenia

Przypomnę że zwiększy się zatrudnienie a zarazem koszty . Nikt nie wspomniał że w granicach 23-24 będziem mili pewnie w produkcji P11 I początki P12 a to nie będzie gierka wielkości Anomaly a gra potrzebująca ogromnych zespołów jeżeli spółka będzie miała na to budżet bo różnie to bywa.

CIG już tak wojował z szabelką czego to on nie osiągnie i wszyscy wiemy jak to się skończyło.

Co do Playway a 11 BIT to są dwa różne modele gier. 11 bit produkuje gry coraz większe i droższe ale nie wiem czy przyjmie je rynek i czy się sprzedadzą. Strategia playway to produkcja małych tanich gier dla ludu. Zobaczcie na Car mechanic simuator która jest grą bardzo prostą a jaki daje przychód dla playway. To samo house fliper. Łatwiej się rośnie z miliona na 100 niż z 100 na 1000 i o tym trzeba pamiętać.Zobaczcie na dzisiejszą informacje Jujube o grze Covid 19 - tytuł się sprzeda ze względu na nazwę mimo domyślnie niewielkiej gry - spróbujcie to ze skalować na 100 mln. Ciężko

Dzisiejsza kapitalizacja spółki liczą średnio to ok 880 mln zł ( akcje po 400 zł) co dla zysku brutto daje C/Z na poziomie 36
Jeżeli chcemy zwiększyć kapitalizacje podwójnie to mamy 50 mln zł zysku i prawie 1,8 mld kapitalizacji

W 24 chcą mieć 93 mln zysku brutto co bazując na obecnych wskaźnikach daje 3,6 mld brutto a to 1600 zł na akcje. Oczywiście jeżeli nie zmieni się wartość c/z dla gamingu np z 32 na 8 bo wtedy zostaniemy z ogromną stratą.

Program jest ostrożny jeszcze z jednego powodu. To już nie jest mały developer a korporacja. Przypomina mi się historia Jobsa kiedy oddał władze prezesowi Pepsi. Miechowski też sobie zdaje sprawę że ciężej się będzie zarządzało takim molochem a spółka może stracić na elastyczności.

Dla mnie bardziej niż PM interesuje co wniesie P8 ,P9 i P10. Pamiętajcie że giełda dyskontuje przyszłość i to od informacji o szansach tych gier zależy kurs spółki.

Ciekawy jest 24 który pokazuje znaczny wzrost przychodów i zysków.Trochę to wygląda jakby P8 było wstępem na nowy grunt w postaci konsol( gdzie dalej się uczą tego rynku), P9 będzie trochę większe a p10 ma być projektem znacznie większym

PM i wywiad z bankier dał nam według mnie bombe informacyjną i na tym zwróćmy uwagę

Jak pamiętam słowa prezesa to:ten rok będzie spokojny tzn że p8 możemy sie spodziewać na 2021. Pytanie co to będzie ale wiadomo że celują w o wiele wyższą półkę. Co do PM to jeżeli ma napędzać zespół musi być ambitny. Ciekawi mnie kiedy planują 3 dodatek : Listopad?

Siedzibę odpowiednią mają, rezerwy na przetrwanie mają teraz brakuje im czegoś co w tej branży najważniejsze czyli zespołów i dobrze realizowanych pomysłów( sam pomysł to nie wiele). Pozostaje tylko czekać.

Ciekaw jestem co napiszą w programie motywacyjnym bo cdr zrobił na mnie wrażenie.

Teraz pytanie jak wypadnie 1 kwartał

Frey dla mnie też jest ważne co chcą nam zaproponować bo już było wiele spółek które robiły super prezentacje a gry do niczego. Ciekawe kiedy 3 dodatek wypuszczą choć obstawiam koniec roku i czy sie na nim zakończy

Panowie trochę rozwagi bo się zaraz wszyscy pozabijamy. Negowanie czy wywyższanie AT nie ma sensu bo zależy to od sytuacji. Są spółki gdzie at nic nie mówi i mamy jakąś pozytywną informacje fundamentalną a są spółki gdzie AT powiem na o kursie wszystko.

Co do 11 bit nie zapominajcie że tak samo jak CDR miał ostatnio rajd i wiele mokrych głów musi wyskoczyć. Drugą kwestią o której jakoś nikt nie wspomina są zlecenia stop loss który po spadkach rzędu 20 % zaczeły się na wielu podmiotach uruchamiać co wywołało wodospad.

Koronawirus ma dwa oblicza- pierwsze to strach ulicy który wycofuje pieniądze do bezpieczniejszych aktywów a druga to obawa o gospodarkę chińską która niestety stoi w chwili obecnej co wpływa choćby na zużycie surowców itd.

Co do ciekawych informacji o 11 bit to na forum wspominają o konferencji inwestorskiej z wynikami . To może dać dość duże światło na obraz spółki. Kto oglądał ostatnią konferencje tego typu wie że 11 bit pokazało wiele ciekawych informacji. Teraz się liczy gra pod p8 nie ukrywajmy i każdy czeka na informacje co to będzie

Kominek86 obawiam się ze we Włoszech to teraz muszą walczyć z koronawirusem i spadkiem turystki a nie myślą o nestmedicu

chaola191 mógłbym prosić o link do przetargów bo nie mogę znaleźć?

Co do skandynawii to myślałem podobnie jak Ty ale jakoś nie widać spektakularnych efektów po umowie z Finlandią ( nie wiemy nawet ile jest urządzeń)

umowa z diagnostyką jest bardzo ciekawa i licząc że kazda placówka może mieć dwa takie urządzenia to masz 1400 sztuk. Do tego jednak droga daleka bo my jako społeczeństwo musimy sie mentalnie przestawić a to jest bardzo ciężki temat. Nie łapiemy tak szybko bakcyla do medycyny jak inne kraje

FDA ok super tylko to długi proces i kosztowny ale jak kolega napisał bez niego ani rusz ( poczytaj wątek infoscanu a zrozumiesz co mam na myśli)

Ja to widzę inaczej

Inne szpitale i placówki medyczne
Diagnostyka
i może jakieś przetargi w innych krajach

a prawdziwy rozwój w następnych roku o ile starczy kasy

Co do cdr to ich kapitalizacja oznacza stworzenie mega hitu na poziomie może nie gta ale coś aspirującego. Gorzej będzie jak sprzedaż nie pociągnie tego to będziemy mieć lawinę. Gra cdr projektu uważam za świetną ale nie oznacza że sprzeda się świetnie bo mogą mieć wiele bugów. Co do plw to ma on wiele kiepskich gier które jednak mogą okazać sie hitami jak car mechanic czy house of fliper wiec wzrost jest możliwy i sufity jeszcze nie ma co nie można powiedzieć o cdr choć nie twierdze że możemy zobaczyć nawet 400 zł na tej spółce

11 bit powinno zrobić wysoko poprzeczke co do programu i wskoczyć na wyższym poziom

Tak tylko 3.6 mln zł to roczne koszty a 200 tyś przychody przy 50 urządzeniach więc żeby wyszli na zero z małym zyskiem trzeba 1000 urządzeń. Nawet po zwiększeniu do 100 da nam to powiedzmy 400 tyś.Zakladając 600 urządzeń mamy 2,4 mln więc zyski mamy w następnym roku albo pod koniec jak osiągną większą sprzedaż. Na razie dla mnie to podbitka

Ciekawe są te wzrosty , bo na pewno nie z powodu 2 urządzeń oraz 500 tyś. Jak na razie koszty 3 mln a przychody śmieszne wielkości warzywniaka więc cudów nie widać. Dopóki nie będzie dużej umowy to nie mamy o czym rozmawiać.

Tak jak lelopakero napisał jest to bardzo dobre posunięcie z tą licencją , szczególnie że nie angażują ani środków ani ludzi. Drugą kwestią jest doświadczenia w rynku mobilny które w 11 bit nie jest duże dlatego to też plus że podpisali z dużym graczem umowę. Jak się uda odnieść sukces to z każdej gry mają przychód a jak nie nic nie stracili. W taki port musieli by zaangażować z 10 osób a tak mamy zespół do p10

Cytat:
Dzień dobry

Proszę nie nadinterpretować określenia studio dla pomieszczenia, które odpowiednio wyciszone i wytłumione, oraz wyposażone w tzw. blue wall i trochę niezbędnej infrastruktury (oświetlenie, itp), będzie służyło działowi marketingu do produkcji materiałów reklamowych. Takie samo pomieszczenie mamy też w obecnym biurze choć, z braku przestrzeni, musi ono pełnić też funkcję sali konferencyjnej. Studio to naturalne wzmocnienie i wsparcie działu marketingu. Nie zamierzamy bynajmniej produkować w nim bardzo zaawansowanych technologicznie filmów, na wzór przywoływanej przez Pana firmy. To nie są nasze kompetencje. Zostawmy je specjalistom.

Pozdrawiamy


Masz odpowiedz na pytanie

baks i graf chodziło mi o same zespoły produkcyjne a nie o resztę bo to poniekąd pokazuje fazę projektu. Cieszę się że działają już zespoły 9 i 10 bo to znaczy że projekt jakoś istnieje a nie jest wyimagowany.

Baks co do siedziby możesz mieć racje ale pamiętają że studio urosło w parę miesięcy o 40 %( z 100 do 140 o ile dobrze pamiętam) wiec wstawić 10 % wiecej biurek nie ma problemu a 40 % to już zaczynają sie schody i wygląda to trochę jak pacjenci w szpitalu na korytarzach ( wiem głupie porównanie ale dobrze obrazuje sytuacje).Inną kwestią jest infrastruktura dla tych pracowników - zresztą sami wspominają że mocno w nią doinwestowali w nowym biurze.

Ciekawą kwestią jest to studio do marketingu i nagrań - może być ciekawie

Trzeba poczekać sądzę do września na pierwsze mocne efekty - może dobijemy do 160-200 osób

Ciekawa informacja z forum inwestorskiego 45 osób pracuje przy dodatkach do Frostpunka a 35 przy projekcie 8. Co ważne 10 osób pracuje nad 9 i parę na 10. Cieszy to że 11 bit wdrożył 3 gry do produkcji a jak przyznają trochę ograniczało ich stare biuro ;)

t0m4s to zależy co 11 bit ujawni i jaki będzie trailer.Pamiętam sytuacje TWOM który na początku nie zachwycił nawet mnie bo jak to gra o ludności cywilnej a nie o żołnierzach? A jednak 11 bit pokazało kawał dobrej roboty. Powtórzę słowa prezesa z spotkania w Gdyni( nie dosłownie oczywiście): To nie jest tak że w chwili obecnej wpadamy na pomysł i on jest w takim samym kształcie do końca,on się zmienia podczas prac, wpadamy na jakieś pomysły i potrafimy przebudować całą gre od nowa. TWOM na początku miał być o ludziach żyjących w bunkrze a potem wpadliśmy na pomysł że mogą wyjść na zewnątrz.

Z p8 też tak może być choć tu cieżko szybko coś rozbudować ze względu na rozbudowaną grafikę. Wiemy że ma dać wartość dodaną zgodni z ich strategią.Pytanie co to będzie? Światów związanych z apokalipsą mamy wiele więc tu konkurencja jest duża. Na co wpadną nie wiemy

Oby tylko ludzie z infoscanu nie zawalili tego. Zgadzam się kominek86 że może tak być. Robi się ciekawie choć co do tych 10 urządzeń to bym się nie podniecał bo to może być skutek walki o KPI do końca grudnia a że się nie udało to wyszło w styczniu. Wszystko pokażą najbliższe miesiące

No to 0,5 mln jest dodatkowo w kasie. Śmieszy informacja o tej nie wiadomo jakiej ekspansji ale coś idzie w dobrym kierunku. Ciekawe czy spełnili te wymagania z KPI czy to objęcie akcji to kolejna akcja ratunkowa.

kostek on został zmuszony pod groźbą utraty ,a nie miał wtedy nic w zanadrzu. Ja nie twierdzę że wrócą do wyników sprzed 2 lat ale że zobaczymy zysk choćby po przez ograniczenie marketingu który wzrósł mocno kosztowo patrząc na raporty, Już nie ma parcie na szkło sprzedajmy 4000

Z tym zadłużeniem się zgodzę bo wyniki jest bardzo wysoki ( z drugiej strony inwestycje w salony i brak zysku).Co do braku zysku wiązało się to z gonieniem króliczka czyli 4000 sztuk sprzedanych samochodów. Tylko że na tym gonieniu zarabiał jaguar a nie baholding. On wręcz przeciwnie brał na siebie ogromne ryzyko co widać w ROA i ROE w poprzednim kwartale.

Sytuacja się diametralnie zmieniła według mnie po powiedzeniu pass jaguarowi. Od teraz nie muszą ścigać króliczka i mogą pracować na normalnych marżach ( albo inaczej nie inwestować tak bardzo w marketing bo z tego co pamiętam ten koszt wzrósł najbardziej)

Po drugie Jaguar pokazał że jest w kropce bo nagle przedłużył ot tak umowę. Dla baholding to jednoznaczne wiadomość. Nie mamy zastępstwa w wasze miejsce ale mamy rok żeby je w razie czego przygotować

W mojej ocenie wystarczy że ograniczą rozbuchany marketing a pojawi się zysk ( może nie aż tak wielki jak w latach poprzednich ale będzie)

Pytanie co z nim zrobią. Jeżeli 80 % jak w latach poprzednich przeznaczą na dywidendę to w moim przekonaniu to błąd. Wskaźnik 50/50 był by już bardzo wysoki ale pozwolił rozwijać Sanggyounga co będzie kosztowne i zmniejszać poziom zadłużenie

Domyślam się że większość mnie tu wyśmieje za prognozy dywidendy jak zysku jest w okolicach zera ale patrze w trochę dłuższej perspektywie

Pytanie co pokaże p8 ? Pamietajmy że tu robią skok bo przechodzą na konsole co jest trudniejszym tematem co potwierdzał Pan prezes

Dziwne bardzo dziwne

Teraz pozostaje czekać na rezultaty. Oby nowy prezes nie namieszał. W chwili obecnej oni potrzebują około 2,5-3 mln zł na wyjście na zero

A Kominek86 miło Cię widzieć.Już myślałem że piszę sam dla siebie

Tak macie racje te 50 szt to jest sam grudzień i nie wiadomo jak Bułgaria i Finlandia( trochę mnie ten projekt denerwuje bo tyle przygotowań i krzyku a efektu zero)

Z drugiej strony gdyby mieli te 60 sztuk to treść komunikatu byłaby zupełnie inna

Ale to przeszłość a bardziej interesuje mnie przyszłość

Ile oni zarabiają na sprzedaży jednego urządzenia?
Tak jak Kominek spomniał muszą sprzedać 525 + 98 =623 sztuki

Średnia ilość badań na około 50 urządzeń to 250 czyli około 5 na jedno urządzenie

623*5=3115 miesięcznie a rocznie 37380 badań

Zakładając że kwartalne przychody to 50 tyś to roczne 200 tyś z badań ok 3000 co daje 60 zł badanie

37380*60 zł= 2 240 000

Zobaczymy czy się uda ,bo pierwszy poziomi był realizowany rzutem na taśmę

Moim zdanie w następnym roku zobaczymy znaczny odzew szpitali w Polsce i dalszy rozwój za granicą ale to jest oczywiste

Ciekawy raport miesięczny za grudzień (szkoda że rezygnują z nich). Wow robi 98 urządzeń dostępnych co i tak nie pozwala osiągnąć zysku ale jest krokiem naprzód. Martwi spadek badań ale wynika to raczej z okresu świątecznego niż wycofania urządzeń

Ciekawą kwestią jest rozliczenie z Deutsch Balaton bo nie spełnili ilości sprzedanych urządzeń 52 vs 60 ale wzmianka w raporcie sugeruje jakby mieli objąć akcje (albo to marzenie nestmedca)

Czemu śmierć? Tracą importerkę a nie salony. Sprzedaz przez swoich dilerów będzie dalej kontynuowana , a po drugie mają Sangyonga która może pokazać kły. Na pewno skończy się sprzedaż na zerowej marży i bardzo dużych kosztach marketingu bo co z tego że dużo sprzedawali jak zysku z tego nie było. Zobacz sobie jak poleciały marże prawie do zera żeby wykrecić wynik co okazało się bez sensu.

Bah straci importerkę ale za to podwyższy marże na sprzedaży. Przeglądając raport za 3 kwartały widać że koszty marketingu urosły o 30 mln zł i to przeżerało mnóstwo pieniędzy. W chwili obecnej marketing wróci do poprzedniego poziomu i poprawi się rentowność grupy.

Bah odpowiada za 50 % sprzedaży więc nikt z nich nie zrezygnuje odrazu no chyba że bmw przejmie jagura i będzie sprzedawać przez swoje salony. W mojej ocenie mają jedną przewagę nad landrowerem a mianowicie wyszkoloną kadre i nawet jeśli Land rower powie że od dzisiaj nie sprzedajecie naszych samochodów to przerzucą się na sprzedaż samochodów luksusowych + serwis ( tego rodzaju spółka już jest w strukturach)

Po trzecie sprzedadzą importerkę wiec nie ma wizji bankructwa jak to wieszczą na bankierze
Będzie teraz rolercoster ale to może być okazaja do zebrania akcji kiedy ich biznes sie wyprostuje

kunoj wszyscy wiedzieliśmy że wyniki nie bedą rozpieszczać wiec po co te komentarze? Wynik może być gorszy bo cześć środków z umów zostanie przesunięta na 1 i 2 kwartał 2020 tak samo jak przychody last autumn . Pozwoli to też na w miarę równe wyniki 19 i 20 roku bęz poteżnej dziury. W19 nie sądze że osiągnęli te 20 mln zł zysku. Bardziej stawiam na 10-12 co może spowodować nurkowanie kursu. Najważniejszy jest p8 i od informacji na jego temat zależy czy kurs będzie rósł czy nie. Jeżeli okaże się że jest to gra która wskoczy na wyższy poziom i zrobi wow to 500 zł będzie nic a możemy zobaczyć dużo wyższe wyniki.

Pytanie do forumowiczów :Jakie wy macie prognozy zysku za 2019?

Prezes na spotkaniu w Gdyni powiedział wyraźnie że to nie ma sensu bo dywidenda wyniosła by marne grosze. Pamiętajcie że całego zysku nie przeznaczyli by na dywidendę a gdzieś 20 % co zakładając nawet 10 mln zł zysku daje mniej niż 1 zł na akcje. Przy cenie 400 zł to 0,25 % serio nie warto a kasa przyda sie w spółce.

Rif dzięki za życzenia i pozdrawiam

Andy_dufresne świetna robota - pierwsze co rzuciło mi się na wykresie to sprzedawać akcje przed premierami bo kurs spada.

Ja bardziej kieruje sie ku zdaniu Utnapisztim że nie pokazali niczego nowego a wręcz przeciwnie staneli w miejscu ponieważ CoM mimo zapowiedzi nie sprzedawał się lepiej niż Moonlighter.

Plusem wydawnictwo jest zdobycie rozgłosu co stawia ich na pozycyji wybierających produkcje a nie wybieranych a to jednak duży plus.

Przesunięcie dodatku do Frostpunka uważam za neutralne ponieważ w tym roku cudów by nie zrobił a w następnym trochę podciągnie nie za ciekawe wyniki.

O kursie w następnym roku będą decydować dwie rzeczy - efekt cyberpunka który może pociągnąć branże oraz informacje o P8 jednak ich nie zobaczymy szybciej niż 3-4 kwartał 2020.

Życzę wszystkim akcjonariuszom spokoj, spokoju i bardzo dużo zysków w 2020 ;)

Przypominam

Inwestor będzie zobowiązany do wymiany 750.000 (siedemset pięćdziesiąt tysięcy) Warrantów na Akcje Emitenta po zrealizowaniu pierwszego KPI, tj. po zawarciu w okresie od 1 maja 2019 do 31 grudnia 2019r. co najmniej 60 Umów zamkniętych,

Na chwilę obecną mamy 50 urządzeń

20 urządzeń komunikat z 27 grudnia
20 edoctor
10 szpital Biała Podlaska
Totalną tajemnicą jest zamówienie szpitala w Bułgarii

Pytanie czy spełnili warunek czy nie?

Następne pół roku to 175 urządzeń a cały rok ok 500 (175+350)

Problem z konsolidacją jest taki że mamy dużo firm game dev ale są to spółki córki plw,techlandu czy cdr więc może skończyć sie tak że bedą ratowane na siłe co już pokazało PLW z CFG. Bardziej obawiam się spadku przychodów nie których firm ponieważ gry indie jest już pełno. Drugą stroną my jesteśmy mistrzami w produkowanie symulatorów wszystkiego a jak wiadomo człowiek z czystej ciekawości chce wejść w czyjeś buty co daje przewagę na innymi spółki produkującymi rpg w pixelach

Baks
Masz jakieś swoje prognozy na następny rok. Wiadome jest to że przychody będą niższe niż w tym roku ale mogą ciągnąć informacje o nowych tytułach

Co do kolejnych produkcji to nie wiemy o nich nic oprócz tego że są to gry action niż kolejne odmiany strategii .Pomysłów to oni mają dużo i pokazuje to choćby dodatek do frosta gdzie każdy spodziewał sie lodowatej krainy a dostaliśmy zieloną ziemie - w pierwszej chwili miałem wrażenie że to jakaś część Anno.

Prezes na spotkaniu w Gdyni mówił wyraźnie że cała koncepcja gry ewoluuje podczas tworzenie. Twom miało być o ludziach zamkniętych w bunkrze a co wyszło to doskonale wiemy. Pierwsze założenia Frostpunka też były zupełnie inne.

Skupiając się na kolejnych wersjach p cośtam 9/10/11 zapominamy że 11 bit zwiększyło budżety na wydawnictwo i może się okazać w przyszłości że nie ich główna gra a z wydawnictwa osiągnie status sukcesu

Wynika z tego 30 urządzeń + 60 = 90 urządzeń w następnym roku co daje nam 50 % czyli 300 tyś przychodu . Do zysków jeszcze daleko ale pokazuje to trochę że strategia zaczyna działać a zmiana prezesa może być najgorszą decyzja

Zgodze się z innymi że lepiej wydać w styczniu dodatek niż pchać się w winter sale. Jak już kiedyś wspominałem przesunie to przychody na 2020 który jak to prezes określił ma być spokojny. Oczywiście cześć przychodów jest już w season pass jednak uważam że tak trochę nie do końca. Pamiętajcie że pierwsze DLC zrobiło zły posmak wśród graczy dlatego uważam że last autumn napędzi dopiero sprzedaż.

Co do zaprezentowanych materiałów to bity rozbiły bank . Nikt nie spodziewał się historii przed zlodowaceniem. Po drugie fajny temat na marketing w obliczu topniejących lodowców ostatnim czasem i zmian jakie musimy przejsc klimatycznych

Fajny artykuł w pb.pl trochę zdradzają daty wydania gier i co się wydarzy w następnym roku

Teraz pytanie kiedy zamierzają wydać te tytuły 21 czy może jeszcze 20 ?

Taka naprawdę to informacje o P8 mogą jedynie pociągnąć kurs

Dokładnie skąd na to pieniądze? Umowa fajnie że jest ale ilość 10 sztuk to mało. Wiadomo że nasze szpitale dopiero się uczą telemedycyny a i z finansowaniem jest problem .Ja liczyłem mocno na Finlandie ale niestety cisza. Zapewne niedługo pojawi się podobna umowa tylko z szpitala w Bułgarii

Problemów jest wiele :

Po pierwsze za mała ilość urządzeń, jak prześledzicie raporty miesięczne to ewidentnie widać że operują ok 62 urządzeniami. Jak mają jakieś test to nagle ilość tych urządzeń spada do 50.

Zero informacji o kontrakcie w Finlandii przy którym musieli trochę zainwestować , nie wiemy do dzisiaj jak sprawuje się urządzenie i ile ich posiadają

Nowy prezes nie jest czasem straszakiem dla Pani Dr? Po drugie gdyby fundusz objął te wszystkie akcje to nagle oni przejmują władzę.

Nie rozumiem tej zabawy w Nigerii , bardziej to był trik dla rozgłosu niż realny biznes bo delegacji dużo a kasy zero

Najbardziej przerażają przychody roczne na poziomie 200 tyś zł przy kosztach 2,5 mln zł

Zakładając przelicznik 50 urządzeń równa się 200 tyś przychodu to musieli by zwiększyć liczbę urządzeń do 750-1000 aby wychodzić na zero

Coś czuje że kurs zahaczy o 50 gr

Blaze to że go nie będzie to już trochę Pan Darek na forum podpowiedział w stylu ważna jest dla nas jakość ( za to ich cenie ale nie raz te gierki doprowadzają do szału)

Z drugiej strony patrząc na wyniki spółki pytanie kiedy lepiej się sprzeda dodatek - teraz przed świętami czy w lutym ( należy pamiętać że dodatek mocno pociągnie podstawe)
Tak jak Blaze piszesz obniży to wartość programu ale da też dodatkowe kilka baniek na następny rok do przychodu

Tak się zastanawiam ile oni wyciągną w 4 kwartale bo po 3 mamy 9 mln zł zysku i obawiam się że konsensu 20-23 nie zostanie osiągnięty bo musieli by podciągnąć zysk na 12 mln zł. Z drugiej strony zależy kiedy zostanie zaksięgowane pienądzę z tej umowy na 3 mln $ (chodzi mi o Epic games) bo jak ktoś już wcześniej wspominał wypada to na 4Q

Ostatnio jak były sprzedawane akcje to kurs mocno zanurkował. Może teraz będzie odwrotnie? Z tego co widziałem to 300 akcji mniej więcej wartości 100 tyś zł - to nie jest kupno akcji za tyś więc myślę że facet wie co robi - ale o tym się przekonamy

sam Prezes na spotkaniu w Gdyni wspominał że w branży dojdzie do konsolidacji ponieważ jest tyle gier indie że klient zrobił się wybredny. Zresztą widać to już teraz po naszym parkiecie. Co do powiązania branży dla naszego rynku bardzo ważny jest CDR i ich Cyberpunk. Jak oni zawiodą to reszta będzie płakać.

Andy kwestia specyfiki to podstawa bo konsola jest nastawiona na gry typu Action a nie strategie. To jest domena Pc. Jednak na razie bym nie skreślał frostpunka na konsole bo może się okazać że debiut był kiepski ale sprzedaż w długim terminie będzie bardzo dobra. Pamiętajcie że jak to Pan Prezes wspominał marketingowo był zbyt duże przesunięcie i duże grono zapomniało o grze

Robi się poziom bankiera ale po kolei

Nie rozumiem tego oburzenia o skup akcji a może trochę liczb

13 mln zł i dwa założenia cena 250 zł i 500 zł akcji

Przy 250 zł = 52 000 akcji Przy 500 zł analogicznie 26 tyś

Akcji jest około 2,200 mln czyli orientacyjnie skupią 1-2 % z rynku

Patrząc na wzrost od ostatniego programu czyli okolic 100 zł - 400 zł jeżeli za 3 lata cena osiągneła by 1000 zł to muszą wtedy dodrukować akcji od 26-52 mln zł.

Mam nadzieje że moje teoretyczne rozważanie pozwoli co nie którym zrozumienie zasadności tej inwestycji oczywiście zależne od kwot zakupu i przyszłych cen akcji

Wstrzymałbym się z prognozowaniem zysków P8 bo nie wiemy czym gra jest a co niektórzy mówią ile to na konsolach zarobią. Przypominam że Frostpunk mimo świetnych recenzji sprzedaje się tak samo jak twom i podobnie jest z CoM na Pc.

Tak było powiedziane o kilkunastu osobach ( przy czy z tego co pamiętam prezes zaznaczył że przypisanie do danego projekt nie znaczy że cały czas przy nim się pracuje - andy popraw jak źle mówie)

Resor z tego co pamiętam on chcą już wejść w wyższą ligę co do wydawnictwa i nie być tylko kojarzeni z pixelami. Co do P8 to się proszę nie zapędzać mocno bo to że padło określenie grywalny nie znaczy że to ta grywalna wersja. Nie wiem czy pamiętacie ale pierwsze "Grywalne wersje " Frostpunka wyglądały strasznie a też były grywalne. Pan Grzegorz powiedział że sami nie wiedzą kiedy skończą bo każdy ich projekt ewoluuje podczas produkcji i tak jest teraz. Tak jak wcześniej ktoś wspomniał nie zamierzają grać po inwestorów a pod rozwój firmy (tak ja ich odebrałem)

Ciekawe tematy poruszaliśmy już po spotkaniu z prezesem

Co będzie z branżą jak Cdprojekt nie uciągnie Cyberpunka?
Co będzie jak P8 nie wypali ( wiadomo kurs spadnie ale mają według mnie tyle gotówki że sobie z tym poradzą)
Jak się skończy konsolidacja na rynku?
Chris martin odnośnie ilości funduszy nie do końca pamietam ale to było zadane pytanie pod kwestią czy ktoś z dużych sie nimi interesuje bo free floa duży a czym więcej w akcjonariacie funduszy tym się zmniejsza( no chyba że jakiś się musi wysypać). Padła kwestia że dużych interesuje co będzie za 10 lat co może wskazywać choć wcale nie musi że interesuje się nimi zagraniczne fundusze które nie skaczą z kwiatka na kwiatek

Ps: staram się jak najbardziej rzeczowo relacjonować konferencje bo wkradło się tyle niedopowiedzeń że to szok ( tak jak z tym p10 o czym prezes nawet nie wspominał mimo pytań). Jest p8 i p9

Witam informacje z spotkania

Frostpunk:
Będzie DLC w tym roku - z słów można wnioskować że bardziej skupi sie na rozbudowaniu misji
3 Dlc jest już w jakimś etapie produkcji - jaki nie wiem
Frostpunk na konsole mimo świetnych recenzji sprzedaje się tak jak Twom
Frostpunk na switch raczej nie powstanie ze względu na ilość prac jakie już mieli przy ps4/xbox
Frostpunk na mac też raczej odpuszczają z tego względu że komputery mac mają za słabe parametry graficzne a rynek jest bardzo mały
Frostpunk do czerwca 1,7 mln egzemplarzy i 70 mln dla spółki

Moonlighter

Bedą dodatki
Grę na switch portuje studio które produkuje grę
Switch ma dość sporą pozycje w sprzedaży( można wnioskować że 40-50 % ale to moje domysły)
Konsole tak sobie

CoM

Będą dodatki
Też spółka matka portuję na switcha
Sprzedaje się podobnie jak Moonlighter - i tu jest mały zawód - prezes tłumaczył to wysypem gier i coraz cięższym przebicie się z małymi pozycjami

P8
Jest w produkcji i z tego co zrozumiałem jest grywalne
Co chwile dochodzą nowe pomysły ( tzn wiedzą w którą stronę idą ale cały czas ulega to zmianie)
Używają własnego silnika
Daty premiery nie zdradzą bo sami nie wiedzą

P9
Zespół kilkanaście osób

Anomaly daje spółce około 400 tyś zł

Co do wydawnictwa coraz droższe gry 5-5,5 mln ale może być więcej bo na 100 są 2 max 3 produkcje do rozmów

Prezes wyjaśnił że nie chce robić gier dla rozrywki jak np GTA ( do tej gry było dużo odniesień) tylko gracze mają sięgać do ich produkcji po coś więcej
Nie będą wydawać gier które są niedopracowane .Jak to powiedział prezes woli wydać 3 dobre niż 4 złą.
Projekt 8 na konsole i pc- Prezes podkreślał że czeka ich dużo pracy i nabycia nowych umiejętności związanych z nowym projektem
Projekt 8 nie będzie związany z Frostpunk jako universum
Prezes nie chce dywidendy choć zależy to od akcjonariuszy
Jest zainteresowanie funduszy zarówno tych malutkich jak i dużych ( nie chce przekręcić ale Pan Darek mówił że na ostatnim walnym było 70 - Andy popraw mnie jak się mylę)
Chcą robić coraz droższe i wymagające gry
Prezes ogólnie był bardzo otwarty na pytania i nie stanowił obrazu tego prezesa który na nic nie odpowiada. Mało mówił o P8 ale jak to wyjaśnił projekt dalej ewoluuje i sami nie wiedzą kiedy go wydadzą. P9 dopiero raczkuje. Frostpunka będą rozwijać ale główna platforma to raczej pc ( to już moje domysły nie pytałem się o dodatki na konsole). Nie było mowy o P10.

Prezes dał do zrozumienia że nie interesuje ich okres dwóch trzech kwartałów a raczej kilka lat bo chcą zbudować stabilnie dochodowe studio

Nie chcą robić akwizycji bo często kończy się to porażką

Co ciekawe prezes twierdzi że nastąpi konsolidacja branży ponieważ takie platformy jak steam pozwalają szybko wydać gre( Prezes podał przykład że kiedyś to wydawca sponsorował grę i brał lwią cześć przychodu ze względu na koszt (pudełka,tłoczenia) a producentowi zostawało parę procent a steam odwrócił tą sytuacje i teraz każdy może stworzyć grę przez co mamy dużą konkurencję
Ogólnie jeżeli chodzi o platformy to jest steam i bardzo długo nic - epic games przy tym jest maluteńki

Nic więcej nie pamiętam. Myślę że jak coś pominąłem lub przekręciłem to Andy mnie poprawi



Co do mikropłatności to kiedyś była wypowiedz (fakt o free to play) że nie czują tego tematu i nie zamierzają w to sie bawić

rif to dobrze podsumował

Slider szukasz informacji czy teorii spiskowych? Gdybyś siedział dłużej na gamedev to byś wiedział że obsuwy to norma a 11 bit ma to w standardzie ( choć zdarzają się wyjątki)

slider odpowiadałem na post elemisa - trzymam kciuki za cdprojekt bo wiem że jego sukces lub porażka pociągnie branże. Nie analizuje tej spółki ale ryzyko przesunięcia jest zawsze a gra potrzebuje jeszcze trochę czasu po skończeniu na tłocznie itd . Kiedyś 11 bit o tym pisał i nie pamietam czy to 1-3 miesiące na organizacje tęgo ale biorąc 3 miesiące to musi być po testach i skończona do końca roku.

Elemis co do przeceny pamietaj że wszystko jest prawie przecenione a gracze czekają długo na ten moment. Już kiedyś 11 się wypowiadała że hallowenowe wyprzedaże nie dają tych efektów co parę lat temu

No niestety nie tylko na branży ale też na całym rynku jest kiepsko. Amerykańce biją rekordy a my szorujemy tyłkiem po dnie a jak tak dalej pójdzie i wielki brat złapie grypę to u nas akcje będą rozdawać jak świeżaki w biedronce

Co do branży i przesunięcia Cdprojektu to zależy o ile go przesuną ,zresztą taka branża ktoś kto siedzi w niej od dawna nie dziwi sie temu ale rynkiem może zakołysać

ECC dostało bardzo mocno bo chcieli zrobić grę bardziej ambitną do której trzeba technologi i kasy a tu wyszło jak zwykle. Oby nie skończyli jak Hgames bo mam głupie wrażenie że początek spadków to jeszcze przed nimi a drift 20 bez powodu 20 się nie nazywa.

Ps. Jakie macie jeszcze spółki gamingowe w portfelu albo jaki się przyglądacie bacznie?

Baks patrząc na wcześniejsze zachowania analityków to z tymi słowami " że nikt nie liczy" byłbym ostrożny bo doskonale pamiętam jak się odbiło brak konsensusu na notowaniach spółki

Co do kosztów spółki to gdybanie spółki nie raz przekraczał czas i koszty związane z wydaniem gry - ważne że mniej więcej zgadzamy się odnośnie widełek

Zobaczymy co przyniesie kolejne spotkanie w Gdynii

Trudno100 to są analitycy ich nie zrozumiesz bo teraz pytanie odnośnie czego nastąpi poprawa wyników rok do rok czy kwartał do kwartału? Co do typowania wyników to ja bym był ostrożny bo dla mnie zdziwienie przyniesie 4 kwartał gdzie będzie uwzględniona sprzedaż Frostpunka na konsola, CoM na konsole i może dużego dodatku dla Frostpunka( patrząc na zapowiedzi to jest wielkości całej gry więc może się dziać a to pociągnie też sprzedaż podstawy)

Co do 3 kwartału to musielibyśmy liczyć na niesamowity wyniki CoM PC czego raczej nie widać- jest dobry nawet bardzo dobry ale do fajerwerków daleko

Co do zysku to CoM wiemy że pokrył koszty produkcji, patrząc na wcześniejsze gry można się spodziewać kosztów na poziomie 1,5-3 mln + około 500 tyś port na konsole +300 tyś switch więc mówimy o około 2,5-4 mln zł

Do tego może dojść zaksięgowanie umów z 3 mln $ + sprzedaż Frostpunk + DLC i inne

Zaryzykuje stwierdzenie zysku 8-11 mln zł

Trochę rozjaśnia się temat 2020 o czym mało kto wspomina

Możliwe wydanie jednej gry z wydawnictwa
Możliwe wydanie dodatków do Frostpunka na PS4/XBOX
Możliwe wydanie dodatków CoM/Moonlighter
DLC dla Frostpunka (3) nad którym sądzę że już pracują ale wolą dmuchać na zimne najwyżej skasuje projekt jak drugie DLC nie pójdzie pomyśli ( wiemy już że nie zamierzają się rozbijać na drobne z mini dodatkami)
Możliwość robienia fajnych wyprzedaży bo portfolio jest spore
Frostpunk na Switch ( ale to bardziej mrzonka niż rzeczywistość)
Switch jako spore źródło dochodu bo do dzisiaj nie wiemy ile tak naprawdę pieniędzy daje to spółce bo to skala domysłów

105 MLN robi wrażenie ;)

Podziękować można za relacje brawo ;)

Ważne że P8 jest już grywalne bo dużo mówi to o stanie gry

Jak widać konsole zaskoczyły - ciekawe jaki będzie finał

Co do Frostpunka może świadczyć również o wielkości i stopniu zaawansowania dodatku

Martwi brak premier odnośnie wydawnictwa

A mówili coś o CoM?

W sytuacjach krytycznych ten wątek nagle ożywa . Może teraz skupmy się na pytaniach które mogą być zadane na spotkaniach inwestorskich a nie forum wzajemnej nienawiści bo to nic nie da.

Nie sądzę żeby podali dużo szczegółów ale warto próbować

a o to pytania ( mam nadzieje że forumowicz je zmodyfikują )

Czy zamierzają przedstawić plany odnośnie frostpunka na 2020 ( na razie wiemy tylko o jednym DLC)
Jak wygląda sytuacja z DLC do Moonlightera oraz CoM -czy zobaczymy w przyszłym roku ich wydania oraz czy będą dostępne na switcha?

Jak wygląda podział zysków dla Moonlightera odnośnie platform( ile to switch ile pc) oraz CoM ( na to za pewne nie odpowiedzą)?

Jak wygląda sytuacja z wydaniem obydwu tytułów na rynek Japoński oraz Chiński ?

Czy mają zatwierdzoną strategie marketingową dla P8?

Jak zamierzają utrzymać przychody i zysk bez premier w 2020 roku( pewnie odpowiedzą że będzie robić promocje)?

Kiedy informacja o nowej grze z wydawnictwa?

Czy ostatnie spotkania biznesowe na targach zaowocowały potencjalnymi umowami z nowymi studiami/wydawcami?

Czy wzorem poprzedniego roku może się spodziewać konkretnego podsumowania 2019 z planami na 2020?




baks napisał(a):
sledzik007 napisał(a):


Rekomendacja rekomendacją a bity już raz pokazały że bez premiery potrafią lepiej keszować gre różnymi promocjami

Parę miesięcy temu Darek wypowiedział się, że wyniki roczne zaskoczą.
Nie zdziwiłbym się gdyby wynik był dość zbliżony do ubiegłorocznych. Może sam liczyłem na nieco mocniejszy początek CoM ale gra miała na promocji tylko -10% i była dość długo na 1/2 stronie pomimo sporo innych promocji. Nie wygląda to wcale źle.
Może warto przypomnieć sobie, że TWOM "pogrzebaliśmy" po 4-5 miesiącach ...d'oh!

Zdziwiło mnie też podtrzymywanie TWOM - ale najwyraźniej mają sporo kontentu który wcześniej nie zaprezentowali.
Nie zdziwiłbym się jeśli zrobią na 5 rocznicę jakąś niespodziankę.
Przy tak długiej komercjalizacji gier źródełko przychodów będzie długo płynęło coraz szerszym korytem czy to się komuś podoba czy nie. Każdy ma swoją strategię i niewiele pomoże zaklinanie rzeczywistości.
Nie ujmuję nic TSG ale jeszcze prawie nic nie pokazali jakie mają kompetencje. Do świetnych gier trzeba kompetencji i doświadczenia.
Dla mnie to co niektórzy piszą "kompletnie się nie spina".
Mówienie o szybkim rozwoju z jednoczesną wypłatą 75% zysków w formie dywidendy w branży gier jest nonsensem.
Nawet najwięksi jak CDP nie stać ich na wypłaty dużych dywidend jeśli chcą się mocno rozwijać.
Może warto jeszcze przypomnieć, że szybko rosną płace a będą rosnąć jeszcze szybciej wraz z rosnącą gwałtownie płacą minimalną.
W tej sytuacji wypłacając większość zysków braknie środków na robienie dobrych gier ..... nie mówiąc już o wzroście ich wielkości ...d'oh!

Wniosek albo będą to słabe gry niezbyt dużej wielkości lub dobre małej wielkości.
11bit ma moim zdaniem świetną strategię i nie ukrywają tego do kilku lat, że ich preferencją jest jakość .... i żaden płacz tego nie zmieni.
Można to przyjąć na klatę albo zmienić spółkę.
Ta spółka jest mniej przyjazna dla spekulantów na szybki zysk.


Przypomnę że Anomaly gra stara jak świat dalej się sprzedaje i daje setki tysięcy złotych a co dopiero twom czy Frostpunk. Po drugie bity mogą nas zaskoczyć (w co trochę wątpie) i wydać więcej niż jeden dodatek w następnym roku. Wystarczy że dodatki będą małe za 2-5 $ ale będą utrzymywać gre przy życiu

Nikt nie zwrócił jednej uwagi na switch. Tak naprawdę nie wiemy jak długi jest cykl życia produktu na tej platformie.Dopiero samo 11 bit się jej uczy. Wiemy natomiast że CoM czy Moonlighter swietnie sie na niej sprzedają mimo typowo japońskich gier które królują na tym rynku

Frey bardzo fajny i merytoryczny wpis. Co do marudzenia na rozwój pamiętaj że na rynku ( no chyba że armagedon jest ale wtedy też są perełki) zawsze są jakieś inne spółki na których można zarobić i to jest ten przysłowiowy ból d.. gdy twoja spółka spada a inne rosną.

Rozwój 11 bit według mnie dopiero przed nami. Oni przechodzą poszczególne etapy a ich zachowania są bardzo konserwatywne.Sam projekt 8 będzie już grą konsolową na co wskazuje a więc trafi do większej rzeszy graczy bo nie oszukujmy się projektów na konsole to oni nie mieli stricte .

W mojej ocenie jeżeli bity utrzymają poziom to P8 może być kolejny skokiem milowy w rozwoju spółki ale jak napisałeś czas okaże

Rekomendacja rekomendacją a bity już raz pokazały że bez premiery potrafią lepiej keszować gre różnymi promocjami

No i mamy kolejny raport - ale do fanfarów daleko

Co się zmieniło?

Kolejne rynki jak Rosja i Włochy

Co do Rosji to droga jeszcze długa bo sam proces certyfikacji to zacznie się dopiero w 4 kwartale a gdzie jakakolwiek sprzedaż itd

Po drugie obawiam się że jest to jeszcze za biedny rynek na tego typu usługi no chyba że skupiamy się tylko na kliencie premium a ich tam nie brakuje

Włochy to na razie mrzonka nic ciekawego ale ważne że do przodu

Bawi mnie tekst z Nigerią że były działania - to tak jakby nic tam się nie działo

Jest jeden plus - mimo spadku ilości urządzeń z 60 na 57 (przestałem się tym przejmować) wrosłą liczba badań z 311 na 392 czyli prawie o 30 %. To świadczy że gdzieś ten system załapał mówiąc kolokwialnie i ma wzięcie. Liczba badań i tak jest stosunkowo niewielka bo jest to ok 7 badań na urządzenie ale ważne że rośnie a nie stoi w miejscu

Fajnie że podpisali tą umowe na 3 urządzenia - mam głupie wrażenie jakby żonglowali tymi 60 urządzeniami i przerzucali od podmiotów które nie widzą w tym potencjału do podmiotów zainteresowanych

I dalej nie wiemy nic o Finlandii co jest trochę denerwujące i dziwne patrząc po wychwalaniu tego rynku

Czekamy na dalsze informacje


Elemis do twojego "leniwego wywodu" jak to określiłeś dodał bym wysokie miejsce samego frostpunka w wersji podstawowej ( nie chce kłamać bo nie notuje tego ale koniec drugiej i początek 3 zahaczył przy CoM

Troche bajzel w steamie jest bo NBA jest 2 razy a inne tytuły też się powtarzają przez co nie wiadomo czy to błąd czy co? CoM jest na miejscu 19 co mnie bardzo cieszy choć jeżeli usuniemy gry powtarzające się to już mamy 17 miejsce. Jak na indyka zacnie choć szały nie ma

Bardzo dobrze widzisz Top Facet - świadczy to o potencjale gry - jestem ciekawe jakie będą oceny graczy

Jestem ciekaw jak będzie wynik walki z ff8 oraz jak długo będzie się utrzymywać w top 25 steam

Trochę odbiegnę od tematu Moonlightera w strony DLC które niestety zbiera złe opinię. Wielu ludzi skarży się że jedyną opcją jest budowanie mostu. Fakt że DLC jest stosunkowo tanie bo 18 zł czyli ok 4 euro jednak zawodzi trochę graczy. A jaka jest wasza opinia?

Informacje
Stopień: Rozgadany
Dołączył: 11 lipca 2009
Ostatnia wizyta: 21 stycznia 2021 20:58:40
Liczba wpisów: 144
[0,04% wszystkich postów / 0,03 postów dziennie]
Punkty respektu: 2

Kanał RSS głównego forum : RSS

Forum wykorzystuje zmodfikowany temat SoClean, autorstwa J. Cargman'a (Tiny Gecko)
Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,956 sek.

AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +158,21% +31 642,98 zł 51 642,98 zł
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło
AD.bx ad3b
AD.bx ad3c
AD.bx ad3d