PARTNER SERWISU
wkqaaabx

Czat inwestorski z zarządem i założycielami Klabater SA

Dyskusja odbyła się dnia: 03.09.2021, godziny 11:30
Michał Gembicki i Robert Wesołowski - zarząd Klabater SA: Większy budżet produkcyjny Crossroads Inn 2 pozwoli na multiplatformowe wydanie oraz wysoką jakość produkcji Michał Gembicki i Robert Wesołowski - zarząd Klabater SA

Już w ten piątek, 3 września o 11:30, zapraszamy na prezentację oraz czat inwestorski z zarządem i założycielami Klabater SA - Michałem Gembickim i Robertem Wesołowskim. Omówiona zostanie bieżąca sytuacja spółki, plany na II półrocze oraz tematy związane z emisją akcji serii E.

Klabater SA to notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo. Spółka w bieżącej sprzedaży posiada 15 dostępnych globalnie produkcji, na wszystkich platformach sprzętowych. Wśród wydanych gier znajdują się bestsellery m.in nagrodzona Paszportem Polityki gra We. The Revolution, a także projekty własne Spółki - Heliborne i Crossroads Inn. Klabater SA. produkuje i wydaje gry na komputery osobiste oraz konsole - Xbox, PlayStation i Switch. Współpracujemy i wspieramy wydawców i studia z całego świata m.in: Devolver Digital, Positech, Inverge Games, Starni Games, czy 132Lab. 16 września w sprzedaży ukaże się kolejna produkcja własna spółki -gra The Amazing American Circus. Ponadto Klabater pracuje nad produkcją gry Moonshine Inc. oraz zapowiedział wydanie gier: Best Month Ever!, Orbit.Industries, Production Line, May’s Adventures, Castle on the Coast.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na prezentacji i czacie inwestorskim z zarządem i założycielami Klabater SA - Michałem Gembickim i Robertem Wesołowskim. Tematem spotkania będzie bieżąca sytuacja spółki, plany na II półrocze oraz emisja akcji serii E.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gości czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Witamy na drugiej części naszego spotkania - czacie inwestorskim Klabatera. Zachęcamy do zadawania pytań.
  • inwestor_2k: Witam, spółka ma spore portfolio gier, które monetyzyuje, a mimo to sięga po emisję akcji?
    Zarząd Klabater SA: Katalog wydawniczy spółki pokrywa koszty stałe prowadzenia biznesu. Celem emisji jest pozyskanie środków na produkcję gry Crossroads Inn 2. Środki generowane z portfolio wydanych gier nie pozwalają nam na znaczne zwiększenie skali w krótkim okresie.
  • Adam : Która z waszych premier w H2 2021 się sprzeda najlepiej? :)
    Zarząd Klabater SA: W H2 mamy jedną premierę gry własnej, The Amazing American Circus.
  • gosc: czemu tworzycie akurat Tycoony? co zadecydowało o tej specjalizacji?
    Zarząd Klabater SA: Gatunek tycoon jest nam bliski, bo sami lubimy grać w tego typu gry. Z jednej strony sami mamy duże doświadczenie w prowadzeniu biznesu (tycoon), a z drugiej strony jako gracze mamy przegrane setki godzin w takich tytułach jak: Jurassic Park Evolution, Settlers, Kapitalizm etc. Tycoony to gatunek, w którym można jeszcze wiele zrobić. My staramy się łączyć gry ekonomiczne z grami fabularnymi. W przypadku Crossroads Inn przyniosło to ogromny sukces i spotkało się z zainteresowaniem graczy. Fanom gier ekonomicznych brakuje dobrej fabuły.
  • gracz: Crossroads Inn, mimo iż jest produktem, z którego zasłynęła spółka, zebrał mieszane oceny. Targetem kontynuacji siłą rzeczy będzie właśnie grupa dotychczasowych, często niezadowolonych graczy. Czy posiadacie plan zapewnienia Crossroads Inn 2 należytej jakości?
    Zarząd Klabater SA: Premiera Crossroads Inn odbyła się dwa lata temu. Przez ten czas rozbudowaliśmy nasz dział QA, zatrudniliśmy specjalistów od projektowania UI/UX oraz stale wyciągamy wnioski z uwag naszych graczy. Stąd Crossroads Inn 2 powstanie z wykorzystaniem silnika Unity oraz będzie miał inny model dystrybucji treści dodatkowych. Rozważamy również wykorzystanie dostępnych na rynku technologii dostępnych testów (np. Steam Play Test) w celu zebrania jak najwcześniej opinii od społeczności graczy. A najważniejsze - uczymy się na swoich błędach.
