PARTNER SERWISU
wouzffjc

Czat inwestorski z zarządem Carbon Studio SA - start 27 lipca o godz. 11:00

Dyskusja odbyła się dnia: 27.07.2023, godziny 11:00
Carbon Studio: Połączenie z Iron VR zwiększy naszą wycenę i umożliwi sprawne wejście na GPW Zarząd Carbon Studio SA

W czwartek, 27 lipca, o godz. 11:00, zapraszamy na czat inwestorski z Zarządem Carbon Studio SA. Tematem spotkania będzie omówienie kluczowych planów rozwoju spółki.

Carbon Studio to notowany na NewConnect niezależny producent gier VR. Polski zespół jest twórcą wysoko ocenianej serii gier The Wizards oraz oryginalnego projektu VR osadzonego w świecie fantasy – Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall.

Niebawem zakres prac zespołu się powiększy, bowiem studio rozpoczyna prace zmierzające do połączenia ze spółką z Grupy – Iron VR. W ramach tego, zostaną wyemitowane dla akcjonariuszy Iron VR akcje nowej emisji, które zostaną docelowo objęte wnioskiem o wprowadzenie do obrotu na rynku NewConnect. Szacuje się, że rozpoczęcie tego procesu nastąpi w I półroczu 2024 r.

W ocenie zarządu Carbon Studio, jeden silny brand, skupiający kompetencje tworzenia nisko- i wysokobudżetowych produkcji, przełoży się na większą dynamikę biznesu, co daje potencjał do wzrostów dla obecnych i przyszłych akcjonariuszy.

Więcej dowiedzieć się będzie można już 27 lipca podczas wydarzenia online. Zachęcamy do zadawania pytań już teraz.

Zapis dyskusji
  • moderator: Witam na czacie z zarządem Carbon Studio SA. Tematem spotkania będzie omówienie kluczowych planów rozwoju spółki.
  • moderator: Przypominam zasady organizacyjne czata: pytania są przesyłane najpierw do moderatora. Publikowane są pytania wybrane przez Gościa czata wraz z odpowiedziami. U dołu ekranu kolejkowane są u każdego użytkownika jego pytania. Moderator może odrzucić pytanie niezgodne z regulaminem.
  • moderator: Informacja dla dziennikarzy relacjonujących przebieg czata: wykorzystanie cytatów z dzisiejszej rozmowy w Państwa materiałach redakcyjnych wymaga podania źródła. W razie pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt: biuro@stockwatch.pl
  • moderator: Już można zadawać pytania. W razie problemów z wyświetlaniem odpowiedzi prosimy o odświeżenie strony. Uczestników zachęcamy też do udostępniania czatu i komentowania jego przebiegu w mediach społecznościowych z hasztagiem #czatStockWatch
  • Zarząd Carbon Studio: Dzień dobry, witamy na czacie inwestorskim Carbon Studio SA. Zachęcamy do aktywnego uczestnictwa w spotkaniu. Jesteśmy do Państwa dyspozycji do godz. 12.
  • ila: Kiedy planowany jest debiut na głównym parkiecie?
    Zarząd Carbon Studio: Dołączenie Carbon Studio SA do spółek notowanych na rynku regulowanym pozostaje jednym z naszych kluczowych założeń biznesowych. Do tego czasu chcemy natomiast w pierwszej kolejności sfinalizować zamiar połączenia z Iron VR, co ma wpłynąć na zwiększenie naszej wyceny i tym samym umożliwić nam sprawne wejście na GPW. Proces połączenia powinien przypaść niezwłocznie po rejestracji połączenia w KRS - celowany termin to I połowa 2024 r. Po zakończeniu tego procesu i osiągnięciu odpowiedniej kapitalizacji, będziemy kontynuować prace nad prospektem w celu jego złożenia do KNF.
  • Mateusz: 1. Kiedy zostaną wydane gry na zlecenie espi 2022-03-31. 2. Kiedy możemy się spodziewać multiplayer do wizzard. 3.kiedy zamierzają państwo przejść na GPW czy będzie emisji? 4.czy zamierzają państwo poszerzyć współpracę o ps vr2 i apple vr? 5.czy możemy spodziewać się wizzard 2?
    Zarząd Carbon Studio: Dodatek do The Wizards - Dark Times, coop multiplayer jest już na ukończeniu. Planujemy wydać go jeszcze w tym roku. Jesteśmy w trakcie prac nad przeniesieniem naszych tytułów na platformę PlayStation VR2, przede wszystkim właśnie z serią The Wizards, ale także pozostałymi grami. Apple VR również jest w kręgu naszych zainteresowań - w związku z tą platformą poszerzamy nasz zespół o deweloperów z Unity, którzy współtworzą Iron VR.
  • Marek: Skąd pomysł na połączenie z IronVR?
    Zarząd Carbon Studio: Po pozytywnym zaopiniowaniu Rad Nadzorczych, postanowiliśmy połączyć doświadczenie dwóch zespołów Grupy w celu zbudowania jednego silnego brandu, skupiającego kompetencje tworzenia zarówno wysoko jak i niskobudżetowych produkcji VR. Wierzymy, że to słuszna decyzja, która w perspektywie długoterminowej powinna zwiększyć naszą dynamikę działania i otworzyć przed nami nowe możliwości biznesowe. Liczymy się z tym, że niektóre podmioty wolą współpracować ze spółką o stabilnej już pozycji na rynku, jaką jest Carbon Studio. Liczymy, że w efekcie wpłynie to także korzystnie na wzrost wartości spółki.
  • Marek: Jaka będzie wycena IronVR?
    Zarząd Carbon Studio: Parytet wymiany akcji Iron VR na akcje Carbon Studio zostanie ustalony i przekazany w formie stosownych raportów bieżących, z uwzględnieniem także bieżących parametrów wycen spółek z branży gamedev. Należy jednak wziąć pod uwagę, że osiągnięta wycena może istotnie odbiegać od wyceny spółki ustalonej w ramach emisji akcji serii E.
  • Marek: Jeszcze w grudniu 2022 r. zapowiadaliście debiut Iron VR na giełdzie w połowie 2023 r. Co w tym okresie się zmieniło?
    Zarząd Carbon Studio: Już pod koniec ub. roku zarząd Iron VR informował o tym, że z uwagi na obecny sentyment na rynku i brak odpowiedniej kapitalizacji spółki, działania firmy ukierunkowane na jej upublicznienie powinny zostać wstrzymane w celu ograniczenia ryzyk biznesowych. Było to zgodne z otrzymywanymi sygnałami z rynku. My również, jako zarząd CS, uważamy że była to słuszna decyzja, zwłaszcza biorąc pod uwagę obecne plany naszej grupy kapitałowej, który zakłada realizację projektów z obu portfolio w ramach jednej mocnej marki. Połączenie spółek powinno uprościć strukturę grupy i zmniejszyć koszty funkcjonowania grupy kapitałowej.
  • zurglin: Prezentowanie aktualności inwestorskich to potencjalnie jeden ze sposobów budowania przez spółkę relacji inwestorskich wpływająych na jej postrzeganie ale również atrakcyjność. Czy Carbon Studio rozważa wprowadzenie takich aktualizacji np. w trybie kwartalnym? Z mojej perspektywy jest to dobre źródło rzetelnych informacji na temat aktualnej działalności, strategii oraz długoterminowych perspektyw firmy.
    Zarząd Carbon Studio: Jak najbardziej doceniamy tego rodzaju aktywność i jest ona na naszej liście. Postaramy się ją wdrożyć jeszcze w tym roku. Najbliższe plany rozwojowe Carbon Studio powinny zdecydowanie dostarczyć sporo ciekawego dla Akcjonariuszy contentu. Zachęcamy więc do dalszego śledzenia naszych kanałów.
  • szalupka: Po zakończeniu "Home Together" jakim projektem zajmie się zespół IRON VR? czy on już zostanie wcielony do Carbona i będzie realizował projekty spółki matki?
    Zarząd Carbon Studio: Po sfinalizowaniu połączenia obu podmiotów, Carbon Studio nabędzie prawa do wszystkich IP posiadanych przez Iron VR, czyli projekty spółki córki zostaną wchłonięte przez nasz podmiot dominujący. Decyzję tę oparliśmy na weryfikacji rynkowej, która pokazała że zdecydowanie efektywniejszym z punktu widzenia działalności GK jest realizowanie wszystkich prac w ramach Carbon Studio, jako podmiotu większego i bardziej rozpoznawalnego, o rozwiniętej historii produkcyjnej i kilkuletniej obecności na rynku publicznym. Prace nad tytułem Hunt Together dalej trwają, w międzyczasie w Iron VR powstało kilka ciekawych prototypów którymi teraz planujemy zainteresować potencjalnych partnerów biznesowych i wydawców. Zamierzamy te projekty rozwinąć i w pełni wykorzystać ich potencjał.
  • szalupka: Czy planują Państwo wrócić do pierwotnych planów przejścia na rynek główny?
    Zarząd Carbon Studio: Tak, przejście na główny parkiet nadal pozostaje jednym z naszym głównych celów biznesowych, jednak zależy to od kilku kwestii formalnych - m.in. osiągnięcia odpowiedniej wyceny. Niemniej ufamy, że wszystko pójdzie zgodnie z planem, a wejście na GPW umożliwi nam zwiększenie skali biznesu oraz umożliwi osiągnięcie zainteresowania ze strony nowej grupy inwestorów, także tych z zagranicy - należy pamiętać, że nasze wszystkie projekty mają potencjał globalny.
  • zurglin: Po połączniu z Iron VR, studio będzie pracowało równolegle na większą liczbą projektów. Dodatkowo na kolejne platformy premiery często są niezależne. Czy Spółka rozważa opublikowanie i aktualizowanie roadmapy tak by zapewnić inwestorom możliwą przejrzystość w planach wytwórczych i wydawniczych?
    Zarząd Carbon Studio: Jak tylko doprecyzujemy wszystkie założenia projektowe w oparciu o połączenie obu zespołów, opublikujemy stosowną roadmapę i pipeline kluczowych projektów. Zachęcamy do śledzenia zakładki Relacje Inwestorskie i naszych kanałów social media.
  • zurglin: Po połączniu z Iron VR, Spółka zapewne będzie w stanie pracować nad większą liczbą projektów. Jak w perspektywie 2-3 lat Zarząd planuje uruchamiać kolejne projekty? Tzn. ile projektów chciałbym prowadzić równolegle oraz z jaką częstotliwością być w stanie publikować kolejne gry?
    Zarząd Carbon Studio: Planujemy utrzymać obraną przez nas częstotliwość wydawania projektów. Sam 2023 rok już pokazuje intensywność prac na wysokim poziomie. Niedawno swoją premierę miała nasza najnowsza produkcja - Mindset - gra logiczna, oraz produkcja Crimen - gra przygodowa. Obie gry dedykowane są platformie Meta Quest, oraz zmierzają na kolejne platformy VR. Zespół Carbon Studio nieustannie pracuje także nad trybem co-op do naszej flagowej produkcji studia: The Wizards – Dark Times. Mamy nadzieję, że niedługo będziemy mogli ogłosić dalsze plany związane z tą serią oraz pozostałymi tytułami.
  • Waldemar: Czy połączenie Carbon Studio z Iron VR będzie miało wpływ na datę premiery Hunt Together? Założenia mówiły o III kwartale 2023.
    Zarząd Carbon Studio: Konsultujemy najlepszy termin na premierę Hunt Together. Wpływają na to przede wszystkim nasze założenia, możliwości wewnętrzne (produkcyjne, marketingowe etc.), ale głównym czynnikiem decydującym o dacie, będzie tak naprawdę otoczenie rynkowe premiery innych gier oraz debiutów kolejnych gogli VR. Ostateczna data zostanie podana po konsultacji z naszymi partnerami.
  • szalupka: Jak oceniają Państwo grę Home Together w przededniu premiery ? Kiedy planowana jest premiera ? Jaka szacunkową sprzedaż w ciągu roku zostanie przez Państwa uznana za powodzenie projektu? Czy planowana są jakieś DLC?
    Zarząd Carbon Studio: Prace z naszej strony nad tym tytułem są na ukończeniu, zespół pracuje nad balansem rozgrywki i dodatkowym po premierowym contentem. Wspólnie z zespołem Iron VR dopracowujemy teraz roadmapę poszczególnych dodatków (zarówno bezpłatnych jak i płatnych).
  • Zibi: Czy po połączeniu Carbon Studio będzie robił rebranding, czy wszystko pozostaje po staremu?
    Zarząd Carbon Studio: Będziemy myśleć o delikatnym odświeżeniu marki, ale nie planujemy rewolucji.
  • szalupka: Jaką rolę w nowej organizacji będzie pełnił CEO Iron VR pan Tomasz Szpiner ?
    Zarząd Carbon Studio: Tomasz Szpiner został niedawno odwołany przez Radę Nadzorczą Iron VR, nie będzie pełnił żadnej funkcji w strukturze.
  • sasky: Witam, czy po emisji nowi akcjonariusze Carbon Studio (mam tu na myśli przedstawicieli Iron VR) będą mieli jakiś lock-up po dopuszczeniu akcji do obrotu na NC?
    Zarząd Carbon Studio: Akcje połączeniowe dopuszczone do obrotu nie będą objęte lock-upami.
  • Mateusz: 1.czy planują państwo dywidendę w niedalekiej przyszłości?
    Zarząd Carbon Studio: Zarząd będzie na bieżąco podejmował decyzje na podstawie osiąganych wyników przez spółkę, a ostateczną decyzję podejmuje każdorazowo Walne Zgromadzenie.
  • Gość: Ile osób będą liczyć połączone zespoły obu spółek CarbonStudio i IronVR? ile projektów planujecie realizować w okresie 2023-2024?
    Zarząd Carbon Studio: Na chwilę obecną oba zespoły liczą 65 osób. Jeśli chodzi o nasze najbliższe plany projektowe, opisaliśmy je we wcześniejszych odpowiedziach.
  • Waldemar: W tym roku premiera Brotherhood i Hunt Together jesli nic nie stanie na przeszkodzie. Jakie plany na kolejne lata? Była informacja o przeniesieniu na VR jednej z gier partnera - co dalej w tym temacie?
    Zarząd Carbon Studio: Quality Mine - czyli nasz Team portingowy i Team QA - na potrzeby zewnętrznych klientów cały czas pracuje nad zleceniami i będzie elementem naszych tegorocznych zysków. Odnośnie gier powstających z naszymi partnerami - to tutaj już także od nich zależy komunikacja dotycząca projektów.
  • Lonek_jelonek: Witam. Widziałem informację, że Iron VR pracuje nad prototypami. Prosze rozwinąć temat, co to za projekty i na jakim są etapie?
    Zarząd Carbon Studio: Od początku Iron VR rozwijał mniejsze projekty VR - zgodnie z przyjętą strategią spółki. Natomiast nie wszystko co zostanie stworzone od razu jest później wdrażane. Warto zwrócić uwagę, że Hunt Together, rozwinął się z jednego z prototypów do pełnoprawnej gry, która uzyskała także wsparcie finansowe od jednego z naszych partnerów. Obiecujące prototypowe koncepcje rozgrywki, które są testowane wewnętrznie i zewnętrznie - zostają rozwijane przeważnie do etapu vertical slice’a (momentu w którym gra pokazuje wszystkie podstawowe mechaniki i pokazuje całościowy feeling). Następnym etapem jest produkcja samodzielna lub zainteresowanie partnera. Oczywiście warto dodać, że w pozostałych prototypach także widzimy spory potencjał sprzedażowy i rozwojowy, który w przyszłości chcemy wykorzystać. I tutaj właśnie, dzięki rozpoznawalności Carbona, już teraz rozmawiamy z potencjalnymi partnerami na temat rozwoju przyszłości tych prototypów.
  • zurglin: Z jakich trzech osiągnięć (wydane gry, ale również zmiany w zespołach, stworzone nowe komponenty czy zmiany reoganizacyjne) w perspektywie ostatniego roku są Państwo najbardziej dumni?
    Zarząd Carbon Studio: 1. Seria The Wizards - Jednym z naszych największych powodów do dumy jest seria The Wizards jako całość. Ostatnim osiągnięciem związanych z tą marką jest nawiązana współpraca nad dodatkiem do The Wizards - Dark Times ze światowym i uznanym partnerem jakim jest Vertigo Games (członek grupy Plaion). Światowej klasy wydawca zaproponował nam współpracę nad naszym dodatkiem doceniając jego jakość i dodając możliwości marketingowe. Dzięki temu, mogliśmy rozszerzyć nasze plany związane z dodatkowym trybem co-op i podstawową wersją gry. 2. Nowe technologie - Zdecydowanie cieszymy się z adaptacji nowych technologii w naszej strukturze - zarówno związanych z adaptacją nowych urządzeń VR, rozszerzeniem naszych kompetencji w dziedzinie rzeczywistości rozszerzonej - np. Hand trackingu w grze Mindset, czy eye trackingu w nadchodzących grach na PS VR2, a także adaptacji nowych narzędzi związanych ze sztuczną inteligencją w naszych produkcjach. Warto również wspomnieć o poszerzeniu naszych kompetencji w dziedzinie Metawersów. 3. Rozpoznawalność marki - po prawie ośmiu latach na rynku VR jesteśmy w miejscu, gdzie rozmawiamy z największymi na świecie - partnerami takimi jak Meta, Sony, NVIDIA i Microsoft - testujemy technologie, które dopiero powstają (często bardzo kosmiczne) i wspólnie z nimi pokazujemy się na targach (jak choćby Gamescom 2022 na stoisku grupy Plaion). Jest to zaufanie na jakie ciężko pracowaliśmy - procentujące już dziś, ale przede wszystkim, które będą procentować przez następne lata.
  • Waldemar: Zgodnie z raportem finansowym partnerski udział w tworzeniu Metaversum się opłacił. Czy Carbon Studio będzie rozwijało swoja działalność w innym "pozagrowym" kierunku jak np. tworzenie VR-owych aplikacji inżynierskich, medycznych, architektonicznych itp.
    Zarząd Carbon Studio: Odpowiedz na to pytanie brzmi twierdząco. Zespół Carbon Studio od zawsze widział duży potencjał w innowacyjnych technologiach które dopiero adaptują się do rynku konsumenckiego. Taka idea przyświecała nam kiedy w 2016 wchodziliśmy na rynek VR. W metaverse i mixed reality oraz innych podobnych nowatorskich technologiach widzimy ten sam potencjał. Aktywnie poszukujemy kolejnych partnerów w tych zakresach oraz kontynuujemy już rozpoczęte współprace. Na bieżąco testujemy potencjał nowych dróg rozwoju związanych z technologiami XR i Metawersum.
  • Zarząd Carbon Studio: Dziękujemy za poświęcony czas i wszystkie zadane pytania. Staraliśmy się odpowiedzieć na jak największą ich część. Naszą intencją jest zwiększenie intensywności komunikacji z inwestorami, także w razie dodatkowych pytań, zapraszamy do kontaktu pod adresem: ir@carbonstudio.pl. Do usłyszenia.
  • moderator: Ja również w imieniu redakcji StockWatch.pl serdecznie dziękuję za ciekawą dyskusję i zapraszam na kolejne czaty.
kwafptcw
tdwsbmis
bzscdvbh
Portfele StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
vjtuhdgi
pukqfwcq
strefa bezpieczna AAA AA A BBB
332
strefa niepewna BB B
106
strefa zagrożona CCC D
202

Przykłady wyszukiwania spółek:

  • Zadłużenie > 80% - znaleziono 64
  • ROE > 30% - znaleziono 69
  • Free float < 20% - znaleziono 102

Dane aktualne na 05.09.2025


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat