PARTNER SERWISU
agqmllmd
Lukasz_Mach_TheFarm51

Lukasz_Mach_TheFarm51

Ostatnie 10 wpisów
Witam serdecznie,

Poniżej udostępniam treść dzisiejszego newsa będącego podsumowaniem działań związanych z naszymi projektami, które podjęliśmy w ostatnich tygodniach. Mam nadzieję, że pomoże to państwu w dotarciu do wszystkich wartościowych informacji. Ostatnio pojawiło się tak dużo newsów na temat naszych projektów, że uznaliśmy iż takie uporządkowanie może się Państwu przydać.

Cytat:

Poniżej przedstawiamy krótkie podsumowanie naszych działań w mijających tygodniach. Ponieważ pojawiło się ostatnio bardzo wiele ciekawych informacji i artykułów na temat naszych projektów i firmy, postanowiliśmy wszystko uporządkować, by łatwiej było dotrzeć do wartościowych informacji i linków.

1. Globalna zapowiedź projektu „Chernobyl VR Project”

Globalna zapowiedź „Chernobyl VR Project” okazała się bardzo dużym wizerunkowym sukcesem The Farm 51. 3 grudnia wysłaliśmy informację prasową wraz z filmem promocyjnym:

www.youtube.com/watch?v=reIzoN...

Zasięg tej informacji przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania i PR’owo może być porównany do sukcesu pierwszego trailera Get Even z 2014 roku. W ciągu kolejnych dni newsy, artykuły i wywiady na temat naszego projektu dosłownie „zalały” światowy internet. Trailer promocyjny ma w tej chwili 123 000 odsłon (tylko na naszym kanale), a średni przyrost to około 20 000 odsłon dziennie).

Polecamy zapoznanie się z podsumowaniem publikacji prasowych na temat zapowiedzi:

thefarm51.com/ripress/Chernoby...

W zestawieniu znajduje się ok. 180 linków. W rzeczywistości jest ich około 230, ale zdecydowaliśmy się skupić na najważniejszych. Ze względu na objętość dokumentu nie uwzględniliśmy też kilkunastu odnośników z najbardziej egzotycznych rynkowo regionów (co nie znaczy, że takich linków nie było). Podsumowując, można powiedzieć, że w większości krajów na ziemi pojawiło się przynajmniej kilka newsów o Chernobyl VR Project w ostatnim tygodniu.

News wywołał też bardzo duże zainteresowanie mediów biznesowych. Pojawiły się artykuły w amerykańskim Forbsie i angielskim International Business Times. Sukcesem był również dotarcie do najbardziej szanowanych amerykańskich i angielskich mediów technologicznych jak Engadget, MotherBoard/Vice czy The Verge. Wszystkie napisały o projekcie w pozytywnym lub entuzjastycznym tonie.

Informację podchwycili też liderzy biznesu, w tym jeden z najważniejszych inwestorów w Silicon Valley, Marc Andreessen (m.in. będący w zarządach Facebooka, eBaya i HP), który na swoim twitterze napisał:

twitter.com/pmarca/status/6730...

2. Wspólny event technologiczny z firmą Samsung

Tuż przed oficjalną światową zapowiedzią „Chernobyl VR Project” (27 listopada), postanowiliśmy zaprosić do nas dziennikarzy z najważniejszych mediów technologicznych w Polsce. Event, zorganizowany wspólnie z firmą Samsung, miał na celu pokazanie projektów nad którymi pracujemy. Był też okazja do pokazania nowej siedziby firmy.

Pokazaliśmy aplikacje VR i filmy 360 naszego autorstwa, a głównym punktem programu imprezy była możliwość sprawdzenia w akcji „Chernobyl VR Project”. Dziennikarze otrzymali również press packi, w tym koszulki i wysokiej jakości plakaty.

Częścią eventu była również sesja skanowania dziennikarzy, po której przygotowaliśmy dla uczestników niespodziankę w formie zaawansowanych modeli 3D. Można je zobaczyć tutaj:

https://sketchfab.com/reality51

Event okazał się dużym sukcesem, czego dowodem są entuzjastyczne materiały publikowane przez zaproszonych dziennikarzy po spotkaniu:

Magazyn Chip:
www.chip.pl/blogi/scisle-fajne...

GSMonline.pl:
gsmonline.pl/newsy/gliwice-wir...

Benchmark.pl:
www.benchmark.pl/aktualnosci/o...

Vloger, Robert Nawrowski:
www.youtube.com/watch?v=E0DEtc...

Magazyn Komputer Świat:
www.komputerswiat.pl/artykuly/...

Wszystkie te artykuły są dla nas bardzo ważne, bo są uwiarygodnieniem sukcesu globalnej zapowiedzi „Chernobyl VR Project” – wszyscy autorzy mieli szansę wypróbować działającą aplikację.






Witam

Ciekawy news "branżowy" dotyczący nie tylko The Farm 51, ale nas oczywiście również:)

Cytat:

Stowarzyszenie Polskie Gry skupiające krajowych producentów gier wideo z przyjemnością informuje, że propozycja programu sektorowego GameINN, stworzona przez to środowisko pod kierunkiem CD PROJEKT i we współpracy z PwC, uzyskała pozytywną rekomendację NCBR do podjęcia prac nad jego ustanowieniem.

Projekt utworzenia programu sektorowego został zainicjowany przez Fuero Games w 2012 roku. Celem GameINN jest wsparcie rozwoju sektora producentów gier wideo poprzez opracowanie i wdrożenie innowacyjnych produktów i technologii o wysokim potencjale komercyjnym i międzynarodowym zasięgu.

W Polsce istnieje już ponad 200 firm zajmujących się produkcją gier i ich liczba dynamicznie rośnie, co przekłada się na wzrost zatrudnienia i przychodów. W tej branży, żeby odnieść globalny sukces konieczny jest świeży pomysł, kreatywność i ludzie. A to właśnie innowacje i nowoczesne technologie są motorem napędowym każdej gospodarki, także polskiej, zwłaszcza w czasach spowolnienia gospodarczego — powiedział Adam Kiciński, Prezes CD PROJEKT, będący jednocześnie Prezesem Stowarzyszenia Polskie Gry.

Sektor gier wideo, już teraz uznawany za ambasadora nowoczesnej Polski, dzięki wsparciu na cele B+R, będzie mógł jeszcze skuteczniej konkurować z zagranicznymi twórcami. W dłuższej perspektywie realizacja programu sektorowego w obszarze gier wideo, nie tylko pozwoli na intensyfikację działalności badawczo-rozwojowej, ale przyczyni się też do rozwoju krajowych ośrodków badawczych.

PwC Polska odpowiadało za usługi doradcze, w tym wsparcie merytoryczne projektu oraz przygotowanie studium wykonalności dla uruchomienia programu sektorowego INNGames.

Stowarzyszenie Polskie Gry — powstało w 2015 r. w celu zwiększenia potencjału i innowacyjności polskich producentów gier wideo na arenie globalnej oraz długoterminowego wzrostu konkurencyjności sektora i stałego podnoszenia kompetencji właściwych dla tego sektora. W skład stowarzyszenia wchodzą największe i najbardziej znane firmy w krajowej branży producentów gier: CD PROJEKT, 11 bit studios, Artifex Mundi,

Bloober Team, CI Games, Flying Wild Hog, Fuero Games, PCF Group, Techland, The Farm 51 oraz Vivid Games, które odpowiadają za 37% (2013) produkcji sektora w Polsce i zatrudniają łącznie 35% wszystkich pracowników z branży (dane za 2013 r.).

Witam,

Za GPWInfoStrefa:

Cytat:

THE FARM 51 GROUP SA Prezentacja gameplay'a gry „Get Even”
Raport Bieżący nr 34/2015

Emitent w ramach realizacji Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na NewConnect ma przyjemność poinformować, iż w dniu 19 października 2015 roku w Warszawie odbędzie się konferencja spółki The Farm 51 Group S.A. z udziałem inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych.

Głównym punktem konferencji będzie prezentacja gameplay'a gry "Get Even".

Wszystkie osoby zainteresowane szczegółami konferencji oraz wzięciem w niej udziału proszone są o kontakt z działem Relacji Inwestorskich Spółki (e-mail: ir@thefarm51.com).


pozdrawiam,
Łukasz Mach

Czekamy na ostateczną decyję naszego wydawcy. W tej chwili od Namco zależy dokładny termin rozpczęcia komunikacji. Jak tylko będę miał nowe informacje, dam Pańswu znać.

Witam,

Jeśli chodzi o silnik zawsze było wiadomo, że będzie to UE3. Mówiliśmy o tym, ze jesteśmy w razie czego gotowi przesiąść się na UE4 (to chyba ten sam wywiad, o którym wpsomina wyżej drogo) jeśli będa ku temu powody. Na dzień dzisiejszy UE3 pozostaje jednak bezpieczniejszym narzędziem przy tworzeniu gry, bardziej dopracowanym i pewniejszym w obsłudze. Nie jest to dla nas żaden niewygodny temat:)

A dziś ciekawy news:
thefarm51.com/?module=news&...

Cytat:
The Farm 51 ma przyjemność poinformować, że Spółka nawiązała oficjalną współpracę z Polską Grupą Zbrojeniową - wiodącym koncernem obronnym działającym na światowym rynku przemysłu zbrojeniowego. Owoce naszej współpracy z PGZ oraz OBRUM można było zobaczyć na tegorocznych targach zbrojeniowych MSPO 2015, odbywających się 1-4 września w Kielcach.

Dokładny zakres współpracy objęty jest tajemnicą, dotyczy bowiem planów modernizacji Wojska Polskiego na okres 2015-2022.


Kod:
mod: dodawaj cytaty do linków

Witam Państwa,

Zgodnie z obietnicą, podajemy dziś globalnego wydawcę Get Even.Więcej informacji tutaj: thefarm51.com/index.php?module...

W tym tygodniu pojawił się również news o naszym udziale w olbrzymich targach ChinaJoy w Szanghaju. Jutro lub pojutrze podsumujemy nasz udział w niemieckim Gamescomie. A już dziś mamy pierwszy dzień targów Siggraph w Los Angeles.

Dzieje się zatem bardzo dużo w temacie zarówno Get Even jak i Reality 51 oraz projektu roboczo zatytułowanego World War III.

pozdrawiam,

Łukasz MAch

Witam serdecznie,

Pojawił się obszerny materiał w TVP Katowice na temat naszego flagowego projektu tworzonego w technologii Reality 51, czyli Chernobyl VR Project. Można dowiedzieć się czym będzie ta aplikacja, oraz jakie prace przygotowawcze już zostały przez nas wykonane. Zespół The Farm 51 odwiedził ostatnio strefę w Czarnobylu, zrobiliśmy tysiące zdjęć i wiele filmów, które posłużą nam teraz do prac nad projektem. Planujemy tam jeszcze kilka wizyt w najbliższych miesiącach.

TVP Katowice: katowice.tvp.pl/20338687/czarn...

Część materiału ukazała się również w Teleexpresie (od 9:20): www.tvp.info/20066354/04062015...

A już w najbliższą środę odwiedzi nas ekipa Gazeta.pl

pozdrawiam,
Łukasz Mach

mayamak napisał(a):


Co Wy macie wszyscy do Pana Macha? Nie rozumiem tego ogólnego poruszenia. Pan Łuaksz Mach zajmuje się community, PR/marketing, w tym celu był dostępny na forum, więc WTF?


Proszę się nie martwić, mam grubą skórę:). Choć przyznaję, że nawet na forach dla "pryszczatych gówniarzy" (jak to zgrabnie określił Scarry) nikt nie częstował mnie "Panem MACHEM" w twarz, jednocześnie sugerując, że jest to zwrot ogólnikowy w stronę całej naszej firmy :D

Scarry napisał(a):

tutaj żadna technika nie będzie miała znaczenia jak wydawca nie zaakceptuje kodu gry, jeśli odrzuci Farmie pisany produkt tak jak zrobił to kiedyś CIGames z Farmą. W tym momencie tutaj wszystko zawali się jak domek z kart.


Właśnie wróciłem z dwudniowego spotkania z wydawcą, na którym zaakceptował kolejny kod gry. Spotkanie przebiegło w bardzo dobrej atmosferze:) Pojawiają się też konkretne decyzje dotyczące komunikacji PR/mkt gry. Na dzień dzisiejszy najbardziej prawdopodobną datą rozpoczęcia komunikacji do Get Even są targi Gamescom. Jak zawsze, coś może się zmienić, ale jest wola zarówno wydawcy jak i nasza, by tego terminu dotrzymać. Wszystko idzie więc zgodnie z wszelkimi branżowymi regułami. A mając za sobą wiele lat doświadczeń w branży gier, mogę wręcz powiedzieć, że współpraca na linii developer-wydawca przebiega wzorowo i lepiej niż ma to zazwyczaj miejsce.

Scarry napisał(a):
Firma musi przedstawić wcześniej czy później (już raczej szybciej) konkretny kod gry a nie sekundy ustawionego dema lub nawet prerenderowanego. Karty na stół i wydawca decyduje o być albo nie być firmy. I już tak jakoś nieprzyzwoicie długo jest ukrywany ten wydawca.


Śpieszę donieść, że wydawca ogląda grę w akcji od kilku miesięcy:). Myśli Pan, że przyjeżdżają do nas co dwa tygodnie oglądać 5 minutowe filmiki i trailery? Nie, przyjeżdżają za każdym razem na dzień lub dwa uważnie obserwować wszystkie postępy w kodzie gry.

Scarry napisał(a):
A samo reality51 to po prostu jedna z setek (jeśli nie tysięcy) nazw na szkolenia z wykorzystaniem okularów 3D i elementów fotograficznych. Coś na czym poległo i3D bo konkurencja na rynku ogromna.


Pisałem o tym wielokrotnie, ale Pan ewidentnie ma jakiś interes w przeinaczaniu informacji dotyczących Reality 51 i naszej Spółki w ogólności:). Liczę, że osoby poważnie zainteresowane naszą spółką czytają informacje i mają świadomość, że po naszej konferencji ukazało się niemal 100 newsów i artykułów o Reality 51 oraz projekcie Czarnobylskim, który jest flagowym projektem tej technologii. W najbliższym czasie naszymi gośćmi w firmie będą najpoważniejsze redakcje technologiczne w Polsce (m.in. Gazeta Technologie, której dziennikarze wyszli z konferencji niezwykle zainteresowani tematem i szykują się do dużego materiału po wizycie w studiu). No ale przecież to "szkolenia";).

pozdrawiam,
Łukasz MACH (spodobało mi się;)

Witam,

Jak Pan słusznie zauważył, możliwości informowania mam ograniczone:), ale mogę odpowiedzieć wprost, że partycypujemy w zyskach projektu i to na dość wysokim, "dwucyfrowym" procencie. Więc nie jest tak, że zarabiamy tylko na milestone'ach:) Więcej oczywiście, z racji poufności umowy, powiedzieć nie mogę, ale mam nadzieję, że ta informacja rozwieje Państwa wątpliwości w tym zakresie.

pozdrawiam,
Łukasz Mach

Drodzy Państwo,

Wczoraj odbyła się konferencja "Reality 51 - Nowy wymiar rzeczywistości", na której po raz pierwszy oficjalnie omówiliśmy i pokazaliśmy materiały związane z technologią Reality 51. Konferencję odwiedziło niemal 20 dziennikarzy z ogólnopolskich redakcji (zarówno magazynów mainstreamowych jak i specjalistycznych). Pokazaliśmy trailer technologii oraz filmik promujący nasz projekt "Chernobyl VR Project" (nazwa robocza) - wirtualny spacer edukacyjny po wybranych lokacjach Czarnobyla i Prypeci. Obydwa obrazy będą udostępnione publicznie w niedalekiej przyszłości.

Gościem naszej konferencji był również przedstawiciel firmy Samsung, który potwierdził współpracę technologiczną tej firmy z The Farm 51 oraz pokazał zebranym dziennikarzom najnowszy sprzęt Gear VR.

Poniżej wklejam treść newsa z naszej trony:

Cytat:


Konferencja „Reality 51 - Nowy wymiar rzeczywistości”

Wczoraj w Warszawie odbyła się konferencja „Reality 51 - Nowy wymiar rzeczywistości”, która w całości poświęcona była naszemu nowemu projektowi – autorskiej technologii Reality 51. Był to oficjalny start komunikacji projektu. Na konferencji pojawili się dziennikarze z największych polskich redakcji.

VR, czyli wirtualna rzeczywistość, do tej pory kojarzona była przede wszystkim z branżą rozrywkową lub wyimaginowanymi światami tworzonymi przez zdolnych grafików wspartych możliwościami obliczeniowymi komputerów. Dzięki zaawansowanej technologii Reality 51, efektywnie wykorzystującej skanowanie 3D, zdjęcia sferyczne i filmy stereoskopowe, VR wkracza w świat medycyny, edukacji i biznesu . Rynek VR nie jest już tylko domeną gier i elektronicznej rozrywki. Potencjalnie największe sektory rozwoju dla wirtualnej rzeczywistości to: sektor militarny (wirtualne pola walki, symulatory), branża medyczna, aplikacje treningowe, wizualizacje w branży mody, motoryzacja oraz aplikacje typu „second life”.

Na wczorajszej konferencji Wojciech Pazdur, Dyrektor Kreatywny w zespole Reality 51, omówił nie tylko zaplecze technologiczne, ale również przedstawił konkretne przykłady na wykorzystanie nowej technologii oraz pierwsze projekty, które The Farm 51 już przygotowało, m.in. wizualizację VR dla nowoczesnych supersamochodów firmy Arrinera, która pokazywana była w czasie ostatniej edycji targów Poznań Motor Show. Wspomniał również o współpracy z Wydziałem Inżynierii Biomedycznej Politechniki Śląskiej oraz wiodącym wydawnictwem medycznym, MediPage.

W czasie konferencji twórcy Reality 51 pokazali przedpremierowo niepublikowany trailer promujący technologię, a Wojciech Pazdur zapowiedział również innowacyjną aplikację, „Chernobyl VR Project” (nazwa robocza), będącą projektem wirtualnej wycieczki po wybranych lokacjach Czarnobyla i Prypeci. Projekt będzie miął swoją premierę w przyszłym roku, w czasie 30tej rocznicy katastrofy w Czarnobylu. Zapowiedź wywołała duże zainteresowanie zebranych dziennikarzy, szczególnie że towarzyszył jej krótki film promocyjny obrazujący pierwszy wyjazd zespołu Reality 51 w celach researchowych do Czarnobyla.

Wchodzimy w rynek VR z ogromnym doświadczeniem wyniesionym ze świata gier, a jest to środowisko stawiające najwyższe wymagania, co do jakości tworzonych obrazów – tłumaczy Wojciech Pazdur, Wiceprezes The Farm 51 - Mamy zespół ludzi, których potencjał możemy zainwestować zarówno w obszar produkcji contentu VR dla biznesu, jak i w realizowane wraz z partnerami strategicznymi projekty R&D. Te ostatnie wdrażamy m.in. korzystając z dofinansowania w ramach programów unijnych. Współpracujemy z Politechniką Śląską czy Polsko-Japońską Wyższą Szkołą Technik Komputerowych, ale także z międzynarodowymi gigantami, takimi, jak Oculus czy Samsung. Dzieląc się z nimi naszym doświadczeniem kształtujemy przyszłość VR nie tylko w Polsce, ale i na świecie.

Gościem specjalnym konferencji był również Rafał Zadara reprezentujący firmę Samsung, który opowiedział o planach firmy dotyczących rynku VR i oficjalnie potwierdził współprace technologiczną z The Farm 51 mającą polegać na tworzeniu treści VR na urządzenia Samsung Gear VR.

W tej chwili pojawiają się pierwsze relacje mediów z konferencji, które będziemy udostępniać kanałami social The Farm 51.

Cóż, jesteśmy tam co roku mniej lub bardziej oficjalnie:) Rozumiem jednak, że pyta Pan w kontekście prezentacji Get Even. Dyskutujemy o tym z wydawcą. Może się okazać, że w jakiejś formie się pojawimy, ale z dwóch wielkich imprez branżowych pewnie więcej wydarzy się w okolicy niemieckiego Gamescomu. Choć to wszystko na razie są luźne rozmowy, a nie konkretne, wiążące plany.

Dr_Manhattan napisał(a):
Dzień dobry,
Kwartał się kończy Panie Mach a obiecanej informacji na temat wydawcy nie ma. Jeszcze parę godzin zostało na dotrzymanie słowa.
Pozdrawiam


Niestety, ogłoszenie współpracy nieco się przedłuża i ma związek z planowaniem startu komunikacji do gry po podpisaniu kontraktu. Inaczej był prowadzony PR przez nas samych (pierwsze trailery, screeny i wywiady w 2014 roku), a na pewno inaczej będzie prowadzony we współpracy z nowym wydawcą.

Jak Państwo zapewne wiecie, ostatnio wstrzymaliśmy na pewien czas PR dla Get Even. I w tym nie ma nic dziwnego, bo kiedy do gry przystępuje wydawca takie rzeczy mają miejsce. Musieliśmy wspólnie usiąść nad planem działania oraz, przede wszystkim, zastanowić się nad momentem wznowienia komunikacji. Uznaliśmy wspólnie, że potrzebujemy jeszcze trochę czasu, a ogłoszenie o współpracy będzie bezpośrednio poprzedzać pierwsze nowe informacje o grze. Stąd przesunięcie.

Na początku roku wydawało się, że że wszystkim uda się zamknąć w tym kwartale. Niestety okazało się, że planowanie wymaga nieco więcej czasu. I nie jest to decyzja podjęta pochopnie przez nas tylko ustalenia z wydawcą, który ma jak wiadomo dużo do powiedzenia w kwestii komunikacji PR.

Wszystko wskazuje na to, że uda nam się jednak dotrzymać drugiej obietnicy. Jeszcze w kwietniu pojawią się konkretniejsze informacje na temat Reality 51.

pozdrawiam,
Łukasz Mach

rustical napisał(a):

PS. Panie Lukaszu, bo znow nie wiadomo co z Reality 51. Jest w takim razie szansa, ze projekt zostanie upubliczniony jeszcze w tym miesiacu? Pisze Pan, ze "gdyby termin mialby sie przesunac...". Moze trzeba wprost napisac, ze termin ten jest nierealny, jesli nadal trwaja prace na trailerem.


Chciałbym uściślić jedną rzecz. Zajmuję się PR/marketingiem, nie decyduję w kwestiach produkcyjnych i biznesowych. Decyzje biznesowe podejmowane są na szczeblu Zarządu spółki, a ja zajmuje się przekazywaniem ich Państwu. Dlatego, jeśli coś się zmieni, na pewno Państwa poinformuję jak najszybciej.

Scarry napisał(a):
zrobię zabójczą rzecz wobec marketingowca i pozwole sobie zacytować Pana przemyślenia, tak żeby wyjaśnić kwestię wiarygodności


To mnie Pan/Pani rzeczywiście pogrążył/a :). Komunikaty PRowe powstają najczęściej, by zakomunikować intencje firm lub informować o kolejnych posunięciach. Na tamten czas zespół CI Games, który miałem przyjemność reprezentować, mocno starał się, by wszystko co zostało zapowiedziane, okazało się prawdą. Zdarza się jednak, że intencje mocno różnią się od efektu końcowego. Czy tak było w kwestii Snipera, nie mnie oceniać.

Natomiast jeśli próbuje Pan/Pani wywodzić wiarygodność spółki The Farm 51 analizując informacje prasowe CI Games, to życzę powodzenia!:)

Scarry napisał(a):

kazdy kto stosuje fotogrametrę w wizualizacjach komputerowych/grach/szkoleniach zamierza używać jej do VR. Macie tak oczywistą technologię że jej oczywistość aż boli. Wszystkich poza marketingiem F51.

Nie macie na to żadnych patentów bo nic nie jest to wyjątkowego ani nie używanego powszechnie przez innych. Już nie mówiąc o tym że ją po prostu podpatrzyliście u swojego podwykonawcy, co mnie zawsze dodatkowo rozbawia king


Rozumiem, że od teraz jest Pan/Pani ekspertem nie tylko od The Farm 51, ale również fotogrametrii, skanowania oraz technologii VR :) Gratuluję zapału i wiedzy. My jednak dalej będziemy robić swoje.

Scarry napisał(a):
Poza tym wypraszam sobie tekst o trollowaniu, piszę merytoryczne posty na temat.


:)

tomek771234 napisał(a):


Dzień Dobry,
Mam pytanie do Pana Łukasza Macha.
Czy czuje się Pan zobowiązany do dotrzymania własnego słowa. Powyżej cytat z Pana wypowiedzi:
"Wstrzymujemy się z oficjalnym startem komunikacji do stycznia/lutego, by połączyć go z udostępnieniem ciekawych materiałów promocyjnych, nad którymi teraz pracujemy."
Proszę o odpowiedź.

Z poważaniem,
Osoba traktująca Pańskie wypowiedzi jako rzetelne i profesjonalne.


Witam serdecznie,

Staram się przekazywać informacje możliwie jak najbardziej aktualne w danym momencie. Jednak "dotrzymanie słowa" to nie kwestia moich dobrych chęci, a wynik wielu różnych czynników, przede wszystkim postępu w pracach produkcyjnych. Te nadal trwają, zarówno od strony technologicznej jak i tworzenia materiałów PR (w tej chwili powstaje m.in. trailer promocyjny dla Reality 51). Staramy się pracować jak najszybciej, by wypełniać założone terminy. Gdyby termin lutowy miał się przesunąć, to na pewno nie bez ważnego powodu. Będziemy na pewno na bieżąco informować o postępach prac i promocji.


Scarry napisał(a):
jeszcze jedno bo następuje tu na wątku całkowite przekłamanie nomenklatury: coś co nazywa się Reality 51 nie jest żadną autorską techniką firmy. Nie jest żadną innowacją, ani nie jest żadnym patentem. Jest to podpatrzona u podwykonawcy Farmy i wykorzystana "kurcze to takie proste że sami damy rade", technika fotogrametrii, stosowana dość popularnie juz w grach.


Napisałem to już w różnej formie kilka razy, mogę powtórzyć jeszcze raz, bo najwyraźniej nie chce Pan/Pani przyjąć faktów do wiadomości:). Fotogrametria to tylko "dziedzina nauki i techniki zajmująca się odtwarzaniem kształtów, rozmiarów i wzajemnego położenia obiektów w terenie na podstawie zdjęć fotogrametrycznych (fotogramów)." (cytat za uproszczoną definicją z Wikipedii, ale znaleźć można i inne, bardziej wyczerpujące).

Jako taka, fotogrametria jest tylko elementem i jednym ze składników technologii Reality 51, która to nie jest ani technologią skanowania, ani technologią robienia zdjęć, a raczej kombajnem technologicznym, który łączy te różne rozwiązania i pozwala przy ich pomocy tworzyć aplikacje wirtualnej rzeczywistości.

A więc, podsumowując, nie ścigamy się z nikim na skany, ani na rozwiązania fotogrametryczne. Używamy tych rozwiązań do znacznie szerszej skali działań biznesowych. I to właśnie ten miks rozwiązań stanowi o niepowtarzalności Reality 51.

pozdrawiam,
Łukasz Mach


marcinn18 napisał(a):
Panie Łukaszu a ja mam pytania trochę z innej beczki

1. Mówił Pan o kampanii na steam greenlight, która była niewątpliwie sukcesem, jednak jaki jest powód, nie podania tak pozytywnej informacji w komunikatach giełdowych?


Witam. Rzeczywiście nie podaliśmy tej informacji w komunikatach. Samo przejście głosowania społeczności na Steam Greenlight od początku było naszym zdaniem formalnością. Get Even to gra, która mocno wystaje poza ramy gier "indie", które w tym głosowaniu zazwyczaj biorą udział. Wiele osób w branży gier było wręcz zdziwionych, że musimy brać udział w takim "zatwierdzeniu" jako producent z wieloletnim doświadczeniem. Wiązało się to jednak z faktem, że samodzielnie nigdy własnej gry na platformie Steam nie wydawaliśmy i musieliśmy przejść tę procedurę bez względu na wszystkie okoliczności.

Sukcesem było zatem nie tyle przejście głosowania, co bardzo dobry styl w jakim tego dokonaliśmy. Mieliśmy bardzo wysoki współczynnik, tzw. "YES votes", a nasza gra została zaakceptowana przez Valve (firmę stojącą za platformą Steam) w niecałe dwa tygodnie.

Był to więc duży sukces PR'owo-branżowy i nagłaśnialiśmy go w polskich mediach growych, ale jednak nie jakiś spektakularny fakt, który np. niósłby za sobą konsekwencje dla ogólnej kondycji spółki czy jej finansów.

Ale Pana uwaga jest dla nas sygnałem, że być może takie wiadomości również warto umieszczać w komunikatach na przyszłość:)

marcinn18 napisał(a):
2. W raporcie za III kwartał jest mowa o dwóch zapowiedziach jakie mają nastąpić do końca tego roku. Jedno o ile się nie mylę to zapowiedz nowej gry/projektu (?) a drugie to chyba technologia reality 51. Teraz mówi Pan o styczniu i lutym. Czy to te same wydarzenia czy może coś o czym jeszcze tutaj nie rozmawiano i czy w tym roku faktycznie jeszcze coś usłyszymy na opisywane w raporcie tematy?


Ma Pan rację, rzeczywiście była mowa o dwóch ogłoszeniach. I postaram się uściślić kilka faktów, żeby byli Państwo dobrze poinformowani.

Pierwszym zapowiedzianym projektem, jak Pan słusznie zauważył, jest Reality 51. Półoficjalnie o projekcie mówimy już od jakiegoś czasu w wywiadach, na facebooku powstała już strona technologii. Pokazywaliśmy się z nim również na wspomnianym przeze mnie evencie organizowanym przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych w USA. Wstrzymujemy się z oficjalnym startem komunikacji do stycznia/lutego, by połączyć go z udostępnieniem ciekawych materiałów promocyjnych, nad którymi teraz pracujemy. Mamy też nadzieję, że pierwsze informacje na temat technologii pojawią się na dużym portalu technologicznym. Czyli, podsumowując, lekkie opóźnienie wynika ze względów PR.

Jeśli chodzi o drugi projekt to jednak musimy się jeszcze wstrzymać z ogłoszeniem. Prowadzimy w tej chwili rozmowy, które mamy nadzieję, przyniosą bardzo ciekawe rezultaty z pespektywy tego projektu. Wynik tych rozmów może bardzo uwiarygodnić oficjalne ogłoszenie projektu, stąd opóźnienie. I tutaj nie chciałbym szafować konkretnymi datami, bo jak wiadomo wszelkie negocjacje mają tendencje do rozwlekania się. Dokładamy jednak wszelkich starań, by wszystko działo się jak najszybciej.

pozdrawiam,
Łukasz Mach

anty_teresa napisał(a):

Tak Panie Łukaszu, tak się je pokazuje, ale większość spółek przekazuje gameplaye "filmikowe" na YT lub własnej stronie, właśnie po to aby zapewnić wszystkim uczestnikom rynku dostęp do informacji cenotwórczych.


I my również takie filmiki pokazywać będziemy, zapewniam. Ale w odpowiednim z punktu widzenia PR/mkt momencie. Do wydania gry zostało jeszcze dużo czasu. Większość firm decyduje się na pokazywanie gameplay'ów w bardzo późnej fazie produkcji, głównie dlatego, by mieć pewność pokazywania dopracowanej wersji gry. Biorąc pod uwagę, że przed nami jeszcze wiele miesięcy pracy... mamy czas na gameplaye.

W każdym razie, uprzedzając Państwa pytania, jeśli zdecydujemy się na nagranie i dystrybucję filmów gameplay'owych, to będzie to dystrybucja w pełni publiczna, tak jak miało to miejsce w przypadku trailera i innych materiałów promocyjnych Get Even (filmiki "making of", screeny, itp.)

pozdrawiam,
Łukasz Mach

Gameplayowy pokaz, o którym mówimy, był demonstracją działającej gry w jej wczesnej wersji. Prowadzoną na żywo w czasie konferencji. Tak się pokazuje "gameplaye" na eventach - nie z filmików, tylko właśnie na żywo. By oglądający mieli pewność, że widzą działającą grę.

Była to konferencja, na której było kilkudziesięciu inwestorów i dziennikarzy. Opisana szeroko w mediach tamtego okresu. A nie jakiś tajny event. Filmik nie był nagrany i nie był nigdzie dystrybuowany. Więc nie może go Pan dostać.

Niemniej, spełniał w 100% warunki pokazu działającej gry (nie lokacji, nie przelotu kamerą po poziomie, tylko właśnie gry rozumianej jako rozgrywka).

Mam nadzieję, że ta informacja wyczerpuje temat, bo nic więcej się nie da tu powiedzieć:)

pozdrawiam,
Łukasz Mach

Mam wrażenie, że temat nam się jakoś rozmywa. My nie wypuszczamy w tej chwili żadnych filmików z gry, co już kilkukrotnie podkreśliłem. Ani do prasy ani do inwestorów. I dlatego ciężko mi się odnieść do Pana prośby o podesłanie takiego filmiku.

Witam,

Używa Pan bardzo mocnego języka, ja odpowiadam Panu spokojnie i informacyjnie. Nie musi Pan też pogrubiać pewnych kwestii, bo czytam Pana posty w całości i rozumiem ich przekaz:)

Mówi Pan, że nie było gameplaya - odpowiadam, że był. I podaję Panu fakty poparte linkiem. Wojciech Pazdur pokazywał fragment wczesnego grywalnego kodu gry. Nie była to wycieczka "kamerą" po lokacji, tylko fragment rozgrywki (choć krótki). Nieco dłuższe fragmenty pokazywaliśmy na targach growych wybranym dziennikarzom, o czym informowaliśmy na naszej stronie.

Mówi Pan, że The Farm 51 od kogoś ściąga rozwiązania technologiczne - odpowiadam, że korzystamy z rozwiązań ogólnie dostępnych na rynku i próbujemy nadać im jakość, która nam odpowiada.

Mówi Pan, że nie informujemy o grze - wymieniam podstawowe informacje jakie wypuszczaliśmy w czasie promocji.

Mówi Pan, że nie można nic się dowiedzieć - odpowiadam, że zapraszamy naszych akcjonariuszy na spotkanie.

Co do Pana oceny, kiedy i w jaki sposób powinniśmy wypuszczać gameplaye z gry, ma Pan do niej pełne prawo. My mamy jednak prawo ułożyć przemyślaną strategię z wydawcą i prowadzić ją zgodnie z założeniami.

pozdrawiam serdecznie,
Łukasz Mach


Witam,

Scarry napisał(a):
Nigdy nie pokazaliście Państwo publicznie żadnego gameplaya GE, nie ma z nim żadnego filmu nigdzie w sieci, no to jak możecie nie pokazywać nowych gameplayów jesli nie pokazaliście żadnego do tej pory?


Scarry napisał(a):
Swoją drogą to jest niesamowite, bo na naszych oczach przedstawiciel firmy próbował wstawić nam jednak kit o gameplayach GE, i Was to nie oburza? Posiadanie akcji naprawdę nie musi wywoływać black-out-u na zdrowy rozsądek.


Jeśli zwróci Pan uwagę na moją poprzednią odpowiedź, zobaczy Pan, że mówiłem o pokazie gameplaya na konferencji. I był to pokaz publiczny, bo na konferencji byli zarówno inwestorzy jak i prasa growa (razem kilkadziesiąt osób). I owszem, pokazaliśmy fragment gameplaya - Wojciech Pazdur pokazywał jeden z poziomów w grze. Dla potwierdzenia moich słów polecam artykuł po konferencji np. w Polygamii: polygamia.pl/Polygamia/1,10716...

Polygamia napisał(a):
Podczas dema zaprezentowano jeden poziom w opuszczonej fabryce. Jeśli kiedykolwiek widzieliście jakiekolwiek miejsce tego typu w Polsce, to... tak właśnie to wyglądało. W stu procentach wiarygodnie. Niesamowite wrażenie zrobiło na mnie szczególnie graffiti na ścianach - na pierwszy rzut oka widać było, że nie jest dziełem jednego czy nawet kilku grafików, ale kilkudziesięciu osób, które przez lata pokrywały niszczejące ściany kolejnymi malunkami.


Więc jednak "kitu" nie ma.

W sprawie technologii:

Scarry napisał(a):
aaa czyli prawie mój punkt pierwszy - podpatrzyliście jak Wam gość robi skany 3D do prezentacji gry, po czym olaliście go i sami je dziergacie. Prawo do tego pewnie macie. Faktycznie fotogrametria jest zbyt już popularna żeby mógł Wam wytoczyć proces. W sumie proste i nic nie kosztowało pewnie, poza obietnicami. Szkoda tylko Better Reality, no i pozostaje pogratulować etyki biznesowej.


Rozumiem, że rozwijanie własnej technologii, opartej na skanowaniu 3D i fotogrametrii, z których w tym samym czasie korzystają dziesiątki firm na świecie (przed i po Better Reality) jest wg. Pana brakiem etyki biznesowej. Mocna interpretacja.

Jeśli zaś chodzi o moje zaproszenie dla akcjonariuszy:

Scarry napisał(a):
Mam subiektywne wrażenie że tworzy to nierówność w dostępie do informacji dla potencjalnych inwestorów, którzy po firmach biegać w XXI wieku nie bardzo mają ochotę.


Ja mam wrażenie, na ile to możliwe dość obiektywne, że ciężko wyjść naprzeciw Pana na oczekiwaniom:) Krytykuje Pan brak dostępu do informacji o grze. Kiedy zapraszam do firmy osoby najbardziej zainteresowane, to również się to Panu nie podoba.

Jeśli chodzi o tzw. materiały publiczne, to niemal żadna firma na rynku gier nie wypuszcza ich swawolnie, ot tak. I nie zaprasza też do firmy każdego, kto interesuje się grą. Marketingiem rządzą pewne prawa, kreuje się strategię, a potem się ją wprowadza w życie. My pokazaliśmy już:

- trailer
- dwa filmy "making of"
- Kilkanaście screenów
- kampanię na Steam Greenlight

oraz przeprowadziliśmy kilka zamkniętych pokazów gry dla prasy na całym świecie. Teraz robimy przerwę, bo tak zakłada strategia uzgodniona z wydawcą.

Powtarzam, jest to normalna praktyka, szczególnie biorąc pod uwagę, że do wydania gry zostało jeszcze naprawdę dużo czasu.


Witam ponownie,

Pierwsze materiały z Get Even były już prezentowane na konferencji w Warszawie niecały rok temu, w tym gameplay. Potem przez kilka miesięcy informowaliśmy dość szeroko na temat gry (kilkadziesiąt wywiadów w mediach na całym świecie) oraz udostępnialiśmy nowe materiały.

Na dzień dzisiejszy strategia marketingowa naszego wydawcy nie zakłada udostępniania nowych gameplayów jeszcze przez jakiś czas. Gdy to się zmieni, na pewno zrobimy wszystko, by było o tym głośno:)

Natomiast jeśli ktoś z Państwa jest akcjonariuszem, zapraszam do kontaktu na priv lub mailowo (mój adres jest na stronie The Farm 51). Przewidujemy możliwość wizyty u nas w studiu dla naszych akcjonariuszy zainteresowanych zobaczeniem gry.

Pozdrawiam,
Łukasz Mach
The Farm 51

Witam Państwa serdecznie,

Pozwolę sobie odnieść się do kilku kwestii, które Państwo omawiacie na ostatnich stronach. Mam nadzieję, że to pomoże nieco rozwiać niektóre wątpliwości:) Przy okazji podzielę się również z Państwem ogólnymi informacjami tyczącymi się naszych najbliższych planów produkcyjnych.

Get Even

W 2015 roku The Farm 51 będzie kontynuować prace nad Get Even. Na dzień dzisiejszy pracujemy z bardzo dużym wydawcą (absolutny światowy top), który jest bardzo zaangażowany w proces tworzenia gry. Zatem, nawet jeśli ktoś nie ma do końca zaufania do naszych metod zarządzania projektem, to na dzień dzisiejszy mogę poinformować, że wydawca również sprawuje pieczę nad timelinem, zadaniami i ewaluacją projektu. Średnio co dwa tygodnie mamy spotkania mające na celu superwizję projektu. Mamy nadzieję, że doświadczenie tego wydawcy sprawi, że praca nad grą będzie przebiegać jeszcze sprawniej i w 100% profesjonalnie.

Na dzień dzisiejszy nie mogę jeszcze zdradzić nazwy wydawcy, ale jestem świeżo po wczorajszym spotkaniu z teamem marketingowym naszego partnera i wstępnie zostało uzgodnione, że oficjalny announcement na temat naszej współpracy powinien pojawić się na początku przyszłego roku (stawiam na luty po wstępnych rozmowach, ale nie jest to jeszcze potwierdzone i termin ten może ulec zmianie).

Myślę, że informacja o współpracy z tak dużym wydawcą jest również istotna z punktu widzenia przyszłej promocji gry, która z pewnością zyska na zasięgu względem tego, co The Farm 51 mogłoby osiągnąć wydając grę samodzielnie.

W kwestii technologii:

Scarry napisał(a):

A na marginesie - wiesz może dlaczego Thorscan zewnętrznej firmy pana Krzysztofa Płonki nagle stał się wewnętrzną sprawą Farmy?

1. Podpatrzyli jak to robi, olali gościa i skończy się procesem?
2. Kupili prawa do technologii ?
3. Dzielą się zyskiem z firmą Better Reality ?


Uściślijmy jedną rzecz. Technologia skanowania terenów/lokacji, czy tzw. fotogrametria, nie są niczyją własnością. Korzysta z nich wiele firm na świecie. W branży gier ostatnio błysnął zespół The Astronauts z Polski robiąc grę „The Vanishing of Ethan Carter”. The Farm 51 współpracowało przez pewien czas z firmą Better Reality i to wszystko. Na chwilę obecną uznaliśmy, że jesteśmy w stanie sami zająć się wykonaniem większości potrzebnych nam assetów. Doprecyzowując, opracowaliśmy samodzielnie narzędzia do efektywnego wykorzystania fotogrametrii w grach, symulacjach i projektach komercyjnych. Nie jest wykluczone, że jeszcze będziemy współpracować z Better Reality w ramach samego skanowania, natomiast znacznie szerszy obszar działania, jakim jest produkcja aplikacji VR, realizujemy całkowicie wewnątrz studia.

Mówiąc o technologii przechodzimy do kolejnego tematu, o którym w najbliższym czasie, mamy nadzieję, będzie głośno.

Reality 51

Tak nazywa się nasza innowacyjna technologia, którą zamierzamy promować w 2015 roku. Jej oficjalne ogłoszenie nastąpi prawdopodobnie w styczniu. Mogę tylko powiedzieć, że chodzi o coś więcej niż technologię skanowania. Samo skanowanie, to na dzień dzisiejszy za mało. Reality 51 zawiera w sobie elementy skanowania, ale jej możliwości i przeznaczenie rynkowe będą znacznie szersze. Zamierzamy wyjść z nią daleko poza rynek gier jest to zupełnie nowy pomysł na rozwój firmy, równoległy do prac nad grą Get Even.

Po raz pierwszy w historii spółki wydzielamy dwa odrębne zespoły produkcyjne, z których jeden zajmie się grami, a drugi projektami komercyjnymi, które wykorzystywać będą naszą technologię. Mamy za sobą bardzo intensywny wyjazd na organizowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych Polsko-Amerykański Tydzień innowacji, na którym prezentowaliśmy technologię właśnie, a nie grę. W tygodniowym evencie (Los Angeles i San Francisco) brali udział przedstawiciele administracji amerykańskiej oraz biznesu. Byliśmy jedną z pięciu polskich firm, którym Ministerstwo dało możliwość zaprezentowania się na scenie głównej eventu, ze względu na zawartość naszych prezentacji.

Jesteśmy też po pierwszych spotkaniach biznesowych mających na celu pozyskiwanie klientów dla tej technologii. Na tych spotkaniach spółkę reprezentuje m.in. Łukasz Rosiński, nowy Wiceprezes The Farm 51. Więcej informacji na jego temat można znaleźć w ostatnim newsie na stronie internetowej spółki.

Na samym końcu chciałbym odnieść się do następującej kwestii:

Scarry napisał(a):
Tu jest dokładnie odwrotnie - masz firmę, która 5 razy pod rząd pokazała że nie ma pojęcia nawet o średnich produkcjach.


Staramy się wyciągać wnioski z naszych sukcesów i porażek. Gry takie jak Painkiller Hell & Damnation (szczególnie wersja na PC) czy Necrovision to porządne tytuły, biorąc pod uwagę ich niewielki budżet. Mamy za sobą udaną współpracę z CD Projekt przy Wiedźminie oraz wiele innych projektów, które sprawiły, że jesteśmy rozpoznawalni w środowisku polskiego gamedevu. Wojciech Pazdur jest regularnie zapraszany na prelekcje branżowe w kraju i za granicą, co też daje jakiś obraz miejsca The Farm 51 w rodzimej branży gier.

Prawdę mówiąc, jest tylko kilka zespołów w Polsce, które wydały gry na tzw. duże konsole (platformy firm Sony czy Microsoft), a teraz pracują na platformach nowej generacji (np. PS4). My do nich należymy. Takiej pracy nie robią ludzie bez doświadczenia. Mamy w zespole weteranów polskiej sceny gamedev, kilku z nich ma staż kilkunastoletni przy tworzeniu gier. Wojciech Pazdur i Kamil Bilczyński, którzy prowadzą zespół deweloperski, są na rynku od lat, a takich osób jest w The Farm 51 więcej.

Jak pokazują ostatnie sukcesy polskich gier, This War of Mine czy Lords of the Fallen (szczególnie ten drugi przypadek to dobrze obrazuje), nie trzeba mieć na koncie samych hitów, by móc stworzyć dobrą grę:)

Get Even to pierwszy projekt, który zaplanowaliśmy sami, sami go wdrażamy. I już pierwsze jego zapowiedzi wywołały zainteresowanie, które prawdopodobnie było większe niż w przypadku poprzednich gier The Farm 51 razem wziętych. To świadczy, że wizja stojąca za naszym nowym projektem jest ciekawa i przekonująca. Taka też ma być sama gra.

Pozdrawiam,
Łukasz Mach
The Farm 51




Witam serdecznie,

Z tej strony Łukasz Mach, kieruję działaniami PR i marketing w The Farm 51 (wcześniej CD projekt i CI Games). Pozwolę sobie wyjaśnić kilka kwestii, a od tej pory będę również zaglądał częściej do tego wątku, by móc co jakiś czas odpowiadać na Państwa pytania.

Sprawa wersji PS3 gry Deadfall Adventures. Prace absolutnie nie zostały wstrzymane, ba, nabierają tempa. W najbliższych tygodniach pojawi się więcej informacji na ten temat. Planujemy w tym roku wydanie wersji na konsolę Sony i to jest oficjalna informacja. Skontaktowałem się również z zespolem serwisu Gry Online w celu poprawienia tej informacji.

Kwestia wydawcy dla gry Get Even. Jesteśmy dość świeżo po globalnej zapowiedzi gry (styczeń tego roku) stąd wciąż prowadzimy rozmowy z różnymi potencjalnymi partnerami i jesteśmy otwarci na różne rozwiązania. Gra jest planowana na przyszły rok (i to raczej pod koniec), więc czasu na rozmowy jeszcze trochę mamy. Ostrożność w wyborze partnerów bierze się m.in. stąd, że zależy nam, by wizja gry, plan produkcyjny oraz sposób promocji, odpowiadał naszym oczekiwaniom. Nie zawsze w przeszłości mieliśmy ten komfort, dlatego teraz jesteśmy zdeterminowani, by decyzję podjąć spokojnie bez pośpiechu.

Nie przeszkodziło nam to jednak wystartować ze skuteczną kampanią w serwisie Steam, w usłudze Greenlight.

Jak zapewne Państwo wiecie, Get Even wzbudza olbrzymie zainteresowanie na świecie. Kilka faktów:

1. Debiutancki trailer gry ma łącznie miliony odsłon na różnych kanałach i serwisach. Grafika w grze została okrzyknięta przełomową i innowacyjną w największych serwisach o grach.

2. News sprzed kilku dni na temat obsługi urządzeń Virtual Reality w grze, rozszedł się fenomenalnie i nie ma chyba portalu o grach na świecie, który by tego newsa nie opublikował.

3. Nasza kampania na Steam Greenlight jest jedną z najbardziej spektakularnych w ostatnich miesiącach - w ciągu zaledwie 4 dni jesteśmy na 8 miejscu wśród gier czekających na "zielone światło" od Steama. Co więcej, mamy miażdżące statystyki dotyczące tzw. głosów na "tak" wśród społeczności steamowej (ok. 86% na "tak"), co pokazuje jak bardzo fani z całego świata czekają na grę.

Dzięki tym udanym akcjom komunikacyjnym sukcesywnie budujemy wizerunek gry i zwiększamy jego wartość również w negocjacjach z partnerami. Mamy nadzieję, że to pomoże nam osiągnąć jak najlepsze warunki ewentualnej współpracy.

Mam nadzieję, że te informacje przydadzą się Państwu:)

pozdrawiam,

Łukasz Mach


Informacje
Stopień: Ośmielony
Dołączył: 9 kwietnia 2014
Ostatnia wizyta: 7 marca 2016 14:29:14
Liczba wpisów: 24
[0,01% wszystkich postów / 0,01 postów dziennie]
Punkty respektu: 0

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 0,529 sek.

kzhnxjdb
fbcjuvsm
stwopmtw
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
kswgntlz
ysynmyoy
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat