PARTNER SERWISU
qwyfntqp

Czat z Marcinem Jaśkiewiczem, prezesem Simteract SA (29.09.2022)

Dyskusja odbyła się dnia: 29.09.2022, godziny 11:00
Marcin Jaśkiewicz, prezes Simteract SA: Jesteśmy w trakcie największego brainstormu w historii spółki Marcin Jaśkiewicz - prezes Simteract SA

Zapraszamy na prezentację inwestorską oraz czat z Marcinem Jaśkiewiczem, prezesem Simteract SA, które odbędą się w czwartek, 29 września o godzinie 11:00.

Tematem spotkania będzie omówienie premiery pełnej wersji pierwszej gry Train Life: A Railway Simulator na komputery oraz konsole, a także najbliższe plany spółki.

Simteract to spółka gamingowa z backgroundem softwarehouse’owym, od lutego 2021 notowana na NewConnect. Firma ma doświadczenie zarówno w branży gier wideo, jak i w tworzeniu oprogramowania profesjonalnych symulatorów. W sierpniu 2022r. odbyła się premiera pełnej wersji pierwszej gry Train Life: A Railway Simulator na komputery. Spółka obecnie pracuje nad swoim drugim projektem, Taxi Life: A City Driving Simulator, której premiera przewidziana jest na przyszły rok.





Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie z Marcinem Jaśkiewiczem, prezesem Simteract SA. Tematem spotkania będzie omówienie premiery pełnej wersji pierwszej gry Train Life: A Railway Simulator na komputery oraz konsole, a także najbliższe plany spółki.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać w formie tekstowej po skończonej prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Marcin Jaśkiewicz: Witam Państwa bardzo serdecznie na czacie tekstowym Simteract. Gorąco zachęcam do zadawania pytań.
  • Jarek: Panie Prezesie, obserwuję firmę od prawie roku. Od tamtego czasu pojawiły się konkrety w sprawie Taxi Life, ale brak informacji o nowych projektach, a poziom gotówki w Spółce spadł od czasu emisji. Kiedy możemy oczekiwać informacji o nowych produkacjach i w jaki sposób Spółka zamierza je finansować?
    Marcin Jaśkiewicz: Tak jak wspomniałem w trakcie prezentacji jesteśmy w trakcie realizacji dwóch kolejnych projektów. Jeden z nich to potencjalna współpraca z dużym wydawcą nad grą typu symulator (finansowanie będzie pochodzić od wydawcy). Drugi to strategiczny projekt North Star, gdzie będziemy chcieli finansować grę ze środków własnych (pozyskanych, między innymi, ze współpracy z wydawcami nad innymi projektami).
  • Jarek: Gratuluję podpisania umowy w sprawie Taxi Life z Nacon. Chciałem zapytać jednak o tryb rozliczeń z Nacon. W poprzednich wywiadach, z czego pamiętam, Zarząd wspominał o poszukiwaniu wydawcy w formie rev share 50/50. Czy płatności od Nacon z tytułu umowy wydawniczej pokryją całość kosztów produkcji gry?
    Marcin Jaśkiewicz: Simteract i NACON partycypują zarówno w kosztach produkcji gry, jak i w kosztach marketingowych. Z naszej strony było to możliwe między innymi dzięki emisji przed debiutem na NewConnect. Współpraca z wydawcą odbywa się w formie zapłaty za milestone’y oraz rev share po wydaniu gry.
  • Gość: Panie Prezesie, jak Pan ocenia debiut Train Life'a na konsolach?
    Marcin Jaśkiewicz: Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że w jednym terminie wydaliśmy grę na czterech platformach konsolowych. Pracujemy jeszcze nad wersją Nintendo Switch. Wierzymy, że potencjał tych platform jest co najmniej taki, jak nie większy, co platformy PC.
  • Gość: Kiedy ogłoszenie nowego projektu nad którym pracuje Spółka, tzw. P3?
    Marcin Jaśkiewicz: Samo ogłoszenie projektu dostosujemy do strategii marketingowej, tak, żeby zmaksymalizować potencjał sukcesu komercyjnego. Natomiast prace nad projektem już się rozpoczęły i będą przyspieszać z początkiem 2023. Do tego planujemy rozpoczęcie prac nad projektem numer 4, również na początku przyszłego roku, do czego obecnie się przygotowujemy.
  • Gość: Czy Simteract nie powinien uderzyć w mniej niszowe gatunki ? Mam tu na przykład gry takie jak Factorio czy Satisfactory. Odmienna estetyka, zgadza się, ale wiele godzin bardzo różnorodnej zabawy. Train Life czy Taxi Life mogą stać się po paru godzinach monotonne.
    Marcin Jaśkiewicz: Nad strategią rozszerzenia naszych produkcji o mniej niszowe gatunki pracujemy już od ponad pół roku. Ważne było dla nas ukończenie Train Life, co pozwoli nam wykorzystać doświadczony zespół w realizacji tej strategii. Jesteśmy już na tyle dużą spółką, że takie zmiany nie dzieją się w przeciągu kilku dni, ale myślę, że pozytywnie zaskoczymy zarówno graczy, jak i naszych inwestorów.
  • Tymek: Jak oceniacie działania NACON jeśli chodzi o promocje tytułu?
    Marcin Jaśkiewicz: NACON przygotował bardzo solidne działania marketingowe, nie tylko w internecie, ale też w tematycznej prasie drukowanej. Również lokalne oddziały wydawcy realizują strategię marketingową skierowaną na kluczowe rynki. Do dyspozycji mamy nie tylko bazowy produkt, ale także wersję z DLC Orient Express, co pozwala na zwiększenie ceny jednostkowej gry, dla przykładu na konsolach to 39.99 €.
  • Gość: Czy planujecie kolejną grę z serii Life?
    Marcin Jaśkiewicz: Na ten moment nie mamy informacji w tym zakresie, którymi moglibyśmy się podzielić, natomiast do tej pory współpraca między nami a NACON przebiegała bardzo dobrze, więc nie wykluczamy niczego w przyszłości.
  • David: Ile gier macie zamiar wydać w 2023 roku?
    Marcin Jaśkiewicz: W 2023 roku planujemy wydać Taxi Life: A City Driving Simulator.
  • Aga: Wyszło DLC, gra miała premierę, jakie plany na dalsze losy Train Life?
    Marcin Jaśkiewicz: W tym momencie jesteśmy na etapie wsparcia dla gry po wydaniu, ten okres potrwa kilka miesięcy. Co do dalszych planów, będziemy je dostosowywać zarówno do naszych celów strategicznych, jak i celów NACON.
  • David: Kiedy dowiemy się więcej o planach spółki co do "rozszerzenia działalności i wyjścia poza rynek symulatorów"?
    Marcin Jaśkiewicz: Kluczowy w tym temacie będzie przyszły rok. Obecnie jesteśmy w trakcie największego brainstormu w historii spółki, którego jednym z najważniejszych elementów będzie wewnętrzny game jam. Chcemy pozostawić dużą przestrzeń kreatywną zespołowi, jednocześnie realizując naszą strategię.
  • Kostek: Co z konsolą Switch, zamierzacie przenieść tam Wasze gry, czy to odległy temat?
    Marcin Jaśkiewicz: Tak, obecnie trwają prace nad wersją Switch gry Train Life. Co do Taxi Life, temat ciągle jest otwarty.
  • Sus: Czy jesteście zadowoleni z Waszych wyników w 2022 roku?
    Marcin Jaśkiewicz: Biorąc pod uwagę sytuację makroekonomiczną związaną z pandemią, wojną na Ukrainie, a także wysoką inflacją, która zwiększa koszty produkcyjne, jesteśmy zadowoleni z wyników 2022 roku. Jednocześnie będziemy intensyfikować nasze działania, aby kolejne lata były jeszcze lepsze.
  • aro: ile wynoszą miesięczne koszty działalności spółki?
    Marcin Jaśkiewicz: Zgodnie z naszym raportem za drugi kwartał 2022, koszty działalności operacyjnej za pierwsze półrocze tego roku wyniosły około 4,6 miliona złotych.
  • aro: ile osób obecnie zatrudnia spółka?
    Marcin Jaśkiewicz: Obecnie nasz zespół liczy około 70 osób.
  • kizo: czy macie konkretne gatunki gier, w stronę których chcecie spróbować pójść?
    Marcin Jaśkiewicz: Naszym planem jest wykorzystanie całego know-how z gatunku, nad którym pracowaliśmy do tej pory i rozbudowanie go o nowe elementy rozgrywki, które znacznie zbliżą nas do mainstreamu. Jednocześnie bardzo mocno myślimy o rozszerzeniu tematyki naszych gier, co dodatkowo może zwiększyć ich potencjał.
  • Hendrix: Co jest "większy" projektem, Taxi Life, czy Train Life?
    Marcin Jaśkiewicz: Budżetowo projekty są porównywalne, jednak wierzymy, że Taxi Life celuje w grupę graczy, która jest jeszcze większa od tej, która obecnie gra w Train Life.
  • Amok: Czy stereotypy są prawdziwe i to Niemcy były największą grupą odbiorców Train Life?:P
    Marcin Jaśkiewicz: Niemcy są zawsze bardzo ważnym rynkiem, nie tylko dla nas, ale prawdopodobnie dla wszystkich producentów symulatorów :)
  • inwestor_2k: Panie Prezesie, hotfixy chyba niewiele dały, skoro średnia pozytywów ze wszystkich recenzji na Steam wynosi 75 proc., a wsród tych najnowszych już tylko 63 proc. Gdzie jest problem?
    Marcin Jaśkiewicz: Wierzymy, że te 63% to wyłącznie okres przejściowy (oceny od premiery już się poprawiły), więc z naszego punktu widzenia hotfixy spełniają swoją rolę, więc będziemy starać się utrzymywać częstotliwość ich publikacji na podobnym poziomie. Dodatkowo, w gry pociągowe grają bardzo wymagający gracze, którzy oczekują jak największego realizmu. Natomiast naszym benchmarkiem był zawsze Euro Truck Simulator i wydaje mi się, że jest pozytywny odbiór od graczy doceniających ten kierunek.
  • Piotr: Według SteamDB peak graczy Train Life wynosi ponad 400 osób, a średnia liczba graczy oscyluję wokół 40 osób. Bezpośredni konkurent gry, czyli Train Sim World 3 ma kilkukrotnie lepsze statystyki (peak: 1,600 osób; średnia liczba graczy ponad 300). Jak zamierzacie przyciągnąć graczy do waszego tytułu?
    Marcin Jaśkiewicz: Nigdy nie mieliśmy w planach bezpośredniej konkurencji z Train Sim World, franczyzą z wieloletnim doświadczeniem na rynku. TSW jest bardzo realistyczne, co jest sporą barierą dla graczy nieco bardziej mainstreamowych. My zawsze celowaliśmy w odnalezienie złotego środka i niejednokrotnie czytałem porównania, że Train Life jest jak Euro Truck Simulator, tylko na torach.
  • Przemek: Na jakim etapie prac jest Taxi Life? Czy gra wyjdzie w formule wczesnego dostępu?
    Marcin Jaśkiewicz: Taxi Life zbliża się do fazy alpha, gra nabrała już bardzo realnych kształtów. Jesteśmy też po testach na graczach, którzy docenili tę produkcję, natomiast wraz z naszym wydawcą zdecydowaliśmy się tym razem zrezygnować z Early Access. Bieżąca obsługa gry stanowi spory overhead produkcyjny, więc w kontekście Taxi Life chcemy skupić się na zamkniętych testach wersji alpha/beta.
  • Grzegorz: Czy Prezes mógłby podsumować Gamescom i inne targi, na których Simteract był obecny? Co dał spółce i jakie wydarzenia macie w planach (stacjonarnie czy online?)
    Marcin Jaśkiewicz: Jeśli chodzi o promocję Taxi Life, niezastąpione były rozmowy z graczami, które prowadzimy na targach od początku tego roku. Na pewno będziemy chcieli pojawić się na kolejnych wydarzeniach, bliżej daty premiery, zarówno tych stacjonarnych jak i online. Drugą stroną targów są rozmowy b2b, które w tym roku były dla nas wyjątkowo obiecujące.
  • Gość: Czy uwaza pan ze forma hybrydowa eventow zostanie z nami na zawsze? jakie są plusy i minusy?
    Marcin Jaśkiewicz: Myślę, że tak. Wydarzenia w formie online są znacznie tańsze dla developerów. Dają też nieco większy potencjał viralowego rozejścia się prezentowanego dema gry. Na targach offline większa prezencja wiąże się zawsze z większymi kosztami, na co mogą pozwolić sobie przede wszystkim duzi wydawcy. Natomiast fizyczna obecność na targach pozwala na zdecydowanie bardziej bezpośredni kontakt z graczami i potencjalnymi partnerami.
  • Magda: planujecie zwiekszenie zatrudnienia czy obecny zespol wystarczy na zrobienie kilku projektow bez opoznien?
    Marcin Jaśkiewicz: Na ten moment nie planujemy dużego zwiększania zatrudnienia. Na pewno pojedyncze osoby będą pojawiać się w miarę potrzeb, ale zespół który mamy w tym momencie powinien wystarczyć na realizację projektów bez opóźnień.
  • Magda: W jakim kierunku spółka pojdzie poza symulatorami?
    Marcin Jaśkiewicz: Jeszcze nie mówimy o konkretach, natomiast głęboko wierzę, że pozytywnie zaskoczymy zarówno graczy, jak i inwestorów.
  • Marcin Jaśkiewicz: Bardzo dziękuję za poświecony czas, uwagę i intrygujące pytania. Mam nadzieję, że udało mi się zaspokoić Państwa ciekawość. Do następnego spotkania!
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
xajmkout
sjwqjpsn
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +76 634,22 zł +383,17% 96 634,22 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +57 011,41 zł 241,54% 124 772,41 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 578,99 zł 22,80% 24 699,73zł
zzumtxwm
fbzhkpxx
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
329
strefa niepewna BB B
109
strefa zagrożona CCC D
200

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 63
  • ROE > 30% - znaleziono 65
  • Free float < 20% - znaleziono 101

Dane aktualne na 21.10.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat