PARTNER SERWISU
vkbebeyf
m49

m49

Ostatnie 10 wpisów
W serwisie inwestora pojawił się raport za lipiec 2012 roku. Sprzedaż w lipcu w stosunku do roku poprzedniego wzrosła o 32,39%.


W obszarze działalności inwestycyjnej:
"Po opłaceniu emisji akcji serii D MOMO S.A. przez GT Trading Finland OY Emitent wznowił pracę nad
weryfikacją zidentyfikowanych lokalizacji pod kątem najszybszej realizacji budowy kolejnej Automatycznej Stacji Paliw MOMO."

Polecam:
RAPORTY BIEŻĄCE MOMO S.A.

No i w końcu mamy ostateczną informację o wejściu inwestora.
Opłacenie emisji akcji serii D MOMO SA przez GT Trading Finland Oy.
Cytat:

Zarząd MOMO S.A. informuje o wpływie na konto spółki środków tytułem objęcia akcji nowej emisji serii D przez GT Trading Finland Oy. Zgodnie z umową inwestycyjną GT Trading obejmie 2 000 000 akcji nowej emisji stanowiące 7,69% kapitału MOMO S.A. Cena objęcia akcji nowej emisji została ustalona na 0,50 zł. Środki z nowej emisji zostaną przeznaczone na rozwój sieci MOMO.
Źródło: Momo S.A.

ZiutekGruby skąd masz informację że nie będzie emisji? W raportach bieżących jest dokument zawierający treść uchwał z 29/06/2012, nie ma natomiast treści uchwał z 6 lipca, kiedy to miała odbyć się druga część WZA.

Projekt uchwał spółki MOMO z dnia 2 czerwca 2012 roku, w załączniku 16:

Cytat:

"Powołuje się Pana Petri Jokinen (PESEL 63110312692) do Rady Nadzorczej Spółki.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik do uchwały numer 14.
Zarząd MOMO SA uzasadnia pozbawienie prawa poboru do objęcia akcji serii D ważnym interesem
Spółki polegającym na realizacji strategii rozwoju poprzez pozyskanie inwestora strategicznego, który
zapewni stosowny kapitał udziałowy. Cena emisyjna wynosząca 0,50 zł za akcję serii D jest o 66%
wyższa od aktualnej ceny rynkowej."




Emisja podniesie kapitał zakładowy do 5,2 mln zł. Ostateczna umowa ma być zawarta do 7 lipca maksymalnie wiecej info w strefie inwestora na stronie MOMO S.A.

Jednak GT Trading wchodzi w interes, świadczy o tym uchwała zarządu o podwyższeniu kapitału zakładowego MOMO S.A. www.momo.com.pl/pl/Raporty/Rap... oraz informacja zawarta w raporcie kwartalnym:
Cytat:
Ustalona cena emisyjna na poziomie 0,50 PLN (kurs otwarcia akcji MOMO S.A. w dniu
ogłoszenia powyższego komunikatu wynosił 0,21 PLN) jednoznacznie wskazuje, że GT Trading Finland
OY na podstawie przeprowadzonego due dilligence bardzo dobrze oceniło zarówno fundamenty,
koncept biznesowy jak i szanse rozwoju Emitenta. Środki z nowej emisji zostaną przeznaczone na
rozwój sieci MOMO. Powiązanie Emitenta z tak silnym i doświadczonym partnerem jak GT Trading
Finland OY pozwoli zabezpieczyć przyszłość finansową Spółki oraz znacznie przyspieszyć tempo jej
rozwoju. W najbliższym czasie należy spodziewać się intensyfikacji komunikatów dotyczących
działalności inwestycyjnej MOMO S.A.

Emisja nowej serii objęta przez inwestora ! Po cenie 50 gr Angel

Info z 27.04.2012 INFO

Cytat:
Zarząd MOMO S.A. informuje o zwarciu w dniu 26 kwietnia 2012 umowy przedwstępnej objęcia akcji nowej emisji serii D przez GT Trading Finland Oy oraz dalszym zaangażowaniu kapitałowym w projekt budowy sieci MOMO. GT Trading obejmie 2 000 000 akcji nowej emisji stanowiące 7,69% kapitału MOMO S.A. Cena objęcia akcji nowej emisji została ustalona na 0,50 zł. Środki z nowej emisji zostaną przeznaczone na rozwój sieci MOMO. GT Trading Finland Oy jest firmą paliwową działająca w handlu hurtowym wyrobami ropopochodnymi i detalicznym paliw płynnych. Właściciele GT Trading Finland Oy mają wieloletnie doświadczenie w budowie i zarządzaniu automatycznymi stacjami paliw na rynku skandynawskim i polskim. Podstawa prawna: Załącznik nr 3, § 3 ust. 1 - do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect"



Oznacza to nie mniej nie więcej, dla posiadaczy akcji ze cena w najbliższym czasie powinna ustalić się w okolicy ceny objęcia nowej serii akcji D zakupionej przez GT Trading.

Nowy inwestor posiada doświadczenie oraz zaplecze jeżeli chodzi o obrót paliwami, wydaje mi się że w końcu MOMO zacznie się rozwijać i uruchamiać nowe stacje paliwowe.

raport za grudzień 2011 roku, www.momo.com.pl/pl/Raporty/Rap...

W grudniu pierwszy raz została przekroczona granica 1 mln zł przychodów ze sprzedaży.

Kod:
mod: link bez cytatu - post do usunięcia



Generalnie z tym oknem w aptece to chodzi chyba bardziej o ironiczne spostrzeżenie jak głupie są polskie przepisy i wymagania dotyczące budowy czegokolwiek.

Problem z finansowaniem na pewno istnieje, zapewne szukają inwestora, ale czy znajdą i kiedy to trudno powiedzieć.


Info jakie uzyskałem w spółce MOMO na temat postępu inwestycji:

Jacek Malec:
"Radom Żółkiewskiego – Urząd ponownie wszczął ponowne postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia.
Poprzednia została wydana przez Urząd z błędem – nie uwzględniono jednej z działek, na której projektowana jest inwestycja. Na nasz wniosek o uzupełnienie Urząd rozpoczął procedurę wydania decyzji od początku. Obecnie czekamy na wydanie nowej, kolejnej decyzji.
Radom Osiedlowa – prowadzimy korespondencję z Urzędem w sprawie wydania decyzji środowiskowej, kolejny termin – połowa listopada,
Otwock – projekt idzie w trybie odwoławczym,
Konin Poznańska – uzgadniamy wymianę okna w pobliskiej aptece,
Konin Wieniawskiego – uzgadniamy układ komunikacyjny,
Warszawa – dwie lokalizacje – negocjujemy dwie umowy dzierżawy,
Kozienice – negocjujemy umowę dzierżawy,
Żyrardów – negocjujemy umowę dzierżawy,
Wyszków – negocjujemy umowę dzierżawy."

Zarząd MOMO SA informuje o zawarciu aneksu do umowy z Orlen PetroCentrum zmieniającym warunki handlowe na dostawę paliw. Zgodnie z postanowieniami aneksu Orlen PetroCentrum przyznał MOMO SA kredyt kupiecki do kwoty 110 000,00 zł. Przyznanie limitu kredytowego odnawialnego oznacza znaczne zwiększenie efektywności zarządzania gotówką przez Emitenta. Jest to wynik dobrej, blisko dziewięciomiesięcznej, współpracy handlowej pomiędzy podmiotami, o nawiązaniu której Emitent informawal w dniu 16 grudnia 2010 roku raportem EBI 16/2010. Podstawa prawna: par 3 ust. 1 Załącznika nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect".

źródło: www.momo.com.pl/pl/Raporty/Rap...

"Cyfrowy Polsat rozpoczyna oferowanie usług komórkowych na sieci Polkomtela"
ARTYKUŁ
Dość pozytywna informacja, która na pewno wpłynie na wycenę giełdową cyfrowego polsatu.

Cytat:
"Bardzo się cieszę ze współpracy nawiązanej z Polkomtelem. Przyczyni się ona do optymalizacji naszych kosztów z tytułu roamingu krajowego oraz zapewni nam jeszcze większy komfort przy projektowaniu produktów dla naszych abonentów. Nasza strategia przewiduje intensywny rozwój usług zintegrowanych, których składową jest telefonia komórkowa, dlatego ważna jest dla nas współpraca z operatorem otwartym na zmiany, nowe technologie i projekty" - powiedział, cytowany w komunikacie Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

Cyfrowy Polsat oferuje usługi telefonii komórkowej od 2008 r. w modelu infrastrukturalnego operatora MVNO. Dotychczas spółka świadczyła usługi w oparciu o sieć radiową PTC (operatora sieci T-Mobile) oraz PTK Centertel (operatora sieci Orange).

26 lipca - zawarcie umowy z Ewros Sp. z o.o. na wykonanie i montaż
identyfikacji wizualnej stacji paliw dla planowanych inwestycji MOMO na terenie kraju. Umowa zawiera wykonanie kompleksowej dokumentacji technicznej, produkcję i montaż elementów identyfikacji wizualnej dla 30 stacji Emitenta do 2015 roku. Wartość kontraktu wynosi 2,7 mln PLN.

W kolejnych dniach MOMO podało informacje o zawarciu porozumienia z National Alamo w związku z projektem uruchomienia tankomatów MOMO uzupełnionych o zwiększoną funkcjonalność do automatycznej obsługi klientów National Alamo w swoich punktach wypożyczania samochodów oraz na stacjach MOMO. Pilotażowo planowane jest uruchomienie trzech urządzeń do automatycznej obsługi klientów wypożyczalni samochodów na lotniskach w Warszawie, Krakowie i Gdańsku bez funkcji wydawania paliwa. Dodatkowo MOMO S.A. wyposaży pracowników i klientów National Alamo w kartę paliwową MOMO umożliwiającą zakup paliwa na stacjach MOMO i u wybranego akceptanta. Planowane jest także uruchomienie awatara National Alamo na ekranach tankomatów oraz na stronie internetowej MOMO. Warto nadmienić, że National Alamo należy do Enterprise Holdings i jest największym systemem wynajmu samochodów na świecie pod względem przychodów (12,6 mln USD), pracowników (68 000), i pojazdów (1 milion). W Polsce posiada 400 pojazdów do krótkiego najmu.


W lipcu sprzedaż na stacji wzrosła z poziomu 715 400 zł w czerwcu do poziomu 750 561 zł.
Średni liczba klientów w lipcu wzrosłą z 305 do 311 każdego dnia.




Faktycznie można się trochę pogubić w tym, spółka wypuszcza dużo dokumentów w których większość to bełkot prawniczy i powielone informacje. Trzeba czytać dokładnie żeby jakieś konkrety wyciągnać z tego. W każdym razie to będzie po prostu nowa emisja akcji, emisja akcji na zasadach prawa poboru to inna bajka. Nie dawno taki rodzaj emisji przeprowadził chyba BORYSZEW. Ale mniejsza z tym.

Wracając do tematu MOMO, to podejrzewam, że będzie można się zapisać na akcje w każdym biurze maklerskim.

Każdy będzie mógł kupic akcje emisji serii D po 50 gr.
Jeżeli potrzymasz je maksymalnie do grudnia, to dostaniesz warrant subskrypcyjny do każdej akcji serii D. Jednej akcji serii D przysługiwać będzie 1 warrant dający "...posiadaczowi ograniczone lub nieustające prawo kupna papierów wartościowych lub innych aktywów po ustalonej cenie lub prawo do subskrypcji przyszłych emisji obligacji tego samego emitenta"


Ogolnie w okolicach grudnia dostaniesz drugie tyle akcji po 30 gr. O ile kupisz teraz po 50 gr w emisji serii D. Moim zdaniem to spore dyskonto do ceny która będzie po otwarciu kolejnych stacji w grudniu. Kupując akcje po 50 gr zarobisz na pewno do tego czasu, siłą rzeczy zarobisz jeszcze więcej na akcjach po 30 gr.


Zakładając że emisja D = 50 gr + emisja E = 30 gr , to średnia wynosi 40 gr.
Ale spełniając warunki zakupu akcji serii D i czekania na serie D, średnia cena urzeczywistnia się dopiero pod koniec roku. Wtedy ewentualny inwestor będzie mógł spieniężyć akcje kupione za ŚREDNIO 40 gr/akcja. Obecnie należy traktować cenę 50 gr jako punkt odniesienia. Ale tak jak już wspomniałem, różne są możliwe scenariusze kształtowania się kursu akcji na parkiecie do grudnia 2011, moim zdaniem kiedy będą juz stały planowane stacje kurs będzie zwyżkował.

Póki co należy się zastanowić czy warto kupić akcje w nowej emisji.

30 gr to cena emisyjna akcji serii E , dla dotychczasowych akcjonariuszy która będzie miała miejsce do 31 grudnia 2011 r. Jeżeli ktoś obejmie akcje serii D (czyli najbliższa emisja w cenie 50 gr akcja) , będzie miał prawo do objęcia akcji po cenie 30 gr. - w ramach warunkowego podwyższenia kapitału.
Wcześniej będzie emitowany będzie papier serii D, po cenie 50 gr (nie więcej niż 5 mln akcji)
dokument podpisany u notariusza dostępny na stronie MOMO S.A. :
www.momo.com.pl/index/report/2...

Ogólnie ma to zachęcić potencjalnych i obecnych akcjonariuszy do zakupu właśnie w tej nadchodzącej emisji akcji po cenie 50 gr. Podejrzewam, że sporą część nowej emisji obejmie zarząd, a następnie do grudnia 2011 roku przyzna sobie akcje kolejne po 30 gr. Moim zdaniem warto kupić teraz po 50 gr akcje, chociażby dlatego żeby podwoić ich ilośc jeszcze do konca roku przy cenie 30 gr. Ma to zachęcić akcjonariuszy do trzymania papieru co najmniej do konća tego roku.

Ten zabieg pozwoli spółce pozyskać teraz akcje oraz daje pewność, że osoby które nabędą emisję serii D nie sprzedadzą ich do konca roku bo będą chcieli uzyskać dodaktowe profity w postaci akcji serii E. Moim zdaniem ciekawy zabieg ze strony zarządu.
Ogólny wniosek z tego taki, że obecna emisja nie powinna wpłynąć na cene na rynku. Bo nikt ich nie sprzeda do konca roku. A jak wiemy w grudniu mają być oddane kolejne stacje, co jest związane ze zwyżką kursu. Cwany numer ze strony MOMO S.A.

Zastanawiam się czy nie uczestniczyć w tej emisji. Cena 50 gr to może i wysoka cena w stosunku do 47 gr na rynku w dniu dzisiejszym, ale pakiet akcji po 30 gr może zrekompensować wszystko. Zwłaszcza, że cena w momencie otwarcia stacji podskoczy.


www.newconnect.pl/?page=1045&a...








Cytat:
Jak dla mnie spółka jest przewartościowanym balonem i nie rozumiem, co inwestorzy wyceniają na ponad 12 mln zł


Problem wyceny to trudny do rozwiązania problem. Z tego co wiem, wartość czegoś wynosi tyle ile ktoś chce za to zapłacić. Wiec mówiąc o "przewartościowaniu" masz na myśli przewartościowanie księgowe. Większość spółek jest w takiej sytuacji i to normalna rzecz na giełdzie, ze rynek wycenia nie po księgach, ale uwzględnia inne aspekty.

Kurs wzrośnie w sytuacji otwarcia kolejnych stacji bo:
1) Wzrósł gdy otwierali pierwszą stacje, przez analogie wzrośnie gdy otworzą, drugą, trzecią, czwartą. To takie potwierdzenie dla inwestorów ze strategia jest konsekwentnie realizowana i daje w przyszłości szanse na posiadanie części wartościowej firmy.
2) (DCF) Dyskontując możliwe przepływy pieniężne, przychody, zyski z 4 stacji które będą w grudniu, 12 mln złotych to nie jest wygórowana cena. Prognozy (poparte realnym wynikiem jednej stacji) pozwalają przy 4 stacjach na wycenę 90-95 gr.


Oczywiście wszystko zalezy od tego z jakim horyzontem inwestujesz w akcje. Ja jestem od początku z tą spółką, i jeszcze co najmniej do wiosny 2012 nie planuje wychodzić z inwestycji. Uważam, że do tego czasu swoje zarobie. Ale jak ktoś chce kupić na miesiąc akcje to wtedy robi się z tego hazard.

W ostatnim kwartale mają uruchomić kolejne stacje, wyższy kurs jest pewny. W miarę zbliżania się do tego momentu kurs powinien być w trendzie rosnącym. tym bardziej że w ostatnim czasie widać, że ktoś zbiera po 49 gr- 50 gr akcje (takie wsparcie przy tej granicy). Dlatego raczej poniżej tej granicy nie spadnie, czyli warto dokupić teraz i trzymać do grudnia-stycznia, moim zdaniemcena akcji będzie wtedy w okolicach 90-95 gr (o ile zgodnie z planem otwarte zostaną stacje w tym roku)

Panowie a co według was stanie się z kursem spółki Solorza w sytuacji gdy przejęcie przez niego PLUS'a bedzie pewne? Chodzi mi o opinie o ile kurs może wzrosnąć, do jakich granic, w jakim przedziale może sie znaleźć

kolejny optymistyczny raport MOMO SA za kwiecień 2011
wzrost wolumenu sprzedaży w kwietniu o 29,46%
wzrost liczby klientów obsługiwanych dziennie o 17,68%
do tego podpisanie znaczących umów na dostawę zbiorników podziemnych i tankomatów do 30 stacji paliwowych.
Polecam całość raportu:

www.momo.com.pl/pl/Raporty/Rap...

Zarząd MOMO SA informuje, że w dniu wczorajszym zawarł umowę z firmą PCS na dostawę tankomatów do obsługi automatycznych stacji paliw MOMO. Umowa przewiduje dostawę minimum 60 urządzeń do 30 stacji MOMO i opiewa na łączną kwotę 3 600 000,00 złotych. Podstawa prawna: par 3 ust. 1 Załącznika nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu ,,Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect".

No sorry , ale w różnych artykułach podają różne marże i ceny:
forsal.pl/artykuly/479023,marz...

Dla największych odbiorców 70 gr na litrze nawet a dla mniejszych 7 % marży.2011-01-17
Nie wiem czy do teraz marże spadły aż do 2,5 %.
Wcześniej dane zaczerpnąłem z innego artykułu w którym właśnie podawali 10-15 %

Ale racja twój artykuł jest niby nowszy.

Aktualizuje obliczenia:
217 mln przychód daje przy 3% marży 6,5 mln zysku. Nawet jakby chcieli kredyt wziąsc to przy takiej kwocie są wstanie spłacić koszt budowy wszystkich stacji. Przypominam że emisja akcji to niższy koszt pozyskania kapitału niż kredyt , tak samo leasing.
Także jeżeli chodzi o kwestie " za co wybudują" lub " z czego spłacą" to w 100% dadzą rade.



Cytat:
Fajnie to ująłeś. Jedna stacja paliw i już "trzeci gracz na rynku". Jeszcze tylko dwa miejsca i będą number one Whistle


Chodziło mi o to, żeby pokazać jak mała jest konkurencja w tym interesie.

16 stacji ma ST1, MOMO planuje 31 = numer dwa na rynku. Myślę że ST1 nie będzie rozwijać sieci stacji tak dynamicznie jak MOMO, wiec wskoczy na 2 miejsce.


Prosta analiza:
1) Momo planuje przychód z jednej stacji (rocznie) ponad 7 mln zł, załóżmy że MOMO, ST1, NESTE wyciąga tyle samo z 1 stacji.
2) Neste 101 stacji x 7 mln = 707 mln przychodu
ST1 16 stacji x 7 mln = 112 mln przychodu
MOMO 31 stacji x 7 mln = 217 mln przychodu (obecnie MOMO ma jedną = 7 mln)

Rynek orientacyjnie można oszacować na 1 mld zł. Zważywszy na dynamikę wzrostu sprzedaży na stacji MOMO w grodzisku, z 1 stacji da sie wyciagnać wiecej niż 7 mln.

Rynek automatycznych stacji paliwowych na pewno będzie rósł w najbliższych latach. Więc zanim oddadzą całość 31 stacji wartość 1 mld może sie zamienić w 2.

Koszty: Jedna stacja kosztuje około 600-700 tys zł
31 stacji x 700 = 21 mln

Uważacie że z 217 mln przchodu ROCZNIE nie da sie spłącić 21 mln zł na stacje?
Chociaż ciężko powiedzieć ile z przychodu stanowi zysk, ale marże to około 10-15 % na stacjach (50-80 gr litr) czyli orientacyjnie daje to 21-32 mln zł zysku brutt rocznie.

Wiadomo że nalezy odliczyć podatek, i inne koszty działalności, ale to i tak bardzo dobry biznes. Jedna stacja tak naprawdę spłaca sie w ciągu jednego roku. W tym roku ma być ich 4 w sumie.

Teraz chyba wiadomo z czego postawią te stacje ? Czy dalej nie? Moim zdaniem warto mieć kawałek tego tortu na przyszłość.




Cytat:
Ciekawa spółka - ok, ale czy to naprawdę aż tak rewelacyjny pomysł? Czy nie ma już Neste i ST1 ? Na razie jest 1 działająca stacja, przychody i koszty takie a nie inne i dyskutujmy o faktach, a nie o tym, że to "może być" świetny biznes.


1) Tak to rewelacyjny pomysł. Jest Neste i ST1 ale żadna nie jest na giełdzie, wiec nie mozesz uczestniczyć w sukcesach żadnej z nich. ST1 ma 16 stacji, Neste 101 stacji. Momo to trzeci gracz na ogromnym rynku paliwowym. Ma konkurencję w postaci 117 stacji w całej Polsce, dla mnie to świadczy o tym że jest o co sie bić, 117 stacji to bardzo mało, jest miejsce dla innych.

2)"Przychody i koszty.." Jakby każdy tak inwestował na giełdzie analizując przychód i koszt to na wiekszość spółek nie byłoby chętnych. Z samego założenia kupując akcje liczysz na "coś wiecej" w przyszłości a nie na przeszły "fakt" w postaci przychodu i kosztu. OK to jest ważne, ale to co sie wydarzy w przyszłość dla danej spółki jest ważniejsze, a analizując MOMO jest wiele rzeczy wskazujących na duże wzrosty przychodów i także samego kursu akcji.

zjk napisał(a):
MOMO to spolka we wczesnej fazie rozwoju z dosc innowacyjnym podejsciem polegajacym na stacjach bezobslugowych zlokalizowanych zdala od centrow handlowych chcaca stworzyc siec dystrybucyjna, dlatego nie porownywalbym jej do Ekopol.

Rynek wycenia perspektywy przedsiebiorstwa, obecnie MOMO pokazuje niezle perspektywy, dotrzymuja obietnic, przewyzszaja prognozy, jest szybki rozwoj. Wszystkie te czynniki wplywaja na wycene spolki przez rynek.

Jak to bywa na NC mala plynnosc oraz mala ilosc papierow w obrocie powoduje pewne zaburzenia w wycenie.

Ponadto nalezy wziasc tutaj pod uwage ze rynek nie wycenia 1 stacji benzynowej, a caly model prowadzenia przedsiebiorstwa, know-how, strategie zarzadzania, etc... Ten wydaje sie poki co skuteczny.

Wiele spolek jest prze wartosciowanych na rynku, bo ten uwzglednia ich przyszlosc i perspektywy.


Zgadzam sie w 100 %, wycena spółki to nie tylko wartość na "papierze" ale także subiektywna ocena przez inwestora. Szacując wartość pomysłu na biznes spółki MOMO,sposób jego realizacji oraz perspektywy które ze sobą niesie, wartość jednej akcji powinna być dużo wyższa.

Ekopol strona EKOPOL:
Działalność firmy obejmuje swoim zakresem
-sprzedaż wyrobów hutniczych ArcelorMittal Poland S.A.
-sprzedaż wyrobów hutniczych innych producentów takich jak blachy trapezowe ocynkowane i powlekane, łukowe blachy trapezowe powlekane, blachy dachówkowe, panele i kasety ścienne, płatwie dachowe
-usługi cięcia wzdłużnego i poprzecznego blach z kręgów
-sprzedaż paliw płynnych (olej napędowy , benzyny) oraz olei opałowych
-sprzedaż oraz świadczenie usług przechowania olei napędowych u klienta poprzez mikrostacje paliw
-sprzedaż zbiorników na olej opałowy
-sprzedaż olejów i środków smarnych koncernów Texaco, Orlen Oil, Lotos Oil, Shell, Mobil, Elf, BP
-serwis urządzeń grzewczych

Ekopol HOLDING działa jak sama nazwa mówi w różnych segmentach rynku, oferuje mikrostacje główne małym firmom które posiadają na tyle dużo pojazdów że opłaca im sie zakupić zbiornik na paliwo i hurtowo nabywać ON lub benzyne. Nie wiem co ma wpsólnego z automatyczną stacją benzynową kupienie plastikowej beczki z dystrybutorem. Także podpobieństwo z MOMO zerowe. Ekopol spółka która zajmuje sie wszystkim, zlepianka różnych działalności. Zajmują się czym popadnie bez żadnej strategii długookresowej. To typowa mała firma która może jakoś działa na małą skale, ale duże sukcesu nie odniesie. Mają zbyt szeroki profil działalności.




ynwestor napisał(a):
Wszystko niby pięknie, ale czy ten biznes jest wart aż 13,68 mln zł???


To zależy jaką wartość w nim widzisz i z jaką perspektywą czasową inwestujesz.
Rynek wycenia widząc potencjał spółki. Moim zdaniem idea biznesu jak najbardziej słuszna, publikowane wyniki jak najbardziej korzystne, widać że się znają na tym. Dla mnie jak najbardziej ten biznes jest wart 13 mln a nawet dużo więcej. Wyobraź sobie sytuację w której MOMO zostaje przejęte przez większego gracza, myślisz ze nie zapłacą za kilka dochodowych stacji 13 mln zł? Księgowo można łatwo wyceniać, ale najwięcej zarabia ten kto widzi potencjał w spółkach.

Dzisiaj został opublikowany raport miesięczny za marzec 2011 roku :
RAPORT ZA MARZEC 2011

Kolejne dobre informacje:
+ wzrost przychodów w marcu do 540 tys zł (luty 329 tys zł) sprzedaż w litrach w samym marcu ponad 100 000 litrów, średnia liczba klientów 230 dziennie
+ zidentyfikowana 50 potencjalnych lokalizacji pod stacje benzynowe w woj. mazowieckim, w najbliższych tygodniach zostaną podpisane umowy które zabezpieczą lokalizację pod budowy stacji na najbliższe 2 lata

Polecam cały raport, przedstawione fragmenty to tylko synteza.

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stacji paliw płynnych w Radomiu. Zarząd MOMO SA z siedzibą w Warszawie ("Spółka"), informuje niniejszym, że w dniu 29 marca otrzymał decyzję administracyjną wydaną przez Prezydenta Miasta Radomia wydaną w porozumieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Radomiu oraz w uzgodnieniu z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Warszawie (WOOŚ-II.424.183.2011.JT). Decyzja określa środowiskowe uwarunkowania dla przedsięwzięcia polegającego na budowie stacji paliw płynnych przy ulicy Żółkiewskiego w Radomiu. Jest to jedna z lokalizacji o pozyskaniu, której Spółka informowała raportem bieżącym 5/2011 z 31 stycznia br. Wydanie decyzji jest podstawa do wystąpienia o wydanie pozwolenia na budowę stacji paliw będącej realizacją planów Spółki na rok 2011. Podstawa prawna: § 3 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu ASO - "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect".


Także dokładna lokalizacja znana, pozwolenie jest, pewnie w najbliższym czasie zaczną budowę. Wszystko idzie w dobrym kierunku.

no każdy by chciał wiedzieć jakie bedą koszty i przychody w 2011, ale po takie rzeczy to tylko do wróżki.

Istnieją jedynie prognozy. Spółka podaje że w 2011 planuje przychód na poziomie 7 572 000 zł ( na koniec 4 kwartału 2010 roku były takie prognozy) a juz obecnie po 3 miesiącach jest 1000 000 przychodu z jednej stacji, docelowo z końcem roku ma ich być 4.

Koszty w 2011 spółka planuje na poziomie 7 721 000 zł ( na koniec kwartału 4 2010 roku były takie prognozy)
Polecam przeczytanie raportu:
RAPORT Q4 2010

Spółka prognozowałą stratę w całym 2011 co jest związane z inwestycjami. Jedna moim zdaniem prognozowane wyniki finansowe ulegną korekcie w związku z wzrostem przychodów. Spółka może wyjść na + , jednak jak mówi prezes Malec, wszystkie zyski będą inwestowane.


Spółki z branży to chodzi o Orlen i Lotos? Chyba nie jest rozsądne porównywać do nich MOMO
Niby też handlują paliwem ale maja zupełnie inny model biznesowy, tradycyjne stacje o wysokich kosztach obsługi, Momo pełny automat. Jakby ktoś miał dane finansowe Neste to można by porównać, ale nie z branżą w postaci orlen i lotos


Status prac nad pozostałymi stacjami:
1)Wybrany projektant stacji (umowa z Firmą Projektową Akcent sp. z o.o. - 1,54 mln zł)
2)Wybrany wykonawca stacji paliw (porozumienie z Blok Bis na realizację stacji paliw w 2011 roku - 1,6 mln zł )
3) Lokalizacja stacji: 2 stacje w Radomiu + jedna w podwarszawskiej miejscowości - Słowa prezesa Jacka Malca w wywiadu w TVN CNBC

Jedna działa, ma dobre wyniki, to świadczy tylko na plus dla pozostałych realizowanych stacji.

Cytat:
Z drugiej strony jeśli biznes ma okazać się niezły, czemu firma nie pozyska kapitału w drodze emisji obligacji lub kredytow tylko poprzez emisje nowych akcji ?


Bo emisja akcji jest jedną z tańszych form pozyskania kapitału na rozwój z tych możliwości które podajesz. A z wypowiedzi prezesa J.Malca wynika że dość mocno przywiązują wagę do kosztów, nie tylko pozyskania kapitałów ale także bieżącej działalności. Dlatego dobierają w taki sposób lokalizacje aby ich czynsze dzierżawne nie zjadły.


Co do argumentu o 2,5 krotnym wskaźniku cena/wartość księgowa to na parkiecie są spółki z wskaźnikami C/W nawet 54, standardem są wskaźniki 3,4,5,8,10 , wiec 2,5 o niczym nie świadczy. Wręcz działa na korzyść spółki.

BTW, zauważcie jak spółka informuje akcjonariuszy o wszystkich działaniach. Robi to wręcz w wymarzony sposób, wszystko na bieżąco bez opóźnień. Jest to ogromna zaleta, która pozwala na bieżąco reagować. Oby więcej było takich spółek, z taką polityką informacyjną, bo z innymi to różnie bywa.

Teraz przy tych cenach paliw na stacjach, każda możliwa oszczędność dla klienta ma duże znaczenie. A taką właśnie możliwość dają stacje automatyczne, obniżenie kosztów na obsłudze stacji robi swoje, 5 gr różnicy sprawia że na takim Neste do 6 stanowisk robi sie kolejka po 10-15 samochodów. Moim zdaniem MOMO ma spore szanse na duże zyski w przyszłości. A obecnie kurs będzie się kształtował w trendzie rosnącym, każda informacja zbliżająca MOMO do oddania nowych stacji prowadzi do wzrostu kursu.

Przychody stacji po trzech miesiącach działalności operacyjnej.
Zarząd MOMO S.A. informuje, że po 3 miesiącach działalności operacyjnej stacji przekroczono 1 000 000,00 złotych przychodu, co plasuję ją w czołówce niezależnych automatycznych stacji paliw w kraju. Systematycznie wzrasta liczba klientów oraz wielkość średniego tankowania. Po okresie rozruchu stacji i zimowej stagnacji na rynku paliw oraz pomimo wzrostu cen paliw notujemy nieustający przyrost liczby klientów na poziomie 20% miesięcznie.

Podstawa prawna:
Par 3 ust. 1 Załącznika nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu
,,Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect".



Osoby reprezentujące spółkę:

Jacek Malec - Prezes Zarządu

Polecam bieżące źródło informacji na temat spółki MOMO S.A. : www.momo.com.pl/pl/Raporty/Rap...

Bardzo obiecująco wyglądają komunikaty spółki.
Najnowsza informacja mówi o podpisaniu umowy z firmą BLOK BIS na budowę stacji w 2011 roku. Wcześniej zawarli umowę z Firmą Projektową Akcent sp. z o.o. - 1,54 mln zł oraz umowę z firmą Greensoft na serwisowanie oprogramowania "MOMO system operacyjny"



Widać że sporo robią w kwestii otwierania nowych stacji. A przy tym prowadzą już działalność operacyjną na stacji Grodzisku Mazowieckim. Wszystko idzie w dobrym kierunku.

Spółka wydaje sie być warta zainteresowania. Zobaczymy jak te informacje odpiją się na kursie spółki w tym tygodniu.


Informacje
Stopień: Oswojony
Dołączył: 7 lutego 2011
Ostatnia wizyta: 12 sierpnia 2012 19:42:29
Liczba wpisów: 38
[0,01% wszystkich postów / 0,01 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,365 sek.

vjcitocp
sfvexkca
lwngcilr
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
glrhcthj
bjgrmqrc
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat