PARTNER SERWISU
agqmllmd
rustical

rustical

Ostatnie 10 wpisów
Przed spolka tegoroczne najwieksze premiery. Sam nie przypuszczalem, ze jeszcze tu bedzie korekta, no ale patrzac na szeroki rynek, tu tez sie odbilo. Mimo ze kapitalizacja jest spora, ogolnie jestem zaskoczony jak ta spolka sie rozwija. Ja obserwuje dalej.

Z tego co pisza na konkurencyjnych forach wtedy tez powinny pojawic sie materialy rowniez o Children of Morta. Nie bagatelizowalbym tej gry jesli wishlista jest tak duza.

Moglby ktos zrobic krotka analize po raporcie w odniesieniu do ostatniej rekomendacji, zeby zobaczyc potencjal na kursie na najblizsze dni.

Nie kazdy sledzi non-stop to forum, a i wielu akcjonariuszy przybedzie.

Moim zdaniem ilosc informacji prasowych jest jeszcze nieadekwatna do potencjalu gry. Natomiast, jesli ktos sledzi forum inwestorskie, to juz wielokrotnie byla mowa o tym, iz nie jest rozsadnie przebijac sie kampania marketingowa, gdy jest szczytowy wysyp informacji od wydawcow. Takze ja po cichu licze, ze byc moze tuz po targach rusza juz z czyms mocnym.

Nie udaje mi sie edytowac powyzszej wiadomosci, nie mniej z pierwszych recenzji demo posrod uzytkownikow opinie sa jak najbardziej pozytywne. Przede wszystkim widac podekscytowanie skutkami konkretnych wyborow w sferze moralnej. Poki co nie zauwazylem informacji o jakis niedociagnieciach. Co wiecej, uzytkownik pisze, ze FP podoba mu sie bardziej od TWOM: I will buy it, i tried TWOM but I never really liked it (oczywiscie to tylko subiektywna opinia).

Cytat:

1.) How was it?

It was good, basic management of resources (wood, coal, metal) and base building. I had to build some tents/houses first, so there where no homeless people. and then some other structures like a kitchen, a hunters cabinet, some kind of research station and a balloon to scout. When i created the balloon i could see the map (some mountains and and a lost expedition). There were some scouting missions, that were like the WOW Draenor daily quests.

Troche przystopujcie z tym marketingiem. Bylo powiedziane wielokrotnie, ze poczatek targow to nie jest dobry moment na kampanie (ciezko wtedy sie przebic).

Slychac z przeciekow, ze ma byc trailer i pracuja jeszcze nad filmikiem z gameplay'a. Takze spokojnie.

Ja bym nie doszukiwal sie analogii. Jak Observer byl wysoko, to kurs sie jeszcze jako tako trzymal (mimo, ze ktos wysypal w srodku dnia). Natomiast, jesli jest juz na 2 stronie globalnych bestsellerow to nie ma sie co dziwic zachowaniu kursu.

Weryfikacja dla 11bita jak zwykle po premierze FP. Przyklad Observera pokazuje, ze wystarczy dzien, dwa, zeby miec jakies chocby mgliste rozeznanie.

Tak jak pisal anty teresa 400 tys. FP w kwartale debiutu, względem 350 tys. dla TWOM - tak samo jest w obecnej rekomendacji, z tymze ze srednia cena 28 USD od sztuki.

Lepiej by bylo, zeby ktos zestawil FP ze sprzedaza gier w podobnym temacie.

Oczekiwania sa wysokie i jest spore ryzyko, ale ostateczna weryfikacja oczywiscie po premierze. Zobaczymy czy dobre opinie zbierze rowniez demo.

vladinho napisał(a):

Z drugiej strony do FP nie było trailera ani gameplaya - może wtedy dopiero nastąpi zwiększenie zainteresowania 11 bit ?


Fajna dyskusja sie zrobila i co wazne nie jest ona jednostronna. Widac, ze Spolka stoi w przededniu kolejnego kamienia milowego. W tej chwili potencjal 11bit i kapitalizacja nie sa tak latwe do oceny, w kontekscie FP.

Nie dorabiajmy jednak jakiejs wiekszej teorii do kilkudniowej korekty na kursie. Bo wychodzi, ze czesc ludzi pisze tak, jak wiatr zawieje. Mysle, ze na korekte zlozylo sie wiele czynnikow, a po negatywnym doswiadczeniu przekladania premier na innych spolkach, podchodzi sie w tym momencie do nabywania akcji z duza ostroznoscia. Zwlaszcza, ze coraz czesciej na forum inwestorskim pada pytanie o dotrzymanie terminu premiery.

Jak mozna oceniac potencjal Spolki nie wiedzac prawie nic o najwazniejszej produkcji. Przed TWOM malo kto wierzyl w 11 bit. Teraz Spolka stala sie rozpoznawalna. Pytanie tylko czy wykorzysta wypracowana pozycje na rynku gier. Bo z FP to jest start z zupelnie innego pulapu niz przy TWOM. Pamietajmy rowniez, ze gra bedzie drozsza i tym razem wydana samodzielnie.

Widac, ze chca powtorzyc model TWOM i kierunek by wiazac gracza bardziej emocjonalnie z produkcja wydaje sie dobry. Weryfikacja nastapi po premierze.

Cytat:
Chcemy, by ludzie po zamknięciu gry gapili się w ścianę i rozmyślali: 'Wow, czy to naprawdę się wydarzyło? Zabiłem tego gościa?'. Tego właśnie pragniemy. Nie tego, żebyście po wyłączeniu konsoli szli na zakupy. Powinniście rozmyślać. Już teraz wiemy, że niektóre granice mogą się przesunąć. Przekroczymy takie, które były dla nas nietykalne w This War of Mine."

pl.ign.com/industrial-11bit-st...

Moim zdaniem na obydwu spolkach (11bit, Bloober) to nie koniec szczytow na ten rok. Obydwie rozwijaja sie niesamowicie szybko. W mojej ocenie jest podstawa do tego, zeby 11bit wyceniac dwukrotnie wyzej niz Bloobera. Nie ma nawet co porownywac monetaryzacji TWOM i LoF. Rynek wycenia, ze FP bedzie w jakims stopniu korzystal z mechanizmow sprawdzonych przy TWOM. FP to ma byc rownie powazna gra, oparta o moralne dylematy. Tymczasem horrory, owszem, pozwalaja zarobic, ale symulatory chodzenia w stylu Bloobera nie beda tak grywalne jak produkcje w stylu TWOM. Co oczywiscie nie znaczy, ze te produkcje nie sa dobre.

Bloober:
Observer - widac, ze gra oparta o podobny schemat jak przy LOF, postep jesli chodzi o grafike, temat bardziej na czasie
Scopophobia - nie wiem czemu, ale przy tej zrecznosciowce bardziej przypomina mi sie Brawl niz powazny tytul, w jednej z recenzji pojawilo sie, ze gra raczej z tych niszowych
Medium - wg zapowiedzi najlepszy projekt, jednak wg mnie ciezko, zeby wydali go w tym roku
+ gry z planu wydawniczego

11bit
FP - monetaryzacja ma byc wyzsza niz TWOM (?)
Beat Cop - jesli to bedzie drugi paper, please to w najlepszym razie mozna uzyskac liczbe graczy zblizona do TWOM, co pokazuja statystyki na Steam
Tower 57 - dla mnie gra bardzo niszowa
+ gry z planu wydawniczego, spolka wspominala, ze na ten rok moze cos jeszcze wyjsc
+ planszowka na bazie TWOM


Moim zdaniem nie ma co snuc teorii, majac malo danych co do najwazniejszego - samych gier. Nie wiemy jak bedzie wygladal FP, nie wiemy jak Medium. W mojej opinii urealnienie wyceny - tak, ale po premierach.

Obserwuje ten walor ktos jeszcze?

Po raporcie okresowym na kursie lekka obsuwa, ale zaraz pojawily sie duze transkacje. Dzis na sesji spory obrot.

Strata za I polrocze to juz ponad 4 mln zl. Jednak umowa z parnerem na dystrubucje leku moze zmienic sytuacje. Badania kliniczne ida po malu, ale ostatni pacjenci maja byc pozyskani jeszcze w tym roku.

Ciekawa spolka, ale musze rozwiazac problem z finansowaniem i nie dac sie dogonic konkurentom.

Dosc istotna informacja:

Zarząd Bloober Team S.A. ("Emitent"), informuje, że dnia 13 czerwca 2016 r. na konferencji PC Gaming Show w Los Angeles po raz pierwszy zostanie oficjalnie zaprezentowana nowa gra Emitenta: >observer_ - w wersji na komputery PC. Wydarzenie będzie transmitowane na platformie Twitch.
Emitent podaje niniejszą informację z uwagi na fakt, że w jego ocenie gra >observer_ będzie miała istotny wpływ na wynik finansowy Emitenta w latach 2016 i 2017.

www.newconnect.pl/?page=1045&a...

Marek mial na mysli zapewne ten komunikat - www.bankier.pl/wiadomosc/VIVID...

Nie mniej, on nie ma znaczenie w tej chwili, gdyz jest to powielenie komunikatu z poczatku lutego - www.bankier.pl/wiadomosc/VIVID...

Dodatkowo w ciagu ostatnich dni sprzedawane byly akcje w transakcjach pakietowych - prawdopodobnie Fundusz wyprzedaje resztki akcji (pytanie, kto kupuje).

Kurs akcji Vivid po premierze Real Boxing 2 spadl o ok. 40%. Gra nie okazala sie hitem, a raport okresowy za IV kwartal 2015 byl ponizej oczekiwan (ok. 0,5 mln zl zysku netto). Nie mniej, moim zdaniem coraz wiecej osob spoglada na Vivid z zainteresowaniem. RB2 po aktualizacji i zmianie nazwy na RB2 Rocky pod koniec marca 2016 zaczal byc klasyfikowany wyzej w rankingach nowych uzytkownikow i top grossing. Do tego wreszcie jest widoczny na platformie Android. Cykl przychodow z gier free-to-play jest dluzszy w stosunku do gier tradycyjnych (mowi sie o 2-3 latach). Moim zdaniem to pozwoli spolce pokrywac koszty biezacej dzialalnosci, a aktualizacja do wersji Rocky byc moze zaowocuje zysiem w II kwartale (nie wiem tylko jakiego rzedu).

W perspektywie przejscie na glowny parkiet GPW, premiera nowej gry arcade z elementami strategii i RPG - Metal Fist oraz Real Casino (chyba najwazniejsza premiera). Spolka planuje rowniez wydawac gry w kooperacji z zewnetrznymi partnerami (VG Publishing).

Zeby nie bylo tak rozowo to trzeba pamietac, iz jest ryzyko związane z wykonaniem umowy opcji przez GPV - tutaj wazna bedzie wycena akcji spolki jako srednia z ostatnich 3 miesiecy. Dla Funduszu jednak korzystnie jest w tym wypadku, aby kurs byl wysoko. Nie wiadomo tez jak bedzie wygladal najblizszy raport kwartalny. Jednak oprocz przychodow z RB2, mozliwe, ze obejmie on premiere RB1 na wybranych platformach w Chinach (to duza niewiadoma, czy Vivid cos na tym rynku ugral).


Wydawca LoF zostal Aspyr (http://www.aspyr.com/games). Co sadzicie o tym wydawcy? Spolka ma otrzymac wsparcie finansowe + udzial w sprzedazy.

Na te chwile szacuje, ze sprzedalo sie na wszystkie platformy ok. 80 tys. sztuk (na Steam wskaznik w tej chwili to ok. 60 tys. sztuk).

Tym razem marketing powinien stac na wyzszym poziomie, a gra zostanie wydana na czolowe platformy. Sama rozgrywka tez bedzie wydluzona.

Jaka moze byc sprzedaz tego typu gry? Nie jest to gra akcji i nie ma w niej zadnej rywalizacji. Kluczowa jest sama atmosfera. Tylko czy znajdzie ona wielu wielbicieli...

Panie Lukaszu,

a co z pokazem nowych materialow z Get Even? Czy Spolka nadal podtrzymuje, ze bedzie to wrzesien?

Dzis ujawnienie wydawcy...

Scarry,

tylko z tymi emisjami to prawdopodobnie nie chodzi o Get Even (ja bym stawial raczej na rozwiniecie projektu Reality 51).

Na ten moment nie warto dywagowac, jak nic nie jest wyjasnione. Powinna byc informacja o planowanej emisji, a zaraz za nia dokladne uzasadnienie.

Nie mniej Twoja teoria moze byc wlasciwa, ale chyba tu chodzi o inny projekt.

Na razie nie ma mowy pod co jest ta emisja, z wyjatkiem obligacji - m.in. na projekty zwiazane z Reality 51. Dlatego piszac o Get Even - jest to pewna uszczypliwosc.

Suma tych emisji w stosunku do kapitalizacji Farmy jest dosc znaczna. To nie jest emisja na podreperowanie budzetu,tylko na jakis konkretny pomysl. Mysle, ze w nastepnym tygodniu powinnismy dowiedziec sie czegos wiecej.

Kwota jest niebagatelna - podejrzewam, ze wyzsza niz caly budzet Get Even (kto wie czy nawet nie ponad dwukrotnie wyzsza, gdyz jeszcze w 2013 roku byla mowa o budzecie w granicach 5 mln zl).

Specjalnie napisalem, zeby w sprawie silnika Unreal wypowiedzial sie przedstawiciel spolki. Co prawda bylo to stwierdzenie redaktora, ale jednak nie bylo to w formie pytajacej. Zastanawia fakt, ze ten wywiad jest calkiem swiezy.

Jesli piszemy o terminie upublicznienia informacji o Reality 51, to rowniez trzeba zapytac, co z ogloszeniem wydawcy Get Even i nowym shooterem MMO.

Nikt nie odniosl sie do tego, czy Reality 51 bedzie czyms, co wyrozni spolke sposrod innych tego typu firm. Czy bedzie to cos nowego, czy jedynie przedstawienie juz ogolnodostepnych rozwiazan? Nie mniej, jest to chyba temat do rozmowy dopiero po oficjalnym zaprezentowaniu projektu.

http://www.smartage.pl/the-farm-51/ - link o Unreal 4 chocby tutaj.

Najlepiej niech wypowie sie w tej kwestii przedstawiciel Farm 51, bo to chyba nie tajemnica.

Porownywac Get Even z DA? No nie wiem... Przypomnij sobie jaka byla po tej grze rotacja pracownikow w spolce.

Po co w tym momencie atakowac spolke? Niech wydadza Get Even, Reality 51, po czym kazdy bedzie mial prawo oceniac.

PS. Panie Lukaszu, bo znow nie wiadomo co z Reality 51. Jest w takim razie szansa, ze projekt zostanie upubliczniony jeszcze w tym miesiacu? Pisze Pan, ze "gdyby termin mialby sie przesunac...". Moze trzeba wprost napisac, ze termin ten jest nierealny, jesli nadal trwaja prace na trailerem.

Zauwazam Scarry, ze jestes negatywnie nastawiony do spolki (?).

Musze od razu sprostowac. Nie jest to starszy silnik Unreal, a wlasnie Unreal Engine 4 (jest to w ktoryms z materialow prasowych).

Ile kasy zostanie w spolce z tej gry to tego nikt w tej chwili nie ujawni. Rownie dobrze moze to byc wiekszy procent niz zakladasz. Z tymze tu nie chodzi o sama gre, lecz rowniez zebranie doswiadczen, nawiazanie kontaktow i marketingowy rozglos. Spolka juz ma kolejne pomysly na wykorzystanie przestrzennego skanowania (Reality 51; mysle, ze rowniez kolejne gry - jest w planach owiany tajemnica Shooter MMO).

Dla mnie dosc wazna kwestia to zwiazek Reality 51 z urzadzeniami VR. Jesli potwierdzi sie, ze Oculus to pewnego rodzaju rewolucja, to bedzie ciekawe pole do wykorzystania fotogrametrii. Tylko od razu: ile jest juz na swiecie podmiotow tego typu co Farm 51? Co mogloby Spolke wyroznic?

Ja zwroce uwage na jeszcze jeden element, odnosnie przewidywanych wynikow za II kwartal 2014 r.

W I kwartale 2014 r. zysk ze sprzedazy wzrost az o 464,2% przy podobnych przychodach ze sprzedazy rok wczesniej. Pytanie, czy ten poziom rentownosci utrzymal sie w kolejnym kwartale i z czego on wynikal? Na pewno jest to skutek przenosin do Tczewa i wykonywania prac, ktore wczesniej byly podzlecane. Jesli rentownosc znacznie nie spadnie, to moze byc calkiem przyzwoity wynik ze sprzedazy. Ponadto, w II kwartale 2013 r. wynik obciazyla slaba sprzedaz w miesiaciu kwietniu ze wzglednu na przedluzajaca sie zime.

W tym kontekscie zastanawiajace jest, dlaczego kurs jest na tak niskim poziomie, nawet przy uwzglednieniu kolejnych nakladow na restrukturyzacje stoczni.

Informacje
Stopień: Ośmielony
Dołączył: 20 września 2009
Ostatnia wizyta: 8 maja 2021 12:38:49
Liczba wpisów: 24
[0,01% wszystkich postów / 0,00 postów dziennie]
Punkty respektu: 1

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,256 sek.

kzhnxjdb
fbcjuvsm
stwopmtw
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
kswgntlz
ysynmyoy
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat