Temat:
11BIT
cetnar - szacowanie sprzdazy na podstawie GC jest bardzo niedokladne. O wiele lepiej szacowac na podstawie rankingu, ktory mozna znalezc na takich portalach jak appannie.com i applyzer.com (za darmo).
300-400szt gry moglo isc w pierwszych 2 tygodniach po premierze kiedy gra byla ok #500 w rankingu (usa). A w pierwszym tyg. moglo to byc nawet 1000-1500szt dziennie. W tej chwili AK jest moze ok #2000-#3000 w rankingu - mysle ze max 100szt dziennie moze isc.
|
|
Temat:
11BIT
centar - skad masz info ze sie sprzedaje 300szt AK dziennie? Mozliwe ze tak bylo na poczatku W tej chwili na wykresach widze ze AK jest sporo nizej niz AWE (iOS).
|
|
Temat:
11BIT
Anomaly 2 zapowiada sie na prawde ciekawie, duzo komplementow juz to poszlo. Wiec dla odmiany napisz gdzie jest ryzyko:
1. O ile Anomaly Warzone bylo niewatpliwym sukcesem, to juz Anomaly Korea sprzedawalo sie tylko przez pierwsze tygodnie, glownie dzieki dobrej promocji. Na dzisiaj AK jest bardzo nisko w rankingach, widac ze nie za bardzo sie to ludziom spodobalo. Kto wie jak bedzie z kolejnym Anomaly.
2. Nie rozumiem czemu zrezygnowali z urzadzen mobilnych, maja w tym doswiadczenie, poprzednie gry byly calkiem udane. Obecnie firmy czesto najpierw robia gre na iOS/Android, a potem jesli jest dobra sprzedaz portuja na komputery.
3. Na rynku PC wiekszosc kasy sciagaja z rynku duze gry wyprodukowane kosztem milionow dolarow. Z kolei mnostwo malych gier dostepnych jest za darmo na stronach www.
|
|
Temat:
11BIT
Witam
Aby oszacowac sprzedaz Anomaly Korea i innych gier wklejam moj wpis z innego watku. Sa to przyblizone szacunki dziennej sprzedazy (w sztukach) dla przykladowych miejsc w rankingu w App Storze. Mysle ze liczby sa dosc dokladne, opracowane to jest na podstawie roznych danych (nie chce sie tu wdawac w szczegoly). IPAD - miejsce 200 (overall) to ok 120 szt dziennie, miejsce 100 - 250szt dziennie, miesce 50 - 500szt IPHONE - miejsce 500 (overall) - ok 200szt, miejsce 200 (overall) to ok 500szt, miesce 100 - ok 1000szt Podalem tu przykladowe liczby dla usa, zeby wyliczyc ogolna sprzedaz swiatowa trzeba te liczby pomnozyc przez ok 3
W okresie swiatecznym liczby sa do 2x wieksze. Poza tym gra mogla przy premierze odpalic w jakims mniejszym kraju i tam wygenerowac znaczace zyski.
Jesli chodzi o premiere przed swiatami to b. dobry pomysl, ikonka bedzie w New&Noteworthy o 1 tydzien dluzej niz normalnie, gdyz w tygodniu swiatecznym nie bylo updatu New&Noteworthy.
Sam debiut sredni, od paru dni AK zajmuje ok 500 miejsca w Overall Top Paid w usa. Dla porownania, przy podobnej ekspozycji (New&Noteworthy) Real Boxing zajmowal miejsce 100-120, a obecnie po zniknieciu ikonki z New&Noteworthy zajmuje miejsce ok 1000, i to pomimo obnizenia ceny z $4.99 do $0.99!
Slyv
|
|
Temat:
VIVID
Faktycznie widze ze EA i inni wielcy robia te promocje dosc czesto, ale czy to dobry pomysl to nie wiem, bardzo wielu userow zamiast kupic czeka za obnizke. Tak czy owak zmiana ceny 5->4->5->1 w ciagu zaledwie 3 tygodni wyglada troche dziwnie. Rzeczywiscie promocja jest widoczna na freeappaday.com, ale nie nazwalbym ich zbyt waznym portalem. Z tym ze jesli zrobili to za darmo na pewno warto bylo skorzystac.
Gra w USA srednio sie spodobala, ale w Azjii tez nie lepiej (sprawdzilem Japonie, Chiny i Koree). Za to stoi bardzo dobrze w Europie. Czyli tam gdzie sam boks jest popularny, a ostatnio chyba popularniejszy jest w europie niz usa.
Njabardziej szkoda ze ciagle nie udalo sie poprawic glownych beldow i pelno jest recenzji ze "app crashes", to mocno zaniza "gwiazdki" czyli i sprzedaz. Bo wiadomo ze jak komus dziala ok to sie nie odzywa, albo odzywa sie rzadko, a jak komus crashuje to od razu wali recenzje z 1 gwiazdka.
|
|
Temat:
VIVID
Promocja 0.99 to pomysl dobry ale spozniony, o czym juz pisalem wczesniej. Jesli firmie zalezalo na razie na wiekszej widocznosci, to trzeba bylo ta promocje zrobic na poczatku, kiedy bylo o grze glosno, pozwoliloby to wejsc mysle spokojnie do top10 na iphona. Ale tez rozumiem ze najwazniejsze bylo zeby gra sie zwrocila, promocja 0.99 na samym poczatku moglaby nie dac w krotkim okresie wiekszych zyskow, i dopiero bylby problem. Czeste zmiany ceny swiadcza o tym ze sprzedaz nie jest w danym momencie zadowalajaca. Na przykladzie EA i innych duzych firm widac ze promocje robia max 2-3 razy do roku. Im czestsze sa promocje, tym sa mniej skuteczne, gdyz po powrocie do normalnej ceny sporo ludzi zamiast kupowac czeka na nastepna promocje.
Jesli mikroplatnosci to rzeczywiscie 20% wplywow (liczac liczbe sprzedanych kopii od debiutu i liczbe mikroplatnosci od debiutu), to jest to super wynik. 5% to juz dobry wynik. Jesli jest to na prawde 20%, to moze oplacaloby sie teraz gre zrobic free, gdyz free maja srednio 10x wieksza sprzedaz niz paid, wiec mikroplatnosci by zarobily wiecej niz platna gra. Ale to tez bardzo ryzykowne, wiec lepiej nie.
Jakiejs duzej kampanii reklamowej zwiazanej z nowym updatem nie zauwazylem, a sledze wiekszosc duzych zagranicznych portali. Informacje ze gra jest po 0.99 przeczytalem na tym forum.
Najbardziej martwia b. slabe opinie userow w App Store, srednia 3.5 gwiazdki, i mnostwo negatywnych opinii typu "app crashes", "frustrating" itp, jest tego zdecydowanie za duzo. Zamiast dodawac nowe funkcje radzilbym sie skoncentrowac na bledach ktore sa najczesciej wytykane przez userow. 4.5 gwiazdki to absolutne minimum zeby miec dobra sprzedaz na dluzej.
W appannie widac ze real boxing w usa spadl juz b mocno, pewnie to kilkudziesiecu sztuk dziennie w usa, jesli nie kilkunastu. W innych krajach jest pewnie lepiej. Jesli nie uda sie uzyskac oceny min 3.5 gwiazdki to na poprawe nie ma co liczyc.
|
|
Temat:
VIVID
Nie chodzi nawet o piractwo.
Po prostu uzytkownicy iPhone'ow/iPadow wydaja duzo wiecej na aplikacje niz uzytkownicy telefonow/tabletow opartych na androidzie. Wiekszosc uzytkownikow Androida nie kupuje w ogole aplikacji, wielu instaluje jedynie darmowe programy.
Dlatego faktem jest że samych urzadzen z Androidem jest o wiele wiecej niz ios, ale z punktu widzenia deweloperow o wiele wiecej zarabia sie na iOS.
|
|
Temat:
VIVID
Ogolnie rynek Android to ok 25% wartosci rynku iOS.
|
|
Temat:
VIVID
Ponieważ działam w podobnej branży co VVG parę słów komentarza.
Gra jest na pewno bardzo fajna, ale o sukcesie decyduje wiele czynników. Na pewno wielkie słowa pochwały należą się zarówno programistom/grafikom, jak i osobom zajmującym się promocją gry. A wielki minus dla testorów i kogoś kto pozwolił wypuscić grę z tak poważnymi bugami. Przecież gra była w trakcie akceptacji ok 7 dni, wystarczyłoby w tym czasie zagrać od początku do końca w gotową wersję gry i wysłać szybko poprawioną wersję zanim zaakceptowali. Szkoda że VVG w momencie gdy ikonka gry pojawiła się na głównej stronie app stora nie zdecydowała się na promocję cenowa do 1.99$ albo nawet 0.99$. Pozwoliłoby to wejść na sam szczyt, może nawet na 1 miejsce w całym sklepie, a to pewnie jakieś 30-50tys szt dziennie! Poza popularnością dałoby to jeden wielki atut - pozycja gry w wyszukiwarce App Stora by była w przyszłości o wiele wyższa, czyli w sprzedaż byłaby większa.
Bugi spowodowały b niskie oceny, czyli w momencie największej promocji sprzedaż byłaby dużo wyższa. Pół gwiazdki w recenzjach to ok 10% wyższa/niższa sprzedaż. Niestety po updacie oceny ciągle dość słabe, 3.5 gwiazdki.
Jeśli chodzi o recenzje w prasie to one działaja 1-2 dni, a po tygodniu nie mają żadnego znaczenia dla kupujących.
Promocja w App Storze w miejscu innym niż strona główna również mało co daje, dodatkowo 20szt-50szt dziennie.
Gra ma na pewno ciągle szanse na duży sukces, ale trzeba poprawić główne błędy zgłaszane przez userów, średnia ocena musi być min 4.5 gwiazdki. Real Boxing ma duży potencjał.
I jeszcze parę szacunkowych danych znalezionych w google i na różnych forach: IPAD - miejsce 200 (overall) to ok 120 szt dziennie, miejsce 100 - 250szt dziennie, miesce 50 - 500szt IPHONE - miejsce 500 (overall) - ok 200szt, miejsce 200 (overall) to ok 500szt, miesce 100 - ok 1000szt Podalem tu przykladowe liczby dla usa, zeby wyliczyc ogolna sprzedaz swiatowa trzeba te liczby pomnozyc przez 3 Pamietać też trzeba że 30% zysku zabiera Apple.
Na podstawie tych danych i rankingu w appannie można latwo policzyc ile się sprzedało w poszczególne dni, czyli i sumaryczną sprzedaż dotychczas. Ja jestem jednak zbyt leniwy, niech policzy ktoś inny, chetnie zoabcze ile wyszlo.
Trzymam kciuki za Real Boxing i gratuluje Vividowi znakomitej gry.
|
|