  • funkster: Czy spółka oszacowała na własne potrzeby zakładaną sprzedaż American Circus? Jaką sprzedaż przewidujecie w okresie bezpośrednio po premierze?
    Zarząd Klabater SA: Tak, na wewnętrzne potrzeby regularnie prowadzimy proces planowania. Niemniej jednak, nie dzielimy się prognozami z rynkiem. Wyniki sprzedaży podajemy w sprawozdaniach rocznych, tak jak miało to miejsce w wypadku Crossroads Inn.
  • funkster: Czy spółka nie ma poczucia, że przy tak dużej liczbie podpisanych umów dojdzie do zbyt dużego rozproszenia uwagi, co może przełożyć się na jakość produktów lub ich marketing? Czy w związku z takim rozszerzeniem portfolio planujecie powiększenie zespołu?
    Zarząd Klabater SA: Spółka posiada trzy niezależne filary biznesowe. W każdym z nich zatrudniamy dedykowany personel. W ramach wydawnictwa posiadamy zdolność wydania rocznie od 4 do 5 gier. W ramach studia jesteśmy w stanie wyprodukować jedną grę własną raz na 2-3 lata. W ramach portingu jesteśmy w stanie wydać 4 do 5 gier. Środki z emisji w części posłużą do zwiększenia mocy przerobowej studia i zabezpieczenia realizacji gry Crossroads Inn w okresie dwóch lat.
  • Majk: Czy akcje w emisji objęte będą lockupami?
    Zarząd Klabater SA: Nie. Lockup dotyczył wyłącznie akcji członków zarządu.
  • Majk: Jak duży jest wasz zespół? Ile osób zajmuje się marketingiem, a jaka liczba osób pracuje przy portingu i tworzeniu własnych gier?
    Zarząd Klabater SA: Szczegółową prezentację naszego zespołu można znaleźć w prezentacji dostępnej na stronie klabater.com. Zespół marketingowo-wydawniczy składa się z 5 osób, zespół portingowy to 7 osób, studio to 10 osób i 5 osób to administracja i usługi finansowe.
  • aramis: Odnosnie drugiej czesci Tawerny - co składa się na wycenę produkcji? Czemu tylko 700 tyś zł. przeznaczonych na promocję? Czy budżet promocyjny nie powinnien być wyższy?
    Zarząd Klabater SA: Przy budowie budżetu promocyjnego kierowaliśmy się doświadczeniem spółki. Nie jest to całkowita kwota, jaką przeznaczymy na promocję gry. Pozostała część zostanie sfinansowana ze środków własnych spółki. W skład budżetu marketingowego wchodzi m.in. produkcja materiałów video - trailer CGI.
  • aramis: Ile gier łącznie teraz ma w pracach Klabater? mam na myśli i te, ktore sami tworzycie oraz te podpisane wydawnicze
    Zarząd Klabater SA: Mamy 3 gry własne w produkcji (AAC, Moonshine i Animal Planet) oraz 6 gier w planach wydawniczo-portingowych.
  • mmm: Czy Juggler Games ma udział w przychodach Cyrku?
    Zarząd Klabater SA: Nie możemy ujawniać szczegółów umowy z Juggler Games ze względu na jej poufność.
  • aramis: W jakich dniach będą zapisy na akcje?
    Zarząd Klabater SA: Zapisy na akcje trwają od 8 do 14 września, do godz. 18:00.
  • gosc: Budżet crossroads 2 ma wyniesc 3.3 mln + promocja. O ile wieksze sa to naklady niz w przypadku poprzednich produkcji wlasnych spolki?
    Zarząd Klabater SA: Budżet produkcyjny Crossroads Inn 1 wynosił ok. 1 mln PLN, a gra wygenerowała blisko 3 mln marży w ciągu 2 lat od premiery. Przychody ze sprzedaży gry przekroczyły koszty produkcji w tydzień od premiery gry. Większy budżet produkcyjny sequela pozwoli na multiplatformowe wydanie oraz wysoką jakość produkcji dzięki zastosowaniu technologii Unity oraz zwiększeniu zespołu produkcyjnego.
  • Add_rian: Co jesli The amazing american circus sie nie uda? czy ma to wplyw na dzialanosc spolki?
    Zarząd Klabater SA: Klabater prowadzi zdywersyfikowaną działalność, opartą o 3 filary. Oczywiście AAC to projekt niezwykle istotny, natomiast zbalansowana struktura przychodów spółki znacznie zmniejsza jej podatność na niepowodzenia pojedynczych wydarzeń biznesowych. Wierzymy w sukces naszej produkcji.
  • Admi: Na rynku jest kilkunastu wydawców, czesto o srednich kursach. Czym sie wyrozniacie na ich tle?
    Zarząd Klabater SA: Wyróżniamy się kompletnością, dojrzałością biznesową oraz zdywersyfikowanym modelem prowadzenia działalności. Klabater to spółka samowystarczalna, rozbudowaliśmy działalność operacyjną tak, aby wszystkie elementy marży pozostawały wewnątrz organizacji. Konsekwentnie realizujemy strategię długoterminowego rozwoju spółki i rozbudowujemy portfolio marek własnych. Odsyłamy do prezentacji inwestorskiej, którą można znaleźć na stronie klabater.com w zakładce “oferta publiczna”, gdzie szczegółowo opisujemy wyjątkowość prowadzonej przez nas działalności.
  • Admi: ktora gra na gamescom poszla lepiej? The amazing american circus, czy Moonshine?
    Zarząd Klabater SA: Obie gry cieszyły się dużą popularnością. Więcej materiałów i bliskość premiery sprawiły, że AAC zanotował większy wzrost niż Moonshine. Oba tytuły są na innym etapie kampanii wydawniczej.
  • Michał: Fajny zysk pokazaliście tak naprawdę tylko w kwartale premiery CI, natomiast we wszystkich innych wynik operacyjny balansuje z reguły na granicy rentowności, co poddaje w wątpliwość sens prowadzenia działalności wydawniczej. Zgodnie z danymi z dokumentu, po odjęciu wyniku (brutto minus koszty sprzedaży) CI i HB od danych skonsolidowanych mamy 77 tys. zysku z pozostałych gier w tym WTR w 2019 r., 180 tys. w 2020, a w tym roku stratę 100 tys. Po co angażować i utrzymywać zasoby w zakresie wydawnictwa skoro na tym nie zarabiacie?
    Zarząd Klabater SA: Zdecydowana większość gier w portfolio wydawniczym Klabatera to tytuły rentowne. Takie gry jak np: WTR, HWCT czy Heliborne generują marże, która składa się na całość wyniku spółki. W modelu wydawniczym możemy generować premiery minimum raz na kwartał, w modelu wydawniczym spółka latami nie wykazywałaby przychodów, czekając na moment wydania. Rentowność na premierach wydawniczych to ok. 30 proc. To ważny komponent strategii Klabatera i kluczowe źródło zdobywania bezcennej wiedzy wydawniczej bez którego nie ma sukcesów na premierach gier własnych.
  • inwestor_2k: W 2019 r. kiedy pokazaliście We, The Revolution oraz Crossroads Inn koszty ogólnego zarządu wynosiły kwartalnie ok. 100 tys. zł. Teraz mamy ich 4 krotny wzrost. Funkcjonowanie na giełdzie raczej nie kosztuje 100 tys. miesięcznie… Co spowodowało taki wzrost?
    Zarząd Klabater SA: Szczegółowa analiza wzrostów kosztów ogólnych zarządu znajduje się w sprawozdaniu rocznym spółki (2020) dostępnym m.in. na stronie klabater.com.
  • akcjonariusz: Patrząc na grupę Steam i Amazing Amercian Circus to mamy ledwie 1800 osób, czyli 5 razy mniej niż przy Crossroadsie. Na konsolach zainteresowanie wygląda lepiej? Czy 20 tys. sprzedanych sztuk na PC,XO,PS4 do końca roku uznalibyście za sukces, czy porażkę?
    Zarząd Klabater SA: AAC ukaże się na wszystkie cztery platformy sprzętowe. Kluczowe są NS i PC. Liczymy, że specyfika gry AAC trafi w gusta graczy konsolowych. Samodzielnie przygotowaliśmy adaptację konsolową. Spodziewamy się dobrych wyników sprzedaży. Wierzymy w nasz projekt.
  • akcjonariusz: Wasz program motywacyjny zakłada uzyskania w ciągu 3 lat (do 2023 r.) 16,5 mln zł zysku brutto. Jasnym jest, że cel musiał być realny i wynikać z jakichś założeń biznesowych. Proszę powiedzieć jak te założenia wyglądają na poszczególne lata 2021, 2022, 2023.
    Zarząd Klabater SA: Zgadza się, na lata 2021-2023 spółka w uchwalonym programie motywacyjnym jako jeden z celów przyjęła sumę wyników brutto jako nie mniejszą niż 16,5 mln zł. Wynik ten jest pochodną planów wydawniczych i produkcyjnych spółki na ten okres. Powstał w oparciu o wewnętrzny, realny rachunek zysków i strat. Natomiast spółka nie publikuje prognoz wyników.
  • cold player: Budżet produkcyjny Crossroads Inn 2 to 3,3 mln zł. Czy ta kwota zawiera tylko produkcję wersji podstawowej gry na wszystkich platformach, czy także planowane dodatki?
    Zarząd Klabater SA: Budżet 3,3 mln zł to budżet produkcyjny gry oraz wszystkich dodatkowych treści dostępnych w dniu premiery.
  • Gość: Witam. Czy Navigator posiada, albo w ramach rozliczeń będzie posiadał akcje spółki?
    Zarząd Klabater SA: W tym temacie prosimy o kontakt bezpośrednio z DM Navigator.
  • Gość: Jaki jest Wasz historyczny średni podział zysków z gry pomiędzy studiem, a wami jako wydawcą? Czy w umowach jest recoup? W jakim stopniu przeciętnie finansujecie produkcję?
    Zarząd Klabater SA: Warunki biznesowe ustalane są indywidualnie z każdym z deweloperów. Podział marży i wartość tzw. opłat licencyjnych zależny jest od zakresu umowy wydawniczej podpisywanej przez Kalabatera. Wysokość opłat licencyjnych waha się od 30 do 70 proc. Recoup - gwarancja są również ustalane indywidualnie, nie ma reguły co do ich wysokości.
  • Fan gamedevu: Budżet drugiej odsłony Crossroads rośnie ponad 5 razy. Ciężko sobie wyobrazić taki wzrost ceny gry przy cenie pierwszej cześci na poziomie 20 USD. Zakładając, że druga część będzie w cenie 30 USD żeby zachować podobna rentowność sprzedaż w ciągu roku musiałaby wzrosnąć z jakichś 60 tys. do sztuk 250 tys. sztuk. Właśnie w taką celujecie?
    Zarząd Klabater SA: CI1 sprzedał się w nakładzie ok. 120 tys. sztuk wraz z tzw. season-passem. Budżet pierwszej części Crossroads Inn wynosił ok. 1 mln PLN, a planowany budżet części drugiej to ok. 3,3 mln PLN. Wierzymy, że multiplatformowość, nowy silnik, wyższa jakość są w stanie przełożyć się na parokrotnie wyższy wynik sprzedaży.
  • Gość: Który projekt wydawniczy ma waszym zdaniem największy potencjał finansowy?
    Zarząd Klabater SA: W tym roku najbardziej liczymy na AAC, w przyszłym Moonshine i Best Month Ever, a w 2023 oczywiście CI2.
  • ks: W IV kw. poprzedniego roku mocno w górę skoczyła bilansowa wartość produktów gotowych i do tej pory ma relatywnie wysoki poziom. Czy należy rozumieć, że Zodiac nie zwrócił jeszcze kosztów produkcji, nie mówiąc o marketingu?
    Zarząd Klabater SA: Na koniec Q2 2021 wartość produktów gotowych zaprezentowanych w pozycji “zapasy” bilansu spółki spadła o ponad 100 tys. PLN w porównaniu do końca 2020 r. Głównymi składowymi tej pozycji są koszty związane z adaptacją CI i Heliborn na platformy konsolowe. Nie partycypowaliśmy w kosztach produkcji gry Zodiac. Te koszty nie znajdują się w naszym sprawozdaniu. Jesteśmy tylko wydawcą gry.
  • Michał Gembicki i Robert Wesołowski: Bardzo dziękujemy za obecność do samego końca. Zachęcamy do śledzenia naszej działalności w kanałach social media oraz na stronie klabater.com. Do zobaczenia na kolejnych spotkaniach!
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
veunvfnd
oezvlhay
tupwcpgg
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
febyevhl
trrdrwyr
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
332
strefa niepewna BB B
106
strefa zagrożona CCC D
202

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 05.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat