PARTNER SERWISU
lknawfpj

Czat inwestorski z Piotrem Prajsnarem, prezesem zarządu oraz Piotrem Soleńcem, członkiem zarządu Cloud Technologies SA

Dyskusja odbyła się dnia: 25.05.2022, godziny 09:00
Piotr Prajsnar, prezes zarządu oraz Piotr Soleniec, członek zarządu Cloud Technologies SA - start 25 maja o godz. 9:00 Piotr Prajsnar, prezes zarządu oraz Piotr Soleniec, członek zarządu Cloud Technologies SA
W środę 25 maja o godz. 9:00 odbędzie się webinar i czat inwestorski z Piotrem Prajsnarem, prezesem zarządu oraz Piotrem Soleńcem, członkiem zarządu Cloud Technologies SA. Zapraszamy do zadawania pytań związanych z wynikami finansowymi, sytuacją w branży reklamy cyfrowej oraz aktualną strategią firmy.

Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Prowadzi działalność w segmencie DataTech specjalizując się w Big Data marketingu i sprzedaży danych.

Cloud Technologies stworzyło jedną z największych na świecie hurtowni danych o zainteresowaniach użytkowników Internetu oraz autorską technologię do integracji i zarządzania danymi, czyli Data Management Platform (DMP). Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych w Sieci oraz rozbudowywanie rozwiązań klasy Business Intelligence w firmach (Data enrichment). Precyzyjne targetowanie odbiorców przekłada się nawet na kilkukrotny wzrost efektywności prowadzonych kampanii marketingowych.

Firma została założona przez Piotra Prajsnara w 2011 roku, a na giełdzie zadebiutowała w tym samym dniu co Facebook – 18 maja 2012 roku, zasilając grono spółek notowanych na rynku NewConnect.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na webinarze i czacie inwestorski z Piotrem Prajsnarem, prezesem zarządu oraz Piotrem Soleńcem, członkiem zarządu Cloud Technologies SA. Zapraszamy do zadawania pytań związanych z wynikami finansowymi, sytuacją w branży reklamy cyfrowej oraz aktualną strategią firmy.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg prezentacji i czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania, na które nasi Goście zaczną odpowiadać po prezentacji wideo. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Zarząd Cloud Technologies SA: Dzień dobry, bardzo serdecznie dziękujemy za udział w webinarze. Przez najbliższą godzinę będziemy dla Państwa dostępni na czacie. Zachęcamy do licznego zadawania pytań.
  • Gość: z czego wynika spadek przychodów w I kw 22?
    Zarząd Cloud Technologies SA: To zamierzony efekt transformacji modelu biznesowego konsekwentnie realizowanego od 2019 roku, skupiający się na najbardziej marżowym i perspektywicznym segmencie: Sprzedaży danych; dodatkowo przychody spadły z uwagi na zmianę sposobu pozyskiwania danych i ograniczenie realizacji kampanii marketingowych skierowanych na pozyskanie danych; zmieniliśmy również sposób rozliczania transakcji brokerskich (fakturujemy wyłącznie marżę).
  • Gość: czemu Azja nie jest interesującym dla Was rynkiem? tam profili wydaje się być najwięcej?
    Zarząd Cloud Technologies SA: Azja może być dla nas interesującym rynkiem w przyszłości, ale dzisiaj koncentrujemy się przede wszystkim na USA i EU. Wynika to z dojrzałości tych rynków oraz znacznie wyższego poziomu wydatków reklamowych w przeliczeniu na jednego użytkownika.
  • Jan79: Obecnie posiadacie około 100 mld profili w bazie, jakie to będą wielkości za 2-3 lata?
    Zarząd Cloud Technologies SA: Spodziewamy się dalszego wzrostu liczby profili, ale w dłuższej perspektywie kluczowe jest nie tylko zwiększenie zasięgu, ale również jakości profilowania. Dlatego też między innymi w tym obszarze prowadzimy prace badawczo-rozwojowe i stale rozwijamy naszą technologię.
