PARTNER SERWISU
ekjaetoi

Czat inwestorski z Jakubem Wolffem - prezesem zarządu oraz Krzysztofem Wagnerem i Michałem Smółką – członkami zarządu The Dust SA - start 23 maja o godz. 12:00

Dyskusja odbyła się dnia: 23.05.2023, godziny 12:00
Jakub Wolff - prezes zarządu, Krzysztof Wagner i Michał Smółka – członkowie zarządu The Dust SA: Fabuła gry The Inquisitor jest jej najmocniejszą stroną Jakub Wolff - prezes zarządu, Krzysztof Wagner i Michał Smółka – członkowie zarządu The Dust SA
We wtorek, 23 maja, o godz. 12:00 zapraszamy na webinar i czat inwestorski z Jakubem Wolffem - prezesem zarządu oraz Krzysztofem Wagnerem i Michałem Smółką – członkami zarządu The Dust SA. Tematem spotkania będzie omówienie strategii rozwoju Grupy The Dust na lata 2023 – 2028 oraz komentarz do wyników za I kw. 2023 r.

Grupa The Dust SA działa na globalnym rynku gier wideo. Specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości gier komputerowych w oparciu o własne IP, których produkcje finansuje we współpracy z globalnymi wydawcami - Focus Entertainment SA, Kalypso Media Group GmbH oraz Toplitz Productions GmbH.

Grupa łączy w sobie kompetencje z różnych zakresów kilku studiów deweloperskich: The Dust SA, Game Island SA, Two Horizons SA i 4Knights SA. Każde studio specjalizuje się w produkcji gier o odmiennym charakterze, skierowanych do odpowiednich grup docelowych dla danego gatunku.

The Dust SA jest producentem. Spółka intensywnie rozwija produkcję gier własnych. Aktualnie pracuje nad grą osadzoną w świecie „Cyklu Inkwizytorskiego” na motywach twórczości Jacka Piekary - The Inquisitor.

Przedmiotem działalności spółki zależnej Game Island SA jest produkcja gier z gatunku survivali. Obecnie pracuje nad projektem Serum.

Two Horizons S.A. jest producentem gier z gatunku symulatorów i renowatorów. W trakcie produkcji znajdują się projekty Hotel Renovator - wersja na konsole PS5 i XSX (premiera na platformie PC miała miejsce 7 marca 2023 r.) oraz Airport Renovator.

Studio 4Knights SA specjalizuje się w produkcji strategicznych gier czasu rzeczywistego (RTS – real time strategy). Obecnie pracuje nad tytułami Project Crusaders oraz Curb Project.

W marcu br. odbyła się premiera pierwszej gry Grupy The Dust - Hotel Renovator, która została bardzo dobrze przyjęta przez graczy zarówno w Polsce, jak i za granicą - ponad 85 proc. pozytywnych opinii wystawionych pierwszego dnia, średni czas spędzony przez użytkownika na renowacji tytułowego hotelu wynosi ponad 12 godzin, a największa liczba jednocześnie grających (tzw. peak graczy) osiągnęła ponad 2 500 osób.

Wszystkie studia z Grupy przykładają bardzo dużą uwagę do jakości produkowanych tytułów, co jest ich wyróżnikiem na rynku.


Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na webinarze i czacie inwestorskim z Jakubem Wolffem, Krzysztofem Wagnerem i Michałem Smółką, przedstawicielami zarządu The Dust SA. Tematem spotkania będzie omówienie strategii rozwoju grupy The Dust na lata 2023-2028 oraz komentarz do wyników za I kw. 2023 r.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Zarząd The Dust: Bardzo dziękujemy za udział w konferencji. Wierzymy, że przedstawiona strategia na lata 2023-2028 przyniesie wzrost wartości Grupy The Dust. Dołożymy starań, aby wyczerpująco udzielić odpowiedzi na przesłane pytania.
  • agroleasing: Jak dużo dodatkowego kapitału potrzeba do zakończenia The Inquisitor? Jak Spółka zamierza pozyskiwać kapitał do pozostałych tytułów?
    Zarząd The Dust: Środki na produkcję The Inquisitor są w całości zagwarantowana przez umowę wydawniczą. Wszystkie pozostałe tytuły obecnie rozwijane również mają zabezpieczone środki na realizację, poza Project Crusaiders, którego prof-of-concept będziemy prezentowali wydawcom w najbliższym czasie.
  • Gość: Ile kopii gry Hotel Renovator się sprzedało do tej pory? Ile kopii DLC do HR się sprzedało?
    Zarząd The Dust: Umowa wydawnicza z wydawcą uniemożliwiła nam publikowanie raportów sprzedażowych zanim zrobi to wydawca. Możemy tylko zdradzić, że poziom sprzedaży jest dla nas bardzo zadowalający.
  • gracz_i_investor: Premiera Inkwizytora będzie bliżej 1 października czy 31 grudnia?
    Zarząd The Dust: O konkretnej dacie premiery The Inquisitor powiadomimy w późniejszym terminie wspólnie z wydawcą.
  • Tomasz: Kiedy możemy zobaczyć debiut Two Horizons na New Connect
    Zarząd The Dust: Przygotowania do debiutu spółek Two Horizons i Game Island są w toku. Przewidujemy, że dokumenty na GPW zostaną złożone do końca tego roku.
  • Gość: Czy planowana jest przedsprzedaż Inkwizytora oraz Serum?
    Zarząd The Dust: Serum zostanie wydane w wersji Early Access na początku przyszłego roku. Ewentualne uruchomienie przedsprzedaży The Inquisitor znajduje się w gestii wydawcy.
  • Rafał: Ile części gry Inkwizytor Państwo planujecie ?
    Zarząd The Dust: Na ten moment skupiamy się na pierwszej części.
  • Rafał: Jaki jest czas gry Inkwizytora ? Jaką oceną za grę Inkwizytor wystawiłaby spółka sama sobie w skali 1-10 ?
    Zarząd The Dust: Czas gry The Inquisitor to ok 15 godzin.
  • HR: Ile sztuk "Hotel Renovator" musi się sprzedać, żeby pojawił się udział w zyskach?
    Zarząd The Dust: Poziom sprzedaży do recoup'u zależy od polityki sprzedażowej wydawcy (obniżki, liczba DLC). O osiągnięciu przychodów ze sprzedaży pokrywających koszty produkcji i marketingu poinformujemy w stosownym raporcie ESPI.
  • Szymon: W jakiej liczbie kopi udało się sprzedać Hotel Renovator? Czemu firma nie dziali się taką informacją przez raporty ESPI?
    Zarząd The Dust: Umowa wydawnicza z wydawcą uniemożliwia nam publikowanie raportów sprzedażowych zanim zrobi to wydawca. Możemy tylko zdradzić, że poziom sprzedaży jest dla nas bardzo zadowalający.
  • Szymon: Czy mogą Państwo podzielić się detalami umów wydawniczych, szczególnie tematów związanych z poziomami tantiemów (poziomy sprzedaży, kwoty/procenty od sprzedaży)?
    Zarząd The Dust: Nie możemy się podzielić taką informacją. Szczegóły umów wydawniczych stanowią tajemnicę handlową.
  • Gość: Witam Panów, Dlaczego spółka amortyzuje zakończone prace nad grami (jako WNIP) przez okres 5 lat metodą liniową (a nie degresywnie) skoro wiadomo, że gra wprowadzona na rynek sprzedaje się najlepiej zaraz po premierze? Czy powyższa zasada nie powoduje braku współmierności przychodów i kosztów w sprawozdaniu finansowym?
    Zarząd The Dust: Wiele tytułów obecnych na rynku charakteryzuje się długim ogonem sprzedaży. Zgodnie z przyjętą strategią oraz podpisanymi umowami wydawniczymi będziemy zapewniać wsparcie dla naszych tytułów długoterminowo i stąd zakładamy taki okres amortyzacji. Jednocześnie, co roku każdy z projektów będzie poddawany testowi na utratę wartości.
  • HR: W I kwartale rekordowy przychód to efekt jednorazowego zaksięgowania otrzymanych środków na produkcję "Hotel Renovator". Koszty produkcji natomiast pokażecie dopiero poprzez amortyzację. Efekt - wysoki zysk. Rozumiem, że w 2 kwartale znów będzie strata?
    Zarząd The Dust: W II kwartale na wynik będzie miała wpływ realizacja kolejnych kamieni milowych gry Hotel Renovator (produkcja wersji na konsole oraz DLC).
  • Gość: The Inquisitor na wishliście Steam już od pół roku stoi ok 400 miejsca, podobnie było z Hotel Renovatorem. Po wykresie wishlisty Steam Hotel Renovatora, widać, że dopiero 1,5 miesiąca przed premierą pozycja wystrzeliła i zapewne było to skolidowane z działaniami marketingowymi. Kiedy planujecie odpalić marketing Inkwizytora i czy 1,5 miesiąca przed premierą, to nie będzie za późno w jego przypadku?
    Zarząd The Dust: Każdy wydawca ma inną strategię promowania tytułu i działania związane z marketingiem The Inquisitor będą inne niż w przypadku Hotel Renovator. Działania marketingowe zostaną uruchomione zgodnie z przyjętym harmonogramem po okresie wakacyjnym.
  • Szymon: Jak oceniają Państwo realizację poprzedniej strategii (2020-2023), a w szczególności punkty dotyczące: wydania Inquisitora w 2022 oraz produkcji 15 gier survivalowych (0) i 15 gier symulatorowych (1)?
    Zarząd The Dust: W przypadku The Inquisitor termin wydania gry uległ zmianie wraz z podpisaniem umowy wydawniczej, która przewiduje wydanie gry na PC i konsole w jednym momencie. Natomiast odnośnie gier survivalowych i symulatorowych to ogłoszenie takiej liczby produkowanych gier było błędem i nie pozwoliłoby na jakościowe podejście do ich produkcji. Na chwilę obecną urealniliśmy wszystkie plany produkcyjne.
  • Kamil W.: Do jakiej gry byście porównali Inquisitora. Na ile czasu gra starczy?
    Zarząd The Dust: Czas gry oceniamy na ok 15 godzin. The Inquisitor to gra action-adventure z rozbudowaną fabułą i mechanikami detektywistycznymi.
  • sasky86: Witam. Na jakim etapie są prace nad nextgenową wersją Hotel Renovator?
    Zarząd The Dust: Produkcja Hotel Renovator na konsole planowo zakończy się w Q3 bieżącego roku.
  • sasky86: 4Knights pracuje nad Project Crusaders. Czy skończyły się już prace koncepcyjne i czy projekt wszedł w główną fazę produkcji?
    Zarząd The Dust: Projekt Crusaiders znajduje się na etapie proof-of-concept i w najbliższym czasie zostanie zaprezentowany wydawcom.
  • sasky86: Czy istnieje ryzyko opóźnienia premiery gry The Inquisitor?
    Zarząd The Dust: Produkcja gry jest realizowana terminowo. Obecnie nie przewidujemy opóźnień w produkcji. Przed nami certyfikacja gry na konsole - to będzie kluczowy etap w kontekście dotrzymania terminu wydania gry.
  • Mateusz Zelek: Czy planujecie fizyczne edycje gier, czy postawicie raczej na cyfrowe wersje
    Zarząd The Dust: Na ten moment nie planujemy edycji fizycznych naszych gier.
  • Vukko Drakkainen: Ja przyszedłem tylko napisać ze cholernie czekam na wasza grę, jeżeli miałbym wybierać to inkwizytor powinien stać klimatem fabułą i postaciami. Trzymam kciuki Panie i Panowie
    Zarząd The Dust: Dziękujemy :)
  • Gamer: Czym Inkwizytor zainteresuje potencjalnego gracza i przebije się w setkach innych premier? Kiedy rusza kampania marketingowa?
    Zarząd The Dust: W naszej opinii fabuła gry The Inquisitor jest jej najmocniejszą stroną, a sam świat który stworzył Jacek Piekara i który przenieśliśmy do gry jest ogromnym wyróżnikiem na tle innych produkcji.
  • Kuki: Czy spółka widzi jakieś kluczowe wydarzenie które może podnieść w przyszłości obecne niskie poziomy sprzedaży gry hotel renovator?
    Zarząd The Dust: Zarówno w naszej opinii, jak i wydawcy poziom sprzedaży gry Hotel Renovator jest satysfakcjonujący. Cykl sprzedaży utrzymuje się na stałym, dobrym poziomie. Planujemy szereg działań przy premierze wersji konsolowych.
  • pyta: Jaki okres produkcji 1 gry zakładacie skoro tak chcecie zwiększać liczbę wydanych gier rocznie?
    Zarząd The Dust: Minimum 24 miesiące. Wzrost liczby wydanych gier rocznie będzie wynikać ze zwiększenia liczby zespołów.
  • Jerzy: Witam. Jak udało się przekonać znanych wydawców do współpracy z grupą która do niedawna nie miała żadnej wydanej gry?
    Zarząd The Dust: Dobry zespół i jakościowe podejście do gier zawsze jest doceniane.
  • T: Przy jakiej sprzedaży szacujecie Państwo, że Inkwizytor zwróci poniesione na niego nakłady?
    Zarząd The Dust: Szacujemy, że zwrot recoup nastąpi przy sprzedaży około 200 tys sztuk. Od tego momentu The Dust będzie partycypować w przychodach ze sprzedaży gry.
  • IJ-Kamil : Czym będzie się wyróżniał projekt Crusader? Gatunek wydaje się być dobry, pożądany, ale też mocno konkurencyjny , a to ma być też multiplayer, który potrzebuje graczy, by żyć
    Zarząd The Dust: Na ten moment nie chcemy zdradzać szczegółów, więcej materiałów dotyczących Project Crusaders opublikujemy w tym roku. Zgadzamy się, że to wymagający gatunek gier ale z ogromnym potencjałem.
  • Gamer: jak wygląda podział zysków z Inkwizytora między wydawcą, Inwestorem (Konsorcjum) a samą spółką?
    Zarząd The Dust: Ze względu na podpisane umowy o poufności nie możemy podać szczegółów, natomiast wszystkie umowy, które podpisujemy są w naszej ocenie korzystne dla spółki i mają potencjał do generowania zysków w przyszłości.
  • Gość: Dzień Dobry, czy jakość grafiki w grze Inquisitor ulegnie poprawie w porównaniu do ostatnich opublikowanych materiałów?
    Zarząd The Dust: Tak, zespół nadal pracuje nad tym elementem w grze.
  • GI: Dlaczego discord Serum nie jest aktywny i nie budujecie poprzez niego spolecznosci? Czy wraz z pozyskaniem wydawcy odeszliscie od budowania spolecznosci w ten sposob jak na poczatku dla Hotel Renovatora?
    Zarząd The Dust: Stagnacja Discorda projektu SERUM wynika z braku działań marketingowych, które są planowane jeszcze w tym kwartale. Jesteśmy przekonani, że im bliżej premiery tym Discord będzie gromadzić coraz większą rzeszę fanów gry.
  • Gość: Czy grupa planuje emisje akcji?
    Zarząd The Dust: The Dust S.A. (jako spółka dominująca) nie planuje emisji akcji. Natomiast spółki zależne rozważają taką możliwość przy sprzyjających warunkach rynkowych. Na ten moment umowy wydawnicze zapewniają środki na kontynuację wszystkich prowadzonych projektów.
  • Gość: Kiedy można spodziewać się publikacji nowych materiałów dotyczących Inquisitora i Serum?
    Zarząd The Dust: Materiały dotyczące projektu SERUM pojawią się w czerwcu. Natomiast o kampanii The Inquisitor wspomnieliśmy w poprzednich odpowiedziach.
  • Gość: Czy grupa planuje wersje kolekcjonerska gry Inquisitor?
    Zarząd The Dust: Przewidujemy wydanie wersji kolekcjonerskiej w wersji cyfrowej. Natomiast na ten moment nie planujemy takiej edycji w wersji pudełkowej.
  • Gość: Czy grupa planuje drugą część gry Inquisitir? Jeśli nie to czy grupa planuje po jej premierze grę opartą na twórczości innego pisarza?
    Zarząd The Dust: Obecnie skupiamy się na dokończeniu prac nad grą The Inquisitor.
  • Kuki: Ile kopii gry HR jest potrzebne do zwrotu wszystkich poniesionych kosztów?
    Zarząd The Dust: Poziom sprzedaży do recoup'u zależy od polityki sprzedażowej wydawcy (obniżki, liczba DLC). O osiągnięciu przychodów ze sprzedaży pokrywających koszty produkcji i marketingu poinformujemy w stosownym raporcie ESPI. Wydanie gry na konsole w dużym stopniu wpłynie na czas osiągnięcia recoup’u.
  • Gość: Czy inkwizytor wezmie udział w dużych wydarzeniach w tym roku jak np. summer games festival?
    Zarząd The Dust: Na ten moment możemy potwierdzić udział w zamkniętych pokazach dla dziennikarzy w trakcie gamescom 2023. O innych działaniach będziemy informować - zachęcamy do pisania maili do spółki.
  • gienek_majonez: Czy te 15 godzin potrzebne na Inkwizytora to tylko czas potrzebny na przejście głównej ścieżki fabularnej czy gracz może zostać w grze na dłużej?
    Zarząd The Dust: 15 godzin to czas na przejście głównej ścieżki fabularnej wraz z zadaniami pobocznymi.
  • Gość: W raporcie poinformowaliście że wszystkie gry osiągnęły wischliste ponad 400tysięcy graczy na steam. Ta liczba jest sumą tytułów z gier HR SERUM INQVIZYTOR AR? Czy włączacie w nią też zamrożone projekty takie jak Camping renovator dedli desert i inne ?
    Zarząd The Dust: W głównej mierze są to 4 pierwsze tytułu - pozostałe projekty mają marginalny udział w łącznej liczbie wishlist.
  • Rafał: Czy długofalowo (po 2028) zamierzacie jako grupa wkroczyć w segment AAA ?
    Zarząd The Dust: Długofalowo jest to bardzo interesujący segment :)
  • gienek_majonez: Od ktorego roku planuja Panstwo zacząć wypłacać dywidendę?
    Zarząd The Dust: Na ten moment nie mamy jeszcze polityki dywidendowej.
  • Rafał: jaki segment rynku interesuję grupę w kontekście ewentualnego założenia kolejnych firm produkcyjnych,, w czym będą się specjalizować ?
    Zarząd The Dust: Celujemy w segmenty, w których rynek widzi duży potencjał sprzedażowy.
  • Rafał: Czy i z jakimi swoimi produkcjami będziecie obecni na tegorocznych targach branżowych ?
    Zarząd The Dust: Będziemy obecni na Gamescom z projektami The Inquisitor i SERUM.
  • Rafał: Czy w strategii 2023 - 2028 zakładacie emisje akcji ?
    Zarząd The Dust: Spółka The Dust nie planuje emisji akcji.
  • Rodo300: Mało wiadomo o zespole The Dust. Czy w grupie są osoby z udokumentowanym doświadczeniem w branży growej (produkcja gier, marketing, zarządzanie)? Macie Państwo w planach wiele tytułów, są 4 spółki, bez ludzi z doświadczeniem będzie ciężko chyba.
    Zarząd The Dust: Większość osób w naszych zespołach posiada większe niż 5-letnie doświadczenie oraz brało udział w produkcji tytułów z segmentu AA i AAA. Ostatnimi czasy dołączyło do nas kilkanaście nowych osób, z doświadczeniem m.in. w CI Games, PCF i wielu innych.
  • Rafał: Jaka jest proporcja zatrudnienia pracowników przy poszczególnych projektach ?
    Zarząd The Dust: Zespoły The Dust, Two Horizons i Game Island mają liczebność w przedziale 20 - 25 osób, a 4Knights zatrudnia obecnie poniżej 10 osób.
  • Rafał: Ile częsci gry Inkwizytor Państwo planujecie ?
    Zarząd The Dust: Na ten moment skupiamy się na dokończeniu gry The Inquisitor.
  • Gość: Czy możemy poznać harmonogram wprowadzenia spółek zależnych na NC ? Czy planowane jest przejście The Dust na GPW a jeśli tak to czy znany jest przybliżony termin ?
    Zarząd The Dust: Na ten moment nie mamy planów przejścia na rynek główny GPW. Przygotowania do debiutu spółek Two Horizons i Game Island są w toku. Przewidujemy, że dokumenty na GPW zostaną złożone do końca tego roku.
  • korpobzdury: Nie zrealizowaliście strategii poprzedniej na lata 2020-2023. Po co w ogóle robicie kolejną strategię?
    Zarząd The Dust: W przypadku poprzedniej strategii termin wydania gry The Inquisitor uległ zmianie wraz z podpisaniem umowy wydawniczej, która przewiduje wydanie gry na PC i konsole w jednym momencie. Natomiast odnośnie gier survivalowych i symulatorowych to ogłoszenie takiej liczby produkowanych gier było błędem i nie pozwoliłoby na jakościowe podejście do ich produkcji. Na chwilę obecną urealniliśmy wszystkie plany produkcyjne. Kolejna strategia pokazuje rozwój grupy na kolejne lata przy uwzględnieniu nabytych doświadczeń i obecnego rozwoju grupy.
  • Ramalian: Chciałbym tylko (po raz kolejny) pochwalić za jakość prezentowanych informacji w ostatnim raporcie okresowym (i nie tylko). Wzór do naśladowania.
    Zarząd The Dust: Dziękujemy serdecznie
  • Zarząd The Dust: Dziękujemy Państwu za udział w czacie. W razie dodatkowych pytań zachęcamy do kontaktowania się bezpośrednio ze spółką
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty w ramach projektu #GamingNaGiełdzie
uyebicbp
qbmzxvnp
puceafdk
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
uxczcitb
tubcjgrl
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
333
strefa niepewna BB B
105
strefa zagrożona CCC D
202

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 05.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat