-
moderator: Witam na czacie inwestorskim z z Marcinem Kwaśnicą, prezesem zarządu Cherrypick Games SA. Tematem spotkania będą wyniki za III kwartał i perspektywy rozwoju spółki.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Marcin Kwaśnica: Dzień dobry Państwu, dziękujemy za zainteresowanie Cherrypick Games i spotkaniem z nami. Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie pytania, które padną.
-
reh: Jakie są najważniejsze cele na 2024 rok ?
Marcin Kwaśnica: Nasze najważniejsze cele na przyszły rok to:
- dalszy rozwój Kingdoms
- rozszerzenie współpracy z naszymi partnerami Apple, Nine66
- nawiązanie nowych kooperacji - rozszerzenie strategii o gry Premium na mobile, Steam, Switch i inne platformy
- rozszerzenie współpracy z Google Play Pass (pierwsza gra, która trafi do tego serwisu to My Spa Resort). Planujemy rozszerzyć nasz katalog gier na Google Play Pass o nowe produkcje.
-
Gość: Czy mozemy spodziewac sie innych gier niz z kategorii merge i kiedy to moze nastąpić?
Dlaczego My Hospital nie wrócił do Cherry skoro należności nie zostały uregulowane
Marcin Kwaśnica: Obecnie pracujemy nad rozwojem Kingdoms: Merge and Build na platformie Apple Arcade. Z Nine66 pracujemy nad grą z kategorii Merge i kolejną grą z gatunku casual. A w IV kwartale rozpoczęliśmy prace nad nową grą z innego gatunku niż Merge, ale nie możemy jeszcze powiedzieć nic więcej. Co do My Hospital jak informowaliśmy odsprzedaliśmy prawa do tego tytułu.
-
Tomasz: Na jakich zasadach rozliczacie się z Apple jeśli chodzi o przychody z gry Kingdom: Merge and Build? Chodzi mi o wpływy dla spółki po premierze gry, nie płatności w milestonach za fazę developmentu. Czy jest to uzależnione od ilości graczy i czasu jaki oni spędzają na platformie Apple Arcade grając w waszą grę? Czy może Pan przybliżyć jak gra performuje na Apple Arcade i jakich potencjalnych przychodów można się spodziewać z tego źródła?
Marcin Kwaśnica: Ze względu na warunki umowy, nie możemy ujawnić szczegółów rozliczeń i ich zasad. Natomiast to co ważne, to że Apple finansuje produkcję gry i jej rozwój, a ponadto otrzymujemy miesięcznie rozliczany dodatkowy przychód związany z obecnością gry w serwisie Arcade.
-
Tomasz: Kiedy pojawią się pierwsze informacje o projekcie / grze tworzonej na zlecenie Nine66? Kiedy można spodziewać się jej premiery?
Marcin Kwaśnica: Decyzje należą do naszego partnera, bo to on jest odpowiedzialny za cały marketing gry. Natomiast planujemy pierwsze wydanie naszej gry w Q1 2024.
-
Tomasz: Jaki jest obecny focus zespołu odpowiedzialnego za produkcję Kingdom: Marge and Build? Zakładam, że część zespołu pozostała na projekcie i pracuje nad aktualizacjami i naprawą błędów. Czy reszta skupia się obecnie na wersji na platformę Apple Vision Pro czy może pracujecie już nad kolejną grą przy współpracy z Apple? (o ile taka jest w planach)
Marcin Kwaśnica: Nadal pracujemy nad rozwojem gry. Zaczęliśmy też prace nad przygotowaniem jej do wydania w sklepie dedykowanym dla urządzeń Apple Vision Pro. Część zespołu rzeczywiście przechodzi już do nowego projektu.
-
Gość: Nad iloma i jakimi projektami pracuje teraz Cherrypick?
Marcin Kwaśnica: Nasze aktualne projekty:
- dalszy rozwój Kingdoms na platformie Arcade
- wersja Kingdoms na Apple Vision Pro
- dwie gry z naszym partnerem Nine66
- projekt "Papillon", który jest w fazie koncepcyjnej
- jeszcze jedna gra z gatunku "merge" w fazie projektowej (po fazie koncepcyjnej).
-
Gość: Czy Boompick jest obecnie rentowny? Jak oceniacie ten projekt, czy ma przyszłość? Jakie są wobec niego plany?
Marcin Kwaśnica: BoomPick nie jest jeszcze rentowny, ale oceniamy, że gry będą się rozwijać m.in przez platformę Google Play Pass.
-
Vaquero: Dużo się mówi o zwolnieniach w branży gier? Jak to na was wpływa, czy też planujecie zmniejszać zespół, czy wprost przeciwnie, czy łatwiej o fachowców i czy presja na wynagrodzenie mniejsza/większa?
Marcin Kwaśnica: Siłą Cherrypick w tym momencie jest również nasza elastyczność. Sprawnie dostosowujemy nasze moce do projektów, które obecnie prowadzimy. Aktywnie korzystamy też z outsourcingu, mamy bardzo dobre i sprawdzone partnerstwa w Polsce i zagranicą.
-
Ekonomista: Panie prezesie, czy w najbliższym roku planujecie emisję na nowe projekty?
Marcin Kwaśnica: Obecnie nie planujemy żadnych emisji i nie widzimy takiej potrzeby.
-
Ekonomista: Kiedy możemy liczyć na kolejne rezultaty współpracy z Electronic Gaming Incubator?
Marcin Kwaśnica: Komunikacja dotycząca aktualnych projektów jest po stronie naszego partnera. My jesteśmy bardzo zadowoleni z tej współpracy i chcemy ją rozszerzać.
-
Ekonomista: Czy w najbliższym czasie spółka planuje wydanie własnych IP, czy raczej należy spodziewać się dalszej współpracy z Apple bądź EGI w modelu work for hire?
Marcin Kwaśnica: Podkreślmy, że wszystkie obecne projekty to nasze IP. Do każdej gry mamy prawa i pozostajemy ich właścicielami. Nasze obecne współprace to nie jest model "work for hire", tylko raczej współpraca przy developmencie i wydaniu gry (co-development, co-publish). I ten model chcemy kontynuować, choć możemy w przyszłości wyprodukować i wydać grę całkowicie samodzielnie.
-
Gość: Witam.
Jaki jest podział przychodów od Apple? Czy są to tylko przychody za ukończenie gry czy też z przychodów po premierze?
Marcin Kwaśnica: Zgodnie z umową Apple finansuje produkcję gry i już to jest dla nas rentowne. Natomiast gra generuje dla nas przychody również po premierze.
-
Gość: Witam.
Jak Pan ocenia grę Kingdoms? Po początkowych problemach widać że aktualizacje wszystko naprawiły.
Marcin Kwaśnica: Od startu jesteśmy bardzo zadowoleni z gry i z tego jak została przyjęta przez graczy. Nadal ją rozwijamy i nadal poprawiamy, bo każda gra tego potrzebuje.
-
Gość: Czy Apple promuję grę, będzie dalej promowało? Tak aby baza graczy była jak największa.
Marcin Kwaśnica: Robimy wszystko żeby gracze byli zadowoleni z naszej gry, a o promocjach decyduje Apple.
-
Gość: Czy macie w planach stworzyć kolejną grę na Apple ARCADE, np również w tematyce Merge?
Marcin Kwaśnica: Apple Arcade i inne platformy subskrypcyjne są ważnym elementem naszej strategii. Nie ograniczamy się do gatunku merge.
-
Gość: Czy jest Pan zadowolony z liczby graczy Kingdoms? Czy na własną rękę promujecie gre?
Marcin Kwaśnica: Jeżeli chodzi o PR and Community Marketing to jesteśmy bardzo aktywni. Wspieramy naszych graczy i informujemy. Marketing na samej platformie nie zależy od nas.
-
Marek: Witam Panie Prezesie.
Czy w przychodach od Apple Inc w 3kwartale jest rozliczenie za kamienie milowe odnośnie wykonania gry na platformę ARCADE?
Marcin Kwaśnica: Tak, oczywiście obok innych przychodów.
-
XYZ: Dzień dobry. Mówił Pan wielokrotnie o różnego rodzaju współpracach, które miały mieć znaczący wpływ na rozwój firmy. Jak później się okazywało, współprace z różnych względów kończyły się lub nie było z nich profitów mimo zapewnień, że będzie inaczej. Czy możemy liczyć na to, że do połowy roku 2024 coś się zmieni i będzie to miało realny wpływ na wycenę?
Marcin Kwaśnica: Efekty obecnych współpracy widać w rachunku wyników :)
-
MariuszNov: Witam, czy spodziewacie się nowych umów z Apple?
Marcin Kwaśnica: Tak jak komunikujemy, nawiązywanie i rozszerzanie współpracy z różnymi platformami subskrypcyjnymi jest ważną częścią naszej strategii.
-
Gość: Dzień dobry, co może Pan powiedzieć o obecnej sytuacji z gra w apple Arkade, co z tej liczby uzytkwonikow wynika. Czy dostajecie jakies środki za graczy? jak tak jak przychody liczyc. Jakie srodki dostajecie co miesiąc na utrzymanie gry?
Marcin Kwaśnica: Tak jak pisaliśmy wyżej, nie możemy ujawniać szczegółowych warunków tej współpracy. Natomiast gra dla nas zarabia.
-
Czery mary: Dzień dobry. Chciałem zapytać, czy spółka ma w planach opuścić new connect i udać się na głębszy rynek?
Marcin Kwaśnica: Obecnie nie spełniamy warunków do przejścia na główny rynek.
-
Maciek: Czy z przychodów uzyskanych do tej pory z gry Kingdoms jesteście zadowoleni (chodzi mi o przychód z eksploatacji gry, a nie z jej tworzenia), czy jeszcze za wcześnie na oceny?
Marcin Kwaśnica: Sama produkcja była dla nas rentowna i bardzo satysfakcjonująca. Z tych pierwszych przychodów po premierze cieszymy się i mamy apetyt na więcej.
-
Maciek: Czy jako zarząd i główni akcjonariusze jesteście za wypłatą dywidendy za 2023 r., jeśli spółka zamknie rok zyskiem?
Marcin Kwaśnica: Zarząd poda rekomendację po publikacji wyników rocznych, ale zdecydowanym priorytetem jest rozwój.
-
Maciek: Był pomysł na emisję dodatkowych akcji. Czy plany spółki zakładają emisję, czy też plany rozwojowe finansowane będą z bieżących przychodów?
Marcin Kwaśnica: Nie ma obecnie takiego pomysłu i potrzeby.
-
Gość: Czego sie spodziewac odnosnie wyników za 4Q, czy poziom z 3Q 0,7m zysku netto to jest cos co nalezy zakladac w kolejnych okresach, czy jest szansa na znaczacy wzrost wyników np z tytułu obecnosci w apple arcade?
Marcin Kwaśnica: Nie publikujemy prognoz.
-
Chris: Cherrypick Games powstała na nogi i co najważniejsze skupiacie się na grach (projektach). Wiele się mówi o przejęciu CHP na główny parkiet GPW, a project dla Apple Vision Pro mógłby Was przybliżyć do tego. Czy przejście jest w planach? I czy powrót większego funduszu do akcjonariatu jest również możliwy?
Marcin Kwaśnica: Dziękujemy oczywiście. Wierzymy, że te najtrudniejsze czasy są za nami. Bardzo dużo się nauczyliśmy, spółka jest silniejsze niż kiedykolwiek. Oczywiście w przeszłości myśleliśmy o przeniesieniu na rynek główny. Od strony np. rachunkowości jesteśmy na to przygotowani, ale dopóki nie spełniamy warunków, to tego tematu nie ma.
-
Grześ: Czy cheerypick planuje premierę jakieś wlasnej dużej gry która będzie generować zyski pokroju My resort Spa nie tylko na mobile ale też inne platformy, takie IP ktore pozwoli spólce wyjśc na wyższy lever przychodów?
Marcin Kwaśnica: Pracujemy nad takim projektem. Tak jak pisaliśmy, gry powstałe w ramach współpracy z Apple i Nine66 pozostają naszymi IP. Możemy je dalej w różnym kierunku rozwijać.
-
Gość: SensorTower czy AppMagic pokazują, że nie ma żadnego zainteresowania grę Kingdoms: Merge and Build.
Marcin Kwaśnica: Wydaje się, że te serwisy nie mają danych z platformy Apple Arcade. My widzimy, że nasza gra cieszy się zainteresowaniem.
-
Gość: Przychody z Apple i Electronic Games księgujecie w przychody a czy wydatki na produkcję w zapasy czy w koszty?
Marcin Kwaśnica: Wydatki związane z wytworzeniem gier zwiększają nakłady na prace rozwojowe.
-
Marcin Kwaśnica: Dziękujemy bardzo za udział w czacie. Dostaliśmy mnóstwo świetnych pytań, oczywiście część się powtarzała. Mam nadzieję, że rozumieją Państwo, iż nasza swoboda informacyjna jest ograniczona np. w zakresie niektórych warunków współpracy z partnerami i przez inne regulacje. Jeśli nie odpowiedzieliśmy na jakieś inne istotne dla Państwa kwestie, to oczywiście zapraszamy do kontaktu. Mail ir@cherrypickgames.com jest do Państwa dyspozycji. Dziękujemy bardzo.
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty w ramach projektu #GamingNaGiełdzie