Ja zaczalem w 2006 roku od tej ksiazki: onepress.pl/ksiazki/inteligenc...i wlasciwie na niej skonczylem :) Spolki w Polsce robia takie cuda, ze potem wystarczy obserwowac :D
|
Temat:
FAM
Skrócę wszystkie poprzednie nie wygląda na drogo, ale są specyficzne ryzyka stąd zalecam ostrożność i tak od 0,8pln ;)
edit: od 0,57 ;)
|
Temat:
FAM
Kod:mod: Usunięto odniesienie do transakcji poprzedniego Użytkownika. Po fakcie każdy jest mądry. Na bieżąco i post factum proszę omawiać własne transakcje i ich warianty na Indywidualnych Kronikach Giełdowych 2pln to 64mln mkt cap spolka zrobila 9m zysku i wyplacila go jako dywidende 1q ogromna poprawa i LTM blisko 12m zysku netto licz x8 i masz 3pln na akcje lub 13% yield na dywidendzie jesli powtorzy sie scenariusz wyplaty zysku z roku ubieglego, przeliczajac to na 8% yield juz masz 150mln mkt cap czyli to co dzis na rynku - to oczywiscie pod warunkiem, ze kolejne kwartaly beda niegorsze niz te w ubieglym roku, ale skoro pierwszy byl istotnie lepszy to jest na to szansa istotna poprawa w kolejnych kwartalach moze prowadzic do kolejnych wnioskow
|
Temat:
MCI
Anty_teresa niesmialo chcialbym zauwazyc, ze trudno mowic o wycenie EV/EBITDA Enovatis jesli nie znasz zadluzenia netto przejmowanej Spolki. W przypadku eSky zakladam, ze pisza o EV.
Tak naprawde OTAs (On-line Travel Agencies) sa wyceniane znacznie wyzej i to bardzo dobry biznes globalnie. Pytanie bardziej brzmi czy jest tu miejsce na lokalnych graczy.
Wystarczy zobaczyc co booking.com zrobil z hotele.pl i taka expedia/google flights robi zagranica na rynku lotow. Duzy gracz na rynku lotow wie ile sprzeda biletow z NYC do Miami i moze te bilety kupowac sam sterujac podaza i popytem (np. przez generowanie leadów na swojej bazie newsletterów), tego lokalny gracz nie zrobi (juz nawet nie mowie o tym, ze czesto ma trywialne problemy z integracja z baza danych). Rynek package holidays jest mniej globalny, bo jest trudniejszy i wymaga na dzis zlokalizowanego customer service przy sprzedazy i na miejscu. Choc na zachodzie widac tez pionowa integracje tour-operatorow, ktorzy maja wlasne linie czarterowe i sami beda chcieli w internecie sprzedawac swoja oferte. Pytanie czy wtedy sensu nie beda mialy wylacznie porownywarki ofert roznych biur podrozy (ktorym tour-operator bedzie placil za lead/click/odslone), a nie agenci sprzedajacy te wycieczki na prowizji.
Prawde powiedziawszy jestem mocno sceptyczny co do przyszlosci lokalnych e-biznesow na duzych i globalnych rynkach (turystyka jeszcze sie broni w CEE, bo to prawde powiedziawszy tak maly rynek, ze duzym sie jeszcze nie chce po to schylac).
|
Temat:
FAM
prosba o aktualizacje na bazie wynikow IH
|
Temat:
LESS
Akurat kontrakty z automotive maja dwie podstawowe cechy: - bardzo niskie wyzylowane marze - sporo klauzul dotyczacych indeksowania cen (na maksymalnie kilku procentowych marzach bez tego typu klauzul ten rynek by nie chodzil)
Inna sprawa jest, ze koncerny motoryzacyjne trzymaja czesc dostawcow w tzw. kontrolowanej upadlosci dajac im roboty i kasy na obsluge ukladu, ale w 100% ich uzalezniajac od siebie.
|