  • Rafi: W jaki sposób pozyskujecie profile do analizowania?
    Zarząd Cloud Technologies SA: Surowe dane wykorzystywane do tworzenia profili użytkowników pozyskujemy z różnych źródeł od naszych partnerów. Są to m.in. wydawcy internetowi, sieci reklamowe, dostawcy technologii, kampanie on-line czy firmy badawcze. Zebrane dane są poddawane analizie i filtracji, a następnie z nich tworzone są profile wykorzystywane głównie w targetowaniu reklam on-line.
  • Gosć: czy gdzieś inwestujecie gotówkę, czy ona leży tylko na koncie?
    Zarząd Cloud Technologies SA: Zgodnie ze strategią w latach 2021 - 2023 planujemy zainwestować do 50 milionów złotych, przede wszystkim na akwizycje międzynarodowe, skup akcji własnych, zakup technologii oraz działalność B+R. Krótkoterminowo gotówkę lokujemy w bezpieczne instrumenty typu lokaty.
  • GOŚĆ: W ramach pozostałej działalności realizujecie prace B+R, jakie?
    Zarząd Cloud Technologies SA: Obecnie koncentrujemy się na dalszym rozwoju DMP, przygotowujemy się do lepszej integracji z DSP oraz poszukujemy nowych możliwości wykorzystania już posiadanych danych. Mamy tu na myśli zarówno zwiększenie jakości profilowania, ale również zupełnie nowe zastosowania i rynki zbytu.
  • GOŚĆ: Ile pieniędzy uzyskaliście do tej pory z grantów/dotacji? czy macie na oku jakieś kolejne programy o które będziecie się ubiegać?
    Zarząd Cloud Technologies SA: Wszystkie dotychczas pozyskane dotacje raportowaliśmy komunikatami bieżącymi. Nie licząc PFR (formalnie pożyczka nie dotacja) ostatnia pozyskana dotacja była w 2019 roku na kwotę 5 milionów złotych. Analizujemy możliwości pozyskania dodatkowych środków z programów np. prowadzonych przez NCBIR.
  • GOŚĆ: z czego wynikają te umorzenia dotacji z PFR?
    Zarząd Cloud Technologies SA: To standardowy mechanizm funkcjonowania pożyczek PFR: zostały udzielone jako wsparcie na czas pandemii COVID, a następnie częściowo umorzone na bazie złożonych przez nas wniosków; umorzenie pożyczki jest rozpoznawane jako pozostały przychód operacyjny; nieumorzona część pożyczek jest przez nas spłacana w ustalonych przez PFR ratach (łącznie 24 raty).
  • Ludwik: czy nie myśleliście, aby pominąć pośredników w sprzedaży i bezpośrednio sprzedawać do agencji? Czy to nie byłoby jeszcze bardziej marżowe?
    Zarząd Cloud Technologies SA: Tak, taki model jest nam dobrze znany i jest stosowany na wybranych rynkach. Mimo niezaprzeczalnych zalet ma on też pewne mankamenty, dlatego stosujemy podejście hybrydowe. Nie wykluczamy natomiast integracji wertykalnej w naszym łańcuchu dystrybucji w przyszłości.
  • Robert82: skoro zmieniliście posób pozyskiwania danych to czy część "programaticowa" będzie zbędna i będziecie się pozbywać np. AON
    Zarząd Cloud Technologies SA: AON wg naszej wiedzy to pośrednik ubezpieczeniowy i aktualnie nie planujemy sprzedawać cudzych aktywów : ) Zmiana sposobu pozyskania danych wpływa przede wszystkim na spadek sprzedaży do sieci afiliacyjnych oraz brokerskiej odsprzedaży mediów; bezpośrednio nie wpływa na sprzedaż usług reklamowych przez nasze agencje (Audience Network oraz Online Advertising Network), które pozostają ważną częścią naszej grupy kapitałowej.
  • Robert82: do jakiego poziomu marży możecie dotrzeć, gdzie jest "sufit"?
    Zarząd Cloud Technologies SA: Teoretycznie sufit jest na poziomie bliskim 100 proc. : ) Na ten moment spodziewamy się stopniowej poprawy marży, bo pomimo wzrostu kosztów ze względu na inflację, przychody rosną w znacznie wyższym tempie.
  • ciekawski: Na ile szacujecie wpływ wojny na wyniki, czy rynek reklam mocno siadł?
    Zarząd Cloud Technologies SA: Wpływ wojny na rynek reklamy był widoczny przede wszystkim w Polsce, a nie na świecie i tym samym dotychczas nie wywarł negatywnego wpływu na nasze wyniki finansowe.
  • gpw_geek: Danymi i ich sprzedażą zajmujecie się już długo, co takiego się stało w ostatnim roku, że nagle ta sprzedaż danych zassała? i jaka jest szansa, że to utrzymacie?
    Zarząd Cloud Technologies SA: Proszę zwrócić uwagę, iż przychody ze sprzedaży danych rosną systematycznie w naszym przypadku od kilku lat, w tempie co najmniej dwucyfrowym. Ten obszar działalności stał się dla nas kluczowy wraz z transformacją modelu biznesowego w 2019 roku i od tego czasu na nim się koncentrujemy. Poza tym rynek reklamy on-line systematycznie się rozwija i marketerzy zwiększają budżety na media cyfrowe. Katalizatorem zmian na rynku reklamy cyfrowej była m.in. pandemia, która przyczyniła się do szybkiego przesunięcia budżetów z mediów tradycyjnych do mediów online. Agencja Zenith szacuje, że w tym roku już 60 proc. budżetów reklamowych zostanie przeznaczonych na digital. Według prognoz eMarketera, wydatki na reklamy cyfrowe będą rosły w tempie dwucyfrowym do 2024 roku.
  • Pawcio1: Analizując porównanie z konkurencja widoczna wyjątkowo duża rentowność EBITDA Waszej firmy(slide z prezentacji) . Z czego to wynika?
    Zarząd Cloud Technologies SA: Można powiedzieć że jesteśmy “pure player” w porównaniu do wskazanych podmiotów (które z jednej strony są konkurencją, a z drugiej naszymi kontrahentami), bo udział sprzedaży danych w naszych przychodach sięga 75 proc. Wskazane firmy przeważnie mają szerszy zakres działalności, przykładowo The Trade Desk działa w dużym zakresie jako DSP (miejsce zakupu powierzchni reklamowej), która to działalność ma dużo niższą marżę EBITDA niż sama sprzedaż danych.
  • gość: Akwizycje - prowadzicie jakieś rozmowy? macie kogoś na oku? kiedy możecie jakąś sfinalizować?
    Zarząd Cloud Technologies SA: Akwizycje podmiotów posiadających własną sieć dystrybucji danych są jednym z naszych celów, zawartych w strategii na lata 2021 - 2023. Stale aktywnie monitorujemy rynek i analizujemy możliwości akwizycji firm głównie z Europy Zachodniej i USA. Obecnie posiadamy 24 proc. udziałów w hiszpańskiej spółce TL1, a ponieważ inwestycję oceniamy pozytywnie to rozważamy zwiększenie zaangażowania w najbliższej przyszłości.
  • Pawcio1: Ile w bilansie macie wartości Waszej technologii , która pozostała do amortyzacji? Ile rocznie wydajecie na doskonalenie tej technologii (i odkładacie to w bilansie)?
    Zarząd Cloud Technologies SA: Łączna wartość WNiP na Q1 2022 to blisko 34 mln zł, roczna amortyzacja wynosi około 8 mln zł. Planujemy dodatkowe inwestycje w technologie, m.in. zakup kodów źródłowych na DSP, co zwiększy poziom aktywów. Poza tym przeznaczamy około 2 mln zł rocznie na doskonalenie technologii. Taki poziom wydatków jest w naszej ocenie wystarczający do ich utrzymania i dalszego rozwoju.
  • Szymek: Na jakim rynku (chodzi o kraj) chcecie zwiększyć swój udział w przyszłości?
    Zarząd Cloud Technologies SA: Kluczowymi rynkami są dla nas kraje o wysokim poziomie cyfryzacji, z dobrze rozwiniętą reklamą on-line. Skupiamy się przede wszystkim na największym rynku reklamowym na świecie, czyli USA oraz na największych rynkach cyfrowych - Wielkiej Brytanii i rynkach Europy Zachodniej.
  • Pawcio1: Skup akcji nie zwiększa a zimniejsza płynność. Co robicie w celu zwiększenia płynności?
    Zarząd Cloud Technologies SA: Od momentu rozpoczęcia skupu zaobserwowaliśmy akurat wyraźne zwiększenie obrotów na naszej spółce, a więc skup dotychczas faktycznie przyczynił się do poprawy płynności. Jako zarząd mamy ograniczoną możliwość wpływu na płynność, poza standardowymi działaniami typu umowa z animatorem oraz stałą komunikacja z inwestorami, np. w ramach dzisiejszego webinaru.
  • Inwestor: czy w związku ze zmiana sposobu liczenia przychodów przewidujecie niższe przychody w kolejnych kwartałach?
    Zarząd Cloud Technologies SA: Kluczowe jest dla nas zwiększanie przychodów ze sprzedaży danych i spodziewamy się, że będą one dalej dynamicznie rosły. Jeżeli chodzi o łączną wysokość przychodów grupy kapitałowej to ze względu na zmianę kompozycji pomiędzy segmentami paradoksalnie nie ma ona większego znaczenia dla wyniku finansowego. Dla nas jednak kluczowym wskaźnikiem jest EBITDA nie sprzedaż ogółem i na wzroście EBITDA chcemy się koncentrować.
  • Pawcio1: Jakie jest ryzyko prawne gromadzenia i przetwarzania danych użytkowników internetu? Czy to podlega regulacjom i czy one sie mogą zmienić?
    Zarząd Cloud Technologies SA: Stale monitorujemy zmiany prawne związane z przetwarzaniem danych i spełniamy wymogi dotyczące bezpieczeństwa przetwarzanych danych. Rynek cyfrowy charakteryzuje się dużą dynamiką i szybko adaptuje się do wprowadzanych regulacji. Cała branża cyfrowa odpowiada na zapowiadane i wprowadzane w Europie regulacje (GDPR), czy w USA (CCPA), aby zapewniać bezpieczeństwo użytkownikom i prywatność danych.
  • Gość: Co z zapowiadanymi w strategii akwizycjami? poza wspomnianym tl1 nie wiadomo nic o działaniach spółki
    Zarząd Cloud Technologies SA: Stale aktywnie monitorujemy rynek i analizujemy możliwości akwizycji firm głównie z Europy Zachodniej i USA. Zgodnie ze strategią rozwoju szukamy podmiotów posiadających własną sieć dystrybucji danych. Tego typu akwizycje będą korzystne dla spółki. Obecnie analizujemy też możliwość zwiększenia zaangażowania w TL1.
  • Gość2137: informujecie, że kluczowy jest wzrost organiczny. Czy planujecie powołanie spółek na kluczowych rynkach, by przyspieszyć rozwój spółki?
    Zarząd Cloud Technologies SA: Specyfika naszej działalności powoduje, że możemy efektywnie zwiększać nasz udział w rynku bez konieczności powoływania spółek na poszczególnych rynkach. Działamy na 200 rynkach, a obecnie już ok. 80 proc. naszych przychodów pochodzi z rynku USA. Natomiast faktycznie rozważamy czy z uwagi na rosnący udział niektórych rynków w naszej sprzedaży nie zwiększyć naszej fizycznej obecności na nich.
  • akcjonariusz: Kiedy ma nastąpić przejście na rynek główny? Co ono Wam da prócz większych kosztów?
    Zarząd Cloud Technologies SA: Zgodnie ze strategią planujemy przejście najpóźniej w 2023 roku. Pracujemy nad tym systematycznie, czego przykładem są przedłożone projekty uchwał na WZA. Przejście na rynek główny w naszej ocenie zwiększy potencjał do dalszego globalnego rozwoju spółki oraz umożliwi nam otworzenie się na inwestorów instytucjonalnych, z których większość nie jest aktywna na rynku NewConnect.
  • Shareholder: Proszę przybliżyć szczegóły programu motywacyjnego, jakie są jego założenia (warunki), jakie koszty za sobą pociągnie?
    Zarząd Cloud Technologies SA: Program motywacyjny zakłada objęcie przez beneficjentów do 250 000 akcji pod warunkiem osiągnięcia przez GK CT skumulowanej EBITDA za lata 2021-2023 na poziomie 55 mln zł. W przypadku gdyby KPI był osiągnięty na poziomie niższym niż 80 proc., akcje nie będą przyznane. W przedziale 80-100 proc. osiągnięcia KPI liczba akcji jest redukowana. Akcje będą mogły być nabyte po cenie 25 zł, pomniejszonej o ewentualne dyskonto z tytułu przekroczenia KPI (max 20 proc.). Z tytułu realizacji programu rozpoznamy niegotówkowy koszt, który obciąży nasze wyniki (na poziomie EBITDA i zysku netto) i będzie on rozpoznany liniowo w okresie Q2 2022 - Q4 2023. Koszt zostanie wyznaczony na bazie zewnętrznej wyceny dokonanej przez specjalistyczny podmiot.
  • gość: Do kogo należy DSP i czemu chcieliby ją sprzedać?
    Zarząd Cloud Technologies SA: Obecnie używamy technologii DSP od zewnętrznego dostawcy, a długoterminowa licencja jest opłacona z góry. W przyszłości chcemy samodzielnie rozwijać tego typu narzędzie. Analizujemy możliwości zakupu tego typu technologii od innych dostawców oraz niezależnie prowadzimy w tym zakresie prace badawczo-rozwojowe.
  • gość: Ile ważą przychody z polskiego rynku w Waszym portfelu obecnie?
    Zarząd Cloud Technologies SA: W przypadku sprzedaży danych, z uwzględnieniem sprzedaży licencji na DMP, przychody krajowe to niecałe 10 proc. Natomiast uwzględniając też pozostałą działalność sprzedaż krajowa w 2021 roku miała około 35 proc. udziału w całości przychodów na poziomie skonsolidowanym.
  • Zyziu: Jestem laikiem, proszę wytłumaczyć bo nie bardzo rozumiem, piszecie, ze ok 4 mld ludzi ma dostęp do internetu, a Wy macie 100 mld profili. człowiek nie równa się profil? co to jest ten profil w takim razie?
    Zarząd Cloud Technologies SA: Różnica w wartościach wynika w dużej części ze zjawiska znanego jako multi screening. Większość internautów korzysta z wielu urządzeń, które przeważnie analizujemy osobno. Poza tym każdy internauta może być zaklasyfikowany do wielu kategorii. Stąd w sumie mamy około 100 mld profili.
  • Zarząd Cloud Technologies SA: Bardzo dziękujemy za tak liczny udział w czacie i webinarze. Staraliśmy się odpowiedzieć na jak najwięcej pytań. Jeżeli są kwestie, których nie poruszyliśmy lub nie udało nam się odpowiedzieć na któreś z pytań zachęcamy do kontaktu bezpośredniego: https://www.cloudtechnologies.pl/pl/dla-inwestorow
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
pxfghopr
myfbkbwp
hfrucgvt
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
imivlfpr
eymkiaez
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
333
strefa niepewna BB B
105
strefa zagrożona CCC D
202

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 05.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat