pixelg
Mateusz Tarczyński - CEO Woodpecker.co SA

Czat inwestorski z Mateuszem Tarczyńskim - CEO Woodpecker.co SA

Dyskusja odbyła się dnia: 27.05.2021, godziny 12:00
Mateusz Tarczyński, CEO Woodpecker.co SA: Jesteśmy na etapie rozwoju, gdzie model SaaS zaczyna dawać dynamiczny lewar operacyjny Mateusz Tarczyński, CEO Woodpecker.co SA
W czwartek 27 maja o godzinie 12:00 zapraszamy na webinar i czat inwestorski z Mateuszem Tarczyńskim, CEO Woodpecker.co SA. Tematem spotkania będzie działalność spółki, plany rozwoju, wyniki finansowe i prognozy wzrostu oraz trwająca oferta publiczna sprzedaży akcji, która poprzedza spodziewany w ciągu kilku tygodni debiut na NewConnect.

Firma oferuje aplikację pełniącą rolę inteligentnego asystenta sprzedaży B2B. Działająca w modelu SaaS aplikacja Woodpecker.co ułatwia pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie relacji poprzez automatyzację czasochłonnych procesów związanych z komunikacją biznesową. Korzysta z niej ponad 3 tys. firm z 70 krajów na całym świecie, w tym prawie połowa to klienci z USA.

Zapisy na akcje Woodpecker.co w transzy małych inwestorów trwają do 1 czerwca, przyjmuje je Dom Maklerski INC. Spółka na przełomie II i III kwartału 2021 r. planuje debiut na rynku NewConnect.

Więcej informacji na temat spółki i IPO znajdziecie TUTAJ


Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na webinarze i czacie inwestorskim z Mateuszem Tarczyńskim, CEO Woodpecker.co SA. Tematem spotkania będzie działalność spółki, plany rozwoju, wyniki finansowe i prognozy wzrostu oraz trwająca oferta publiczna sprzedaży akcji, która poprzedza spodziewany w ciągu kilku tygodni debiut na NewConnect.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasz Gość zacznie odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Mateusz Tarczyński: Witam serdecznie na czacie ze spółką Woodpecker.co SA. Postaram się odpowiedzieć na wszystkie Państwa pytania.
  • Analityk Fundamentalny: Jeśli chodzi o zapis to trzeba przez ten Dom maklerski czy w swoim biurze maklerskim na swoim rachunku?
    Mateusz Tarczyński: Zapis można złożyć jedynie w DM INC. Natomiast akcje mogą być docelowo zapisane na rachunku maklerskim w dowolnym biurze, które oferuje tego typu usługi.
  • MarckB: Czy jest jakiś lock up na akcję?
    Mateusz Tarczyński: Tak, jest lockup na akcje. Wszyscy obecni akcjonariusze podpisali umowy lockup zobowiązując się do nie sprzedawania akcji od 12 do 24 miesięcy od debiutu na giełdzie.
  • Space Cowboy: W Q1 zanotowaliście spadek liczby klientów. Jakie były przyczyny? Jak wygląda sytuacja w Q2 i czy liczycie się z powtórką spadków?
    Mateusz Tarczyński: Od kilku kwartałów skupialiśmy się na wzroście średniego przychodu z klienta ARPU. Udało nam się go zwiększyć do 88 USD miesięcznie w I kwartale tego roku. Wprowadzenie nowego cennika i podniesienie cen spowodowało zwiększenie średniego przychodu oraz przychodu firmy, ale również odejście części klientów wrażliwych na cenę. W strategii rozwoju nie stawiamy na konkurowanie ceną. Pozycjonujemy się bardziej jako rozwiązanie premium i stawiamy na jakość. Drugim czynnikiem mającym wpływ na mniejszą liczbę klientów jest przenoszenie klientów na konta agencyjne. To powoduje, że kilkunastu lub kilkudziesięciu klientów zostaje połączone w jedno konto agencyjne. Zmniejsza się liczba, ale zwiększa przychód i wydłuża cykl życia klienta. W naszej strategii rozwoju stawiamy na 3 filary: zwiększanie liczby klientów, zwiększanie średniego przychodu z klienta ARPU i współpracę z agencjami. To owocuje zwiększającym się regularnie przychodem spółki.
  • Crowdnews.pl: Emisja dotyczy "starych" akcji. Dlaczego dotychczasowi udziałowcy zdecydowali się zmniejszyć swoje zaangażowanie?
    Mateusz Tarczyński: Obecni akcjonariusze sprzedają tylko małe pakiety akcji, by zapewnić freefloat wymagany przez giełdę, na pozostałe akcje są podpisane umowy lockup.
  • gość: Odbiorcami usług spółki są w połowie podmioty amerykańskie. Skoro jesteście już na najważniejszym na świecie rynku, to co dalej z rozwojem geograficznym?
    Mateusz Tarczyński: USA to jest rynek o ogromnym potencjale wzrostu. Amerykańscy użytkownicy widzą dużą wartość w korzystaniu z automatyzacji pracy. Daleko nam jeszcze do wyczerpania tego potencjału, dlatego zdecydowanie planujemy dalszą ekspansję w Stanach i zwiększanie tamtejszej bazy klientów. Istotnymi kierunkami są też dla nas pozostałe kraje anglosaskie i Europa Zachodnia. Bardzo dynamicznie rośnie też perspektywiczny rynek brazylijski. Na ten moment skupiamy się na zwiększaniu udziałów na tych rynkach.
  • Gość: Jakie są warunki programu motywacyjnego działającego w spółce, tzn ile akcji przewiduje się do przydzielenia, po jakiej cenie będą obejmowane i jakie cele wynikowe mają być spełnione? Dlaczego ten program nie jest opisany w memorandum, a tylko wspomina się o nim w ryzykach?
    Mateusz Tarczyński: Program motywacyjny był stworzony kilka lat temu i obejmował kilkunastu kluczowych pracowników, polegał na wyemitowaniu dla nich akcji po cenie nominalnej, wielkości około 1 proc. akcji, wszystkie te akcje zostały już objęte i pracownicy podpisali na te akcje 24 miesięczne lockaupy.
  • Alex: Patrząc na historyczne przychody znacząco zwolniliście tempo wzrostu. W 2018 r. 100 proc, w 2019 prawie 50 proc., ale już w 2020 tylko niecałe 30 proc. Skąd ma się wziąć przyspieszczenie w 2022 r.?
    Mateusz Tarczyński: Jesteśmy w trakcie rozbudowy aplikacji o dodatkowe kanały komunikacji w kampaniach prowadzonych przez naszych klientów: rozbudowujemy możliwości korzystania z telefonu i dodawania kroków na kolejnych platformach społecznościowych. To pozwoli nam dotrzeć do nowych grup użytkowników, którzy w swoich procesach wykorzystują nie tylko email, ale także inne kanały pozyskiwania klientów. Jednocześnie pracujemy nad funkcjami umożliwiającymi poprawę parametrów dostarczalności wiadomości, co pozwoli nam dodatkowo konkurować na tworzącym się rynku narzędzi typowo dostarczalnościowych. Rozbudowujemy też wachlarz funkcji dedykowanych dla agencji lead generation, które są obecnie naszym idealnym profilem klienta - liczymy na znaczne powiększenie liczby agencji korzystających z Woodpecker.
  • Crowdnews.pl: Czy umowa lock-up dotyczy wszystkich akcji serii A niesprzedawanych w ofercie czy są wyjątki?
    Mateusz Tarczyński: Umowy dotyczą wszystkich akcji, natomiast 2 podmioty mają możliwość sprzedaży poza rynkiem części akcji nieuczestniczących w ofercie, jeszcze przed debiutem na NewConnect. Po debiucie wszystkie akcje obecnych akcjonariuszy są objęte lock-up przez okres od 12 do 24 miesięcy.
  • Gość: Jak rozumiem powodem upublicznienia spółki jest chęć częściowego wyjścia funduszu z akcjonariutu, jako że oferuję on prawie 30 proc. akcji, w porównaniu do np Pana Macieja Cieśli, który przedstawia do sprzedaży tylko nieco ponad 7 proc.?
    Mateusz Tarczyński: Faktycznie Inwestor finansowy sprzedaje większy pakiet niż wynikałoby to z proporcji akcjonariatu niż założyciele, którzy w minimalnych ilościach sprzedają w stosunku do posiadanych pakietów.
  • Space Cowboy: Czy możecie podać informację nt. revenue retention?
    Mateusz Tarczyński: Nasz średni miesięczny churn przychodowy w Q1 2021 r. wynosił 4,32 proc. w skali całej firmy. Co wydaje nam się warte zauważenia średni miesięczny churn przychodowy klientów agencyjnych i klientów obsługiwanych przez agencję wynosi 0,73 proc. W strategii rozwoju stawiamy na zwiększanie współpracy z agencjami lead generation z całego świata.
  • Gość: Czy jeżeli mam konto maklerskie w innym domu maklerskim, to mogę poprosić o zapisanie ich na tym głównym rachunku, czy będę miał jedną spółkę w INC?
    Mateusz Tarczyński: Może Pan zapisać akcje na tym głównym rachunku. W INC dokonuje Pan jedynie zapisu. Akcje po rejestracji w KDPW będą widoczne na wskazanym przez Pana rachunku.
  • Zainteresowany: Jaką część przychodu generuje 10 proc. największych klientów?
    Mateusz Tarczyński: W Q1 2021 r. top 5 klientów miało około 12,1 proc. udziału w przychodach. Mamy bardzo zdywersyfikowaną grupę klientów.
  • Gość: W sierpniu 2017 r. mieliście 1000 klientów, co oznacza 10 krotny wzrost w ciągu roku. Ze wzrostu wykładniczego przeszliście w zasadzie na liniowy - teraz jest dodatkowe 2000+ klientów w 4 lata. Co się zepsuło?
    Mateusz Tarczyński: W sierpniu 2017 roku wypracowaliśmy 65 tys. USD przychodu. W kwietniu 2021 roku 310 tys. USD przychodu. W naszej ocenie udało nam się wypracować spory wzrost firmy w te 4 lata.
  • Analityk Fundamentalny: Porównujecie się do LVC, ale oni jednak mają rentowność netto na poziomie 50-60%, Wy na razie poniżej 10%. Dodatkowo patrząc na liczbę pracowników to LVC ma około 170 pracwonik1)ó to daje sprzedaż roczną per pracownik w okolicach 1 mln zł, a u Was to jest 150 tys. zł Tutaj macie chyba dużo do nadrobienia?
    Mateusz Tarczyński: Jesteśmy na etapie rozwoju, gdzie model SaaS zaczyna dawać dynamiczny lewar operacyjny, rentowność netto rośnie z kwartału na kwartał. W roku 2020 było to 8,5 proc., w 1Q21 to już ponad 20 proc. Co do pracowników, to aktualny zespół jest kompletny i jest w stanie obsłużyć kilkukrotnie większą liczbę klientów.
  • Analityk Fundamentalny: Skąd spadek dynamik od Q3 2020 jeśli chodzi o liczbę klientów? Czy zadziałał tutaj wyższy wskaźnik odejść?
    Mateusz Tarczyński: Wprowadzenie nowego cennika i podniesienie cen spowodowało zwiększenie średniego przychodu, oraz przychodu firmy, ale również odejście części klientów wrażliwych na cenę. W strategii rozwoju nie stawiamy na konkurowanie ceną. Pozycjonujemy się bardziej jako rozwiązanie premium i stawiamy na jakość. Drugim czynnikiem mającym wpływ na mniejszą liczbę klientów jest przenoszenie klientów na konta agencyjne. To powoduje, że kilkunastu lub kilkudziesięciu klientów zostaje połączone w jedno.
  • gracz: Próbujecie uplasować ofertę na bazie casu Livechata, ale tamtej spółce wzrost z 5 do 10 mln zł zajął rok, a Wam dwa. Przy podobnym C/Z na oznacza to dwa razy wyższy PEG, czyli dwukrotnie wyższą wycenę spółki, a na debiucie Livechata kurs… Czy uważacie, że sentyment do rynku tak się zmienił, że płacić będzie teraz dwa razy więcej?
    Mateusz Tarczyński: Spółka dzisiaj jest na wcześniejszym etapie rozwoju niż LiveChat, kiedy wchodził na GPW w 2014 r. Natomiast wskaźniki C/Z, które wynikają z oferty patrząc na prognozę roku, w którym jest debiut wskazują na niższe poziomy tego wskaźnika dla Woodpecker niż wynosiły przy debiucie LiveChat.
  • gracz: Czy prognozy na kolejna lata opierają się tylko i wyłącznie o obecnie posiadane oprogramowanie czy także kolejne, niezweryfikowane jeszcze produkty?
    Mateusz Tarczyński: Prognozy opierają się wyłącznie na sprzedaży obecnego produktu. Zakładamy oczywiście rozwój funkcjonalności oprogramowania, ale w prognozach nie uwzględniamy żadnych nowych produktów.
  • Analityk Fundamentalny: Czy podczas Black Friday i tego typu wydarzeń również pozyskujecie intensywnie (jak LVC i B24) klientów kusząc ich dużymi promocjami typu -50%? Jak to wygląda w kontekście późniejszych odejść czy ARPU?
    Mateusz Tarczyński: Nie prowadziliśmy do tej pory okazjonalnych akcji promocyjnych związanych z Black Friday. Planujemy promocje okazjonalne w tym roku i w najbliższych latach. W ubiegłych latach w promocji końcoworocznej oferowaliśmy plany roczne w cenie obniżonej o ok. 10 proc. względem standardowej ceny za plan roczny. Promocja na plany roczne miała pozytywny wpływ na ARPU. Wielu klientów korzystających z niej przedłużyło subskrypcję po roku na kolejny rok.
  • waldi: Jaki był udział partnerów z programu partnerskiego w pozyskanych klientach w 2020 r. i jaki będzie w kolejnych latach?
    Mateusz Tarczyński: Program partnerski odpowiada za około 13 proc. przychodu. Cały czas rozwijamy program partnerski i w przyszłości chcemy uruchomić program resellerski.
  • Gość: W prognozie zakładacie USD/PLN na poziomie 3,8 dla 2022 r. i 2023 r. Skąd założenie o utrzymywaniu się takiego kursu i osłabieniu złotego względem roku 2021?
    Mateusz Tarczyński: Średni kurs dolara za ostatnie 12 miesięcy kształtuje się na poziomie 3,8, taki też kurs został przyjęty w prognozach.
  • gość: Ok ? pracowników w 2020 r. była na umowach B2B albo umowach zlecenie. Czy w prognozach finansowych uwzględniliście efekt nowego ładu który ma zacząć obowiązywać od przyszłego roku?
    Mateusz Tarczyński: Około 2/3 współpracowników jest zatrudnionych na umowę o pracę, a reszta jest rozliczana na podstawie współpracy B2B. Zapowiedzi zmian podatkowych nie mają jeszcze dokładnych rozporządzeń, więc nie był ich efekt wprost odzwierciedlony w prognozach, natomiast prognozy zawierają założenie, że wynagrodzenia co do zasady będą rosły.
  • Analityk Fundamentalny: Czy to oznacza, że nie zamierzacie zwiększać liczby pracowników? Obecnie to jest 68 osób tak?
    Mateusz Tarczyński: Tak, obecnie jest to 68 osób. Planowane są kolejne pojedyncze zatrudnienia na konkretne stanowiska, ale trzon zespołu jest zbudowany.
  • gość: Czy cel na 500 tys. MRR w 2022 r. i 10 mln MRR w 2024 ma jakiś wyraz formalny, tzn czy istnieją dokumenty w spółce stawiające takie założenia w budżetach zespołów handlowych, albo podobne?
    Mateusz Tarczyński: Wszystkie informacje dotyczące prognozowanych przychodów znajdują się w dokumencie informacyjnym dostępnym na naszej stronie www.woodpecker.co oraz na stronie domu maklerskiego INC https://dminc.pl/woodpecker_info/. Tak, w spółce mamy budżety finansowe, uwzględniające zakładane cele dla zespołów marketingowych oraz sprzedażowych.
  • Gość: Zamierzacie rozwijać platformę o media społecznościowe. Pytanie dlaczego dopiero teraz?
    Mateusz Tarczyński: Na początku działalności spółki skupialiśmy się na głównie na emailach. Wypracowaliśmy rozwiązanie które jakością wykonania, łatwością implementacji oraz dostarczalnością przewyższa dostępne alternatywy. Celowo skupiliśmy się na wąskim zakresie funkcjonalności, aby dostarczyć narzędzie wyspecjalizowane do pracy w konkretnym procesie biznesowym. Jednocześnie na bieżąco śledzimy trendy rynkowe i słuchamy potrzeb naszych klientów, którzy oprócz emaila wykorzystują także inne kanały komunikacji. Nadal zależy nam na jakości dostarczanych przez nas rozwiązań oraz na tym, aby przynosiły one realną wartość naszym użytkownikom i były dostosowane do ich procesów sprzedażowych. Chcemy stopniowo i jakościowo rozwijać narzędzie dostosowane do pracy na kolejnych kanałach komunikacji.
  • Stan: Jaka część przychodu była generowana w 2020 r. przez agencje lead, a jaka przez inne spółki?
    Mateusz Tarczyński: W 2020 agencje lead generation odpowiadały za około 17 proc. przychodów spółki. Widzimy wzrost przychodu generowanego przez agencje i w 1Q 2021 r. wynosił on już ponad 20 proc.
  • Mateusz Tarczyński: Dziękuję bardzo za udział w prezentacji oraz za wszystkie pytania. Jeśli zainteresowaliśmy Państwa naszą ofertą, zapraszamy na stronę https://dminc.pl/woodpecker_info/
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
Spółka Cena emisyjna Wart. oferty Koniec zapisów
Shoper SA 47,00 zł 363,39 mln zł 2021-06-28
PORTFEL STOCKWATCH
Data startu Różnica (%) Różnica (zł) Wartość
01-01-2017 +168,25% +33 649,63 zł 53 649,63 zł
Ostatnio zaktualizowane dane
Logowanie

Zaloguj
Zapamiętaj | Rejestruj | Aktywuj | Odzyskaj hasło


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy