pixelg
Czat: Cezary Kozanecki, prezes Synektik SA oraz Dariusz Korecki, wiceprezes Synektik SA - start 14 października o 10:30
AD.bx ad0a
AD.bx ad0b

Czat inwestorski z Cezarym Kozaneckim, prezesem Synektik SA oraz Dariuszem Koreckim, wiceprezesem Synektik SA

Dyskusja odbyła się dnia: 14.10.2020, godziny 10:30
Cezary Kozanecki, prezes Synektik oraz Dariusz Korecki, wiceprezes: Robotyka medyczna to jeden z naszych priorytetów. Pracujemy nad rozszerzeniem oferty w tym obszarze Cezary Kozanecki, prezes Synektik SA, Dariusz Korecki, wiceprezes Synektik SA
SYNEKTIK
W środę 14 października o godz. 10:30 zapraszamy na czat z Cezarym Kozaneckim, prezesem Synektik SA oraz Dariuszem Koreckim, wiceprezesem spółki. Zachęcamy także do zapoznania się z prezentację inwestorską, która zostanie opublikowana przed czatem. Tematem spotkania będzie podsumowanie wyników i dokonań spółki ostatnich miesięcy oraz omówienie planów i perspektyw spółki na przyszłość.

Synektik jest wiodącym producentem zaawansowanych produktów radiofarmaceutycznych oraz rozwiązań informatycznych, dostawcą usług serwisowo-pomiarowych oraz dystrybutorem innowacyjnych urządzeń medycznych, stosowanych w diagnostyce oraz terapii, w dziedzinach onkologii, kardiologii i neurologii.

W ramach segmentu dystrybucji urządzeń medycznych Spółka współpracuje z kilkunastoma globalnymi producentami wyrobów diagnostycznych oraz terapeutycznych. Od 2018 r. Synektik jest wyłącznym dystrybutorem na Polskę innowacyjnych systemów robotycznych dla chirurgii da Vinci. Synektik jest liderem polskiego rynku radiofarmaceutyków oraz jedynym dostawcą najbardziej zaawansowanych radioznaczników (tzw. specjalnych) w Polsce. Spółka pracuje nad innowacyjnymi radiofarmaceutykami, z których kluczowym jest kardioznacznik - radiofarmaceutyk do diagnostyki choroby wieńcowej o globalnym potencjale, którego rozwój jest obecnie na etapie badań klinicznych.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z Cezarym Kozaneckim, prezesem Synektik oraz Dariuszem Koreckim, wiceprezesem spółki. Tematem spotkania będzie podsumowanie wyników i dokonań spółki ostatnich miesięcy oraz omówienie planów i perspektyw na przyszłość.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać o 10:30. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Cezary Kozanecki i Dariusz Korecki: Dzień dobry, witamy na czacie z zarządem Synektik. Dziękujemy za przybycie i zachęcamy do zadawania pytań.
  • Michał: Dzień dobry, mówi się że wartość rynku robotyki chirurgicznej w Polsce oraz na świecie ma drastycznie wzrastać przez następne lata. Jak Synektik ocenia swój udział w tym przyszłym wzroście.
    Cezary Kozanecki: Zgadzamy się, że rynek robotyki, zarówno w Polsce jak i na całym świecie, wkracza w etap dynamicznego wzrostu. Zakładamy, że Polska będzie jednym z wyróżniających się, pod względem tempa rozwoju, rynków europejskich. Zgodnie z raportem PMR i Upper Finance wartość polskiego rynku wzrośnie do ponad 0,5 mld zł, a w Polsce użytkowanych będzie ok. 40 systemów da Vinci, wobec 12 obecnie. Dla Synektik rynek to nie tylko sprzedaż robotów, ale również instrumentów używanych w trakcie operacji, usług serwisowych, gwarancji. Na dojrzałych rynkach sprzedaż samych robotów da Vinci odpowiada za ok. 1/3 przychodów ich dystrybutorów, reszta to sprzedaż zużywalnych instrumentów. Zakładamy, że przy 40 działających systemach przychody z samej sprzedaży instrumentów powinny przekraczać 30 mln zł.
  • Gość: Dzień dobry. Czy mogą Panowie podać datę wprowadzenia Axiuminu do produkcji i późniejszej sprzedaży?
    Cezary Kozanecki: Zakładamy, że produkt wejdzie na rynek w I kw. 2021 r.
  • Marcin M : Witam Kiedy rozpocznie się 3 faza badań? Czy jej rozpoczęcie będzie samodzielne czy z partnerem? Ile potrwa?
    Cezary Kozanecki: Tak jak wcześniej informowaliśmy, harmonogram projektu zakłada, iż kolejna faza badań zostanie zainicjowana do końca bieżącego roku kalendarzowego. Oczywiście pandemia ma istotny wpływ na postępy projektu. Część badań klinicznych trzeciej fazy planujemy przeprowadzić w Stanach Zjednoczonych, niezmiennie mocno dotkniętych przez COVID. Dziś możemy jedynie zgadywać w jakim stopniu ta sytuacja będzie wpływać na akwizycję pacjentów do badań.

    Zakładamy, że kolejną fazę rozpoczniemy samodzielnie, tak jak wielokrotnie podkreślaliśmy.

    Zakładamy, że 2021 r. będzie optymalnym momentem zawarcia umowy z partnerem. Oczywiście nie przesądzamy że tak się stanie.

    W normalnych warunkach kolejna faza powinna potrwać 18-24 miesiące. Nie wiemy jednak, jak pandemia będzie wpływać na ciągłość tego procesu.
  • Gość: Czy spółka rozważa synchronizację własnego roku finansowego z rokiem kalendarzowym?
    Dariusz Korecki: Nie.
  • Gość: Czy spółka realizuje dostawy jednorazowych instrumentów do zabiegów daVinci do ośrodków, które w przeszłości, gdy Synektik nie był jeszcze wyłącznym dystrybutorem Intuitive, zakupiły te systemy z innych źródeł, jak Łódź, Toruń, czy HIFU Warszawa? Jeżeli nie, to czy spółka planuje wystąpić z ofertami do takich ośrodków? Czy umowa dystrybucyjna z Surgical obejmuje również wyłączność na dostawy akcesoriów zabiegowych?
    Cezary Kozanecki: Synektik jest wyłącznym dystrybutorem systemów i usług da Vinci w Polsce, w tym wyłącznym dostawcą akcesoriów zabiegowych. Zgodnie z umową z Intuitive Synektik obsługuje wyłącznie autoryzowane systemy robotyczne, jest to związane z polityką producenta, bezpieczeństwem pacjenta i przepisami polskiego prawa. Systemy zakupione z niewiadomego źródła nie są przez nas obsługiwane.
  • Gość: Rynek spekuluje, że partnerem, z którym spółka dokończy 3. fazę badań klinicznych kardioznacznika będzie Astra Zeneca lub Blue Earth. Czy spółka może się odnieść do tych spekulacji?
    Dariusz Korecki: Siłą rzeczy nie możemy skomentować takich spekulacji. Kierunkowo naszymi partnerami mogą być m.in. producenci leków, producenci sprzętu medycznego, którzy są jednocześnie największymi producentami radiofarmaceutyków na świecie. Na tym etapie możemy zdradzić, że jesteśmy w dialogu z wiodącymi podmiotami światowej branży medycznej.
  • Adam: Jakiego rzędu przychody firma przewiduje ze sprzedaży Axuminu w Polsce?
    Cezary Kozanecki: Zakładamy, że docelowo potencjał sprzedażowy Axuminu jest porównywalny z obecną sprzedażą choliny na polskim rynku.
  • Gość: Na kiedy planowane jest wdrożenie pierwszego systemu ZAP-X?
    Dariusz Korecki: Zakładamy, że nastąpi to w 2021 r. Z publicznych informacji wiemy, że jeden z klientów ma zabezpieczone środki na dostawę systemu tej klasy.

    ZAP-X to innowacyjny, pod wieloma względami nieporównywalny z żadnym innym produkt. Z racji niedługiej historii obecności na globalnych rynkach nie możemy się w snuciu rozważań nt. jego potencjału rynkowego podeprzeć się statystykami w jego komercjalizacji w innych krajach. Dziś mamy otwartych łącznie 5 projektów sprzedażowych na różnym stopniu zaawansowania. Zakładamy, że nie są to jedyne szanse sprzedażowe dla ZAP-X na polskim rynku do zrealizowania w perspektywie najbliższych kilku lat.
  • ksiadzrobak: jak oceniają Państwo prawdopodobieństwo pełnej refundacji zabiegów z użyciem robotów DaVinci w 2021?
    Cezary Kozanecki: Jesteśmy zbudowani tempem robotyzacji polskiej chirurgii, wbrew opiniom sceptyków Polska była gotowa na wdrożenie da Vinci na szeroką skalę, przybywa wysoce wykwalifikowanych zespołów medycznych realizujących operacje w asyście systemów, rewolucja jakościowa powoli staje się faktem. Zakupy systemów są coraz częściej finansowane ze środków publicznych, stąd rozumiemy, że finansowanie zabiegów również będzie odbywać się z dedykowanych środków publicznych. Mając powyższe na uwadze, zakładamy, że wprowadzenie dedykowanej refundacji, umożliwiającej stosowanie da Vinci w terapii przez ośrodki publiczne w większym niż dziś wymiarze, jest raczej kwestią kilku kwartałów, a nie kilku lat.
  • ksiadzrobak: Czy inne placówki wojskowe są również zainteresowane nabyciem robota Da Vinci?
    Dariusz Korecki: Tak.
  • ksiadzrobak: Czy spółka ubiega się obecnie o jakieś dofinansowanie na przykład od NCBIR?
    Cezary Kozanecki: Aktualnie korzystamy z dofinansowań ze środków publicznych, m.in. na rozwój produktów innowacyjnych radiofarmaceutycznych i informatycznych. Przygotowujemy się do nowych konkursów odpowiadających naszemu profilowi i potrzebom.
  • ksiadzrobak: Czy na chwilę obecną uważają Państwo wprowadzenie przedmiotów/usług z zakładki COVID 19 za komercyjny sukces?
    Dariusz Korecki: Wpływ poszerzenia oferty o produkty związane z COVID na wyniki dopiero co zakończonego roku finansowego był minimalny, zgodnie zresztą z naszymi oczekiwaniami. W dłuższej perspektywie czasu współpraca z Genomtec ma szansę pozytywnie wpłynąć na nasze wyniki finansowe. Oczywiście kluczowy wpływ na to będzie mieć sytuacja pandemiczna w kraju i zagranicą. Jeśli COVID-19 zagości w naszym życiu na dłużej, pośrednio wpływając m.in. na wzrost świadomości konieczności wzmocnienia systemu diagnostyki chorób zakaźnych w celu skuteczniejszego przeciwdziałania ich rozprzestrzeniania, biznes diagnostyki molekularnej będzie jednym z najdynamiczniej rozwijających się obszarów medycyny w najbliższych latach. Budowa kompetencji oraz rozwój oferty w tym obszarze jest jednym z możliwych kierunków rozwoju Grupy Synektik na najbliższe lata.
  • Marian z Poznania: Czy Synektik rozważa uchwalenie Polityki Dywidendowej?
    Cezary Kozanecki: Dzisiaj nie ma decyzji w tej sprawie. Rekomendacja zarządu w sprawie dywidendy za 2019 rok nie została jeszcze wydana, a finalny głos w tej sprawie będą mieć nasi akcjonariusze. Za wypłatą dywidendy przemawia mocna sytuacja finansowa spółki, atrakcyjne przepływy pieniężne etc. Z drugiej strony należy mieć na uwadze potencjalne zagrożenia dla całej gospodarki związane z sytuacją pandemiczną.
  • Gość: Czy umowa na dystrybucję da vinci będzie przedłużona? Z tego co pamiętam jest do końca przyszłego roku.
    Dariusz Korecki: Jeśli nie wydarzy się nic nieoczekiwanego, obecna umowa z Intuitive będzie obowiązywać do końca 2022 r. Nie możemy dziś niczego przesądzić, jednak biorąc pod uwagę osiągnięte przez nas wyniki, doceniane przez amerykańskiego partnera, liczymy, że współpraca będzie kontynuowana zdecydowanie poza 2022 r.
  • Gość: Dlaczego nie doszło do szerszej współpracy z genomtec oprócz testów. Wstępnie miała być inwestycja finansowa itd
    Cezary Kozanecki: Genomtec zdecydował o wyjściu na rynek publiczny w poszukiwaniu po środki na rozwój, z deklaracji spółki wynika, że ma ona w planach wejście na NewConnect. Kibicujemy ich staraniom, a sami koncentrujemy się na rozwoju współpracy biznesowej z nimi.
  • Gość: Czy staracie się o dofinansowanie np z grantow ncbir ma 3 fazę czy też sami finansujecie
    Dariusz Korecki: Zgodnie z przyjętą polityką, mając na uwadze dotychczasowe udane doświadczenia w finansowaniu prac nad kardioznacznikiem z wykorzystaniem środków publicznych, będziemy starać się o dofinansowanie kolejnej fazy badań z dotacji. Od początku projekt jest finansowany częściowo ze środków własnych.
  • Gość: Jak w czasie rozłożona jest 3 faza między rozpoczęciem a badaniem 1000 osób i końcem. Ile potrwa cały proces bez rejestracji?
    Cezary Kozanecki: Zgodnie z wytycznymi regulatora, dla produktów diagnostycznych przewiduje się znacznie mniejszą liczbę osób badanych, inaczej niż dla produktów terapeutycznych. Zakładamy, że liczba pacjentów biorących w kolejnej fazy badań będzie istotnie niższa od wskazanych 1 tys. osób. Jak wspominaliśmy, badanie będzie odbywać się wieloośrodkowo, w normalnych warunkach nie powinno ono trwać dłużej niż 24 miesiące. Proces przygotowania dokumentacji do rejestracji nie powinien przekroczyć 12 miesięcy. Dokumentacja jest przygotowywana na bieżąco.
  • Gość: Czy SNT będzie sprzedawać da vinci poza RP Kraje bałtyckie, Czechy itd
    Dariusz Korecki: Zgodnie z obecną umową działamy wyłącznie na polskim rynku. Kierunkowo jesteśmy zainteresowani rozszerzeniem umowy.
  • Gość: Czy skoro SNT jest właścicielem znaczników to nie mógłby sprzedawać licencji na nie poza RP, czy też nie ma takiej możliwości, jeśli tak dlaczego
    Cezary Kozanecki: Na rynkach, na których mamy zarejestrowane nasze produkty, tj. Czechy, Słowacja oraz kraje bałtyckie, mamy taką możliwość. Nie wykluczamy takiej możliwości.
  • Gość: Czy strategia firmy opublikowana bodajże w 2018 r ulega aktualnie aktualizacji, coś się na dziś nie powiodło, zmieniło, wykonano ponad plan itd
    Dariusz Korecki: Po zakończeniu horyzontu obecnej strategii, planujemy przyjąć i ogłosić nową strategię. Nastąpi to zapewne na przełomie 2021 i 2022 r., po tym jak m.in. podsumujemy owoce obecnej strategii.
  • Gość: Czy Pan Książek w jako największy udzialowiec pomaga w bieżącym działaniu firmy? W jakim stopniu.
    Cezary Kozanecki: Pan Mariusz Książek jest przewodniczącym RN, jest aktywnym jej członkiem i wspiera rozwój spółki z tego poziomu.
  • Gość: Dlaczego tak długo trawa badanie nad kardioznacznikiem. Przecież to nie jest lek. Kiedy firma planuje komencjalizację. Ile potrwa 3 faza z wydaniem zgód z Europy i usa.
    Dariusz Korecki: Z poziomu regulatora kardioznacznik podlega takim samym procedurom rejestracyjnym jak każdy produkt farmaceutyczny, traktowany jest jak lek. Różnice dotyczą liczby badanych pacjentów w różnych fazach badań klinicznych.
    Zakładamy, że 2021 r. będzie optymalnym momentem zawarcia umowy z partnerem. Kardioznacznik to nasz strategiczny projekt o ogromnym, wieloletnim potencjale komercyjnym. Chcemy dokonać właściwego wyboru, uzyskać optymalne warunki współpracy - to jest naszym priorytetem.
  • Gość: Jak wyglada w obecnej sytuacji dywersyfikacja działalności spółki, czy poza robotami da Vinci i nowymi pomysłami z działu B+R spółka prowadzi jakąś dochodową działalność?
    Cezary Kozanecki: Nasza działalność jest zdywersyfikowana. Produkujemy radiofarmaceutyki, rozwijamy nowe produkty w tym obszarze, jesteśmy dystrybutorem innowacyjnych produktów medycznych, rozwijamy własne narzędzia informatyczne dedykowane dla branży medycznej. Wszystkie piony naszej działalności są dochodowe.
  • Gość: Dlaczego firma tak mało publikuje na espi. Brak komunikatów powoduje mała rozpoznawalność wśród firm medycznych jak na możliwość
    Dariusz Korecki: Zgodnie z przepisami kanałem ESPI przekazujemy informacje cenotwórcze. Inne informacje, w tym również o charakterze marketingowym, przekazujemy innymi kanałami. Staramy się aktywnie komunikować z rynkiem za pośrednictwem mediów, bierzemy udział w konferencjach adresowanych dla inwestorów indywidualnych, publikujemy informacje na naszej stronie www, prowadzimy profile w mediach społecznościowych.
  • Gość: Kiedyś platforma Evolution była przedstawiana jako jeden z gamechangerów Synektik. Czy wciąż tak uważacie? Jaki jest potencjał dla tego produktu?
    Cezary Kozanecki: Niezmiennie sądzimy, że Zbadani.pl (czyli roboczo Evolution) to rozwiązanie przynoszące nową jakość dla diagnostyki obrazowej, pod wieloma względami innowacyjne, o potencjale globalnym. Platforma dobrze wpisuje się w kierunek rozwoju współczesnej medycyny, z potrzebą wygodnego dostępu do badań ze strony pacjentów, decentralizacją wielu funkcji, pracą zdalną specjalistów na czele. Szczególnie nadzieje wiążemy z modułem dedykowanym pacjentom, obecnie brak jest takiego rozwiązania na rynku, podczas gdy widzimy, że popyt na taką usługę jest i w naszej ocenie będzie rosnąć. Opinie nt. obecnej wersji platformy od użytkowników są budujące, feedback od nich wpływa na dalsze kierunki rozwoju platformy, optymalizację UX platformy etc. Obecne wdrożenia traktujemy jako pilotaż. Mamy nadzieję, że założenia biznesowe dla projektu się potwierdzą.
  • Gość: W jakich krajach będzie przeprowadzona 3 faza?
    Dariusz Korecki: Europa i USA.
  • Gość: Jak mają się umowy na sprzedaż robotów da Vinci? Zgodnie z poprzednimi informacjami jeszcze kilka z nich miało zostać sprzedanych w tym roku a ostatnio jest bardzo mało informacji.
    Dariusz Korecki: Nie publikujemy prognoz, jednak kierunkowo zgadzamy się z ocenami zewnętrznych analityków wskazujących, że potencjał polskiego rynku w perspektywie najbliższych 12 miesięcy, to co najmniej 5 systemów.
  • Zenek: Czy w bieżącym roku spółka sprzeda jeszcze jakieś systemy daVinci? Np. do Szpitala Międzyleskiego, czy do szpitala w Gorzowie Wlkp.?
    Cezary Kozanecki: Szpital w Międzylesiu ogłosił nowy przetarg na dostawę systemu. Jesteśmy zainteresowani złożeniem oferty w tym postępowaniu. Gorzów – postępowanie przetargowe jeszcze nie zostało rozpoczęte, czekamy aż to się stanie. Z informacji publicznych wiadomo, że ww. ośrodki mają zabezpieczone środki na te zakupy w roku bieżącym.
  • Gość: Dlaczego w II kw. mamy niższy wynik EBIT w segmencie radioznaczników? Czy w III kw. spółka wróciła do wzrostowego charakteru?
    Dariusz Korecki: Drugi kwartał był mocniej obciążony COVID niż trzeci kwartał.
  • Zainteresowany: Czy posiadają Państwo wiedzę na temat prac nad konkurencyjnymi znacznikami do badanego kardioznacznika?
    Cezary Kozanecki: Monitorujemy rynek, mamy możliwie pełną i bieżącą wiedzę na ten temat. Potencjalny rynek zbytu jest bardzo duży, a konkurencja jest niezmiennie ograniczona.
  • Gość z Wawy: Piszecie Państwo: Zakładamy, że 2021 r. będzie optymalnym momentem zawarcia umowy z partnerem. Oczywiście NIE PRZESĄDZAMY że tak się stanie. Skąd nagminne zmiany harmonogramów i opóźnienia w tym obszarze. Prosiłbym o szersze wyjaśnienie tego problemu, gdyż już kilkakrotnie nie daliście Państwo rady dotrzymać własnego, zadeklarowanego terminu. Teraz mówicie o 2021, ale NIE PRZESĄDZACIE, że tak się stanie. Czyli może być jeszcze później, lub w ogóle. To bardzo niepokojące
    Dariusz Korecki: Podkreślamy - uważamy, że zawarcie umowy w przyszłym roku byłoby optymalne. Ale nie zamierzamy zawierać umowy za wszelką cenę pod presją czasu. Kardioznacznik to projekt jedyny w swoim rodzaju, a umowę partneringową dla niego zawrzemy tylko raz. Zakładam, że wszyscy chcemy, by była to możliwie najlepsza umowa, która pozwoli Synektik stać się globalnym graczem. Gra toczy się o gigantyczną dla naszej spółki stawkę. Byłoby również nieodpowiedzialne z naszej strony pomijanie w naszych planach wpływu COVID na przebieg projektu.
  • Adam: Czy firma planuje poszerzać swoją działalność poza obszar Polski? Jeżeli tak, to które rodzaje działalności i na jakie kraje?
    Cezary Kozanecki: Zdecydowanie tak. Kardioznacznik jest produktem o zasięgu globalnym i samo jego wprowadzenie do sprzedaży zwiększy nasz potencjał sprzedażowy zagranicą. Również inne radiofarmaceutyki mogą być sprzedawane zagranicą, jesteśmy już z częścią z nich obecni na rynkach krajów ościennych. Jesteśmy zainteresowani rozszerzeniem umów dystrybucyjnych innowacyjnych produktów medycznych na rynki innych krajów. W końcu Zbadani.pl, w naszej ocenie, ma potencjał lokalizacji i komercjalizacji na innych rynkach, to produkt uniwersalny, z dużym potencjałem.
  • Gość: Czy wdrazanie produktów wedlug uproszczonej procedury FDA (ktora zostala ogloszona w zwiazku z COVID-19) dotyczy Waszych produktów? Czy też Wasze produkty nie moga byc objete uproszczona procedura FDA?
    Dariusz Korecki: Uproszczona procedura dotyczy, według naszych informacji, wyłącznie produktów związanych z walką z pandemią COVID.
  • skrybo: w macie Panstwo wylacznosc na da vinci / zap-x poza Polska? jezeli tak - to w jakich krajach?
    Cezary Kozanecki: Da Vinci - nasza umowa obejmuje tylko Polskę. ZAP-X - umowa obejmuje rynki Polski, Czech, Słowacji i krajów bałtyckich.
  • Gość z Wawy: "Zakładamy, że docelowo potencjał sprzedażowy Axuminu jest porównywalny z obecną sprzedażą choliny na polskim rynku." To znaczy ile?
    Dariusz Korecki: Potencjalnie mówimy o kilku milionach złotych.
  • Gość: Jaki jest sredni okres "uruchomienia" produktu Da Vinci oraz ZAP-X - mowmy o okresie "od podpisania umowy, do pierwszej operacji / pierwszego powazniejszego uzycia"
    Cezary Kozanecki: Da Vinci - samo uruchomienie urządzenia nie jest wyzwaniem, urządzenie jest produkowane seryjnie, a start pracy nie wymaga przebudowy ośrodka medycznego. Konieczne jest jednak przeszkolenie chirurgów i to jest najbardziej czasochłonny etap przygotowywania placówki medycznej.

    ZAP-X - te urządzenia są produkowane na zamówienie, dostarczane bezpośrednio z USA, co siłą rzeczy wpływa na długość realizacji projektu. Dostawa i instalacja mogą potrwać do 9 miesięcy, kolejne dwa miesiące należy zabezpieczyć m.in. na szkolenia personelu.
  • akcjonariusz: Ile czasu będzie trwała III faza kliniczna dla kardioznacznika i kiedy może on trafić do oferty? Jaki może być wartość biodolars i jaki upfront payment?
    Dariusz Korecki: Ze względu na dobro rozmów nie możemy wchodzić w szczegóły, w szczególności wskazywać nasze oczekiwania wobec płatności początkowej. Nie uciekniemy od porównań do porozumienia między Lantheus Medical i GE Healtcare, która przewidywała circa 60 mln USD upfront fee i success fee. Maksymalizacja upfront fee nie jest naszym celem samym w sobie. Chcemy wynegocjować całościowo najlepszą umowę z mocnym, wartościowym partnerem i zarabiać przez kolejne lata.

    Branża radiofarmaceutyków dynamicznie się rozwija, dochodzi do nich ciekawych M&A, takich jak przejęcie Blue Earth przez Bracco, czy połączenie Lantheus z Progenics Pharmaceuticals. Widzimy, że Big Pharma dostrzega duży potencjał branży radiofarmaceutycznej. Sądzimy, że wchodzimy „na rynek” z kardioznacznikiem w naprawdę dobrym momencie.
  • Gość: Jaki jest potencjał polskiego rynku na APOTECA?
    Cezary Kozanecki: Epidemia chorób nowotworowych w Polsce niestety nie słabnie, angażując coraz większe środki. Rozwiązania umożliwiające zautomatyzowane, z jednej strony efektywniejsze kosztowo, a z drugiej pewniejsze i bezpieczniejsze dla farmaceutów przygotowanie cytostatyków, czyli tzw. chemii onkologicznej, są koniecznością. Mając to na uwadze zakładamy, że w Polsce w perspektywie najbliższej dekady może pojawić się nawet kilkadziesiąt robotów o funkcjonalności APOTECA. Mamy jednak świadomość, że inwestycja w rozwiązania klasy APOTECA, z racji mniej spektakularnego wpływu na skuteczność terapii niż chociażby systemy robotyki chirurgicznej, dla wielu ośrodków onkologicznych nie jest na szczycie listy priorytetowych inwestycji. Zakładamy, że polska onkologia będzie stopniowo dojrzewała do robotyzacji tego obszaru.
  • Gość: Czy spółka będzie miała więcej robotów w ofercie, lub innych produktów innowacyjnych? Jakie są perspektywy na poszerzanie portfolio?
    Dariusz Korecki: Uznajemy robotykę medyczną za jeden z priorytetowych kierunków rozwoju. Pracujemy nad rozszerzeniem oferty w tym obszarze, mamy nadzieję, że w nieodległej przyszłości będziemy mogli poinformować o nowych produktach.
  • Cezary Kozanecki i Dariusz Korecki: Dziękujemy Państwu za poświęcony czas. Jeśli ze względu na ograniczony czas nie udało się nam udzielić odpowiedzi na wszystkie Państwa pytania, zachęcamy do bezpośredniego kontaktu ze spółką.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję. Ze swojej strony dodam tylko, że w spotkaniu udział wzięło ponad 500 inwestorów. Zarząd spółki dwoił się i troił, a i tak na koniec pozostało kilkadziesiąt pytań. Zapraszam do kontaktu ze spółką i na kolejne czaty w StockWatch.pl
AD.bx ad3a
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +135,80% +27 160,25 zł 47 160,25 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy