-
moderator: Witam na czacie i webinarze inwestorskim z Mateuszem Śmieżewskim, prezesem spółki GAMIVO SA. Tematem spotkania będzie prezentacja wyników finansowych za II kwartał 2023 r., omówienie kondycji spółki i jej najbliższych planów.
-
moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
-
moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
-
moderator: Już można zadawać pytania. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
-
Mateuszem Śmieżewskim: Witam Państwa serdecznie na czacie. Zapraszam do zadawania pytań, postaram się odpowiedzieć na jak największa ilość z nich.
-
pawel_pwx: Dzień dobry.
Dwa pytania:
1. Czemu skup akcji a nie dywidenda. Odnoszę wrażenie iż skup faworyzuje akcjonariusza większościowego.
Dywidenda byłaby sprawiedliwsza.
2. Czy następne transze skupu akcji będą obejmować akcje serii C (tzw "gratisowe") ?
Dziękuję
Mateusz Śmieżewski: Zgodnie z komunikatami publikowanymi przez spółkę, jesteśmy po rejestracji akcji serii C w KRS. Złożony został wniosek o rejestrację akcji serii C w depozycie papierów wartościowych. Szacujemy, że czas potrzebny na dopuszczenie akcji serii C do obrotu to około 2 miesiące. Jeżeli dopuszczenie do obrotu akcji serii C nastąpi przed uruchomieniem kolejnego zaproszenia do sprzedaży, akcje serii C będą oczywiście objęte skupem. W 2022 roku GAMIVO wypracowało rekordowe zyski i naturalnym dla nas było, żeby podzielić się nimi z inwestorami, którzy nam zaufali i nas wspierają. Jako zarząd rekomendowaliśmy wypłatę dywidendy, natomiast akcjonariusze zadecydowali o skupie akcji oraz emisji akcji gratisowych. Akcjonariusze wierzą, że skup akcji oraz akcje gratisowe będą miały wpływ na dużo lepszą płynność.
-
Bart874: Która gra/premiera będzie największym motorem wzrostu dla spółki w drugim półroczu?
Mateusz Śmieżewski: Wakacje to tradycyjnie luźniejszy okres w naszej branży, z mniejszą liczbą głośnych premier. Sektor ożywi się już jesienią. Do największych premier w drugim półroczu 2023 r. zaliczyć należy przede wszystkim bardzo oczekiwane RPG od Bethesdy, czyli grę Starfield. Prócz tego do graczy trafi też Mortal Kombat 1, Payday 3, Lies of P, Alan Wake 2, Phantom Liberty, czyli duży dodatek do Cyberpunka 2077 oraz następca serii FIFA – EA Sports FC 24. Okres ten zapowiada się więc niesamowicie gorąco.
-
Bart874: Dzień dobry. Jak spółka ocenia wyniki? To chwilowe zwolnienie czy zapowiedź trendu?
Mateusz Śmieżewski: Jesteśmy zadowoleni z kondycji spółki. Dowiedliśmy, że stworzyliśmy biznesową strukturę o zdrowej kondycji. Jak już wspominaliśmy – branża zdaje się wracać do sytuacji sprzed pandemii. Oznacza to, że drugi kwartał jest słabszy pod względem premier, które mogłyby ożywić cały rynek. Za to przyspieszenie powinno nastąpić w drugim półroczu. Szczególnie wrzesień naszpikowany jest nowościami z segmentu AAA, więc z optymizmem patrzymy w przyszłość i w żadnym razie nie dostrzegamy jakiegoś negatywnego trendu, który mógłby przełożyć się także na przyszłe kwartały. Brak głośnych premier i kurs złotego do euro miało wpływ na nasze wyniki.
-
Gość: Jakie usprawnienia czekają platformę w tym roku? Nowe technologie/wdrożenia?
Mateusz Śmieżewski: Planujemy gruntowną przebudowę procesu zakupowego, nastawioną na zwiększanie konwersji i poprawę UI i UX. Pierwsze wdrożenia już za nami, jednak to dopiero początek. Główne zmiany, będące efektem miesięcy analiz i testów, zostaną wprowadzone w drugiej połowie roku. Nieustannie rozwijamy API, co pozwala integrować platformę GAMIVO z zewnętrznymi sklepami. Mocno postawiliśmy także na sieci afiliacyjne i pojawienie się na nowych rynkach. Pomagają w tym również udane współprace marketingowe z dużymi markami – m. in. Żabką, Wargamingiem, Coca-Colą czy PayPal. Spółka w ten sposób zwiększa bazę klientów, swoją rozpoznawalność na innych rynkach, a także nawiązuje cenne kontakty.
-
Gość: Na dzień dzisiejszy deklarujecie 5 mln bazę klientów, na ile ją szacujecie za 3-5 lat?
Mateusz Śmieżewski: Rozbudowa bazy klientów znajduje się wysoko na liście naszych priorytetów. Zgodnie z dynamiką wzrostu prezentowaną na wykresie, oczekujemy przynajmniej utrzymania trendu i przyrostu około 200 tys. użytkowników kwartalnie. W skali pięciu lat możemy spodziewać się dodatkowych 4-5 milionów nowych użytkowników. Liczymy, że nasze działania brandingowe, kooperacje ze znanymi markami oraz sieci afiliacyjne przełożą się na jeszcze skuteczniejsze pozyskiwanie nowych użytkowników, wejście na nowe rynki oraz zwiększenie obecności GAMIVO tam, gdzie już jesteśmy.
-
Lolek82: Na jakie nowe rynki może Wam pomóc wejść postawienie na sieci afiliacyjne? Jaki potencjał w nich widzicie?
Mateusz Śmieżewski: GAMIVO jest globalną platformą, a sieci afiliacyjne pozwolą nam dotrzeć do nowych grup odbiorców, innymi kanałami niż te, których używaliśmy dotychczas. Sieci afiliacyjne pozwalają nam nie tyle wchodzić na nowe rynki, co np. docierać do influencerów, do których nie mielibyśmy dostępu w inny sposób. Oferując dobre warunki dla potencjalnych partnerów, używając czołowych sieci jak Rakuten czy CJ jesteśmy w stanie znacząco poszerzyć nasze zasięgi.
-
Marek8Gwiazdek: Predykcje pary euro/złoty. Czy to odbije się na przyszłych wynikach GAMIVO?
Mateusz Śmieżewski: Platforma GAMIVO w domyślnie operuje w EUR, natomiast wyniki są raportowane w PLN dlatego też zmiany kursowe zawsze będą miały wpływ na nasze wyniki. W przypadku spółki, której większość przychodów generowana jest w euro, osłabienie tej waluty może wpłynąć na obniżenie wartości przychodów po przeliczeniu na złotówki. Dodatkowo, fluktuacje walutowe mogą wpłynąć na wartość aktywów i pasywów spółki denominowanych w euro, co może wpłynąć na bilans ogólny firmy. Dlatego też zarząd spółki monitoruje sytuację na rynku walutowym i w razie potrzeby dostosowuje strategię finansową, aby zminimalizować negatywne skutki wahań kursowych.
-
Gość: Ile kosztuje pozyskanie nowego użytkownika?
Mateusz Śmieżewski: Ze względu na wrażliwy charakter danych głównie pod kątem konkurencji nie możemy podać dokładnej wartości kosztu pozyskania klienta. To co zauważamy od dłuższego czasu to znaczący wzrost tej wartości co może świadczyć o zwiększającej się konkurencyjności, większej świadomości klientów oraz rozwijającej się sieci kanałów marketingowych na świecie. Jako spółka jesteśmy gotowi na ponoszenie większych kosztów i rozwijanie platformy. Tak długo jak koszt pozyskania klienta będzie niższy od jego LTV jesteśmy w stanie inwestować.
-
gość: Który kraj jest najbardziej egzotyczny, wśród tych na których działacie?
Mateusz Śmieżewski: GAMIVO w swojej historii miało już klientów w zasadzie z całego świata. Spośród tych mniej oczywistych można wymienić choćby Palau, Burundi czy Vanuatu.
-
gość: Zakończyliście współpracę z Coca-Colą? czyli już nie będziecie z nimi współpracowali?
Mateusz Śmieżewski: Aktualnie zakończyliśmy zaplanowaną akcję marketingową z Coca Colą, jednak nie wykluczamy kontynuacji podobnych działań z tym partnerem.
-
Zbigi: Czy w kolejnych latach zysk też będzie dzielony w formie skupu akcji? Nie ukrywam, że to upierdliwe i jako akcjonariusz z niewielkim pakietem preferuję dywidendę. Dlatego chciałbym znać view na przyszłość
Mateusz Śmieżewski: W ramach prowadzonego aktualnie programu skupu akcji własnych Zarząd upoważniony został na przeprowadzenie programu do dnia 23 maja 2026 roku. W związku z tym kapitał w kwocie 15 mln zł w tym okresie zostanie przeznaczony na skup. Decyzje co do podziału zysku w kolejnych latach będą podejmowane przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy.
-
Marek8Gwiazdek: Dlaczego zdecydowano się na emisję akcji gratisowych w miejsce wypłaty dywidendy???
Mateusz Śmieżewski: Zgodnie z komunikatami publikowanymi przez spółkę, jesteśmy po rejestracji akcji serii C w KRS. Złożony został wniosek o rejestrację akcji serii C w depozycie papierów wartościowych. Szacujemy, że czas potrzebny na dopuszczenie akcji serii C do obrotu to około 2 miesiące. Jeżeli dopuszczenie do obrotu akcji serii C nastąpi przed uruchomieniem kolejnego zaproszenia do sprzedaży, akcje serii C będą oczywiście objęte skupem. W 2022 roku GAMIVO wypracowało rekordowe zyski i naturalnym dla nas było, żeby podzielić się nimi z inwestorami, którzy nam zaufali i nas wspierają. Jako zarząd rekomendowaliśmy wypłatę dywidendy, natomiast akcjonariusze zadecydowali o skupie akcji oraz emisji akcji gratisowych. Akcjonariusze wierzą, że skup akcji oraz akcje gratisowe będą miały wpływ na dużo lepszą płynność.
-
Aleksander: Czy prowadzicie rozmowy dot nowych partnerstw marketingowych? W jakie spółki celujecie?
Mateusz Śmieżewski: Spółka cały czas poszukuje nowych partnerów biznesowych, zwłaszcza takich których mogą przynieść realną wartość dla naszych użytkowników. Właśnie kilkanaście minut temu została oficjalnie ogłoszona nasza najnowsza współpraca, a mianowicie partnerstwo z Alior Bankiem.
-
Maciek: Czy słabsze wynik to wg Panów efekt braku w Q1 solidnych tytułów czy może odzwierciedlenie bieżącej koniunktury w gospodarce?
Mateusz Śmieżewski: Jak zaznaczyliśmy podczas prezentacji jest to suma wielu czynników. Aktualna koniunktura w gospodarce ,szczególnie w e-commerce, zwiększony koszt pozyskania klienta, zmiany kursu walut, a także brak głośnych premier - wszystkie te aspekty miały wpływ na wyniki osiągnięte w drugim kwartale. Jesteśmy przekonani, że dzięki rozsądnej polityce kosztowej jesteśmy w bezpiecznej sytuacji finansowej jako spółka i kolejne miesiące będą owocowały ożywieniem rynkowym.
-
księgowy: Jaki jest koszt wprowadzanych zmiany w platformie sprzedażowej? Kiedy nakłady powinny się zwrócić?
Mateusz Śmieżewski: Wszystkie zmiany, jakie są dokonywane na platformie, są tworzone przez nasze wewnętrzne zasoby, bez konieczności zatrudniania nowych zespołów. Naszym celem jest wybieranie projektów o największej szansie na powodzenie oraz wytwarzanie ich w najbardziej efektywny finansowo sposób. Wierzymy, że dzięki stosunkowo niedużych kosztach produkcji, nasze inicjatywy zwrócą się w ciągu paru miesięcy.
-
Jan Nostitz: Jakie przełożenie na biznes i generowanie nowych użytkowników mają afiliacje i akcje partnerskie?
Mateusz Śmieżewski: Jak już wspominaliśmy, są to działania, które bardzo pozytywnie przekładają się na rozpoznawalność marki GAMIVO oraz pozyskiwanie nowych użytkowników. Pomagają nam także wchodzić na nowe rynki. Fakt kontynuacji organizowania kolejnych akcji z nowymi partnerami wskazuje na to, że jako spółka jesteśmy zadowoleni z ich rezultatów.
-
Gość: Czy skup akcji własnych to zapowiedź wychodzenia z giełdy?
Mateusz Śmieżewski: Jest to działanie mające na celu zwiększenie płynności w obrocie akcjami GAMIVO S.A. Spółka nie ma w planach opuszczenia giełdy.
-
GOŚĆ: Wprowadzane zmiany rozwojowe, kiedy mają szansę się zmonetyzować?
Mateusz Śmieżewski: Wybierając kolejne kierunki rozwoju jednym z najważniejszych aspektów dla zarządu jest opłacalność danego kierunku. Od dłuższego czasu rozwijamy i ulepszamy nasze SEO czego pozytywne efekty zaczynamy zauważać od maja 2023. Widzimy optymistyczne trendy w aspekcie ruchu organicznego, co pozwoli nam na dodatkowe inwestycje w tym kierunku. Podobne wskaźniki wzrostowe zauważamy w rozwijanym przez nas systemie API oraz systemie hurtowym. Na temat nowych dróg rozwoju GAMIVO nie jesteśmy w stanie w tej chwili zdradzić więcej informacji. Będzie to zupełnie nowy kierunek na naszej drodze. Na początku chcemy realizować projekt jak najniższym kosztem i jeśli zostanie dobrze przyjęty przez naszych użytkowników, w pełni rozwinąć skrzydła.
-
GPW_geek: Jakie prace w ramach poprawy SEO są obecnie prowadzone, w jakim stopniu powinny się one według Was przełożyć na sprzedaż?
Mateusz Śmieżewski: Od dłuższego czasu rozwijamy i ulepszamy nasze SEO czego pozytywne efekty zaczynamy zauważać od maja 2023. Widzimy optymistyczne trendy w aspekcie ruchu organicznego co pozwoli nam na dodatkowe inwestycje w tym kierunku. Aby przybliżyć skalę wzrostu w tym aspekcie jesteśmy w stanie podzielić się informacją że od połowy maja do dzisiaj zanotowaliśmy wzrost nowych użytkowników z tego kanału o około 15 proc. do analogicznego okresu przed połową maja oraz wzrost wygenerowanego revenue o 17 proc. Wierzymy, że powoli udaje nam się odbudować zaufanie google i będziemy starać się maksymalizować zyski z tego kanału w nadchodzących kwartałach.
-
Maciek: Czy w erze gier Free-2-Play na urządzenia mobilne (i nie tylko), widzicie szanse na jakąkolwiek ekspansję na tym rynku?
Mateusz Śmieżewski: Zdecydowanie tak. Mamy na koncie choćby współpracę ze studiami Plarium czy Wargaming, a więc producentami darmowych gier. Dzięki wspólnym działaniom pomagamy im docierać do nowych osób, natomiast nasi użytkownicy zyskują wyjątkowe nagrody, co pozytywnie przekłada się na ich przywiązanie do GAMIVO.
-
SylwekZys: Jak współpraca z Coca-Colą przełożyła się na wyniki? jakie będą jej kolejne etapy?
Mateusz Śmieżewski: Coca-Cola to jedna najbardziej rozpoznawalnych na świecie marek, więc współpraca z nią jest niezwykle istotna ze względów wizerunkowych. Wyniki pierwszej wspólnej akcji oceniamy pozytywnie i wyciągamy z niej cenne wnioski, więc nie wykluczamy, że partnerstwo to będzie kontynuowane. Na razie nie możemy jednak zdradzić więcej szczegółów.
-
Waldemar: Na jaki jego spadek kosztu pozyskania klienta liczycie w wyniku wprowadzanych zmian?
Mateusz Śmieżewski: Spółka ciągle szuka sposobów na zmniejszenie kosztu pozyskania klienta, w każdym kanale akwizycji, które obecnie obsługujemy. Staramy się ulokować nasze budżety z rozsądkiem bazując na danych takich jak ROAS/ROI. Każdy spadek kosztu pozyskania klienta jest dla nas dobrą wiadomością.
-
gość: Dzieląc się zyskiem dlaczego nie zdecydowaliście się na tradycyjną dywidendę, tylko skup i jeszcze dziwniejsza emisja akcji gratisowych?
Mateusz Śmieżewski: Zgodnie z komunikatami publikowanymi przez spółkę, jesteśmy po rejestracji akcji serii C w KRS. Złożony został wniosek o rejestrację akcji serii C w depozycie papierów wartościowych. Szacujemy, że czas potrzebny na dopuszczenie akcji serii C do obrotu to około 2 miesiące. Jeżeli dopuszczenie do obrotu akcji serii C nastąpi przed uruchomieniem kolejnego zaproszenia do sprzedaży, akcje serii C będą oczywiście objęte skupem. W 2022 roku GAMIVO wypracowało rekordowe zyski i naturalnym dla nas było, żeby podzielić się nimi z inwestorami, którzy nam zaufali i nas wspierają. Jako zarząd rekomendowaliśmy wypłatę dywidendy, natomiast akcjonariusze zadecydowali o skupie akcji oraz emisji akcji gratisowych. Akcjonariusze wierzą, że skup akcji oraz akcje gratisowe będą miały wpływ na dużo lepszą płynność.
-
Akcjonariusz: Dzień dobry, co dzieje się w temacie przejścia z NC do rynek główny GPW?
Mateusz Śmieżewski: Na tę chwilę skupiamy się na urchomionym programie skupu akcji własnych oraz emisji akcji gratisowych. Aktualnie nie są podejmowana działania zmierzające do przejścia na rynek główny GPW. O podjętych decyzjach spółka będzie informowała w stosownych komunikatach.
-
Alek: Widzicie już efekty zmian wprowadzonych w procesie zakupowym? na jaki wzrost przychodów/zysku powinny się one przełożyć Waszym zdaniem?
Mateusz Śmieżewski: Jak wspomnieliśmy w prezentacji, pierwsze obserwacje napawają nas optymizmem. Zauważyliśmy wzrost w konwersji o 2-3 punktu procentowego w porównaniu do starej wersji. Natomiast jesteśmy świadomi, że 7 dni to za krótki okres, aby dostatecznie ocenić nowe zmiany. Każdy wzrost konwersji znacząco wpływa na nasze wyniki, więc sądzimy, że wpływ tych zmian na osiągane rezultaty powinien być znaczący.
-
Gość: Czy bieżące zaproszenie to będzie jedyna seria skupu czy planowane są kolejne?
Mateusz Śmieżewski: W ramach prowadzonego aktualnie programu skupu akcji własnych zarząd upoważniony został na przeprowadzenie programu do dnia 23 maja 2026 roku. W związku z tym kapitał w kwocie 15 mln zł w tym okresie zostanie przeznaczony na skup. Aktualnie przeprowadzany jest skup akcji o wartości 5 mln zł. Pozostałe 10 mln zł przeznaczone zostanie na skup w kolejnych zaproszeniach.
-
Ciekawski: Jakie dokładnie zmiany wprowadziliście w procesie zakupowym?
Mateusz Śmieżewski: Zmiany dotyczyły całego procesu zarówno koszyka, jak i checkoutu oraz procesu płatności. Wprowadziliśmy szereg usprawnień wizualnych, technicznych, a także lepszej ekspozycji naszych usług takich jak GAMIVO SMART. Koszyk jest bardziej czytelny, przyjemniejszy dla oka i na bieżąco informuje klienta o dodatkowych usługach. Tworząc go, opieraliśmy się na najnowszych trendach UX i UI. Zachęcamy do sprawdzenia zmian na www.gamivo.com i podzielenia się opinią!
-
Gość: Czy macie plany ekspansji zagranicznej? W rozumieniu większej globalizacji. Teoretycznie zarówno gry jak i marketplace to produkty, z których można korzystać z każdego miejsca na świecie.
Mateusz Śmieżewski: GAMIVO obecnie działa globalnie i nasi klienci pochodzą z całego świata. Cyklicznie rozwijamy też platformę, by nasi użytkownicy mogli z niej korzystać w swoich ojczystych językach. Obecnie dostępnych jest ich osiem. Prowadzimy też akcje marketingowe skierowane na konkretne rynki – choćby nasza niedawna kampania z Wargamingiem przeznaczona była do graczy z krajów UE.
-
gość: Jak duży docelowo ma być zespół analityczny? Czy zatrudniliście już pierwsze osoby? ile on liczy obecnie?
Mateusz Śmieżewski: Liczebność naszego zespołu analitycznego, podobnie jak innych działających w GAMIVO działów, dostosowana jest do potrzeb spółki. Prowadzimy rekrutację tam, gdzie widzimy miejsce na skalowanie i jesteśmy pewni, że nowe osoby pozytywnie wpłyną na rozwój oraz wyniki platformy. Akurat w przypadku analityka rekrutacja pozostaje otwarta, więc zapraszamy do wysyłania CV na adres hr@gamivo.com.
-
Mateusz Śmieżewski: Dziękuję za uczestnictwo w webinarze i wysłuchanie planów rozwoju GAMIVO.com. Zapraszamy do kontaktu.
-
moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.