PARTNER SERWISU
nxvjufxz

Czat inwestorski z zarządem Starward Industries SA (14 listopada)

Dyskusja odbyła się dnia: 14.11.2022, godziny 14:00
Maciej Dobrowolski oraz Michał Pietrzkiewicz – członkowie zarządu Starward Industries: Mamy swoje ambicje, ale jednocześnie twardo stąpamy po ziemi Maciej Dobrowolski oraz Michał Pietrzkiewicz – członkowie zarządu Starward Industries

W poniedziałek 14 listopada o godz. 14:00 zapraszamy na prezentację i czat inwestorski z zarządem Starward Industries SA.

Spotkanie odbędzie się tuż po publikacji wyników za trzeci kwartał 2022 rok. Tematem będzie prezentacja sytuacji finansowej spółki oraz omówienie przyjęcia dema gry "The Invincible", zaprezentowanego na początku października. Spotkanie będzie również okazją do zadania pytań nowemu członkowi zarządu, Michałowi Pietrzkiewiczowi odpowiedzialnemu za ład korporacyjny oraz finanse i relacje inwestorskie spółki.

Starward Industries to niezależny deweloper gier wideo, stworzony przez ambitny zespół z wieloletnim doświadczeniem w takich firmach jak CD Projekt Red, Reality Pump, czy Techland. Spółka jest w trakcie tworzenia pierwszej gry fabularnej opartej na powieści autorstwa Stanisława Lema “Niezwyciężony”, realizując pionierski projekt w obszarze komputerowej adaptacji kultowej twórczości w retro-futurystycznym i atompunkowym stylu graficznym.

Czat odbywa się w ramach dziewiątej edycji projektu #GamingNaGiełdzie, który organizowany jest przez portal StockWatch.pl oraz agencję PR Strict Minds. Celem projektu jest edukacja środowiska inwestorskiego w zakresie tematyki gier wideo. Skierowany jest przede wszystkim do inwestorów, ale także do przedstawicieli branży, prasy oraz wszystkich entuzjastów gier. Serię indywidualnych wystąpień spółek uzupełni konferencja online, podczas której zaproszeni eksperci będą dyskutować na bieżące tematy związane z branżą gier i rynkiem kapitałowym.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie inwestorskim z zarządem Starward Industries SA. Tematem będzie prezentacja sytuacji finansowej spółki oraz omówienie przyjęcia dema gry "The Invincible", zaprezentowanego na początku października.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać tekstowo po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy i biur maklerskich relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • KamiLPArsenal: Został zakończony kolejny etap produkcji MS-20. Ile jeszcze pozostało MS do zakończenia cyklu produkcji gry?
    Zarząd Starward Industries: Przed nami jeszcze kilka etapów produkcyjnych. Nie ujawniamy publicznie harmonogramu produkcji, certyfikacji i wydania gry. Jest to obszar, który na bieżąco doprecyzowujemy z wydawcą gry.
  • KamiLPArsenal: W którym kwartale 2023 roku Spółka planuje generować wysokie przychody ze sprzedaży gry?
    Zarząd Starward Industries: Nie publikujemy prognoz dotyczących sprzedaży, natomiast pracujemy we wszystkich obszarach nad tym, aby zwrot z projektu nastąpiły możliwie jak najszybciej.
  • KamiLPArsenal: Czy do końca roku 2022 poznamy datę premiery gry?
    Zarząd Starward Industries: Jest to możliwe, ale na ten moment nie możemy tego potwierdzić. Nie zależy to tylko i wyłącznie od nas, ale też od naszego wydawcy czyli 11bit studios.
  • KamiLPArsenal: Na jak długo wystarczą obecne środki pieniężne przeznaczone do produkcji gry?
    Zarząd Starward Industries: Środki pieniężne, którymi dysponujemy pokrywają w całości budżet produkcyjny gry. W ramach pozyskiwania środków w ramach ostatniej emisji zapewniliśmy sobie finansowanie studia na dobrych kilka miesięcy po planowanym miesiącu wydania gry.
  • KamiLPArsenal: Czego będzie dotyczyć IP2 i zapowiedziany start produkcji w 2023 roku? Czy będzie o podobnej tematyce co The Invincible?
    Zarząd Starward Industries: Prace przygotowawcze dotyczą dwóch tytułów. Jeden z nich osadzony jest w uniwersum atompukowym, a drugi to całkiem inna formuła. Nie mamy decyzji w jakim cyklu produkcyjnym będą realizowanie, czyli np. w jakiej kolejność lub też czy będą prowadzone prace równoległe. Jako studio dążymy do tego, aby móc pracować nad więcej niż jedną grą w tym samym czasie. Jednak w związku z tym jak ambitne są to tytuły i jak ważna jest dla nas wysoka jakość każdego produktu, który opracowujemy, nie jest to bagatelna rzecz do realizacji.
  • KamiLPArsenal: Jakie są oczekiwania co do ilości sprzedaży gry The Invincible?
    Zarząd Starward Industries: Posiadamy oczywiście wewnętrzne prognozy sprzedaży wypracowane wraz z naszym wydawcą. Na ten moment nie dzielimy się nimi publicznie.
  • KamiLPArsenal: Jakie są ambicje firmy na kolejne lata? Ile i jak często będą wydawane kolejne gry? Czy Spółka będzie podążać ścieżką Creepy Jar, czy CD Projekt, a może zostanie przejęta przez 11 Bit lub inne duże studio?
    Zarząd Starward Industries: Mamy swoje ambicje, ale jednocześnie twardo stąpamy po ziemi. Z wymienionych przykładów, zdecydowanie bliżej nam do drogi, którą podąża Creepy Jar. Jeśli chodzi o kwestię przejęć, możemy komentować tylko sferę faktów, a w tej - na tę chwilę - nie prowadzimy rozmów na temat przejęcia Starward Industries przez zewnętrzne podmioty.
  • Gość: Czy Niezwyciężonego będziecie dalej rozwijać w postaci płatnego i komercyjnego dodatkowego kontentu? Czy umowa z 11 bit obejmuje też revshare i finansowanie DLC?
    Zarząd Starward Industries: Umowa wydawnicza reguluje kwestię revshare i obszar rozwoju gry jakim są DLC. Nie zdradzamy jednak szczegółowych zapisów, warunków finansowych. Jedyne co możemy powiedzieć, to to, że są nie gorsze niż warunki dotyczące produkcji samej gry.
  • Gość: Czy wydawca przedstawił swoje oczekiwania sprzedażowe co do The Invncible, a jeśli tak to jakie one są?
    Zarząd Starward Industries: Każda ze stron ma swoje szacunki sprzedaży, natomiast nie mamy zgody wydawcy na publiczne komentowanie przebiegu negocjacji poprzedzających podpisanie umowy wydawniczej.
  • anty_teresa: W branży gamingowej studio najczęściej otrzymuje raport sprzedażowy od wydawcy z pewnym opóźnieniem i podejście do pokazywania przychodów przez spółki wykonujące grę jest w związku z tym dwojakie. Pierwsze to raportowanie przychodów w dacie otrzymania raportu sprzedażowego, co może wiązać się na przykład z brakiem rozpoznania przychodów w kwartale premiery gry. Drugie podejście to rozpoznawanie sprzedaży na bazie własnego szacunku w okresie sprzedaży gry i ewentualnie korygowanie go na podstawie później otrzymanych raportów sprzedażowych. Jaki model wprowadzicie u Was?
    Zarząd Starward Industries: Proszę być pewnym, że przekażemy tę informację jeszcze przed premierą gry, a sam model rozpoznawania przychodów zostanie szczegółowo opisany w sprawozdaniu. Nie będzie potrzeby “zgadywania” na jakich zasadach rozpoznajemy przychody ze sprzedaży.
  • Gość: Na jakim silniku powstanie nowy tytuł? Jaki to będzie gatunek? Czy będzie zawierał elementy multiplayer?
    Zarząd Starward Industries: Nowe gry będziemy realizować na odpowiedniej wersji silnika Unreal Engine. Najbliższa produkcja wystartuje na piątej generacji. Nie zdradzamy szczegółów co do gatunku.
  • Gość: Czy planujecie wraz z wydawcą pojawić się na jakichś dużych branżowych targach przed premierą? Czy będziecie prowadzić też sprzedaż pudełkową?
    Zarząd Starward Industries: Plan marketingowy, który stale jest dostosowywany do dynamicznie zmieniającego się rynku jak najbardziej zakłada udział w dużych branżowych wydarzeniach. Co do wersji pudełkowej to nie możemy jeszcze potwierdzić czy takowa będzie.
  • andy_dufresne: Jak oceniacie współpracę z 11 bit studios?
    Zarząd Starward Industries: Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszej współpracy. Dzięki długim rozmowom przed podpisaniem umowy i inwestycji 11 bit studios w Starward Industries oraz bardzo spójnej wizji obu spółek dogadujemy się bardzo dobrze. Zespoły poznały się i współpracują ze sobą na co dzień.
  • andy_dufresne: W jaki sposób Spółka szacuje sprzedaż swojej pierwszej gry w procentowym podziale na PC i konsole?
    Zarząd Starward Industries: Oczekujemy, że The Invincible będzie mocny sprzedażowo zarówno na PC jak i na konsolach nowej generacji.
  • andy dufresne: Czy Spółka ma plany dotyczące wykorzystania swoich IP w innych formach medialnych niż gra komputerowa (nie licząc książki o "Niezwyciężonym" ;)) Czy taki kierunek jest w ogóle rozważany? Np. w kontekście decyzji o wyborze konkretnego IP2?
    Zarząd Starward Industries: Tak, myślimy o IP jako marce i jej rozwoju na różnych polach. Niebagatelny wpływ na to miał wzrost sprzedaży Wiedźmina i Cyberpunka po premierach netflixowych seriali o przygodach Geralta i V.
  • MaxB: Dzień dobry, dlaczego do RN wszedł człowiek związany z rynkiem kapitałowym? Czy rozważają Państwo sprzedaż spółki jakiemuś podmiotowi zagranicznemu? Czy były jakieś zapytania z rynku w tej kwestii?
    Zarząd Starward Industries: Bernard Gudowski został powołany do Rady Nadzorczej w drodze kooptacji, stąd właściwym adresatem pytania są członkowie Rady Nadzorczej. Wedle najlepszej wiedzy zarządu powołanie tej konkretnej osoby nie jest związane z planami sprzedaży spółki.
  • MaxB: Ile zarobił Marek Markuszewski na sprzedaży akcji spółki do 11 bit studios?
    Zarząd Starward Industries: Jest to informacja publiczna. Zapraszamy do zapoznania się z komunikatami giełdowymi, które są zresztą wymienione wprost w raporcie kwartalnym.
  • Gość: Dzień dobry We wcześniejszej komunikacji wyraziliście oczekiwania sprzedażowe na poziomie wysokich kilkuset tysięcy egzemplarzy. Od tamtego momentu budżet gry wzrósł, a przede wszystkim pojawił się wydawca. W związku z powyższym, żeby zachować taki sam oczekiwany wynik finansowy wynikałoby, że sprzedaż powinna wynieść sporo więcej niż 1,6 mln sztuk. Proszę powiedzieć czy tak faktycznie wzrosły Wam oczekiwania sprzedażowe, czy niestety spadły oczekiwania wynikowe?
    Zarząd Starward Industries: Potwierdzamy, że wraz ze wzrostem budżetu oraz nawiązaniem współpracy z wydawcą cechujący się świetnymi wynikami sprzedażowymi, zwiększyliśmy nasze wewnętrzne prognozy sprzedażowe.
  • Gość: East Value Research ogłosiło na twitterze “investment idea”. Czy to płatna i zamówiona przez spółkę usługa? Czy zgadzacie się z przyjętym założeniem sprzedaży na poziomie 800 k egzemplarzy gry?
    Zarząd Starward Industries: Nie wydaliśmy ani złotówki na współpracę z East Value Research. Nie wiąże nas z EVR żadna umowa, z której w przyszłości mogłyby wyniknąć jakieś płatności. Cieszymy się natomiast, że jesteśmy dostrzegani przez obserwatorów/komentatorów rynku. Nie komentujemy założeń dot. poziomu sprzedaży.
  • Gość: Na slajdzie o akcjonariacie nie ma informacji o akcjach posiadanych przez prezentujących dzisiaj członków zarządu? Czy nie macie akcji? Czy możecie je w najbliższym czasie objąć? Na jakich warunkach?
    Zarząd Starward Industries: Nie jesteśmy akcjonariuszami spółki. Tak jak prezentowaliśmy się dzisiaj w trakcie prezentacji, jesteśmy profesjonalistami z konkretnych obszarów (marketing i finanse) i dostarczamy spółce konkretne kompetencje. Co do zasady, beneficjentami obowiązującego programu motywacyjnego, mogą być także członkowie zarządu, poza Markiem Markuszewskim.
  • Gość: Czy macie już oczekiwania co do budżetu nowej gry?
    Zarząd Starward Industries: Tak, zrobiliśmy już założenia budżetowe dla kilku potencjalnych produkcji. Informacje na temat wysokości budżetów będziemy mogli ujawnić w momencie uruchomienia pełnej produkcji, czyli w momencie w którym będzie pewne jakie gry będziemy chcieli ukończyć oraz wydać.
  • Gość: Wszystko wskazuje na to, że premiera będzie mniejszym lub większym sukcesem, który powinien zapewnić znaczny wpływ środków finansowych. Proszę powiedzieć, czy w związku z tym wypłacicie znaczną dywidendę, czy raczej przyspieszycie rozwój spółki i pójdziecie drogą realizacji dwóch projektów równocześnie?
    Zarząd Starward Industries: Zdecydowanie za wcześnie na rozmowę o dywidendzie. Na ten moment, dla studia produkującego swój pierwszy tytuł, bardziej naturalne wydaje się reinwestowanie środków pozyskanych ze sprzedaży. W odpowiednim momencie wrócimy do odpowiedzi na to pytanie i zakomunikujemy politykę dywidendową.
  • Gość: Czy podtrzymujecie plan wydania gry na wszystkie platformy jednocześnie?
    Zarząd Starward Industries: Tak, podtrzymujemy tę deklarację.
  • KL: Czy kwota zawarta w zapasach to cała suma obecnie wydana na grę przez spółkę? Budżet całkowity powinien w przybliżeniu wynosić w takim razie ostateczna kwota z zapasów + kwota przeznaczona na ten cel przez 11b, czy inaczej powinno to się interpretować?
    Zarząd Starward Industries: To kwestia czysto metodologiczna. Jesteśmy studiem produkującym równolegle jeden tytuł, a spółka co do zasady ponosi spore koszty, które nie są kapitalizowane na bilansie i wynika to ze stosowanych zasad rachunkowości. Całkowite koszty funkcjonowania studia bardzo łatwo odczytać z lektury kapitałów własnych studia. Również informacje o pozyskanym przez nas finansowaniu są informacjami publicznie dostępnymi.
  • Gość: Szanowni Panowie, owszem to prawda że demo zostało przyjęte dobrze, natomiast nie zgodzę się, że przez wszystkie portale zostały ocenione pozytywnie. Jednak zdarzały się opinie, w których wskazywano na dużą linearność rozgrywki, brak wyzwań, czyli niski poziom trudności i w konsekwencji nudę. Czy możecie uchylić rąbka tajemnicy, czy gra w dalszych jej etapach zaspokoi oczekiwania tych - dziś nie do końca zadowolonych - graczy?
    Zarząd Starward Industries: Nasza gra skierowana jest do konkretnych grup odbiorców i nie zadowoli wszystkich graczy. Jednocześnie pragniemy poinformować, że przedstawione publicznie grywalne demo nie reprezentuje w pełni całej gry.
  • P1otrek23: Czy w związku z potencjalnym sukcesem premiery zarząd spółki planuje wypłacić dodatkową nagrodę pieniężną dla pracowników uzależnioną od wyniku, czy wystarczy program motywacyjny oparty o akcje?
    Zarząd Starward Industries: Nasz program motywacyjny opieramy na możliwości zakupu akcji na preferencyjnych warunkach. Nie planujemy nagród pieniężnych.
  • P1otrek23: Już raz przedstawiciele spółki deklarowali, że finansowanie gry jest zabezpieczone. Czy umowa z 11 bit zamyka definitywnie temat emisji akcji, czy może na potrzeby IP2 temat wróci?
    Zarząd Starward Industries: W naszej ocenie finansowanie pierwszej produkcji jest tematem zamkniętym. Stwierdzenie o zabezpieczeniu finansowania gry wynika ze znajomości stanu finansów spółki, ale także ustalenia szczegółowego harmonogramu produkcji z wydawcą i stanu wiedzy na temat jego realizacji. Temat emisji na ten moment nie istnieje.
  • Gość: czy po zebraniu feedback`u mediów/graczy, zamierzacie wprowadzić jakieś istotne zmiany/korekty w grze? Jeżeli tak, to jakie?
    Zarząd Starward Industries: Feedback jaki otrzymaliśmy jest zbieżny z naszą wewnętrzną wiedzą, którą poszerzyliśmy m.in. w ramach wielomiesięcznych zamkniętych testów. Co więcej jako że demo miało już kilka miesięcy w momencie pokazania go na targach, spora część zgłaszanych błędów jest już rozwiązana w obecnych buildzie. Oczywiście cały czas nie przestajemy testować i optymalizować naszej gry.
  • KL: Czy koszty marketingowe, które ponosi 11b, będą w jakiś sposób raportowane w Państwa sprawozdaniach, czy tylko te pieniądze przekazane na development?
    Zarząd Starward Industries: Budżet marketingowy nie przechodzi przez nasz rachunek wyników ani sprawozdanie z przepływów pieniężnych. W związku z tym nie planujemy raportowania w tym zakresie.
  • Gość: niegdyś było powiedziane, że jeszcze przed wydaniem Niezwyciężonego podzieliście się swoim pomysłem na kolejne IP. Kiedy będziecie gotowi/planujecie przekazać Inwestorom tę informację?
    Zarząd Starward Industries: Podtrzymujemy tą obietnicę, ale informacje o nowym produkcie będziemy ujawniać stopniowo.
  • Gość: Niezwycięzony ma ogromny potencjał VR`owy. W jakim czasie planujecie podjąć decyzję o portowaniu i czy macie wiedzę, ile ten proces może trwać?
    Zarząd Starward Industries: Jesteśmy świadomi rozwoju rynku VR i bacznie go monitorujemy. Mamy również wiedzę na temat możliwości finansowania portów gier na VR. Temat na pewno jest, ale na ten moment należy bezpiecznie założyć, że ewentualna premiera Niezwyciężonego na VR nie odbędzie się w tej samej dacie co premiery na PC i konsolach. O kierunkowej decyzji w zakresie wydania gry na platformach VR poinformujemy po jej podjęciu wraz z wydawcą.
  • KL: Czy zagrożenia przedstawione w grze będą bezpośrednie, czy tylko będą stwarzały takie wrażenie, atmosferę? tzn czy np. nasz postać będzie mogła w jakiś sposób zginąć itp.?
    Zarząd Starward Industries: Kampania marketingowa determinuje kiedy i w jaki sposób pokazujemy kolejne elementy gry. Ten również zostanie ujawniony w odpowiednim momencie.
  • Szugi: Pojawiają się obawy inwestorów, że Invincible będzie symulatorem chodzenia, a więc grę będzie można obejrzeć na YouTube jak film w całości bez kupowania włąsnego egzemplarza. Co o tym sądzicie? Czy możemy liczyć na unikalne mechaniki?
    Zarząd Starward Industries: Mechaniki w The Invincible zmieniają się w zależności od aktualnie rozgrywanego poziomu. Nasza gra jest znacznie bardziej rozbudowana aniżeli symulatory chodzenia. Firewatch, Alien Isolation, What Remains of Edith Finch czy niedawny Route 96, nie mogą narzekać na brak odbiorców :) Gry to w dalszym ciągu medium interaktywne, samo obejrzenie gry nie da tego samego co jej przejście.
  • Zarząd Starward Industries: Bardzo dziękujemy za zadane pytania i udział w kolejnym czacie z nami. Już teraz zapraszamy na kolejny czat po prezentacji wyników za 4. Kwartał. Zachęcamy również do zadawania pytań na IR@starward.co
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
obyrofxo
acmbiysa
lqahnfxu
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
tkkhjxnd
itnxkdbn
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
332
strefa niepewna BB B
106
strefa zagrożona CCC D
202

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 05.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat